HUHTIKUUN MASUJEN PINO

umppa lumppa
Täällä haikeena luen teidän pinoo, itsekkin tasan vuosi sitten olin tässä huhtikuisten pinossa! ja nyt se masuasukki tuhisee tuossa vieressä (8kk) ;)
tsemppiä kaikille odotukseen, äkkiä se menee!!!
 
gemini ja jalavamiksi teille tehdään toi sokerirasitus?mulle terkka ehdotti sitä tähän raskauteenkin koska painoindeksi oli 25.viime raskaudessa sf-mitta oli liian korkea.kuitenkaan mitään ei viimeksi ollut.syy korkeaan sf-mittaan oli se että olen 150cm pitkä niin vauva oli vaan kauhean korkealle noussut..ajattelin kyllä sanoa sille terkalle että onko mun ihan pakko sinne mennä.

mun tarvitsisi mennä päikyille kun esikoinenkin nukkuu.

harrastatteko liikuntaa?mun on pakko käydä lenkillä melkein joka päivä.mulla nousee paino jo pelkästään siitä että ajattelen sipsejä..pakko taistella kiloja vastaan.olin viime raskaudessa niin huonossa kunnossa koko loppuraskauden kun mitään ei jaksanut tehdä ja synnytyksen jälkeenkin olin ihan rapakunnossa.nyt kuitenkin pakko jaksaa esikoisen takia temmeltää.

entäs onko jollain hiiva kiusana?mulla on nyt sitten se ollut vaikka kuinka kauan.samoin miehellä.kun toisella paranee niin se kerkinyt jo tarttua toiseen.ollaan vaan sitä rasvaa käytetty.ollaan molemmat nyt seksi lakossa että saadaan joku tollkku tähän.no mutta mä menen nukkumaan joten päivän jatkoja.

gismo ja pikkuinen 22+4

ps.soitin tänään paikkakunnan yksityiselle lääkäriasemalle niin täällä ei tehdä 4d ultraa.mutta lähin on tossa 30km päässä eli ei paha sekään.soitan sinne ja kyselen hieman hintoja..

 
päivitin profiiliin uuden kuvan,otettu rv 25+0 :heart: mulla on ollu tapana ottaa kuvia 5 vkon välein ja kylläpä onkin massu kasvanut sitten ekan kuvan jonka otin rv15.. :heart:
meillä muuten oksutauti jyllää :x joten lähen tästä kaupaan hakeen muksuille jotain mehua jne..toivottavasti ei kauaa tää tauti meillä viihdy :kieh:
ädä ja hippula 25+1
 
GISMO: juu en liiku. ku näiden supistelujen takia on sekin aikas kiellettyä. Hiljaa taaperran postia hakemaan ja silloinkin jo vihloo. Ja paino nousee hurjaa vauhtia, eikä tilannetta varmaan auta, että nyttenkin tässä samalla tuhoan joulusuklaita.. Ikävää ku ei voi mitään sykettä nostattavaa harrastaa. Vähän sama fiilis ku kuopuksen synnytyksen jälkeen, kun 4-5kk meni sektiosta toipuessa ennen kuin olin taas normaalissa olotilassa..

Kohta tulee vieraita. Kiva!

orapihlaja ja sykerö rv26+1

ps. toivottavasti mahd. moni säästyy mahataudilta, on kuulemma aika ilkeetä sorttia.. ihan kuin ei tietenkin aina olis
 
Tuossa rv.24 kävin lääkärintarkastuksessa kipeiden supistusten vuoksi. Lääkäri sanoi että kohdunkaula on pehmeä, kiinni ja 2cm jäljellä.
Sanoi että ei mitään syytä huoleen. No kuitenkin jäi vähän mieltä painamaan, että onkohan nuo "mitat" ihan normaaleja?
Esikoista joutuu aika paljon kantamaan (painaa 10kg), kun kitisee hampaita.
Pelottaa hirveästi että joudun sairaalaan pian vuodelepoon tai masuasukki syntyy keskosena..
 
Muuttohomma menossa :D
iskias tykkää hyvää kun kantelen tavaroita, pitänee kirjoitella paremmin kuulumisia ens viikolla isän koneella,itsellä nettikatkos tiedossa :/

tänään otin uuden kuvan masusta rv23+4 menossa :heart:
tiistaina olisi neuvola, kyselen mahdollisuutta päästä vielä loppuraskaudessa utraan.pelottaa että tuleeko isokin lapsi verrattuna esikoiseen..
olen niin pikkuinen että onnistuukohan tämä synntys miten jos iso lapsi
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 22:09 Miron Äiti kirjoitti:
HUHTIKUUN 2007 MASUT

25.3
Viiviliina, neljäs, PHKS

26.3
Onnellinen 79


28.3
Elopoika

29.3
iiu

30.3
Nupsuliina, esikoinen

31.3
Äiti-06, kolmas
Lemission
A0205, kolmas, HYS
IITU83, esikoinen, KAKS
Epuli, toinen, KAKS

1.4
minni
liirumlaarum, esikoinen, SATKS
vauvahöperö
matilda 75, toinen
Tuisku, esikko, HUS

3.4
Gemini-04, kolmas lapsi, KAKS
Darelbeida, viides

4.4
Liisarukka, toinen
Apila 87, toinen
masuliini, esikoinen
Elska, esikoinen, TAYS
orapihlaja, kolmas
hopeapaju, toinen

5.4
Snowmamma, toinen
Leivänkannikka, kolmas
Siiri, toinen
Murmeliina, esikoinen, TAYS
Anjii, toinen

6.4
Äiti-73, seitsemäs, VKS

7.4
H-E-P-P-U-L-I, toinen, L-PKS
Äitsykkä, kolmas (tyttö)
äiti82-saana, kolmas
-eliina-, esikoinen, OAS
Nuppulotta, kolmas, K-S ks.
Pesukarttu, TYKS

8.4
Tytteli, toinen, TYKS
Naranga, neljäs, KSKS
lemission, esikoinen, LKS
Rebecka, kolmas, SEKS
Syntymähäjy, neljäs, SEKS
Poppy ja Piper, kolmas
Maarit73, toinen, TAYS
Oceano, toinen, K-HKS (poika)

9.4
Maya80, toinen
Esikko-78
Serofiina, neljäs, TAYS
Näpsä, esikoinen, TAYS
timpura, toinen, TAYS
Hippu76, esikoinen, SatKS

10.4
Mammahuhtikuu07, toinen, SEKS
Miisa78, esikoinen, KYS
äityli30, toinen, SAS
MiNiA, toinen, SAS

11.4
Ädä, neljäs, TAYS (poika)
Winx, kolmas
Lisko81, toinen, OYS (tyttö)
Chloe, neljäs, KOS
pirpana07, esikoinen
Joylen
daa, toinen, KYS

12.4
kaisa83, esikoinen, EKKS
Laura -82, esikoinen, EKKS


14.4
Nasu-Masu, kolmas, SEKES
Rouva80, toinen, ekks (tyttö)
elomorsian, esikoinen

15.4
pillipulla, kolmas, SEKS


16.4
miranda-81, esikoinen, naistenklinikka (tyttö)
Mielikuvitukseton, toinen ja kolmas

17.4
Harriet81, esikoinen, HUS
hömppö, kolmas, OAS
Manzuliini, esikoinen

18.4
nessa83, toinen

19.4
Miron äiti, toinen, TAYS (tyttö)
Niiskiss, toinen

20.4
Piku79, toinen
Äitimami, neljäs, SatKs
pikasso, esikoinen
heitukka82
jalava, esikoinen, Hyvinkään sairaala (tyttö)
tiger78, neljäs

21.4
Blue Rush (ANU24), toinen, L-PKS
Muumi, esikoinen, Porvoo
duuri, toinen
Mii04, toinen
Havanna, esikoinen, PHKS (tyttö)


23.4
raputitirallaa, toinen, PHKS
NeitiNasu, toinen, TAYS

24.4
kaisuli, toinen, koks
emppuliinit, toinen, OYS
triine, toinen, OYS

25.4
Hidi80, toinen, K-S ks.
Tintti, toinen

26.4
Johnukka, esikoinen
tinni, toinen, SAS/TYKS
Catriina, esikoinen
mutzi81, toinen, K-S ks.
Commander, toinen, KYS

28.4
Rapu82, toinen, TAYS
Maria, kolmas, Hyvinkää

29.4
Chi-, toinen
gismo, toinen
vappupallo, toinen, PHKS
unelma, oys

30.4
sykkyrä
Cailin, esikoinen, Oys

sarita-73, toinen

Elisabeth, esikoinen


2.5
Maitsu83, Oulaskangas

4.5
Vaniljatäti

5.5
parasta aikaa, kuudes, Keski-Suomen ks.

6.5
Sieppo, viides, L-PKS

? Papillon, esikoinen


? Hanna
 
Moikka!

MiNiA tervetuloa joukkoon ja miron äiti lisäilee sut sitten tuonne oikeen ekan sivun pinoon mukaan. =)

Sokerirasitukseen täällä ei tartte varata erikseen aikaa ollenkaan, kunhan saa raahattua ittensä lapraan aamulla, ei sen kummempia varauksia tarvita. Mulle tehään painoindeksin takia sokerirasitus, se kun oli tossa rajoilla, että pitääkö tehä vai ei, ja sitten senkin takia tehään, kun mun vauvat ovat olleet syntyessään niin iso kokoisia, että varmistetaan sitten senkin takia. Kyllä mä sinne rasitukseen ihan mielellään meen, että nähään onko niissä tällä kertaa häikkää vai ei.

Napa on pullahtanut mullakin jo väärinpäin, niinkun joka raskaudessa ennenkin. Hauskan näköistähän se on. :D

Nyt mä meen syömään jotain suolaista...

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 25+4
 
Jalava:
Meidän "vaivat" kuulostaa ihan samanlaisilta!
Unohdin tosin sanoa noi yölliset juilimiset,joita mullakintulee ja menee.
Samaa myös se,että mullakin äärettömän huono omatunto,kun en nyt töissä ole.Tekisi mieli vaan selitellä koko ajan,että en minä tätä tahallani tee,mutta vauvaa täytyy ajatella!
Olen tosiaan "minä itse teen"-tyyppi,joka ei helposti apua pyydä,ja se jos töissä ei pärjää enää ollenkaan,tuntuu kamalalta!Tuntee todellakin itsensä laiskiaiseksi. :\|

Suututtaa vieläkin se työpaikkalääkäri,joka sanoi,että töihin vaan,ja normaalia työelämää nosteluineen.
Onneksi kävin vielä tk:ssa lääkärillä joka oli kanssani samaa mieltä,että rajoittaa ehkä jo pitäisi.

Helpottaa sekin tieto,etten ole ongelmineni yksin!
Hyviä vointeja sulle,Jalava! =)
 
Moikkelis!


Täällä sitä turvotaan oikeen urakalla... kohta ei mee meinaan äippä farkutkaan jalkaa :whistle:
Just tuossa pesin äippäpaketin vaatteet ja pitäs kuivumaan laittaa ja sit siltää :)

Oli jotenkin "poikamainen" tuo paketti mut ei niin tyttömäinen ku pojalle tuli 2004

Mulla on ollut koko ajan semmonen tunne että tulee toinen poika, mut se selviää sitten 4.1.07 ku on seuraava neuvola, tai toivon ainakin niin.

Äsken tuossa syötiin lettuja päärynä jäätelöllä :p oli kyl niin hyvää mut nyt on kamala ähky :/

*kipittää laittaa pyykit kuivumaan*

Mammahuhtikuu ja 25+2
 
jalava harmailee
heips taas..

sisko saatu talosta ulos.. =) ei ny vaiskaan. oli tosi kiva kun se kerkesi olemaan koko päivän täälä mun kaverina.. =)

niin mä joudun/pääsen siihen sokerirasitustestiin mun painon takia. lievästi ylipainoa on mulla ja sitten haluavat sitä sen takia seurailla. itse en oikeastaan ota mitään stressiä siitä, koska se fs mitta oli 20 kun ekan kerran vko 22 mitattiin niin se meni keskitason alapuolella hiukan.. ? jos siis ymmärsin sitä tulkita oikein. no mutta varmuuden sitten saa siitä. ei mulla ainakaan ennen raskautta ole ollut mitään ongelmia verensokereitten kanssa.
toivottavasti ei siis nytkään.

pikasso: juu aika samoiltahan noi kivut kuullostaa. mutta muistetaan ottaa rauhallisesti. koskee tietty kaikkia mammoja.. =)

täällä on jo jotkut saaneet äippäpakkauksen.. mäkin sitä innolla odotan. eilen vein ne paperit kelaan.. kauankos olette odottaneet sitä pakkausta papereiden palauttamisesta??

tällä kertaa enempiä.. ai niin huomenna tulee rv 24. ollaanpas jo pitkällä.. =)

jalava ja smurffi
 
Moi
Kävin tänään sokerirasituksessa ja kaikki arvot oli normaaleja. Painoindeksin takia sinne laitettiin, vaikka se on vaan siinä rajoilla. Mutta parempi tietysti että tutkitaan liikaa kuin liian vähän :)
Masukki liikkuu nyt tosi paljon, lieneekö sokerihumalassa kun tulee syötyä noita joulusuklaita koko ajan :LOL:
Eipä kummempia tällä kertaa, terkuin Epuli 26+5
 
mää vein laput kelaan, 14.12 ja tänään (28.12) tuli siis paketti.

Ja määkin oon menossa 5.1.07 siihen sokerirasitukseen ku isälläni oli sokeritauti. Pitääkö muualla varata aika siihen? Mun piti varata jo 20 viikolla, mut muistin koko varaamis homman vasta ennen joulua :whistle:

Mut nyt teeveen pariin :wave:

MH07 ja 25+2 (edelleen :whistle: )
 
Täällä taas.. musta tulee varmaan joku pinoterroristi kun täällä kotona lepokomennolla yritän olla mahdollisimman iisisti. Ja taitaa tosiaan olla tarpeenkin: tänäänkään en oo tehnyt juuri mitään ja silti iltaa kohden supistukset lisääntyy ja kovenee..

APILA: jos huolettaa, niin varaa ihmeessä uusi lääkäriaika. Parempi se on varmuuden vuoksi tarkistuttaa vaikka liiankin usein ja tarvittaessa saat sit lähetteen ä-polille, missä saavat ultrattua kohdunkaulan pituuden, jolloin tarkempi. Mä ainakin kävin lääkärillä silloin ku supistukset lisäänty kahdesti niin, et väliä vaan viikko ja sit sain kutsun ä-polille siitä viikon päästä (eli siis eiliseksi). NYt seuraava käynti ä-polilla kuun lopulla, mutta jos olo on tukala ennen sitä niin varmasti otan yht. neuvolaan tai terveyskeskukseen - ellen sit jopa suoraan ekana puhelimitse äitipolille.

orapihlaja
 
Heipat vaan täältä muuttolaatikoiden ja kaaoksen keskeltä. Eilen palattiin joulureissulta ja nyt siis pakkaillaan tavaroita... Muutto olis sitten 6.1. Eli siis loppiaisena.

Supisteluja täälläkin edelleen ja tänään tuossa illansuussa oikein kunnolla otti alaslästäkin, joutui mies hieromaan, että helpotti. Ei kiva ollenkaan. Varsinkin kun pitäis oikeesti saada tää elämä pahvilaatikoihin. Ahdistaa. Onneksi vielä neuvola ensi viikon torstaina täällä tutulla tädillä.

Meilläkin alkaa tuo nettipimennys viimeinen päivä ja takas eetteriin päästään vasta sitten joskus muuton jälkeen. Tulee vähän kyllä ikävä, täytyy myöntää.

Aippäpakkauksesta: mä laitoin paperit jo pari viikkoa sitten, eikä vielä ole kuulunut mitään. Kait se aika pian tulee. Ihana kun pääsee nypäläämään pieniä vaatteita.

Nyt on miehellä kiirus koneelle, joten mä väistyn pois tieltä...

Nasu-Masu 24+5
 
Iltoja mammat :wave:

Tänään oli käynti Lääkäriin, kaikki ok.
SF-mitta kasvanut neljässä viikossa huimat 7,5cm, eli viimeksi oli 17, ja nyt jo 24,5. Mutta tokihan se on mittaajastakin kiinni...
Tuntu että tänään oli niin avuton täti siellä että apua :whistle:
Paino noussut nyt mukavasti 11kg :whistle:

Mun piti myös varata sokerirasitus viikoille 26-28, ja johan mie kohta myöhästyn...en vaan yksinkertaisesti muista soittaa puhelinajalla sinne!!!!
Ja mä siis joudun sen takia, että mun isällä on ollut sokeritauti.

Lauantaina jatkuisi työt taas saikun jälkeen, vauveli vaihtoi aattona asentoa sen verran, ettei enää paina Iskias-hermoon, joten nyt on oikeastaan ihan mukavat oltavat :D
Ja siis eihän tässä ole Ä-loman alkuunkaan enää kuin pari kuukautta :D

A0205 & Oikku 26+5 ;)
 
iiu
Moikka ja mukavia välipäiviä itse kullekin.

Ei ole enää montaa päivää, kun ollaan siinä vuodessa, jolloin meidän vauvat syntyy :) Toivottavasti ei nyt ihan alkuvuodesta vielä maailmaan tupsahda. Minulla ei tosin ole ollut (onneksi) minkäänlaista vaivaa, ei supistele, saikkua ei vielä ole tarvittu, vaikka raskasta sairaalan vuorotyötä teenkin.

Äippäpaketista on ollut puhetta... minäkin paperit viimeviikolla palkkatoimistoon jätin. Kauan mietin tarviinko pakkausta, vai otanko rahana. pakkaukseen päädyin (päädyttiin miehen kanssa), kun esikoinen kuitenkin tulossa. Vaatteita meillä on tosin jo vaikka muille jakaa, perittyjä. Ja mummoilla puikot senkun kilisee... Saatiin vauvalle ihana virkattu peitto, villa-asukokonaisuus (housut, kietaisupaita, myssy, sukat ja lapaset) sekä muutama ostettu vaate "joululahjaksi". Anopin eka lapsenlapsi ja miehen mummojen eka lapsenlapsenlapsi tulossa :heart:

Alennusmyynnistä en ostanutkaan sitten muuta kuin itselleni upean juhlapaidan, jonka laitan vuodenvaihteessa päälle =)

Profiiliin vaihdoin kuvan, se tosin on jo viikon vanha. Kummasti tuo maha vaan on pullahtanut joulukuun aikana näkyviin. Lapsi on rauhallisen tuntuinen mahassa, mutta kyllä hänellä ne jumppahetketkin on.

Ja miron äiti jos jaksat, niin minunkin tietoja voi etusivulle päivitellä... la on oikein, esikoinen tulossa ja synnytyspaikkana on NKL.

iiu ja Armas 27+0 :heart:
 
Heips!

Mulla sokerirasitus suvussa olevan sokeritaudin ja painon takia.. edellisessä raskaudessa oli myös kaksosraskauden takia..

Ihan kamalat liitoskivut taas tulleet.. tuntuu yöllä ettei saa kylkee käännettyy ja kamala naksahtelu ja rutina kuuluu haaroista samalla :whistle:

eipä tänne ihmeempiä.. ihana kun taas viikonloppu..

t:gemini+ masukki rv 26+3 :heart: <br><br>
 
heippa mammat!

nyt on alessa käyty.. lindexiltä ostelin lahjakortin tyhjäksi itelle sekä tulevalle nyytille.. =) ja sitten löysin vielä hyvät kengät. siinä ne sitten oli mun ostokset mutta ei oikeastaan ollut tarvetta kuin kengille joten sitten kaikki vaatteet mitä sain lindexiltä oli plussaa.. =)

nyt onkin sitten aivan kamala väsy kun pääsi sieltä ihmisten keskeltä tänne kotirauhaan. ihana kun on hiljaista. ei tee edes mieli kuunnella musiikkia.

mutta nyt hiukan syömään ja huiliin..

jalava ja smurffi 24
 
moikka!!

mekin sitten siskon kanssa lähdettiin alemyynteihin tosin eri paikkakunnalle :D löysin sieltä lindexiltä pari ale toppia -70% odotustoppeja siis olivat.sitten h&m:stä pari paitaa ja yhdet mama kotihousut.ajattelin niitä lenkille kun niistä saa lahkeet kiristettyä.eivät siis mene kengän alle kun mä olen niin lyhyt että kaikki lahkeet aina liian pitkiä..pojalle ostin housut ja miehelle paidan.ei oikein löytynyt mitään tosi kivaa masuasukille.harmi.siis mitä olisi voinut nyt ostaa.

mutta mutta huomenna töihin taas.menikin kome vapaata nopeasti :ashamed:

gismo ja pikkuinen 22+5
 
no hei.......joulun aikoihin sain säädettyä insuliinit niin että pysyy sokerit kohallaan :D
ja eilen neuvolassa oli sit muut kondiksessa paitsi hemoglobiini oli yhä 109 edessä on rautavalmisteen vaihto...jospa sitten nousis...

paino on ihanasti kondiksessa alkupainoon nähden.. alussa 100.9kg nyt 102.8kg!!!

en oo viel aleihin ehtiny mut jospa sit ihan tammi aleihin vaik synttärin kunniaks... :D

sari+vilkku 26+3 :heart:
 
Moikka kaikille,

ja kiitos syntymähäjy tervetulo toivotuksista!

En oo pahemmin keskustelupalstoilla edes vieraillu, mut tulin nyt vilkaisseeks ja kun vielä huomasin et samoina päivinä ois ainakin yks ja ehkä toinenki äippä tulossa synnyttää samaan sairaalaan ni päätin päivittää myös omat tietoni tänne. Ja mukava huomata et en oo vaivoineni ja ajatuksineni yksin :)

Onko kellään kokemusta synnyttämisestä; siis sellasta kokemusta et ois yksin synnyttämässä, tai "vieraan" tukihenkilön kanssa, tai jopa oma äiti tukihenkilönä ? Meillä vähän sellasta puhetta et mies ei tulis h-hetkellä mukaan vaan jäis esikoisen kanssa kotiin...

MiNia ja masuvauva :heart: 25+3 (kai ?)
 
Hyvää perjantai-alkuiltaa. :wave:

Aivan viikkovillissä oon, kun ei jotenkin ymmärrä näitä päivien kulumisia ym. Mieskin on ollut nää välipäivät lomalla, niin tuntuu kaikki päivät samanlaisilta. Alessa kävin tiistaina ja tänäään, mutta en nyt paljoa löytänyt ostamista, jotakin kuitenkin. Vauvalle tosin en mitään.

Kelan papereita sais kovaa kyytiä kiikuttaa kelaanpäin, kunhan sais aikaiseksi. Mä vielä tietenkin unohdan ne tonne kaappiin... no en kai.

MiNiA , mulla ei ittellä oo henkilökohtaisia kokemuksia tuosta tukihenkilönkanssa synnyttämään menemisestä, mutta mun sisko on ollut ystävänsä synnytyksessä mukana. Mitä haluaisit tietää/kysyä? Siskolla ja tällä synnyttäjällä on ainakin positiiviset kokemukset käsittääkseni kaikin puolin siitä tapahtumasta. =)

Meillä on tiedossa nyt vapaailta, JEEE. Kaikki kolme muksua menee mummolaan yökylään ja me saadaan olla ihan niinku halutaan. Mitäköhän sitä keksiis? Kebabilla ollaan ajateltu käydä, jouluruuat kun on vielä tuoreessa muistissa, niin haluttaa jotain ihan erilaista syötävää nyt. Mutta muuten illan suunnitelmat on vielä ihan auki.

Mukavaa viikonloppua teille kaikille!!

-Syntymähäjy ja pikkuhäjy 25+5
 

Yhteistyössä