Huhtikuun hurmurit 2015

Tyntille pahoittelut!

Tervetuloa uusille minunkin puolesta! :)

Itse todennäköisesti kirjoittelen täällä. Ehkä myöhemmässä vaiheessa fb-ryhmä voipi sit kiinnostaa.

Mulla olo on ollut melko normaali, tai pikemminkin uusia oireita ei ole tullut. Syödä pitää hyvin, että jaksaa. Ruoan päälle jää välillä nälkäinen hiukan etova olo, janottaa tavallista enemmän, huimausta on vaihtelevasti, yöllä saa ravata 2-3 kert pisulla, uni ei meinaa tulla yöllä, päivällä tulee "väsymyskohtauksia", tisut ovat tosi arat/kipeät ja turvonneet. Uusi juttu taitaa olla leukaan ilmestyneet näpyt. Ja tosiaan, välillä alamasulla on taas tuntunut nipistelyjä ja repäisykipuja tulee esim. noustessa kyykystä ylös nopeasti.

Välillä tuntuu, että olenko raskaana ollenkaan, kun ei ole vielä kunnon pahoinvointia tullut. Toisaalta, eipä tarvitse edes tullakaan, kun pitäisi pystyä opiskeluhommia paahtamaan loppuvuosi.

Miehen kanssa käytiin jo vilkuilemassa vauvatarvikkeita. Vaunuja kahteltiin alustavasti, kun ne ovat muuttuneet esikoisen vauva-ajalta tosi paljon. Oralla oli kätevä malli, jossa liikkuvat lukittavat etupyörät ja turvakaukalon saa runkoon kiinni. Kauppareissuilla voisi olla ihan kätevä ratkaisu. Mutta jahka sinne saakka joskus pääsemme, tai himpun lähemmäs. ;)

Ihanaa, kun tuo ukkokin odottaa kovasti esikoistaan! Paljon haaveillaan ja höpötellään pikkuisesta. <3

Bebe ja pikkuinen 5+3
 
Pitäisköhän minunkin liittyä! Toissapäivänä tein ekan positiivisen, eilen sitten testasin ja vielä tänäänkin..! Nyt ois kai menossa 4+1 tjs.Kierron pituus on vähän vaihdellut 27-31 päivän välillä joten en nyt oikeen tiedä sitten.

Kuka muuten päivittää tuota etusivun listaa vai lisätäänkö sinne itse omat tiedot?

Mulla on etovaa oloa erityisesti aamuisin, sen takia kävinkin testailemaan jo ennen oletettua menkkojen alkua. Mutta aika pessimisti olen, kuten ekassakin raskaudessa. Mutta parasta toki toivotaan!
 
Minä täällä nyt jatka vielä :D Mutta siis itsekin kirjoittelen vielä hetken aikaa ainakin täällä(vaikkakin jostain syystä tämä sivu ei meinaa mun koneella toimia hyvin!!) ja jos kyytiläinen kestää matkassa niin sitten liityn fb-ryhmään :)
 
Pahoittelut Tyntille! :(

Minäkin voin liittyä myöhemmin fb-ryhmään! Jos nyt ensin ar-ultra ja sitten :)

Eilen oli ihan kamala yökötys/väsymys päivä, tänään taas ollut energinen olo. Hammastahna aamulla aloittaa ensimmäisen huonon olon.

Onnea uusille ryhmäläisille!
 
Voi harmi Tyntti, tsemppiä sinulle!

Kirjoittelen mieluummin täällä "anonyymina" vielä näillä viikoilla, katsotaan sitten myöhemmin sitä facebook-ryhmää.

Olen myös koulussa töissä, pysyn Sandelma ja samour_ samaistumaan hyvin pulmaamme... Tarvis vessa-, syömis- ja lepäilytaukoja! Ja entäs jos on hyvin tunteellinen ja kyynelehtii milloin mistäkin pikkujutusta? Teini-parat menee ihan tolaltaan! Ja jos vielä oksennan luokan lavuaariin! :p
Työnantajalle ajattelin kertoa sitten joskus syksymmällä, paitsi jos edellä pelkäämäni käy toteen ja tarvii vähän selittää..

Nämä päivät menee hitaasti ja nopeesti, pienen hermosto ilmeisestikin kehittyy hurjaa tahtia, ja nyt ne foolihapot on ilmeisesti kaikkein tarpeellisimpia. Tekis mieli lainata kirjastosta jotain vauvan kehityksestä kertovia kirjoja, mutta varmaan kuitenkin tulis uteliaita naapureita siellä vastaan.. tai apteekissa, jos korissa on raskausvitamiineja... Syön niitä Foliren-tabletteja ja D-vitamiineja, mutta omega-3:set vois olla hyvä täydennys.

Kevis + itu 5+6
 
Voi Tyntti, pahoittelut :(

Fb-ryhmä on hyvä idea, mutta minäkin keskustelen täällä ainakin np-ultraan saakka. Toivotaan ettei tämä ketju ihan kuole siis :)

Täälläkin on sellainen olo että olis tulossa kipeeksi, nuhaa ja aivastelua. Ja kovin on itkuherkkä mielentila, tänään olen itkenyt jo moneen kertaan, silmät on ihan turvonneet :O Ensin autossa miehelle kun yksi pikkujuttu ei mennyt putkeen, sitten kotona pitkin päivää kun on telkkarista tullut jotain enempi tai vähempi liikuttavaa. Vää vää. Tosin oireet on ihan tervetulleita, kun on se km-pelko taustalla.

Tsemppiä työt ja koulun aloittaville, meillä kotiäideillä on helppoa sen suhteen, ei voi valittaa :) Tietty esikko vähän vie veroja. Mutta joo, muistan esikoisesta ettei alussa ollut helppoa töissä, kun voin tosi pahoin välillä. Työkaverikin arvasi joskus viikolla 9 että olen raskaana.. varmaan siitä jatkuvasta syömisestä, vessassa juoksemisesta yms. Ja töiden jälkeen sitä kaatui vaan sohvalle nukkumaan, pyykkiäkään en tainnut silloin pestä 4 viikkoon... :D
 
No ehkei tämä ketju sitten ihan kuole, jos meitä on vielä tännekin jäämässä! En kyllä muista yhtään oliko esikoisesta jo tässä vaiheessa tätä etovaa oloa...!? Väsymystäkin on nyt, mutta voi johtua osin tästä helteestäkin. Varhaisultraa mietin, siis lähinnä siksi, kun tekis mieli varmistaa, että se on oikeassa paikassa. Mulla on munasarjoja operoitu ja arvet/kiinnikkeet voi aiheuttaa senkin, että ois kohdunulkoinen....Mut katellaan. Aika arvokastahan se on....miks mulla tökkii tämä sivu! Kun kirjoitankin niin jättää välillä kirjaimia välistä jne. Rasittavaa!!!

Truudyn tiedot ainakin puuttuu etusivulta, mut ei niitä taida ollakaan vielä täällä saatavilla :)
 
Pitäisköhän minunkin liittyä! Toissapäivänä tein ekan positiivisen, eilen sitten testasin ja vielä tänäänkin..! Nyt ois kai menossa 4+1 tjs.Kierron pituus on vähän vaihdellut 27-31 päivän välillä joten en nyt oikeen tiedä sitten.

Kuka muuten päivittää tuota etusivun listaa vai lisätäänkö sinne itse omat tiedot?

Mulla on etovaa oloa erityisesti aamuisin, sen takia kävinkin testailemaan jo ennen oletettua menkkojen alkua. Mutta aika pessimisti olen, kuten ekassakin raskaudessa. Mutta parasta toki toivotaan!
Minä päivittelen kunhan huomaan, useamman kerran päivässä tarkistan kun puhelimella on näppärä käydä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rii-81
Minäkin pysyn myös täällä, se on "pakko" ja pysyisin kyllä muutenkin :) Vaikka liityin facebookin ryhmään, niin silti mieluummin olen täällä.

Mun oli ihan PAKKO hakea suklaata.. Laitoin saunaan tulet niin kunhan oli syttynyt niin sanoin tytöille että hypätäänpäs pyörän kyytiin käydään kaupassa :D Nyt olis sauna lämmin, vähän pakko tasata syketä sen pyöräilyn jäljiltä ensin..

Oottekos muut harrastanu nyt paljon liikuntaa? Tuli mieleen kun ajoin noiden tyttöjen kanssa muutama päivä sitten 7½ km pyörällä kärry perässä.
 
Mulla olo on ollut melko normaali, tai pikemminkin uusia oireita ei ole tullut. Syödä pitää hyvin, että jaksaa. Ruoan päälle jää välillä nälkäinen hiukan etova olo, janottaa tavallista enemmän, huimausta on vaihtelevasti, yöllä saa ravata 2-3 kert pisulla, uni ei meinaa tulla yöllä, päivällä tulee "väsymyskohtauksia", tisut ovat tosi arat/kipeät ja turvonneet. Uusi juttu taitaa olla leukaan ilmestyneet näpyt. Ja tosiaan, välillä alamasulla on taas tuntunut nipistelyjä ja repäisykipuja tulee esim. noustessa kyykystä ylös nopeasti.
IHan on muuten oireet täsmälleen samat täälläkin! Ja hassuja nuo repäisykivut, mulla oli parina päivänä ihan kammottavia aina ylös noustessa. Siitä vähän ajattelin, että oisinkohan raskaana...Esikoisesta ei ollu tällasia ja muutenki koomista, että näin alussa tollasia jo onkaan...mut kai niitä vaan voi olla.
 
Mullakin repäisykipuja, aivastaessa täytyy pidella mahaa ja olla vähän etukenossa, mies pari kertaa kysyny että mitä teen :D

Rii-81, laitoin sut tuonne tiedottomien joukkoon, siirrellään sitten kunhan varmistuu laskettuaika :) selkeämpi lista kun ei ole välissä
 
  • Tykkää
Reactions: Rii-81
Tyntille pahoittelut minunkin puolestani :(

Tänään on ollut aivan järkyttävä päivä. Kolmatta päivää kestänyt ohimokipu yltyi tänään huippuunsa niin että oli pakko ottaa Panadol ja vain levätä. Väkisin yrittänyt syödä edes hedelmää ja kaikki etonut. Pari kertaa sai yökkiä pytyllä ja ny iltaa kohden helpottaa. Päänsärky lähtenyt 3 tunnin tirsoilla. Aamulla piti tosiaan soittaa pomolle etten tule tänään enkä huomenna töihin mukamas oksennustaudin vuoksi. Omassa työsuhteessani on tosiaan se tilanne että syyskuun lopussa työt loppuu ja jatkoa ei ole tiedossa joten päätin etten viitsi revittää aivan mahdottomasti jos vointi ei siihen riitä. Muuten ollut aina tähän asti niin mallityöntekijä ja harvoin saikulla :D

Soitin neuvolaan tänään ja sain 1.9 ajan. Neuvoi neuvolan täti vain muistamaan juoda paljon ja että d-vitamiinia, jonka pitäisi vähentää pahoinvointia, sekä foolihappoa.
Varhaisultra-ajan varasin 18.8 jollekkin erikoisspesialistille, tekee kuulemma paljon 3D ultriakin. Nyt vain jännityksellä odottaa mitä siellä näkyy.

Niin ja tosiaan itsekin ajattelin näin alkuun vielä kirjoitella täällä ja jos kaikki etenee hyvin niin voisin siirtyä fb-ryhmään kirjoittelemaan :)
 
Minäkin aattelin tuon pyöräilyn pitää yt siihen asti kunnes kelit ja olo sen sallii, vaikka onhan se suhteellisen raskasta kun perässä roikkuu ainakin 30kg.. Mutta on se vaan silti niin mukavaa :)
 
Onpas hassua olla taas täällä, parin vuoden tauon jälkeen. =) Heippa vaan kaikille!

7.4. / Imoen / 36 v / 3. lapsi / tyks

Eli siis, mä olen 36 v, ja ennestään mulla on kaksi poikaa. Esikoinen on edellisestä suhteesta ja täyttää kk päästä 17 v, aloittelemassa ammattikoulua ensi viikolla. :D Pienempi täyttää 2,5 vuotta.

Tuota yhteistä lasta yritettiin kolme vuotta, tuona aikana oli kaksi keskenmenoa, ensimmäinen rv 10+3, toinen heti alussa. Lapsettomuustutkimuksiin oli aika jo varattuna, kun lopulta kesällä 2011 tuotiin tuliainen lomareissulta. :heart: Alkuraskautta varjosti kamala pelko, loppua kohden siitä pääsi kun kaikki meni koko ajan tosi hyvin. Synnytys oli aivan kauhea koska nukutuslääkärit olivat varattuja enkä saanut epiduraalia saati muutakaan kivunlievitystä. SE hirvittää nyt jo valmiiksi!

No, koska toiveissa oli toinen lapsi, tiedossa se ettei raskaaksi tulo ole meille helppoa ja ikääkin on jo vaikka kuinka, päätettiin ettei oteta mitään ehkäisyä käyttöön vaan annetaan asioiden mennä sitten omalla painollaan. Varsinaista vauvakuumetta mulla ei ole ollut, ei ole yrittämällä yritetty enkä ole edes sen kummemmin asiaa ajatellut.

Nyt sitten alkoi olla menkat myöhässä ja tuntua tutunoloisia repäisykipuja, joten eilen tein lopulta testin ja yllätys oli melkoinen kun se viiva siihen piirtyi. Ja kaikki suunnitelmat menivät sen myötä uusiksi. On vähän ristiriitaiset fiilikset kun tosiaan tällä kertaa tulikin näin odottamatta. Tiedän että en olisi kuitenkaan ikäni vuoksi voinut siirtää raskaushaaveita ja tosissaan kyllä haluan vielä yhden lapsen, mutta aika paljosta joudun nyt samalla ainakin hetkeksi luopumaan. Plaah. Miehillä on paljon helpompaa, epäreilua. :LOL:

Koska tuota keskenmenotaustaa on ja ikä lisää riskiä entisestään, katselen tässä nyt suht hissukseen vielä sinne ekaan ultraan saakka.

Mutta mukana siis ollaan. :) Onkohan täällä tuttuja, siis aikaisemmasta palstailusta, en ehtinyt selata ketjua läpi.
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille, vaikka uusi olen itsekin :D Jännä nähdä kuinka paljon tähän ketjuun tulee kuun edetessä porukkaa! Esikoisen kohdalla olin vastaavassa ketjussa ja fb-ryhmässä ja eiköhän meitä joku 80 melkein ollut mukana! Silloin kyllä koin jo fb-kirjoittelun helpommaksi, koska siellä kestää paremmin kärryillä. Täällä ei oikein jää nimimerkit mieleen ja helposti jää kommentoimatta, vaikka haluaisikin. Eli varmastikin jossai vaiheessa mieluusti facebookin ryhmään liityn!

Mulla on kyllä niin krapulainen tämä olo. Päätä särkee ja vähän hikeä pukkaa ja lievästi ellottaa.

neannan pääkipu kuulostaa tutulta!

Mites se nyt menikään, millä viikoilla se pahoinvointi alkaa pahentua jos alkaa? Esikoisesta en oksentanu kertaakaan, oli vaan sitä kuvotusta. Ois kiva jos pääsis yhtä vähällä tälläkin kertaa, mutta ilmeisesti myös vauvan sukupuoli vois oloon vaikuttaa, eikös sitä niin sanota :D ?
 
Yhyy ällötys pahenee aamu aamulta :/ eilen alkoi vasta aamupalan jälkeen, tänään ei enää pystynyt juoda aamukahvia ja leipää näkersin millin kerrallaan.. no olo helpottu vähän kyn sen leivän pakottautu syömään. Iltapäivisin olo on ollut hyvä ja nälkääkin kestää paremmin. Hitto mua niin pelottaa kuin tän olon kaa töissä pärjää. Huomenna se nähdään sit..

varasin nyt ajan alkuraskauden ultraan ja se on vasta rv 7+6 eli 28.8. Ei vasn saatu sopii mihinkään muuhun väliin. Neuvolaan varaan myös tänään ekan ajan kunhan soittoaika alkais..

kyllä minäkin sunne faceen varmasti sitten haluan kunhan ollaan ees hiukan varmemmilla vesillä jos näun nyt voi ees aatella.

sanna ja heppu 4+6
 

Yhteistyössä