Täällä se streptokokki-näyte otetaan vasta, kun menee synnyttämään. Tuloksen kuulemma saa n. 1,5t kuluessa. Tuon vuoksi kuulemma pitää lähteä heti näytille, jos vedet menee kotona.
Mulla on synnytykset kestäneet 4-7t niin, että toinen oli nopein ja kolmas pisin. Että jos samaa sarjaa menee, niin kiire tulee sen antibiootin kanssa. Esikoista synnyttäessäni sain suoneen antibioottia, koska vedet oli menny jo yli vuorokausi aiemmin. Muiden kohdalta en muista mitään streptokokki- tai antibioottijuttuja olleen.
Minä kävin tänään töissä reilun tunnin moikkaamassa lapsukaisia ja työkavereita. Tuli samalla vähän autettua lounaalla ym. Mulla on kyllä ikävä töihin, vaikka toki ymmärrän, ettei minusta sinne tässä kunnossa olisi. Mutta kiva, kun voi omaehtoisesti piipahtaa silloin tällöin ja tehdä / olla sen verran kuin jaksaa
Viime yö oli taas ihan hanurista, nukuin 2,5t pätkän ja kun heräsin vessaan, oli lonkka ja alaselkä niin kipeä, että seuraavan kerran torkahdin vasta yli kolme tuntua valvottuani. Nyt nukuin tunnin päiväunet, josko niillä jaksais illan. Olen menossa paikalliselle nuorisotilalle valvojaksi täksi illaksi, siellä menee kyllä aika nopeasti.
Huomenna muu perhe lähtee reiluksi viikoksi pohjoiseen lomailemaan. Minä jään kotiin, kun oltiin ajateltu, että olisin vielä töissä, eikä siten olla hommattu kissoille hoitajaa. Koirat meillä kulkee mukana, mutta kissat ei ensinnäkään oikein mahdu autoon ja toisaalta eivät oikein ole tervetulleita kumpaankaan mummolaan.
Noh, tuleepa ainakin levättyä kun yksin täällä oleilee..
Joku tuossa kirjoitti, että tahtoisi aikakoneen.. minäkin voisin harpata 7 viikkoa eteenpäin!
Huhtihapsukkainen 32+5