Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**





Nimimerkki * ikä * synnytyssairaala * Mones lapsi * sukupuoli

24.3.
pai78 * 32 * K-HKS * kolmas

29.3.
Manna K * 26 * Kät * toinen

1.4.
NewMoon * ?? * ?? * kolmas

2.4.
Sipsuttelija * 28 * OYS * toinen
snowball * 28 * KOKS * toinen

4.4.
Valjakka * 19 * OYS * ensimmäinen
Almukka * ?? * ?? * ??
lysti * 35 * SEKS * viides

5.4.
Dolores Haze * 26 * E-KSS * toinen
mmaarita * 17 * OYS tai LKS * esikoinen
Donnanen * 30 * HYS * viides
talitintti80 * 30 * KOKS * esikoinen

6.4.
NapaKissa * 28 * SatKS * esikoinen
Lime26 * 34 * ?? * kolmas
P-i-k-k-i-s * 21 * tukholma * toinen * poikaolo
HappyFeet * 25 * TAYS * esikoinen

7.4.
OmaKääryle * 23 * NKL * esikoinen
Milas * 31 * OYS * kolmas
Scala * 38 * NKL * kahdeksas

8.4
manhis * 28 * K-HKS * kuudes

9.4.
heituska * 23 * TAYS * esikoinen
Adrianna * 24 * SatKS * neljäs

10.4.
MAR-I * 26 * KYS * neljäs
Teräskukka * 28 * TAYS *toinen

11.4.
Allie81 * 29 * TYKS * kolmas
Pikkukulta * 26 * TYKS * esikoinen
buam * 29 * ?? * kolmas
Nuttura * 31 * K-HKS * kolmas

12.4
netta23 * 23 * PKKS * kolmas
nereida * 22 * NKL * toinen
anna79 * 30 * TAYS * kuudes
ViVa * ?? * ?? * neljäs

13.4
Amoraalinen * ?? * ?? * ??
Siffis * 27 * ?? * esikoinen

14.4
Karoliina83 * 26 * SEKS * vitonen
maarunen * ?? * TYKS * kolmas

15.4.
Vanya * 34 * KÄT * neljäs

16.4.
Kotilohikäärme * 28 * ?? * toinen

17.4.
hetami * 24 * K-HKS * esikoinen
nippiäinen * 31 * PHKS * esikoinen
äitzikkä * 23 * Kät * kolmas
Janoschin tarinatuokio * 32 * SatKS * kolmas

18.4.
Santtu82 * 28 * KÄT * esikoinen
Maaemo * 30 * SeKS * toinen
Pomm * 30 * KAKS * kolmas

19.4.
haave09 * ?? * TAYS * esikoinen
liinukka83 * 27 * OAS * toinen

20.4.
Yaden * 23 * TYKS * toinen
HarmaaVarpunen * 29 * ?? * toinen
Pirke * 35 * TYKS * kolmas

21.4.
Tikkipää * 33 * SATKS * esikoinen

22.4.
Pippuri89 * 20 * KYS * esikoinen

23.4.
Orion- * 23 * OAS * esikoinen
toukkala * 24 * LPKS * toinen

24.4.
Chilipapu * 37 * JS * toinen
Sinnlos * 25 * KAKS * esikoinen

26.4.
Päivänsäde82 * 27 * SEKS * ??

28.4.
Cissus * 28 * PHKS * esikoinen

29.4.
NeliApina * 32 * NKL * neljäs

30.4.
Ariella * 42 * SEKS * kymmenes
tatskattu * 24 * KÄT * toinen
rocket * 27 * NKL * toinen

??
Almukka83 * 27 * TYKS * esikonen
zella83 * 27 * K-HKS * toinen



Joukostamme poistuneet:

soap :hug:
An-nie :hug:
Tipetsu :hug:
Sanmoc :hug:
Cappuccino :hug:
innoM :hug:
hömppä78 :hug:
M ja mini :hug:
toiveissa11 :hug:
Anna-79 :hug:
Cheetah :hug:
ginger-lemon-honey :hug:
Aspen :hug:
maapähkinä :hug:



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Tein uudelle ketjulle jo vähän varaslähdön sillä lähden viikoksi reissuun. Siitä syystä päivityspyynnöt yksärillä, kiitos. Päivitän kun tulen kotiin jos ei reissussa ole mahdollista käyttää missään konetta.
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Aikaa on vierähtänyt kun kävin viimmeksi vaellusreissun vuoksi. Edellisviikko kului siis Utsijoen maisemissa syysvaelluksella ja ihan hyvin tuo sujui vaikka vähän huolehdinkin reissun raskauden vuoksi. Hih. Mitään ongelmia ei ollut ja nyt olen tyytyväinen että lähdin kun seuraava mahdollisuus olisi todennäköisesti tarjoutunut aikaisintaan kahden vuoden päästä. Ihana olla kotona, hyvin jaksaa taas katsella näitä seiniä pari vuotta.

Kylläpäs teillä on ollut kaikenlaisia oireita, mä oon päässyt tähän asti ilmeisesti aika vähällä mutta nyt on alkanut etomaan muutamana päivänä. Hajut ja ruoat nostaa karvaan veden kurkkuun. Nam. Finnit myöskin kukoistavat kasvoilla vaikka edellisraskaudessa iho oli koko 9kk täydellinen! Höh, sen olisin voinut ottaa nytkin... :D

Näyin pudonneen listalta eli:

Maaemo SeKs 30v. ja toinen tulossa La 18.4.2011


Iso halaus surun kokeneille! :hug:
 
Pistänpäs tännekin tuon edelliseen ketjuun kirjoitetun viestin jos joku osaisi auttaa :confused:

Kiitos kaikille osanotoista, mieli on itselläkin kyllä todella maassa
Yksi asia kuitenkin mietityttää - vuoto loppui heti samana päivänä eli torstaina, kun sairaalaan menin, sen jälkeen on ollut ajoittaista mahakipua ja erittäin vähäistä ja satunnaista rusehtavaa vuotoa. Voikohan olla mahdollista että kyseessä olisi esim. hematooma? Kun ultrausta minulle ei kuitenkaan ole vielä tehty ja raskausoireita on edelleen. Vai onkohan vain niin, ettei keskenmeno ole käynnistynyt kunnolla..nyt kun ei verta ole vuotanut enää ollenkaan..sairaanhoitaja sanoi silloin torstaina vain että veriarvot kuulemma koholla ja sen perusteella olisi keskenmeno, mutta toinen sairaanhoitaja jälkeenpäin minulle sanoi että ei sitä keskenmenoa verikokeesta voi päätellä..tiedä häntä? Jos toivo ei sittenkään ihan olisi menetetty? Ei vaan uskalla toivoa mitään ettei pety

Maanantaina olisi ultraus neuvolassa jossa tarkastetaan tilanne ja tehdään sen vaatimat jatkotoimenpiteet...
 
Yritin jo aikaisemmin aamulla laittaa viestiä, mutta eipä näy tulleen tänne.
Sinnlos kyllä ne vuodot voi loppuakin. Mullahan silloin km:ssa vuoti ajoittain kahen viikon ajan, välillä rusaasti, välillä vähän, välillä ei ollenkaan. Lopulta piti tehdä kaavinta kun homma ei tuntunut edistyvän vuodoista ja kivuista huolimatta. Mutta voihan olla, että saat vielä yllättäviäkin uutisia ultrassa.
Maaemo ihana vaellusreissu sulla takana. Olen haaveillut vaellukselle pääsystä ja odotan että esikko kasvaa sen verran että voi lähteä mukaan. Mies on vaellellut enemmänkin nuorempana. Onko esikoinen poika? Sitähän sanotaan, että poikavauva pitää äidin kauniina raskausajan ja tyttövauva vie äidiltä kauneuden :D Uskokoon ken tahtoo :D Mulla on muuten tullut nyt sittenkin sellainen olo, että poikaa odotan. Kun esikko on poika ja silloin mun kans teki mieli kaikkee suolaista ja oikeeta ruokaa. makea ei maistunut yhtään. Nyt sama juttu. Tyttöä odottaessa taas söin hirveesti makeaa. Ihmeellistä kun yleensä rakastan suklaata niin nyt se vaan yököttää. Ja mulla on niin frendien Phoebe olo. Kasvisyöjällä tekee raivokkaasti mieli lihaa :p Silloin viikko sitten teki mieli sitä meetwurstia ja eilen kaupassa tuoksui vastapaistettu liha ja mulla herahti vesi kielelle....
 
etoo etoo etoo.... koko ajan viikonloppu menny näissä fiiliksissä. mahakin alkanut kiukuttelemaan. välillä hirvee nälkä ja sit ku rupee syömään saa alas muutaman annoksen ja siinä se.
nyt tein kaalilaatikkoa ja en malttas odottaa et uunista saan ulos:p
ensi viikolla taas neuvolaa, jokohan kortti tehdään kun tähän asti on vaan tarkisettu ultralla ja siinä se ...
 
Super niukka vuoto alkoi eilen. Yöllä ei mitään.. Menimme kuitenkin pelokkaana tänään päivystykseen ja lääkäri ultrasi pitkään hiljaa: en saa kyllä valitettavasti näkymään mitään sikiö kaikuja.. :'(

Huomenna sovitaan aika kaavintaan!
Olo on tietysti kaamea! :'(

Muille kaikkea hyvää toivottelee surullinen M ilman miniä :'(
 
M ja Mini Voi ei, olen kovin pahoillani :( Voimia kovasti!

Tän ketjun vuosiluvun vois varmaan vaihtaa :)

Tääl on onneks pahoinvoinnit alkanu helpottamaan, nyt vaan olen ja nautiskelen. Väsymystä viel on mutta tähän on tottunu. Aattelin sit vasta ostaa äippävaatteita ku nt-ultra on ollu, ensviikol varmaan tulee se aika postissa.

Napis ja Elmo 8+4
 
Voi ei! Taas yksi ikävä uutinen tässä ketjussa!!:'( Voimia ja jaksamista M ja Mini! Me käytiin lasten ja isännän kanssa tänään shoppailemassa ja meinasin vallan uuvahtaa siellä kaupoissa! Olo oli yhtäkkiä aivan järkyttävän kamala ja 60km kotimatka oli täyttä tuskaa!! Noh, kun päästiin kotiin ja sain syötyä, olo onneks koheni huomattavasti! Nyt ajattelin laittaa lapsille leffan pyörimään ja nukkua ite hetken! Jos tällä sit taas illan jaksais. En muista tytöistä olleeni näin poikki odotusaikana! Kai se ikäkin jo tekee oman lukunsa!
 
M ja mini ja toiveissa11 :hug: Voimia surun keskelle. Liian paljon tulee nyt näitä huonoja uutisia :(
Nämä huonot uutiset saa aina itellekin sellaisen valjun tunteen, kuinkakohan tässä käy. Mutta Päivä kerrallaan eteen päin. Nyt ollaan onnellisia raskaudesta, jos suru yllättää sitten surraan.
Housut alkanu puristaan. Johtuneeko sitten jatkuvasta syömisestä vai kohdun kasvamisesta....
 
:hug: halit kaikille kellä on menny kesken :hug:

Mulla ei oo edelleenkää turvotuksen ja menkkakipujen lisäks mitää oireita. Eilen oli kihlajaiset veljellä ja illalla ku mittasin vyötärön ympäryksen nii tän aamun erotus oli 9cm :D Eli ihan järkyttävä turvotus, mutta "kiva" että ees jotai. Tänää kerrottii porukoille ja lopuille sisaruksille ketkä ei vielä tienny. Ja olihan ne ilosia. Ei meinannu äitillä mennä jakeluun et meille tulis vauva ku aina oon sanonu etten haluu. Eka oikeesti olin sitä mieltä ja sit en vaa halunnu kertoo et mieli on muuttunu ja sit toi yrittäminen kesti nii kauan et sen takia en halunnu kertoo.
Annettii semmone isovanhempien kirja (missä on muumikuvia) sille ja sanoin et tää on vähä tämmöne kierrätyslahja. Sit se avas ja ei millää tosiaa meinannu uskoo ja iskäki tajus ennen sitä :D Sit ku iskä kysy et "onko se totta" nii sit äitiki hiffas :D

Toivottavasti tuola mahassa nyt on oikeesti joku :heart:

HappyFeet 8+4
 
Milas
Mulla oli juuri toisinpäin; poikaa odotellessa mässäsin vain makeaa. Tällä kertaa ei makea maistu ollenkaan, joten oliskohan tyttö? Onneksi tätä kasvis-kalansyöjää ei vielä se liha ole houkuttanut kun tunnetusti päädyn tippaletkuun niistä kokeiluista.
Mutta SALMIAKKI! Mmmmmmmm........! Onneks verenpaineet on alhaiset :D
 
:hug: Menetyksen kokeneille :hug: :'(

Itselläkin aina välillä kummittelee että onkohan siellä masussa ketään/mitään kun on niin oireeton olo. Turvotusta ja kasvukipuja(?) alamahassa, rinnat on arat ja kasvanu aika paljon. Väsyttää tietenkin enemmän, mutta lähes kaikki ruoat maistuu.

Oltiin eilen pojan kanssa leffassa, käytiin kattomassa se Kissat ja koirat: Katti Katalan kosto. Vähän liikaa toimintaa 5-vuotiaalle, mutta hyvin jaksoi katsoa ja tykkäs leffasta. Sitten käytiin vielä hampparilla ja shoppailemassa, poika sai valita itelleen uuet farkut, vyön ym.

Tänään käytiin vielä HopLop-tyyppisessä leikkipaikassa, olin ihan puhki molempina päivinä ja oli pakko nukkua päikkärit. Poika on onneksi jo siinä iässä että antaa mun nukkua sohvalla, osaa ite laittaa videot tai kattoa netistä Pikkukakkosen sivuilta videoita tai leikkiä itekseen. Tulee sitten kuiskaamaan jos jotain asiaa :heart:

Tiistaina olis eka neuvola, en tiedä pääseekö mies mukaan mutta eihän siellä ekalla kerralla tehdä muuta kun jutellaan ja täytellään lappuja. Kerrottiin tänään myös mun äitille, ilahtui asiasta paljon :) Kukaan muu ei sitten tiedäkään, ajattelin jos pystyis pitämään ultraan asti salassa.

Cheetah ja pikkutassu 9+0 POKS
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille!:hug:

Minä olin viikonlopun mökillä naisseurassa. Oli kyllä kivaa, kun tarvitsi huolehtia vain itsestään. Toki oli kiva palata kotiinkin, missä kaikki oli mennyt hyvin.=)

Olin viime torstaina siellä varahaisraskauden ultrassa ja siellä näkyi pieni myttynen ja syke!:heart: Mytty olikin paripäivää nuorempi, joten ei ihme että silloin edellisellä viikolla ei vielä sykettä näkynytkään. Mulla on keskiviikkona ensimmäinen neuvola ja sitten vielä lääkäri, jossa sitten neuvolan puolesta määritellään tuo laskettuaika. Tulen sitten kertomaan jos tuota mun riviä muutetaan. Edelleen mulla on päivittäin huono-olo ja nyt on tullut myös väsymys mukaan. Toivoisin jo, että kuukausi menisi nopeasti, josko olo sitten jo vähän helpottaisi.

Ultran jälkeen perjantaina me kerrottiin miehen vanhemmille ja sisaruksille. Kaikki olivat oikein iloisia, joten siitä tuli ihan hyvälle mielelle. Vaikka tänään taas olen paljon miettinyt, että miten sitä sitten kolmen pienen kanssa jaksaa.. Kuitenkin luotan siihen, että tilanteen tullessa sitä vain jaksaa sen enempiä miettimättä. Mutta ehkä tämä on siksi niin vaikeaa kun juuri tuntui siltä, että meillä alkoi hieman helpottamaan kun kakkonen on jo yli 1,5 v ja touhuaa jo välillä aika itsenäisestikin ja leikkii isoveljen kanssa. Sitten kohta taas alkaa vauva-aika alusta ja olen ihan kiinni vauvassa, joten omat menot saa taas unohtaa toviksi..

maarunen ja Mytty rv7+1
 
M ja Mini sekä toiveissa11 :hug: jaksamista menetyksiinne.

viikonloppu meni töissä ja nukkuen, armoton väsymys on vallannut päivät. mies vähän hiilenä, kun käänsin molempina päivinä lonkkaa pienten 4tunnin päikkäreitten merkeissä ja joutui hoitamaan lapset.. olisi kyllä kiva jaksaa tehdä jotain kotihommiakin, pyykkivuori valuu kohta kodinhoitohuoneesta vastaan : / näin öisin ei kuitenkaan uni tule ja aamuisin ei meinaa päästä ylös.
myös jatkuva huono oloisuus on tullut kaverikseni, oksentaa ei ole onneksi tarvinnut vielä.
tiistaina ensimmäiset verikokeet vasta-aineiden määrittämiseksi, huoh. muutama viikko hermoilua ennen tulosten saantia :kieh:

joku kyseli sydänäänien kuuntelusta neuvolassa, itselläni kuunneltu joskus rv 11 jälkeen eikä muistaakseni kakkoselta edes kuulunut (?) että np-ultrassa tullut vasta ensimmäinen varmuus masun asukkaasta.

heituska 8+1
 
:hug: km:n kokeneille. :(


Mulla nyt rv 6+2, ei vielä mitään pahoinvointeja tai väsymyksiä (normaalista poikkeavaa), tänä aamuna ei kyllä ollu oikee ruokahalua, söin vähä väkisin...joku raikkaampi ois varmaan maittanu paremmin. Aamuyöstä oli nälkä joten se saatto tehä tuota. Pitäis huolehtia että syö riittävän tukevasti illalla ettei olis aamulla nälkä.

Me ei kans olla menossa varhaisultraan. Kuitenki ekalla neuvolakäynnillä ultrataan, siihe on vielä pari viikkoa. Ei varmaan meijän pikkupaikkakunnalla ultraan pääsiskään eli pitäis lähtä kauemmas ja tuskin aikaakaan enää sais ennen ku on jo tuo neuvolaki.
 
Kotilohikäärme Minäkään en suuhuni suostu lihaa pistämään vaikka näissä hormonihuuruissa kuinka hyvälle tuoksuis ja mieli muka teksis ;) Muutama vuosi sitten mulle tarjottiin vahingossa lihalasagnea (laitoskeittiön virhe) en edes paljoa syönyt kun huomasin oudon maun niin silti tulin ihan järkyttän kipeeksi :x
Mulla ei myöskään meinaa kotityöt luonnistua huonovointisuuden ja väsymyksen takia. Viikonlopun pesin kyllä pyykkiä, mutta en jaksanut millään viikata ja viedä kaappiin. Nyt on tuolinpäällystät täynnä vaatekasoja, onneksi puhtaina kuitenkin :whistle:
Eilen illalla meinas yrjö lentää suihkussa. Mä en kestä noita pesuaineitten hajuja enää yhtään. Hampaitten pesu pelottaa kun tietää että se on pelkkää yökkimistä...Voi toivottavasti tää ei kestä tällä kertaa yhtä pitkään kuin aikaisemmilla kerroilla...
 
Uutena "oireena" ummetus!! Vaiva, josta en elämässäni ole KOSKAAN joutunut kärsimään, ennemminkin päinvastoin! Ihmettelin viikonloppuna mahan jomotusta kunnes aloin miettimään että kpskahan viimeks on maha toiminu?? Joskus viime viikon ke-to, muistaakseni. Ja tällä syömisen määrällä ei todella ole ihme jos alkaa vähä mahaa kolottaa. Noh, tänään töiden jälkeen apteekin kautta... Aloitin myös eilen Ladyvita mama kuurin. On toi kalkin saanti muuten todella heikkoa kun en juo maitoa enkä käytä juuri muitakaan maitotuotteita. Edellisen raskauden jälkeen sain hiusmurtuman jalkaan kun nousin sängystä joten lisäkalkki voi olla tarpeen. Pahoinvointi vaivaa edelleen. Toivottavasti helpottais pian....
 
kauheesti voimia M ja mini ja toiveissa11 suruun.. :hug:

hmm.. mulla alkanu kolottaa selkää jos tarpeeks kauan seison paikallani, ja alkanu tuntuu raskaalle.. :) mulla taas toi ruoka menee alas vaihtelevasti; toisinaan on kauhea nälkä ja kun syön saattaa vaan kesken lautasen tulla fiilis, ettei enään mitään.. ?? mut toisaalta se on ollu aikasemmissakin raskauksissa aika tavallista.. :/ ja sit käyn usein yöllä syömässä.. hajuaisti tuntuu toimivan vähän liiankin hyvin, tuntuu et kaikki haisee.. :rolleyes: sit kuikuttaa ja väsyttää eli pienin päin ollaan.. :D mä taas löysin ihanat äitiyshousut, ni eipä enää purista mahaa ja lantioo.. =)


 
Minutki saa laittaa listaan. Ikää 19* OYS ja esikoinen tulossa (LA 4.4).
Huomenna olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Kaikki meijän perheessä ihan uutta ;). Mulla on myös selkävaivoja, kuulemma jonkinmoinen rakennevamma alaselässä, minkä kans on vain opittava elämään. Saa nähdä miten päin sitä ollaan sitten loppukuukaudet. Täällä kans yösyöntiä harrastetaan, mutta muuten on ollu kyllä suht helppoa. Mitänyt semmosta etovaa oloa vähän väliä. Kerran vain on pitänyt yrjötä aamulla. Se armoton väsymyskin on hävinnyt.
Maha tuntuu ihmeen isolta. Ärsyttääkin välillä kun ei vielä haluais kertoa muille ja kun tuntuu että ei kyllä keneltäkään jää huomaamatta. Vai tuntuuko se itestä vain siltä :). Oon kyllä turhankin hoikkanen tavallisesti, eikä notko selkä auta yhtään asiaa. Noh, eipä ole muut kuin oma äiti kehannu hienovaraisesti kierrellen kysäistä.
Torstaina alkaa koulukin. Mukava saada tähän arkeen jotain järkevää aikataulua.

valjakka 9+0
 

Yhteistyössä