JOULUKUUN ODOTTAJAT - Nyt on syyskuu!!

AAAAARRRRRGGGGHHHHH!!! Kirjotin jus piitkän tekstin ja sitten kaatu kone! PRKL! Kokeillaas uusiks ..
Neuvolakuulumisia:
RR 130/90 (monen monen mittauksen jälkeen, mulla nousee paine heti ku lääkärissä mitataan)
Pissa puhdas.
Paino oli taas noussu sen 530g/vk :eek: Nyt yhteensä tullu n.8kg (paljonko muilla on yhteensä paino tähän mennessä noussu?
Hemppa oli noussu. Se oli nyt 126 (viimeksi 118). En ole mitään lisärautaa siis syönyt, joten itekseen noussu :)
Sf 25
syke +
liikkeet +
lapsivesi norm.
rt
Paikat kiinteät ja kiinni :)

Lääkärin kanssa juteltiin tästä mun unettomuudesta ja se määräs nyt uudet lääkkeet. Tenoxia. En kyllä yhtään haluaisi lääkkeitä syödä, mutta oishan se kiva nukkuakin! Ens viikolla pitäs taas saikun jälkeen töihin palailla ja STRESSAA jo nyt!!! Mutta puhe oli lekurin kanssa että heti yhteyttä jos ei jaksa.. saas nähä nyt sit...

Annukka Mulle ei mitään painoarvioo oo tehty missään vaiheessa ??? Enkä ole sitä tajunnut kyselläkään.. Eikä mulle enää mitään ultriakaan tehdä?!? höh..

Divina Värkkiä särkee täälläki niin maan pirusti!!!! Ei meinaa kärsiä kävellä ja esim. housujen pukeminen sattuu, kun pitää jalkaa nostaa!! Inhottavaa!! Ei tee kyllä lenkille mieli lähteä! Lekurilta tosta kipuilusta kysyin ja kuulema normaalia on! Ja äitiyspakkauksesta, mä ainakin haluan ja aion ostaa pienemmän toppapuvun vaaville, vaikkakin se menee vain sen hetken...

Aubrieta: Pienoista kyllästymistä odottamiseen on tääläkin havaittavissa! Jotenkin ahdistaa lyllertää mahan kanssa ja oman kehon muuttuminen muutenkin + muut kivut ja säryt.. (ja tästä vielä kuitenkin kasvetaan!!!) Että kovasti toivotaan tääläkin että aika kuluisi nopsaan ja olisi jo joulukuu! :) mutta toisaalta, tää on niin lyhyt aika loppujen lopuksi, että kyllä tätä raskaana oloa ja mahaa varmasti vielä ikävä tulee :)

Kyllä muakin ärsyttää muut ihmiset. En liiku kaupungilla muuten kuin pakosta, koska ärsyttää ihmiset, tungos, häly ja mun mahaan tuijottelu ! Muutenkin tekisi mieli vaan painella mahan kanssa peiton alle odottelemaan joulukuuta! Omaa miestäkään ei välillä jaksaisi katella yhtään!! ku sais vaan olla rauhassa.. Töissäkin yritän mennä syömään ja tauoille vasta kun kaikki muut on käyneet, kun ei yhtään huvita jutella kenenkään kanssa!

Tänään on ihan järjettömän ärtynyt olo!!!! Suorastaan vituttaa rankasti kaikki ja ihan ilman syytä... Voikohan olla pms-oireita vaikka on raskaana?????? Prkl.. millähän tän olon nyt sais pois... Vetäisin kyllä nyt kännit jos vois!!! :kieh:

no mutta, tää lysähtää sohvalle... tai sit tekemään pannukakkua (jonka senkin varmasti onnistun pilaamaan tällä fiiliksellä!)

Jaksuja kaikille!!!

Sapis ja tirri 26+1
 
Saparo: sulla sentään on toivoa; ei haittaa vaikka leipomuksesta tulee ihan pannukakku kun siitä on tarkoituskin tulla :D No hahaa, olipas hauskaa. Toi yleinen v*tutus on muuten ihmeellinen fiilis.. Seyrittää vähimmästäkin nostaa päätään. See on musta outoa että mua ei mies ketuta juuri ollenkaan. Mut moni,moni muu asia... Ja just kun Saparo sanoit että ihmiset tuijottaa mahaa.. Meidän keskimmäisen luokkakaverilla on isä joka on AINA katsonut mua päästä varpaisiin kuin myynnissä olevaa lehmää. Ja hymyilee AINA ällöttävän vihjailevasti. Niin nyt sesoitti ja kysyi meidän lasta niilleleikkimään, ja kysyi multa että "no onkos masu kasvanut" sillai ällöttävän, puistattavan siirappisesti :x Siis hyi yööööörgh!!! Tasan kerran se on puhunut mun kanssa "normaalisti" (siis kuten lapsen kaverin vanhemman kanssa jutellaan), ja se oli silloin kun tajus että mä olen raskaana. Muuten aina kamalat vihjailevat hymyt ja äänensävyt *oksettaa* Ja "onkos masu kasvanut"... Voi vee!!! Teki mieli sanoa että joo, ja suonikohjut ja peräpukamat pullistuneet, mutten sit ilennyt :LOL: Ja eihän valehdella saa.. Mut jotenkin odottava äiti on jotain ihme "vapaata riistaa". Vaikka tolle ukolle kaikki naiset taitaa olla vapaata riistaa, ei silti.

Juu, aion pestä äippäpakkauksen vaatteet. Joku kaunis päivä kun kuivuvat vielä ulkona auringossa laitan kaikki uudet vauvanvaatteet pyykkiin ja sit ulos kuivumaan. Tulee ihana tuoksu niihin, ja ovatpahan sitten puhtaita. Ja saan etuottoa vauvanvaatepyykistä - ilman puklu- ja kakkatahroja! Meillä riittää sit harsopyykkiä ihan hirveästi; kaikki isommat on olleet oikeita puklukoneita, ei ollut ihmekään jos on reippaasti toista kymmentä puklurättiä per koneellinen vauvanpyykkiä.

Härkis varsinaisesti lakisääteinen ei kyllä missään päin Suomea pitäis keskiraskauden ultran olla =o Mut monessa terkkarissa missä vehkeet on niin lääkäri kyllä ultrailee keskiraskauden käynnilläkin. Ja tiedän ainakin yhden neuvolan jossa on tapana että uudellensynnyttäjille ei tarjota automaattisesti keskiraskauden lääkäriäkään. Ei tosiaan mee nallekarkit tasan tässä asiassa meillä! Vaan juurihan oli tän päivän lehdessä että lastenneuvoloissakin on ihan huikeat erot palveluntarjonnassa. Tylsää.

Lohduttavaa kuulla että muillakin on kolotuksia ja vaivoja! Jotenkin tuntuu et ennemmin ei oo ollut tässä vaiheessa vielä näin hankalaa. Iskias on välillä oikein TOSIHANKALA. Ja muutenkin on sellainen läski valas -fiilis. Toivottavasti imetys sit auttais pudottamaan raskauskiloja kivasti...

Mukavaa aurinkoista iltapäivää! Ainakin meillä täällä Lahden kupeessa on ollut tänään nätti päivä =)

Terkuin Aubrieta + "Siiri" 27+1
 
Tukijoille/lohduttajille kiitos =) Nyt onkin pari yötä mennyt vähän paremmin niin, että vaikka heräilenkin niin pääsen suht pian uudelleen uneen. Täällä on taas kirjoiteltu monesta asiasta, mulle vaan tahtoo käydä aina (nykyään varsinkin) niin etten sitten muista enää puoliakaan kun alan kirjoittaa.. Muistan(!) lukeneeni jostain että raskaus "tyhmentää", pitänee paikkansa jos se tarkoittaa muistin huonontumista. Vaikka liittyyhän se huonontunut muisti tietysti masennukseenkin, plääh.

Mitään suurempia liitoskipuja mulla ei tietääkseni ole, ellei se varsinkin aamuihin sijoittuva alavatsakipu ole juuri sitä. Sensijaan sitä yleisvitutusta täältäkin löytyy ajoittain runsaastikin, osa siitä kohdistuu tietty mieheeni. Mut onhan tässä toki parempiakin hetkiä, eikä pelkkää surkeilua! =)

Eilen oli postissa tullut saapumis-ilmoitus äitiyspakkauksesta, lähdin siltä seisomalta hakemaan. Tervetullut paketti, tarpeellinen ja ihana. Juu, aion minäkin pestä ne vaatteet ennen käyttöön ottoa. Se toppapuku olisi ihana, mutta valtava! Lienee pakko hankkia pienempi. Ihmettelin vähän kun ei pakkauksessa ollut ainuttakaan tuttia tai tuttipulloa?

Juuh, hauskaa päivänjatkoa teille kaikille!
 
Heissan kanssaodottajat! :)

En olekaan käynyt täällä sitten alkuraskauden, hieman kiirettä pitänyt... Jos nyt saisi itsestään enemmän irti :)

Auberieta, meidän neuvolassa ei tarjota edes ensisynnyttäjälle keskiraskauden lääkärikäyntiä! Viikolla 10 kävin, siel oli joku kesäkandi, joka ei kyllä ymmärtänyt koko asiasta yhtään mitään ja seuraava on vasta loppuraskaudessa. Onneks neuvolantäti on ihana ja rakenneultrassa lekuri kattoi ultralla, että kohdunkaula on kiinni...

Joku kyseli painoarvioista. Enää varsinaisia painoarvioita ei tehdä tietääkseni ainakaan keski-suomessa, ellei ole oletettavissa isokokoista lasta (esim sokeriongelmia äidillä) tai jos vauvan ja lantion välillä on epäsuhtaa loppuraskaudesta. Mut me saatiin rakenneultrassa yksityisellä painoarviota sillon viikolla 20 ja risat, mutta lähinnähän siinä katsotaan, että kehitys on normaalia.

Aika monilla on ollut monenlaista vaivaa näköjään :( Mulla on sujunut tosi hyvin ja oon ollut hirmu hyvässä kunnossa alun väsymyksen jälkeen. Työnteko ei vaan kiinnosta enää yhtään... Vielä ainakin syyskuun loppuun ois töissä oltava, sit yritän jäädä työttömäks ja toivon, ettei kukaan tarjoa mulle töitä. Haluan keskittyä kotona oloon, laitella vauvan tavaroita ja hössöttää... :heart: Muuten mammaloma alkaa vasta marraskuun alussa, damn.

Onks muuten muita keski-suomesta?
 
Nopea vilkaisu tänne..

Tuosta muistamattomuudesta ja tyhmistymisestä; nii-in kovin tuttua täälläkin :headwall: . Kaiken huippu kun unohdin tänään lähteä töistä! :whistle:

Kouluttamassa oltiin kun kollega sattui kysymään mihin asti olen töissä. Sanoin että neljään asti vain onneksi... kunnes hän totesi että muuten hyvä mutta kello on jo 16.25 :eek: .

Ihan kiva... siitä vaan isännälle soittamaan josko ehtisi minutkin koukata kun bussikin on jo mennyt jne.

Tuntuu että mut saa täksi lopuksi pariksi kuuksi laittaa roskiksia tyhjentämään - ei kohta uskalla mitään vastuullista tekemistä antaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Juu, aion minäkin pestä ne vaatteet ennen käyttöön ottoa. Se toppapuku olisi ihana, mutta valtava! Lienee pakko hankkia pienempi. Ihmettelin vähän kun ei pakkauksessa ollut ainuttakaan tuttia tai tuttipulloa?

Juuh, hauskaa päivänjatkoa teille kaikille!
Tuota on vissiin perusteltu joskus sillä ettei niitä koeta kaikille tarpeelliseksi, ja varsinkin tuteista pitää toisinaan testata useampi ennenkuin löytyy se omalle sopiva... plus eivät halua 'tyrkyttää' tutin käyttöä vastasyntyneelle.

Vielä 03-05 pakkauksissa oli mukana pieni tuttipullo (surkealla tutti-osalla) ns. vesipulloksi - sekin lienee siis poistunut nyt.

 
Mä sorruin tänään :ashamed: Käytiin kakkosen kans tossa Reimalla piipahtamassa ja jäi jos jotaki kouraan :D No hyvällä omalla tunnolla voin kyllä sanoo, et osa menee siskon lapselle, jonka pitäis tupsahtaa maailmaan lokakuun lopussa. Niin, eihän meillä noita vaatteita ennestään oo, mutta jos tää kolmonen sattuuki oleen poika, sit ollaan kyllä nesteessä, ei meillä oo, ku jotain vaaleenpunasta ja prinsessahörhelöö. Ostoksia oli 4 puolipotkarit, yhdet potkarit ja 2 bodya, hintaa satsille kertyi 26?, pitäis varmaan vaan käydä useemmin tossa Reimalla, ku jos siä maksaa uudet puolipotkarit 2-3?, niin ei paljo kannata lähtee hakeen kirppareilta, vaikka mieluusti hakisin, jos hinnat olis kohdallaan.

Mä taidan koittaa pärjätä tolla 68cm toppiksella ja 60cm fleecehaalarilla alunalkaenki, siis onhan toi toppis ihan kirpun kokonen äippäpakkauksen haalariin verrattuna, joten saapi kelvata, vaikka onki vähältä punertava :D
 
Daa.Hassua mutta tosi lohduttavaa kuulla että muillakin on angstista fiilistä ilmassa ja muiden naamat ärsyttää!Vähän sellanen olo myös kuin katsoisi jotain ohikiitävää elokuvaa kun ihmiset menevät ja tulevat ja touhottavat ruuhkissa ja itestä tuntuu että on ihan pysähtänyt johonkin muuhun todellisuuteen. :) kai tää on biologista itsepuolustus/itsesuojeluviettiä- jotain tosi alkeeellista ulkopuolisen uhkan pelkoa ja selviytymisviettiä kun suojeltava omaa reviiriä raskausaikana...
Elukoita ollaan! B) Ja lohdullista myös tietää että muidenkin värkki on ihan rikki..hih.Hyvä että on tää palsta kun tollasia on tosi vaikeaa lähteä kyselemään jengiltä naamatusten...että by the way- oliko sun värkkisi ihan tulessa raskausaikana. :LOL:

Aaargh-odotan niiiiin kovasti että vaavi olisi jo ihan omana itsenään ja mun masu ja värkki taas saisivat rauhan:) Niin ja että laihtuis 20 kg- nyt kun 15 jo tullut ekstraa... B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
Merkkari :wave: Minä olen Keski-Suomesta! :)

No kiva et muitakin löytyy! :)
Muuten, joku kyselit painoista... Mulle on tullut noin 6kg ja viikkoja on tasan 26. Yritän, ettei pääsis kovin paljon tulemaan, kun tiiän etten jaksa pudottaa niitä raskauden jälkeen, mutta en oo kauheesti ottanu stressiäkään ja herkut on maistunut ihan liikaa :D

Mulla noi ärsytysolot oli joskus 20 viikon paikkeilla, sillon kimpoilin vieraillekin pienistä asioista... Nyt on tasaantunut mieli ja on kiva kun masu näkyy kunnolla! Tätä oloa tulee varmasti vielä ikävä...
 
täällä on paljon tekstiä tullu päivän aikana.
paljon uhuttu siitä ettei halua käydä kaupassa tai yleisillä paikoilla, mulla taas päin vastoin mä kyllä kävisin kaupungilla jos mulla ois joku jonka kanssa käydä kahvilla tai shoppailemassa yms. mut ei mul ole kaikki kaverit ku on päivisin töissä.lähtiskö joku teistä joku kerta kahville ku kohta varmaan alkaa porukka olemaan enemmän "sairalomalla" mä ku olen päivät pitkät tääl himas ni alkaa välillä tuntua et seinät kaatuu mä haluun töihin
:whistle: kävin tossa yks päivä ilmottamassa et jään hoitovapaan jälkee ä-lomalle ja kattelin mun omaa työ linjaa haiken mielin et tonne mä haluun vaikka ees kuukaudeks!




vaatteiden pesusta:mä olen pessy kaikki mitä olen ostanu pojalle ja pakkauskin tuli eilen ja oon pessy kaikki muut paitsi toppapuvun´,makuupussin,peiton. niitä en aio pestäkkään, tuuletan vaan!


oisin mennykki täs ä-lomien välis töihin mut ois pitäny hankkia toinen auto kolmeks kuukaudeks ni jäin hoitovapaalle....


nyt syömään suklaata pistin miehen hakee suklaata ku vituttaa toi anoppi taas ihan huoleella :kieh:
 
Mulle oli viikossa tullu kiloja 1,6.Enkä oo ees herkkuja syöny koko viikkoon :/
Meillä olis muutto tuossa ens kuun lopussa eikä tuo pakkaaminen huvittais yhtään.Täytyy silti yrittää viikonloppuna saada jotain aikaseksi.
Olo on edelleen väsynyt.Toivottavasti saisin tuon hempan pian nousuun.

Juli+nuppu 23+6
 
No mullekin on tullut kiloja yllättäin ihan KAMALASTI!!! ärrr... :headwall: :headwall: Ihan uuteen kymmenlukuun tutustuin tuossa aamulla vaa'assa. Siis MISTÄ niitä tulee jos ja kun ei herkkuja suuhunsa mätä!!?? En vaan voi ymmärtää. Ääh.. Pakko mennä laittamaan kolmikko opintielle...

Mukavaa päivää kaikille! Voitte olla varmoja että teille EI ole tullut läskiä; se kaikki on imeytynyt MUHUN!!!

Viikonloppua odotellen ja läskejään voivotellen

Aubrieta + "Siiri" rv 27+2
 
Huomenta kaikille !
Vapaapäivää täällä vietellään. Isompi lähti juuri kouluun ja pienempi leikkii tuossa legoilla. Täytyisi siivota ja sitten ajattelin mennä siivoamaan myös kasvimaata ja kukkapenkkejä. Ilma näyttää aikasta harmaalta,mutta jospa siellä ei rupeaisi satamaan.
Mulla ei Nytyn tapaan ole tullut inhoa muita kohtaan, liikun mielelläni kaupoissa ja muualla ihmisten keskuudessa.
Olo on kyllä tosi raskas, varsinkin iltaisin. Silloin tuntuu, että vatsa halkeaa ja joka paikkaa kolottaa. Näin aamuisin on ihan hyvä olo levätyn yön jälkeen. Mietin juuri eilen, että vielä 3 kk ! Vähän alkaa kanssa tympimään, mutta toisaalta täytyisi nauttia nyt kun voi. Kun ei kuitenkaan mitään maata kaatavia vaivoja ole.
Tänne avattiin eilen uusi jätti Prisma. Voisi ehkä sielläkin piipahtaa tänään katsomassa kivoja pieniä vaatteita =) Niiden pesemisestä olette puhuneet. Itse pesen kanssa kaikki ennen kuin vauva niitä käyttää, niin kaupasta ostetut, pakkauksesta tulevat kuin tuolta omasta varastostakin vanhat, vaikka ne pestyjä ovatkin. Monestihan ensipesu pehmentääkin uusia vaatteita.
Kiloista, varmaan on tullut ihan kamalasti. En ole hetkeen käynyt vaa'alla, meillä kotivaaka on rikki ja seuraava neuvola on vasta 17. pv. Viimeksi neuvolan vaaka näytti kyllä vähemmän kuin olisin odottanut, mutta tuskin se seuraavalla kerralla, makea on maistunut =)
Jaahas, rupean nyt sitten niihin siivoushommiin. Hauskaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti =)
 
DoB
Juli05 meillä on muutto seuraavana viikonloppuna eli ens viikko menee mun osalta pakatessa, mies remppaa uutta taloa. Sinne muutetaan ihan täyden kaaoksen keskelle mutta kai se siitä lähtee :) Positiivista tässä muutossa on se, että mun ei tarvi kantaa mitään tavaroita :D

Iltaisin masu on kyllä ihan järkyttävän pinkeä ja olo on ihan ähky! Ja masu tosiaan tuntuu ihan valtavalta....mä kauhulla odotan mihin mittoihin se ehtii vielä kasvaa.....ja mä en tosiaan ole edes herkutellut, syönyt ihan niinkuin ennenkin. Mulle ei edes makea juurikaan maistu. Ja kun nämä kaikki 7kg on tulleet tohon mahaan niin huh huh! Mutta pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin, melkoinen mylläkkä käy masussa :heart:

Mulle ei ole tullut mitään inhotusta muita ihmisiä/ yleisiä paikkoja kohtaan, mulle ei oo kukaan edes sanonut mitään tästä raskaudesta. Ihan mielelläni siis kiertelen tuolla kaupoilla.

Kyllä mäkin aion pestä kaikki vauvan vaatteet, mutta vasta sitten paljon lähempänä. Eilen hain postista ison kasan tilaamiani kestovaippoja, iltahan menikin sitten niitä hypistellessä ;)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Dob ja öttiäinen 27+2
 
Heipä hei ja perjantaita =)

Vähän öklö olo ollu nyt aamulla ja tuntuu mahakin olevan vähän sekasin..hmm..en tiedä, mitä on..
Painosta on puhuttu. Mulle on tullu nyt lähemmäs 8 kiloo ja se tuntuu tässä vaiheessa aika paljolta. Kymmenet paukkuu muutaman kilon päästä :ashamed: Mutta, sitähän tämä on ja täytyy luottaa, että ne lähtee sit. Aloitan ens keskiviikkona odottavien äitien kuntojumpan ja rentoutuksen! Odotan innolla, pystynkö siellä käymään..

Täällä pestään kans kaikki vaatteet ennen käyttöönottoa! Tilasin eilen vaunut!! Tulevat ens viikolla. Firkonin F7, sellaset vihreet =) Ei malttais odottaa. Hoitopöytä meiltä sit puuttuu isoimmista hankinnoista.

Milja +vaavi 24+2
 
Tuulista perjantaipäivää =)

Eilen tuli käytyä päivystyksessä kovien kipujen takia. "Tirpukka" voi hyvin, mutta tää äiti on vähän heikoilla kipujen suhteen. Kiitos endon ja hemmetinmoisen määrän kiinnikkeitä. Verikokeet oli normaalit eikä muutakaan löytyny. Onneksi kipulääkityksen sai, että pysty jopa kävelemään.
"Tirpukan" painoarvio oli n. 1020g :eek: Onko se oikeasti näillä viikoilla noinkin paljon?

T: AC rv 25+3
 
Voi että, mustakin olis kiva tietää mikä olis painoarvio näillä viikoilla! Silloin rakenneultrassa viikolla 22 se oli 402g. Kai tää jo yli kiloinen voi hyvinkin olla?

Paino mulla ei ole vieläkään noussut kuin jonkun kilon, puolitoista. Aamupaino vaihtelee ihan mahottomasti nykyisellään, vissiin niin kovasti kiinni siitä onko vatsa toiminut milloin viimeks :D . Turvotusta ei kyllä ole vieläkään, mistä olen varsin hämmästynyt mutta onnellinen.

Vai on teistä tullut epäsosiaalisia yrmyttäjiä :LOL: ! Aika jännä ilmiö. Itselläni on kutakuinkin päinvastoin, tekisi kovasti mieli hengailla kylillä ja kavereilla kaiket päivät, mutta työnteko häiritsee sosiaalista elämää.

Sain muuten nippanappa hankittua IF:stä vauvavakuutuksen tällä viikolla! Se piti ottaa kolme kk:tta ennen LA:ta niin meninpä sitten tasan sinä päivänä sitä hankkimaan. Onhan se "kiva" menoerä muutenkin tiukentuvaan taloudelliseen tilanteeseen, olenkin miettinyt että vastapainoksi luovun omasta vapaa-ajan vakuutuksestani (kun sellainen kerta on ammattiliiton kauttakin!!) ja auton vakuutusta muutetaan vähän suppeammaksi. Moottoripyöräkin laitetaan myyntiin, mutta eihän tähän vuodenaikaan kukaan niitä osta :headwall: . Olis kiva voittaa nyt lotossa tai löytää joku aarrekätkö...

Milja-85, meilläkin nököttää varastossa vihreä-beiget F7:t! Toivottavasti saadaan olla tyytyväisiä hankintoihimme =) .

Ai ihanuus tätä vapaapäivää! Viimeyönä kipeytyi taas oikea jalka lonkasta nilkkaan, sellainen puutumisen tunne ja etenkin niveliä jomotti. Hienoa aloittaa päivä särkylääkkeellä :/ . Iskias on vaivannut töissä, mutta en aio sen takia nyt ihan heti hakea uudestaan sairaslomaa, ehkä parin viikon päästä voisi luovuttaa.

Tänään tulee taas telkkarista Sairaalan Syke. Mä yritän bongata kaikki ohjelmat joissa vähänkin näkyy vauvoja tai synnytyksiä tai mitään aiheeseen liittyvää + onhan tässä vähän ammatillista kiinnostustakin mukana...
 
Moi!

Täällä on puhetta ainakin vauvan painosta ja omasta sekä kyläluutaudesta.

munhan pitäis muistaa, kun olin viime viikolla opintojen puitteissa vastasyntyneiden teholla, muistaakseni siellä sanottiin että n. vkolla 28 alkaa vauvat yleensä olla sen 1000g ja ainakin se, että 25-viikolta alkaa keskoset pärjätä paremmin, vaikka vähän pienempiäkin toki hoidetaan. Ja ne keskoset, jotka selviää, pärjää myöhemminkin elämässään kohtalaisen hyvin yleensä.

Kamomilla, toivottavasti sun iskiassärky vielä antais rauhaa etkä ihan vielä saikulle joutuis. Meilläkin mies oli ihan hermoissaan sen vauvan vakuutuksen vuoksi, mutta löysi onneks jonkun, jonka voi ottaa kaks kuukautta enne la:a (Turvan kai) ja rauhottui sitten :)

Mun paino oli nyt noussu vähän yli 500g/vko, joten vähän nyt yritän ainakin olla ottamatta sitä toista pullapalaa.

Ja minäkin taidan käydä kaikkialla (harrastuksissa, kavereita tapaamassa jne) vähän epätoivon vimmalla, kun ei nyt tiedä miten pitkään ollaan vaan vauvan kans kotona. Sanoin eilen yhdelle ystävälle (jolla on jo lapsia) että yritän käydä kerran viikossa seminaareissa koulussa, mutta suhtautui siihenkin aika epäilevästi. Toivottavasti vauva sallis sen edes pari kuukautta, niin olispa pois seuraavalta vuodelta.

Ootteko muuten huomanneet, kuinka eksaktia tiedettä se sf-mitan mittailu on? Mun n-lääkäri sai pari päivää sitten mulle mitaks 26cm eli olis hypänny yläkäyrälle. Ite mittasin kotona 24cm ja sitten yks mun lääkiksen naistentautien oppimäärän suorittanu ystävä mittas 20cm. Eli aika paljon taitaa riippua mittaajasta Muuten ei neuvolassa mitään ihmeellistä, kohdunsuu oli kiinni ja kaula kunnossa, mutta ai että se sisätutkimus sattu, eikä nyt ees spekuloitu.

Ineli 26+5
 
Huoh.. täältä vesisateen keskeltä viestin..

Eipäs tänne mitään oikeastaan kuulu.. tytöt tänään testas Neidin potkuja, kun ihan hurjaksi heittäytyi! Kovin olivat ylpeän oloisia isosiskoudestaan.

Koulusta tuli tiedote koulukiusauksesta.. hmm.. ehkä mulla oli omatkin näpit pelissä, kun eilen sain asiasta kuulla omiltani ja tämä naarastiikeri/härkänainen otti pultit heti. Noh, tämän vuotinen opettajahan onkin tiukkatäti ja otti asian hoitaakseen heti ja kummasti alkaa rullaamaan asiat. Meidän kakkonenkin tuli tänään kotiin jopa hymyillen eikä itkua vääntäen, kuten aiemmin tällä viikolla. Jospa se tilanne asettuis.

Aamulla huomasin, ettei ukko muistanut ottaa eväitä töihin, kilttinä vaimona tietysti vein ne sille, kun eipä meillä kiire ollut ja mieluummin otan sen syöneenä kotia, muuten on kiree kuin viulun kieli. Eipäs tullut kiitosta siitä, kommentti vaan :"Oisin pärjänny ilmankin ni ei tarttis tänne asti teidän ajella" no juu.. sepäs olikin mukava kiitos. Ehkäpä asiasta keskustellaan.. :|

Sain hankittua isompia housuja, nyt ei enää kiristä. Olokin helpottui. Liikkeitä satelee nyt niin tiuhaan, että ihan saa välillä ihmetellä, mutta onneksi se kertoo vaan hyvästä olosta. Supparit väheni radikaalisti, kun kevensin tahtia ja aloitin päikkärit uudelleen.

Mukavaa viikonloppua teille, minä menen koulutukseen, joten olen poissaoleva koko vkonlopun.

Härkis & Neiti 26+2
 
Heipat vaan kaikille täältäkin!
Ä-pakkaus on saatu täällä hyppysiin..jättisuuria vaatteita täällä ihmettelen; järki sanoo mm., että ei tässä tasan mitään muuta toppapukua tarvita, mutta herranjestas tuo pakkauksen puku näyttää sitten suurelta! Ja lisäksi muuan toppavaaterekki eräässä vaatekaupassa veti kovasti puoleensa tässä jokin aika sitten, että toista kertaa en ehkä itseäni enää pysty hillitsemään. :whistle: Niillä kestovaipoilla en mitään kyllä tee, että postimaksujen hinnalla saa täältä joku ne itselleen huutaa, jos on tarvetta...

Epäsosiaalisuudesta sen verran, että mulla on semmonen olo hyvinkin usein, että omasta pihasta ei tee nenää mieli laittaa ulos. Töissä näkee naamoja muutenkin niin paljon, että vapaa-aikana märehdin omassa hyvässä seurassa eikä aiemmasta "tuuttekste käymään meillä"-fiiliksestä ole jäljellä juuri mitään! Virkistävää tämäkin, on pysynyt nurkat siisteinä kun on olevinaan aikaa järjestellä paikkoja. :D

Liitoskivut olen toivottanut tervetulleeksi. Aamuisin ja autolla ajamisen jälkeen nivusissa vihloo aika makiasti, panadoolipurkillekin on pitänyt vääntäytyä kun ei mee aina ohikaan mitenkään.

Koitetaan me jaksaa täällä; onneksi kirpeät syysaamut ja värikkäät maisemat ovat jo nurkan takana...

:wave: Ente ja vauva 26+6
 
Heissan
Kaikki menee taas pieleen... vakuutuspäätös tuli ja näillä näkyminen ei saada tälle lapselle varausvakuutusta kun kaks kertaa aiemmin ollut hepatoosi. Kuulemma riski saada komplikaatioita kasvanut. Käskivät vielä valittaa,mutta sitten voi hakea uudelleen kun lapsi 2kk vanha. Molemmeille lapsille on kyllä aiemmin saatu tuo varaus joten ihmetyttää. :kieh: Töissä nyt vko takana ja tuntuu, että paikat alkaa laukeen. Niin kauniisti sanoi kätilökin äitiyspolilta, että ei ollut hyvä aika mulla tulla raskaaksi niin pian laihdutuksen jälkeen kun elimistö sekaisin. Ajattelin kyllä ,että mun elimistö oli siitä kilojen karistuksesta niin sekaisin, että en olisi näin pian tullutkaan raskaaksi. Toisin kävi. :) Täyty aamulla lähtee töihin autolla ,kun eilen alkoi kauhea mahan vihlonta ja nipistely pyöräilystä. Sama jatkui heti aamusta ja koko päivän ,että saa nähä onko tästä romusta enään töihin.

Vaatteista sen verran, että kaikki olen pessyt mitä olen ostanut. Pakkauksen otankin rahana jos se päätös suvaitsee joskus tulla.

Minulla on ainakin jonkun sortin asennevamma tätä heikkoa ruumistani kohtaan ,kun just sain itseni kondikseen ja hyvään kuntoo. Nyt se sitten osoittaa mieltään ja sakkaa.
Kaikki raskauden kauheudet löytyy paitsi vielä puuttuu kohonneet sokeri- ja verenpainearvot.
Eiköhän nekin sieltä vielä kerkeä tulla.

Töissä on ruennut ärsyttämään mun mahan tuijottelu kun se on vkoihin nähden vielä niin iso. lasten vanhemmat ja työkaverit pällistelee. Jotenkin tekisi vain mieli piilottaa maha jonnekkin tai sitten vain kömpiä johonkin komeroon omaan rauhaan. Ennen en ole itsessäni tälläistä huomannut. Johtuiskohan se siitä kun keho on niin erilainen kuin ennen. Kun olin 45 kiloa painavempi mua ei kiinnostanut tippaakaan jos joku mua tuijotti, nyt sitten kaikki häiritsee.

Joo, ehkä mulla on vaan työväsymystä.... täytyy nukkua ja katsoa oisko maailma valoisampi huomenna.
itkukin on ollut herkässä viimepäivinä. :'(

Nyt viikonlopun viettoon :)

26+6
 

Yhteistyössä