Inseminaatio 2014

Nuolisade,mulla ainakin tuli verta inssipäivänä ja seuraavanakin päivänä tihutteli.Todennäköisesti johtui siitä,että lääkäri joutui käyttämään kuulapihtejä:| saadakseen katetrin kohdunsuulle.Ekassa inssissä oli sama juttu,mutta silloin selvittiin verettömästi.Olen kuulemma anatomialatani sellainen,ettei katetrin vienti onnistu ilman "apuja".Onko kellään muulla samaa ongelmaa?
Kiva oli nousta siitä pediltä kun lattialla oli melko reilusti verta,ja sen lekurin niissä hanskoissa ja instrumenteissä...
Ja tosiaan sain sen ja seuraavankin päivän kulkea side pöksyissä..
Mulla on edelleen epävarma olo tän inssin kanssa.Tuntuu,että niin harvalla tärppää tätä kautta.Toisaalta haluu toivoa..Alamaha ollut kipeä eilisen ja tän päivän ja olo äreä.Lienee johtuu Lugestroneista.Voivat kuulemma aiheuttaa Pms-tyyppistä oireilua.(Ja just sitä tässä kaivataankin)Tissiosasto on arka,mutta mulla yleensäkkin on..ettei kyl kerro mitään.Itsetarkkailua,itsetarkkailua.
 
pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja äiti74:lle myös kovasti kovasti voimia :hug:

testailin aamulla ja negahan sieltä tuli... tänään pitäis vielä viimenen luge laittaa mutta jätän sen laittamatta, en jaksa enää näitä oireita jotka tulee lugeista ja nyt on "ihan sama" fiilis kun ei kerta tärpänny ni antaa olla. Huomenna aion myös soittaa polille että voisinko käyttää Melatoninia kun ei nuo yöunet ole kovin kummoisia. Onko kellään kokemusta Melatonineista ja muista lääkkeistä?

KarjalanHeili mulla on kans sama et katetri ei mene ilman apuja ja itselläkin on päivä tai kaksi pientä tihuuttelua inssin jälkeen.
 
Testasin. Näin unta just ennen testaamista, että kaksi viivaa tuli ja samassa unessa meidän koirakin odotti pentuja. Ja testiin tuli kaksi viivaa!!!
Te raskaana olleet, jos siellä on joku, miten siitä voi varmistua?? :)
En nimittäin voi uskoa tätä todeksi ja nyt todellakin ymmärrän miksi ihmiset testaa monta kertaa. Eli aamulla apteekkiin.

Nyt siis dpo 15. Käytin lutinus keltarauhasvahvistetta 200 mg/vrk 12 päivää ja sunnuntaina laitoin viimeisen. Dpo 10 mut säikäytti veren tulo, mikä yhtäkkiä loppuikin. Muuten edelleenkään ei mitään tuntemuksia. Voiko olla nyt reilu kahden vuoden yritys palkittu?
 
Onnea illa Tuu!!!!!! Mahtavaa, että tulee onnistumisia. Täällä on myös jännät paikat, vuoto ei ole alkanut mutta en ole vielä edes uskaltanut testata. Koko ajan tuntuu että alkaa. On tuntunut nyt viikon!
 
Illa Tuu: Onnea kovasti :) Jos tuli vahvat kaks viivaa, niin selvä juttuhan se on.. mulla tuli haamu viiva, niin tein pari päivää myöhemmin uuden ja se vahvistu :) ja oireet alko mulla melkein heti, toki kaikille niitä ei tuu! Mut hieno juttu :) Ootko käyny verikokeissa?
 
Onnea illa tuu!!! Tosi hienoa saada pluss ketjuun :) Kerropa nyt kaikki onnistuneen kierron jutut meille muille....
lara toivottavasti sullekin tulee plussa. Vaatii kyllä hermoja olla noin pitkään testaamatta.. mun kärsivällisyys ei riittäisi.

on: tänään ovistesti hymyili eli huomenna inssiin. Vielä en ole aikaa varannut, kun soittoaika vasta iltapäivällä. Kp 10 oli folliultra ja kaksi (14 ja 13 mm) follia löytyi. Nyt kp 15 pärähti plussa eli ei tarvitse käyttää pregnyliä. Ovis taas antoi odotuttaa, limat tuli jo vloppuna mutta juilimiset vasta nyt eli kaipa niihin testeihin voi luottaa.
 
Pregnylit piikitetty. En pyörtynyt! Vähän huimasi kun aine painui sisälle. Inssi tehty. Ja tästä se taas alkaa, kahden viikon pitkä piina. Lääkäri meinasi, ettei pidä testata kuin vasta dpo 16, minä aion olla pahis ja testata jo dpo 14 tai 15. Jos nyt yrittäisi siihen dpo 15:sta tähdätä. Jännittää, taas. Yritän hengittää syvään.

Illa tuulle isosti onnea, toivottavasti pysyy plussana! :heart:

Laralle tsemppejä viimehetkien piinailuun.

FullMoon & Veerukka :hug:

Yritin äsken päivittää kauniita taulukoitamme mutta jumankekka siinä on tekemistä. :) Ei siis onnistunut, kolme kertaa yritin. Josko kotoota uusi yritys myöhemmin illalla.
 
Illa Tuu ihanaa, onnea onnea paljon :heart:

FullMoon ja Veerukka: harmi, ettei tärpännyt. Nyt vaan katse eteenpäin ja uuteen yritykseen. Helppoa ei ollut itselläkään niellä ensimmäisen inseminaation epäonnistumista, mutta aika parantaa haavat. Pahoittelut myös äiti74:hug:

Mulla oli tänään folliuä ja yllätykseksi siellä olikin jo 15-16mm folli, joten ensi viikon maanantaille arvioitu inseminaatio siirtyi jo tämän viikon perjantaille 24.10. Nyt kun osais ottaa rauhallisemmin kuin viimeksi eikä toivoa liikoja =)
 
Huomenta ja kiitos onnentoivotuksistanne!
Clearblue digitesti näytti juuri äsken "raskaana" 2-3 (niin kun nyt tässä tapauksessa olis hirveen epäselvää montako viikkoa sitten hedelmöitys tapahtui :) ) Jostain syystä tuota on helpompi uskoa, kun haaleahkoa viivaa eilisessä testissä. Eli uskallan nyt ryhtyä iloitsemaan!

Verikokeessa en oo siis vielä käyny, odottelen ensi maanantaille, kun hoitaja soittaa polilta ja noudatan sitten ohjeita. :)

Joku pyysi kertomaan kaikki onnistuneesta kierrosta.

Söin miniannoksen clomeja ja plussa pärähti ovistestiin itsekseen kp 13, jolloin oli sunnuntai. Inssi tehtiin maanantaina ja aamulla ennen inssiä alkoi hirmu juilinta ja arvelin munarakkulan puhjenneen. Inssiä ennen ultrattiin ja vasemmalla näkyi iso jo puhjennut folli sekä toinen pienempi puhkeamatta. Sitten vaan aloin odottelemaan.

Uskalsin uskoa tähän tokaan tärppi-inssiin ehkä hitusen vähemmän, kun ekalla kerralla. Eipä näköjään haitannu.
Olen ollut ylipäänsä tämän asian kanssa tosi stressaantunu. Myös työasioiden kanssa on aina syksyllä härdelli ja stressi. :) Joten en mitenkään ole osannut olla rennoin mielin ja "unohtanut asiaa". :) Ja silti näemmä mahdollista onnistua. Toivottavasti teille muillekin tulis pian onnistumisia!

En erityisesti ole panostanu ruokavalioon ja ekstrana vetäny vaan foolihappoa (sitä jo pitempään). Join parina iltana lasin punkkua viivaa odotellessa. Dpo 10 viime torstaina luovuin jo pienestäkin toivosta, koska verenvuoto alkoi. Samana iltana ja siitä eteenpäin aloin hiljalleen uskoa taas vähäsen, kun vuoto loppui yhtäkkiä. Mulla olis muuten normikierrossa alkanu sinä päivänä menkat, eli liekö jotkut valemenkat sitten.

Vaikka mitä tapahtuis olen niin onnellinen tästä plussasta, kun sen kerran on mahdollista tulla! Ei se voi tähän jäädä! Mulla on näköjään toimivia munasoluja!

Eilisen plussauksen jälkeen aloin heti tuntemaan jos jonkinlaista oiretta. Paha olo, nipistelyä, vihlaisuja mahassa. Outo paineen tunne, joka lähtee jostain pallean alapuolelta alaspäin. Ei tunnu kivalta olla mahallaan. Nyt vaan sitten odottelemaan. :) On tää jännää.

Rutistukset kaikille, oma visiittini täällä oli moneen verrattuna lyhyehkö ja toivon, etten palaa muuta kun teitä moikkaamaan! :) Tsemppiä ja jaksamista!
 
Nuolisade mul oli annos aamuin ja illoin yks 200mg luge...

Just soittelin polille, hoitaja pyys iltapäivällä soittaa uudestaan, juttelee lääkärin kanssa. Ihmetteli miten näin kauan siirtää noi luget menkkoja. Iltapäivällä ollaan sit viisaampia mitä tehdään :)
 
Veerukka: pahoittelut menkoista, mutta periaatteessa hyvä että eivät pidempään venyneet niin pääsette uuteen kiertoon.

Ajattelin että testaan tuota listan päivittämistä, mutta oikeasti, voisko sekavampaa tekstiä enää olla :O peruin aikeeni sitten.

Mulla ei näy enää pregnyl ollenkaan testissä, nyt on 7. päivä pistoksen jälkeen. Tietääpähän, jos alkaa hullun aikasin taas testaileen, että JOS sieltä jotain viivaa koittas pukata niin ei ainakaan johdu pregnylistä :LOL: Vaikka tuskimpa, eiliseen asti oli jotenkin kauheen toiveikas olo, mutta tänään on vähän alavireinen mieli taas. Vaikka tiedän, että suuntaan tai toiseen en voi vastausta näin aikaisessa vaiheessa arvailla. Oireita muka on mutta empä lähde niitä spekuloimaan... Koitetaan pitää jäitä hatussa.

Illa Tuulle vielä isot onnittelut!! :heart:

Hedelmiina: neuvottiinko sua ottamaan kipulääkettä ennen toimenpidettä? Mä otin 800 mg buranan tuntia ennen, mutta ballongin laitto kävi silti aika halvatun kipeää. Katetri meni silloin ihan ok enkä tuntenut nesteen virtaustakaan, mutta se ballonki oli pahin. Monellehan aukkari on silti ihan kivutonkin, jotta älä turhaan pelkää etukäteen. Ota se sellaisena kuin se on =)
 
En enää osaa pettyä kun menkat alkaa. Viimoset kolme vuotta ollut tätä niin tähän on jo varmaan niin tottunut. Mutta joo, taukokiertoa pukkaa meille. Mies on valmis luovuttamaan tähän, hän on jo luopunut ajatuksesta että meistä voisi vanhempia tulla. Itsekkin olen kahden vaiheilla... Jutellaan vielä miehen kanssa miten tästä eteenpäin...

Hedelmiina: mua neuvottiin ottaa tuntii ennen toimenpidettä 800mg burana.. otin kuitenkin kaksi :D mulle toimenpide oli kivuton. Koita olla vaan rentona ja hengitellä rauhassa :)
 
ON: inssissä käyty mutta liian myöhään.. eilen plussa testiin aamulla ja illalla sellaiset kivut ettei voinut erehtyä oviksen ajankohdasta. Tänään oli vasta inssiaika ja lääkärinkin mukaan otollisin aika oli jo mennyt mutta toimenpide tehtiin silti. Ultraamalla näkyi oviksen jäänteet muttei yhtään ehjää follia. Eli ei kovin todennäköistä että tässä(kään) kierrossa tärppää. Harmittaa tosi kovin, mutta minkäs tälle mahtaa.
Seuraavaksi nostetaan letroannosta kolmeen päivässä ja inssi tehdään samana päivänä kun plussa pärähtää testiin (jos se vaan miehen työn puolesta mahdollista). Ja kun seuraavaan hoitoon ilmoittaudutaan niin samalla laitetaan ISCi-hoidon suunnittelujonoon.
Veerukalle halaus.
 

Yhteistyössä