Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Hienoa Pai78!! :hug:

Täällä alkaa taas paha olo valtaamaan siinä määrin, etten saa mitään tehtyä :ashamed: Esikoisesta oksensin 8kk yhteen menoon, tipoissa tuli käytyä ja kaikkea ihanaa koettua, saa nähdä miten nyt käy :|

Tosta kotidobblerista; on loisto vehje, keskenmenoja kokeneena oli kiva iltaisin "soitella vauvalle" :heart:
 
Pai78 Onnea!!! Ihana uutinen! :flower: Melkein kuin olisit taas tehnyt plussatestin uudelleen!

Täällä istutaan koneella kuopuksen nukkuessa päiväunia. Jostain syystä en itse saanut unta. :eek: Suolapähkinöitä tässä mutustelen, ja nautin hiljaisuudesta. Taitaakin olla viimeisiä hiljaisia hetkiä ennen vauvan syntymistä... Hiukan pelottaa, että saako enää koskaan istua rauhassa esim. koneen äärellä, kun on kaksi pientä. Kommentoikaa te, joilla asiasta kokemusta! Onko lapset mahdollista saada yhtä aikaa päikyille?
 
Pai: Hienoja uutisia! :heart:

Tiedän ettei saisi valittaa, mutta alan olla jo ihan kyllästynyt tähän huonoon oloon ja kylmyyteen. En jaksaisi millään touhuta lapsien kanssa ja sitten niille tulee vain tappelua ja siitä tulee taas kauheaa huutoa.. Kämppäkin on ihan sekaisin kun en jaksa kokoajan siivota ja häärätä. Samalla olen kokoajan kauhulla miettinyt sitä torstain ultraa, että jos sydänääniä ei kuulukkaan ja onkin tuulimuna. Että olisin tässä jo viikko tolkulla "kärsinyt" turhaan. Vaikka tämä raskaus olikin varsinainen yllätys, niin nyt olen jo tottunut ajatukseen kolmesta lapsesta, että toivoisin kaiken menevän hyvin. Sillä jos tämä nyt onkin tuulimuna, niin ei meille sitten enään tule kolmatta.. Sitten täytyy taas asennoitua siihen, että kaksi on riittävä määrä, mutta se voi olla vaikeaa kun nyt on antanut itselle luvan jo miettiä kolmea lasta. Tiedän, että se syke voi näkyä ultrassa torstaina, mutta silti mietityttää kun sitä ei viime keskivikkona vielä viikoilla 5+6 näkynyt, vaikka joillain on ultrassa jo tuolloin näkynyt syke.. Toivottavasti huolehdin turhasta.

maarunen rv 6+4
 
Pai :heart: Mukava kuulla...nyt päivä kerrallaan vaan eteenpäin :hug:

Meillä tämä raskaus oli yllätys myös todellakin, tyyliin vauva saa tulla, jos on tullakseen...no niinhän se tulikin- samantien. Jännitän kyllä sitä ekaa ultraa, mulla on esikoisen ja keskimmäisen välissä ollut yksi tuulimunaraskaus, ja tämä tuntuu tosi epätodennäköiseltä nyt.
Vähän tietoisesti tyhmänä lykkään koko neuvolaan soittamista nyt ainakin viikolla :ashamed:

Ihan, ihan outo olo koko asian kanssa.
 
pai ihania uutisia sait :heart: ja tota pöllämystynyt sanaa käytin ite viime viikolla kun plussasin ja ajattelin et sellasta sanaa varmaan ees kukaan ymmärrä :D olen kuitenki ihan pk-seudulta kuten molempien vanhempien kaikki sukulaisetki... Mä oonki vähä outo :LOL:
 
:LOL: sana "pöllämystynyt" ei siis pakosti olekkaan hämäläinen vaan uusmaalainen sana! Oon alunperin uudeltamaalta, asunut vaan hämeessä 13vuotta! Nii ja vanhemmat on savosta eli mun puheessa on varmaan otteita vähä joka paikasta!! Oon tänään päättänyt lopettaa tupakan polton! Oon polttanu 12 vuotiaasta asti eli ei mikään helppo nakki ollenkaan. Tsemppausta kaivataan tähän kovasti. Huhhuh!
 
ihania uutisia, pai

Mä soitin tänään neuvolaan. Pahoittelin, että soitan jo näin ajoissa, mutta meillä on niin ruuhkainen neuvola, että oli kuulemma hyvä vaan (meillä on joku mieletön vauvabuumi edelleen). Ajan sain 22.9. Neuvola komensi soittamaan heti äippäpolille ja varaamaan np-ultran, koska Jorvikin on niin ruuhkainen. Se ois sitten 6.10. Mä en millään malttaisi odotella tonne saakka, joten varasin yksityiseltä varhaisultran 6.9. :)

Aamuisin on kyllä tosi karsee olo. Tänään rupesi just yökötyttämään, kun rupattelin mukavia junassa kaverin kanssa. Siinä sitten olin taas kovasti yskivinäni. Nyt on ollut rinnatkin kipeet, mitä ei ollu aiemmin.

Chilipapu ja frendi 5+1
 
Pai pöllämystynyt , nyt röökit nurkkaan. Itse poltin askin päivässä viime maanantaihin saakka, sen jälkeen ma-pe yhden tupakin joka ilta, ja plussaamisen jälkeen en sitäkään. Tahdonvoimasta se on kiinni, mutta voin sanoa, että hurjan vaikeaa se on! Mites jotkut nicorette purkat, auttaisko alkuun?
 
terveisiä pitkästä aikaa..en ole päässyt koneelle kun olen voinut niin huonosti..
Perjantai yönä oksensin ja siitä edes päin olenkin sitten maannut sängyssä.Sunnuntaina ukko haki mulle akupunktiorannekkeet ja helpotti ne ainakin pahimpaan oloon..tänään ollut taas ajoittain tosi kurja olla..oksetusaaltoja ja sen semmosta..phyih!

Santtu82 Samassa veneessä ollaan,mulla pelkoja edelleen ja ymmärrän täysin sun tunteet!Me asutaan pk-seudulla ja esikoista odotellaan ;)

Tänään kävin viimein viemässä pissanäytteet ja antamassa verikokeet labraan..piti mennä jo viime viikon lopulla mutta eipäs ehtinyt..nyt on se jo alta pois.

Loppu viikolle varataan aika varhaisultraan Femedaan..katsotaan kuuluuko mitään..uskoisin että kuuluu,eli hieman jo luottavaisempi tämän raskauden suhteen :)

pai78 zemppiä tupakkalakkoon,se on hankalaa!!Edelleen painin tän vieroituksen kanssa...

maarunen saat olla väsynyt ja kyllästynyt!eipä se minuakaan paljon naurata kun ei pääse edes vessaan jos oikein huono olo on..makaan ja voivottelen..kämppä on välillä kun kaatopaikka ja kaikki maailman asiat ottaa päähän :headwall: jossain vaiheessa se muuttuu sitten iloksi,joten valitetaan jos siltä tuntuu..ei kai kukaan voi odottaa että me ilosta loikitaan ja kikatetaan koko ajan kun kropassa tapahtuu hirveitä muutoksia.Joten mun mielestä sulla on ihan täysi oikeus olla väsynyt,voimaton ja kyllästynyt vaikka kodin siivoamiseen..

Voikaa hyvin!

Kääryle ja 7+4
 
Ihania uutisia Pai :heart:
Tervetuloa uusille!

Onpas tökeröä toimintaa jättää onnittelematta kun lapsia on jo useampi, siis aivan järjetöntä! Voisivat hiukan miettiä vanhempien tunteita ennenkuin laukovat mitä sattuu. Itse varmaan sanoisin aika ikävästi takaisin, koska tuo ei ole mitenkään vähäpätöistä... :(

Täällä on voitu niin huonosti ettei tosikaan. Aamulla en edes ehtinyt aamiaista syödä, vain viinimarjamehua join, kun jo kävin oksentamassa. Koulussa kävin puolen tunnin välein oksentelemassa :( Täällä sellainen outo juttu, että aikaisemmin rinnat särkivät muutaman viikon, sitten viime viikolla ei oireillut juurikaan ollenkaan ja tänään ovat niin kosketusarat, että kaverini vahingossa osuessani tänään toiseen rintaani kyynärpäällään, purskadin itkuun silkasta kivusta. Hyvä siinä sitten luokkakaverille selittää mistä moinen...
Minulla on myös alkanut tuo vesiällötys, ei sitten ollenkaan mene vesi alas, pakko saada äitini tekemää viinimarjamehua. Kahvin hajua ja makua en enää yhtään kestä, vaikka viikko sitten vielä pystyin juomaan kahvia. Moni ruoka ällöttää, tekee vain raikkaita asioita mieli, suolakurkkuvimmakin meni päivässä ohi...

Voikaa kaikki mammat hyvin ja tarrasukkia kaikkien pienille :heart:
Huomenna meillä on varhaisultra, jännittää ihan liikaa :ashamed: :x

nereida ja 6+6
 
pai78 Täällä painitaan myös tupakanpolton lopettamisen suhteen... :| Miten se voikin olla niin hankalaa vaikka on maailman paras syy lopettaa, kun vauva masussa matkustaa... :ashamed: Itse olen kans tupakoinut yhteensä 12 vuotta, esikoisen odotus tosin katkaisi sen, mutta synnytyksen jälkeen aloin uudelleen tupakoimaan. :ashamed: Olen oikeasti manannut itseäni siitä että en kyennyt HETI lopattamaan kun plussa testiin pärähti... :snotty: Mutta olen päättänyt että kyllä se nyt loppuu... Tsempataan toinen toisiamme!!

liinukka83 ja nimetön 5+6
 
nereida käypä lukasemassa netissä Sea Band akupunktiorannekkeista (pahoinvointirannekkeista)..mulla ainakin pahimman olon vie mennessään.Niitä käytetään matkapahoinvointiin mutta suositellaan myös raskaana oleville..hölmön näköset nämä ehkä on,mutta mulla ainakin koko ajan ranteissa.Löytyy apteekeista ja luontaistuote kaupoista..
Täällä ei vissii saanu mainostaa mutta meni jo.... :ashamed:
 
Tänä aamuna kävin ultrassa ja siellä se kirppu oli oikeassa paikassa ja sydämen syke näkyi hienosti. :heart: Omien laskujen mukaan viikkoja olisi 7+1, ultran mukaan 7+2. Eli hyvin vastasi aikaa ja eihän tuon yhden päivän takia aikoja ruvetakaan muutteleen. =) Mutta nyt on jotenkin niin onnellinen olo =) Toki mitä vaan voi vielä sattua, mutta ainakin nyt tuli hyviä uutisia. :heart:
Niin ja siitä kelakorvauksesta, mä oon joka kerta saanut sen. Oon käyny jo pitempään samalla yksityisellä lääkärillä ja tykännyt hänellä käydä. Nytkin hän sano, että kirjoittaa sen maksulapun lisätietoihin niin, että saan kelakorvauksen. Että kyllä se taitaa olla lääkäristä kiinni, mitä siihen raapustelee...

pai ihania uutisia ultrassa :heart: (Ja myös täällä ymmärretään mitä pöllämystynyt tarkoittaa :D )

Allie81 meillä ei enää ole toivoa siitä että kaikki nukkuisivat samaan aikaan, mutta kyllähän täällä silti ehtii käydä :LOL: Silloin kun oli kaksi lasta niin kyllä ainakin meillä sattui niitäkin päiviä, että molemmat nukkuivat samaan aikaan ja oli aivan hiljaista =) Nyt hiljaisuutta ei juurikaan oo, mutta toisaalta ne ensimmäiset lapset kans kasvaa samaa tahtia ja sitä myöten jaksavat jo leikkiä omia juttujansa eivätkä tarvi äitiä koko ajan ihan viereen. Kyllähän meillä nuo 4v. ja 2,5v. ovat jo seuraa toisilleen (usein kyllä myös tappeluseuraa :LOL: )

Onnea kaikille kovasti ultraan, toivottavasti tulee hyviä uutisia =)

Adrianna ja kirppu :heart:
 
Milas
Adrianna ja Pai78 onnea hyvistä ultra kuulumisista =)
Kyllä otti aamulla töissä päähän kun siellä alettiin isolla pöytäseurueella miettimään miksiköhän minä en enää juo kahvia, että ettei vaan olis pieniin päin. Kyllä nousi savu korvista. Ja siinä vielä sattui olemaan sellaisia juorukelloja, että pian tietää koko työyhteisö :/ Kielsin kyllä olevani raskaana mutta en usko että menee läpi, koska nyt alkaa sitten se mun vatsan vahtiminen... Flunssa vaivaa ja nyt on jo lämpöäkin. Voipi olla että huomenna pitää jäädä kotia sairastaan.
happyFeet meillä onkin sitten sama ultrapäivä =)
Nyt te tupakoijat, ottakaapa itteenne niskasta kiinni oikein kunnolla ja lopettakaa paha tapa. Itse poltin ennen esikoista, mutta heti lopetin kun aloin epäillä raskautta. Vaikeetahan se aluksi on, mutta tahdonvoimaa vaan kehiin.
 
ultrakuulumisia: Hiukan hämmentynyt olo, sillä kesto 8+4 --> 6+4 (koko n. 6mm), :heart:-sykettä ei vielä ihan varmaksi voinut sanoa... Laskettu aika muuttui 14.4. Olen aika :( , koska en voi mitenkään saada laskuja täsmäämään, kun tiedän ovulaatio- ja rakastelupäivät. Nyt mietitään mennäänkö muutaman viikon päästä uudestaan katsomaan :heart:-sykettä, vai jaksetaanko odotta 3,5 viikkoa np-ultraan.

anna + röpsökkä 6+4
 
Adrianna ja Pai onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Anna-79 Toivotaan, että olisi mittausvirhe vaan ja kaikki on pienellä hyvin :heart: Muutanko sun la:n tuohon 14.4?'

Pupuvaimo, Maarunen, OmaKääryle ja muut pahoinvoivat tsemppiä! Muistan liian hyvin esikon odotusajalta mitä se kokoajan oksentelu on. Kävin kuitenkin silloin joka päivä vielä töissäkin. Nyt on ollut myös pahoinvointia päivittäin mutta ei niin rajuna, ei tarvitse edes joka päivä oksentaa.

Milas On kyllä varmaan inhottava ilanne ja pistäähän se ketuttamaan. Mulla oli vähän samanlainen tilanne töissä kun en lähtenyt tupakalle. Eiköhän nuo jotain arvaile, mut oikeestaan mulle ihan se ja sama...
 
Anna-79 , :hug: Mullakin heitti silloin varhaisultrassa parilla viikolla takaspäin. Silloin olikin sitten 6+2 (koko 5mm) ja sykekkin näkyi hyvin. Toivotaan, että se ens kerralla sitten näkyy =) Mullakin oli vähän hämmentynyt olo, kun rakasteluita ei ollut, kuin kaksi kertaa, eli tämä tärppäs sillä toisella kerralla ja siittiöt oli kyllä olleet kauan, ennen hedelmöittymistä.
 
anna-79 toivotaan että kaikki on hyvin ja olisi tosiaan vaan kyse mittavirheestä yms.. :)

:attn: :attn: Nyt ihmettelen suuresti. Tein clearbluen digi testin vielä varmuuden vuoksi ja se näytti EI RASKAANA :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Nyt ei ymmärrä.. ei ollenkaa.. totaallinen lamaannus iski.. :'( mies lähti hakemaan toista testiä apteekista.. siis ihan apteekin omaa testiä. miten se voi näyttää noin????!!!!

Yaden ja kirppu 5+5 (???!!!???)
 
Ihania uutisia Pai78 :flower: Onnittelut myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneet!

Anna-79 Toivotaan, et kyseessä mittausvirhe. Kuitenkin puhutaan milleistä :hug: Mehän plussattiin samasta pinosta, joten pidän sulle erityisesti peukkuja d:)b

ON: Huomenna varhaisultra, olen kauhuissani! Toivottavasti Toukalla kaikki hyvin!

muoks* Yaden arvelisin kans viallista testiä tai liian laimeata virtsaa. Toivotaan parasta!

Talitintti ja Toukka 7+5 (tai jotain)
 
Yaden Jospa se tosiaan oli vain viallinen testi!! Tuu heti kertomaan kun oot sen sen toisen testin tehny et mitä se sit näytti!!! Varmasti se sitä plussaa näyttää!!! :heart:

Täällä on nyt illalla ollut hiemän öllöä oloa ja röyhtäyttää ja siitäkös minä nautin, kun niin vähä oireinen olen ollut!! :LOL:
 

Yhteistyössä