Bebe, olet yhä usein mielessä! Voimajaksurutistukset teille ja tulehan päivittelemään taas kuulumisia, kun ennätät. <3
Minisport, meillä aloitettiin kiinteät reilu viikko sitten (5,5 kk iässä) bataatilla ja nyt on menossa kesäkurpitsa. Ei tunnu olevan suurinta herkkua, mutta menee suuhun kuitenkin ilman huutoa tai isompia taisteluja. Iso osa tosin päätyy päristelyn myötä rinnuksille/muualle kuin mahaan.
Meillä syödään 1-2 krt päivässä ja viimeksi tänään meni kahden jääpalakuution verran (suurin osa tosin päätyi vessapaperiin, bodyyn, äidin käsille..). Kakan laatuun pienet määrät ei ole juuri vielä vaikuttaneet. Hiukan ehkä tummemman sävyn on kakka saanut ja haju on muuttunut muhkeammaksi. Pierettää myös aika hyvin!
Ajattelin seuraavaksi ottaa mukaan banaanin. Jospa makeampi uppoaisi paremmin.
Soseet valmistan itse ja sotken rintamaitoon, että olisi edes vähän tuttua makua mukana. Valmistuksen jälkeen pakastan ylimääräiset ja jätän parin päivän annokset jääkaappiin.
Unirytmi meillä vielä vaihtelee. Karkeasti päivä menee ehkä kutakuinkin niin, että herätään 7-8 aikaan aamulla. Ekat päikyt 1,5h heräämisestä (n. 0,5-1h), sitten päivällä pidemmät, reilu tunnin päikyt, ja alkuillasta vielä pidemmät, parin tunnin päikyt. Nukkumaan 21-22 aikaan.
Lakka, mekään ei varmaan
influenssarokotteita oteta. Jotenkin oon niin skeptinen noita "ylimääräisiä" rokotteita kohtaan, vaikka paljon olen lukenut, että ajavat ihan asiansa ja sisältävät hyvin pieniä riskejä. Mutta me ei kuuluta mihinkään riskiryhmiin sen puolesta, että ollaan kaikki perusterveitä ja lähipiirissä ei ole ketään korkeaan alttiusryhmään kuuluvia (pieniä lapsia, sairaiden kanssa olevia, yms.), niin en mä tällä hetkellä koe tarvetta ylimääräisille piikeille.
Sain soseiden aloituksen myötä kokea elämäni ensimmäisen täyden yön, että pikku tyyppi nukkui varmaan 9-10 h yhtä soittoa vain yhdellä tankkauksella!
Se tietty kostautui seuraavana yönä, jolloin herättiin taas parin tunnin välein itkeskelemään ja pieremään.
Liikkumisesta. Tyttö on nyt vajaa 6 kk ja kierii, nousee punnerrusasentoon ja venkslaa itseään "nytkyttelemällä" ja kierimällä eri ilmansuuntiin, mutta ei vielä ryömi. Istumista pitäisi varmaan alkaa treenata? Puolivuotiaana vauvan kai "pitäisi" alkaa oppia istumaan. Tyttö istuu nyt tuettuna sylissä (ei suostu ollenkaan siihen, että häntä pidetään sylissä kuin vauvaa - täytyy saada olla istuma-asennossa tai alkaa ärjy!), mutta jos tytön antaa "omin voimin" olla istuma-asennossa, niin lysähtää eteenpäin.
Mikäs sen ihanampaa kuin että oma lapsi kehittyy hyvin ja oppii uutta, mutta en kyllä ole pahoillani, jos ei ihan vielä hetkeen opi ryömimään.
Ei tarvii tän mamman vielä kasvattaa silmiä takaraivoon ja uskaltaa jopa vessassa käydä vielä ilman pelkoa siitä, että lapsi on hävinnyt leikkimatolta.
Mites teidän
hankinnat?
Puuttuuko kotoa jotain oleellista? Meidän täytyy hommata portaisiin turvaportti ASAP, syöttötuolia olen pitänyt puolisilmällä, jos Torista sattuisi edullisesti löytymään. Tajusin myös tänään, että plikalle olisi hommatava lisää vaatetta, kun rytkäytti kakat kaikkien pitkähihaisten bodien läpi.
Bodya, pitkähihaista paitaa ja ulkovaatetta täytyis hommata. Typy on nyt varmaan 70 cm pitkä ja äitiyspakkauksen 68-senttinen toppahaalari menee ihan kivasti, mutta asia on varmaan jo taas viikon, parin, viimeistään kuukauden päästä ihan eri.