Huhtikuun helmet 2011 **elokuussa**

Milas
pai78 :hug: toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja pieni jaksaa mukana.
maarunen minä olen kasvissyöjä ja eilen illalla mulle tuli "kauhee ajatus" oi kun sais meetwurstia :D No, onneksi sitä ei ollut tarjolla. Mutta siis mullakin kaikkee suolaista tekee mieli, ei mitään makeaa.
yön aikana iski ihana syysflunssa. Eli olo ei ole kovin mahtava kun muutenkin kuvottaa ja tää flunssa tekee olosta entistäkin äklömmän :/
Ja mulla on iskenyt totaalinen haluttomuus. Näin on käynyt joka raskaudessa että ensimmäinen kolmannes ja vähän ylikin menee niin huonon olon kourissa että ajatuskin tekee huonoa.
äizikkä mukavaa että suku otti uutisen hyvin =)
liinukka83 aika mahtavia unia oot vetässyt :D
 
Sinnlos, tyhmä kysymys, mutta eikö sinua yhtään pelota töissä, etenkin kun oot nyt raskaana? Saako teidän alalla jäädä vähän aiemmin äitiyslomalle, ei varmaan kauhean kivaa enää viimeisinä viikkoina olla tuommoisessa työssä kun varmasti vaaditaan fyysisestikin hyvää kuntoa?

Pai78, kaikkea hyvää!! Mä niin toivon että kaikki menis kuitenkin parhain päin.


Onko kukaan käyny ostamassa jo mammavaatteita? Missäköhän mahtaa olla parhaimmat valikoimat? Mun pitäis ostaa töihin jotain siistiä (kyllä, stressaan jo tässä vaiheessa vaikkei maha oo vielä ees alkanu kasvaa..) mutta aika heikolta näytti ainakin h&M:n valikoimat, lähinnä vaan sellasia vapaa-ajan vaatteita oli. Oiskohan mitään hyvää nettisivua, mistä vois kans tilailla..?
 
HarmaaVarpunen: No ei kamalasti pelota, toki se vähäsen mielessä käy kun tässä työssä voi sattua vaikka mitä. Mutta onneksi todella harvoin mitään pahempaa. Nyt onkin vähän hankala kun oon tottunut pitämään kuntoa yllä säännöllisesti kuntosalilla ja lenkkeilemällä, ja nyt sitten olen tullut raskauden myötä hirveän varovaiseksi enkä juuri uskalla rehkiä, varsinkaan näin alkuvaiheessa. Olen koittanut ottaa töissä niin rauhallisesti kuin pystyn :)

En ole kk-sopimuksella, vaan reservisopimuksella eli aina tarvittaessa tulen tekemään vuoroja, joten en tiedä miten äitiyslomien kanssa siinä tapauksessa menee..mutta tavallaan tämä tilanne on siitä hyvä, että ei tarvitsekaan koko ajan olla töissä vaan voi välillä ihan huilata vaan :) ja turvallisuusalan tutkintoa suoritan aikuisopintoina tässä samalla.

Ala on kyllä sellainen että ei varmasti kovin pitkään raskaana ollessa kehtaa vuoroja tehdä, mitään ylimääräisiä riskejä en kuitenkaan halua ottaa :)
 
pai78 toivottavasti osottautuu vääräksi hälytykseksi :hug:

Tuosta kertomisesta. Oon miettiny miksi mies on apea eikä voi iloita mukana. Juteltiin ja paljastu että miestä painaa ystävien ja sukulaisten tulevat kommentit(ei olla siis vielä kerrottu kaikille). Kokemuksesta tiedetään ettei kaikkien kommentit todellakaan oo rakentavia, nyt kun jo kuudetta odotetaan... Edellisilläkin kerroilla ollaan saatu kuulla jalkapallojoukkueista ja uskoon kuulumisesta...

Ollaan miehen kanssa tätä itketty :'( . Vain harva onnittelee :/

anna79 ja masu 6+5
 
Pai78 :hug: Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Remonteista ootte puhuneet: Meillä tehtiin viimekesänä kattoremontti ja nyt sitte mies tekee ulkovuoriremonttia. Ulko-ovet on kaikki nyt uusittu ja yhen oven siirtämisen takia jouduttiin purkamaan autotallin ja saunaeteisen välistä seinää...sinne tulee nyt sitte meille makuuhuone. Piti alunperinkin tulla makkari, mutta ei näin äkkiä :D Saunaeteinen rempataan tietty siinä samalla ja sinne tulee takka. Ja olohuoneen takkakin odottaa autotallissa sitä, että ukko muurais sen. Sekin edessä vielä tänä syksynä. Eli puuhaa riittää :whistle: Mä kun oon ite ihan yybersiivousfriikki, niin arvatkaa kuinka paljon ahdistaa, kun kämppä on joka suunnalta sekaisin ja piha ihan hirvees kunnossa :headwall:

J-t ja Möttönen tänään kai 6+0 :heart:
 
Voi anna-79 voit uskoa, että meillä eletään saman tunteen kanssa :hug: Täällä ollaan välissä jopa hieman "kateellinen" niille jotka odottavat ensimmäistä tai toista lastaan, heidän puolestaan ollaan iloisia, mutta neljännen odotuksesta tuskin enää kovin paljoa positiivista palautetta saa... :ashamed: Jouduimme jo kolmosen kohdalla kuuntelemaan noita inhottavia kommenttaja. Eihän muiden mielipiteistä pitäisi välittää, mutta kyllä se silti vaan loukkaa, kun itse on onnellinen ja inhottavuuksia saa kuulla... :( mutta minä olen ihan vilpittömästi onnellinen teidän puolestanne, voi kun itsekin vielä joskus saisi noin suuren perheen kuin teillä on. :heart:
Ja toivottavasti en pahoittanut esokoiden ja kakkosta odottavien mieltä. Ei todellakaan ole tarkoitus. =)

Huomenna ultraan, jännittää ihan hirveesti...en varmaa itse uskalla kattoo ollenkaan :ashamed:

Adrianna ja kirppu 7+0
 
pai78: mulla tuli vasta kolmannen kohdalla vuotoa ja nyt tämän neljännen. kolmannen kohdalla tuli kyllä enemmän ja kaikki oli ok. sitä jomotusta oli myös oikein kunnolla.
nyt myös on jomotellu ja pelko kalvaa koko ajan...
 
pai78 :hug: Onko sulla sellainen aika et pitäisi olla kuukautiset? Meinaan mulla tuli vuotoa heinakuun lopussa samaan aikaan kun piti kuukautisten olla. Ei oo aiemmissa raskauksissa tullut koskaan verta yhtään. Toivottavasti kaikki ok.

Niin ja ikä sitten unohtui, eli 30v oon.

Mua kanssa jännittää raskaudesta kertominen, kun ei tiedä miten ihmiset suhtautuu. Niin ja se lääkäri joka teki mulle jälkitarkastuksen pojan jälkeen oli ihan sitä mieltä et olis pitäny sterilisaatio tehdä, kun ehkäisystä puhuttiin :kieh: Ihan vaan sen takia et satuin saamaan kehitysvammaisen lapsen, mitä sitten et ikää mulla oli sillon 26v......

Donnanen rv 7+5
 
DonnanenOletpas saanut TYLYÄ kohtelua lääkäriltä!! Huhhuh!! Laskeskelin tossa mun kiertoo ja näin nopealla laskulla olis nyt menossa kp32. Mulla on kierto aina ollu aika epäsäännöllinen, vaihdellu26-34. Eli osuis sillälailla kyllä menkkojen ajankohtaan. Huomenna aamulla soitan äippäpolille ja saavat ultrata onko enää elonmerkkejä. En usko että enää on, tai pakko totuttautua siihen ajatukseen ettei ihan romahda huomenna. En oo saanu tänään mitään aikaseks, haahuillu ja itkeskelly vain. Siinä mielessä oon onnekas että mulla on jo noi kaksi rakasta tytärtä! Niille jotka odottavat ensimmäistään ja käy näin, en voi muuta kun toivottaa sydämestäni jaksamista!!! Kiitos kaikille tsemppaamisista! :hug:
 
Täällä yksi plussautunut ilmottautuisi joukkoonne!
Ikää 28v, esikoinen ja yritystä takana reilut 2 vuotta + jonkin verran hoitoja. Tämä kuitenkin saanut alkunsa ilman avusteita mikä tuntuukin niin epätodelliselta ja uskomattomalta! Takana ei ole keskenmenoja tms. Plussa saatu 14.8. ja nyt laskureiden mukaan rv 5+4. Eli olenko nyt viikolla 5 vai 6?? :ashamed:
Oletteko varanneet alkuraskauden ultraa? Varasin ajan yksityiselle gynelle jossa olen muutenkin käynyt. Aika ensi ke jolloin rv 6+1, onko turhan aikaista mennä? En vaan millään usko ennen kun saan jotain oikeaa varmistusta...! :) Tehty jo 4 testiäkin, kaikissa tosi vahva plussa. Tää olisi vaan niin toivottu. :heart:

Onnea teille kaikille tuleville huhtimammoille!
 
Aivan ihanaa piimä ja jauhelihakeitto yhdistelmä. Miten mä oppisin syömään vähemmän kerralla ettei tuu sit huono olo, no kai se tästä...
Nyt ku on ollu paljon juttuja siitä sikarokotteesta ja siitä johtuva unijuttu(en nyt muista sen hienompaa nimeä) niin voikohan olla mahdollista että jos on saanu sikarokotteen niin onkohan sillä jotain yhteyttä keskenmenoihin. Mietin asiaa omalta kohdalta... Mä sain sen piikin marraskuussa ku olin raskaana mutta valitetttavasti raskaus päättyi seuraavalla viikolla rokotuksesta, voi se siis olla sattumaakin ja niin varmasti onkin...
 
Hirveen reipasta porukkaa ootte! =)
Uusille plussanneille paljon onnea!

Pai78: toivottavasti kaikki kunnossa!!!
Kaikkea en varmaan muista ollekaan kommentoida...

Donnanen: Hyi kauhee mitä kommentteja lekurilta!

Adrianna ja Anna79: Ihan samoilla fiiliksillä. Jotenkin tuntui jo kurjalta nelosenkin synnyttyä, että ihmiset jotka ovat onnitelleet aikasemmista vauvoista ohittivat asian eikä muistaneet edes pienellä onnittelulla. Nelosen odotuksesta kun aikoinaan kerrottiin kuulin muutamalta hämmästyneitä kommentteja: ' miten te meinaatte mahtua teidän taloon' = kaikille lapsille ei ole omia huoneita! Tosin jaksan uskoa, että tietyt läheiset ovat onnellisia tästäkin odotuksesta. Mun isä usein vitsailee, että eihän meillä ole KUIN neljä lasta vasta :) No aika näyttää.

Mä en kyllä käsitä miten tää maha voi olla tällanen pullataikina. No, on siihen ehkä kilo kerääntynyt kesän aikana ylimääräistä, mutta kun se on oikeesti ihan pallo. Eihän tuo kyytiläinen voi tolleen sitä pullauttaa vielä :D Esikoinen pidettiin aikoinaan viikolle 16 salassa, kakkosesta kerrottiin viikon 12 tienoilla, kolmosesta muistaakseni 10 viikon aikoihin... ja nelosesta eräs puolituttu kysi kauppareissulla 7 tai 8 viikolla: 'onkos teidän perhe kasvamassa' * jihuu* eli ei varmaan ihan hirveen kauaa tätä pysty pimittämään :whistle:

Tuplarattaista: Mä suosittelisin odottamaan ja katsomaan vauvan syntymään saakka, jos pärjäätte ilmankin. Rattaita saa melko pienellä aikataululla. Meillä ostettiin tuplat esikoiselle ja kakkoselle (ikäeroa 2v1kk), kolmosen synnyttyä niitä tuli käytettyä tosi vähän (ikäero kakkosella ja kolmosella 2v6kk). Talvella pulkkailtiin ja kesällä 3v. ajoi fillarilla. Nyt kolmosen ja nelosen kanssa jouduttiin kuitenkin ostamaan kärryt, kun 2v3kk poikaa pelotti seistä laudalla eikä matkan teosta tullut juurikaan mitään. Nuo rattaat luovutin kaverille ja aiotaan kyllä pärjätä nyt ilman tämän murun synnyttyä. Eli lautaillaan ja meillä 2v polkee pyörällä jo nyt kuin viitapiru, joten ens keväänä tuo ei varmaan ole ongelma. Nelonen tuolloin aavistuksen alle 3v. (tulipas sekava teksti). Muutamia reissuja tehneenä jokaisessa paikassa (Italiassa) ei onnistu yksösen rattaillakaan meno ilman ongelmia. Mukulakivetystä ja portaita kun tuntuu olevan ihan jokapaikassa.Riippuu tietenkin paikasta. Mutta nämä tietty niiiiin lapsikohtaisia. Sinä varmasti tunnet lapsesi paremmin kuin kukaan muu =)

Mitenkä tämä väsymys voikaan olla niin täysvaltaista?!? Ja miten sen unohtaa jokaisen kerran jälkeen. Toisaalta unohtaahan sitä onneksi kaiken muunkin.
Viime yönä mä synnytin tytön *poks* vaan ja pieni muru oli maailmassa... Olipas se helppoa :heart: :D

Nyt ajattelin virittää itseni pariksi sekunniksi sohvalle, kun kuopus päikkäreillä ja 4v:n kanssa pelattu lautapelejä uuvuksiin. Kurjana äitinä laitan kyllä todellakin neljä vuotialle dvd:n päälle (onhan sentään sadepäivä= hyvä tekosyy).
Hyviä vointeja kaikille!

 
haave09 , olet viikolla 6. Varhaisultrassa ainakin mulla näkyi jo sykkeet ja muut 6+2, mutta mun raskaus päättyi kkm. Sykettä ei löydetty enää kolmannessa ultrassa, joista siis eka oli varhaisultra ja kaksi muuta "tarkistus" ultria niukan vuodon takia. Mutta, kyllä siellä luulis näkyvän jo 6+1, jos oot oikein laskenut ton. Mulla, ku heitti varhaisultrassa kahdella viikolla takaspäin viikot. Olikin hedelmöittynyt myöhemmin.

Täällä stressaillaan tän tyhjennyksen kanssa, mutta en usko, että lähen huomenna sinne ultrattavaksi. Eilen tuli kuitenkin tavaraa pihalle ja tänään myös tullut hyytymiä. Henkisesti taas olo tuntuu välillä jo ihan hyvältä, välillä tulee kyyneleet silmiin.. Äitikin otti asian kovin raskaasti. Olisihan se ollut äitini ensimmäinen lapsen lapsi :'(

Niin ja anteeks, et mä roikun täällä edelleen :ashamed:
 
onpas ihmiset julmia, jos eivät onnittele enää monen lapsen perheitä uudesta raskaudesta/vauvasta!

huomenna on tosiaan ultra. mietin pitääkö olla joku "syy" ultraukselle, että saa Kela-korvauksen, vai riippuuko se gynekologista? itse ajattelin varmuuden vuoksi sanoa, että olen epävarma, kun ei ole paljon mitään oireita, en ihan kamalasti valehtele... :whistle:

äskön oksensin ekan kerran, vaikka pahoinvointia on jo ollut parin viikon ajan ja kakomisiakin aika monesti. tästäkö se alkaa?

haave09, tervetuloa mukaan! :flower:
 
Jollain muullakin tuo piimä ja jauhelihakeitto yhdistelmä. Itse söin koko raskauden tätä..oli aivan mahdottoman ihanaa herkkua. Nyt ollut sitten 7kk ilman tätä yhsitelmää ja tuossa viikon alussa tehtiin taas pitkästä aikaa kun alko tekemään taas mieli..oi oi että oli hyvää :p

tuplarattaat meille kyllä tulee kun ikäeroksi tulee se 1v3kk.. :)
 
Milas
innoM kyllä sä täällä saat olla niin pitkään kuin haluat. Toivottavasti vuodot loppuu nopeasti ja pääsette pian yrittämään uutta raskautta. Ja kun vielä tärppäis pian. Se olis parasta lääkettä tuohon suruun.
Meidän lähipiirissä on paljon useampi lapsisia perheitä. kolme lasta on aika perus luku, mutta on paljon siitä ylöspäinkin neljää, viittä, kuutta. ja sukulaiset tietää, että meille vielä joskus toivotaan kolmatta, joten ei ne hämmästy kun uutisen kuulevat =)
 
Hei vaan kaikille!

Pitkät pätkät tekstiä tullut sillä aikaa kun olen ollut tuolla tienpäällä, vuorotyötä teen siis kuljetusalalla. Omaan oloon ei kummempaa, oikeestaan yritän ajatella tätä odotusta mahdollisimman vähän. Ehkä sitä kuvittelee siten pääsevänsä helpommalla, jos tämä raskaus neljänneksi peräkkäiseksi keskenmenoksi päätyy.

Tosin tänään yksi miespuolinen työkaveri sanoi minun säteilevän ja näyttävän onnelliselta. Olin vähän tähhh? Mutta alan uskoa siihen, että jotkut ihmiset "näkevät" raskauden naamasta.

nereida Dopplereita saa todellakin halvemmalla. Itse tilasin sen aikoinaan kuuntelevauvaa.fi ja maksoi silloin 79e. Nykyään saa varmasti ihan toimivia esim. huutiksesta. Kuunteluun tarvittavana geelinä voi käyttää vaikka äitiyspakkauksessa tulevaa liukuvoidetta, sitä myydään ihan marketeissakin.

Dopplerin tarpeellisuudesta ollaan montaa mieltä. Minä hommasin sen kohtukuoleman jälkeiseen raskauteen. Mies epäili, että tulisin hysteeriseksi sen kanssa, mutta toisin kävi. Kerta kaksi viikkoon kuuntelua riitti. Aika pian se sitten unohtuikin, kun liikkeet alkoivat tuntua. Myöhemmin sitten vanhemmat lapset halusivat kuunnella sydänääniä, ja varmistua, että veikka on elossa.

anna79 Tsempit sun miehellesi. Te elätte teidän elämää, millään, mitä joku muu siitä sanoo tai arvostelee, ei ole väliä. Mun miehellä on tapana heittää yleensä jotain yhtä typerää takaisin: käykö mun lapset sun jääkaapilla kun olet noin huolestunut? tai: Ei meillä ole muutakaan tekemistä.

Anopin kanssa en ole edes missään tekemisissä, toivoi aikoinaan, ettei meille syntyisi sitä ensimmäistäkään. Sen mielestä olen vain mieheni siivellä elävä jos en nyt ihan loinen vaan laiskuri. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että 15v olen tehnyt samaa työtä kuin poikansa ja samassa työpaikassa.

Kelakorvauksesta Joka raskaudessa olen käynyt varhaisultrassa, ja aina on kelakorvauksen saanut suoraan jo lääkäriaseman luukulla. Se varmasti riippuu siitä, minkä lääkäri laittaa käynnin syyksi. Jos ilmoittaa, että tulin huvin vuoksi, voi olla että korvausta ei saa. Eli Anna-79 Tuo epävarmuus on varmasti ihan hyvä syy, ja todennäköisesti lääkäri sillä perusteella jonkinlaisen lääketieteellisen syyn käynnille löytää.

snowball Multa oli unohtunut synnytyspaikka, eli NKL. Tuleva lapsi on kahdeksas, jos sen korjaat. Meillä on kyllä kuusi elävää lasta, mutta myös ihan täysiaikaisena ja kokoisena (4300g ja 56cm) syntynyt poika taivaassa. Olen seitsemän raskautta ja synnytystä käynyt läpi.

pai78 Iso :hug: sinulle
Olet aivan oikeassa, että jo olemassa olevat lapset auttavat paljon. Pakko palata arkeen, nousta sängynpohjalta ja keittää sitä aamupuuroa. Mutta toivotaan, että sinun kohdalla ei ole kyse siitä pahimmasta vaihtoehdosta. Kovin yleisiähän nuo vuodot taitavat alkuraskaudessa olla.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. Kerätään urakalla viikkoja kasaan. Laskin huvikseni, että olen ollut 308 viikkoa elämästäni raskaana. Mulle siis mitä ilmeisimmin aika normaali olotila? :LOL:

Scala ja Toivo Itunen rv ?
 
Täällä yksi uusi tulokas odottelee huhtikuun helmeä :heart: Viikkoja tällä hetkellä edellisistä kuukautisista 8+0. Plussasin 24.7 ja verestä saatiin selkeä vastaus 26.7. Mitään erityisiä oireita mulla ei edes ollut, kuukautiset ei edes myöhässä mutta jostain vain tuli tunne että nyt sitä ollaan raskaana! Tällähetkellä välillä aamuisin etovaa oloa ja naama kukkii!

Ensimmäinen neuvola parin viikon päästä ja siitä viikko eteenpäin ensimmäinen ultra! Jännittävää! Tuntuu että asian tajuaa vasta sen jälkeen eikä jotenkin haluaisi toivoa liikoja jos kaikki ei olisikaan kunnossa vaikka tiedän ettei niin sais ajatella...Ehkä tämä kaikki vain kuuluu asiaan kun kaikki on aivan uutta ja uskomatonta!

Minut saisi lisätä listaan Emily-87*22*OYS*esikoinen
 
Tervetuloa kaikille uusille :)
Toivotaan kovasti että Pai78:lla olisi väärä hälytys :hug:

Täällä oli puhetta tuosta seksihalukkuudesta, itselläkin on vähän käynyt niin ettei lainkaan huvittaisi. Syötyä on tullut ihan hirveesti, pelottaa ihan että lihoo heti 5 kiloa tässä alkuvaiheessa. Yaden ja joku muukin kirjoitteli piimästä ja jauhelihakeitosta. Kuulostaa hyvin erikoiselta, pitäisi varmaan kokeilla.. Siis laitatteko keiton päälle suoraan kylmää piimää vai miten sitä valmistatte ?

Kotidoppleria mä en varmaankaan meinaa hankkia. Mitä jollain toisella keskustelupalstalla oli kirjoittelua siitä, että sillä ei saa kuunnella liian usein kun voisi olla sikiölle jotain haittaa ?
 
minäkin ilmoittaudun mukaan.. la on omien laskujeni mukaan 14.4 ja neljättä odotellaan.
alku on ollut hieman hankalaa: silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa niin oli veristä vuotoa parina päivänä ja nyt vuoto alkoi uudestaan muutama päivä sitten. mahaa jomottelee koko ajan ja välillä tuntuu ihan kunnon vihlontaa.
en uskalla vielä iloita tästä raskaudesta kun pelkään et tämä menee kesken.. :(
 
Tervetuloa uusille ja halaukset menetyksen kokeneille !

Olo on aivan kamala ja nyt on sitten oksennuskin lentänyt. Väsyttää ja heikottaa, pyörryttää, kuvottaa jatkuvasti. Miun kropalle ei nämä raskaudet satu sitten yhtään ja mietinkin, et saa olla viimeinen kerta.. onneks tällä kertaa saa levätä tarpeeksi, kun olen hoitovapaalla ja teen osa-aikaisesti töitä. Viime kerralla tein jopa 14h työvuoroja siinä oksentamisen ohessa ja olin ihan lopussa ja siitähän se alamäki alkoi.. työpaikalla oltiin vähän sitä mieltä, ettei raskaus ole sairaus. No eihän se ole, muttei jatkuva oksentelukaan ole mielestäni normaalia.

Vähän väliä pitää syödä ja hankaluus onkin se kun ei oikein tee mieli syödä mitään! Vaikka ruokavalio on ollut huomattavasti kevyempi kuin normaalisti, niin paino ei ole kuitenkaan laskenut. Joillain oli rinnat kasvaneet ja sama juttu täällä. Mies puristelee innoissaan :) no sänkyhommat ei vois tässä pahoinvoinnissa vähempää kiinnostaa!

Ei pahalla, mutta toi jauhelihakeitto ja piimä ihan yhdessä tai erikseen kuulostaa miusta ihan kamalalta! :LOL: :LOL: (niin kuin melkei kaikki muutkin ruuat).

Miulla on hienoinen ongelma: ahdistaa neuvolaan meno! Siellä olen kyllä saanut ihan hyvää palvelua, mutta jäi synnytyksestä ja sen jälkimainingeista sellanen ahdistus, jolle en voi mitään. Kätilö oli helvetistä. Vittuili, käyttäytyi todella töykeästi..sanoi mm. että miun pitäisi synnyttää ilman kivunlievitystä, kun hänkin on lapsensa niin synnyttänyt, ei suostunut tuomaan panadolia synnytyksen jälkeen kun pyysin "kun kaikki yleensä syö buranaa" (toinen käitlö toi heti, kun pyysin). Tätä käytöstä ei otettu osastolla tosissaan, kun miehen kanssa kerrottiin eikä ohjattu tekemään valitusta jne. Olin sitten niin vauvan lumoissa myöhemmin, etten enää jaksanut ajatella asiaa ja nyt vasta on nuo asiat palautuneet mieleen :ashamed:

Että sellaista tänne..jaksamista kaikille!

Dolores ja huima 7+5
 
[/b]Onnea uusille ja jaksamista muiile!

Tänään kun heräsin olin kipeä. Tuli hirveä stressi siitäe että vaikuttaako tämä jotenkin pikkuiseen. Netistä luin että tämä olisi vain hyvä asia. Siis minulla on ollut hieman lämpöä, en tarkaan tiedä kun kuumemittari on hävinnyt ja sitten tukkoinen olo. Nummunut olen kok päivän. Onko kellään muulla tullut näin alkuraskaudessa samoja oireita??

Rinnat ovat minullakin olleet kipeät, varsinkin nännit! Ja ne ovat silleen tummuneet ja kasvaneet. Olen jo valmiiksi rintava ja odotan innolla millaiseksi nämä kasvavat!!! :LOL: Pahoinvointia ei ole ollut, pissalla juoksen yöllä ehkä kerran ja päivällä useasti.

Ja siitä kerotmisesta. Eilen "jouduin"kertomaan lähimmille ystävilleni, kun meillä oli rapujuhlat ja ihmettelivät suuresti, että miksi olin autolla enkä edes yhtä viinilasia maistanut! Yleensä kun olen ollut aina tällaisissa tapahtumissa juonut. Kaikki sen kyllä hyvin ottivat ja olivat innoissaan, että muuten minua se ei haitannut kuin vain että kuntämä on niin alussa, että et vielä olisi halunnut kertoa. No mitä sitä enää turha murehtia! Meillä tietään myös minun äitini ja yksi siskoistani, mieheni äiti, isä, mummo ja hänen pari kaveriaan sekä minun serkkuni ja hänen tyttöystävänsä. Muille en kyllä halua kertoa kun vasta vkon12 jälkeen.


No mutta toivon että tämä olo tästä paranisi, eikä siitä olisi haittaa pikkuiselle!

m& sydänkäpynen 6+0 poks!!
 

Yhteistyössä