Hei vaan kaikille!
Pitkät pätkät tekstiä tullut sillä aikaa kun olen ollut tuolla tienpäällä, vuorotyötä teen siis kuljetusalalla. Omaan oloon ei kummempaa, oikeestaan yritän ajatella tätä odotusta mahdollisimman vähän. Ehkä sitä kuvittelee siten pääsevänsä helpommalla, jos tämä raskaus neljänneksi peräkkäiseksi keskenmenoksi päätyy.
Tosin tänään yksi miespuolinen työkaveri sanoi minun säteilevän ja näyttävän onnelliselta. Olin vähän tähhh? Mutta alan uskoa siihen, että jotkut ihmiset "näkevät" raskauden naamasta.
nereida Dopplereita saa todellakin halvemmalla. Itse tilasin sen aikoinaan kuuntelevauvaa.fi ja maksoi silloin 79e. Nykyään saa varmasti ihan toimivia esim. huutiksesta. Kuunteluun tarvittavana geelinä voi käyttää vaikka äitiyspakkauksessa tulevaa liukuvoidetta, sitä myydään ihan marketeissakin.
Dopplerin tarpeellisuudesta ollaan montaa mieltä. Minä hommasin sen kohtukuoleman jälkeiseen raskauteen. Mies epäili, että tulisin hysteeriseksi sen kanssa, mutta toisin kävi. Kerta kaksi viikkoon kuuntelua riitti. Aika pian se sitten unohtuikin, kun liikkeet alkoivat tuntua. Myöhemmin sitten vanhemmat lapset halusivat kuunnella sydänääniä, ja varmistua, että veikka on elossa.
anna79 Tsempit sun miehellesi. Te elätte teidän elämää, millään, mitä joku muu siitä sanoo tai arvostelee, ei ole väliä. Mun miehellä on tapana heittää yleensä jotain yhtä typerää takaisin: käykö mun lapset sun jääkaapilla kun olet noin huolestunut? tai: Ei meillä ole muutakaan tekemistä.
Anopin kanssa en ole edes missään tekemisissä, toivoi aikoinaan, ettei meille syntyisi sitä ensimmäistäkään. Sen mielestä olen vain mieheni siivellä elävä jos en nyt ihan loinen vaan laiskuri. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että 15v olen tehnyt samaa työtä kuin poikansa ja samassa työpaikassa.
Kelakorvauksesta Joka raskaudessa olen käynyt varhaisultrassa, ja aina on kelakorvauksen saanut suoraan jo lääkäriaseman luukulla. Se varmasti riippuu siitä, minkä lääkäri laittaa käynnin syyksi. Jos ilmoittaa, että tulin huvin vuoksi, voi olla että korvausta ei saa. Eli
Anna-79 Tuo epävarmuus on varmasti ihan hyvä syy, ja todennäköisesti lääkäri sillä perusteella jonkinlaisen lääketieteellisen syyn käynnille löytää.
snowball Multa oli unohtunut synnytyspaikka, eli NKL. Tuleva lapsi on kahdeksas, jos sen korjaat. Meillä on kyllä kuusi elävää lasta, mutta myös ihan täysiaikaisena ja kokoisena (4300g ja 56cm) syntynyt poika taivaassa. Olen seitsemän raskautta ja synnytystä käynyt läpi.
pai78 Iso :hug: sinulle
Olet aivan oikeassa, että jo olemassa olevat lapset auttavat paljon. Pakko palata arkeen, nousta sängynpohjalta ja keittää sitä aamupuuroa. Mutta toivotaan, että sinun kohdalla ei ole kyse siitä pahimmasta vaihtoehdosta. Kovin yleisiähän nuo vuodot taitavat alkuraskaudessa olla.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Kerätään urakalla viikkoja kasaan. Laskin huvikseni, että olen ollut 308 viikkoa elämästäni raskaana. Mulle siis mitä ilmeisimmin aika normaali olotila?
Scala ja Toivo Itunen rv ?