Huhtikuun hurmurit 2015

Sehän mua just ihmetytti, että kyse oli meidän tytön kohdalla korvatulehduksesta, kun neiti ei raplannu korviaan eikä myöskään kiukunnu makuuasennossa, niin kuin oon lukenu, että korvatulehdusvauvat saattaa tehdä.

Munkin oli pakko ostaa nenä-friida, kun typykkä oli niiiin limaisen kuuloinen yöllä. Heräsi välillä ihan kakoen. Mut voi luoja sitä huudon määrää, kun yritin imutella sitä töhkää nenästä. :D Kyllä se helpotti aina todella selvästi vauvan hengittämistä, mutta tyttö itse ei tajunnu laitteen olevan hänen olonsa parantamiseksi. :rolleyes:
Meilläkin tuli muutama ylläri tyttöjen kohdalla ettei olis osannut odottaa ehkä just korvatulehdusta kun ei antanu varsinaisia merkkejä siitä. Mutta se niin helposti sitte menee vauvalla korviin jos on muuten räkänen ja pitkään. Meillä nyt yläkeuhkoissa myös rohisi ja muutenkin on vauvalla selkeästi huono olo. Saa sylissään kiukkukohtauksia ja vetää itseään kaarelle hermona. Siihen yhdistettynä tuo ihana ja kuuluisa temperamentti niin käytännössä tarkoittaa että joka asiasta vedetään kilarit jos ei mee ihan putkeen tai tuu samalla sekunnilla kun on vailla. Yhtään ei jaksa odottaa mitään. :alien:
 
Voi, korvatulehdus on kyllä kurja tauti! Meillä tuolla toisiks vanhimmalla oli joskus 1.5-vuotiaana korvatulehdus ilman kuumetta tai muita oireita. Oli ennättänyt niin pahaksi, et molemmat tärykalvot oli puhki :( Itsellä oli syyllinen olo, mut eihän sitä voinut tietää!

Käytiin torstaina ½-vuotis neuvolassa. Uudet mitat 68.7 cm ja 9070g :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
Hei, en tiedä kuuluuko tämä tänne mutta ajattelin että teistä olisi apua.. Onko teillä kelläkään tullut odotusajan alussa ruskeeta vuotoa? En ole vielä edessä ensimmäisessä ultrassa käynyt.. Pitäisikö odotella sinne asti.
 
Maradoona: Mulla oli ruskeeta ja ihan solkenaan tuli kirkasta verta parikin siteellistä. Silti raskaus jatkui normaalisti. Jos ei kipuja ole niin voit mielestäni ootella sinne ultraan. Tietysti neuvolaanhan voi ottaa yhteyttä, jos huolettaa.

Jasmin12: Juu, aikamoinen punnushan tuo on kantaa!! :D mun veljen nuorin tyttö on 1v 2kk ja pienempi mitoiltaan :D
 
Hyvänkokoisia lapsia Nippetius ja lakka; lisäruoalla ei varmasti kiirettä ja ehtii ihan rauhassa opettelemaan syömistä kun kasvua tulee noin hienosti (y)

Bebelle ja tytölle
edelleen paljon voimia ja jaksamista arkeen, jospa ongelmat alkaa pikkuhiljaa selvenemään :)

Jasmin: joko teillä on itkut helpottaneet/johtuiko korvista ja auttoiko antibiootti?

Mitä lopuille huhtivauvoille (ja äideille tietty!) kuuluu? Kiirettä varmasti itse kunkin arjessa, mutta käykää välillä laittamassa kuulumisia :X3::)

Täälläkin tullaan viikon päästä 7kk. Seuraava neuvola on tosiaan vasta 8kk:n iässä, joten kasvusta myöhemmin :)
Meillä opittiin viikko sitten nousemaan tukea vasten seisomaan. Tämä on aiheuttanut jännitystä ja sydämentykytystä etenkin öisin kun poika jumppaa meidän sängynpäätyä vasten/kiipeää mun ylitse päämääränä makkarin lattia. Päivisin kiipeilee imuria vasten (joo, se lojuu tuossa keskellä olkkaria oikeastaan aina), koiran päälle sekä nousee roikkumaan keittiön tuoleissa/vetolaatikoissa. Vielä ollaan säilytty ilman suurempia mustelmia ja muksahduksia. Konttaaminen sujuu jo hyvin, mutta paljon liikkuu ryömimällä.
Taputtamisen poju oppi myös muutama päivä sitten ja läpsyttää käsien lisäksi myös leluja yhteen. Välillä tulee itku kun liike "jää päälle" eikä osaa itse sitä lopettaa...Silloin auttaa laulu ja tanssiminen; pikkumies aivan villiintyy kun nappaa syliin ja pyörähtää pari kierrosta popin soidessa :D
Raksalla pojua kiinnostaa ihan KAIKKI. Isällä on levällään milloin mitäkin (vasaraa, mittaa, moottorisahaa, mattoveistä, teippirullaa, kynää, tussia, yms. yms.) ja poika on ihan innoissaan koputtamassa niillä ja maistelemassa myös. Saas nähdä mikä remontti-reiska tästä isona tulee :p

Boomkaa ja papunen (almost) 7kk
 
Oi tänne tullut paljon tekstiä. Boomkaan arki kuulostaa myös vauhdikkaalle :)

6kk neuvolassa tänään 6635g, 65,5cm ja 42,7cm

Meillä ryömitään jo taitavasti huoneesta toiseen, välillä kellotetaan kylkiasennossa. Kiinteitö ollaan syöty 3x päivässä. Annoskoot kyllä pieniä, aamulla pari lusikallista puuroa ja soseita menee puolikas pieni pilttipurkki. Miten muilla? Nyt kokeillaan mahduttaa 4s ateria päivään, jos se toisi jotain järkeä öihin. Tuskin, mutta pitää kokeilla.

Kakka asiaa. millaisia teidän vauvojen jätökset on nyt soseiden tultua ruokavalioon? Meidän pojulla sellaisia tahmeita papanoita jotka pitää kaapia pakaroiden välistä. Väri vaihtelee..
 
Minisport tiedot päivitetty. :)
Teillä on kasvu ollut vähän maltillisempaa kun taas meillä tuntuu ettei hyödytä juuri vaatteita ostella kun saa samantien laittaa pois. Ompahan taas jäänyt 68cm uutta kaappiin ja 74 ehti muutamia pitää vain sen pari kertaa. Nyt aletaan siirtymään 80 senttisiin o_O Sitäkin kokoa on aika lailla reilusti jo valmiiksi kun etukäteen shoppailin ja laskeskelin että pitäs kaiken järjen mukaan mennä talven yli se koko. Haalarikin on 80senttinen. Jospa se ei jäis kesken kaiken pieneksi sentään.

Galluppi kysely:
Kuinka monella on tullu ekat hampaat?
Meillä siis ollaan jo 7kk(!) eikä hampaita näy. Oireilut kestää ja kestää vaan ei mitään. Pikkuhiljaa alkaa tympäseen toisen puolesta. Raukka kärsii eikä helpota.
Boomkaa kiitos kysymästä. Antibiootti auttoi kyllä sillä tavalla että flunssakierre loppui. Poitsu kuitenkin haroo edelleen toista korvaa. Voihan se olla että siihen sattuu nuo hammasoireet kans. Sillon meillä oli tytölläkin eka korvatulehdus kun hampaat puhkes. Taas esikolla oli tapana vähä haroa korvia ihan ilman syytäkin. Mutta hankala kun ei tiedä että onko se kipeä vai ei.

Poitsu nukkuu jo vähän paremmin eikä öisin huuda enää muuta kuin nälkäänsä ja tissiä haluaa välttämättä sen pari kertaa sillain että välissä on pikku tauko. Myös aamuyöstä haluaa vellin jonka jälkeen jatkaa unia 7-. Tänään nukkui harvinaisen pitkään kun heräs noin 7:45. Jonka jälkeen puin suoraa ulos rattaisiin ja jatkoi rattaissa unia 9-12 (y)

Meillä saatiin rokotteet ja kysyttiin samalla halutaanko influenssa rokotetta. Ootteko te ottamassa? Mä olen vähän vastaan kaikkia "ylimääräisiä" rokotuksia. Mitä mieltä muut on?
 
Meillä oltiin 6 kk neuvolassa 8025g ja 72,1 cm

Pituuskasvu aika hurjaa, mutta isä on pitkä joten saa nähdä miten pituuskasvu etenee kasvaessa. Katsoin juuri kalenteria ja meilläkin ollaan jo puolentoista viikon päästä 7 kk.

Meillä ei vielä ryömitä tai kontata. Navan ympäri kyllä käännytään, samoin nyt tykkää sängyn päällä kieriä myös mahaltaan takaisin selälleen. Kovasti hakee käsillään konttausasentoa ja hytkyy sivuille, mutta ei tajua jalkoja ottaa hommaan mukaan :ROFLMAO:

Meillä syödään kolme kertaa päivässä tällä hetkellä. Aamupäivällä soseita (tänään otettiin myös liha ekaa kertaa mukaan) iltapäivällä hedelmäsosetta ja illalla ollaan nyt syöty riisipuuroa.

Meillä ollaan jonkun aikaa nukuttu täysiä yöunia, joskus herää yöllä niin ettei nukahda ilman maitopulloa. Ja viimeisen viikon aikana herätys on ollut aamulla n. 6.30. Ähkiminen alkaa jo tuntia aikaisemmin. Yritä siinä sitten nukkua, kun koko ajan kuuntelee, milloin neiti herää ja samalla kattoo ite kelloa, että nuku vielä hetki... :sleep:

Jasmin: Ei näy meidän neidilläkään hampaita vielä. Kai ne sieltä jossain vaiheessa tulee.. Meillä siirrytään varmaan suoraan 68 cm vaatteista 80-senttisiin. Nyt vielä on mennyt 68 bodyt, mutta kohta pitää lähteä vaateostoksille.

Tuosta influenssarokotteesta itsekin olen vähän epäileväinen. Saa nähdä mihin sitten päädytään.
 
Joppu lohduttavaa kuulla että siellä ollaan vähän samassa tilanteessa: vaatteet käy pieneksi, hampaita ei näy, aikaiset aamuheräilyt eikä vielä ryömitä. :rolleyes:
Tosin se meillä on erona että meillä syödään 5 ateriaa päivässä ja siihen päälle vielä tissittelyt, joskus korviketta pullosta ja vellit iltaisin/aamuisin.
Meillä ei oo työt aiemmin syöneet kaurapuuroa vasta ku joskus yli vuoden ikäsenä. Mutta minäpä tein tänään illalla puolikkaan annoksen ja kävikin niin että poitsu söi sen lähes kaiken vaikka vähä ihmetytti sen koostumus (y) hienoa sanon minä! En ees osannut haaveilla että kaikki menis.
 
Moikka pitkästä aikaa :) En ole varmaan tälle puolelle kirjoittanutkaan.. niin se elämä vie mennessään. Meilläkin ollaan jo puolivuotias ja pari päivää päälle, huh huh. Todella nopeasti sujahtanut aika ohi.

Meillä poitsu kasvaa hyvin keskikäyrällä, syö aamulla ja illalla vellit ja päivällä 2x sosetta. Puuro on pahaa ja se syljetään äkkiä suusta pois jos sitä erehtyy tarjoamaan. :censored: Maitovasikka tämä kaveri ei ole; välipala onkin vain maitoa, jotta saataisiin se suositusmäärä edes suurinpiirtein vuorokaudessa täyttymään. Ensimmäinen hammas tuli pari viikkoa sitte ja se oli kyllä työn ja tuskan takana.

Pitkään meillä oltiin hyvin tyytymättömiä kun paikallaan ei olisi halunnut olla mutta mieli teki veljen perään. Noh, kun motivaatio on kohdillaan niin keinot keksitään (y) meidän pieni herra aloitti suoraan konttausasennon haun 3kk ikäisenä, jätti ryömimisen välistä ja nyt päivä ennen 6kk-synttäreitä nousi tukea vasten pystyyn. Kyllä tässä pitää olla silmät selässä ja polvissa ja sormenpäissä, mutta ihana kun tyytymätön kätinä on muuttunut touhun ääniksi.:alien:

Vaunuissa meillä ei viihdytä ollenkaan.. rintareppu on kyllä ollut minun elämän pelastus. Esikoiselle se joskus hommattiin ja ehkä viisi kertaa sitä kaikkiaan käytettiin. Nyt se viisi kertaa täyttyy helposti jo päivässä. :D

Pitää yrittää aktivoitua hieman taas näissä rupattelupalstoilla.. elämässä on vain niin paljon nyt tekemistä, ja ihana niin, mutta välillä pitäisi muistaa istahtaa ja huilahtaa. Nyt kerho kutsuu!

Bebelle varsinkin voimia arkeen. Monet kyyneleet kyllä vierähti lukiessa teidän kamppailuista.. toivottavasti helpotus löytyy pian. Muillekin kovasti tsemppiä ja kymmenen jalkaa ja kättä kun nämä viikarit lähtee vipeltämään!:love:
 
:LOL:Kiitos Amaya! Ihana postaus :love:
Touhua tosiaan riittää mutta nää kahvihetket ehtii aina vähä piipahtaan täälläkin.
Voimia sinne teillekin. Kuulostaa kyllä olevan touhua päivissä. Tosiaan elämä on tätä ja tämä on sitä elämää isolla E:llä :)
Nyt kun ajattelee niin kauheeta ois yksin olla päivät pitkät. Mitä sitä sitten tekiskään ;):whistle:
 
Hampaita ei oo meilläkään vielä. Poika on alkanut puremaan imettäessä, et kauhulla sitä odotan et hampaat suussa sitten puree...

Influenssarokotteita ei oteta kenellekään. En oo aiemminkaan ottanut niin en ota nytkään.

Meillä poju herää kans 6 aikaan tai vähän sen jälkeen. No sopii mulle, kun esikoisen pitää herätä 6.20, että ennättää koulukyytiin. Mä oon siihen mennessä jo kylläkin tehny puolen tunnin lihaskuntotreenin. Oon aina ollut aamuvirkku ja ihana tehdä rauhassa, kun kukaan ei oo jotain vaatimassa :D

Soseita menee aika nihkeesti. Nieleminen takkuaa, mut pikkuhiljaa se siitä lähtee. Nyt oon antanu 2 kertaa päivässä kasvissosetta ja kerran hedelmäsosetta. Määrät on vaan ihan onnettomia.

Liikkumisesta: Poju kääntyy vasemman kyljen kautta mahalleen ja nyt on alkanu kiepsahtaa puolivahingoss myös selälleen. Sit "kitkuttaa" itteään lattialla niin, et etenee sivuttain :)

Unet on päivällä taas jälleen aika katkonaisia. Nukkuu aamulla ½ tunnin tirsat, sit puolilta päivin 2 tuntia ja myöhemmin iltapäivällä vajaan tunnin. Vaille 21 käy yöunille.
 
Jee! Vihdoinkin ollaan saatu eka hammas!:love: Minusta jo alkoi tuntumaan että kuvittelen oireetkin ku ei mitään näkyny.

Lakka
moneltako teillä aletaan nukkumaan jos sinä itse heräät jo ennen lapsia? Moneltako itse olet unessa ja saatko yön nukkua suht hyvin?
Minusta tuntuu että kun meen puolen yön aikaan sänkyyn niin ehdin nukkua 30min maksimissaan tai joskus ei sitäkään kun ensimäinen lapsi huutaa äitiä. Sitte joskus sen perään poika tankkaa. Sitte tytöt tulee viereen yöllä johonkin aikaan ja taistelee siinä tilastaan. Joudun tönimään niitä kauemmas että mahdun aamuyöstä syöttämään vauvaa. Joskus tuntuu että yö on pelkkää heräämistä ja unen odottelua. Ja toisinaan taas on niin väsy ettei edes herää mihinkään oikein kunnolla vaan mennään ihan puoli valoilla niin sanotusti. Enkä aamulla muista mitä on tarkalleen tapahtunu ja moneltako. Tiedän vaan sen että oon heränny/noussu ylös.
 
Jasmin12: Mä oon just menossa nukkumaan. Yleensä oon jo 22 nukkumassa. Nukahdan nopeesti. Poika herää 24 aikaan ja sit 2-3 välillä. Yleensä vielä 4 maissa. Syö 5 minuutissa ja oon takas unessa. Muut muksut ei juuri heräile, kaikki nukkuu omissa sängyissään. Jos joku herää vaikka vessaan niin mies hoitaa ne. Unta tulee 7 tuntia mulle :)
 
Bebe, olet yhä usein mielessä! Voimajaksurutistukset teille ja tulehan päivittelemään taas kuulumisia, kun ennätät. <3

Minisport, meillä aloitettiin kiinteät reilu viikko sitten (5,5 kk iässä) bataatilla ja nyt on menossa kesäkurpitsa. Ei tunnu olevan suurinta herkkua, mutta menee suuhun kuitenkin ilman huutoa tai isompia taisteluja. Iso osa tosin päätyy päristelyn myötä rinnuksille/muualle kuin mahaan. :whistle: Meillä syödään 1-2 krt päivässä ja viimeksi tänään meni kahden jääpalakuution verran (suurin osa tosin päätyi vessapaperiin, bodyyn, äidin käsille..). Kakan laatuun pienet määrät ei ole juuri vielä vaikuttaneet. Hiukan ehkä tummemman sävyn on kakka saanut ja haju on muuttunut muhkeammaksi. Pierettää myös aika hyvin! :D Ajattelin seuraavaksi ottaa mukaan banaanin. Jospa makeampi uppoaisi paremmin. :)

Soseet valmistan itse ja sotken rintamaitoon, että olisi edes vähän tuttua makua mukana. Valmistuksen jälkeen pakastan ylimääräiset ja jätän parin päivän annokset jääkaappiin.

Unirytmi meillä vielä vaihtelee. Karkeasti päivä menee ehkä kutakuinkin niin, että herätään 7-8 aikaan aamulla. Ekat päikyt 1,5h heräämisestä (n. 0,5-1h), sitten päivällä pidemmät, reilu tunnin päikyt, ja alkuillasta vielä pidemmät, parin tunnin päikyt. Nukkumaan 21-22 aikaan.

Lakka, mekään ei varmaan influenssarokotteita oteta. Jotenkin oon niin skeptinen noita "ylimääräisiä" rokotteita kohtaan, vaikka paljon olen lukenut, että ajavat ihan asiansa ja sisältävät hyvin pieniä riskejä. Mutta me ei kuuluta mihinkään riskiryhmiin sen puolesta, että ollaan kaikki perusterveitä ja lähipiirissä ei ole ketään korkeaan alttiusryhmään kuuluvia (pieniä lapsia, sairaiden kanssa olevia, yms.), niin en mä tällä hetkellä koe tarvetta ylimääräisille piikeille.

Sain soseiden aloituksen myötä kokea elämäni ensimmäisen täyden yön, että pikku tyyppi nukkui varmaan 9-10 h yhtä soittoa vain yhdellä tankkauksella! :notworthy: Se tietty kostautui seuraavana yönä, jolloin herättiin taas parin tunnin välein itkeskelemään ja pieremään. (n)

Liikkumisesta. Tyttö on nyt vajaa 6 kk ja kierii, nousee punnerrusasentoon ja venkslaa itseään "nytkyttelemällä" ja kierimällä eri ilmansuuntiin, mutta ei vielä ryömi. Istumista pitäisi varmaan alkaa treenata? Puolivuotiaana vauvan kai "pitäisi" alkaa oppia istumaan. Tyttö istuu nyt tuettuna sylissä (ei suostu ollenkaan siihen, että häntä pidetään sylissä kuin vauvaa - täytyy saada olla istuma-asennossa tai alkaa ärjy!), mutta jos tytön antaa "omin voimin" olla istuma-asennossa, niin lysähtää eteenpäin.

Mikäs sen ihanampaa kuin että oma lapsi kehittyy hyvin ja oppii uutta, mutta en kyllä ole pahoillani, jos ei ihan vielä hetkeen opi ryömimään. :D Ei tarvii tän mamman vielä kasvattaa silmiä takaraivoon ja uskaltaa jopa vessassa käydä vielä ilman pelkoa siitä, että lapsi on hävinnyt leikkimatolta.

Mites teidän hankinnat? :) Puuttuuko kotoa jotain oleellista? Meidän täytyy hommata portaisiin turvaportti ASAP, syöttötuolia olen pitänyt puolisilmällä, jos Torista sattuisi edullisesti löytymään. Tajusin myös tänään, että plikalle olisi hommatava lisää vaatetta, kun rytkäytti kakat kaikkien pitkähihaisten bodien läpi. :D Bodya, pitkähihaista paitaa ja ulkovaatetta täytyis hommata. Typy on nyt varmaan 70 cm pitkä ja äitiyspakkauksen 68-senttinen toppahaalari menee ihan kivasti, mutta asia on varmaan jo taas viikon, parin, viimeistään kuukauden päästä ihan eri.
 
Viime yö tosiaan meni näin: Poika nukahti 20.45. Mä menin 22.30 nukkumaan. Vauva heräs 23.30, mut en antanu maitoo vaan hyssyttelin viereen nukkumaan, jossa nukkui 02.05 saakka. Sit söi. 4 jälkeen heräs toisen kerran, jollon syötin toisesta tissistä ensin ja ei asettunu omaan sänkyyn nukkumaan. Sit söi toisen tissin mun vieressä, johon nukahti. Mä havahduin 5.20 ja nousin virkeenä tekee ½ tunnin kahvakuulailut :) Jokaisella on omanlaisensa rytmi. Mä en taas illalla niinkään jaksa lähteä treenailemaan.

Hankinnoista: Meiltä ei taida puuttua mitään. 74 vaatteet menee nyt ja mulla on 74 talvihaalari pojulle. Äitiyspakkauksen puku on reilu ja siinä on kääntö hihat ja lahkeet, niin on muillakin muksuilla menny vuosikkaanakin. 80 cm vaatteita pyydän joulupukilta :)

Joko ootte vaihtanu autossa kaukalosta istuvampaan istuimeen? Meillä pojan selkä on vielä tosi kaareva, joten ei oo valmis istumaan muualla kuin sylissä. Oottelen, kunnes alkaa tuo istuminen muutoinkin topakoitua.
 
Nippetius hyvä tuo kun sulla on rintamaitoa soseen sekaan. Ite olen miettinyt samaa mutta en oo lypsäny pakkaseen (oon laiska) ja inhoan lypsämistä. Mulla heruu pumpulla huonosti. Pitäs olla sähköllä. Ja nyt poika syö sen verran vähän enää rinnasta ettei ylimääräistä taida juuri tulla.
Tein kans ison annoksen eilen pakkaseen kanaporkkanakeittoa. Laitoin vähä sekaan valkosipulia pitämään flunssaa loitolla. Poika ei hirveesti ihastunut siihen. Saa nähdä meneekö jossain vaiheessa.
Onko teillä tietoa että kärsiikö pilttipurkkeja laittaa pakkaseen??
En oo uskaltanut niihin laittaa omia soseita vielä ku mietin jos se purkki hajoaa pakastaminen myötä tai sitten sulatus vaiheessa.

Lakka sä oot kyllä reipas! Mä oon ollut sokerittomalla nyt toista viikkoa ja välillä tekee tiukkaa. Hirvee tuo sokeririippuvuus! Treenaamaan en pääse/kerkiä/jaksa :(

Hankinnoista: Mä olen ajatellut jo myydä nuo vaunut+kaukalopaketin. Tarvin erilaiset tuplat joten mielellään myyn kaikki muut pois ja ostan sitte vaan ne tuplat jotta pärjättäis yksillä rattailla. Kaukaloa tosin tarvitaan vielä automatkoilla, mutta koska meillä ei autoa nyt ole ja harvoin ollaan loppujen lopuksi auton kyydissä niin ajattelin että kaukaloa ei siksi niin paljon tarvita. Meillä on valmiina edelliseltä Cybex Pallas eli palkki-istuin. Siinä sais jo istuttaa poitsua ja siinä on niin hyvin tuettu asento että pikku matkat varmasti menee riemusta kiljuen kun näkee ympärille.
Jouluksi ollaan varattu matka! Jee! Tekee terää. Ihanalla porukalla lähetään. Isä jää hoitaan isompia tyttöjä että minä saan vauvan kans ottaa sitte iisisti. Ollu tässä sen verran rankkaa yksin että luulen ansainneeni loman. :love:
 
Jasmin12: Liikunta on mulle se, jota haluan toteuttaa. Jos en pääse yhtään tekemään mitään, niin olo on vaan niin huono! Motivaatioo ei juuri näihin liikuntajuttuihin tarvii hakea, kun into on kova :D

Yöt menee kyl nyt aika kivasti! Nukkuu sen ekan pätkän 5-6 tuntia. Herää kyllä puolilta öin, mut jatkaa unia mun vieressä ILMAN maitoo. Sit syö 2-3 maissa ja toisen kerran 4-5 välillä. Oon tohon rytmiin tyytyväinen, kun rintamaidolla edelleen mennään ja soseita menee ihan minimaalisen vähän. Pitäs ottaa puuro kohta lisänä mukaan. Vauvapuuroja en oo pääasiallisesti kellekään meidän muksuille syöttäny vaan ihan peruskaurapuuron oon hauduttanu tosi pehmeeksi.
 
Huoh...täällä on taas pari yötä valvottu urakalla! Sitte kun yrittää päikkäreitä ottaa aamusta ite niin ei uni tuu millään vaikka eilenkin odottelin unta yli tunnin sängyssä kun poika nukkui ulkona. Tänään en sitten viitsinyt edes mennä yrittämään vaikka silmiä painaa ja päässä jyskyttää. :sleep:
 
Jasmin, sympatialäpyt täältä! Sama meininki nukkumisten kanssa...

Myö ollaan nyt pari viikkoa syöty kiinteitä (aloitettiin bataatilla, sitten kesäkurpitsa ja banaani, huomenna ajattelin kokeilla jotain uutta vihannesta!) ja mua vähän ihmetyttää nää todella risaiset yöt. Typsykkä myös kiukkuaa päivällä jonkun verran - etenkin jos häntä ei viihdytä ihan... koko.... ajan........

Ekan kiinteiden maistelun jälkeen ensikakka oli käytännössä pelkkää limaa. Nyt kakka on melko samanlaista kuin maitokakka aiemmin, ehkä hieman "tahnamaisempaa" välillä (riippuen paljonko on kiinteitä huolinut syödä), tummempaa ja mies valittaa, että haisee ihan kuolemalta. :D Onkohan normaalia? Ja piereskelee aika paljon, sekä päivällä että yöllä.

Mä en ole puolessa vuodessa tullut mitenkään hyväksi vauvakuiskaajaksi. Tuntuu, että oon ihan pihalla koko ajan ton pikkukaverin sielunelämästä.

Mikä sitä voi kiukuttaa päivällä ja itkettää yöllä? Allergiat? Onko toi vatsan käytös normaalia? Tuleeko sille lisää hampaita (ei tunnu/näy suussa mitään, mutta kuolaa ja raplaa sormilla suutaan ihan koko ajan)? Kiukuttaako sitä kun ei vielä ole hoksannut miten ryömitään? Mitääääääh!

Jotenkin tuntuu neuvolasta niin turhalta kysyä mitään. Vakiovastauskone arpoo jonkun fraaseista "seuraa tilannetta", "vauvat reagoi todella eri tavoin uusiin asioihin", "miltä susta itsestäsi tuntuu?"
 
Nippetius: Kyllähän se vauvan maha reagoi, kun kiinteitä alkaa saamaan. Kakan väri, haju ja koostumus vaihtuu vielä monta kertaa. Jos ei mahaansa valita, niin ei huolta. Meillä kans ihan karseen hajuista kakkaa. Väriltään on sinapin ruskeeta ja liimautuu kyllä lujasti takapuoleen.
Ja noihin kiukkuihin ja viihtymiseen...½ vuotta on joku maaginen ikä, et tapahtuu niin paljon kaikkea kehityksessa, et monet vauvat on melko vaativia. Uudet syömistottumukset, liikkumisen halu/ opettelu, hampaat, unentarpeen väheneminen...siinä jo monta, jotka vaikuttaa vauvan päivään! Meillä poika on pääasiassa tyytyväinen, mut kyllästyy nopeesti yhteen juttuun ja vaatii uudenlaisia virikkeitä/ paikan vaihtoa. Unet välillä aika katkonaisia, mut useimmin nukkuu aika hyvin.
 

Yhteistyössä