Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Kyllä odottelen jo aika tavalla äippäloman alkua.. Sen verran tekee ilkeitä töihin ajaminen ja istuminen. Jaksaminen on muutenkin vähissä heräilyn vuoksi. Väsyttää aamuisin ihan julmetusti...

Sadeyes aika hurjalta kuulostaa! ! Pitäiskö sun vaatia vähän nopeampaa aikataulua tohon gyneaikaan? Luulisi että tuo olisi ihan parin päivän sisällä hyvä tarkistaa äippäpolille. Tsemppiä kovasti!

Meillä on vanhempainvapaakuviot vielä aika epäselviä. . Mies aloitti opiskelut, joten niistä ja työnsaannista riippuu paljon. Mä varmaan olen ainakin vanhempainvapaa loppuu, mutta ehkä menen töihin jo kesäksi 2018 tai sitten en : D Vauvaa ei laiteta hoitoon ennen 1,5 vuotta ja mielellään vasta 2-vuotiaana. Toisaalta haluasin töihin jo aiemmin ja siksi kuviot auki...
 
Huomenta :)

Mulla on aika käyny välillä pitkäks. Toisin oon ollu jo aika kauan työttömänä ja melkein kaikki kaverit on töissä. Yritän aina keksiä mahdollisimman paljon aktiviteettia päivään :D Kaikki vauvan vaatteet on jo pestynä, niin ei tarvii niitä pestä. Onneks ens viikolla on tekemistä, kun käydään hakee hoitopöytä ja kootaan pinnis yms :)

Mä oon ajatellu, että jos lähtisin sitten takasi töihin, kun lapsi on 1 vuoden, kun meillä rupeaa rahatilanne tulemaan vastaan. Tietysti kaikki on mahdollista ja auki ja suunnitelmat voi muuttua :D kun mullakaan ei oo kuitenkaan työpaikkaa mihin palata vaan pitää etsiä uus. Toivottavasti mies myös löytäis nyt töitä, kun sillä on parempi palkkakin kun mulla. Sitten ajattelin myös, jos rupeaisin loppu kesästä/syksyllä tekemään keikkaa ja muutaman sunnuntain tekis kuilaudessa.

Oon huomannu tässä parina päivänä, miten vauva tunkee pyllyä ja jalkaa mahassa :D yrittää varmaan läpi tulla :LOL:

Onko muuten muilla nivusissa kipuja? Tai mulla rupes eilen vihlomaan vähän nivusia. Mitähän kipuja ne nämäkin sitten on:eek:
 
Onko muuten muilla nivusissa kipuja? Tai mulla rupes eilen vihlomaan vähän nivusia. Mitähän kipuja ne nämäkin sitten on:eek:
Mulla on ne liitoskivut, jotka tuntuu nimenomaan nivusissa ja häpyluun kohdalla. Kun ne kerran alkoi, niin loppua ei näy.. nyt rv 33+4, alkoivat muistaakseni rv 30-31 paikkeilla. Pahenevat/lievittyvät omasta aktiivisuudesta riippuen. Mun kokemuksen mukaan kannattaa valita kävelyyn pehmeät/vaimentavat jalkineet, ja esim pukea istuen, ei yhdellä jalalla tasapainoillen..
 
Tämä on kolmas raskaus, tai itseasiassa neljäs. Ensimmäinen kesken n.11 viikolla. Tässä raskaudessa on ollut jos jonkinmoista vaivaa.. ensin olin 1,5 kk kipeänä ja lopulta sain poskiontelotulehduksen, johon saadut antibiootit aiheutti todella pahan ripulin. Jouduin keskeyttämään ab:t, mutta vatsa oli sekaisin pari kuukautta..

Sitten tunkeutui pahasti kaksi pinnallista laskimoa ja jouduin piikittämään minihepariinia 4 viikkoa. Seuraavaksi sain sen mystisen lihas/nivelkipupöpön, joka kesti n.3-4 viikkoa ja oli aivan tuskaa..

Sitten tuli raskausdiabetes ja viimeisimpänä vauvan rutmihäiriö, MUTTA mulla ei ole yhäkään mitään hajua mitä on liitoskivut :D Niiltä olen aina säästynyt ja toivottavasti säästyn nytkin.
 
Moni tuntuis paljon sairastelleen raskausaikana, tai sitten vaan muuta kremppaa ilmassa kropassa. Tsempit! Mulla ei kans oo mitään hajua mitä nuo liitoskivut on.. Mut kyllä muuten tasaisesti joka paikkaan kolottelee. Uusimpana on nyt eilisestä asti kestänyt "menkkakipu". Yöllä jo mietin että pitääkö lähteä näytille sairaalaan, mutta onneks pahin meni ohi..
Katjuska rv 32+2
 
Menkkakipu ei kuulosta kieltämättä hyvältä.. Mulla on supistellut viimeisen viikon aika napakasti ja vähän jännittää tekeekö supparit alhaalla jotakin.. viikkoja kuitenkin vasta 30+2.

Synnytykset mulla on alkaneet ihan samanlaisilla suppareilla ja pahentuneet vasta ihan vikoilla senteillä. Eilen kirjoittelin esitietolomaketta polille ja siihen piti merkata synntysten kesto. Eka oli reilu 4 h ja toinen, käynnistetty 3 h 10 min. Oikeesti pelkään että punkerran tämän kaverin kotiin.. Voi tietysti olla, että menee käynnistykseen rd:n tai rytmihäiriöiden vuoksi
 
Kevätkukkanen: Mulla kesti esikoisen synnytys 3h28min. En edes tiennyt mitä supistukset ovat, kun rv 29 todettiin että vauva on jo laskeutnut ja kohdunsuu ihan pehmeä ja sentin verran auki. Oli vaan ollut tätä samanmoista menkkajomotusta kuin nyt..ei sit kuitenkaan syntytnyt ennen kuin käynnistyksellä rv40+0. Nytkään ei oo varsinaisesti supistellut ollenkaan, mut olo vaan pitkäkestoisesti kuin menkat alkais. Mut onneks tosiaan pahin kipu meni yön aikana pois. Illalla piti ravata vessassa ihan tosi tiuhaan kun tuntui että vauva puristaa niin alas tuonne.
 
Liitoskivut on vihlomisia häpyluun kohdilla. Mulla niitä kyllä on, välillä tosin tuntuu ihan alhaallakin ja se taitaa olla sitä, kun vauva puskee päällään kohdunsuuta kohti.

Lilyofthewalley
, mulla on kans siis samoja tuntemuksia sun kanssa, myös harkkasuppareita ja oon käynyt jo pariin otteeseen tarkistuttaa lääkärissä, eikä ne mitään oo tehneet. :) Oon kans luottanut omiin tuntemuksiin, vaikka yllättäenkin neuvolasta joskus tokaistaan, että saikulle vaan jos siltä vaikuttaa. Ja pari viikkoa töissä menee varmasti ihan lentäen, kiva nauttia läksiäisistä ja olla ylpeä kuitenkin myös itsestä, että jaksoi loppuun asti. Ei mitenkään väheksyen niitä, jotka ei jaksanut! Sekin on ihan ok ja saattaisin itsekin joskus jäädä aiemmin.

Näillä näkymin oon ajatellut olla vauvan kanssa kotona mahdollisimman pitkään, jään siis hoitovapaalle vanhempainvapaiden jälkeen. Muutenkin toiveissa olis ehkä toinen lapsi ei liian isolla ikäerolla, mutta sen näkee sitten myöhemmin miltä tuntuu... :giggle: Mulla on virka, mutta jotenkin pidän epätodennäköisenä, että jatkaisin pitkän tauon jälkeen samassa paikassa. Ja muutenkin, haluaisin nähdä muitakin paikkoja. Mieskin yrittää koko ajan etsiä parempaa paikkaa, niin voi tulla muutto muualle.

Vauvakutsuista: Sittenkin mun ihanat serkut on ajatelleet sellaset mulle pitää! :love: Katsotaan saako ne aikaiseksi ja löytää ajan joka kaikille passaa. :D Mutta sydäntä lämmitti että niin on ajateltu.

Huhtihapsukkainen tsemppiä liikkumattomuuden kanssa! Just tänään mietin, että olis se kyllä aika turhauttavaa. Käytiin juuri miehen ja koiran kanssa ihanassa lumisessa metässä 1,5 tunnin lenkki, kevyesti toki kävellen, mutta hyvää se tekee. Kuitenkin tuolla levollakin on tarkoitus ja hyvä vaikutus! Rakkautta vauvalle. :barefoot:
 
Mä haluaisin olla lasten kanssa kotona ihan sinne asti että vauva on 3v. Jos miehen yritys alkaa tuottamaan siihen mennessä enemmän kun tää "kädestä suuhun"-meininki ni mies sanoi että voin olla kotona lasten kanssa.
Mulla ei ole työtä mihin palata, kun soppari loppuisi nyt helmikuun loppuun... Vähän mietin sitä että jos tammikuun jälkeen tekisin 1-3 vuoro viikossa iltaisin niin mummo voisi vahtia lapsia sen muutaman tunnin et mies tulee kotiin. Saa nähdä :)

Liitoskivut on tuttuja täällä.. Ollu jo pidemmän aikaa :( Ja nää supistukset; tänään ja eilen saanu taas näitten kanssa olla. Samoin menkkakipuja ihan päivittäin..
Mulla oli edellinenkin raskaus yhtä vaivaa vaivan perään ja sanoinkin että raskaana oleminen tekee musta invalidin.. Haluaisin lenkille, mutta ensinnäkään en valoisaan aikaan sinne pääse ja täällä maalla kun ei katuvaloja ole niin ei iltaisin huvita tonne sysipimeään lähteä :/

Soitin verotoimistoon ja muutin sitä veroprosenttia kelaan. 16% lähtee silti! Ihan naurettavaa.. Mulla meni palkasta tosiaan se 11%.

Mä en saa enää öisin nukuttua... En saa unta ja koko ajan saa ravata pissalla. Kova paineen tunne alhaalla ja luulen et vauva painaa sinne päätään. Ois voinu viel muutamia viikkoja pysyä kauempana niin ei tarvis kuutta kertaa yöllä käydä vessasssa. Meillä vielä vessa eri kerroksessa kun makkari niin tota rappusten ravaamista on edessä vielä monta ihanaa viikkoa!

Mulla on toi hyrrää muistuttava esikoinen täällä kotona seurana et sinänsä tekeminen ei lopu. Mielenkiintoa ei vaan tahdo aina löytyä ja ois kiva välillä olla ihan itekseen... Varsinkin kun meillä mies tulee töistä vasta kahdeksan jälkeen niin on pitkä päivä pojan kanssa keksiä tekemistä. Täällä ei ees oo mitään leikkikenttiä et vaan tossa omalla pihalla olemista.

Kapusha 29+4
 
Kapushan pissalla juoksut öisin kuulostaa hyvin tutulle! Joo tuo verotus kelan etuuksissa on ihan älytöntä,kun niin paljon kovempi verotus mitä palkassa.
Kotona olosta: Jatkan töitä heti kun vanhempainvapaa loppuu, mut hoitoonlaittoa ei tartte miettiä..niin kuin aiemmin puhetta olikin, niin olen perhepäivähoitaja. Sit 2017 kesä voitais olla koko perhe kotona koko kesä, kun mulla on 10vk silloin lomia jemmassa, ja mies vois pitää kesäloman lisäksi 6vk isyyslomat :)
 
Nyt on vaunut vauvalle haettu. Tosi ihanantuntuiset Brion yhdistelmät kovalla kopalla. Kelpaa nuilla körryytellä sitten huhtikuussa :)

Meillä on aika selkeät kuviot töiden ja vanhempainvapaiden osalta. Meillä on molemmilla vakituinen työpaikka. Itse palaan töihin 1.11. ja mies jää pitämään lopun vanhempainvapaasta + isäkuukauden + talviloman. Tällä päästään helmikuun 2017 loppuun. Maaliskuussa varmaankin pidän säästöön jäävät tän vuoden lomat ja huhtikuun olen kotihoidontuella. Vauva menee näillä näkymin hoitoon 1.5. eli kerkeää sen vuoden täyttää. Mutta mulla on tarkoitus tehdä aluksi 60% työaikaa ja siitä sitten jatkaa 80% työajalla ainakin siihen asti, että poika täyttää 3v. Koska mulla on vuorotyö ja miehellä säännöllinen 8-16 työ, niin meillä riittää sitten ainakin alkuun hyvin 10 hoitopäivää kuukaudessa pikkuiselle. Ja käytännössä suurin osa hoitopäivistä on suht lyhyitä eli ihan maksimissaankin 7-tuntisia. Isommat lapset hoidin kotona lähes 3-vuotiaaksi ja ylikin, mutta nyt toimitaan näin. Paitsi, jos tänään pamahtaa 14 miljoonaa, niin sitten voisin jäädä kotiäitiksi ainakin seuraavaksi 10 vuodeksi ;)

Mulla nämä nykyiset supistukset ei enää tunnu pelkiltä harjoitussuppareilta, vaan ovat oikeasti voimakkaita ja kipeitäkin. Siksi niitä yritän viimeiseen asti välttää. Sitten, kun 35 vkoa tulee täyteen, voin alkaa asian suhteen huolettomammaksi. Mulla on kuitenkin kohdunsuu jo pehmeä ja hieman aukikin..

Huhtihapsukkainen 32+0
 
Mulla on kans lisääntynyt muutama päivä sitte yöllä pissaamiset entisestään. Kapusha, etkö vois ottaa jotain ämpäriä yöksi teidän makkariin tai lähistölle ja pissiä siihen? :D Aamulla tyhjentää pönttöön. Vai onkohan näillä mahoilla ja liian haastavaa kyykkiä.
 
Minä oon muuten ollu koko raskauden suht terve. Nyt on alkanu enemmän öisin koskee lonkkaan ja paikat puutumaan. Mä oon saanu kanssa ravata yöllä melkein jatkuvasti vessassa ja se on ihan kamalaa :D

Täällä alko vähän pakastumaan ja hiukan tulee lunta :) ihana kun loppu toi kauhee loska keli ainakin hetkeks!
 
Kop kop... pitänee koputtaa puuta mutta mun ei oo tarvinnu vielä ainuttakaan kertaa käyä yöllä vessassa:D jotain hyvää mullakin :sneaky: Eikä oo kyllä tarvinnu aiemmissakaan raskauksissa, mutta päivisin kyllä painaa ja hätä saattaa tulla nopeastikin..

Mullakin vielä epäselvää lähenkö vanhempainvapiden jälkeen töihin vai mitä teen, sopimus nyt auki vähän että minne asti jatkuu ja ensi viikolla työhaastattelu avoinna olleeseen virkaan :geek: Että on toimintaa ja jännitettävää heti ku jään lomalle, siis huomenna viimeinen työpäivä tälle vuotta :ROFLMAO: niin huippua!!!! ja suhteellisen helposti meni tämä viimeinen kuuden päivän putki, pomo aatteli vetää minusta kaikki mehut irti näin lopuksi o_O


alkaa olla pikkuhiljaa sairaalakassiinkin kertynyt tavaraa ja vauvalle hakuvaatetta ym, ostin työkaverilta semmoset ihanat siili -villasukat ja -tumput :love: Nyt pääsee oikee oottamalla oottamaan vauvaa, lapset käy vielä pari viikkoa muutamana päivänä hoidossa ni on omaa aikaa, varasinkin hierojan torstaille kun lantio ja jalat jotenkin niin jumissa (y)
 
Muuten, oisko ideoita ja mistähän kannattais katella juhlavaatetta pikkuiselle? Eli siis kolmikuukautiselle pojalle sitten meidän häihin. Ajattelin että oisko vaikka kauluksellinen valkoinen body ja mustat (pehmeät) samettihousut. Miltä kuulostaa? :)

PS. Me keksittiin ehkä eilen nimi! Ainakin tällä hetkellä kuulostais tosi kivalta.
 
  • Tykkää
Reactions: norappi
Mä ihan tosissani yks yö mietin että käytän pojan pottaa mikä on varmuudeksi meidän makkarissa jos hänel tulee yöllä pissahätä!:D Oon niin kyllästyny ravaamaan ylös alas noita rappuja. Supistuksetkin pahenee aina kun ramppaa tota väliä että voi olla et siirryn alakertaan patjalle muutaman viikon päästä.

Pähkinäpuu; En muista mistäpäin suomea olet, mut Kärkkäisellä on tosi hyvä valikoima lasten juhlavaatteita. Sieltä ostin esikoiselle ristiäisiin kauluspaidan ja housut :) Eikä oo ihan kauhean hintaisiakaan. Että jos teiltäpäin löytyy Kärkkäinen ni sieltä kantsii käydä kattomassa :)

Eilen oli kyllä karmea ilta.. Supisti,menkkakipuja ja sattui kun vauva mylläsi ihan hulluna... Sitten tosin nukuinkin tosi sikeesti yön, kun olin illan kärvistellyt.
Toi on hankalaa,kun jos en juo tarpeeksi niin illalla supistaa mut sitkun juon vettäkin mukitolkulla ni yöllä saa 6krt ravata vessassa...
 
Hyvää ystävänpäivää kanssa odottajille!

Mä oon ajatellut olla kotona että vauva täyttäisi melkein sen 2 vuotta. Jos vaan raha tilanne antaa periksi. Jos menee siihen niin pitää sitten miehen olla kotona ja mä meen töihin. Kun miehellä on paljon epävakaampi työtilanne. Mulla on vakkari paikka mihin palata. Enään en pääse sinne sairaalaan töihin missä oon ollut, mutta saan valita sitten mihin meen työskenteleen. Jatkanko vielä vuorotyössä vai valitsenko päivä työn. Mä kyllä taidan kallistua ja valita sen sairaala työskentelyn mikä on siis vuorotyötä.

Norappi ja pikkukakkonen 29+2
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Mä oon kärsinyt kummallisesta vatsakivusta jo yli kaksi vuorokautta. Ensin luulin sen olevan ruoansulatusperäistä, ja kokeilin kaikkia konsteja sen helpottamiseksi. Liikuin, söin mahaystävällisesti, hieroin mahaa hellästi yms.. Kipu ei ole kuitenkaan missään vaiheessa lähtenyt helpottamaan, joten en usko että suolista/mahalaukusta on nyt kyse. Kipu ei kuitenkaan tunnu kohdussa, vaan sen ympärillä. Asennon vaihto, seisomaan nousu ja kävellessä selän suoristaminen aiheuttaa vähänkuin puristavaa kipua.

Tietääkö kukaan mistä voisi olla kyse? Tästä kipuilusta johtuen kohtu on ollut paljon supisteluherkempi, ja liitoskivut voimistuneet. Jes.. Innolla odottaen ensi yötä ja hiomista työpäivää :(
 
Mulla on myös kipuillut kohdun "ympäriltä". Oletan että on kyse vatsalihaksista. Sattuu välillä autossa istuminen ja sängystä nouseminen tai asennon vaihto. Tulee olo, että pitää olla ihan paikoillaan ja mahd. rennossa asennossa.

Mutta mulla ei ikänä ole ollut tuo kipu joka paikassa, vaan esim alhaalla tai vasemmalla jne. Voisko sulla Lily olla samaa? Onko sulla kuitenkin kivun aikana kohtu rentona? Ettei ole kovana ja kyse olisikin jonkinlaista suppareista?
 
Voihan se toki olla sitäkin. Välillä tuntuu, ettei yhtään voi luottaa omaan tuntemukseen siitä, mistä mikäkin kipu on peräisin.. Kaikki sisuskalut kun on vaihtaneet paikkaa, niin paikanna nyt siinä sitten. o_O

Joka kerran kivun yhteydessä ei tapahdu kohdussa mitään, mutta välillä taas tuntuu tukalalta/ahdistavalta, kuten harjoitussupistusten yhteydessä. En sitten tiedä osuvatko vaan samalle hetkelle vai ovatko yhteydessä toisiinsa? Tää koko raskaus tuntuu välillä olevan yhtä ymmällään oloa, uusien oireiden löytymistä ja niiden ihmettelyä :D
 
Tultiin esikoisen kanssa mökille niin ei heti ehtinyt vastaamaan, mutta ei siis tämä toinen "pää" ollut kiinni tässä vauvassa jonka selkä oli vasemmalla puolella mahaa. Tämä löydös taas oikeella puolella mahaa. o_O Ja sitä se terkka sanoi että kun heidät on koulutettu katsomaan vain pään sijainti niin ei osaa sanoa mistä on kyse. Eli en nyt ala pelkäämään yllätyskaksosta vaikka oudolle se minunkin silmään näytti koska esikoisenkin ultrissa näkynyt vain yksi selkeä pää. :D yksityiselle ei ole varaa nyt.

Sairastin vajaa 10v sitten hypokondriaa joka vähän nostelee päätään kun mietin jos siellä on joku kasvain tmv :unsure:
Välillä kun tulee ihan panikoitua jos vauva onkin sairas, moni sairaus EI näy ultrassa, kuten sokeus, kuurous, monet aivovammat... ne ei tähän ultralöydökseen liity mutta kuitenkin..
Yritän mahd rauhallisesti odottaa tämän 10päivää jos sitten olisi aikaa katsoa tarkemmin, viimeksi oli kiire päästää seuraava ultrahuoneeseen.

Töihin paluuta en haluais ajatella kun pitkästä aikaa pääsin vasta lomalle. Olen ainakin 2v kotona, riitti rahat tai ei. Ollaan onneksi opittu elämään tosi pienillä tuloilla ja venyttämään penniä. Omaan arvomaailmaan ei vaan sovi alle 2v laittaminen hoitoon, varsinkaan isoon päiväkotiin. Tuntuu tuolla 12lapsen ryhmiksessäkin että ne pienet 1vuotiaat jää jalkoihin ja kattelee ihmeissään kuin miettien että missä äiti on :( Jos asumistuki, kotihoidontuki, lapsilisät ja muut ei jostain syystä riittäisi niin sitten hakisin sossusta josta aina saa viime kädessä. Kuitenkin veroja kun maksaa niin on niistä lupa hyötyäkkin tiukanpaikan tullen.
Viimeistään 3vuotiaana kyllä pitää mennä hoitoon edes osapäiväisesti, että oppii "työskentelemään" ryhmässä ym. Alle 6vuotiaana saadaan monet tärkeimmät työkalut pärjätä sitten isompana koulussa, töissä ja yhteisössä. :)

Tänään yritin laskea pulkalla mäkeä ja ei tullut mitään. En pääse alas enkä ylös enkä kumartumaan.. sitten tallustin kuin pingviini kylällä kun vauva puski alakertaan ja hirveä paine vaan tuntui:D tuolille kun istuu niin pakko avata jalat ihan haralleen että maha pääsee valahtamaan jalkojen väliin. :ROFLMAO: onneks ei ole enää kauan!! Neuvolan mukaan tänään lähtisi jo 34.viikko käyntiin. Tosi äkkiä meni tämä raskaus, esikoisen raskausaika kesti 5vuotta :D
 
Huomenta :)

Me saatiin eilen remppa valmiiks ja voi luoja ei enää ikinä kiiitos remppoja. Miehen kanssa ei varmaan eiken muuta tehy, kun koko päivän tapeltu, kun vaihdettiin samalla olohuoneeseen järjestys niin molemmat halus erilaisen yms. Sitten yhtäkkiä rupesin eilen vaan itkemää eikä loppua näkynyt:ROFLMAO: No onneks se remppa on valmis niin pääsee kokomaan pinniksen mikä on varastossa ja ostamaan nyt sen hoitopöydän :)

Mullakin on vähän samanlaisia maha kipuja mitä kevätkukkaeella. Tai öisin vähän sattuu vaihtaa asentoo ja muutenkin tuntuu, että öisin koskee "mahaan", mutta aamulla yleensä olo on helpottanu. Käytän myös yöllä mahan alla tyynyä niin se vähän auttaa :)
 
Kapusha kiitti vinkistä, siellä mistä oon kotosin on Kärkkäinen, mutta täällä pk-seudulla ei taida olla. (n) Niin jos tulee käytyä kotiseuduilla vois kattoo. Mut ei me ehkä mitään "kunnon" juhlavaatteita laiteta, pääasia että vauvalla on hyvä olla ja näyttää jotenkin siistiltä edes jonkun aikaa. :D

Sadeyes mulla on ihan samanlaisia ajatuksia lapsen kanssa kotona olemisesta ja hoidosta. Just, että 3-vuotias jo hyötyy (hyvässä) hoidossa olemisesta, ja toki yksilöllisesti voi aiemminkin, mutta n. alle 2-vuotiaat on helposti hukassa ja orpoina eikä ehkä ymmärrä missä äiti ja isi. :( Toki näistä voi ja saa olla montaa mieltä, ja jokainen tuntee sitten oman lapsensa parhaiten ja tietää mikä on hyväksi. Mutta mun arvomaailmaan menee tosiaan se, että haluan olla mahdollisimman pitkään lasten kanssa kotona. Kerran ne vain on pieniä!
 
Tänpäiväisiä neuvolakuulumisia: raskausmyrkytysepäily ja arvio vauvan pienikokoisuudesta/siroudesta. Kumpaakaan asiaa neuvolantäti ei pitänyt huolestuttavana, mutta lisäseurantaa vaativat.

Verenpaineet oli siis kohonneet. Oon ennen raskautta kärsinyt hieman kohonneesta alapaineesta, mutta koko raskausajan paineet ollu tosi hyvät. Viime kerralla kaksi viikkoa sitten oli yksi poikkeava mittaus, tänään kaksi mittausta ja molemmat selkeästi koholla. Aloitan nyt kotiseurannan ja menen neuvolaan kontrollikäynnille heti perjantaina. Muita raskausmyrkytysoireita ei ole, paitsi näön sumentuminen voisi tietty olla näköhäiriötä ja nuo viikonloppuna alkaneet vatsakivut tuntuivat myös ylävatsalla. Selvinnee perjantaina..

Vauvan koko taas mietityttää. Aikaisemmin vauva on arvioitu hyvän kokoiseksi, rakenneultrassa se oli vielä viikkojaan isompi ja ensimmäinen sf-mitta meni kaikkien käyrien yli. Edelleen sf-mitta oli kasvanut, mutta on nykyään käyrillä, ei niiden yli. Painoa oli tullut mulle 100g/viikko, ilmeisesti olisi saanut tulla enemmänkin. Kokoa nyt seuraillaan, ja pääsen mahdollisesti myöhemmin ultraan kokoarvioon. Ihan kiva olisi päästä sinne arvioon, mutta toisaalta pienikokoisuus hieman huolettaa.

Tänään siis menossa rv 33+6
 
Millähän tästä väsymyksestä pääsis eroon? Meillä on kotikin kauhea sekamelska, kun en vaan jaksa siivota. Tuntuu et ihan sama lopputulos siivosi tai ei kun mikään tavara ei oo paikallaan :(
Aamulla tekee tiukkaa nousta esikoisen kanssa klo 9 ja tänään on ollu taas sellai päivä et hyvä et ruoan on saanut tehtyä ja muuten oonkin sit vaan ollu... Missä mun energiat on??

Meillä meni esikoinen päiväkotiin 1v7kk. Mä en missään kohtaa kokenut et se päiväkoti ois meidän perheen juttu... Poika ei koskaan kaivannut esim kavereita päiväkodista vaikka vois tommonen 3v jo niitä kaivata. Loman aikana ei kertaakaan kysellyt et milloin menee päiväkotiin ja nyt kun ei oo kuukauteen kohta siellä ollut niin kertaakaan ei oo asian perään kysellyt.

Huomenna ois 30 viikkoa täynnä. Tuntuu niin pitkältä se 10vko ainakin nyt kun ei voi oikeen mitään tehdä kun alkaa supistaa ja tulee se paineentunne. :( Sitkun se 37 vkoa on täynnä niin aion kyllä rasittaa itteäni jos vaikka tää tapaus syntyis ajoissa ;) Se 17pv mitä meni esikoisen kanssa yli tuntui 17 vuodelta joten toiveissa olisi että tulisi ajoissa :D
Mun tuurilla loppuu supistelut ku seinään kun 37 viikkoa on täynnä... :D
 

Yhteistyössä