Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Verenpaine matala, joten täti sanoi, että voisi syödä salmiakkia, jes! :D Sykkeet 140-150 ja oli ihana kuulla ne nyt ekaa kertaa. Siitä tuli sellainen olo, että hei, se on tosiaan MUN vauva siellä mahassa eli sisäistin nyt odottavani lasta. Meinasin jo kaupasta ostaa pikkututteja, sinisiä jostain syystä...

Jaaha, meillä herättiin.

• Tykkää
Reactions: Kultapupu
Ralliruutu saitteko te vain yhden kuvan mukaan koko ultrasta?? Meilläkin suurin osa kuvista on tota samaa luokkaa, siis että niistä ei saa kovin paljoa mitään selvää, mutta joukkoon mahtuu pari vähän parempaakin kuvaa, koska kuvia on yhteensä n. 7. Hyvä kuitenkin kun vauvalla kaikko hyvin :)

ainakaan me ei sit saatu kun yks ainoa kuva mukaan :/ se nyt toisaalta harmittaa ku oishan se ollu kiva et ois vaikka varpaat yms kuvannu, käsiä ei sillein nähty kun piti pästään kiinni pien ni kovasti :D Tässä siis se meidän ainokainen kuva

Yönenkeli ja tiitiäinen 20+6

Kyllä mekin ollaan saatu useempi kuva, np-ultrasta saatiin 3 mutta viime raskaudessa parhaimmillaan saatiin ehkä 5-6, eli riippuu vähän ultraajasta. Jotkut ei antaneet ollenkaan mutta mulla oli niitä kontrolleja silloin että ei ehkä sama tilanne kuin nuo np & ru.

Viime raskaudessa jäi harmittamaan kun sitten oli se virallinen np lopulta ja olin ennen sitä muutaman päivän tiputuksessa niin vaikka miten sanoin alusta asti että mies haluaa mukaan niin mun toivetta ei kuunneltu vaan ultra tehtiin sitten kuitenkin ilman. Mies tuli silloinkin korkeintaan 15min sen jälkeen paikalle, sen verran se tuli liian myöhään synnytykseenkin kun ei raukka uskonut että mä oikeesti siinä kolmen päivän käynnistyksen jälkeen synnytän :D

Harmittaa sun puolesta ralliruutu mutta hyvä että oli vauveli kunnossa :) Mä tykkään yleensä enemmän noista missä näkyy koko vauveli mutta toikin on ihan onnistunut otos yönenkeli!

Kultapupu ei tainnu edes näkyä kuvissa koko vauvaa kerralla :D Mutta olihan se nyt mukava et saatiin ees toi kuva päästä :D Kun kontrolli ultrasta kyl saatiin sit kaks kuvaa sillon aiemmin ja toisessa niistä nökyi suloiset jalat :heart:

RV 21+0 POKS POKS !!

tuo tiitiäinen kuulostaa tyttömäiseltä ja isäntä on kutsunut vauvaa jo kauan nimellä Kontra liekkö ollu enne ;) Jotenka

Yönenkeli ja Kontra 21+0

• Tykkää
Miwwi & kaikki muutkin ihanaiset naiset, meille tulee poika! RU:ssa kaikki enemmäin kuin hyvin ja vilkas pieni Batman sieltä tuijotteli ja vilkutteli takaisin. Kuvia saatiin mukaan monta ja ihanan paljon aikaa käytettiin hyvien kuvien saamiseen. Siksi tuntuu tosi tylsältä, että teillä ralliruutu on vain yksi kämäkuva :( Meidän ultrakuvia pääsee ihastelemaan täältä.

Syke on tällä vauvalla ollut kokoajan yli 150 (paitsi tokassa ultrassa), kiinalainen syntymäkalenteri huijasi urakalla ja sormustestikin povasi tyttöä. Muutama päivä ennen ultraa allekirjoittaneelle onneksi pamahti niin vahva poikaolo, että kummastunut olisin ollut jos sieltä tyttöä oltaisiin veikattu.

Muuten olo on mitä mainioin ja ainoastaan täniltaiset pikkujoulut vähän jännittää. Siitä porukasta vain yksi tietää että oon raskaana ja enpä uskaltaako vieläkään paljastaa tätä tulevaa ihmettä jos sen jotenkin kykenen salaisuutena pitämään.. No, nähtäväksi jää.

Fujin & Pippelsson 19+6

PS. Huomenna puolväli poksanssei! Mitä ihmettä ihmiset, me ollaan jo näin pitkällä!

• Tykkää
Reactions: Vemia ja Kultapupu
Mulla oli eilen neuvola. Paineet ym. normit, sf-mitta vaan 16 cm, eli ihan alakäyrällä mennään. Neuvolalääkäriä vähän aikaistettiin ja meen jo ens tiistaina, niin lääkäri kattoo sf-mitan vielä ja sit mietitään pääsisinkö kontrolliultraan vauvan koon vuoksi. Siis pääosin siksi, että mua itteeni asia vaivaa... Neuvolantäti kyllä oli sillä kannalla, että jos odottajaa itseensä kovasti asia mietityttää, niin yleensä kyllä pääsee ainakin kerran kontrolliin :) Vauva on kuitenkin vilkas ja voimakas liikkeinen, ei siinä onneks ihmeellisyyksiä :) sykkeet eilen 150. Raskaustodistuksenkin sain, jotta voin sit hakea äitiysrahat ym.

Tulevalle pikkutytölle on tullut aika paljon jo osteltua vaatteita ym. ihanaa :heart:

Bluediamond ja pikkulikka 21+4!

• Tykkää
Minäkin olen ennen saanut 2 kuvaa (varhaisultra ja np-ultra), jotka ovat olleet todella hyviä ja selkeitä, mutta nyt sain tosiaan vain tuon yhden : /

Ja tällaisen sieltä tosiaan sain. Jos kätilö ei olisi kertonut, mitä siinä näkyy missäkin kohdassa, niin en ymmärtäisi kuvaa ollenkaan.

Edit. Mutta kätilö oli kyllä hurjan kiva ja tutki tarkasti kaikki rakenteet. Hän myös kertoi koko ajan, mitä etsi ja mitä näki (toisin kuin syyskuisen np-ultran lääkäri oli hiljaa koko ajan ja murahti vaan lopuksi "kaikki on hyvin"). Että sinänsä käynti oli oikein mukava ja kätilö ystävällinen - ja yritti kyllä viimeiseen asti nähdä vauvan jalkoväliin :)

Mulla on vielä neuvolalääkärille aika tuloillaan jossain vaiheessa omassa terveyskeskuksessa, aion kysyä häneltä, voisiko hän yrittää vilkaista vielä sukupuolta. Tosin tuo rakenneultran kätilöin sanoi, että mulla olisi astman ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia vielä kontrolliultra viikoilla 33-37, eli toivoa on, ettei tarvitsisi synnytykseen asti jännittää, kumpi on tulossa ;)

Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :)

Meilläkin RU takanapäin ja pientä tytärtä meille lupailtiin! :heart: Kovasti yritti peitellä ja istua nökötti risti-istunnassa aivan loppuun asti, näytti jo siltä että ei saada sukupuolta tietää, mutta sitten sai kätilö vellattua masua sen verran että pieni vähän oikaisi koipiaan. Oli jotenkin tosi tärkeä ja tunteellinen hetki kuulla että odotetaan tyttöä, ymmärrän kyllä hyvin mitä ralliruutu tarkoitat tuolla että se mielikuvien luominen alkaa paljolti tuosta, ja kova pettymys ehtikin jo vallata mielen kun näytti siltä, ettei saada tietää. Vaikka tosiaan kumpikin olisi ollut aivan yhtä tervetullut.
Muutoinkin taitaa olla melkoisen itsepäinen tapaus tuloillaan (mistä lie luonteenlaatunsa perinyt.. :D), koska ylähuulta kun yritettiin tarkastella niin varpaat oli koko ajan tiellä! Saatiin kaksi kuvaa mukaan (nt-ultrasta 6-7 kuvaa..), toinen tällainen missä näyttäisi olevan varpaat suussa ja toinen profiili.

Harmitti kovasti, kun ilman varoitusta olikin nyt vastassa uusi kätilö (piti olla sama kuin nt-ultrassa) enkä kyllä tykännyt tästä vaihdoksesta ollenkaan.. ei nähty 3D-kuvaakaan nyt lainkaan vaikka viimeksi saatiin 3D-kuvia mukaankin. :|

Kaikki rakenteet oli normaalit ja syke 146, tyttö oli tosin vähän pienempi kuin kuukautisista lasketun iän mukaan olisi pitänyt olla (2 päivää FE ja 4 päivää AC), pään läpimitta (BP) oli 6 päivää jäljessä ja vaikka ympärysmitta oli hyvä, niin kätilö ei tästä päässyt yli ja me mennään 2 viikon kuluttua sitten kasvukontrolliultraan. En tajua kuin se teki tosta numeron, koska tytön pää oli sen mallinen (ovaali ja kaponen kuten isälläkin), että läpimitta hämää, mutta mielelläni menen kurkkimaan meidän suloista tylleröä vielä uudestaan.. :)
Lisäksi noi mitat ei ees oikeesti jätätä noin paljoa, koska bongasin oviksen CB:n digillä ja tiedän sen olleen pari päivää myöhässä, tämä oviksen mukaan laskettu ikä piti paikkansa nt-ultrassakin, mutta LA:ta ei lähdetty muuttamaan niin pienen heiton takia.

Vähän kuitenkin jäi RU:sta sekavat fiilikset ton kätilön vuoksi, ei saatu mahdollisuutta lopuksi edes kysellä oikein mitään ja oli vähän pöllähtänyt olo kun lähettiin sieltä pois.. soitan maanantaina omalle neuvolalääkärille ja kysyn mielipidettä noista mitoista.

Eilen sitten ostettiin ensimmäinen vaaleanpunainen neuletakki ja käytiin taas vilkuilemassa vaunuja. Onko kellään kokemusta Hartaneista? Ja keinonahasta materiaalina?

Karviaismarja ja Irmeli 21+5

Viimeksi muokattu:
Ralliruutu toi on kyllä harmittavan huono kuva, en minäkään tuosta selkoa ottais :p Mutta hyvä että meni ultra muuten hyvin, synnytyksen jälkeen niitä kuvia kerkee napsia vaikka kuinka ;) (Nimim. vajaa 1000 kuvaa kuukaudessa ekat puoli vuotta..)

Karviaismarja onnea tyttölupauksesta :) Noi on harmittavia juttuja jos kätilö tai joku muu lääkäri huolestuu jostain (pienestä?) jutusta, sitä alkaa aina itseäkin epäilyttää vaikka yleensä paljastuu että huoli on turhaa. Mutta toisaalta parempi että ottaa varman päälle, ja saatte sen ylimääräisen ultrankin :)

Täällä ultraava kätilö on mulla ollut miltei joka kerta eri, niin monta ultraa kun tuossa ekassakin raskaudessa olikin. Ainoa oikeastaan kenestä en pitänyt oli lääkäri joka teki lapsivesipunktionkin silloin loppuraskaudessa, se oli selvästi tosi urakeskeinen eikä ottanut ollenkaan tosissaan mun huolta siitä toimenpiteestä. Meidän äidille kun jouduttiin tekemään hätäsektio kyseisen toimenpiteen jälkeen kun se odotti mua ja mun siskoa. Eikä siitä toimenpiteestäkään jäänyt kyllä yhtään positiivinen fiilis jälkikäteen vaikka ei päädyttykään synnyttämään... En tiedä suostuisinko uudestaan jos sitä ehdotettaisiin tässä raskaudessa, ainakaan yhtä heppoisilla perusteilla mitä viimeksi oli.

Kp & Kultakala 17+5

Fujin Oii, ihana kuulla, että sielä kaikki hyvin ja onnea poikalupauksesta! :heart:

ralliruutu Kurja, että saitte niin huonon ultrakuvan, mutta onneks kaikki on hyvin :heart:

Tänne ei muuta kuin että poksutaan 20+0 ja tänään olis myös neuvola :)

Muoks. Mulle vois lisätä seuraavan neuvolan 18.12

Onko teille esikoista odottavat tulossa koska perhevalmennuksia? Vai onko alkanut jo? Tänään oli puhetta niistä ja ensimmäinen alkaisi tammikuussa :)

Onko täälä kaikki jo kertoneet työnantajalle raskaudesta? Mä en oo raskaudesta kertonut töissä kenellekään, tuntuu vaan, että ei niin hyvää kaveria oo töissä kelle kertoisin niinkin henkilökohtaista asiaa ja miten asiasta edes kertoisin, viikkoja tosiaan on jo aika paljon ja maha pullottaa mutta mulla töissä aika löysiä paitoja ollu, että ei sitä niiin hyvin huomaa.

Viimeksi muokattu:
Huhhuh! Tänään kävin sitten hammaslääkäripäivystyksessä kun en aiemmin ole saanut sitä aikaa ja nyt oli särky jo melko kova. Tosin se käynti oli sen verran stressaava että ihme etten alkanut synnyttää siihen paikkaan! En nyt sanois että pelkään mutta inhoan hammaslääkäreitä ja nyt sitten paikkasivat sen särkevän reiän. Mulla on kerran aiemmin joskus paikattu hammas mutta siitä kerrasta jäi ihan hyvä fiilis, ei sattunut. Tällä kertaa teki mieli juosta ulos kesken toimenpiteen.

Puudutus alkoi vaikuttaa kunnolla suunnilleen kun kävelin ulos rakennuksesta, ja toimenpide olikin aika kivulias. Sen koko homman jälkeen mua sattui enemmän kuin mitä sinne mennessä, mutta siinä vaiheessa tärinässä ja itkussa oli sen verran pitelemistä etten todellakaan avautunut siitä, vaan melkein juoksin ulos! Puoli tuntia myöhemmin se kipukin oli poissa onneksi. Ja tietenkin sitten pääsen sinne piinapenkkiin perjantaina uudestaan.. Suostuiskohan ne antamaan nukutuksen :$ :D

Kp & Kultakala 17+6

Toi Ralliruudun ultrakuva on kieltämättä aika kryptinen, ei siitä maallikko ihan heti selvää saa :D

Kultapupu miksi teille tehtiin lapsivesipunktio viimeksi loppuraskaudessa? Oot ehkä maininnutkin aiemmin, mutta en löytänyt pikaselailulla... Jotkut lääkärit tosiaan ei osaa ottaa sitä vanhemman huolta huomioon vaan ajattelevat vaan lääketieteellisesti kaikkea :/

Karviaismarjalle onnittelut tyttölupauksesta, vähän tasoittuu huhtikuisten poikavalta! :) Tosin tässä ketjua selaillessa huomasin, että esim. Daniellan tyttölupaus ei ollut päätynyt ekan viestin listaan, joten ehkä poikavalta ei olekaan ihan niin hurja kuin listan perusteella näyttäisi :) Mutta kuulostaa tosiaan, että kovin helposti kätilö on teidät KM kontrolliultraan laittanut, kun heitot on oleet vaan muutamia päiviä, ja vielä kun tiedät oviksenkin olleen myöhemmin... No, ainakin pääset tosiaan vauvaa kurkkimaan :)

• Tykkää
Reactions: Karviaismarja
Miwwi Meillä olisi ollut kunnassa synnytys-/perhevalmennusta tarjolla viime viikolla, mutta me käytiin silloin syyskuussa paikallisen monikkoperheet ry:n valmennuksessa (tai pikemminkin yhdellä kerralla, kun se oli ainoa mihin työaikataulujen takia päästiin osallistumaan - silloin kun vielä odotettiin kaksosia...). Kunnan tarjoama valmennus ei oikein kiinnostanut, kun sen olisi pitänyt suuhygienisti ja psykologi... jotenkin tuli sellainen olo, että tuleeko siellä valmennuksessa mitään sellaista tietoa, mitä eniten kaipaisi (lähinnä Kelan tukiasioista, vapaista ja lapsen kehityksestä). Mutta kannattaa kyllä osallistua, jos itseä yhtään kiinnostaa ja varsinkin käydä synnärillä tutustumassa, jos pystyy. Me käytiin ja se oli ainakin miehelle todella tärkeä kokemus!

Työnantajalle kerroin äitiyslomasta 2 viikkoa sitten, muut työntekijät onkin tienneet jo varsin aikaisessa vaiheessa, kun lähin esimies meni laulamaan siitä silloin ennen aikojaan : / Mutta virallisesti kerroin vasta toissa viikolla muille työntekijöille pikkujouluissa. Lain mukaanhan äitiyslomasta täytyy kertoa työnantajalle vähintään 2 kk ennen lomalle jäämistä, ja kerroin tosiaan työnantajalle mahdollistaakseni sen, että voin halutessani jäädä varhennetulle äitiysvapaalle (max. 50 vrk ennen laskettua). Mutta todennäköisesti jään vasta 30 vrk ennen laskettua eli 25.2.2014 eli olisi riittänyt, että olisin kertonut vasta 25.12. mennessä.

Karviaismarja En ihan ymmärrä, miksi tuosta lapsen pään koosta on tuollainen numero tehty! Meilläkin vauvan pään leveys vastasi ultrassa viikkoja 20+6 ja reisiluun mitta taas 21+5. Kuulemma tuollaisesta heitosta ei ole kätilön mukaan mitään haittaa, koska lapsi ei kohdussa kasvakaan ihan tasaisesti koko ajan. Muutkin mitat heitteli suuntaan ja toiseen päivällä/parilla, mutta kun ne kaikki mitat laskettiin yhteen, keskiarvoksi tuli 21+1 (ja kuukautisista viikkoja olisi ollut tasan 21+0). En todellakaan usko, että teillä on aihetta huoleen! Pääsettepä ainakin näkemään vauvan pian uudelleen :)

ralliruutu 21+4

Mä en ole vielä soittanut töihin kun oon nytkin vanhempainvapaalla. Ajattelin kyllä tässä lähiaikoina soitella, raskaustodistuksen saan vasta 30.12. neuvolasta. Osa työkavereista tietää kyllä jo ja epäilen että se tieto on mennyt sinne esimiehillekin.

Eireann se lapsivesipunktio tehtiin koska kävin niissä kasvukontrolleissa, eli lääkäreiden mielestä vauva oli liian pieni viikkoihin nähden. Muuta syytä ei sitten keksitty kuin että meillä suvussa on kaikki ollut pikkuisia, itse en kunnolla edes osannut huolestua koko jutusta. Ja täydelliseksi pikkuneidiksihän tuo on osoittautunut :) Jännä nähdä miten tällä kertaa, ainakaan eivät halunneet suoraan sinne kasvukontrolleihin vaan ilmoittivat, että tarvii tulla vaan jos neuvolassa huolestutaan.

Mun siskolla ei koko asiaa edes koskaan tutkittu esikoisen kohdalla, todettiin vaan syntymän jälkeen että pieni on. Ja sen tokassa raskaudessa ne meinas tutkia kun kuulivat mun raskaudesta, mutta jättivät senkin sitten väliin. Mäkin kävin tutkimuksissa vaan koska yksityinen erikoislääkäri pyysi (kävin sairauskassan pyynnöstä kun oli se loppuun asti jatkuva oksentelu), neuvolasta ei sitä lähetettä olis herunut. Ja oli niissä lääkäreissäkin kyllä eroja, osa ihmetteli ja osan mielestä ei mitään ihmeteltävää. Kyllä tuntui turhalta käydä läpi se lapsivesipunktio ongelmineen aivan turhaan!

Onhan se aina hyvä varmistaa että mitään huolta ei ole, mutta näillä taustoilla tässä raskaudessa en pelkän koon takia kyllä ala mihinkään ultraa vakavampiin toimenpiteisiin!

Onnea kaikille lupauksista, saas nähdä miten nuo tytöt kirii ;)

Ralliruutu kyllähän onkin harmittavan huono kuva , ei ei en minä ainakaan ymmärrä mitä siinä edes näkyy :O

Perjantaina oliskin sitten neuvola... pitkästä aikaa :heart:

Tässä muodonmuutosta

KP toivotaan jos vaikka ei tarvis niitä kontrolleja sitten tällä kertaa :)

Yönenkeli ja Kontra 21+3

• Tykkää
Reactions: Vemia ja Kultapupu
Täältä hypättäisiin mukaan odotuksiin! laskettu 20.4., 22v, toinen lapsi tulossa, Porvoon sairaalassa synnytellään :) Viikkoja nyt 19+3, ensiviikon torstaina päästään utelemaan sukupuolta! Ensimmäisestä oli satavarma poikaolo, mutta nyt en osaa sanoa yhtään! Tosin kaikki pahat olot puuttuu ja muutenkin niin erilainen odotus, että olisikohan tyttö.. Meidän 3v poika odottaa ihan innoissaan uutta perheenjäsentä, keksinyt jo nimenkin "koska se Jimbo oikeen syntyy?"

Nea ja Jimbo 19+3 :heart:

Tänään oli aamulla keskivaiheen neuvolalääkärikäynti :) Kaikki oli kunnossa, paikat tiukasti kiinni jne. Sf-mitta oli nyt neljässä päivässä noussut monta senttiä, nyt oli sitten 20 cm. Tosin huomasin kyllä viikonlopun aikana kasvua tapahtuneenkin :) Nyt on hyvä mieli vauvan suhteen, eikä huolta kasvusta tms. Lääkäri on kokenut myös ultraus puolella ja sanoi, että viikon heitto sikiön koossa on täysin normaalia ja puolessa välissä lapset rupee kasvamaan omaa tahtiaan :) ¨
Varattiin kuitenkin miehen kanssa omakustanneinen 4D ultra Hämeenlinnaan kun käytiin myös esikoisesta. Se ultraus oliskin sitten 7.1. eli tuolloin 28+0. Eli toisin sanoen jo kuuden viikon päästä! ihanaa!!
Mulla alkaa olemaan jo lähes kaikki vauvanvaatteet jo hankittuina (hups :D ) ja ens talveks ostin haalarinkin eilen Kapphalista kun siellä oli niiiin ihana vaal. pun. tähtihaalari ja sain siitä -25 % hinnasta.

Iloista viikkoa kaikille!

T. Bluediamond ja pikkutäti 22+0

• Tykkää
Heipä hei! Täältäkin hypätään mukaan huhtikuisiin!

Viikkoja on kasassa 19+1 ja ensimmäistä odottelen. Vielä ei liikkeet tunnu vaikka niitä olenkin kovasti yrittänyt kuunnella. Onneksi ensi viikolla on rakenneultra niin päästään näkemään pikkuinen. Kovasti toivoisin että sukupuolikin saataisiin näkymään. Meillä ei ole vielä mitään hankittuna (paitsi käytettynä ostettu manduca). Ru:n jälkeen aloitetaan tavaran haaliminen sitten todenteolla kun värimaailma selviää. Vaunujen hankinta aiheuttaa tällähetkellä eniten päänvaivaa. Eri malleja tuntuu olevan sadoittain ja hintahaarukkakin on aika valtava. Miten sitä osaa valita itsellensä sopivimmat!? Varsinkaan kun ei haluttaisi käyttää niihin ihan mitään valtavia summia. Aikaisemmin uhkasin että jos ei saada ostettua sille vaunuja niin kannan sitä ympäriinsä kissankantokopassa! Onneksi löysin tuon manducan niin ei tarvitse kissojen laukkua lainata ;)

Neuvoloita on ollut vasta kaksi. Viimeeksi käytiin kaksi viikkoa sitten. Paino on tullut alas koko raskauden ajan johtuen viikolle 15 asti kestäneestä pahoinvoinnista ja ruokahaluttomuudesta. Nyt tilanne on melkein normaali syömisen osalta vaikka selvästi vatsalaukku on huomattavasti pienempi. Hassua kun ennen plussausta haaveili että paino putoaisi eikä hermot ikinä riittäneet kunnolliseen laihduttamiseen (ylipainoa jokunen kymmenen kiloa) niin nyt kun saisi vähän lihoa niin sekään ei onnistu ;) Mutta ihan varmasti nuo hävinneet kilot ehtivät tulla takaisin kavereiden kanssa ennen huhtikuuta.
Saatiin samalla reissulla kuunnella pikkuisen sydänäänet ensimmäistä kertaa. Se oli todella ihmeellistä. Kovasti tekisi mieli hankkia sellainen oma kuuntelulaite, varsinkin kun ne liikkeet eivät vielä tunnu. Sitä jumputusta voisi kuunnella loputtomiin.

Painon lisäksi myös hemoglobiini on laskusuunnassa eli rautatabletit on nyt jokapäiväisessä käytössä, kuten myös närästyslääkkeet. Piti siirtyä jo vahvempiin närästyslääkkeisiin kun rennieitä sai syödä kuin karkkia, kaiken aikaa. Onneksi lääkäri suostui määräämään raniaxlia, jota otan aamuin illoin. En siis ole vielä käynyt lääkärillä mutta neuvolatäti suostutteli lääkärin kirjoittamaan reseptin :D

Voisin kirjoitella vielä vaikka mitä mutta säästän teitä nyt vähän! Ja pitää lähteä opiskeluiden pariin. Pientä stressiä on havaittavissa kun vakaa aikomukseni olisi valmistua ennen vauvan syntymää ja vielä on kaikenlaista tehtävää. Tämän väsymyksen voisin kyllä ilomielin lahjoittaa eniten tarvitsevalle, minulla ei sille oikein olisi käyttöä.

La 21.4
Hildur/30/ensimmäinen/Jorvi

Ru 4.12
Neuvola 16.12

P.s. Kirjoittelin tätä ennen tuonne noin kolmekymppisiin ensikertalaisiin ja ajattelin että tänne ei varmaan enää riitä mitään sanottavaa mutta yllätys, kyllä sitä jaariteltavaa aina löytyy ;)

Rakenneultrassa käyty. Kaikki rakenteet näytti hyvältä, mutta kontrolli helmikuussa istukan hiukan normaalia matalamman proteiinin takia (Papp-a tai jotain sinnepäin). Ikinä en ole moisesta kuullut, mutta voi aiheuttaa probleemia loppuraskaudesta (verenpaineiden nousu tai normaalia aikasempi synnytys) Ultraaja kyllä tuumasi, että niin pieni heitto mulla tuossa arvossa, että tuskin mitään ilmenee, mutta lääkäri on kuulemma hyvin kiinnostunut istukan toiminnasta ja seuraa siksi tarkasti. No pääsenpäs ylimääräiseen ultraan taas ;)

Ja olot oli mulla oikeat, [HR]tyttölupaus[/HR] <3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää

Yhteistyössä