Inseminaatio 2014

INSSILÄISET 2014

Perjantai 7.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliultraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14pu+pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.33/28-31fanovul + simpat
Mursu832.03/1410.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/1414.33/30cselitm.
Läiti2.03/1413.36/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1428/32-34g+o?selitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.36/26-29pr + ltendo

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Moonsihn31.c+prselitm.12.3
Stella1.22/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu14/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.f+pu+prPCO + siittiöt17.3
Tähtisilmä5.13/28-32pr+lselitm.20.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Perjantaihuomenet! =)

Välillä tulee näitä aamuja, jolloin uni loppuu miehen herätyskelloon, vaikka sais ite jatkaa unia.. Huomenna sitten nukutaan yhessä pitempään =)

Pregnylin vaikutusaikaa testasin eikä siitä näkynyt enää jälkeäkään. Nyt on siis 7.päivä pistämisestä. Eli se siitä, että saisi edes kerran nähdä toisenkin viivan :D
 
Huomenta inssiläiset.

Metsätähti84: Ihanaa Onnea onnea onnea :heart: Voi nyt liimaa ja tarrasukkia, WAU mahtavaa... Olen onnellinen puolestasi.

StellaI: Ihan mahtava toi sun taulukko, näkee niin nopsaan et kuka missäkin vaiheessa menee ja mikä tilanne. Itselläni nyt hieman kiireitä ja täällä käyn lukemassa kirjoituksia kyllä ja seurailen taulukkoa. Hyvä parannus :flower: Mutta voisko lyhentää otsikko tekstejä niin et taulukko näkuisi kunnolla reunasta reunaan: esim nimimerkki muuttaa Nimim. ja Ajankohta vaikka Aika??/Ajank. ja Folliultra Hmm se on hankala??
Stella pistitkö 5000 IU Pregnyliä? Siksi kysyn kun tähän kiertoon pistin 5000 IU ja edelliseen käskettiin pistää 10 000IU niin minulla toi 10 000 näkyi vielä dpo 12 hailakkana. Pitääkin testata joko toi 5000 IU mitä tähän kiertoon on pistetti niin on jo poistunut.


Moonsihn3: Sinä siis vedät testausryhmän kärkeä, sovitaanko niin et vedät heti II-tikkuun niin me muut tullaan sit perästä.
Mites joko inssi-kipu on helittänyt, kauanko kesti? Minulla oli käsittämättömät ovis-kivut nyt lauantaina kun irrotuspiikki annettiin aamulla. Aivan kuin olisi umpisuoli puhkeamassa, mut siellä puhkesi joku muu. ;)

jennica: tervetuloa mukaan:wave:

Kiitokset kaikille jotka olette kertoneet inssi kokemuskia - ne tiedot tulevat monelle tarpeeseen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Metsätähti84 onnea älyttömästi!

Chiligail Edelleenkin maha on kuin räjähtämispisteessä ja tissit on aivan kivikovat ja kipeät. Oon joka aamu meinannu soittaa Oysiin, mutta jotenkin siedettävissä rajoissa tää kipu on. Se inssi oli mullakin kivuton, pikkusen nipsas. Oon syöny clomeja joskus aikoinaan, ja ne teki rinnat tosi kipeäksi loppukierrosta. Mulla on nyt kp21. Kyllä mie aijon pyytää, että tutkivat vähän tarkemmin, jos ens kierto on yhtä kivuliasta :(. Voikohan semmonen endometrioosi olla, joka ei näy ultrassa? Siihen raskautumiseen en jaksa yhtään uskoa, on sitä kakkosta niin pitkä aika tehty ja oon heittäny toivon kaivoon kyllä. Kiitos kuitenkin tsempistä, mielellään vedän sen 2 viivaa :D.

Viiva84 Miehehellä on kyllä semmonen siittiöntuotantolaitos, tulee vain itselle entistä huonompi olo, kun syytän itteäni sekä keskenmenosta että nyt siitä etten ole raskautunut.

Anteeksi kun olen vähän synkkänä, mutta jotenki olo on vain niin... no ymmärrätte varmaan ilman selittelyjä :LOL:

Kiitos kaikille mukavista kommenteista, lueskelin tuossa äsken ketjua taaksepäin :hug:
 
Viimeksi muokattu:
:hug:Metsätähti Onnea miljoonasti:heart:

Mä tässä myös huomasin että testipäivä tulee olemaan meidän hääpäivä:heart:
Uskon ja luotan että inssi onnistuu siis ensi perjantaina :)
Täytyy siis testit ostaa mukaan hotelliin...
 
HEI KAIKILLE :)

Viime viikko oli huippuraskas työrintamalla. Tuntui, että vedin aamusta iltaan ja tein tunteja, joista oli tullut miinusta folliultrien ja inssin vuoksi. Olo oli jokseenkin sekava ja viime yönä vedin sitten 12 h yöunet. Tuli tarpeeseen. Olen pikaisesti käynyt täällä katselemassa, mutta en ole mitään ehitnyt kirjoittaa. Kauheen inhottava olo ollut siitä.

Mutta oikeesti, mun rinnat räjähtää. Vihaan tota Pregnyliä. Olen aina ollut herkkä rinnoista reagoimaan kuukautiskierrossa ja kaikessa. Taas on turvottu yli yksi kuppikoko eikä nää pallurat tunnu minnekään mahtuvan. Itsellä ei oikein toiveita tän onnistumiseen. En tiedä miksi mieli niin maassa....piinailu on tylsää kun seuraavaan kiertoo ei ehkä ole rahaa tehdä inssiä. Tarttisi tässä jotain muutakin elämää kai elää ja olisi ihan kiva ostaa kaupastakin jotain muuta kuin aivan pakolliset ruuat :) Mieli maassa, mutta kyllä se tästä.

Mulle voi päivittää kiertopäivät eli tänään 27/35-38

Metsätähti: Onnea todella paljon :heart: :heart: Tää on ihan huippu-uutinen!!

Stella: Kiva kuulla sun empiirisesti tutkimuksesta, että Pregnyl on jo 7 päivää pistämisestä poistunut.

Chiligail: Mäkin voisin vielä kertoa inssikokemuksia. Se on mulle helppoa. En edes tunne katetria. Makaan vaan siinä lääkärin pöydällä, hän laittaa katetrin sisään kohtuu ja suihkuttaa siittiöt sinne (se tuntuu hyvin pienenä). Sitten lääkäri laittaa jalkojeni päälle viltin ja makoilen siinä epämiellettyvässä asennossa noin 5-10 minuuttia. Ilmeisesti sillä varmistetaan ettei painovoima tee heti tehtäviään.

Moonsihn: Ymmärrän murheesi. Meillä ei siis ole miehellä ollenkaan siittiöitä joten on lainatavara käytössä. Kun se tiedetään hyväksi niin itseä tulee helposti mollattua. Mutta ei se meidän vika ole :hug:

Läiti: Mä uskon, että teidän seuraava inssi tuo toivotun tuloksen. Kun kyllä sellainen hääpäivälahja kuuluisi saada.


Voisin koittaa myöhemmin tänään vielä kirjoitella enemmän ja lukea oikein huolella tämän viikon päivityksiä.
 
Viiva84: On pakko kommentoida tuota sinun inssikokemusta, koska pisti silmään tuo, että jäät makailemaan vielä gynen pöydälle inssin jälkeen. Käytkö hoidoissa siis yksityisellä? Itse käyn julkisella puolella vielä toistaiseksi ja siellä lääkäri sanoi, että inssin jälkeen voi nousta heti ylös, koska siittiöt eivät ui vastavirtaan. Ja ymmärtääkseni inssissä ei kohtuonteloon ruiskuteta kuin pestyt siittiöt, ilman spermaa siis, joten kohdusta ei ole mitään pois valuttavaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Muistaakseni luin jonkun muunkin kirjoituksista, että heti on saanut ylös nousta.
Mietin nyt vaan, että kumpi tapa on oikeasti se oikea? Menetelläänkö meillä julkisella noin vain kiireen takia?!

Moonsihn3: Kyselit endosta. Itselläni todettiin endo viime syksynä laparoskopiassa, mutta olin sitä itse epäillyt jo vuosia epämääräisten kipujen vuoksi. Ultrassa ei koskaan näkynyt mitään, joten siksi en aiemmin laparoskopiaan päässyt. Endo oireili itselläni niin, että noin viikkoa ennen menkkoja alkoi tylpät vatsakivut ja kovenivat vain vuodon alkaessa. Alavatsa turposi palloksi useita päiviä ennen kuukautisia. Menkkojen aikaan vatsa oli sekaisin ja oli pahoja ulostamiskipuja. Kipuja oli myös lantionalueella. Niitä kipuja on vain todella vaikea kuvailla. Kipuja on edelleen, ne eivät leikkauspöydälle jääneet ja vahvoja särkylääkkeitä on pakko käyttää loppukierrosta. Olen kuitenkin aina ennen lääkkeen ottoa varmistanut, etten ole raskaana.
Endo on siitä ikävä sairaus, ettei se tosiaan näy aina ultrassa ja oireet ovat niin moninaisia. Tiedän useita naisia, jotka eivät endostaan ole edes tienneet ennen sektiota tai rutiiniultraa, endo ei siis kaikilla oireile. Toivon, että sinulla kyse ei ole endosta, mutta asia kannattaa toki ottaa puheeksi lääkärin kanssa.

Kaikille piinailijoille yhteisesti tsemppiä piinapäiviin! Lisää näitä plussia tarvitaan! :)

Ja erityisesti hyvää naistenpäivää kaikille naisille! :flower:
 
jennica Meillä lepuutetaan hetki, ei nousta samantien.ja kyllä viimeks ainakin vähän tuli ulos kun nousin ylös.Tosin pidin loppupäivän kotitoimistolla, ettei tuu hypittyä hirveesti.Me ollaan yksityisellä hoidossa.
Varmaan paljon erikäytäntöjä näissä.
 
Jennica: En tiedä mikä on oikea tai väärä tapa :) Olen yksityisellä ja makoilen sen takia, että siittiöt ehtisivät ilmeisesti edes kohti munatorvia. Sisällä ruiskutetaan 1-1,5 ml joka ei tietenkään ole pelkkää siittiöitä vaan on siinä muutakin nestettä jossa siittiöt pysyvät hengissä. Ja tämä neste kyllä välillä valahtaa ulos. Lääkäri antaa minulle aina paperin ennen kuin nousen ylös juuri sitä varten, että jotain joskus tulee ulos. Tuskin siittiöitä kuitenkaan. Ei ne sieltä kovin helpolla tipahtele ulos, mutta minun lääkärikin mukaan osa aina väkisinkin. Mutta hedelmöittymiseen tarvitaan kuitenkin ainoastaan se yksi. Uskon, että tässä ei ole oikeaa tai väärää, ainoastaan eri toimintatapoja. Meillä lääkäri käyttää makoiluajan muistiinpanojen kirjoittamiseen sairaskertomukseen ja printtailee ohjeita. Joskus keskustelemme siitä mitä tullessa sitten, jos onnistuu tai epäonnistuu tämä hoito. Toki joskus ajattelin, että lääkäri voisi vaikka pelata pasianssia siinä odotellessa, mutta tuskinpa sentään. Saattaahan hän tsekkailla seuraavankin potilaan tietoja tai jotain.

Olipa toimintatavat mitkä tahansa (kiireen tai tietämättömyyden) vuoksi, aina kuitenkin tulee onnistumisia joten täytyy vain luottaa lääkäriin :)
 
Tähtisilmä: Sinuna en olisi huolissaan, kun kaikki mitat ja määrät olivat täysin riittäviä inseminaatioon.

Jennica: Meidän polilla (julkinen) lääkäri sanoi, että makaamaan jääminen inseminaation jälkeen on vanhanaikaista... Ei kylläkään perustellut mitenkään.
 
-jennica- ite nousin melkein heti inssin jälkeen ja en huomannut, että olisi valunut mitään ulos. Oysissa tehtiin. Kotona illalla ehkä vähän oli jotain ph suojassa, en käynyt kuitenkaan suihkussa illalla vaan ennen inssiä. en tiedä vaikuttiko, mutta ajattelin etten ainakaan suihkuta mitään ulos :D. Kiitos tuosta endo kirjoituksesta, kyllä aijon ottaa puheeksi kivut seuraavassa folliultrassa. Aina oviksen jälkeen se alkaa, juuri kun limakalvo alkaa paksuunuta. Ei ole ollut joka kerta, mutta kkm jälkeen ja keväällä myös. Nyt oli vain erityisen pahana. Sektio mulle on tehty 06, mutta näitä kipuja on ollut vasta viime aikoina.

Vaikka tuntu välillä, etten mene enää ikinä mihinkään hoitoon. Jotenkin oon heittäny jo kirveen kaivoon enkä odota enää kuin menkkoja. Tokihan teen testin ensi viikolla, mutta alapää on nyt kuivakin kuin sahara runsan valkovuodon jälkeen, joten eiköhän se menkkoja enteile.

viiva84 kiitos kannustuksesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia kaikille kovasti onnitteluista :heart: Eräänlaista piinaa tosiaan tämäkin. Vielä menee viikkoja, ennen kuin pääsee näkemään että onko jotain sisällä ja jos, niin onko se oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän ja ja ja... Toki senkin jälkeen vielä mitä tahansa voi tapahtua, mutta ei auta kuin elää päivä kerrallaan ja olla iloinen jo tästä edistysaskeleesta.

Nyt Metsätähti hiljenee, mutta varmasti vielä seuraan taustalla tätä pinoa ja teidän kuulumisia. Ja toivon sydämeni pohjasta, että tästä aukeaa nyt tämän vuoden plussatili kunnolla ja tavataan tuolla plussanneissa sitten! Tsemppiä ja jaksamista vielä kaikille :hug: Ja surkiitokset korvaamattomasta vertaistuesta tällä taipaleella :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kysymys lugesteronista: Teille, jotka käytätte lugesteronia, mikä on kyseisen lääkehoidon syy? Ja teille, jotka ette käytä, onko esim. loppukierron verikokeella todettu, ettei lääkkeelle ole tarvetta?

Miettii hän, jolla on mahdollisuus esittää huomenna lääkärille tiukkoja kysymyksiä ja kenties vaatia lisätutkimuksia. ;)
 
Chiligail: Kiitti =) Oho, reuna tosiaan repsottaa nurkasta :D Voin muokata tänään jos ehdin, mutta viimeistään huomenna. Työnteko meinaa häiritä palstailua :D Ja juu, 5000IU pistin Pregnyliä.

Metsätähti: Kaikkea hyvää tulevaan :heart: Käy välillä kertoon kuulumisia =) Vaikkakin, täytyy tunnustaa, että oon odotuspuolta välillä vakoillut siinä toivossa, että itsekin sinne pääsisin joskus.. :ashamed:

Endosta ja sen oireista kun oli kysettä: Oireena oli järkyttävän voimakkaat kuukautiskivut, alkoivat useimmiten monta päivää ennen menkkoja. Vuoto alkoi tiputtelemalla 2-3 päivää ennen ja oli itsessään varsinaisten menkkojenkin aikana todella niukkaa. Molemmat asiat korjaantuivat ratkaisevasti laparoskopian jälkeen. Ultralla ei näkynyt ennen leikkausta mitään, vaan vasta laparoskopiassa virallisesti todettiin lievä endo ja paljon kiinnikkeitä - mm. vasen munasarja oli niiden peitossa. Leikkauksen jälkeen vasempaan munasarjaan on kasvanu endometriooma, joka näkyy ihan ultratessakin. Ja nyt ensimmäisen lääkkellisen kierron yhteydessä vasen munasarja ei tuottanut kunnollisia folleja, vaan ne kaikki kolme johtavaa oli oikealla.

Minulla EI ole loppukierron tukilääkitystä. Eikä oo missään vaihessa verikokeilla todettu, etteikö olisi tarvetta. Hoksasin sen vasta inssipäivän iltana kotosalla, niin en kerennyt kysyäkkään asiasta. Päivä oli siis perjantai ja viikonloputhan poli on tietenkin kiinni.
 
ON: Mulla alkoi tissien arkuus noin viikko oviksesta eli perjantai-iltana kun yleensä mulla muuttuu pelkästään nännit aroiksi heti kierron puolivälin eli oletetun oviksen jälkeen. Pregnylistähän ei näkynyt enää perjantai-aamuna jälkeäkään ja minä raukka ehdin elätellä vähän toiveita tärpistä "uusien" tissioireitten johdosta :D Mutta clomeistahan ne johtuukin, senkin tyhmyri.. :ashamed: Ja kun menkkamaisia jomoja, mitä on aina about viikkoa ennen, on nyttenkin.. :stick: Höööh.. :ashamed:
 
INSSILÄISET 2014

Maanantai 10.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaUltraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14pu+pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.36/28-31fanovul + simpat
Mursu832.03/1410.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/1414.36/30cselitm.
Läiti2.03/1413.39/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1431/32-34g+o?selitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.39/26-29pr + ltendo

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Moonsihn31.c+prselitm.12.3
Stella1.25/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu17/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.29/35-38f+pu+prPCO + siittiöt17.3
Tähtisilmä5.16/28-32pr+lselitm.20.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Mursu: onko folliultra kuulumisia? miltä näytti?

Entäs Moonsihn3: ootko malttanu olla tikuttamatta?

Ja kiertosamis: Stella Miten me maltetaan vai joko luovutetaan, mä ajattelin et josko jo torstaina aamupissaan... vai joko huomenna :LOL: Tänään EN kyllä vielä sitä tee (vai).... hehehehehe

ON: yritän pinnistää etten istu R-tikun kanssa jo pöntölle vielä pari pv. Mut en tiedä onnistunko... Tissit on kyllä kipeät mut taitaa johtua vielä Pregnyylistä.
 
Metsätähdelle isot onnittelut! Hienoa, että plussatili on nyt saatu auki

Mursu: mulla on ollut Lugesteron, mutta ei ole millään tarkistettu onko tarvetta vai ei.

Viiva84, Läiti, Mursu83, -Jennica-: minua on makuutettu 5 + minuuttia. Lääkäri täyttelee sillä välin tietoja koneella. Yleensä myös keskustellaan kaikenlaista aiheeseen liittyvää. Olen kyllä tykännyt siitä paikallaan olosta. Sitä on kuitenkin jonkinlainen jännäys/puristus ollut päällä muutoinkin ollut itse tilanteessa. Hyvä kun joku sanoo, että ole vaan siinä hetki ihan rauhassa.

Olen ollut jonkin verran kiireessä (näillä ip kahvitauoillakin!). Seuraillut olen, mutta sisällöntuotanto on ollut vähän vähissä.

Kierron kartoitus UÄ tänään ja pistoksiin huomenna. Sama kaava kuin aikaisemmin. Folliultra ensi viikolla ja toivottavasti to-pe inssi. kp 4/29-30 folliuä 18.3.
 
Hei vaan!
Viikonloppu taas vierähti liian nopeasti ja tänään kp31 muuttui kp1. Kierto näköjään lyheni. Soittelinkin aamulla polille ja aloitan taas perjantaina kp5 Gonal-f pistokset 25ml kp9 asti ja kp10 ekaan folliultraan. Ihan kiva että ei tarttenut tällä kertaa mennä jo kierron alussa , vaan saan alkaa suoraan pistämään. :)

Mursu83: Mulle ei ole annettu mitään tukilääkettä loppukierrosta ja ainoastaan viikko inssistä otettu verikokeella keltarauhashormoonipitoisuus (viimeksi 37,9. oli kuulemma hyvä) vain jotta nähdään, että ovis on tapahtunut.

Käyn kunnallisella ja insin jälkeen saa nousta heti ylös. Viimeksi lääkäri sanoi, että kaikki saatiin perille, vaikka on normaalia jos jtn pientä ulos valuukin. En kyllä huomannut mitään.

Tänään siis kp1/30-34, folliultra 19.3, pistoksena Gonal-F+ irrotus Ovitrelle
 
Viimeksi muokattu:
Mursu83: Tukilääkityksestä , mulla ei ole sellaista. Minulta on tarkastatettu kierronpäivänä 21 progesteroni-arvo ja sen perusteella päädytty siihen, ettei tukilääkitystä tarvita. Että antaa luonnon hoitaa mahdollisen tilanteen. Muita perusteita ei ole ja kai se täytyy luottaa. Olen lukenut, että tukilääkkeistä tulee raskausmaisia oireita joten ihan ok, ettei sitä tartte tässä itse kestää.

Juulia82 ja Moonsihn: Harmi molemmille kun kp 1 alkoi, se on aina vähän musertava tunne kun niin käy, mutta ei auta kuin uuteen hoitoon vain.

Chiligail ja Stella: Teillä jännät paikat lähenee :) Itsekin tekisi mieli epätoivoiseksi ryhtyä ja jo nyt dpo7 testailla, mutta ehkä se nyt ainakin on ihan turhaa. Kyllä niitä negoja on tässä jo nähty.

ON: Alavatsalla jomottaa :'( Samanlailla kun aina ennen kuukautisia, tässä vaiheessa kiertoa. Tissit on kamalan kipeät niinkuin aina ennen vuotoa. Jotenkin mieli maassa. En tiedä vielä mitä teemme seuraavan kierron suhteen. 4. inseminaatio heti perään vai taukokuukausi. Voi huooh.....kun mä niin toivoin, että tässä olisi onnistuttu. Tosin voihan se vielä onnistua, niin mies aina jaksaa muistuttaa, mutta itsellä jo vähän epätoivoinen olo....

Tsempit kaikille :wave:
 

Yhteistyössä