Inseminaatio 2014

Meillä luki paperissa et miehen täytyy pidättäytyä 24h ja et se vie aamulla näytteen ja mulle tehhään sit päivällä inssi. Olen käynyt aukkarissa vuonna 2011 kun esikoista yritettiin ja se oli onneks suht iisi homma,tosin ne krampit sen jälkeen oli aika hanurista :D. Eli ennen inssiä ultrataan siis vielä?
 
Mulle lääkäri myös sanoi et lopuks tehään vielä verikoe vaikka vuoto alkais. Jos on kiinnittymistä yrittänyt tapahtua ilman kuitenkaan alkavaa raskautta niin kuulema sillon pidetään taukoa seuraava kierto,onko muilla sama homma? :O
 
Rakkaat kanssasisaret. Onko teillä ollu inseminaation jälkeen kovaa kipuilua ?Tarkotan ihan että seuraavasta päivästä, ite toimenpide ei sattunu mullakaan. Alaselkä on iha saakelin kipiä ja alamahaan koskee, ihan kuin ois vanne vyötärön sisällä. Nyt kp19 ja luulin, että eilen ois ollu jo kovin kipuilu mutta näyttää vaan kovenevan tuo jatkuva kramppaaminen kun päivät etenee. Tein typerä jo raskaustestinkin ja siihen tuli kyllä haamu. Mietin, että liekö se johtuu tuosta pregnylistä, pistin viikko sitten tiistaina 11 aikana 5000 yksikköä yhden ampulin. Tää kipu on aivan ihmeellinen, ja sitten palelen ja hampaita vihloo. Pelottaa se hyperstimulaatio, mutta olisiko se näkynyt jo siinä inssin yhteydessä? Kiitos, kun saan avautua, vaikka en tiedä onko tämmöistä varten omakin ketju. Oon ihan uusi täällä-
 
Tähtisilmä: täältä peukutukset munikselle ja limikselle :)

Karmini: me olemme Väestöliitolla asiakkaina (vai potilaina?) ja ohjeena on ollut 2 vrk pidättäytyminen. Ennen inssiä on ultrattu, muttei ilmeisesti ole ihan joka paikassa niin tapana tehdä, mitä olen kokemuksia lueskellut.

Mitään verikoetta ei ole otettu kuin silloin ennen hoitoja, mielenkiintoinen juttu. Mitä tietoa sillä saadaan irti?
 
Viimeksi muokattu:
Moonsihn3: Ei ole ollut kipuiluja eikä tietoa hyperstimulaatiosta. Ehkä heti inssin jälkeen on ollut "hämärä" tunne siitä, että jotenkin on käsitelty (tai kuvitelma tunteesta). Menkkamainen juiliminen on ilmestynyt sitten Lugesteronin myötä kierron loppupuolella.
 
Karmini, ainakin meillä on ultrattu myös ennen inssiä mutta näin ei kertomuksien mukaan tehdä joka paikassa. Meillä ei myöskään kontrolloida ns. kiinnittymisyrityksiä verikokeella. Meillä ohjeena on ainoastaan raskaustesti kahden viikon kuluttua inssistä.

Moonsihn, kovaa kipuilua ei ole ollut. Ensimmäisen inssin jälkeen, josta plussasin, menkkamainen juilinta ja omituiset nippailut alkoivat ehkä noin viikko inssin jälkeen eli aikaisemmin kuin epäonnistuneissa insseissä. Ja vahvasti epäilen, että haamu raskaustestissä johtuu vielä pregnylistä. Hyperstimulaatiosta en kauheasti tiedä kun ei ole kokemusta mutta sen verran olen kärryillä, että se saattaa tulla jos follikkeleita stimuloivan hormonin annostus on ollut liian suuri ja kehittänyt monta kypsää follikkelia. Ja silloinhan ei inssiäkään olisi tehty jos follien määrä on yli sallitun rajan. En siis usko, että sinulla hyperiä olisi mutta näillä tiedoilla en toki voi olla varma. Jos kivut vielä yltyvät niin kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä lääkäriin.
 
Moonsihn: Mulla on ollut lievää menkkajomotusta selässä ja alamahassa tänään eli pp5. Mutta ei mitään nuin voimakasta ko siulla. Toivottavasti menee ohi :hug: Suosittelen miekin ottaan yhteyttä lääkäriin ihan varmuuden vuoksi jos voimakkaat kivut ei ala asettua.

Tervetuloa jennica :wave: Miullakin todettiin viime syksynä endo, joka itessään oli lievä, mutta kiinnikkeitä oli todella runsaasti ja esim. vasen munasarja oli niitten peitossa : / Sanoiko lääkäri siulle että kuinka nopeasti tuubat "voi" mennä uudelleen tukkoon? Mulle ainakin väitti, ettei kovin nopeeta menis ja ettei endo vaikuta näihin hoitoihin :confused:

Karmini: Tähtisilmä kertoikin hyvin, että mitä inssissä tapahtuu. Minäkin voin vahvistaa omalla kohdalla sen, "ettei tunnu missään" ja olin ihan ihmeissään, että nytkö se on jo ohi :D Ihmettelin kans sitä, että siitä lavetilta saa heti nousta ylös ko olin varautunu lösöttään siinä vartin verran :D Mutta taitaa mennä niin vaan elokuvissa :D Meiän polilla simppanäyte piti viedä 2h ennen toimenpidettä ja pidättäytymisaika on 3-4 vrk. Ennen inssiä ainakin minut ultrattiin vielä. Loppukierron verikokeista ei ollut mitään puhetta ja heti seuraavassa kierrossa voi kuulemma yrittää jos polilla on tilaa ja saadaan aikataulut sopimaan.

Oma napanen: Voi persiö sentään, mun työputki katkes ennen kuin se ehti kunnolla alkaakkaan. Eikä kovin mieluisalla tavalla. Liukastuin työpaikan keittiössä ja mätkähdin aika rajusti selälleen. Jotain liukasta siinä lattialla oli. En jääny tarkemmin analysoimaan et oliko saippuaa, laksatiivia vai jotain muuta, siivosin vaan pois. Nyt selkä on ja kankut kipiänä ja vähän pelottaa, kuntoutumisesta kun on niin vähän aikaa enkä todellakaan halua kokea sitä helvettiä uudelleen :O Alkuun kolme päivää saikkua ja Burana -kuuri. Mietin vaan, että uskaltaako Buranaa ottaa nyt - vaikuttaako negatiivisesti kiinnittymiseen. Niin oon ainakin monilta palstoilta lukenu. Mutta toisaalta, mahollisuudet onnistumiseen taisi mennä tässä joka tapauksessa.. : /
 
Viimeksi muokattu:
Tähtisilmä:
No onpas hyvän kokoinen folli, wau! =)
Itsellä oli ekalla inssi(yritys) kerralla kp10 folli(t) 12mm, tosin niitä oli 3kpl, joten yhdyntäkieltoon pistivät... Jota mehän ei sit kuitenkaan noudatettu..:p
Ja viime kerralla kun päästiin ihan inssiin asti, niin johtofolli oli kp10 11mm ja hienoksi kasvoi, juuri sopivasti kp17 inseminaatioon. Oli perjantai ja lääkäri tosin antoi vielä viikonlopuksi kotiläksyjä, koska munis ei ollut ihan vielä irronnut. Peittoa kyllä heilutettiin koko viikonloppu, mutta vaikka siitä viikko kp24 oli verikoe, joka vahvisti ovulaation tapahtuneen, niin toivottua tulosta ei sitten kuitenkaan tullut :(
Silloin menkkamaiset kivut alkoi 10 päivää ennen menkkoja ja jotenkin ne tuntui kovemmilta ja erillaisilta kuin luomukierroissa. Ihmeellisiä vihlaisuja ja nipistelyjä pitkin päiviä. Sitä jo kuvittelin tärpin käyneen.

Moonsihn3 : Inssi ei tuntunut normaali papakoetta kummemmin ja ekat "oireet" tuli 5 päivää inssin jälkeen.

Karmini: Mut on aina ultrattu ennen inssiä. Viime kierrossa kolme seurantaultraa labroineen ja sitten vielä inssipäivänä ennen ruiskutusta varmistetaan tilanne :)
Ja joka toinen kuukausi on välikierto.
 
Stella : Voi ei! Onneksi et päätäsi sentään iskenyt! Minäkin olen lukenut tuosta Buranasta, että voisi ovulaation estää, mutta tiedä sitten. Oon nykyään niihin aikoihin varuulta jos on esim. päänsärkyyn tarvinnut särkylääkettä, niin syönyt vain Panadolia, vaikka ei taida sinun kipuihin tehoa, kun noin pahasti satutit. :(
 
StellaI: Onpa mukavaa, kun täällä on toinenkin endolainen kohtalotoverina, vaikka itse endo ei mukava olekaan. Itsellä myös lievä endo ja lääkäri oli sitä mieltä, ettei pitäisi olla syynä lapsettomuuteen. Ihmettelen vaan, miksi plussasin heti laparoskopian jälkeen? Vai johtuiko se monanjohdinten huuhtelusta?
Meidän lääkäri sanoi, että johtimet pysyis auki sen pari kuukautta huuhtelun jälkeen. Itsellä ei varsinaisia tukoksia ollut, oik. johdin auki ja vas. oli auennut paineella.

Omat kokemukset ekasta inssistä oli myös positiiviset. Itse katetrin sisäänvienti ei tuntunut mielestäni miltään, mutta minulla on mutka kohdunkaulassa, joten sitä jouduttiin sitten vetelemään pihdeillä aika napakasti, että saatiin katetri vietyä perille asti, se teki kyllä kipeää, mutta oli parissa minuutissa ohi. Pientä veristä vuotoa ja vatsan turvotusta oli inssin jälkeen, mutta ei muuta.
Meidän polilla myös käskettiin pidättäytyä 2-3vrk ennen inssiä ja siemenneste pitää olla pestävänä 1t ennen inssiä. Meillä myös ultrataan ennen inssiä ja seuraavaan inssiin pääsee heti seuraavassa kierrossa, jos vaan aikataulut käy yksiin.

Tähtisilmä: Itselläni oli myös ensimmäisessä inssissä kp10 follin koko jo 18mm ja limis 13mm. Olin aivan hämilläni, koska koskaan aiemmin ei ole ovis ollut noin aikaiseen, yleensä kp 13-15. Pregnylin pistin vielä samana iltana ja inssi tehtiin seuraavana päivänä. Tästä tulos kuitenkin nega. Mutta lääkäri selitti jotain, että kevät ja valoisuus saa monesti aikaan naisen kehossa ihmeellisiä asioita, joten jännityksellä odotan kasvaako samanlainen hyvä folli tähänkin kiertoon. :)

Ompa lohduttavaa kuitenkin kuulla, että inseminaatiollakin voi onnistua, kuten täällä on monet jo onnistuneet! Se luo toivoa meille muillekin! :)
 
Hei! Onpas tänne taas mukavan paljon kirjoiteltu :) Yritän myös kantaa korteni kekoon kysymyksiin vastaamisen suhteen, vaikka hyvin kattavasti täällä jo onkin vastailtu.

Mutta ennen sitä: Todella lohdullista kuulla onnistuneista inseminaatioista!!! Kyllähän sitä tilastotietoa on tarjolla mutta aina parempi, jos saa tapauskohtaista tietoa. Erityisen lohdullista, että joskus aikataulujen pettäessä voikin olla onni onnettomuudessa ja juuri silloin tärpätä.

Inseminaatiokokemuksesta. Minäkin koin toimenpiteen erittäin nopeana ja kivuttomana. Kun menin pukeutumaan vessan kautta, pönttöön humpsahti reilusti limaa, jossa oli aavistuksen vertakin ja sama toistui vielä seuraavalla vessakäynnillä (siemennestettä ym. kaiketi). Lääkäri kyllä vakuutti, että kaikki tarpeellinen pysyy sisällä. Meidän polilla myös ultra ennen itse ruiskutusta. Niin ja vielä sellainen pieni huomio: ensimmäisen inssikokemukseen liittyvän jännityksen keskellä piti vielä pinnistellä muististaan miehen henkilötunnus, kun hoitaja varmisti, että ojentaa oikean purnukan. :D Ja pidättäytymissuositus on n. 3 vrk, mutta toisaalta liian pitkä pidättäytymisaika voi lisätä kuolleiden siittiöiden määrää, mikä ei kuitenkaan yleensä ole ongelma, kun ne kuolleet pestään pois.

Inssin jälkeisiä tuntemuksia. Mulla oli loppukierrosta normaalia enemmän vatsan turvotusta ja jonkin asteista nippailua, mutta kiputuntemuksia ei ollut lainkaan. Uskoisin, että nuilla tuntemuksillani oli tekemistä elimistölle uusien lääkkeiden kanssa.

Burana. Kipulääkitysasian pohtiminen oli itselleni ajankohtaista edellisillä piinapäivillä. Silloin hoitava (hammas)lääkäri suositteli ibuprofeiinin sijaan parasetamolia, vaikkakin sanoi, että periaatteessa raskauteen liittyvät hoitosuositukset astuvat voimaan vasta, kun raskaus on todettu alkaneeksi. Itse olin hieman huolissani buranan käytöstä en niin mahdollisen alkuraskauden takia vaan uutta hoitokiertoa ajatellen. Lääkäriystäväni (joskaan ei gynekologin) mukaan vahvat tulehduskipulääkkeet voivat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja mahdollisesti myös ovulaatiota, mutta ei hän osannut tarkemmin kertoa, kuinka todennäköisiä tai epätodennäköisiä vaikutukset ovat.

Lopuksi vielä Tähtisilmälle onnekasta inssimatkaa - olosuhteet ainakin ovat kohdillaan!! :)
 
Noniin, vihdoin ja viimein täällä taas! Mies oli unohtanut eilen läppärin töihin, niin en tabletilla alkanut iltasella sitten pidempiä kirjoittelemaan.

Tervetuloa mukaan Juulia82, kyllä vertaistuki on ihan parasta!

Tervetuloa myös Moonsihn3 ja tsemppiä piinailuun, teillä kyllä aivan valioluokan simpat! Minulla seuraavina päivinä saattanut olla pientä jomotusta, juilimista ja jotenki virtsaaminen tuntunut hankalalta, mutta ei kummempaa. Kannattaa kyllä olla lääkäriin yhteydessä, jos kivut kovin kovat ovat!

–jennica-:
lle myös teretulemast! Toivotaan, ettei johtimet oo tukkeutuneet ja että inssistä ois apua!

Ja onnea Johma81:lle plussasta! :heart:

Läiti: Harmi, kun uusi kierto alkoi :hug: Toivotaan, että aikanaan olisi sopiva(t) folli(t) ja inssin aikataulu menisi hyvin!

Mursu83: Meillä nesteen määrä siinä siemennesteanalyysissä oli 3,5ml, inssistä ei tietoa ole. Säikäytti vain kun googlettelin ja näytti siltä, että 3miljoonaa pesun jälkeen olisi minimi, mutta kiitos Stella tiedoista! Minulla kohdun limakalvo ollut muistaakseni aina noin 11mm ja sellainen kolmilehtinen, kauniiksi ovat kehuneet (omituista :LOL:) Pidetään peukkuja folliultraa varten!

Viiva84: Hyvä, että mieli inssin jälkeen jo parantunut, ei muuta kuin tsemppiä piinailuun ja pidetään peukut pystyssä! Mutta ompa kummallista, ettette tällä kertaa suoraan Kela-korvausta saaneet, aina ei voi ymmärtää..

Stella: Hienon ja selkeän taulukon kyllä teit! Itekki mietin sitä päivityksen työläyttä, mutta hyvä että asia on järjestyny :) Mulle kans selkiyty PIINApäivät vasta ekassa inssissä, luomukierroilla ei jostain syystä koskaan ollu ihan yhtä piinaavaa.. Mie muuten meinasin kans sen Pregnyl-plussatestin tehä, mutta sitte en kehannukkaan :D Mutta voi, toivottavasti liukastumisessa ei käynyt pahemmin ja lääkkeet ja lepo auttaisivat! Buranan vaikutuksesta kiiinnittymiseen en tiiä, toivottavasti muut viisaampia.

Tähtisilmä*: On vain jonoa IVF:n sielläkin päin. Hyvä kuitenkin, että teillä inssi tuloillaan. Meilläkään täällä ei tehdä inssejä luomukiertoon. Olen ajatellut, että johtuu aikataulutuksesta ja välimatkoista, mutta ilmeisesti muuallakin samoja vinkeitä. Mahtavia uutisia folliultrasta, tsemppiä inssiin!

Zoonalle tsemppiä luomupiinailuun!

Karmini: Inssistä sen verran, että 1. kerralla minulla ei tuntunut missään, vaikka lääkäri yritti kysellä tunnenko paineen tunnetta. 2. kerralla tuntu jonkin verran enemmän, muttei varsinaisesti käyny kipeää. Mietin, vaikuttaako virtsarakon tilanne tuohon, onko kellään tietoa? Hämärästi muistelisin lukeneeni joskus jostain, että tyhjällä rakolla voi tuntua enemmän, kun täysi rakko voi jotenkin suoristaa sitä kohdunkaulaa (?) tai mitä lie. Minulla 1. kerralla rakko oli aika täysi, kun en vessaan ehtiny enää, 2. kerralla tyhjä.

Meillä miehen täytynyt pidättäytyä 2-5vrk ja miehen simppanäytteen ja minun ajan välillä on ollut jopa 4 tuntia. Täällä (tai siis Oulussa julkisella) kans ultrataan alkuun ja sitte vain ruiskutetaan simpat ja lähdetään pois. Nopeaa ja kivutonta! Eikä täällä mitään verikokeita ole tehty menkkojen alettua, seuraavaa ultra-aikaa vaan varailtu ja alettu popsimaan hormoneja!

ON: Tasan tähän aamuun maltoin sitä uusintatestin tekemistä ootella. Toinen viivahan siihen tikkuun taas pärähti, seki aika haalea mutta eilistä vähän vahvempi. Soitin sitte polille, ku jotenki tätä ei voi uskoa todeksi. Polilta onniteltiin raskaudesta :O ja sanottiin kaiken olevan hyvin kunhan ei suurempaa vuotoa tule. Antoivat ultra-ajan rv7:lle. Huh, tää tuli nyt jotenki niin puskista! Huomisaamua varten ostin kuitenki sen Clearbluen digitestin, jospa sillä sitten vielä ”varmuutta” saisi..

Huh, mikä romaani! Sen siitä saa, ku ei muutamaan päivään ehi käyä täällä kommentoimassa :whistle:
 
Kiitos vastauksista :)
Mulla on tähän mennessä seurantaultrissa todettu 14mm folli molemmilla kerroilla,jännä nähä sit et kui se kasvaa..jos kasvaa. Mä oon ton ekan synnytyksen jälkeen kyl tunnistanu oviksen aina mut en sit tiiä mikä tätä meidän vauvahommaa estää..siksi vissiin selittämätön. Lääkäri oli myös sitä mieltä et jos kerran tulee krampit niin sillon se ovis myös aina tapahtuu..itellä on kyllä vähän toinen olo siitä :D

Ok,eli kannattaa siis miehen pidättäytyä kauemmin,ihan vaan varulta :)
 
Juulia: Se onni siinä oli onnettomuudessa, että pääkoppa pysy ehyenä :D

jennica: Höh, ei sen pitempään :confused: Toivottavasti ei oo tuubat menneet tukkoon!

Oi onnea metsätähti :heart: :flower: Jospa mie huomenna voin lisätä siut plussanneisiin kun oot saanut digillä varmistettua =) Saadaan tämän vuoden plussatili auki =)

Tähtisilmälle kovasti tsemppiä huomiseen inssiin! =)

Oma napanen taas: Lääkäri halusi alunperin, että syön Arcoxia -kuurin, mutta kun selitin tilanteen, niin jätti reseptin kirjottamatta ja suositteli Buranaa sen sijaan. Kotimatkalla mulla kuitenkin tuli mieleen kun aiemmin jossain oli juttua Buranan negatiivisista vaikutuksista raskautumiseen. Ja kun selvitin asiaa, niin ystävämme google tiesi kertoa, että se todellakin saattaa estää raskautta, niin taidan jättää ottamatta. Vaikka kaikistellen mie pidän onnistumismahdollisuuksia viimeistään nyt kaatumisen jälkeen entistä heikompina.. :ashamed: Mutta otan siltikin varman päälle ja nappaan "pelkän" Panadolin yöksi.

Tässä vielä yks linkki särkylääkkeistä ja raskaaksi tulemisesta jos jotakuta kiinnostaa:
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/107...aksi+tulemisen
 
Pikainen kommentointi tähän väliin tuosta Buranan syönnistä.
Meillä ensimmäisenä lääkärinä toimi Antti Perheentupa, joka ilmoitti että mitään tulehduskipulääkkeitä ei sopisi syödä.Ne vaikuttaa hedelmöittymiseen ja tosiaan voivat estää sen. Itse olen nyt syksystä asti linkannut polvea, koska en pysty(en uskalla) syömään siihen tarkoitettuja tulehduskipulääkkeitä.Myöskin kaikki flunssalääkkeitä myöten tarkastan ennen käyttöä.Apteekissa neuvovat kovin mielellään :)

Meillä pidättäytymisaika 3-5vrk ja mies käy aamupäivällä,siivoavat sen ja laittavat lämpökaappiin odottelemaan että menen iltapäivällä vastaanottamaan :) Viimeks tais olla 4 tuntia väliä.
 
Pikatiedotus ennen töihin lähtöä. Tein digitestin ja tulos: raskaana 1-2 viikkoa. Koska inssi tehtiin ja Pregnyl pistettiin 18.2 iltapäivästä, niin mielestäni viikot ovat kohdillaan. Ei kai se auta kuin uskoa, että raskaana tässä nyt ollaan :)

Minut voi siirtää PLUSSANNEISIIN, jos Stella tai Chiligail listaa päivittää ja tämän huomaa. Punattua en tekstiä tällä tabletilla saa. Jos kaikki ei menekään hyvin, niin siirrämmä sitten takasin. Ja jos haasteet tarkoittaa lapsettomuuden syytä, voisi siihen muuttaa SELITTÄMÄTTÖMYYDEN koska lääkäreiden mukaan oli näin, vaikka itse siittiöiden määrää pohdiskelinki.
 
METSÄTÄHTI: Suurensuuret onnittelut raskautesi johdosta!!! Uskomattoman hienoa asia! Jälleen tuli todistettua, ettei labran raportteja kannata liikaa syynätä, raskautuminen on kuitenkin aina uuden elämän alun ihme. <3 Nyt sulla alkaakin sitten vähän toisenlainen "piinailu", varmaan malttamattomana odotat pääseväsi kurkistaan pikkukaveria. :) Vielä kerran onnea!!!
 
Metsätähti, paljon onnea! :)

Täällä sitä odotellaan inssiin pääsyä. Tänään oli simppanäytteen saaminen melkoisen vaikeaa, miehellä oli kovat paineet ja stressi päällä oman onnistumisen takia.. Minä hölmö kun sille eilen oikein hehkutin superfollista. No, näyte kuitenkin saatiin ja ehdin klinikallekin aikataulun mukaisesti.
 
Voihan.. Ei taida olla paljoakaan piinailtavaa. Folli oli 18,4 mm ja limis 9 mm (käsitin eilen ilmeisesti väärin kun luulin sen olevan 10 mm). Näiden osalta kaikki ok mutta miehen simppanäyte ei ollut läheskään sitä hyvää tasoa mitä aiemmin, varmaan vaikutti aika paljolti se aamuinen "sähellys" ja kova stressi. A+B simppoja oli tällä kertaa 22,5 milj. Aiemmin niitä on jokaisella kerralla ollut reippaasti yli 80 milj. Eihän siihen hedelmöittämiseen kyllä tarvita kuin se yksi siimähäntä mutta silti vetää mielen matalaksi..
 
Ja Tähtisilmälle tsempit piinailuun :) Harmillista, ettei simpat olleet ihan niin hyvät, mutta ei se tosiaan siitä määrästä ole kiinni. Kovasti nyt hyvää mieltä yritän täältä sinulle lähettää! :)

Itseäni meinaa hieman nyt jännittää tämä eka "hormonikierto". Olen unissanikin yrittänyt kovasti kasvatella munasoluja :D
 
INSSILÄISET 2014

Torstai 6.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliultraKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/14pu+pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.32/28-31fanovul + simpat
Mursu832.03/1410.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/1414.32/30cselitm.
Läiti2.03/1413.35/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1427/32-34g+o?selitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.35/26-29pr + ltendo

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Moonsihn31.c+prselitm.12.3
Stella1.21/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu13/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.f+pu+prPCO + siittiöt17.3
Tähtisilmä5.12/28-32pr+lselitm.20.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Läiti: Panadol ja jopa Panacod pitäisi olla ihan turvallisia. Eivät siis ole varsinaisesti tulehduskipulääkkeitä. Ja totta tuo, että apteekeissa kyllä on aina erityisen hyvä palvelu =) Sais jotkut muut esim. kosmetiikkaosastoilla ottaa mallia :D

metsätähti: Onnea vielä! =)

Tähtisilmä: Harmi, että simpat oli nyt huonommat. Meilläkin miehen tulos oli nyt puolet huonompi, mitä analyysiä varten annettu näyte. Ja olin aluksi aika pettynyt. Mutta tiedän nyt jo tälle vuodelle kaksikin tapausta, joissa inssi on onnistunut kun tulos on ollut pesun jälkeen reilu 2 miljoonaa! Ja nyt tuoreimpana onnistujana metsätähti. Hänkin kun kertoi muutama sivu takaperin, että tässä inssissä tulos pesun jälkeen oli "vain". 2.8milj/ml. Tsemppiä piinailuun! Tämä on välillä ka-ma-laa! :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä