Vauvis: Kelan laput on kyllä ärsyttäviä!
Täällä on ollut puhetta
vauvan potkujen kohdistumisesta ja siitä miten tunnistaa vauvan tarjonnan niiden perusteella. No, itse epäilin perätilaa kun potkut tuntuvat aina osuvan alakertaan, ja tänäänhän se ultrassa vahvistui. En ollut ihan varma, ensisynnyttäjä kun olen, mutta kyllä sen ilmeisesti ihan hyvin voi itsekin tuntea
Painokeskusteluun otan minäkin osaa, nyt on sitten tullut painoa 8kg. Tuntuu ihan kamalalta, niin kun
DoB sanoi, vaikka onkin vaan pallona tuossa edessä
Ihana pallohan se on, mut hirvittää nuo lukemat. Tänään tosin neuvolan täti sanoi minua hoikaksi, ja ettei kuulemma vatsan peitteet voi ainakaan olla syynä aluksi korkeille sf-lukemille
Kummallista kyllä, käytän edelleen ihan normifarkkujani, eivätkä ne purista. Mut kokeneemmat: Eikös se niin ole, että jos syö vain nälkään ja terveellisesti (ei herkuttele), niin kilojen pitäisi tippua imetyksessä ihan luonnostaan? Toivottavasti, niin tarkkaan oon ruokavaliotani kytännyt ja yrittänyt suppareista huolimatta liikkua, että jos silti rangaistaan lisäkiloilla mitä ei pois saa niin kyllä ärsyttää. Noh, tulee ainakin vaunulenkkeiltyä synnytyksen jälkeen
Mut nyt neuvola/lääkäri/synnäripäivystyskäynti kuulumiset:
rv 25+6
painoa +380g/vko
RR 112/72
hb 130 (obsidan toimi)
pissa puhdas
sf 22 (päästiin käyrille!)
:heart: 145
liikkeet ++
painoarvio 790g
lapsivesi norm.
perätilassa edelleen
Niin, ja tosissaan tuloksena sairaslomaa tämä ja ensi vko nyt kipeiden suppareiden takia. Ei löydy oikein sanoja tähän olotilaan. Mä en vaan voi ymmärtää, että miksi täällä täytyy odottaa kunnes pahin tapahtuu, ennen kun voidaan yrittää auttaa? Kanava on lyhentynyt alusta reilun 1cm, mutta koska sitä on edelleen 4cm ja paikat kovat ja kiinni, niin ei vielä aihetta loppuraskauden (eli se 9vko äitiyslomaan) sairaslomaan. Näitä supistuksia ollut kuitenkin rv 17 asti, ja kokoajan vaan tulevat kipeimmiksi ja pidemmiksi. Otettiin taas varmaan kymmenennettä kertaa ne samat näytteet + kasa infektionäytteitä tän kuumeilun vuoksi, soittavat sitten jos niissä ilmenee jotain hälyttävää. Käyrilläkin makailin, mutta siihen 20min ajanväliin ei osunut kipeää supparia.
Ja ihan kun ei olisi tarpeeksi ongelmia ollut tän raskauden kans, nyt vauvan pitää vielä istua sitkeästi perätilassa (muutaman vkoa jo niin köllinyt). Kyllähän mä sen jo ennen sitä käyntiä tiesin, kun potkii alakertaa niin hemmetin kovaa. Pelkään sitä synnytystä muutenkin, puhumattakaan siitä jos tämä ei nyt käänny. Tiedän, et vielä on paljonkin toivoa että näin kävisi, mutta just nyt en kaipaisi enää enempää huolenaiheita
DD (alakuloisena jälleen) ja potkurineiti 25+6 :heart: