paljonko te oletatte / odotatte puolisonne karsivan menojaan jos olisitte sairaana,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtii hän

Vieras
siis vaikkapa jalka kipsattuna, selkä sökönä tms, että itse pääasiassa joutuisitte vaan "makaamaan" kotona?

olettaisitteko puolisonne pitävän teille seuraa?

entä miten paljon itse karsisitte menojanne jos puolisonne olisi tosi sairas / väliaikaisesti "sohvalle pakotettu" ?

Enkä odottaisi toisenkaan karsivan. Sen verran, että huolehtisin/huolehtisi vaikka ruoat nenän eteen tms, mikäli en johonkin itse kykenisi. En tarvitse toista muutenkaan joka hetki seuranpitäjäksi.

Minulla oli viime kesänä juuri tähän aikaa jalka kipsissä. Meillä on jo isot lapset. En olettanut että hän karsisi menojaan. Kotihommia en oikein saanut tehtyä alkuviikkoina paljonkaan, joten siinä mielessä mies teki kyllä töittensä lisäksi tavallista enemmän kotitöitä. Seuraa minulle ei tarvinut pitää, viihdyn parhaiten omassa seurassani.

Odotan että hän kohtuullisissa määrin jättää harrastusmenot jne. väliin jos oikeasti en pysty itse hoitamaan perusjuttuja lasten kanssa tmv. Duuni onkin sitten vaikeampi mutta kaikki jotenkin varmasti järjestettävissä.

Ei koti voi olla vain yhden ihmisen harteilla tai puolisot niin eriarvoisia että toinen on aina tärkeämpi jos on kyse menoista jotka kyllä voi perua kun toinen tosiaan tarvitsee apua.

Eli en mä sinänsä mitään seuranpitoa odottaisi, mutta apua kylläkin kaikkeen normaaliin jos en sellaista pysty tekemään. Sama luonnollisesti toimii toisinpäin.

No ei mulle seuraa tarvitse pitää yhtään enempää kuin nytkään, jos joudun olemaan vuodelevossa. Kunhan mies hoitaa lapset, käy kaupassa ja tekee ruokaa, niin se on ihan riittävä.

Seuranpitoa en välttämättä kaipaisi, mutta kotihommat ja lastenhoito ja ruuanlaitto vieneevät niin paljon aikaa, että omat menot olisi kyllä minimoitava. Joskus on selkäni ollut niin kipeä, että tarvitsin vessa-apua ym. myös..

Meillä myös mies on ollut tässä lähivuosina kahteen kertaan tapaturman vuoksi jonkun aikaa melko huonossa kunnossa. On ollut itsestäänselvää, että tolpillaan oleva hoitaa ne hommat, joihin toinen ei pysty. Lapset ovat tosiaan ollet isoja jo jokaisella kerralla, joten heidän vuokseen ei ole ollut hankaluutta siinä, että toinen on ollut "poissa pelistä". Kädestäpitämistä ei mieskään ole minulta halunnut.