Huhtimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuudes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Athene,

Minkälainen syke teidän pikkuisella on ollut? Kiinnostaisi tietää mitä ""vanhan kansan"" kätilö veikkaisi meidän vaavin sukupuolesta. Meillä syke on ollut joka kerta 150, eli ei kovin korkea.

Molly, meidän vauvalla syke oli kahdella edellisellä kerralla noin 140 ja nyt noin 135. Kuulemma tytöllä uskomuksen mukaan olisi korkeammat sykkeet... mutta en tiedä, onko nuo arvailut ihan samaa luokkaa kuin ""poikamaha"" ja ""tyttömaha"" :) Kivahan noita arvauksia on kuitenkin huumorimielellä tehdä.

Olikos teilläkin Molly niin, ettei vauvan sukupuoli paljastunut ultrassa?

Heippa!

Meillä sykkeet olleet 140 ja minulle taas th sellaista muisteli ""vanhan kansan viisautena"", että tyttöjen sykkeet olisivat alhaisempia?! Ja tyttöähän meille ultrassa on ennustettu:) Vaikka arvailuja varmasti nuokin, niinkuin Athene kirjoitti;)

Mä en käynyt ollenkaan rakenneultrassa, koska täällä Tampereella tarjotaan vaan yksi ultra neuvolan puolesta, joten sukupuoli on arvoitus. Päätin sitten olla maksamatta tuota hintaa, kun ovat päättäneet ettei sitä tarvita, ja meille ei ole tärkeää tietää sukupuolta etukäteen. Hehe vaikka kyllähän tässä sitä arvailen. Lähinnä haluaisin vain nähdä pitääkö oma tuntemus (mulla on jotenkin tyttöolo) ja vanhan kansan tieto paikkansa, lopputuloksenhan näkee sitten huhtikuussa:) Jostain luin että 90% todennäköisyydellä äidin oma ""tunne"" sukupuolesta pitää paikkansa.

Terveisiä neuvolasta!
Kelan paperit saatiin täytettäväksi ja kaikennäköistä synnytysvalmennus infoa. Tuntuu vaan vielä niin kaukaiselta kaikki, mutta 4 kk menee varmasti ihan älyttömän nopeeta..

Sf-mitta oli 21cm, eli yläkäyrillä mennään. Tuntuukin, että massu on kasvanut ihan silmissä viimeiset viikot! Hemoglobiini oli 113, joten pääsen napsimaan rautaa..
Vauvan syke oli noin 135, ja kaikki sanoo että se on poika, jopa mun 3,5 vuotias kummityttö! Ei oo kuulemma epäilystäkään. No, saa nähdä sitten huhtikuussa :) itsestäkin tuntuu että se on poika, mutta ainahan on se toinenkin mahdollisuus...jännää.

Joo, täälläkin havaittu lihaskramppeja pohkeissa öiseen aikaan! Ei kyllä oo mitään kivoja kavereita ne, ja ihan yllättää miten monenmoista pikku vaivaa ja oiretta tässä matkan varrella ilmaantuu..Närästystä ja happamia röyhtäisyjä, näppylöitä ja hermojen kiristystä ym ym...

Uuden vuoden aattona päästäänkin miehen serkun häihin! Ostin eilen korkokengät, saa nähdä miten mamma pysyy pystyssä! Ei taida ulos uskaltaa ne jalassa..Ihanaa silti päästä juhliin ja vähän näyttämään kasvanutta vauvamahaa :) Toivottavasti vaan kaikki täti-ihmiset ei oo heti koskettelemassa sitä.

No tämmöistä tällä kertaa, hyvät olot kaikille!

Vielä noista pohjekrampeista, mullakin on ollut tosi kivuliaita suonenvetoja öisin, mutta yks kotikonsti eli villasukat on ainakin mulla auttanut. Jostain syystä jos ei oo sukkia yöllä ja jalka tulee ulos peiton alta, tulee mulle helpommin kramppi. Lisäksi olen juonut enemmän maitoa koska jostain luin että magnesiumin puutteen lisäksi krampit voivat ollamerkki kalsiuminpuutteesta. Joten olen iltaisin ennen nukkumaan menoa juonut pari lisälasia maitoa, ja kramppeja ei ole enää ollut. Muutenkin maito helpottaa unentuloa ja lisäkalkkihan ei ole haitaksi meille mammoille:)