iltaa mammoille
kuulumisia luettu, mutta kirjotteluun ei ole energiaa piisannut, nytpä aion satuilla jotain
ihania ultra ja dopplerilöytöjä monilla masuilla :heart:
täällä on ollut puhetta neuvolakäynneistä,
Santun kirjoitus jäi mieleen (vaikka jollain muullakin taisi olla sama tilanne) että voiko tosiaan olla noin harvakseltaan neuvolakäyntejä?! varsinkin kun ensimmäistä odottaa, niin oli kiva käydä juttelemassa ja seurailemassa tilannetta edes kerran kuussa.
täällä meilläpäin (SekSiin kuulutaan) alussa kerran kuussa, sitten 2 viikon välein ja 36 viikosta kerran
viikkoon, lisäks 3 lääkärikäyntiä alakerran tutkailua varten ja np- ja rakenneultrat polikäynnin hinnalla.
joka neuvolakerralla pissan tikutus, paino, verenpaine, hb, sydänäänet ja sf-mittaus, kun viikkoja enemmän. jo kakkosta oottaessa uutena oli tullut 3 pissakoetta labraan, piilevien pissatulehusten seulontaan sekä tietty veren vasta-ainemittaukset, joita omassa tapauksessani vähintään kerran kuussa... joten kylläpä sitä taas on terveyskeskukseen asiaa melkein muutaman viikon välein, ja aina oosuu muutamia pitkäsilmiä samaan aikaan, koska paikkakunta niin pieni ja kaikkien asiat yhteisiä.. jännittelen että kauan tämä pysyy salassa
en ole asiasta kertonut edes siskolleni tai vanhemmille, ainostaan kahdelle parhaalle kaverille sekä mies nyt tietty tietää.
tänään siis ensimmäisessä neuvolassa käyty
viikkoja: 9+5
pissa puhdas
paino: + 900g lähtöpainosta
RR: 108/81 (tosi matala mulle, kun yleensä yläpaine jotain 130 luokkaa)
hb: 123 (ei vielä lisärautaa, mut multivitan raskauslisää)
sydänäänet: ei saatu kuuluviin, mutta doppler ilmoitti nopeatahtisen sykkeen löydöstä, lukemaksi tuli 142, riittää mulle hyvin, kun yleensä äänet kuuluneet n. 13 rvllä ultran jälkeen.
seuraava neuvola 4.10. joka on lääkäri-neuvola
neuvolasta mukaan iso nivaska ohjeistuksia ruokavalion ja liikunnan suhteen. itse myöskin luotan suomalaiseen ruokaan, kotimaisia sinihomejuustoja oon syöny sen jälkeen ku ainesosissa on mainittu pastöroitu maito. maksalaatikon ja graavikalan ystävä en muutenkaan ole, joten ne jäävät huoletta syömättä. neuvolatäti mainitsi myös kieltolistalle hauen ja sisävesien isot (muistanko oikeen) kalat.
neuvolasta laitettiin suoraan lähete sairaalaan, josta tulee kutsu np-ultraan. itse käyn myös seulontakokeissa, koska olen molemmilta pojilta käynyt aiemminkin. mitään ei ole kummankaan tuloksissa ollut.
tärkeinpiä ja eniten jännitystä aiheuttavien veren vasta-ainetutkimusten tuloksia ei tientenkään ollut tullut.. pitää soitella tiistaina uudelle neuvolatädille ja kysellä niiden perään..
tiistaina jälleen labraan verta putkittaan: seulontakoe, sekä sokerirasitus. myös ensimmäinen pissatulehus-näyte vietävä. labrassa menee siis koko päivä uteliaiden ihmisten kanssa, huoh.
täällä oli puhetta myös
tyttö- ja poikaoloista meillä olisi kovasti toiveena saada kahden pojan jälkeen prinsessa, mutta ensimmäisen sykkeen perusteella tuli kuitenkin poikamainen fiilis, kakkosen ensimmäinen sykelukema jäänyt mieleen: 145 ja tänään siis 142. voin hyvinkin olla väärässä, mutta yllätys olisi ihanin, jos tulokas olisikin veikkauksen vastakohta.
oli asukas kumpi vain, tosi tervetullut perheeseen. tämä lapsi vaan todennäkösesti jää meidän viimeiseksi verijuttujen takia, niin sillä olemme tyttöä molemmat toivoneet.
ajateltiin kysyä ultrassakin, esikoiselta miehen kysyttyä ensimmäisessä ultrassa ja asia jäi siihen. kakkoselta ei kysytty kummassakaan. joten nyt ajateltiin repäistä
pitää vielä mainita, että tayssissa ollessani kakkosen aikaan satuin näkemään kaksi palleroa ultrakuvassa, miehelleni mainitsin silloin, että luulin nähneeni kivekset! taisivat olla, koska nuorimies sieltä tulikin
olipas kovin omaan rumpuun kohdistunutta tekstiä. olen vain niin touhussani, koska viikko sitten tiistaina oireiluni loppui sairastuttuani flunssaan, nyt olot palanneet nuhan mentyä ohitse. toissapäiväinen oksentaminen ja jatkuva etovuus ei tunnu haittaavaan.. katsotaan sitten, jos oloilu jatkuiluu kauan, on varmaan mielikin muuttunut
kovasti jaksamista niille, jotka kamppailevat
oirettomuuden ja
huonovointisuuden kanssa :hug:
heituska 9+5