Jos joutuisitte yllättäin kolmeksi kuukaudeksi sairaalaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no lapset menis mummolaan, joten ei olis mitään ongelmaa. ja veli katsos kodin perään kun asuu ihan naapurissa. tämä siis jos molemmat oltaisiin pois pelistä.
jos mina vain niin lapset menisi silti mummolaan, koska mies tekisi sitten paljon ylitöitä. ja hänen työaikansa on vuorotyötä ja meillä ei ole vuorohoitopaikkaa. helpointa olis lasten siirtyä mummon hoiteisiin mitä alkaa järjestelemään hoitopaikkaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Mies on kykeneväinen hoitamaan taloutta ja lapsia siinä missä minäkin. Jos molemmat jouduttais, niin eiköhän anoppi ja appi auttais lasten kuin myös talouden kanssa.

Meillä vain yksi pieni lapsi, eli melko helppo tilanne siltä osin. Lapsi menisi joko äidilleni (joka joutuisi kyllä sitten ottamaan vapaata töistä) tai sitten ehkä serkulleni, jolla on itsellä kaksi vähän vanhempaa lasta ja joka asuu samassa kaupungissa (eli voisi onnistua pikaisestikin siirto jonnekin serkkuani lähemmäs päiväkotiin tai jos ei niin kyllä he jotenkin selviäisivat ilman, että tarvitsisi ottaa palkatonta).

Jouduin 10 vuotta sitten yllättäen puoleksi vuodeksi sairaalaan.

Olimme juuri muuttaneet emmekä tunteneet oikeastaan ketään ja sukulaiset olivat aika kaukana.
Mies, 5 v, 7 v ja 9 v olivat keskenään. Kävin välillä parin päivän kotilomia, mutta sitten palasin takaisin lääkityksien ääreen ja sairaalamatka oli noin 100 km ja välillä saatoin olla viikon niin huonossa kunnossa, etten edes olisi voinut ottaa vastaan lapsia.

Kyllä ne pärjäsi. Äitini auttoi minkä voi ja yksi ystäväperhe 50 kilometrin päästä oli isoksi avuksi.Mutta kovilla siinä mies oli lasten kanssa.

Jos nyt tapahtuisi jotakin molemmille, luulisin sisareni hoitavan lapset.

Olen joutunutkin, tosin vajaa kahdeksi kuukaudeksi. Isovanhemmat auttoivat, että mies pääsi käymään minua katsomassa lapsen/lasten kanssa tai joskus yksinkin.

Mikäli joutuisimme molemmat yhtä aikaa sairaalaan, lasten isovanhemmat varmasti ottaisivat lapset hoitoon siksi aikaa.

Rahatilanne ei muuttuisi ihan mahdottomasti, kun mun tuloni on muutenkin vain kh-tuen suuruinen ja senhän saisin tietty edelleen. Sairaala on sadan kilsan päässä, bensakuluja syntyisi perheelle kyllä melko tavalla. Isä pärjäisi kyllä lasten kanssa ja mummo siskonsa kanssa ottaisi naperot varmasti päivähoitoon. Kesäaikaan omatkin vanhempani osallistuisivat muksutalkoisiin.

Jos me molemmat joutuisimme sairaalaan, en itse asiassa ole edes hajulla, mitä miehen palkalle tapahtuisi... Vakuutukset ovat sentään hoitokulujen osalta kunnossa. Mun olisi varmaan pyydettävä vanhempiani ottamaan koiran hoitoonsa, kaksi alle kolmivuotiasta ja koira + kissa olisi jo liian työläs yhdistelmä vain yhden tahon hoidettavaksi.

Tarvittaessa saisimme rahallista tukea molempien vanhemmilta. Tajusin kuitenkin juuri, että pitääpä opettaa meidän lämmityssysteemin käyttö edes jollekulle, talo lämpiää vain ja ainoastaan puulla. Kesällä lämmittämättömyys ei ole ongelma, kerta viikkoon riittää mutta talvella olisi jonkun laitettava uuniin edes pari kolme pesällistä joka päivä, ettei tölli vallan jäätyisi.

Kyllähän tuo olisi aika mahdoton tilanne, varsinkin jos molemmat jouduttaisiin sairaalaan.

Isovanhemmista vain isäni ei ole enää työelämässä, mutta tuskin pärjäisi tuota aikaa lapisa hoidellen.
Isovanhemmat asuvat myös parinsadan kilometrin päässä..

Jos vain minä joutuisin sairaalaan mies varmaan lähettäisi pienimmät mummilaan (kotihoidossa nyt) ja olisi kahden isomman (ekalla ja eskarissa) kanssa sitten kotona ja töissä. Tai hommaisi pienemmillekin hoitopaikan päiväkodista ja pitäisi kaikki lapset kotona.

Mutta eiköhän siitäkin selviäisi ihan hyvin.

Mies hoitaisi tyttären kanssa kodin ja koirat. Vanhempani auttaisivat varmasti tarvittaessa.

Jos molemmille tapahtuisi jotain, vanhempani, ja siskoni ja veljeni perheineen aivan varmasti pitäisivät tyttärestä erinomaista huolta toipumiseemme saakka.

Meidän perheen tapauksessa olisikin ongelma vastassa. Mies viikot 300 km:n päässä töissä. Kait hän sitten jättäytyisi töistä jos vain minä sairaalassa. Isovanhemmista ei avuksi tuskin myöskään sisarukset "uhrautuisivat" lapsia ottamaan. Jos molemmat poissa pelistä - nii sitten täytyy luottaa että yhteiskunta katsoo/etsii lapsille parhaan vaihtoehdon.

Isovanhemmat varmaan hoitaisivat lapsia. Siis mun vanhemmat. Todennäköisesti veljeni & veljen vaimon avustuksella.

Tietty miehen äitikin hoitaisi, jos vaan joku lapset lentokoneeseen pakkaisi & sinne lähettäisi :)

En todellakaan tiedä.
Jos mä vaan olisin poissa pelistä niin pienet varmaan sais hoitopaikan suht nopeasti ja miehellä nyt ei ois mitään ongelmaa pyörittää huushollia töiden ohessa.
Mutta jos molemmat niin en tiedä, lapset varmaan sijoitettais jonnekin.

Yhteistyössä