Boomkaa Poika kuulostaa ihanalta kujeilijalta! Toivottavasti teitä ei enää lentsut ja korvat vaivaa?
Joppu Tosi tylsää, että teillä vaihtuu neuvolatäti koko ajan lennosta!
Itsestänikin olisi mukava, että neuvolatilanne olisi rauhoitettu jossa voisi jutustella enemmän. Tympeää jos vastaanotto on ”sisään ja ulos” –liukuhihnameinikiä, jossa kokee hoitajan lähinnä tylsistyneeksi. Hoitotyö on kuitenkin eräänlaista asiakaspalvelua ja todella ihmislähtöistä työtä. Siihen pitäisi varata aikaa ja edes teeskennellä kiinnostunutta. (Itse olen aina otettu kun neuvolatäti kehuu meidän vauvaa, vaikka totta kai tajuan, että hän on käyttänyt useamman kymmentä vuotta niitä samoja fraaseja lähes joka vauvan kohdalla.)
Jasmin Tosi ihanaa, että oot saanu apua arkeen! <3 Mä ihan oikeasti tiedän, miltä tuntuu, kun se henkinen kuminauha on venytetty ihan äärimmilleen. En ees tiedä missä lataamossa sitä olisin, jos ei olis miehen sydämellisiä sukulaisia, jotka on hoitanu meidän lasta, kun oon joutunu käymään töissä äitiyslomallakin, että rahat riittäis jotenkin elämiseen. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että kaikilla tuollaisia sukulaisia on. Joten tosi ihanaa, että oot saanu oikeassa ammatissa olevilta ihanilta ihmisiltä apuja! Toivottavasti reissu on sujunu hyvin ja oot saanu nautittua elämästä.
Melian Tervetuloa joukkoon iloiseen tai ainakin sekalaiseen! ^__^ Teilläkin on äidin tyttö? Meillä isä kelpaa leikittäjäksi ja silloin kun on kivaa. Jos taas on typykkä yhtään väsynyt, niin sitten tarvii äitiä. Ja äidille kiukutellaan myös kaikkein eniten.
Meilläkin nukkuminen yhä huonoa (tyttö siis kohta 8 kk), ollu aina. Ei nuku vieläkään öitä putkeen. Herää vähintään 2-3 kertaa yössä. Unille saaminen on ollu myös ihan järkyttävää taistelua. Pahimpina öinä 6 (?!) tuntia huutoraivoa teinpä mitä hyvänsä. Kaksi päivää sitten uupuneena keksin kokeilla päähänpistosta kapalointia. Ja voi jumpe! Pikkusenko meidän elämänlaatu parani! Typykkä simahtaa minuutissa kapaloon! Käyn hetken päästä sitten löysäämässä kapalon auki. Kapaloa ennen meidän ainoa idiootinvarma konsti on ollut vaunut. Mutta voin sanoa, että keskellä yötä pakkasilla ei kauheasti ole napostellut itsekin uupuneena ajatus vaunulenkille lähdöstä. Etenkin kun tyttö kuitenkin herää heti, kun vaunut ottaa sisälle. Toivon vaan että toi kapalointi toimisi jatkossakin, ettei olis vaan tuurilla menny nää pari päivää!
Lakka Ihanaa, että täällä on ees joku toinen, jolla on raskaamman sarjan pyllerö.
Meidän neidillä ikää nyt 7,5 kk ja painoa on (kotivaa’an mukaan) hulppeat 12,2 kiloa! :O Meillä alkaa häämöttää jo vaatekoko 86… Kateellinen olen teidän hienoista syömisistä!
Bebe Ikävistä allergioista huolimatta teidän tyttö vaikuttaa tosi hyvin kehittyneeltä! Ei todellakaan ongelmat painon kanssa ole menoa hidastaneet.
Eli kyllä jotain ravinteita mennyt koko ajan perille, kun on kehityksellisesti ainakin meidän (todella hyvin syönyttä ja pulskaa) tyttöä tosi paljon edellä näköjään kaikessa!
Paulanna Mahtavaa, että teilläkin on elo lutviintunut ja helpottanut! ^__^ Oot tehny kaksinverroin töitä meihin yksilapsisiin verrattuna! Toivottavasti teidän joulu on mennyt mukavasti ja mammakin ehtinyt vähän hengähtää!
Kevis Tosi hermoja raastavaa, kun ei sitä vaan pysty fyysisesti olemaan kädet levällään koko ajan lapsen takana. Ja sitä pidän jo haitallisena, että lapsi köytetään johonkin kävelytuoliin ”turvaan”, jolloi ei pääse itse liikkumaan ja harjoittelemaan, ettei vanhempien tarvitse vahtia. (Siis toki silloin tällöin käyttö ok, kuten sanoin, 24/7 ei pysty vahtimaan ja äidilläkin on oikeus käydä vessassa, mutta siis, että sidotaan kävelytuoliin, jotta äiti voi katella leffoja ja tehdä pedikyyrin itselleen, niin ei ok.) Toivottavasti teillä on pahimmat kopsahtelut kopsahdeltu! Meillä vasta edessä…
Amaya Huh! Kuulostaa tosiaan, että teidän pieni Einstein on melkein puoli vuotta meitä muita edellä!
Liikkuminen 6 kk iässä vielä tuntui, että meidän vauva ei opi ikinä liikkumaan. 7 kk:n kieppeillä tuli sitten rytinällä taitoja. Konttaa ja istuu. Seisoo tuettuna pieniä hetkiä. Alkanut äkkäämään, että sohvaa/hyllyä vasten kampeamalla pääsee ylös. Saa itsensä polvilleen tukea vasten.
Syöminen Syö monipuolisesti ja hyvin. Öpaut 3-4 kertaa päivässä soseita ja vähän tarpeen mukaan tissitellään. Makeista (lähinnä hedelmät siis) ei välitä, mutta syö. Riisihiutaleisiin keitetty puuro menee, mutta yleisesti ottaen jos ei ole koneellisesti hienonnettua sosetta, niin yökkii, kakoo ja kuulostaa tukehtuvan. Kaurapuuroa kun annoin yksi aamu, niin oksensi parin lusikan ja kakomisen jälkeen koko vatsalaukun sisällön pihalle. Meillä pysytellään siis hetki vielä hienoissa soseissa, vaikka ”motorisen ja neurologisen kehityksen” kannalta olis juu hyvä sormiruokailla. Mutta kun mun sydänala ei kestä katsoa sitä tukehtumiskakomista, jos mikään pieni hippukaan menee suuhun. Ruokajuomana meillä on vesi, mutta tyttö on tosi huono juomaan nokkamukista.
Tuttipullosta ei ikinä oikein suostunut kunnolla juomaan. Välillä maha on ollut tosi ummessa, niin on täytynyt imettää enemmän, jotta saa tarpeeksi nesteitä.
Uusi raskaus Ei vielä, kiitos. Mies ei halua ollenkaan toista lasta, koska kokee, että pikkuvauva-aika on ollut uuvuttavan rankkaa. Itse haluaisin toisen, mutta vasta kun tämä nykyinen typsykkä on vähän isompi ja itsenäisempi.
8 kk neuvola on vasta tammikuun puolivälin tienoilla. Mittoja siis silloin!
(Huh, tässähän tää ilta menikin. Tätä viestiä kirjoitellessa!)