Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Otan osaa vauvaton!
Toivotaan, että pieni isoveli jaksaa kasvaa enkeliveljen suojeluksessa.

ON:
Supistelujen syyski selvisi tujakka virtsis eli nyt menee ab heppa-annoksella.
Alakerrassa ja vauvalla oli kaikki ok.

Sydäntä kylmää kun ajattelen miten pieneltä se oma nyytti näytti ultrassa ja vauvatoman samanmoinen on jo maailmassa..
 
vauvaton voi itku mitä joudutte käymään läpi!:'( Tuliko sulle raskausmyrkytys vai alkoiko synnytys ihan yllättäen? Voimia sinne, teille ja pienelle. Kauniit nimet valitsitte.

vaivoista Levottomat jalat on täällä öisin, kylmät ja turvonneet eikä mitenkä oo hyvä. Enkä nuku nykyään ollenkaa öisin, aamuyöllä pari tuntia. blaah, enpä oo siis jaksanu tännekään tulla kirjottelemaan ja lukemaan. Nyt tulin ja tosi ikävä mieli tuli kyllä vauvattoman puolesta =(
 
Vauvaton, voimia täältäkin ja kyyneleet tulee myös mulle kun luin runon ja miten kävi toiselle pienellenne. ;( Tunteet menee varmasti vuoristorataa, päivä kerrallaan! Toivottavasti saatte tästäkin ketjusta tukea ja muutoinkin läheisiltänne. :heart:

Talvis 24 + 1
 
Vauvaton: Lämmin osanotto ja voimia vanhemmille ja erityisesti toiselle pienelle pojalle :heart: Kyyneleet tuli täälläkin silmiin :(

Omassa olossa ei uutta. Vointi on tosi hyvä. Vauvan vähäinen liikkuminen saa edelleen välillä huolestumaan : / Onko muilla liikkeiden suhteen välillä todella rauhallisia päiviä?

Jouluvauva:) 23+1 kai...
 
Vauvatomalle hurjasti voimia koko perheelle.

Täällä ei mitään ihmeitä raportoitavaa, maha kasvannu kyllä silmissä.
Jaksannu töissä hyvin. Viime su tuli vähäistä vuotoa, soitin synnärille ja sanoivat että ole huoleti, jos ei kunnolla vuotele niin ei tarvi tulla näytille. Ma oli sitten myös pientä vuotoa iltasella mutta loppui.

Äitiyspakkausta en ottanut, aika nätti tuo uus pakkaus , värikäs. Ite nään ne värit enemmän poika väreissä.

Aika tosiaan menee kovaa vauhtia, ois sellaset 2kk1viikko töitä. Voi että, mulle se on sellanen uuden elämän alku taas monen vuoden jälkeen :)
Herättää vähän ristiriitaisia tunteita jäädä pois töistä kotiin.

Vauvan liikkeistä... toisinaan potkiskelee todella paljon , tänään taas ollut hiljasempi päivä. Yks ilta kun nukkumaan aloin käymään niin meni vajaa 2h kun vauva hiljeni, potkiskeli niin aktiivisesti että nukkumisesta ei tullu mitäänYöllä en kyllä ole herännyt potkuihin kertaakaan.

25+2
 
Vauvattomalle osanotto suuressa surussa!!:hug: KOvasti jaksamisia koko perheelle surullisessa tilanteessa, itkuhan teidän puolesta tulee..:'( Voimia pienelle urhealle prinssille, ettän hän jaksaa taistella!!:heart:

Sofi
 
jouluvauva: Meillä on ollut todella hissukka vauva ja todella vähäliikkeinen ennen tätä viikkoa. Saattoi mennä hyvinkin päivä, että ei tuntunut mitään, vaikka tökki ja joi mehua, mutta vasta tällä viikolla liikkeitä on alkanut tuntumaan melkein joka päivä ja ihan kunnolla. Minulla on kyllä istukka edessä, joten se on varmasti vaikuttanut liikkeiden tuntemiseen.

ON: Vihdoin mieheni oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja pääsi tänään tuntemaan ensimmäisen kerran potkut. :) Itse olen nähnyt jo pidemmän aikaa kun tuo vatsa ihan liikkuu niiden potkujen voimasta, mutta kun mies on laittanut vihdoin käden vatsalle, on ne jo rauhoittuneet. Saa nähdä minkälainen potkia tuo pikkuinen on kuukauden kuluttua, kun nyt jo niin kovasti potkii. :)

Olen alkanut pikku hiljaa tottumaan siihen, että meille saattaa tulla tyttö. Sitä kun on vuosia aina nähnyt unta poikavauvasta, niin meni vähän aikaa ennen kuin sisäisti, että pikkuisen pitäisikin olla tyttö. Mutta tietty yritän pitää mielessä sen, että varmuuden saadaan vasta sitten kun hän syntyy. Töissä yksi työkaveri veikkaisi vatsan muodosta poikaa, eikä kuulemma ole koskaan erehtynyt, mutta toisaalta onhan tässä vielä aikaa vatsan muuttaa muotoa.

En ole koskaan oikein pitänyt vaaleanpunaisesta, joten olen ajattellut ostella pikkuiselle sitten lilan ja violetin värisiä vaatteita, mutta nyt aluksi tietty niitä neutraalin värisiä, jos tuleekin yllätys. Tänään ajattelin, että jos tuossa iltapäivällä alkaisin käymään läpi tuota laatikkoa, jonka sain veljen perheeltä. Pitäisi käydä läpi ne vaatteet ja jaotella tytön ja pojan vaatteisiin ja kokojen mukaan. Samalla näkisi minkälaisia vaatteita sitä pitäisi tässä vielä hankkia. Olen vähän hukassa, että minkälaisia vaatteita tuommoinen talvivauva tarvitsee ja mitä kaikkea tavaraa vielä pitäisi hommata. Olisi kiva, jos jostain saisi jonkinlaisen listan tarvikkeista mitä ehkä voisi tarvita. Onneksi tietty kauppaan pääsee sitten, kun lapsi on syntynyt. =)

Peppi1981 ja Sykerö 24+4
 
Viimeksi muokattu:
vauvaton mullaki epäiltiin kohtutulehdusta jossain vaiheessa ku tulehdusarvot nous korkeelle mut ei sitten ollu, eikä noitten tulehdusarvojen nousulle löytyny loppujenlopuks mitään selitystä, ne on noussu ja laskenu pitkin raskautta. Tuu sitten kertomaan sun kokemukset jos tuntuu et siitä ois yhtään apua, mut jos tuntuu lähinnä et aiheuttaa vaan ahdistusta niin ymmärrän kyllä ettei tee mieli jakaa noin kipeää kokemusta, kaikki käsittelee asiat niin omalla tavallaan. Edelleen toivon koko sydämestä että toinen pieni sais taisteltua itsensä isommaks. En osaa edes kuvitella miten pieneltä se teidän pieni voi näytääkään. tsemppiä tällekin päivälle teille! Ootte kyllä ollu ajatuksissa paljon vaikka ei tunnetakaan!

levottomista jaloista vielä Mä sain viimeyönä jonkinlaisen helpotuksen levottomiin jalkoihin kylmägeelistä jossa ei ainakaan lukenu etteikö raskaana olevat sais käyttää. Nilkkoihin ja pohkeisiin laitoin runsaasti niin ei ollu tuskanen olo, lisäsin kyllä sit viel yöllä... Kokeilemisen arvonen juttu jos vie yöunetkin niinku multa vei ihan totaalisesti. Mistäköhän tommonenki outo vitsaus johtuu..
 
Vauvattomalle voimia ja jaksamisia + pikkuiselle taistelijalle paaaaaaljon voimia että jaksaa selviytyä :heart::hug:

Täällä taas poksutaan ja paukutaan, menee aika niin äkkiä et pitää välilllä jo laskurista tarkastaa et missä mennään.

Ain00 & Milli 25+0
 
heips!

Minäkin tulen taas kirjoittelemaan tänne, en ole alku ilmoituksen jälkeen mitään ilmoitellutkaan. Mullahan tämä onkin toinen raskaus, esikko nyt puoltoista vuotias. Perjantaista asti juilinut alamahaa tosi usein eikä tunnu rauhoittuvan. Pitänee käydä viimeistään huomenna lääkärissä jos ei nyt asetu.. Ei niinkään supistele vaan ihme juilintaa mitä oli kyllä ensimmäisessä raskaudessakin mutta ei näin paljoa... Vähän alkaa jo huolettaa.. Muilla samoja tuntemuksia?

Mä otan taas pakkauksen eikä ole väliä kumpi laatikko tulee.

Ootteko jo keskustelleet liinailusta? Meillä pojille tulee vuos ja 10 kk:tta ikäeroa ja tämä eka on niin villi että mun on varmaan pakko opetella sitä.. Meinasin jossain vaiheessa lähteä kirppareita kiertämään jos löytäis halvemmalla kun mitä uutena. Mites muut varsinkin useamman lapsen kanssa olevat on meinannu pärjätä?

Vauvattoman pienelle hirmuisesti jaksamisia.. kyllä järkyttää aina jos jollekin sattuu ikäviä... Ja kun koskaan ei tiiä millon voi itelleen sattua jotain.

Mutta nyt siis taas minäkin aktiivisemmin mukana jos vaan sopii?

tytti & asukki 25+6
 
Voi vauvaton, osanotot toisen pienokaisen puolesta! :hug: Täälläkin kyyneleet silmissä teidän tilanteesta...

Muutenkin tuntuu, että tänään on saanu pidätellä itkua koko ajan, vähän huonompi päivä tänään.

Onko muilla työmotivaatio hukassa? Mua ei jotenkin kiinnostais olla enää yhtään töissä, vaikka mulla ihana työpaikka ja työkaverit onkin! :D No kyllä se siitä taas omalla painollaan menee kuitenkin..

Nyt kun liikkeet on alkanu tuntumaan ja näkymään paremmin, niin voisin vain tuijotella kohoilevaa vatsaa. :heart: :D
 
malttamaton: Ihanat ultrakuvat, huikeen selvät! Varsin söpö tapaus siellä mahassa :)

Työmotivaatio on hukassa juu. Tai mähän olen kyllä ollutkin töistä yli kuukauden poissa, että ei ihmekään jos ei nappaa. Ens viikolla ajattelin kyllä mennä jo kokeilemaan töitä, vaikka toisaalta ei huvittaisi. Haluan kuitenkin vielä nähdä kivoja työkavereitani, kun jään äitiyslomalle(tai kesälomalle ensin), niin en tuonne ole enää palaamassa varmaan ikinä.

Mä kans harrastan tuota mahantuijottelua paljon. Se on vaan niin ihana näky, kun toinen möyrii menemään.

(.) Taas järkytyin viime lauantaina, kun tajusin, että vauvan laskettuun aikaan on 14 viikkoa!! Mulla on vielä paljon asioita hommaamatta ja ja ja. Kiirehän tässä kohta tulee. Syyskuun jälkeen olisi vielä tiedossa luultavasti muutto isompaan asuntoon, pitäisi ehtiä siis pakkaamaan nämä kaikki tavarat.

Mulla alkaa tuo maha ilmeisesti niin ylhäältä, että kun istun niin alkaa rintakehässä tuntumaan. Varsinkin jos ryhti pikkuisenkin kumarassa. Aika ylhäällä tuo pikkuinenkin tuntuu viihtyvän, monesti tunkee ihan melkein pallean alle, tuntuu istuttaessa tosi epämukavalle ja sit siinä on sellainen kova möykky(vauva :D ).

Kamala väsymys myös alkanut vaivaamaan.. Jo kuuden aikaan illalla olisin ihan valmis nukkumaan, mutta oon kuitenkin sinnittellyt hereillä. En tajua, miten tuun saamaan itseni ylös kuudelta aamulla, kun tarvii töihin palata.

Keskiviikkona olisi tiedossa sokerirasitus, hyi olkoon. Pelottaa sen mahdolliset tulokset :(

Emerentia ja Bebe 26+2
 
Työmotivaatio on täälläkin ollut ajoittain hukassa jo aiemminkin... Juuri eilen kuitenkin päätin tsempata loppuajan ja olla reippaana. :)

Sokerirasitus oli viime torstaina ja arvot ihan normaalit. Litku oli onneksi aika kylmää ja raikasta niin ei ihan kamalan äklöä ollut. Lisäksi siinä maistui sellainen toffeemainen jälkimaku. ;) hih. Ei siis kauheen paha, hörppäsin mukilliset mahd. nopeesti etten ehdi maistella litkua liikoja.

Tytti reippaasti vaan kirjoittelemaan! :)


Talvis 24 + 5
 
Mullaki on huomenna toinen sokerirasitus. Vähän jännittää et mitä siinä tulee vaik edellinen koetulos oli ihan normaali mut on jääny mietityttää et miks esikoinen oli niin iso vauva et jos se kuitenki oli sokereitten syy. On tullu painoa samaan tahtiin nyt ku viimeksiki ettei taida mikään pieni pallero nytkään mahassa olla. Ens viikolla olis ylimääränen lääkärikäynti missä vähän suunnitellaa et mitä tehdään et käynnistetäänkö etukäteen vai sektio vai mitä jos on taas jättivauva tulossa, ite ku oon aika pieni näitten "jättiläisten" synnyttämiseen. Hassua näin aikasee ruveta miettimän, onhan tässä viel 3kk aikaa =)
 
:wave:

myös täällä sokrurasitus tulossa viikon päästä :stick: seuraavana päivänä sitte lääkärineuvola...

mä taas voisin ollakki töissä mut se taas olis aika hankalaa jo tän mahan kans. kyllä noi "omat" hepat vielä hoitaa ku niitä on vaan kaks, mut esim. mun edellisessä työpaikassa oli enimmillään 35 hevosta. siinä sai päivän aikana kävellä muutaman kilometrin ;)

potkut tuntuu jo kunnolla tuossa pallean kohdalla ja istuminen lytyssä ei onnistu. het alkaa poika protestoimaan sitä.

kelan päätös tuli kahdessa viikossa. äkkiä tuli vaikka siellä pitäis olla kauhee ruuhka :whistle:

 

Yhteistyössä