Punktio tehdään rauhottavan aineen ja kipulääkkeen kera, joten varsinaisessa toimenpiteessä ei tunnu välttämättä kovinkaan suurta kipua. Tietysti tämä on paljon kiinni myös kunkin kipukynnyksestä. Sellaista kuukautiskipujen kaltaista kipua se on.
Ennen ensimmäistä punktiota minäkin pelkäsin kipua, koska ajatus neulan tökkimisestä munasarjoihin ei ollut sangen houkutteleva. Mutta sitten ajattelin, että tämä on vain hyvää valmistautumista itse synnytykseen, joka on varmasti monin verroin kivuliaampaa

Jos siis olen valmis kestämään synnytyskivut, minun täytyy olla valmis kestämään myös punktion kivut. Ei kai sitä koskaan täysin valmis ole, mutta tämä ainakin auttoi minua hieman rauhoittumaan.
Ja hyvinhän se sitten kuitenkin meni, vähän aikaa olin tokkurassa toimenpiteen jälkeen, ja aineiden vaikutuksen hälvettyä kipu hieman voimistui, mutta ei se missään vaiheessa ollut sietämätöntä, ja buranat varmasti auttaa, jos sattuu liikaa.
Eli ei kannat stressata liikaa! Onnea toimenpiteeseen! Jos kipu pelottaa liikaa, ajattele sitä, millä sitä voi saavuttaa. Jos kaikki menee loppuun asti hyvin, se on kyllä varmasti sen arvoista! :hug: