Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

mä taas oon melko lailla varma et kaikki on hyvin.. siis kyllähän tietty välillä mietityttää, mut sillon mulla on ihania ystäviä kelle purkaa asiaa.. :heart: ja tietty mies.. :heart: no mua kolottaa ympäri kehoa, ja maha kasvaa, joten en oo huolissani.. :) se on jännää et maha jo näkyy ihan selvästi, tosin jo kolmas tulossa joten sen pitäs olla ihan normaalia.. :)tänään ristiäiset, sukulaisia näköpiirissä; joten nyt se vähän niinkun on silleen et kaipa se pitäs niille kertoo?? :) ku ei sitä mahaa saa piilloon, ni en voi kieltääkkään.. :/ ja toisaalta miks sitä kieltää ilonen perheenlisäys uutinen?? :heart:


 
Alkuperäinen kirjoittaja zella83:
Jopas on tullu tekstiä tänne..
Mukavasti alkoi aamu kun pahoinvointi löi tooodella rajusti läpi kehon.. :$ Ihme juttu ku samaan aikaan oksettaa kaikki mutta sitte taas on tosi kova nälkä ja kaikkea tekee mieli esim suolakurkkuja,kapriksia,aurinkokuiv.tomaatit yms. :LOL: Ja tää väsymys on aivan järkkyä ku vielä pitäis jaksaa viihdyttää melki 2v taaperoakin vielä.

Mulla kans on ollu iltaisin aikamoinen vilu, tuntuu että kipeäks olis tulosssa mut ei sitä kuumetta sit kuitenkaa oo ollu. Kai se kuuluu tähän taudin kuvaan ;) Joku kyseli että tietääkö ulkopuoliset vielä raskaudesta; me ei olla kerrottu kenellekään ku pelko on persuksissa vielä että jos menee kesken tai jos on tuulimuna tai tai tai...Kova halu olis kertoa mutta eih sit kumminkaan.

Jaa kai sitä pitäis kauppaan lähteä ja miettiä mitähän sitä tekis mieli tänään.. :D


Huomenta kaikille! Tuli tästä zella83 mielihaluista elävästi mieleen eräs kauppareissu niiltä ajoilta kun odotin esikoistani (2002). Oltiin aviomieheni kanssa kaupassa, olin jo aika pitkällä raskaana siinä vaiheessa, kun ykskaks kassajonossa (joka oli kilometrin pitkä) sain mielikuvan kuinka HYVÄÄ olis piimä ja säilykepersikat!! Tuli oikein vesi kielelle ajatuksesta ja niinpä "kinusin" miesparan hakemaan niitä molempia! Oltiin vielä suurehkossa kaupassa eli ei auttanu miehen ku juosta läpi koko kaupan noutamaan niitä! Päästiin kotiin, söin yhden persikan puolikkaan ja vähän piimää. Ei ne sit niin hyviä ollukkaan! Loput persikat homehtu kaappiin. Tässä raskaudessa ei oo mielihaluja ollut mihinkään tiettyyn, mutta tunnin välein täytyy saada jotain suuhunsa, muuten pahaolo pahenee! Saas nähdä kuinka hyvä "dieetti" tää raskaus on. E hyvältä näytä... :LOL:
 
Santtu82
Minulla oli esikoista odottaessani oireeton alku. Väsynyt olin toki, ja tissejä särki yhden päivän (silloin en edes vielä tiennyt raskaudesta) mutta eipä ollut sitten mitään oireita koko alkuraskaudessa muuten. Nyt sensijaan onkin ihan kamalat pahoinvoinnit, ja minua huolettaa onko kaikki hyvin tuolla masussa... :( Kaikesta me mammat huolehdimmekin!

Omakääryle
Femeda on hyvä paikka, suosittelen! Kävin esikoista odottaessani siellä, 4 D ultrassa. Nyt menen tiistaina varhaisultraan tarkistuttamaan tilanteen tämän pikkukakkosen kanssa :)
 
Hei muuten... löysin juuri eräästä suomalaisesta lastentarvike verkkokaupasta sydänääni doplerin jolla voi itse kuunnella milloin haluaa, vauvan sydämenääniä ja jopa tallentaa äänitteeksi :) Alkaen viikolta 10 voi kuunnella kotidoplerilla... Houkuttaisi ostaa sellainen! Hinta olikin sitten 169e :ashamed: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nereida:
Hei muuten... löysin juuri eräästä suomalaisesta lastentarvike verkkokaupasta sydänääni doplerin jolla voi itse kuunnella milloin haluaa, vauvan sydämenääniä ja jopa tallentaa äänitteeksi :) Alkaen viikolta 10 voi kuunnella kotidoplerilla... Houkuttaisi ostaa sellainen! Hinta olikin sitten 169e :ashamed: :heart:
Järkky hinta! Itselläni on kyseinen laite..tai siis saman tapainen. Ja edellisessä raskaudessa oli mulle kyllä pelastus. Ostin siis laitteen huutonetistä uutena ja maskoi 30e.. Kannattaa katsoa sieltä! :)
 
Pitkästä aikaa taas täällä!

InnoM :'( :hug:

Uusille tervetuloa :flower:

Oli niiiiiiin paljon luettavaa etten muista tässä vaiheessa mitään. Oireettomuudesta taisi olla. Mulla on tähän asti ainakin täysin oireeton tämä alkuraskaus ja ajattelinkin varata ehkä aikaa alkuraskauden ultraan. Jotenkin on tunne, ettei kaikki oo ok. Jotenkin aina vertaa sihen edelliseen raskauteen. Esikoisen raskaus oli lähes oireeton, ennen plussaa oli rinnat ja selkä kipeenä ja sitte muutaman viikon ällötystä. No seuraava tyttöraskaus oli KAUHEA! Heti alussa 7 viikkoa jatkuvaa päänsärkyä, alavatsakipuja ja pientä vuotoa jne. Nyt sitte taas ihan oireetonta, verrattuna edelliseen. No, ehkä tämä on sitten poika, esikoisen tapaan.

Nyt ei tuu kyllä mitään muuta mieleen.

J-t ja Möttönen (viikoista ei hajuakaan taas)
 
No nyt on tullut joitai oireita, rinnat on kamalan kipeät. Edellisiin raskauksiin ku vertaa ni tämä ihan erilainen mutta nyt onkin eri mies ollut asialla =) . Mieheni onnistui eilen säikäyttämään ku käväs sairaalas ja siel todettiin keuhkopussintulehdus :( . Neuvolaan en vielä ole soitellut jotenkin tuntuu epätodelliselta. Millos meinaatte kertoa lapsillenne, mulla varmaan pian edessä ku maha pömpöttää jo omani ovat jo aikas isoja että voivat hoksata itsekkin pian :)
 
(.) täällä jo toista päivää tosi kurja ja vetämätön olo :( Pahoinvointi velloo, mutta ei okseta. Voimia ei ole kuin makoiluun, lukemiseen ja surffaamiseen. TV ja kaupassakäynti väsytti ihan totaalisesti... Mieskin on vielä yhden yön pois. Pitäisi keksiä jotain tekemistä, joka veisi ajatukset pois olosta, vauvasta. Huomenna saan onneksi mieheni kotiin, ehkä hän aktivoi hiukan minua. Ja maanantaina töiden jälkeen 1. ultraan, jännittää! :heart:

anna ja röpsökkä

 
Milas
Huh huh. Oon koko päivän siivonnut. Ja nyt kun on tää remppa niin se teettää vielä lisätyötä. Piti yksi huone tyhjentää ja nyt joka paikka tursuaa tavaraa eikä enää näytä yhtään siltä, että olisin siivonnut. Pyykkiäkin pitänyt pestä neljä koneellista eikä pyykkivuorelle loppua näy. On muuten kamala siivota kun kaikki pesuaineet, imurinpussi ja vessanpöntöt haisee niin järkyttävälle :x Kaupassa oli kans tänään tuskaa kun tuntu että yököttää vaan kaikki. Ja sit kuitenkin oli tarve ostaa kaikkee sellaista ruokaa mitä yleensä en edes osta, mielihalujako :D Tänään on myös rinnat ollut kipeenä. Oireet onkin alkanut voimistuun ja toivottavasti se tietää hyvää. Päiväunet vetäsin myös ja tuntui ettei ois millään jaksanut nousta enää ylös. Maistuuko muuten jonkun muun mielestä vesi pahalle? kun minä juon yleensä paljon vettä ja nyt se ällöttää. Äizikkä kiva kuulla, että sulla on luottavainen olo siihen että vauva tulee taloon huhtikuussa =)
 
Oireettomuudesta sen verran, että mulla on kans tosi epätodellinen olo tästä raskaudesta kun ei ollut vielä oireen oiretta! Eipä mulla esikoisestakaan kauheesti ollu, mutta edes jotain pientä. Viikkoja mulla vasta 5+3 joten ei kai tässä vaiheessa hirveesti mitään pitäis ollakaan, mutta koska raskaus ei tunnu yhtään missään, tuntuu ettei raskaana oliskaan. Neuvola-ajan olen jo varannut, sain sen syyskuun 8. pväksi.

Niin ja noista mielihaluista. Mä taidan olla tosi tylsä tyyppi, mutta ei mulla ollu mitään outoja mielihaluja ekassakaan raskaudessa. Elelin ihan samaa elämää kun ennen raskauttakin. Kyllähän mun välillä teki mieli suklaata ja sipsejä, mutta niitä nyt tekee mieli aina joten ei voi syyttää raskautta :D

Tervetuloa tosiaan kaikille uusille! En ole oikein ennättänyt kirjottelemaan tänne vähään aikaan, mutta lueskelen kyllä juttujanne ahkeraan.

Niin ja seksihaluista... täälläkin on ne aivan totaalisen kadoksissa. Ei vaan huvita sitten yhtään!
 
Yaden Okei! Siis ostitko sen joltain yksityishenkilöltä? Voi kun minäkin löytäisin halvemmalla sellaisen doplerin.

Tänään tuli ensimmäistä kertaa mieliteko johonkin tiettyyn ruokaan. En olisi ikinä uskonut että se olisi juuri ollut tämä "perinteinen" suolakurkku, mutta niin vaan koko päivän teki mieli venäläisiä suolakurkkuja + smetanaa ja hunajaa :D Mieskin nauroi että mitä ihmettä, joulunahan me vaan noita syödään, mutta kävi kiltisti niitä ostamassa! :D Nam. Täällä pahoinvointi on hirvittävä, mutta suolakurkkuja en ole ulkoistanut, joten ne näyttävät olevan masuasukin mieleen :LOL:

Ratasasiaa, kysymys kaikille, mielipiteitänne kaivataan:
Onko ihan tyhmää edes harkita vauvalle ja (esikoinen on vauvan syntyessä 3,5vuotta) esikoiselle hankkia Graco Quattro Tour duo -peräkkäin istuttavat sisarusrattaat? Niihinhän saa sen vauvan turvakaukalon siihen taaempaan istuimeen travelsysteminä, joten esikoiselle jäisi sitten se etuistuin. Mietin kun me olemme erittäin liikkuvaista porukkaa, ja meillä on hevosia ja kilpailumatkoja kertyy paaaaljon kisakaudella, joten voisikohan olla viisasta että noi tuplat olisi. Vaikkei esikoista niissä kokoaika istutettaisi, voisihan siihen etuistuimeen laittaa tavaraakin toisinaan... Ja syksyllä 2011 lähdetään 6 viikon italian reissulle, siellä esikoinen vaikka onkin silloin juuri 4 täyttänyt, taatusti tarvitsee rattaat... Väsyy varmasti siinä hulinassa jossain vaiheessa ja helpompi pitää lapsi aikuistenkin tahdissa silloin kun tilanne vaatii. Seisomalaudan hankimme yhdistelmiin kyllä.
 
Täällä on päivä mennyt aika oireettomasti, tokikin olen koko päivän melkeen nukkunut. :whistle: Yöunilta heräsin vasta kaheltatoista ja lapsi tuli kotia sillon ja yheltä mentiin jo päikkäreille sen kans, perheen isi oli sit noussu lapsen kans ylös ja anto minun nukkua ja heräsin vasta viideltä. :D Hyvin on siis vapaapäivä mennyt. :LOL: Täällä innolla odotan neuvolaa joka on 30.8, sillon saan tietää koska pääsen siihen varhaisultraan jonka nyt siis saan kunnallista kautta ja melkeen ilmaseksi, polimaksulla selviän joka on vissiin jotain 20 ekee. En sitten tiiä onko seuranta nyt ainakin alkuun muutenki tiheämpää sen kesäkuun keskenmenon takia, se selviänee siel neuvolassa.

Milas Meillä kans on ollu kesällä remontin tynkää, purettiin vanha takka pois ja rakennettiin uusi leivinuuni tilalle. Se siivo on kyllä jotain todella tympeetä mikä vallitsee aina remontin aikana. Meillä remontin ois tarkotus taas ens kesänä jatkua, aika iso sellainen vielä, saas nähä sit kuinka käy kun toivottavasti talossa on silloin pieni vauva :heart:

Anna-79 Tsemppiä maanantain ultraan! Tulehan sit heti kertomaan uutisia. =)

Äizikkä Ihanaa että olet noin positiivinen. Kateellinen jopa hieman olen, kun itsella keskenmeno kummittelee ja pelko ikävistä uutisista tahtoo viedä vallan. :ashamed:

Tosta kotidoblerista, mäkin oon miettinyt sen hankintaa, mutta en sitten tiiä onko järkevä ostos, meillä tämä jää viimeiseksi lapseksi,( jos vain päästään loppuun asti, toivottavasti päästään ) tarkoitus ei ole tehä kahta lasta enempää.

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!! =)

liinukka83 ja nimetön 5+4
 
liinukka83 mä yritän vaan pysyy positiivisena, koska ei oo mitään syytä olla huolissaan; ennenku tulee tilaan jotain muutosta, kuten vuotoja tai kipuja.. :D jotenka vaan päivä kerrallaan.. :heart:
tuli ristiäiset käytyä, ja suvulle "asia" paljastettua.. oli aikas mielenkiintosia reaktioita, siis kun meijän kuopus on 7kk:tta.. ;) useimmat oli vaan et oho.. :eek: mut ei kyl mitään negatiivista, onneks.. :D

 
nereida http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=kotidoppler&x=0&y=0
Tuossa linkissä on samallaisia kuin minullakin. Hyvin on toiminut! Ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Itse kun olen sellainen panikoitsija. :) Minä kuulin sydänlyönnit tuolla aina kauhean hakemisen jälkeen (alussa) viikosta 9 lähtien :)
 
Mun tekee mieli kokoajan jotain suolaista. Esim. metwurstia, suolakurkkuja ja pistaasipähkinöitä. Ja juomaksi jaffaa. Niistä ei tule ällötystä. Melkein kaikesta muusta syömisestä tulee. :$ Ja vesi maistuu todellakin pahalle. Sama mulla oli esikoisen raskaudessa myös. Laitoinkin aina vesilasin pohjalle lirun mehua ja sitten pystyin juomaan.

Nereida: Meillä on gracon tuplat (Stadium duo) peräkkäin istuttavat ja olivat viime kevään ja kesän käytössä kun vauva oli n. 6 kk ja esikoinen 2,5 vuotta. Nyt tämä vuosi ollaan menty vaan seisomalaudalla ja välillä esikoinen on pyörällä. Noi oli kätevät, mutta kuitenkin aika raskaat työntää esim. käännöksissä kun esikoinen istui edessä. Itse en ostaisi ehkä tuplia jos toinen lapsi olisi yli 3v. Mutta tietysti lapset ovat erilaisia ja jos lapsi viihtyy rattaissa niin ehkä sitten. Kannattaa kuitenkin käydä ensin liikkeissä kokeilemassa niin, että lapsi istuu siinä etupenkillä, että miten vaunut toimivat.
 
pai78 toivotaan että vuoto lakkaa...

muakin alkaa pelottaa ku ei ole ollut kauheita oloja...pakko varmaan jo ens viikolla kysyä neuvola tätiltä et pääsisinkö käymään ultrassa, on jotenkin levoton mieli koko ajan.

inhasti repii välillä alamahassa, varsinkin jos nukkumaan mentyä kääntää kylkee nopeeta tai nousee nopeesti.

jarrusukkia pienille!!!
 
Vuotoa ei oo enää. Tuli ainoastaan se haalea lorahdus silloin yöllä, ja nyt ei mitään. Vatsassa ja selässä on menkkakivut, eli eiköhän se sieltä päivän mittaan ala ulos tulemaan. Soitin päivystykseen ja siellä käskettiin odottamaan huomiseen kun on äitipoli taas auki. Mulla ei noista kahdesta ensimmäisestä lapsesta ollu MINKÄÄNLAISTA vuotoa, eli tiedän että tää täältä kesken tulee.
 
pai78: Toivotaan vielä parasta! Minulla tuli myös pojan raskausaikana noin viikolla 10 vähän verta, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin ja ultrassa sitten varmistui että kaikki hyvin. Lääkäri käski vain levätä pari päivää.

Mulla on ilmestynyt jonkun verran finnejä yläselkään, leukaankin tuli eilen jättifinni |O Muistan saman vaivan viime raskaudesta, naama ja selkä kukki :| Onko muilla ollut samaa vaivaa?? Kai se on nää hormonit jotka saa aikaan ihomuutokset.
Rinnat on ollu todella kipeät, ja tänään täytyy käydä isommat rintsikat jo ostamassa. Mieskin huomasi jo eron :whistle: Haluista joku puhui, tai varmaan haluttomuudesta. Mulla ei sitä ongelmaa ole ollut, halut jopa voimistuneet eikä mieskään pistä pahakseen ;) Voi olla että kun käytin ennen raskautta pillereitä, niiden lopettaminenkin on vaikuttanut asiaan.
Pahoinvointi ei edelleenkään ole voimistunut. Nyt viikkoja jo 8+0 :)

Jarrusukkia kaikille pikkuisille :heart:
 
Huomenta kaikille :wave:

Pikaisesti olen käynyt lueskelemassa kirjoituksia, mutta niin kiirusta on ollut ettei ole itse runoilemaan juuri joutanut kun tuli niin lyhyellä varoitusajalla töihin lähtö.

Vartijan hommia siis tässä teen, parhaillaan oon päivystämässä hälytysten varalta että niitä sitten odotellessa :D kellon ympäri kestää vuoro, vielä iltaan asti pitäs jaksaa, ja hyvinhän sitä jaksaa jos ei mikään kovin paha olo tai väsymys yllätä. Toissapäivänä ja eilen oli lähellä, että oksennan vartiointiautoon, mikä ei ehkä ole kovin hyvä juttu, mutta onneksi se oksetus meni ohi :LOL:

Muuten ei pahemmin ole oireita ollut, sitä ajoittaista pahaa oloa ja jonkinasteista väsymystä + alamahakipua välillä. Ja ruumiinlämpö hieman koholla koko ajan. Muuten on oikein hyvä olo, ja vielä syyskuun puoliväliin pitää ekaa neuvolaa ja lääkäriä ootella.

Ootte nuista veriryhmistä puhuneet. Minä oon veriryhmältäni B-, elikkä mullekin annettiin viimeksi ainakin tuulimunan yhteydessä semmoinen joku vasta-ainepiikki, vai mikä se nyt onkaan. Muuten en asiaan ole perehtynyt, luin kyllä tuon veripalvelun linkin mikä antoi vähän lisätietoa :)
Pitääköhän muuten paikkaansa ollenkaan, kun joku sanoi, että jos miehellä ja naisella on jotkut tietyt veriryhmät, he eivät voisi saada keskenään lapsia? Muistelen että joku olisi puhunut jotain sen suuntaista, en ole varma. Jotain että jos äidillä on neg. veriryhmä, niin isällä ei saisi olla, tai jotain sinnepäin, en muista. Kuulostaa kyllä aika utopistiselle, en minä ainakaan mistään sellaista muualta ole kuullut.

Niin ja pai78, oikein paljon jaksamista ja toivotaan, ettei mitään ole vialla! Nuo oireet on niin yksilöllisiä, hankala sanoa mikä on kellekin normaalia ja mikä ei :( mutta toivon parasta! :hug:
 

Yhteistyössä