Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Aika hurjaa ettei neuvolassa enää edes oikein käydä jossakin päin. Täällä tuppukylässä on vissiin tädeillä tylsää kun juoksuttaavat niin usein sekä äitiys- että lastenneuvolan puolella. Ensin käydään kuukauden, sitten kahden viikon ja loppuraskaudessa viikon välein. Ja ääniä saa mennä kuunteluttamaan ihan milloin vain jos epäilyttää. Tädillä on aina aikaa.
Ja äitipolille sataa ropisee lähetteitä jos mitään ongelmanpoikaseen viittaavaakaan on. Kerran jos toisenkin oon päässyt ilmaseen ultraan sairaalaan kun itse en olisi ollut mielestäni sen tarpeessa, mutta lääkäri halusi varmistella. Esim. kun ajoin ojaan, ilman että edes törmäsin mihinkään, piti kuitenkin tarkistaa että jos se nyt vaikka huomaamatta törmäsikin :D

Ekaa ultraa ei malttaisi odottaa... Vielä melkein kuukausi.
Ja taas saa moneen kertaan vatvoa lääkärille miksi ei mene veriseulaan... Ja tosiaan. Aina lääkärille. Täällä niilläkin on vissiin liikaa aikaa :D
 
Kotilohikäärme, ihana ku teillä sujuu noi ultrat ja lääkärit noin loistavasti. Aina vaan haukutaan julkista puolta, mutta tosi kiva kuulla välillä tuommoinen positiivinenkin tarina.

Janoscin tarinatuokio, minusta on ihana lukea että joku muukin luottaa suomalaiseen puhtaaseen ruokaan. Mulla oli tänään eka neuvola, enkä kyllä saanu minkäänlaisia ruokaohjeita, enkä oikein edes muista mitä sai syödä ja mitä ei. Mutta luotan siihen, että suomalainen ruoka on turvallista. Olen syöny kerran graavattua kalaakin. Ja kun olen käymässä mummolassa niin kaadan kyllä kahvin joukkoon tankkimaitoa, vaikkei se ookaan pastöroitua. Ihan samalla lailla elelin ekassakin raskaudessa. Uskon (ehkä vähän liikaakin) siihen, että jos syö raskausaikana terveellisesti ja monipuolisesti, se riittää kyllä. Ja kun muutenkin elintavat on hyvät (hyvä ruoka ja säännöllistä liikuntaa), varmasti vauvallakin on kaikki edellytykset kasvaa hyvin!

Mullakin on ekaan ultraan vielä kuukausi, sain sen lokakuun alkuun.
 
Huomenet! Oon aktiivisesti käyny lueskelemassa teidän kaikkien kuulumisia vaikken oo ehtiny kaiken kiireen ja väsymyksen keskellä kommentoimaan mitään mihinkään. Mulla olis np-ultra maanantaina eikä nyt edes kauheesti jännitä (kiitos dopplerin jota käytän aktiivisesti). Unettomuus ja ummetus vaivaa edelleen, muuten olotila alkaa olla kohtalaisen normaali. Tai sit tähän on vaan jo tottunu, tiedä häntä. voikaahan huonosti ja paksusti, tuun maanantaina kertomaan ultrakuulumiset!

Pai ja pikkusammakko rv12
 
Mäkään en mene veriseulaan. Sanoin sen neuvolatädille ja se kirjas sen vaan ylös. Se ei tiennyt edes, että siihen ei tarvii mennä... hullu neukkistäti, eihän mikään selonta ole pakollista...Se kun on ollut alalla aina, eikä tienny.

Apua tota esikoista... syö sitä tuttia, jota söi laitoksella... se on tarkotettu 0-3kk ikäselle... se löys sen ja laitto innoissaan suuhun =) ehkä se fiilistelee vauva-aikoja XD

Täällä ihania satunnaisia pahoinvonti/heikotuskohtauksia, migreeniä ollut jo pari viikkoa, jee. Tissit niin turvonneet, että kaveri repeili XD

ps.mä oon helsingistä

Tatskattu & pro 6+5
 
Huomenta!

Pahin ilmavaiva-kausi on ohi, mutta tilalle tuli kurkkukipu :( Unettomuus on palannut taas, ja tänäänkin heräsin jo seitsemältä vaikka ihan hyvin olisin voinut jatkaa unia pidempään. Viikko enää np-utraan, ja vähän jo jännittää.

Eräs kaveri kyseli alkuviikosta että onko vauvaa tulossa kun nähtiin pitkästä aikaa. Kyselee siis aina kun ei pitkään aikaan olla nähty, ja jotenkin vaistomaisesti kielsin nytkin :whistle: Haluan odottaa sinne utraan asti, ja eikös rv12 jälkeen olla jo aika turvallisilla vesillä?

Minä olen Espoosta, joten voin osallistua pk-sudun livetäpinöihin mielellään :D meitä taitaa olla aika moni tältä alueelta.

Täytyy aina välillä tarkistaa raskauslaskurilla viikot, kun en aina niitä tarkasti muista :ashamed: varsinkin jos tähän pinoon ilmoitan tarkasti.

Cheetah ja Pikkutassu 10+4
 
talitintti Meillä taisi olla nuo neuvolakäynnit samalla lailla (ylläri-pylläri kun molemmat kymenlaaksosta ollaan ;) ) Eli ensin kk välein, sitten 2vk ja lopussa 1vk välein. Lääkärissä käydään 3 krt.

On kyllä vaihtelevia käytäntöjä neuvoloiden suhteen. Musta ainakin oli ihan kiva käydä alussa se kerran/kk ja sitten useammin. Joka kerralla piti pissiä purkkiin, verenpaine, paino ja sf- mitta sitten puolenvälin jälkeen. Hemppa otettiin melkein joka kerralla, mulla jäi yhden kerran väliin esikkoa odottaessa ja hupsista - seuraavalla kerralla olikin enää 102. Vähän väsytti ja oli heikko olo :x Ensi tiistaina olisi sitten KOKSIN käynti ja np-ultra. Keskiviikkona sitten ensimmäinen neuvolalääkäri. Paha olo vaivaa satunnaisesti, joten jospa kaikki olisi masussa hyvin :) Tämä alkuodotus on kyllä ollut kaiken kaikkiaan paljon helpompi kun esikoisesta, josta oksensin monta kertaa päivässä rv 16 asti. Nyt oksukerrat mahtuu yhteensä kahden käden sormiin. Oisiko se sitten poika tulossa...? Ei mulla kyllä vielä ole mitään fiilistä sukupulesta, esikosta olin varma alusta asti ja tyttöhän se olikin. Kysyttiin silloin ja varmaan kysytään nytkin sukupuoli etukäteen. Jos se onkin poika, niin ei tarvitse sitten ensimmäisiä viikkoja pukeutua pelkkään vaaleanpunaiseen :D
 
Mä en edes tiennyt että tommonen veriseula on olemassa :D. Tosta neuvolasta tulleesta lapusta sen vaan luin. Enpä taida mennä kun jännittää turhaan ja entäs jos siinä onkin jotain. Ehkä sit menen jos se ultra antaa ymmärtää et on tarvetta.

Ihanaa kun on kohta taas vkl. Viikot ne vaan vierii poksuu :)

Me tai siis mä ajattelin järjestää sukulaisille neuvolan jälkeen vedonlyönnin lapsen syntymäpäivästä ja ajasta. 2e on panos ja kuka arvaa lähimmäks saa sit koko potin. Vähän jännitystä odotukseen :LOL:

NeliApina ja projekti 6+5
 
Täällä jännityneenä ja kauhun sekaisin tuntein odotetaan iltapivällä olevaa varhaisultraa...:eek: Tuntuu että aika matelee ja mitään ei saa tehdyksi... Jatkan siis tovin jännitystä ja tulen ilmoittelemaan sit uutiset

liinukka83 ja nimetön 8+2
 
liinukka onnea ultraan tai mitäs onnea siihen nyt tarttee mut kuitenki :D
Harmaavarpunen eipä se turha panikointi kaiken ruuan suhteen oo kovin järkevää. Mä oon aina vaan välttäny sitä maksalaatikkoa ja maksaa muutenki ja graavikalasta en ees tykkää. Muuten oon syöny ja syön nytkin mitä mieli tekee. En niitä vitamiinejakaan syöny ennemmin mut nyt jostain syystä ostin ku neuvolan tyttö sanoi puhelimessa että sitä foolihappoa olis sitte hyvä syödä... Syön noi ja sit riittää. Ei kai se pahasta oo kun en voi hedelmiä syödä mut hengissä oon siltikin. Joku paniikki iski et apua,entäs jos se solurykelmä ei saakkaan sitä foolihappoa tarpeeks ja siit tulee ihan omituinen :vampire:
 
Mä en kans halua veriseulaa. Enkä niskaturvotuksen mittaustakaan. Jos muuten katsois että kaikki ok, ja rakenneultra normaalisti.

Luulen, että meille tulee tyttö. Oli jo ennen raskautta semmone olo. Viime raskaudessa veikkailin poikaa (mut sitähän ei sit koskaan saatu tietää).

Ens tiistaina eka neuvola ja ultraus. Lasken päiviä... :attn: :D
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäiviä! Sain tänään kuuluville murusen sydänäänet ja voi että kun voi olla maailman kaunein ääni. Kauheen nopee jumputus, en laskenut mutta veikkaisin jotain 150 :) Kauan sai ettiä ja oli alempana ku luulinkaan, nyt on helpottuneempi olo, seuraavaks sitte nt-ultra 20.9. Sitä ennen onneks voi kuunnella dopplerilla :)

Kaunista syyspäivää!

Napis ja Elmo 10+1
 
Mä ilmoitin np-ultraa varatessa jo että en aio mennä seerumiseulaan. Np-ultra normaalisti ja siinä toivottavasti kaikki ok. Pojalla oli turvotusta sillon 7mm. Eka raskaus kun seerumiseula olis ollu tarjolla, mutta ei sitten otettu kun laitettiin suoraan jatkotutkimuksiin.
Neuvolassa kans kyseli et aionko mennä seulontoihin ja sanoin ihan saman et tavan np-ultra, mutta ei seerumiseulaa.
Toisaalta jännittää ihan hirveesti se ultra, mutta jotenkin on kuitenkin rauhallinen olo sen suhteen. Jännittävää ristiriitaa ;)

Mä oon jostain mystisestä syystä alkanu heräämään viiden aikaan. Väkisin kun sängyssä pysyy niin nukahdan kuitenkin takasin joskus tunnin päästä ja voi luoja et väsyttää kun kello soi. Ärsyttävää! :headwall:

Donnanen rv 10+3
 
ekaneuvola käyty.. :) kirjattiin tiedot, ja lähetteet labraan kaikkiin niihin pissa ja veri näytteisiin mitä tarvitaan.. jännää on että on jääny muutama neuvolakerta pois kokonaan viime odotukseen verrattuna, ja seuraavaks on ultra mihin tulee ajat kotiin, ja neuvola on vast sit jokus viikolla 20.. :) no nyt vaan ultraa oottaessa.. :) mä taas otin sen seerumiseulan myös, otin viimekskin; vaikka mitään syytä ei ollutkaan.. huomen aamuna labraan, et saa kaikki hoidettua; nyt vaan jännittää, mahtaako tällä kertaa löytää verta hyvin..
viimeks tökki muutamasta kohtaa, ja ties mitä =ei tarpeeks verta, sitte siihen tuli toinen täti ketä sai suoraan putket täyteen.. saldona oli kahden kuukauden täys mustat kyynertaipeet.. :(

 
Mää en myöskään mee siihen veriseulaan, enkä siihen np-ultraankaan. Eivät vaikuta meidän päätöksiin milläänlailla, jos siellä jotain ilmenis, niin eipähän tartte etukäteen hättäillä.

Harmaavarpunen (ja oli niitä muitaki) oon kanssanne samaa mieltä. Suomalaista ruokaa kyllä syön juuri niinkuin mieli tekee (kun tekee). Haukeen oon silti suhtautunu varauksella, vaikka torniojokilaakson pienistä kaloista onki kysymys. Ja graavilohta en aio jouluruokalautaseltani jättää pois :).. Se on mulle suurta herkkua, mutta pitää sitäkin silti yrittää rajoitusten kanssa syödä.

Mainitsitte rintojen turvotuksesta ;). Mulla siihen liittyen oli pieni tapaus ku oltiin ystävien häihin menossa ja yövyttiin anoppilassa. Rupesin kiskomaan mekkoa ylleni, ja sai mies toden teolla repiä vetoketjua kiinni. Koko juhlapäivän olo oli tissien kohdalta kuin olisi purkkiin joutunut ja sai pelätä että millon tosissaan ratkeaa saumat. Olisi vissiin kannattanut kokeilla kyseistä leninkiä ennen reissuun lähtöä :LOL: Tuolloin oli rv 5+?.

Täällä painitaan yliopiston + pahoinvoinnin kanssa... Ei kovin ihana yhdistelmä.
Vielä olis 2,5vk ootettavaa neuvolalääkärille ja ultraan. Jospa sitä sitte täälläki saatais kuulla vahvat sykkeet pikkuasukkaan puolelta. Ihana lukea kun olette itse pongailleet niitä.

Valjakka ja rv 10+3

vielä tuosta "aamuilusta".. Määki suunnilleen siinä viiden aikoihin joudun nousemaan vessaan, mutta samalla pitää käydä syömässäkin, muuten on ihan järkyttävä yökkökohtaus sitte ku herään uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
NapaKissa Minusta tuntu ihan samalle se vauvan sydän. Olisin voinu kuunnella sitä vaikka tunnin. :heart: On se vaan niin sulosta. :D
Donnanen Mie herrään kans viideltä joka aamu. :O Sitten pitää käyä vessassa ja alan uuestann nukkumaan. Ylleensä on kuuelta herätys ni ei siinä kauheesti enää kerkiä nukkua.

Mie en halunnu mitää seulontoja ja täti sano vaan että okei, ja se oli sillä selvä.
Tuntuu että tuo pikkunen kasvaa tosi vauhdilla ku maha jo näkyy nii selvästi. :D
 
Ultrasta kotiduttu ja siellä se yksi pieni sydän näytti tumpsuttavan...:heart::heart: Koko vastasi omia laskuja. Helpotti kyllä huomavattavasti oloa, vaikka riski toiseen keskenmenoon ei olekkaan vielä ohi, viimeksihän mulla oli pikkuinen kuollut mahaan juuri näillä viikoilla. Mutta jospa sitä nyt uskaltaisi jo luottaa enempi siihen että tämän pikkuisen saan mukanani kantaa loppuun asti ja ottaa syliini sit huhtikuussa!!:heart: Huomenna täytyy soitella neuvolaan ja sopia np-ultra aika ja veriseula aika. Mä siis aijon myös osallistua seuloihin. Viime raskaudessa kuuluin riskiryhmään ja kävinkin lisätutkimuksissa ja multa otettiin lapsivesinäyte, mutta kaikki oli kuitenkin hyvin. Tämän myötä saimme myös 100% varmuudella tietää sukupuolen ja se sukupuoli aijotaan kysyä tästäkin mikäli sen sit ultrassa vain saa selville.:D Meijän esikko oli niin vilkas masuasukki että ultraajia aina nauratti kun se yritti piilotella itseään.:LOL: Tästä pikkuisesta mulla on jotenkin poika olo, en tiedä miksi, mutta se vaan on. Mitäs olisitta mieltä jos liitettäs tohon ekan sivun tietoihin et kumpaa ite veikkaa ja sit se kumpaa on ultrassa sanottu?

Mä herään kasn joka yö 5 aikoihin siihen että on niin kamala pissahätä että tuntuu ettei vessaan enään kerkee.:D Mut pääsen kyllä sen jälkeen heti takas uneen kun van pään saan tyynyyn.

Nyt täytyy lähtä ihan pikku nokosille...|O:whistle:

liinukka83 ja nimetön 8+2
 
Hauskoja nämä sukupuoliveikkaukset, itsekin siihen sortuneena. Mulla on ihan tyttö olo ja jotenkin olen aina tyttöä toivonut. Toki poikakin kelpaa :) Me halutaan kyllä tietää kumpi tulee jos se on vaan mahdollista saada tietää. En tiedä miten ne niitä kertoo täällä päin, näissäkin kai paikkakohtaisia eroja on.
Ihmettelen tosi kovasti tätä väsymyksen määrää. Eilen illalla oli tuskaa, että sain oltua hereillä klo 20:30 asti. Nyt on kaksi päivää tuntunut, että 8-16 on liian pitkä aika olla töissä. Mulla on vielä sellainen työ, että joudun liikkumaan paikasta toiseen päivän aikana, niin tuntuu vielä rankemmalta. :( Saa nähä pitääkö jossakin vaiheessa luovuttaa ja huilia pari pv kotona. Mietin myös sitä onko Hb laskenut liian alas kun se oli 125 viimeksi ja 120 on neuvolan sallittu alaraja. Onko jollain tietoa mitä sitten tehdään jos se laskee alle rajojen?
Me ei olla kerrottu vielä kovin monelle, mutta mulla alkaa ainakin olemaan jo kohta sellanen maha että tätä ei enää väljiin villatakkeihin piilotella....

Siffis ja Pimpula 9+1
 
Mulla laski hemppa synnytyksen jälkeen 80 ja ei tehneet mitään... mut kaipa sitä rautaa ruvetaa popsii jos menee sinne 120alle, eihän siinä muuta voi.

Tänään tullut kammottavia yökötyskohtauksia. Ja nyt tuo poika tuolla riekkuu sängyssä yliväsyneenä, herrrmo kireellä näin illalla jo.

Tatskattu & pro 6+5
 
huomasin eilen sängyssä makoillessani, että mullehan on pullahtanut ihan ehta vauvamasu!!!! <3 <3 Tämä olemassa oleva outokumpuni vaan auttaa sen piilottamaan muiden silmiltä... Mutta käsin sen jo tuntee... :) Aivan ihana havainto.. :´)

Rv:t tänään 12 kieppeissä, neuvolan laskujen mukaan 12+4, mutta luulenpa että likempänä 12 kuitenkin ... No ensi viikolla np-ultra! :)
 
Iltaa!

Neuvolakäytännöistä oli puhetta: Meillä on täällä kanssa neuvola joka kuukausi, 3 lääkärineuvolaa, ja sitten loppuvaiheessa kaksi kertaa kuussa neuvola ja lasketun ajan jälkeen sitte kerran viikossa. Lisäksi meillä on raskausaikana kaikki lääkärikäynnitkin maksuttomia! Yllätyin tosiaan viimeraskaudessa, kun ei kertaakaan tarvinnut maksaa lääkäristä, vaikka asia ei ois ees liittynyt raskauteen:)

Ite oon menossa niskaturvotusultraan ja veriseulaan, olin edellisessäkin raskaudessa. Sukupuolta ei meidän sairaalassa ( SatKs) kerrota. Aina sanotaan, että ei näy. Eli eipä kannata ees kysyä tälläkertaa. Esikoisesta oli tyttöolo - poika tuli, tästä toisesta poikaolo ja tyttö tuli, eli nyt tyydyn sanomaan, että jompikumpi tulee :D

Ruuasta:: Musta tuntuu hassulta, että tuosta ruuasta tehdään neuvolassakin valtava numero, ja sitten epätietoisimmat miettii jo että uskaltaako vaikka viiliä syödä. Itse söin just tänään maksalaatikkoa. Ja oon edelleenki sitä mieltä, että sitä voi syödä kohtuudella, koska maksaa siinä on äärimmäisen vähän. Tossa mitä ite söin, oli maksaa 10%. Ja graavia kalaa syön myös, oon molemmissa aiemmissakin raskauksissa syönyt. On äärimmäisen harvinaista ja huonoa tuuria saada kotimaisesta ruuasta listeria tai botuliini. ( Oon muuten ite sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja ja silti kyseenalaistan tosi paljon neuvoloiden ohjeita ja suosituksia ) Mutta tietenkin jokainen tekee, niinkuin kokee itselleen ja vauvalleen parhaaksi. Ite en näe syytä jättää mitään syömättä, kunhan syö kohtuudella. Ulkomaisten ruokien kanssa oon tarkempi.

ON: Ihanaa.....tänäään oli pitkästä aikaa pahoinvoinnista vapaa päivä:) Kai se huomenna sitte kostautuu.

J-t ja Möttönen 8+4
 
iltaa mammoille :)

kuulumisia luettu, mutta kirjotteluun ei ole energiaa piisannut, nytpä aion satuilla jotain :D
ihania ultra ja dopplerilöytöjä monilla masuilla :heart:

täällä on ollut puhetta neuvolakäynneistä, Santun kirjoitus jäi mieleen (vaikka jollain muullakin taisi olla sama tilanne) että voiko tosiaan olla noin harvakseltaan neuvolakäyntejä?! varsinkin kun ensimmäistä odottaa, niin oli kiva käydä juttelemassa ja seurailemassa tilannetta edes kerran kuussa.
täällä meilläpäin (SekSiin kuulutaan) alussa kerran kuussa, sitten 2 viikon välein ja 36 viikosta kerran
viikkoon, lisäks 3 lääkärikäyntiä alakerran tutkailua varten ja np- ja rakenneultrat polikäynnin hinnalla.
joka neuvolakerralla pissan tikutus, paino, verenpaine, hb, sydänäänet ja sf-mittaus, kun viikkoja enemmän. jo kakkosta oottaessa uutena oli tullut 3 pissakoetta labraan, piilevien pissatulehusten seulontaan sekä tietty veren vasta-ainemittaukset, joita omassa tapauksessani vähintään kerran kuussa... joten kylläpä sitä taas on terveyskeskukseen asiaa melkein muutaman viikon välein, ja aina oosuu muutamia pitkäsilmiä samaan aikaan, koska paikkakunta niin pieni ja kaikkien asiat yhteisiä.. jännittelen että kauan tämä pysyy salassa :D en ole asiasta kertonut edes siskolleni tai vanhemmille, ainostaan kahdelle parhaalle kaverille sekä mies nyt tietty tietää.

tänään siis ensimmäisessä neuvolassa käyty
viikkoja: 9+5
pissa puhdas
paino: + 900g lähtöpainosta
RR: 108/81 (tosi matala mulle, kun yleensä yläpaine jotain 130 luokkaa)
hb: 123 (ei vielä lisärautaa, mut multivitan raskauslisää)
sydänäänet: ei saatu kuuluviin, mutta doppler ilmoitti nopeatahtisen sykkeen löydöstä, lukemaksi tuli 142, riittää mulle hyvin, kun yleensä äänet kuuluneet n. 13 rvllä ultran jälkeen.
seuraava neuvola 4.10. joka on lääkäri-neuvola

neuvolasta mukaan iso nivaska ohjeistuksia ruokavalion ja liikunnan suhteen. itse myöskin luotan suomalaiseen ruokaan, kotimaisia sinihomejuustoja oon syöny sen jälkeen ku ainesosissa on mainittu pastöroitu maito. maksalaatikon ja graavikalan ystävä en muutenkaan ole, joten ne jäävät huoletta syömättä. neuvolatäti mainitsi myös kieltolistalle hauen ja sisävesien isot (muistanko oikeen) kalat.

neuvolasta laitettiin suoraan lähete sairaalaan, josta tulee kutsu np-ultraan. itse käyn myös seulontakokeissa, koska olen molemmilta pojilta käynyt aiemminkin. mitään ei ole kummankaan tuloksissa ollut.
tärkeinpiä ja eniten jännitystä aiheuttavien veren vasta-ainetutkimusten tuloksia ei tientenkään ollut tullut.. pitää soitella tiistaina uudelle neuvolatädille ja kysellä niiden perään..

tiistaina jälleen labraan verta putkittaan: seulontakoe, sekä sokerirasitus. myös ensimmäinen pissatulehus-näyte vietävä. labrassa menee siis koko päivä uteliaiden ihmisten kanssa, huoh.

täällä oli puhetta myös tyttö- ja poikaoloista meillä olisi kovasti toiveena saada kahden pojan jälkeen prinsessa, mutta ensimmäisen sykkeen perusteella tuli kuitenkin poikamainen fiilis, kakkosen ensimmäinen sykelukema jäänyt mieleen: 145 ja tänään siis 142. voin hyvinkin olla väärässä, mutta yllätys olisi ihanin, jos tulokas olisikin veikkauksen vastakohta.
oli asukas kumpi vain, tosi tervetullut perheeseen. tämä lapsi vaan todennäkösesti jää meidän viimeiseksi verijuttujen takia, niin sillä olemme tyttöä molemmat toivoneet.
ajateltiin kysyä ultrassakin, esikoiselta miehen kysyttyä ensimmäisessä ultrassa ja asia jäi siihen. kakkoselta ei kysytty kummassakaan. joten nyt ajateltiin repäistä :D
pitää vielä mainita, että tayssissa ollessani kakkosen aikaan satuin näkemään kaksi palleroa ultrakuvassa, miehelleni mainitsin silloin, että luulin nähneeni kivekset! taisivat olla, koska nuorimies sieltä tulikin :LOL:

olipas kovin omaan rumpuun kohdistunutta tekstiä. olen vain niin touhussani, koska viikko sitten tiistaina oireiluni loppui sairastuttuani flunssaan, nyt olot palanneet nuhan mentyä ohitse. toissapäiväinen oksentaminen ja jatkuva etovuus ei tunnu haittaavaan.. katsotaan sitten, jos oloilu jatkuiluu kauan, on varmaan mielikin muuttunut :LOL:

kovasti jaksamista niille, jotka kamppailevat oirettomuuden ja huonovointisuuden kanssa :hug:

heituska 9+5
 
Hitsit, aamu alkaa kuvotuksella, piti syödä pojan mangososetta et kykeni antaa sille puuron. Nyt kun pitäis lähtee ulos niin eipäs kykenekkään, kun oksettaa. Ihanaa et osa kuullu jo sydänääniä ja näny ultrassa pienen.

Vointeja kaikille!!

Tatskattu & pro 6+6
 
Huomenta!

Syömisistä on ollut puhetta. Itse olen aika tarkka niiden rajoitusten kanssa. Meidän neuvolasta ei ainakaan maksa saanut täystyrmäystä, joten kohtuudella olen maksalaatikkoa ja -makkaraa syönyt. Niissähän tuo maksapitoisuus ei ole kovin suuri.

Mutta nuo muut sitten, varsinkin ne, joista varoitellaan listeriariskin vuoksi. Ne rajoitukset otan kyllä ihan tosissaan. Kohtukuoleman yhteydessä minusta otettiin kaikki mahdolliset verikokeet, kun vauvan kuolinsyytä tutkittiin. Silloin minusta löydettiin listeria, eikä aavistustakaan mistä sen olen saanut.

Oireiltaan listeria on flunssan/nuhakuumeen tapainen, että sitä ei edes välttämättä tiedä saaneensa. Perusterveelle aikuiselle se ei ole vaarallinen, mutta mahassa olevalle vauvalle kylläkin. Ikävä kyllä, listeriaa ei voi välttää syömällä "kohtuudella" riskiruokia. Se kun voi olla siinä ainoassa ruokapalassa, minkä suuhunsa laittaa.

Mutta tämäkin on niitä asioita, joista jokainen päättää kohdallaan. Vuodet ja lapset ovat minulle kuitenkin opettaneet, että ei ole sellaista asiaa, mitä ei voisi omalle kohdalle sattua.

Neuvolasta Minullakin on seuraava neuvola vasta lähempänä puoltaväliä. Lääkärineuvolaa ei ole näköpiirissä, todennäköisesti siksi, että olen jo kahdesti siellä käynyt varhaisultrassa. Np-ultraan odottelen aikaa. Verikokeeseen tuskin menen, en käynyt viimeksikään. Oli tulos mikä tahansa, niin meillä se ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä.

Sukupuolesta Haluan tietää etukäteen, ja ainakin viimeksi Naistenklinikalla lääkäri kysyi automaattisesti, haluanko tietää. Niillä oli siellä papereissakin eri käyrät tyttö- ja poikasikiöille.

Kohtukuoleman yhteydessä helpotti kovasti, että vauvasta oli tullut jo persoona. Raskausaika oli puhuttu "Väinöstä", eikä vain vauvasta, jonka sukupuoli olisi paljastunut vasta sen jälkeen kun hän oli kuollut ja syntynyt.

Tyttöolo on mulla. On niin erilainen olo kun viimevuosina olleet poikaraskaudet. Nuorin tyttö meidän perheessä on jo 9v, joten olisi taas ihan kiva vaihteeksi hoidella tyttöä, ja saada uppoutua niihin ihaniin tyttöhepeniin.

Aurinkoista syyspäivää kaikille!

Scala ja Toivo Itunen (tyttöolosta huolimatta) rv 9+4
 
Neliapina ja tatskattu, mä poksun teidän kanssa tänään, kun en yhtään niistä viikoista tiedä:ashamed:

Joten mennäänkö rv7 nyt?

Mulla ihan samat olot ja fiilikset kuin ennenkin, hiukan väsyttää tosin aamupäivisin. Tosin ihan varmasti johtuu myös siitä, että kun ei illalla ja yöllä nukuta ja aamuisin pitää herätä klo 6 niin onhan se selvää että saattaa jossain vaiheessa ramaista sitten:confused:
Tuo yövalvominen on ihan käsittämätöntä! Ei uni tule ja ähisen ja puhisen yksikseni vain.
Tuotatuota, ja se mun öööö.....romantiikan nälkä ei ole mihinkään kadonnut, mutta säälin miesparkaa kun joutuu karkuun luikkimaan yhä yhtä himokasta vaimoaan. Ajattelin oikein uholla, että tulkoon vihjailemaan jos siltä tuntuu. Hiljaista pitelee toistaiseksi:whistle:

Ensi viikolla on se neuvola, se ultra kiinnostaisi kyllä paljon enemmän. Saapas nähdä milloin sinne sitten pääseekään.

Mutta näillä mennään nyt, lapset rakentaa legoilla sulassa sovussa, taidan alkaa pyykin vatkaukseen siis. Voikaa hyvin:wave:
 

Yhteistyössä