JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri-----------esikoinen----------------TYKS
Kamomilla-81--------esikoinen----------------KOKS
Caffee81--------------toinen-------------------K-SKS
ensimami----------------------------------------KOS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Sammal----------------toinen-------------------K-SKS
Maamuskainen-------kolmas
pulla75----------------esikoinen---------------OAS
Orvokki80-------------toinen poika------------TYKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------esikoinen
Kathrinelle------------toinen
Aubrieta---------------neljäs, tyttö-------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
syysusva05-----------toinen-------------------LPKS
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen---------------SeKS
Valas77----------------neljäs-------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------toinen------------------PHKS
Petite-te----------------seitsemäs-------------TYKS
Kuulapyssy------------esikoinen, poika
Tsigu--------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83-------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh----------------esikoinen--------------NKL
käppyrämallut---------toinen------------------OYS
Ente---------------------esikoinen
Mama-Mii---------------kolmas-----------------OYS
Auris80-----------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------esikoinen
Sydänkäpyset---------toinen tyttö
Nepsus-----------------esikoinen--------------K-HKS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
Nyty--------------------neljäs, poika----------HYS
vumpe------------------kolmas
Aurinkomamma-------kolmas, tyttö----------K-HKS
neitim------------------neljäs, tyttö
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö-------K-SKS
iittala-------------------kolmas-----------------K-SKS
Härkänainen----------viides, tyttö-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30-------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
Findgirl-----------------toinen------------------KOS
KeuKeu----------------esikoinen--------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-------------kolmas-----------------OAS
zaika-------------------toinen------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe-----------------------------------------------NKL
Millimenninkäinen---toinen ja kolmas------K-HKS
OmituinenOtus------kolmas------------------OYS
PipetiPoo-------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga---------kolmas------------------K-PKS
Valaskala------------toinen-------------------VKS
Sintzi-----------------toinen, tyttö-----------TAYS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81------------esikoinen---------------NKL
Terhikki---------------kolmas------------------PHKS
Annukka84----------esikoinen---------------KYS
Divina----------------esikoinen, tyttö--------NKL
Möhömaha----------esikoinen---------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-----------toinen poika-------------TAYS
AnnClaire-----------toinen--------------------JS
joululahja-08------esikoinen
Gisele---------------esikoinen
sindi-----------------esikoinen
Äitikkäliini----------toinen

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82------------kolmas--------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88------------esikoinen----------------VAS
tyylilyyli-80-------------------------------------PS
Taikametsä--------kolmas--------------------VAS
Tara84--------------esikoinen----------------EKKS
maria-08------------esikoinen----------------SKS
RBB----------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-------------tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady--------------neljäs---------------------JS
Jasuliini-------------toinen---------------------LKS
Aniida---------------toinen
Skye85--------------toinen---------------------RAS
maarith-------------kuudes--------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April-----------------esikoinen------------------KOS
DaylightDancer----esikoinen, tyttö-----------Yhdysvallat
vennu---------------toinen---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen-----------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen-----------------KOKS
MARTTAN------------toinen---------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen----------------------KOKS
Grynna--------------toinen----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja----------toinen, poika-----------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85-------------esikoinen-------------------K-SKS
Torey----------------toinen-----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06-----------toinen-----------------------KOS
Mrae----------------esikoinen--------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07--------------toinen------------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-----------esikoinen-------------------EKKS
Basilicum----------esikoinen--------------------NKL
leijona-86---------esikoinen--------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------esikoinen
Juli05--------------esikoinen--------------------KOS
jennae------------toinen------------------------NKL
Vaapukka---------viides
akkamänty-------esikoinen--------------------TAYS
Punahattu--------toinen------------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87---------esikoinen
aiaifi---------------toinen ja kolmas-----------TYKS
vauvahaaveita--esikoinen, tyttö--------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-----------kolmas poika--------------------PS

Joulukuun 30.päivä:
Jive- --------------esikoinen, poika------------K-SKS

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence----------toinen
Minttu75----------toinen------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints--------toinen------------------------ulkomailla

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Ihanaa uus pino! Täällä kärsitään todella kovasta väsymyksestä.Nyt menee rautaa tuplana,mutta ei toistakseks oo auttanu.Autolla joudun menemään töihin,kun en yksinkertaisesti jaksa kävellä bussi pysäkille kilsaa.Iltasin pitää mennä tosi aikasin nukkumaan ja aamusin on vaikeuksia päästä ylös. |O |O |O |O

Taas toimii sivut ... :)
En ole jaksanut nettiin juurikaan juuttua , tulee vain käytyä ja luettua muiden juttuja ja nyt kun olisi useana päivänä tullut kirjoittelemaan niin sivutpa olivatkin päivityksessä , joka kestää n. 2h .. ja mulla tuli samaa tekstia 3 päivänä peräkkäin ... huoh ...

omaa napaa nyt mennään jo rv 27 , elikkä kasassa 26+1 .
Hain eilen sairaslomaa , eipä ole musta enään tekemään töitä olo on niin kurja ... jos ei huippaa ja meinaa pyörtyä (alhinen hemppa ja verenpaine ) niin siten alkaa polttamaan mahaa ... ei siis vältämättä supista vaan tule tuonne mahan alaosan sellainen viiltävä kipu joka pakosta laittaa huilaamaan ja kun töitä koitin tehdä (raksahommia , mutta lievemmästä päästä , siivoilua,maalausta ,tapetointia) niin taju meinasi lähteä alta tunnin touhutuani tai sitten alkoi pistämään mahaa niin että oli pakko lopettaa.... No nyt lopun koulun (3 viikkoa) saikulla ja sitten työkkäriin , mutta koitan selittää tilannettani niin selkeästi , etteivät laittaisi minnekään hommiin vaan antaisivat minun olla ja marraskuun alusta alkaisikin sitten äippäloma :) öö.. eli vajaa puoltoista kuukautta .... tai sitten sanon paikassa minne minun pitäisi menä , että tulen kyllä mutta en voi tehdä mitään , kun en nenään nyttenkään ole voinut tehdä , eipä ainakaan tule karenssia .... !!!!

Täällä on masu kasvanut ihan kivasti ja liikkeet on enemmänkin möyrintää ja pyörintää kuin potkuja , onneksi toisaalta , sillä nuo potkut ovat jo välillä aika kovan tuntuisia saati kun alkaa se kylkiluihin potkiminen !!!

Mitäs muille ?

neitim +onni-irina 26+1

Oikein hyvää syyskuun alkua vaan kaikille!
Niin se vaan taas kuukausi vaihtui, vaikka tuntuu että vastahan elokuu alkoi :LOL:
enää pitäis tämä ja ensi kuu jaksaa olla täällä töissä ja sitten pääsisi ansaitun loman viettoon :D :D sit alkaa hirmunen rumpa pestä pikkusen vaatteita yms ja järjestellä paikkoja.. vielä ois kauheesti kaikkee mitä pitäis hommailla, mutta onneks kaikki isoimmat hankinnat (kuten vaunut, hoitopöytä, turvakaukalo) on jo tehty =) leikkimatto ja sitteri on tilattu viime viikolla paikallisesta lastentarvike liikkeestä eli varmaan tällä tai ensi viikolla pitäisi niittenkin tulla =)

muuten täällä on tämä odotusaika mennyt oikein hyvin , ainut vaan että lenkillä ei enää oikein voi käydä kun melkein samantien alkaa vihlomaan tuonna alamasuun molemmille puolille :| mutta pitää yrittää alottaa taas tuo uinti, nii sais vähän liikuntaa..

maria & pikkuinen 24+5

Heipsan! Se on jo syyskuu :eek: Täällä viikkoja tänään tasan 24 :) Kovasti möyritään, liikkeet tuntuu lähinnä ihan tuolla alhaalla ja kerran päivässä tulee napakoita potkuja ylemmäs :heart: Kelan papereita odotan kovasti palkanlaskennasta takasin, saisin ne sitten lähetettyä kelaan! Toivottavasti tulee pian... Laskin just että töitä olis tän viikon jälkeen enää 10 vkoa, ja mulla on 4 lomapäivääkin pitämättä, eli 9 vkoa enää :eek: Eikä mulle oo ees sijaista vielä...
Olo on ihan ok, tasasta masun kasvattelua =)

Viivi ja Masi 24+0

Heipä hei ja mukavaa syyskuun alkua!

Uskomatonta et ollaan jo täällä menossa, minne se aika kuluukaan? =) Mulle iski eilen aivan kauhea flunssa ja puolet yöstä meni valvoessa kun ei henki kulkenut ja mahakin oli tiellä, aikas rasittavaa tää on jo varsinkin öisin.

Eilen pääsi vielä itku kun tän tulevan lapsen isä on nyt mennyt yksiin entisen muijansa kaa ja ovat niin onnellisia kuulema että mua oksettaa :( Että se voi elämä olla helppoa näille miehille :kieh: Pitääkö mun nyt sit niellä kaikki ja odottaa ku kuuta nousevaa et herra ehka mahdollisesti joskus haluaa nähdä lapsensa?! Ei kuulema halua tulla synnytykseen, ei ristiäisiin eikä halua nähdä lastaan jos minä olen lähettyvillä, näin siis sano viimeksi minulle kun puhuimme pari viikkoa sitten, et kyllä on mieli niin korkealla et tekis vaan mieli itkeä :'(

Anteeksi tämä vuodatus, mut ei kaikki aina mahdi pieneen päähän. No, sain viikonloppuna hommattua kirpputorilta ,jossa myydään vain lasten tavaroita, sitterin 5 eurolla! Siihen olen tod tyytyväinen. Nyt tarvii enää amme ja kantokoppa hommata. Kantokoppa sitä varten kun on vielä esikon rattaat ,yhdellä lapsella, olleet säilössä niin ajattelin olla hommaamatta vaunuja tällä kertaa.

Neuvola olis vasta kuun lopussa mut just mittasin hemoglobiinin työpaikalla niin oli nouusut 115:sta 126:een, et kyllä sekin siitä =)

Tässäpä mun vuodatukset tälle tiistaille, voikaa hyvin ja paksusti :)

Marttan +nakki 24+2

DoB
Voi Marttan :hug: Aika tyhmä tilanne.

Tosiaan on jo syyskuu, miten tää aika menee niin nopeesti :) Kaikki on täällä hyvin, maha on kyllä jo tosi iso! Ens viikolla ois neuvola, edellisestä onkin jo ikuisuus! RAutaa oon syönyt nyt viikon ja oon edelleen kauhean väsynyt, tosin kun ensin on töissä 8 tuntia ja sen jälkeen on remonttia koko loppuilta niin ei ihmekään :D Kyllä tuli eilenkin riehuttua niin paljon. Kummasti vaan motivoi se, että haluaa kaiken suht valmiiksi ennen tätä vauvaa :heart:

Minäkin toivottelen hyviä vointeja kaikille!

Dob ja öttiäinen 26+6

Alkuperäinen kirjoittaja MARTTAN:
Heipä hei ja mukavaa syyskuun alkua!

Uskomatonta et ollaan jo täällä menossa, minne se aika kuluukaan? =) Mulle iski eilen aivan kauhea flunssa ja puolet yöstä meni valvoessa kun ei henki kulkenut ja mahakin oli tiellä, aikas rasittavaa tää on jo varsinkin öisin.

Eilen pääsi vielä itku kun tän tulevan lapsen isä on nyt mennyt yksiin entisen muijansa kaa ja ovat niin onnellisia kuulema että mua oksettaa :( Että se voi elämä olla helppoa näille miehille :kieh: Pitääkö mun nyt sit niellä kaikki ja odottaa ku kuuta nousevaa et herra ehka mahdollisesti joskus haluaa nähdä lapsensa?! Ei kuulema halua tulla synnytykseen, ei ristiäisiin eikä halua nähdä lastaan jos minä olen lähettyvillä, näin siis sano viimeksi minulle kun puhuimme pari viikkoa sitten, et kyllä on mieli niin korkealla et tekis vaan mieli itkeä :'(

Anteeksi tämä vuodatus, mut ei kaikki aina mahdi pieneen päähän. No, sain viikonloppuna hommattua kirpputorilta ,jossa myydään vain lasten tavaroita, sitterin 5 eurolla! Siihen olen tod tyytyväinen. Nyt tarvii enää amme ja kantokoppa hommata. Kantokoppa sitä varten kun on vielä esikon rattaat ,yhdellä lapsella, olleet säilössä niin ajattelin olla hommaamatta vaunuja tällä kertaa.

Neuvola olis vasta kuun lopussa mut just mittasin hemoglobiinin työpaikalla niin oli nouusut 115:sta 126:een, et kyllä sekin siitä =)

Tässäpä mun vuodatukset tälle tiistaille, voikaa hyvin ja paksusti :)

Marttan +nakki 24+2
Joo täysin sama tilanne ku mulla! Niiiiin paskamaista, mutta siinäpä saa mies kitua kun joutuu dnatesteihin jos ei muuten tunnusta isyyttä, aika nöyryyttävä tilanne ainakin minun mielestä! Ja ite ajattelisin sen akan housuissa että onkohan tuosta miehestä mihinkään kun noin tekee... Tsemppiä! :flower: Ja lisäyksenä vielä: Hän ei todellakaan saa tavata lasta ilman sinua, kerta on sinut jo odotusaikana hylännyt. Minä en aio pyytää edes lapsen isää mihinkään, ottakoon yhteyttä kun siltä tuntuu kerta on tähänkin asti ratkaisunsa tehnyt.

Terve terve!

Syyskuun supinat on alkanut ja raskailla aiheilla.. Martan ja Annukka, kyllä te onnistutte ja sitkeesti vaan jaksatte!!! Pitäkään vaan lippu korkeella, se on se "isi" joka menettää, ette te ja kun ex-puolisot tulee kuvioihin niin onneksi ne tulee jo nyt eikä sit vasta myöhemmin. Jos kerta mies on kukasta kukkaan ja takaisin menijä niin ehkä on parempikin ettei tule teidän kuvioita sotkemaan enää!!! Te mammat otatte nyt ja katotte vaan eteenpäin ja teette kuten itse haluatte, kunnon miehiäkin on!!! Ja mikäli "isi" ei tule hyvällä dna-testiin niin sit pahalla, sen nimittäin saa tulemaan esim. oikeudelta haettavalta päätöksellä siihen testiin ja yleensä siihen räpsähtää uhkasakko päälle, jos meinaa vielä jurrata vastaan.

Omaan napaan sen verran, että kyllä alkaa liitokset natista alapäässä.. häpyluut on kuin tulessa ois koko ajan.. kävely alkaa muistuttaa ankkakävelyä.. jippii.. Onneksi sekin on ohimenevä vaihe, mutta nyt tuntee todellakin olevansa raskaana. Keskiraskauden ultra/lääkärikäynti on 22.9. klo. 10.00 ja yritin itseasiassa perua sitä, mutta kuulemma on lakisääteinen, joten eipä auta kuin vääntäytyä sinne ronkittavaksi. Veikkaan kyllä, että sillä äijällä on sit musta silmä ja leuka- tai poskiluut murtuneet sen jälkeen, jos erehtyy vieläkin b-rapun puolelle. :kieh: Ensi viikolla tiistaina olis neuvolaan aika, sekin on nyt minusta turha, mitäpä tuolla jatkuvaan juoksemaan tutkimuksissa.. jotenkin on vaan tämmöinen olo nyt, että kaikki on vähän turhaa, kun tämä etenee loppuun asti tavalla tai toisella. Huoh..

Ukolle olis koulutus määrätty, jippii vaan sillekin.. On se koulutus nimittäin 2-4vrk ja tietysti marraskuun lopussa!!! Siinäpä sitten olen ihmeissäni, jos synnytys alkaa juuri silloin.. jätänkö 4 neitiä keskenään kotiin ja lähen piipaalla vai mitäs?! Luultavasti ukkoni kyllä vaihtaa sen aikataulun tai sit saa jättää sen kokonaan pois, saapa nähdä miten äijän käy.

Eipäs sen kummempaa.. pääosin kaikki hyvin ja ei siis mitään tavallista kummempaa. Lähen laittamaan evästä, ettei nälkä pääse yllättämään!

Härkis & Neiti 25+6

Hei!

Pikailmoittautuminen vain, olen olemassa ja hengissä, vaikkakin juuri ja juuri ;) eli niin kiirettä pitää, etten ole ehtinyt edes viime viikon juttuja (eli elokuun pinon loppua) lukea... Töihin olen palannut ja murehdin 1-vuotiastani, joka aloitti päiväkodin. Onneksi marraskuussa voin taas ottaa hänet kotiin. (Meillä ei rahatilanne sallinut olla enää pidempään hoitovapaalla, miinuksella ollaan jo...)

Marttan:lle ja Annukalle jaksuja yksin odotukseen ja ennen kaikkea jaskamaisen eksän käytöksen kanssa! Toivottavasti tästä vielä elo ja olo paranee! :hug:

Supistuksia mulla on alkanut olla nyt päivittäin, ei onneksi kivuliaita. Saattavat kyllä iskeä ihan levossakin, ei vain silloin kun olen kovasti riehunut ja rehkinyt. Liitoskipuja ei KOP KOP ole vielä, saisivat pysyäkin poissa! (Jaksuja vaan niiden kanssa Härkänaiselle ja Maria08:lle. Ja toivottavasti Neitim:n huimaus helpottaa!) Väsynyt olen myös, mihin toki tämä elämäntilannekin vaikuttaa, ei yksin raskaus.

Voi olla, että töiden takia en ehdi tänne usein, mutta älkää silti kokonaan unohtako :wave: . Viimeistään tulen kertomaan neuvola-/lääkärikuulumiset tuossa parin viikon päästä, vaikka yritän jos vaan mahdollista ehtiä aikaisemminkin. Sokerirasituskin odottaa kuun loppupuolella.

t. Grynna 24+0 (kuten Viivilläkin :) )

Mun mies kurvasi tänään kauppareissulta palatessamme postin pihaan ja mä olin ihan ihmeissäni että mitäs hittoa me tänne...
No, äitiyspakkaustahan me käytiin noutamassa =) ! Olo oli jo kuin jouluaattona konsanaan kun sai penkoa sitä laatikkoa! Appivanhemmatkin kävi hypistelemässä niitä ihanuuksia ja toivat tullessaan taas yhden bodyn lisää. Ihan kivasti sitä vaatetta alkaa meidän minimurulle olemaan, näillä ehkä jo pärjäisikin. Vaikka tuleehan sitä varmasti vielä lisää ostettua, etenkin sitten kun muksu on syntynyt. Nytkin anoppi jo katseli, että jos meille tulee tyttövauva, sille on pakko ostaa paljon vaaleanpunaisia vaatteita joita sitten voi yhdistellä näiden jo olemassaolevien vihreiden ja ruskeiden kanssa.

Mutta siis ihan käsittämätöntä, että sitä ollaan jo niin pitkällä että pakkaus on tuossa olkkarin nurkassa ja äitiysloman alku on seuraava etappi jota odottaa. Mulla on tämä kuu enää töitä jäljellä!

Kamomilla-81: Nyt kyllä oon kade ku pääset jo kohta äippälomalle.Mun pitäs oottaa tuohon marraskuun puoleen väliin. :/ Meillä anoppi ei oo semmonen,joka hirveesti ostas kaikkea vauvalle.Mun äiti sen sijaan on.Huomenna vien minäkin kelaan tuon hakemuksen,josko sen pakkauksen sais sit pikaisesti.

Heips!

Kylläpäs taas saa ihmetellä joidenkin miesten käytöstä Marttan. :eek:
No parempi on olla ilman tuollaista miestä. Ajattelin tuossa sitäkin et onpas kivat oltavat exän muijalla. En minä ainakaan tuollaista miestä takaisin ottais. Jos tollaisen sika tempun yhdelle tekee, niin voi tehdä toisellekin. Kiva on sen mimmin tietää et joku toinen kantaa miehelleen lasta... En minä vaan tuollaista tapausta katselisi. Onneksi maailmassa on olemassa hyviä miehiäkin, joten ei kaikki toivo ole menetetty. Valitettavasti noi siat vaan huomaa kun ne kohdalle sattuu. Voimia sulle paljon ja pistä vaan pääsi pystyyn! :xmas:
Kamomilla Kateeks käy et sait pakkauksen ja äippäloma sulla alkaa jo noin pian. Täällä mis mä oon (ulkomailla) ei oo pakkausta ja jalat nostan pystyyn laillisesti vasta 2 viikkoo ennen laskettua aikaa. Eli se on sit joulukuun puolessa välissä. Sektio varmaankin ajoittuu sit joulua ennen tai jälkeen eli vähä mulle "lomaa" jää. Sit on vaan äippälomaa se 6kk. Eli silleen. Itse olen tän maan valinnut eli "vali, vali" on turhaa. :xmas:

NullPoints ja Tirri 22+5

haleja teille jolla noi ukot ihan kusipäitä :kieh: :hug: jaksamista vaaditaan mutta kyllä se oma nyytti on sen arvostaki!.....kamomilla mä olen ihan kateelinen sulle,mä olen odottanu ku kuutanousevaa tota pakkausta mut ei kuuu eikä näy, mulle tuli samana päivänä se päätös ku sulla ( mainitsit muistaakseni siitä palstalla) käytii miehen kanssa ostelemassa vähän pojalle vaatetta h&m meni melkein 100e mutta perustelen sitä sillä et kolmen tytön jälkee kaikki pitää olla poikamaista tai sinistä.... :ashamed: :whistle:

omaa napaa: sokeri testeissä kävin maanantaina, kaikki oli onneks ihan ok. ei tarvii luopua tosta ihanasta suklaasta :ashamed:
poika potkii kovasti ja potkii kohdun suuta aika kivasti välilä....

viel semmosta kysyisin e te jotka olette kaukalon ostaneet ni minkälaisen olette hommanneet? ite olen ajatellut sitä gracon kliksautettavaa(en muista mikä malli) meil oli 2 ja 3 sellanen ja tykkäsin. (mentii seki sitte myymää viim helmikuussa pois ku piti tulla vähän pidempi väli 3 ja 4 välii mut tuliki 1.2kk =)

nyty me ostettiin se Gracon Logico S turvakaukalo telakan kanssa ja olen kuullut siitä vaan pelkkää positiivista palautetta joilla se on jo käytössäkin ollu =) eikä tuo 160 euron hinta minusta kovin paha ollut =)

maria & pikkuinen 24+5

Heippistä vaan kaikille :wave: Kuukausi tosiaan vaihtui ja mahat sen kuin kasvaa =) En ole nyt hetkeen jaksanut paljoakaan kirjoitella, mutta lukemassa muiden kuulumisia olen käynyt kyllä.

Jaksamisia teille joiden miehet on häipyneet! Aika paskamainen temppu jättää raskaana oleva nainen, oli lapsi sitten yhdessä suunniteltu tai vahinko, pitäisi sen verran vastuuntuntoa olla että vastaa teoistaan!

Meillä rv tänään 25+3, eilen mies tunsi vauvan liikkeet ensi kertaa :heart: Meillä tämä raskaus on ollut vähän vaikeahko pitkään jatkuvien pahoinvoinnin ja väsymyksen, hormonimyrskyjen ja raivo-itku-kohtausten, unettomuuden jne kanssa, ja sairastuinpa tässä jonkinasteiseen masennukseenkin uudelleen jo toivuttuani noin vuosi sitten. Vaan nämä pienen liikkeet ovat ehdottomasti parhainta tässä raskaudessa, on ne vaan niin ihania! Tuohon masennukseen nyt saan keskusteluapua psykologilta, mutta mitään lääkitystä en ainakaan tässä vaiheessa halua koska samaa lääkeainettehan saisi sitten myös vauva.

Istukka meillä tosiaan lepää kohdunsuun päällä, sitä ultrataan vielä lokakuussa josko olisi siirtynyt. Toivon että olisi sillä muutoin edessä on synnytys sektiolla. Lantionpohjan lihakset ts. alavatsa tahtoo varsinkin aamuisin olla kipeät, en tiedä mistä johtuu? Hankin tukivyön, mutta siitä on apua vain jalkeilla ollessa, istuminen sen kanssa on hankalaa.

Tänään olin neuvolassa. Sydänäänet voimakkaat ja kaikki ok. Verenpaine on yhä aika matala, 120/65, vaan on se ollut matalampikin esim kesällä. Virtsassa ei mitään häikkää. Hb 119 ja sain Obsidan-kuurin. SF-mitta 22cm. Painoa tullut alusta 4,9kg.

Sain kelasta reilu viikko sitten kirjeen jossa sanottiin että noin kahden viikon kuluessa saan äitiyspaketin =) Onhan sitä jo odotettukin =) Ollaan hankittu vauvalle vaunut, Brio Happy-nimiset, beiget että sopii sekä tytölle että pojalle. Pinnasänky saatiin käytettynä, se vähän natisee liitoksissaan :/ ja maaliakin se ehkä tarvitsee. Uusi patja siihen hankittiin ja liinavaatteita ollaan saatu äidiltäni ja anopilta. Turvakaukalo ostettiin halvalla mieheni sisarelta, Ora(?)-merkkinen. Ehtiihän tässä sitten vielä hankkimaan mitä tarvitsee.

Hyviä vointeja kaikille! =)

Eilen oli läkäri neuvola , heppa oli taas laskenut ja verenpaineet ok , kun olin just liki juossut sisälle ja heti mitattiin ..... norm. n.110/60 ja nyt 108/70 !!!!

saikulle todellakin jäin ma , kun ei tuu töitten teosta kipuilujen tai suppareitten takia mitään ...

sisätutkimuksessa sanoi , että kohdunkanavaa kyllä 3cm, mutta että Vai mitä se tarkoittaa ???

Tää on jo 4:s raskaus mutta muissa ei ole pehmentymistä ollut ....

neitim + oni-irina 26+2

B-7
Neitim,kyllä se kohdunkaulan pehmeneminen tarkoittaa että paikat pikkuhijaa alkaa kyspsyä.Mutta uudelleen synnyttäjälle varsin tavallinen tilanne,eikä tarkoita ennenaikaista synnytystä.Mutta kipujen ja supistusten takia toki kannattaa ottaa rauhallisemmin ettei ainakaan turhaa ärsytä rasituksella kohtua supistelemaan ja tekemään tihutöitä kohdunsuulla B)

miten tuosta jäi osa tekstiä pois.. ?????

siis kohdun kanavaa oli jäjellä 3cm , mutta kohdunkaula vai mikä se oli (heh) oli hieman pehmentynyt ....

petite-te Hyvä ettei se tarkoita vielä mitään hälyttävää ajattelin jo mielessäni että herttinen sentään , mennään vasta 27 viikolla , enkä todellakaan halua että vauva vielä alkaisi syntymään ....

neitim

Heippa !
Maanantaisissa sokeritestin arvoissa kaikki oli ok. Soitin neuvolaan äsken ja kysyin, neuvolatäti sanoi, että jatka samaan malliin vaan kuin ennenkin syömisten suhteen. Ei siis tartte karsia sitä suklaata täälläkään pois =) Enpä mä oikein muuta kauheen makeeta syökään.
Turvakaukalosta, meillä on kakkoselta Gracon se telakka malli, en muista tarkemmin. Se on kyllä niin kätevä vaan napsauttaa paikalleen. Ei tarvitse vauvan turvavöitä alkaa autossa kiinnitteleen. Ja kaukalomme on kyllä vielä niin hyvässä kunnossa, että sitä voi vielä toisellakin käyttää.
Mullei ole vielä noita liitoskipuja oo ollut, mutta ihan turha muuten haaveilla lähtevänsä kävelylenkille tai jotain. Tää vauveli painaa niin tuolla lähellä rakkoo, et vaikken tunne varsinaisia potkuja jokakerta, niin tosi usein tulee hätä päästä pian vessaan. Varsinkin kävellessä ja kauppareissulla täytyy välillä kesken kaiken lähtee vessaan vaikka olis just käynyt. Istuessa tuota ei niinkään usein tuu, kävellessä vain. Oon kans aatellut et uinti vois olla hyvä laji mulle. Siinä ei välttämättä sitä "hätää" tule niin herkästi.
Mä laitoin kaks viikkoo sitten meneen tuonne meitin palkkakonttoriin ne Kelan paprut, kun ne sit lähettää ne meillä eteenpäin. Mitään ei oo viel kelalta kuulunut ja katsoin Kelan verkkopalvelustakin, niin siellä ei päätöksissäni ole mitään. Tiedän kyllä että palkkayhteyshenkilöämme saa muistutella asioista, varmaan kannattaa nytkin tehdä se, vaikka vasta kaksi viikkoa onkin kulunut. Ois kans kiva päästä hiplaileen äippäpakkauksen sisältöä.
Vaunukaupoille pitäs lähtee kartoittamaan valikoimaa. Vaatimuksia mulla on vain se heittoaisa, vai mikä lie ja sit helpot ja kevyet työntää ja kasata, ilmakumipyörät tai vastaavat. Väri ois joku neutraali, en satasella usko vieläkään siihen tyttöön. Mut haluan ns. koeajaa niitä ennen ostoa, joten en voi tilata mistään nettikaupasta. Niin ja sit haluisin yhdistelmät kovalla tai puolikovalla kantokopalla. Alkaahan niitä vaatimuksia olla. Oisko ehdotuksia ? Brion ainakin olen ennestään todennut kestäväksi ja hyväksi merkiksi.
Töitä pitäs jaksaa reilu 5 viikko sitten pääsis "syyslomalle" ja siitä pari viikkoa niin äippälomalle. Työni ei onneksi ole ruumiillisesti rankkaa, mutta kyllä se "päänkäyttökin" alkaa olemaan väsyttävää. Työpäivän jälkeen on ihan poikki ja haluis päästä vaan sohvalle köllötteleen. Mutta kotonakin ois kaikenlaista puuhaa, ettei oikein ehtis köllöttelemään =)
Nyt kuitenkin täytyy taas jatkaa näiden leipätöiden parissa.

aurinkomamma ja Tipu 26+2

Hei taasen!

Ja Kiitos todella paljon myötätunnosta kaikille tasapuolisesti! Olette todellakin oikeassa siinä ettei tuollaisella miehellä tee mitään ja en usko et se kovin ruusuista siellä heidän onnelassaan on, mut taitaa tämä isukki olla sellainen tapaus et mennään sieltä missä aita on matalin.. Järki tietää kaiken ihan tasan tarkkaan mut ne tunteet heittää häränpyllyä aina välillä :|

Kyllä tässä pärjätään, eikä sitä jouda tuollaisia miehiä miettimään kun on se ihana nyytti sylissä. Ainoa mitä oikeastaan mietin et miten suhtaudun herraan jos joskus haluaa välit selvittää? Olenko kylmän viileä/asiallinen vai pystynkö/jaksanko vielä yrittää vaikka kaveruutta?

Taidan jo itsekin tietää vastauksen mutta kunhan vaan en menis uskomaan hänen lepertelyitään enää koskaan!

Annukalta haluaisin kysyä onko teillä päin "isi" ollut minkäänlaisissa yhteyksissä?

[/b]PipetiPoo Todella paljon jaksuja, ei ole enää kauaa jäljellä :hug:

Kiitos viel kerran tuesta, piristä päivän =) jaksamisia kaikille!

Marttan + nakki 24+3

Paikkojen pehmenemisestä..mulla esikoisen aikaa paikat alko pehmentyy viikolla 26 ja näytti lääkäreistäki välil et ajoissa tulee ja lepoa,lepoa,mutta poika meni yli lasketun ja käynnistettii ja synty 42+2...
Mua pelottaa ihan kamalasti...mulla nyt ollu liitos/lonkkakivut ihan kamalia välillä..meinaa itku päästä useastikki :(
no ens keskiviikkona mies menee leikkauksee, leikkauksen suuruus selviää leikkauspöydällä
, toipuminen 2-3kk, mut suuret tulehtumis ja uudelleen leikkauksen riskit :ashamed: joo,olenhan hoitaja ammatiltani mut hoidan miehen, sen haavaa, pojan ,koiran ja kodin, oli sit oma olo mikä vaan! tuntuu tyhmältä valittaa ku todellakin teen kaikkeni mieheni paranemiseksi ja haluan sen parantuvan ennen vauvaa, mut pelottaa ku ei ole mahdollista sanoa ettei jaksaisi :( lähinnä kauppareissu ja ulkoilu pojan ja koiran ksan on pelottavaa jos liukastaki tulee,mut...en uskalla,enkä halua sanoa noita asioita ääneen mut kiitos että tänne sain purkaa =)
omaan napaan vielä, neiti liikkuu paljon ja koko maha höllyää. herättää öisinkin ja survoo tota rakkoo aika ikävästi mut hyvin masussa taidetaan voida =) perjantaina olis sokerirasitus ja sit ostamaan tuplat ja kattelee jotain muutaki mitä tyttö tarttee!

sini ja elsa 25+3

Terve vaan...

Huoh.. kyllä oli taas raskas yö. Ukko halus taas kokeilla, tuleeko samassa kammarissa nukkumisesta mitään.. no juu.. tulihan siitä. Se nukahti heti kun pisti pään tyynyyn, minä tökin sitä kylkeen kahteen asti, kun kuorsas ja narskutti hampaita. Kahelta aloitti eka neiti pahojen unien näön ja sitä tehen sit kaikki neidit kävi puolen tunnin välein pissillä. Minä vaan sit luin kirjaa.. Suhteellisen paljon väsyttää.. aamulla oli sit selkä kipee, oma syyni se kyllä oli.. nousin sit suoraan ylös enkä kyljen kautta vaikka tiesin, että neiti on poikittain mahassa.. Laitoin isot nyt tänäaamuna linja-autolla kouluun, en vaan uskaltanut lähtee autoon.

Voipa olla, että ukko-kulta saa jatkaa vierasmakarissa.. sen verran nyt oikeesti väsyttää ja tympii. Ei siis mitään, ei kerrassa mitään hellyyttä tms. se vaan todellakin tuli siihen unille.. prkle... Noh.. siinä mielentilassa mulla oli oikein sopiva kirja.. Tess Gerritsen: Mefisto Klubi.

Sain eilen palautetta ukoltani.. toivoisi, että olisin vähemmän kärttyinen.. kysyin sit tytöiltäkin asiaa kaikessa hiljaisuudessa ja ne vaan sanoi, ettei äiti oo aikoihin ollut näin hyvällä päällä.. enhän edes huuda mistään.. siis pitkään aikaan.. hmmm.. kerroin kyllä ukollekin sen ja jospa se sit menis hieman itseensä ja miettis kärttyisyyden syitä.

Minä en oikein nyt jaksa hyvin.. en tiiä ootteko hoksanneet jo aiemmin teksteistä muutosta, mutta jotenkin nyt on vaan pitkään ollut jo sellanen tosi outo olo.. olen pelottavan tyyni tytöille, mutta sisällä kuohuu ihan kympillä ukkoa kohtaan.. onkohan tämä ihan vaan 10 vuoden kriisi menossa vai joko mulle iski se 3-kympin kriisi.. Kaikki vaan ärsyttää...

Onneksi Neiti taas ilmoitti olemassa olostaan, napakat potkut oikeaan kylkeen ja pari volttia tekivät selväksi, että äiti miettii nyt liikaa. Voi sitä ihanuutta, kun tämä asia edes etenee omalla painollaan ja ei mene kauaakaan kun Neiti on sylissä ja touhua riittää taas vaikka muille jakaa!

Joulukuuta odotellessa.. Härkis & Neiti 26

Alkuperäinen kirjoittaja MARTTAN:
Hei taasen!

Annukalta haluaisin kysyä onko teillä päin "isi" ollut minkäänlaisissa yhteyksissä?
Ei mitään yhteydenottoja sen jälkeen kun ilmoitti erosta. Kerran ennen juhannusta soitti että palauttaa kämppäni avaimen eikä halunnut tavata keskustellakseen. Suosittelen sullekin tuota viileää lähestymistapaa, ite en ilmoita hänelle edes syntymästä. Jäätävää kohtelua ehkä joo, mutta mitäs minä olen sitten saanut??!! Perään soittelu ja sellanen että pyytelee näkemään ei tuo mitään tulosta. Ekan kerran tapaamme soskussa isyystestin merkeissä, siinäpähän sitte yrittää keplotella vastuustaan pois. Ja jos tapaamisoikeus määrätään, niin vaadin että minä olen aina mukana ja jos mies ei tapaamisiin tule, niin sekin oikeus perutaan. En todellakaan ala odottelemaan sitä päivää kun hän haluaakin olla isä, en minäkään valinnut milloin minusta tulee äiti.

Miesten kanssa ei pärjää oikeasti muuten kuin kohtelemalla niitä niin kuin ne kohtelee meitä. Tämän olen todennut, koska heti kun tein toisin, kävi näin.

Kauheaa papatusta, enkä edes ole sen kummempi femakko - päinvastoin!! :D

Pikaheit

vaikka eilen kirjoitinkin, että tuskin tänne usein ehdin. Mutta oli "pakko" tulla laittamaan Pipetipoolle :hug: kun on ihan samanlainen tilanne menossa. Minä sairastuin esikoisen synnyttyä (tosin siinä oli jo pitkään ollut vaikea tilanne menossa töissä, jouduin työpaikkakiusaamisen tai suorastaan -vainon kohteeksi ja tilannetta kesti useamman vuoden, joten en osaa sanoa kuinka paljon siinä oli synnytyksen jälkeistä masennusta vai olisinko sairastunut joka tapauksessa jossain vaiheessa). Ehdin syödä puolisen vuotta mielialalääkkeitä ja jätin ne pois kun kakkonen ilmoitti tulostaan, ja ihan parissa viikossa huomasin todella ison muutoksen, suorastaan romahduksen omassa olossa. En ole siitä tänne hirveästi kirjoitellut, yritän täällä enemmän pysyä ns. normaaleissa elämänasioissa kiinni =), mutta halusin tulla toivottamaan voimia ja myötätuntoa ja kertoa, että samassa veneessä on - ikävä kyllä - muitakin, eli toivottavasti pystyn ymmärtämään miltä tuntuu.

Jaksuja toki kaikille muillekin erilaisten ongelmien kanssa painiville, olivatpa ihmissuhteita, raskausvaivoja tai mitä vaan!

Yhteistyössä