hyvää iltaa tai oikeastaan yötä
vähän taas unirytmit sekasin vlopun töistä johtuen, keikkaluontoisesti työskentelen baaritiskin takana melkeinpä joka viikonloppu.. ainakin toisen päivän jos en molempia.
muutimme 2kk sitten omaan taloon ja tänään oli viralliset tupaantulijaiset sukulaisille, raskasta hommaa tämä juhliminen sovitettuna yötöihin mutta selvittiin!
välillä kyllä haukotutti niin, että leuat meinas pudota paikaltaan
muuten oloissa vuorotellen vilua, vuorotellen naaman kuumotusta.. kyllä se tästä.
pai87 :hug: pidetään peukkuja, että matkassa olisi jarrusukkia.
Milas meillä myöskin esikoisella aavistuksen biliä, valohoitoa muutama tunti, koska arvot siinä rajoilla. sain silloin pistoksen sektiosta kolmantena päivänä, mutta eipä auttanut.. mulla oli vapun aikoihin -08 menkat myöhässä 5päivää, jonka jälkeen kivulias verenvuoto, raskaustestiä en sillon tehnyt joten asiasta ei varmaa varmuutta (menkat aina tosi säännölliset ja ajallaan). olen pohtinut jälkeenpäin, olisiko uusi piikki estänyt myöhemmin kakkoselta immunisoitumisen? piikkihän on yhtä raskautta kohti, mutta koska asiasta ei ollut varmuutta ja neuvolasta sanottiin että uutta piikkiä ei tarvita niin asia jäi sikseen. typerä olin, kun en aikanani testannut..
kakkosen aikaa sairaalassa kysyttiin usein, oliko ensimmäinen valohoidossa. kai se jotenkin voi sitten raskauksien myötä lisääntyä, mutta liittyykö se veriryhmältään negatiiviseen äitiin, en osaa sanoa.
sen vain tiedän vakaalla kokemuksella, että kun immunisaatio on tapahtunut, siitä seuraa aina pitkä pätkä valohoitoa, koska vasta-aineiden hajottamat punasolut nostavat biliä.
mulla ensimmäinen labra viikon päästä tiistaina, meinaa jo ruveta jännittämään kun tuloksia saa odotella sen viikon-kaksi
:headwall:
koska maanantai on virallisesti alkanut 6minuuttia sitten, voin juhlistaa että tänään on viimeinen äitiyslomapäiväni ja tiistaina alkaa kotihoidon tuella kituuttaminen :kieh:
pikkukakkonen myöskin juhlisti 10kk päiväänsä :heart: iso poika jo.
joku ihmetteli, voivatko kaikki saada keskenään lapsia veriryhmästä riippumatta. kyllä voivat. mikäli vanhemmat tekstini ovat sekoittaneet minun ja mieheni ei-yhteensopivuudesta niin tämä on harvinaista (onneksi). asia on vaikea yrittää selittää, niin että sen ymmärtäisi. mutta tälläinen ns. immunisaatio tarkoittaa, että (toivottavasti) tuleva lapsemme on perinyt isältään positiivisen rhesus-tekijän vereensä eli esim. A+ tai B+ ja minun ollessa AB- vereeni on muodostunut vasta-aineita vauvan punasoluja vastaan. vauvan punasolut ovat vieraita aineita kehossani, ja vasta-aineet tuhoavat ne aiheuttaen anemian tai pahimmassa tapauksessa "kuolettavat" verenkierron ja vauva menehtyy jo raskausaikana. paha anemia aiheuttaa myös aivovaurioita.
kuulostaa varmasti rankalta tekstiltä, mutta tälläistä siis odotettavissa tältä odotukselta :/
ja siis korostan, että onneksi harvinaisia!! etteivät kaikki negatiiviset äidit säikähdä turhaan tätä "lietsomista". tottakai toivomme kaikille parasta :heart:
taidanpas mennä jääkaapin kautta nukkumaan, juhlien jämät odottavat syöjäänsä.. vaikka puntarin ei tarvitsisi näyttää enää yhtään enempää
heituska ja viikkoja 7 + jotain