Viiva84: On pakko kommentoida tuota sinun inssikokemusta, koska pisti silmään tuo, että jäät makailemaan vielä gynen pöydälle inssin jälkeen. Käytkö hoidoissa siis yksityisellä? Itse käyn julkisella puolella vielä toistaiseksi ja siellä lääkäri sanoi, että inssin jälkeen voi nousta heti ylös, koska siittiöt eivät ui vastavirtaan. Ja ymmärtääkseni inssissä ei kohtuonteloon ruiskuteta kuin pestyt siittiöt, ilman spermaa siis, joten kohdusta ei ole mitään pois valuttavaa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Muistaakseni luin jonkun muunkin kirjoituksista, että heti on saanut ylös nousta.
Mietin nyt vaan, että kumpi tapa on oikeasti se oikea? Menetelläänkö meillä julkisella noin vain kiireen takia?!
Moonsihn3: Kyselit endosta. Itselläni todettiin endo viime syksynä laparoskopiassa, mutta olin sitä itse epäillyt jo vuosia epämääräisten kipujen vuoksi. Ultrassa ei koskaan näkynyt mitään, joten siksi en aiemmin laparoskopiaan päässyt. Endo oireili itselläni niin, että noin viikkoa ennen menkkoja alkoi tylpät vatsakivut ja kovenivat vain vuodon alkaessa. Alavatsa turposi palloksi useita päiviä ennen kuukautisia. Menkkojen aikaan vatsa oli sekaisin ja oli pahoja ulostamiskipuja. Kipuja oli myös lantionalueella. Niitä kipuja on vain todella vaikea kuvailla. Kipuja on edelleen, ne eivät leikkauspöydälle jääneet ja vahvoja särkylääkkeitä on pakko käyttää loppukierrosta. Olen kuitenkin aina ennen lääkkeen ottoa varmistanut, etten ole raskaana.
Endo on siitä ikävä sairaus, ettei se tosiaan näy aina ultrassa ja oireet ovat niin moninaisia. Tiedän useita naisia, jotka eivät endostaan ole edes tienneet ennen sektiota tai rutiiniultraa, endo ei siis kaikilla oireile. Toivon, että sinulla kyse ei ole endosta, mutta asia kannattaa toki ottaa puheeksi lääkärin kanssa.
Kaikille piinailijoille yhteisesti tsemppiä piinapäiviin! Lisää näitä plussia tarvitaan!
Ja erityisesti hyvää naistenpäivää kaikille naisille! :flower: