Inseminaatio 2014

Chiligail: Iiiiikkk!! :LOL: EHKÄ torstaina. Silloin olis sentään pp13/dpo12.

Viiva: :hug: Osaan jollain tavalla samaistua tunteeseesi. Itelläkin kun on menkkajomoja ollut, niin olen jo melkein heittänyt kirveen kaivoon. Varsinkin kun ne minut "uudet tissioireet", joitten takia ehdin vähän elätellä toiveita, johtuukin clomeista.. :ashamed: Tai sitten tehostuneesta keltarauhastoiminnasta: mulla kun niitä saattaa parhaassa tapauksessa olla kolme! :D Meilläkin mies muistuttaa, ettei peli oo vielä pelattu. Sen lisäksi yritän ajatella, että joillakin plussanneilla oireet on täsmälleen samat kuin ennen menkkojakin, kipuja myöten. Toisilla sitten taas kaikki tärppikierron oireet ovat päinvastaisia muihin kiertoihin nähden. On niitäkin, joilla ei ole mitään oireita. Eli kun me jokainen reagoidaan yksilöllisesti ja vaihtelevasti (jopa saman naisen oireet vaihtelee eri raskauksissa) niin ei voi tietää - usein on piinailtava loppuun (eli joko plussatestiin tai menkkoihin) asti.

Juulia82 & Moonsihn3 Pahoittelut uusista kierroista :hug: Mutta kiva kun pääsette molemmat nyt inssikiertoon samantien, eikä tarvi ootella inssiin pääsyä useampien kiertojen ajan =)
 
Viimeksi muokattu:
INSSILÄISET 2014

Tiistai 11.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/1418.35/29-30pu+pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.37/28-31fanovul + simpat
Mursu832.14.0310.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/1414.37/30cselitm.
Läiti2.03/1413.310/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1419.32/30-34g+oselitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.310/26-29pr+ltendo
Moonsihn32.03/1420.31/24c+prselitm.
nanette2.03/14?selitm.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Stella1.26/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu18/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.30/35-38f+pu+prPCO + siittiöt17.3
Tähtisilmä5.17/28-32pr+lselitm.20.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Juulia ja Moonsihn: Pahoittelut myös minun puolestani uudesta kierrosta. :( On tää kyllä aikamoista tunteiden vuoristorataa... Jotain positiivista: pahin piinailu muutamaksi viikoksi tauolle? Ihan peestä joka tapauksessa.

Stella ja Chiligail: Pakko tunnustaa, että teidän piinahuippuanne on - kaikella hyvällä tarkoittaen - hupaisaa seurata. ;) Pitäisköhän meidän muiden laittaa vedonlyönti pystyyn, kumpi malttaa pidempään :D Vakavasti puhuen, itseäni kärsimättömyydessä hillitsee se, että aikaisin saatu nega saa pahan mielen, muttei kuitenkaan poista piinaa niin kauan kuin vuotoa ei näy.

Mulla on mieli maassa tämänpäiväisen folliultran jäljiltä, vaikkei välttämättä ois syytä. Suurin oli 13 mm, kun se viime kierrossa oli 16. Lisäksi nyt useampi 11-12 mm. Miks ne dorkat munarakkulat ei vois tehdä tiimityötä ja panostaa 1-2 hyvään usean "sinnepäin" sijaan?!? Joka tapauksessa varattiin inssiaika pe 14.3. vaikka optimaalisin aika olisi viikonloppuna. Ärsyttää erityisesti sen takia, että viimeksi paras päivä ois osunu arkipäivälle, mutta silloin mulla oli pakottava matkaeste. Aina jokin vastustaa...
 
Mursu: Hehee ;) Ja höh.. :hug: Parempihan se inssi on liian aikaisin tehä, mitä liian myöhään. Ovatpahan simpat valmiina väijymässä :D Ja ei kai tuo 13mm mitenkään liian pieni oo? Mulla oli kans isoin rakkula 13 mm maanantaina ja perjantaina oli inssi. Vaikka toki ymmärrän sua mietityttävän jos edellisellä kerralla se on ollut vähän isompi.

Oma napanen: En tiiä taaskaan.. tuntuu todella vaikealta uskoa, että voimistuvat menkkakivut voisi jotain hyvää luvata omalla kohdalla, vaikka niin joillakin on ollutkin. Saa nähä, kerkeänkö edes testata.. :ashamed:
 
Stella: Kiitos järjen äänestä. :) Voi pahus pahaenteisiä kipujasi :( Jos nyt ei tärpännyt, muista, että ihanteellisissakaan olosuhteissa toivottua lopputulosta ei usein tule, mutta yrityskertojen kasvaessa laskennallinen todennäköisyys tärpille kasvaa. Olosuhteissa ja hoitomuodossa ei siis välttämättä mitään vikaa. Ehkäpä siellä on jo malttamattomana kasvupyrähdysvuoroaan odottamassa entistä laadukkaampi munasolu, jota ens kierrossa mikään siittiö ei voi vastustaa. ;) MUTTA eiköhän katsota kuitenkin tämän ekan inssin kortit ensin loppuun, eipä niistä kivuista ja tuntemuksista ota lippupeleissä erkkikään selvää. :) Tsemppiä!
 
Mursu: Kiitos puolestaan sinulle järjen äänestä ja tsempistä =) Ei ota erkkikään selvää, ei :D Ja kun yks päivä mieli on vähän toiveikas, seuraavana päivänä on ihan luovuttanut fiilis. Vaikeeta tämä piinailevan naisen elämä :D Nykyisillä lääkkeillä on kyllä ollut hyvä vaste, niin jos ei tärppää, niin taitaa olla enemmänkin huonosta tuurista kiinni. Mutta kuten se hoitajakin sanoi, en aio masentua tyystin, vaan yritämmä uudelleen =)
 
Stella: mä melkein jo istuin tänä aamuna sen kipon kanssa pöntölle. Mut sit järki vielä valtas mielen ja nousin, toki eilen kävin jo Apteekista varmistelemassa R-testi arsenaalia ja testit odottaa hyllyssä. Sillä mä melkeen jo lirutin siihen.
Ja hei ollaan nyt luottavaisin mielin sun kipuiluun, voihan se olla plussa kipujakin.. Let's see.
Jännää
 
Moikka kaikille! Vieläkö mukaan mahtuisi yksi inssiläinen? Keskusteluitanne olen vähän aikaa taustalla seuraillut ja nyt ajattelin uskaltautua mukaan.

Yritystä meillä takana 1,5vuotta ja nyt olisi toinen inssi edessä.
Selvää syytä meidän lapsettomuudelle ei ole tullut ilmi, joka omalla lailla tuskastuttaa että miksi. Alun perin syynä oli selvästi minun kierrottomuus, mutta nyt pistoshoitojen tuloksena terolutit ja primolutit ovat toistaiseksi olleet taka-alalla.

Onko teille annettu minkälaisia ohjeita ennen inssiin menoa esim. mitä kannattaisi tehdä ja mitä ei, tai kannattaako rakko olla täysi vai tyhjä ym.?
 
Pahoittelut uusista kierroista Moonsihn ja Juulia :(

Mursu Ihan hyvältähän tuo folliultran tulos kuulostaa :) Jospa se yksi 13-millinen ehtisi perjantaihin mennessä kasvaa hyvän kokoiseksi :)

Tsemppiä piinailuun Stella ja Chiligail! Jospa te vielä tovin jaksaisitten odotella ennen tikkuun pissimistä ;) Itsekin inhoan yksiviivaisia testejä niin paljon, että yritän seuraavassa kierrossa yrittää jaksaa olla testaamatta. Viimeksi testasin negan jo dpo 11... Toki tunnen kyllä itseni sen verran hyvin, että tarvitsen sekä menkat että negatiivisen testin, jotta vakuutun siitä että en ole raskaana :D Mulla on nimittäin niin niukat menkat, että en uskaltaisi aloittaa hormonien napsimista, jos en ole varma, että kierto tosiaan vaihtui.

Täällä on Femarit napsittu ja nyt vaan odotellaan perjantain folliultraa. Jännittää jo!
 
Chiligail: Jännää toillaan! :D Torstaina stick -pissat? :D Niinkö muut on sanonu, niin kyllähän ne negatiiviset testit masentaa, mutta kuiteski.. Ja mulla on sekin "tekosyy" testata ajoissa (eikä siis vasta kun menkat viikon myöhässä) että Thyroxin -annos pitää nostaa heti plussaamisen jälkeen.

Tervetuloa nanette! :wave: Kiva ko porukka kasvaa, niin pysyy ketju aktiivisena. Meillä ainakin tutkimushuoneen vieressä on vessa, jossa saa käydä riisumassa ja samalla pitää tyhjentää rakko. Miehen pidättäytymisajaksi annettiin 3-4 vrk. Monneen kertaan painotettiin, että kannattaa sitten inssin jälkeen tehostaa kotona :D Ja hoitaja sanoi, että testata kannattaa vasta kun menkat on viikon myöhässä, vaan kuka hullu nyt niin kauas malttaa odottaa :D Muita erityisiä ohjeita en muista saaneeni..

Spirit: Kiitos tsempistä =) Ja tsemppiä perjantain ultraan! =)
 
Nanette: Tervetuloa joukkoon! :) Itse olen aivan untuvikko nettikirjoittelussa, mutta muutaman viimeisen viikon aikana on tullut koukuttauduttua tähän aikalailla.

Itse menin ekaan inssiin rakko tyhjänä, ja toimenpide sujui ongelmitta, mutta mitään ohjeistusta en ollut asian tiimoilta saanut. Sittemmin asia alkoi askarruttaa ja löysinkin netistä Varsinais-Suomen shp:n ohjeen, jonka mukaan inseminaatioon mennään virtsarakko täynnä.

Folliultrassa rakon on hyvä olla tyhjä, tämä tuli viimeksi todettua.

Inssiin saamamme ohjeet ovat liittyneet ainoastaan lääkkeisiin (määrät ja kellonajat) ja sperman toimittamiseen (näin talviaikaan purkki esim. povitaskuun; labraan tunnin sisällä purkittamisesta).

Joko sulla nanette on inssipäivä varattuna?
 
INSSILÄISET 2014

Keskiviikko 12.3.2014



NimimerkkiIUIAjankohtaFolliuäKpLääkitysSyy
Jenett3.?pu+pr+lselitm.
Luis3.03/14g+pr+lselitm.
Zoona3.03/1418.36/29-30pu+pr+lselitm.
Spirit1.03/1414.38/28-31fanovul + simpat
Mursu832.14.0310.3c+pu+prselitm.
Karmini1.03/1414.38/30cselitm.
Läiti2.03/1413.311/30m+lz+mp+prPCO
Juulia822.03/1419.33/30-34g+oselitm.
Kais2.04-05/14??
-jennica-2.03/1412.311/26-29pr+ltendo
Moonsihn32.03/1420.33/24c+prselitm.
nanette2.03/14?selitm.

c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini
g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran


PIINAILIJAT


NimimerkkiIUIKpLääkitysSyyTestipäivä
Stella1.27/28c+pu+prendo + ovl14.3
Chiligailluomu19/29mp+pr+lsiittiöt14.3
Viiva843.31/35-38f+pu+prPCO + siittiöt17.3
Tähtisilmä5.18/28-32pr+lselitm.20.3

PLUSSANNEET


NimimerkkiIUILääkitysHaasteetPlussauspäivä
Metsätähti842.c+g+prselitm.6.3


Päivittäjät: Stella & Chiligail

Päivityspyynnöt korostettuna! Kiitoooos =)
 
Viimeksi muokattu:
Nanette: Tervetuloa. Rakon täytenä tai tyhjänä oleminen liittyy mielestäni käytäntöihin eli ultrataanko alakautta vai vatsan päältä inssin yhteydessä. Jos vatsan päältä, tarvitaan täysi rakko tai muuten joudutaan ikävästi painamaan anturia melko lujaa. Alakautta niin on parempi jos rakko on tosiaan tyhjä niin folliultrassa kun inssissäkin. Mutta tässä tosiaan toimipistekohtaisia eroja :)

Mursu83: Hei mäkin olen ollut ihan untuvikko tällaisessa :) Mieskin ihmettelee että mitä sä siellä koneella oikeen nyhjäät :)

Chiligail ja Stella: Oi oi, mua jo jännittää. Nythän on jo 11.3. Testipäivä lähenee teillä hurjaa vauhtia :) Mulla oli tässä kierrossa Stella kaksi munarakkulaa ja olen kyllä tuntenut kahden keltarauhasen tuomat oireet tuplana verrattuna normaaleihin oireisiin tässä vaiheessa kiertoa.

ON: Olo kauhunsekainen. Pelkään kuukautisia vaikka on vasta dpo 9. Viimeksi ne nimittäin alkoivat yllättäen dpo 10. Nyt on ollut kovia alavatsakipuja, mutta ihan kuin ne olisi jotenkin erilaisia kuin ennen. Eli oisko sitten taas joku ruuansulatuksellinen ongelma. Toiveet inssin onnistumisesta niin pienet, koska mielessä pyörii vain kuinka se tehtiin liian myöhään. Lisäksi kun taloudellisista syistä se seuraava kierto sitten täytyy jättää väliin.... nyyh..
 
Stella: Kiitokset listan päivityksestä ja joo TUNNUSTAN MINÄ PISSASIN, mutta vai ovis-tikkuun :cool:.... lasketaanko sitä :LOL:
NO nega sieltä tuli tai no haaleaakin haaleampi viiva ja tylsistyin niin et en malttanut edes odottaa loppuun 5 min vaan paiskasin se koko tikun roskiin. :headwall: ja nyt mietityttää et mitäs jos se kuitenkin voimistui, MUTTA kun noi tissikipuilu oireet katoaa sitä mukaan mitä Pregnylin teho häviää kropasta niin HUOH... :( Taitaa olla suklaakakun leivonnan aika koska täti tulee kuitenkin kylään.
Toki eihän se nyt ihan varmaa ole, nyt vasta dpo 10, mut silti. Teen joka tapauskessa virallisen herkän R-testin sitten 15.3 elin dpo 13 paikkeilla niin tiedän loputtaa Luget mikäli/kun se näyttää tyhjää... : /

Mut mitäs te muut:
tervetuloa Nanette, tsemppiä Inssiin, minun inssi peruuntui kun folli olikin kasvanut 20 mm ja oli perjatai niin ei keritty ajamaan 150 km inssipaikalle vielä aukiolo aikana, mut seuraavaan kiertoon sit 1. IUI

Mursu83: Kiitos KIITOS lämpimistä sanoistasi Stellalle eilen 07:27, luulen et tuo on monelle meistä hyvä tsemppi: Ehkäpä siellä on jo malttamattomana kasvupyrähdysvuoroaan odottamassa entistä laadukkaampi munasolu, jota ens kierrossa mikään siittiö ei voi vastustaa :hug: :flower: :heart:
Näin se on ja siihen uskomme.

Viiva: oih jännittää sunkin puolesta, toivotaan ettei ne nyt vielä... : /

Jennica: tsemppiä folliultraan, kyl tuo lista on hyvä!! helppo seurata mitä milloinkin tapahtuu...

ÄitiL: huoh, onko lekuri kommentoinut mitään miten tuota hormoonitasoa saisi nostettua, onko siis IVF- edessä. luin et matala AMH-hormoonitason omaavat on kuitenkin sillä saanut positiivisia tuloksia. Ehkäpä sinne?? vai?

Stella vielä, nyt voit siäkkii käydä pisuttamassa tikkuun vaikka edes ovis ja tule kertomaan kuulumiset sit... =)
 
Kiva, kiitos kaikille vastauksistanne!:flower:

Ekassa inssissä mullakin oli rakko tyhjä mut jälkikäteen luin kans jostain, että olis ohjeistettu että pitäiski olla täynnä. Folliultrassa oli kerran liian täysi rakko niin lääkäri käski vessaan sit kesken ultrauksen.

Vihdoin ja viimein on munasolut kasvaneet, Pregnyl eilen pistetty ja inssi olis huomenna. Hirmuinen jännitys taas päällä, että näinköhän ens yönä tulee nukuttua.

Tsemppiä kaikille piinailijoilla! Sekä myös tsemppiä folliultriin!

Minulle voi listaan päivittää: nanette 2 3/14 19/30-34 Fostimon+pr selitm.
Toivottavasti osasin oikein tämän päivityspyynnön :)
 
ChiligailÄitiL: huoh, onko lekuri kommentoinut mitään miten tuota hormoonitasoa saisi nostettua, onko siis IVF- edessä. luin et matala AMH-hormoonitason omaavat on kuitenkin sillä saanut positiivisia tuloksia. Ehkäpä sinne?? vai?

Pakko kysyä, että onko tää tarkotettu mulle?Nimerkki ei kyllä oo ihan oikein, mutta muitakaan samantapasia ei tässä oo..:D
 
Jennica: Mitäs ultrassa näkyi? :)

nanette: Toivottavasti uni maittaa jännityksestä huolimatta ensi yönä ja huomenna kaikki sujuu hyvin! Kerrohan sitte miten meni. Onnea matkaan!

Läiti, Karmini & Spirit: Hyviä ultrakeikkoja teille myös! Toivottavasti on sitten viikonloppua vasten hyviä uutisia kerrottavana, eiköhän sovita niin ;)

Mullakin alkaa jännitys tiivistyä, kun ylihuomenna ois inssin aika. Mitä jos ne KAIKKI maanantain ruppanafollit on päättäny ottaa kasvuspurtin, sittenhän niitä on liikaa!! 4 tai 5 ??? Tuntuis kyllä ihan ääliömäiseltä ryhtyä 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen yhdyntäkieltoon. Toisaalta pelkään myös, ettei yksikään oo kasvanu riittävästi... No onneks on kauhea työstressi niin ei ehi murehtia liikaa.
 
Folliultrassa käyty! Teidän tsempeistä oli selvästi apua, sillä tänään on vasta kp 11 ja löytyi 1 johtofolli, jonka koko oli jo 20mm!! Limiskin oli lääkärin mielestä sen paksuinen, että lääkäri mietti inssin tekoa jo tälle päivälle, mutta mietti sitten hetken ja sanoi, että ehtii vielä huomennakin. Toinen inssi tulossa siis huomenna, jos siittiöitä vaan on tarpeeksi (pidättäytymistä kuitenkin vain reilu 2vrk huomenna).
Limakalvon paksuutta en tullut kysyneeksi ja aloin nyt miettimään, että oliko se jo liiankin paksu? Pitää varmaan huomenna kysyä vielä sekin asia.
Olen vain niin pessimistinen näitten inssien suhteen itseni kohdalla, usko onnistumiseen näillä insseillä on 0%. :/
En pistänyt nyt pregnyliäkään, kun äsken sain ovistestiin tasavahvuiset viivat, tosin pienellä viiveellä. Toivotaan siis, että ovis tapahtuu nyt luonnollisesti.

Piinailijoille tsemppiä viimeisiin piinapäiviin! Itselläni on takana yksi alkanut raskaus (joka päättyi kuitenkin jo rv 5). Minulla oli juuri noita kovia menkkakipua noin 4-5 päivää ennen odotettuja menkkoja. Öisin nuo "menkkakivut" oli niin kovat, että piti nousta Panadolia ottamaan. Samoihin aikoihin alkoi tulla muitakin oireita, rinnat oli pinkeät ja nännit erilaiset kuin yleensä, hajuaisti herkistyi, poskia kuumotti ja pissatti tiheään. Testasin 2 päivää ennen menkkojen oletettua alkua plussan. Eli toivoa voi teillä piinailijoilla hyvinkin vielä olla menkkakivuista huolimatta!

Minäkin liputan tuon taulukon puolesta, helppo pitää silmällä ketkä odottelee folliultraa ja ketkä piinailee loppukiertoa. :)
 
Viivalle tsemppihalit :hug:

Chiligail: Eiköhän laiteta huomenna testaten jos mulla ei ala menkat yön aikana. Nimittäin semmoisia tuntemuksia mahassa ja voinnissa on vahvasti. Ja iltapäivällä valkkarin mukana tuli jo ruskeahko rantu : / Mitä ilmeisemmin mie testaan negan pois alta, mutta tee sie paremmin! :heart:

Nanette & Jennica: Iiiiisot tsempit huomiseen inssiin! :heart:
 
Uskaltautuisinko minäkin hyppäämään tähän ketjuun mukaan. Tilanne tuntuu teidän kanssanne juurikin samanlaiselta. :)
Jos ensin hieman taustaa itsestäni ja sitten tämän hetken tilanne. =)
Olen itse 33 ja mies 36, yksi lapsi on (2005) ja yksi keskenmeno (2009). Muuten ei mitään raskauksiin liittyvää. Ehkäisyä ei kuitenkaan ole ollut käytössä useaan vuotaan, ei vain ole tärpännyt. Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka omalta osaltaan hankaloittaa tilannetta. Arvot tällä hetkellä kuitenkin kunnossa.
Viime vuoden lopulla hakeuduimme terveyskeskukseen hakemaan lääkäriltä lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Käynti OYSn lapsettomuus PKL olikin nyt keväällä maaliskuun alussa. Tuolloin selvisi että miehen sperman laatu on hyvä, aivan normaalin rajalla. Ultratessa selvisi ettei minunkaan kohdallani pitäisi mitään ongelmia olla. Joten lapsettomuutemme syy on selittämätön. Keskustelun päätteeksi tulimme tulokseen että seuraavassa kierrossa aloitetaan Letrozol-lääkitys ja tehdään ensimmäinen inseminaatio. Miehen toiveesta päätimme yhdessä kuitenkin siirtää tätä ensimmäistä inseminaatiota vielä yhdellä kierrolla eteenpäin. Tuntui miehelle olleen kova käynti lapsettomuusPKL. Halusi hetken miettiä asioita. Suon sen hänelle tottakai. =)
Juuri nyt tänään torstaina pitäisi olla ovulaation aika, verkot onkin taas luomusti heitetty vesille. Uskoa tärppin ei kuitenkaan ole, toivo silti aina elää. Tiedän pettyväni jälleen parin viikon päästä vuodon alkaessa.
Taulukkoon voisi lisätä meidän tiedot:
kp nyt 14/28, ensimmäinen IUI tulossa toukokuussa (tuolloin lääkitykseksi alkaa Letrozol), syy sekundääriseen lapsettomuuteen on selittämätön.
 
Törkeä omanapailu taas
Kp1 ja taas kaikki toiveet valu verivanana pönttöön. Tekisi mieli parkua niin lujaa ja paljon, ettei pääse lähteämään töihin kyynelien aiheuttaman tulvan vuoksi. Kuukautiset alkoivat siis dpo9-dpo10 välisenä yönä. Se on hiukan liian pian, olen ymmärtänyt. Pitäisiköhän nyt kysyä siitä tukilääkityksestä. Tekisi mieli heti heti varata hoito sinne parin viikon päähän, uusi inssi heti tähän perään. Mutta tili, keho (ja ehkä mielikin) kuitenkin huutavat taukokuukauden puolesta.

yhyyyyy...miten teillä muilla piinailijoilla?
 
Tervetuloa vaan Toivonpilkahdus :wave:

Testaus: No tuota.. Negan testasin. En tiiä mikä ihme sai mut vajoamaan niin alas, että tongin kusisen tikun roskiksesta. Mutta sen tein ja näin ihan selvän haamun. Siitä on tosi vaikea saada kuvaan, mutta luonnossa se näkyy. En tällä tiedolla kyllä uskalla lähteä ilottelemaan kun ei ole selkeää punaviivaa, mutta kyllä se ihan pikkusen toiveita herättää kun en ole saanut edes viivanpaikkaa aiemmin näkyviin. Ja tarkistin vielä puhtaasta tikusta, ettei siinä semmoista ole. Joo joo, testiajan ulkopuolella ei sais enää kattoa tikkuun, mutta kun... :ashamed: Nyt tajuan, mitä hoitsu tarkoitti sillä, että kannattaa testata vasta kun menkat on selvästi myöhässä. Ettei ala herättään todennäköisesti turhia toiveita :headwall: Koska kyllä kai pp13/dpo12 pitäisi paremmin näkyä. Miten ihminen voi olla näin tyhymä! :headwall: Helpompi olis ollut olla siinä uskossa, ettei pienintäkään toivonripausta ole ja odotella menkkoja kiltisti.

Chiligaiiiiiillll! :D :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Chiligail

Yhteistyössä