Huhtikuulaiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.4. Timangi, 27v, Helsinki,
4.4 Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
5.4. Ipana, 28v, toinen muksu, Kätilöopisto
6.4. Peenu, 26v, esikoinen, Seinäjoen keskussairaala
8.4. mimmi, 24v, esikoinen, OYS
10.4. akiram, 28v, esikoinen, LPKS
11.4. hipsu, 28v, esikoinen, Jorvi
13.4. Sasa, 24v, esikoinen, Satakunnan keskussairaala
14.4. Athene, 28v, esikoinen, KYS
17.4. Annukka, 31v, esikoinen, KOKS
20.4 Cosmic, 23v, esikoinen, PHKS
21.4. Sari, 23v, esikoinen,
22.4. satu-täti 27v, 2 lasta, P-KKS
24.4. Molly, 25v, esikoinen, TAYS
26.4. vivi, 37v, neljäs, Jorvi
27.4. aurinko, 28v, esikoinen, OYS
27.4. Tosca, 27v, Vantaa, toinen, Kätilöopisto
28.4. Hannele, 26 v, toinen lapsi, esikoinen 1 v.
29.4. Miuku, 28v, Esikoiset eli kaksoset, Kätilöopisto
30.4. Mustikka ,25v, toinen
30.4. Minnie, 23v, esikoinen, TAYS

4.4 Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
18.4 Nipsu, 28v, esikoinen, Hyvinkään sairaala

Huomenia,
tänne ei ihmeitä kuulu, kovasti odottelen että tuntisin niitä joita olen liikkeiksi jo kertaalleen kuvitellut. Oon taas lukenut liikaa nettiä ja usein on jo näiden viikkojen kohdalla, että ""joko tunnet vauvasi liikkeet?"" Luulin kyllä tunteneeni, mutten ole varma ja nyt en ole ainakaan tuntenut kun oikein kuulostelen..
Tiedän, että on tosi hölmöä odottaa, että tuntisin jatkuvasti jotain näillä viikoilla, mutta pakko on näköjään päästä jotain jännittämään :) Ja jotenkin olen itselleni perustellut, että PAKKO tuntua kun niitä on kaksi eli puolet vähemmän tilaa..

Löysin sattumalta yhden kivan linkin, jossa on kuvia ja kerrotaan kehityksestä. Tollasia sivuja on toki varmaan miljoona, mutta tuolla oli niin hienoja kuvia, että laitan linkin teille tänne jos sitä sivua ei ole vielä nähnyt :)

http://www.justthefacts.org/clar.asp

Hei...

Tänään oli taas neuvola. Kaikki oli kunnossa. Masuasukki oli niin vilkkaalla tuulella, hyvä että TH sai sykkeen kunnolla laskettua. TH heitti huumorilla, että mitäs jos on noin vilkas synnyttyäänkin. Kyllä sen itekin huomaa, että välillä on tosi kova meno massussa.

TH kyseli myös, että kumpaa sukupuolta kuvittelen masuasukin olevan. Hän kertoi jostain tutkimuksesta, jossa 90 % äideistä oli ajatellut tulevan lapsensa sukupuolen aivan oikein. Tiedä sitten, uskoako tuohon... Jää nähtäväksi, sillä emme halua tietää sukupuolta ennakkoon. Paino oli noussut, koko raskausaikana on tullut lisää lähes 3 kiloa. Huomenna alkaa 20. viikko... Kyllä aika rientää!

Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

1.4. Aida, 28v, esikoinen, LKS
4.4. Lilja, 21v, esikoinen, KOKS
18.4 Nipsu, 28v, esikoinen, Hyvinkään sairaala

Tänään ostin ensimmäiset äitiyshousut, ettei tarvitse jokaisiin laittaa kumilenkkiviritelmää ja sitten vessassa aina niitä availla. Vielä sellaiset mahan yli vedettävät eivät ole sopivat, mutta pienehkö masu on! :)

Ihan alkuraskaudesta asti olen rasvannut masun, rinnat ja reidet hajusteettomalla perusvoiteella suihkun jälkeen. Joudun tuota tekemään ihan muutenkin kuin raskausarpien pelossa, koska iho alkaa kirraamaan aina syksystä --> koko talven...

Vauveli potkii jo kovasti. Liikkeet ovat tuntuneet nyt muutaman viikon, tosin viime viikosta asti vasta selvinä potkuina. Aiemmin ne on olleet sellaisia vihlaisu-sipaisuja ;) Mutta tämähän on yksilöllistä, kuten moni muukin asia raskaudessa!

Rakenneultra on parin viikon päästä. Mies ei haluaisi välttämättä tietää sukupuolta, mutta minä tahdon. Pitäähän sitä tietää, minkä värisiä vaatteita ja huoneen sisustusta pääsee suunnittelemaan! ;)

Reippaita päiviä!

Pikaiset kuulumiset ennen nukkumaanmenoa :)

Rakenneultrassa kaikki hyvin! Huoh..oli se helpotus :)
Pieni potki siellä kovasti ja mittoja ei meinannu saada, kun oli jotenki väärässä asennossa :D Kyllähän siinä vähän tippa tuli silmäkulmaa..sen verran herkkää :)
Tosin, kaikki taitaa nykyää olla herkkää..

Saatiin kolme ultrakuvaa mukaan ja niitä on nyt ihasteltu :) laskettu aika muuttu jopa päivällä :)

Eipä muuta..pitää paremmalla ajalla tulla kirjottelemaa enemmän :) hyvät viikon jatkot kaikille! :)

Heip taas.
Oon vähän tässä taustaillut, viikon verran oon ollu jo sairaslomalla, viikko vielä jäljellä. Supistuksia on tullut siihen tahtiin että neuvolalääkäri laittoi pois töistä. Eihän mulla nyt kovin raskas tämä työnkuva ole kun sisätöissä oon ollu jo viikosta 12 lähtien. Oli miten oli, levolla koitetaan rauhoittaa masulaisen elinympäristöä... sikäli vaikeaa kun tuo 1,5 vee esikoinen vaatii oman huomionsa kaiken aikaa.

Alkuviikosta sitten pitäis ottaa uudelleen yhteyttä neuvolaan ja kuulostella mahdolliset saikunjatkot.

Rakenneultra tiistaina, jännää!

eilen kuului sydänäänet ihan(140/min) ok se minkä takia en tunne liikkeitä enään, niin usein tai moneen päivän lainkaan..on se että vaavi on vaihtanut asentoa, ennen oli naama mun napaan päin, nyt son jotenkin eri asennossa...katsotaan kääntyykö ens viikoksi....
19/11 on rakenneultra jänskää.

18+4

kiva kuulla akiram, että sullakin kaikki ok :)

sulla oli sama syke kun mullakin sillon ku kävin neuvolassa kuunteleen ne sydänäänet. onko sulla vahva tunne et kumpi siel on, tyttö vai poika? musta tuntuu et meillä on poika, saapa nähä näkyykö rakenneultrassa (24/11) tarkemmin... niinhän ne sanoo et alle 150 ois poika..

mulla on kans tainnu pikkunen kääntyä toisin päin kun tänään taas ei oo tuntunu liikkeitä. mut tällä kertaa mua ei kuitenkaan huoleta.

mukavia päivän jatkoja kaikille tuleville äideille ;)

Moi!
Eilen illalla tunsin ekan kerran ihan kunnon potkut :) ja mieskin tunsi. Tuntui hassulle, mutta ihan selkeelle ei tarvii enää arpoo että potkiiko vai eikö. Yritän epätoivoisesti venyttää ekojen äippähousujen ostoa, vielä menee yhet farkut jalkaan. Lindexissä oli kyllä ihan hyvän mallisia äippähousuja.

Mahakin on ainakin omasta mielestä kasvanut niin että näkyy, ihme kun asiakkaat töissä ei oo vielä huomanneet mitää.

Onpa taas tulossa tyyylsä ilta ku mies on kutsunut kavereita pelaan pokeria...Eli täytyy vaan pojottaa kotona ja kuunnella niiden elämöintiä.Ehkä maastoudun suosiosta tv:n ääreen.

Ootteko muute ottaneet nolla linjan alkoholin suhteen? Ite oon ja on kyllä ihan kauhee ikävä viiniä tai paria siideriä. Yks yö näin jopa unta, että join kaksi siideriä ja oli kauheen syyllinen olo. No, pakko vaan sinnittää. Ku ei ajattele koko asiaa niin ei ees tee mieli. Tietty on noi alkoholittomat, mut yhtä hyvin sitä sitten voi juoda mehua tai limppaa. Mulle tulee ainakin alkoholittomasta kaljasta heti ihan turvonnut olo.

Tiistaina on toinen ultra, innolla jo ootan että näkee taas pikkuisen ja ehkä jos vielä näkis kumpi sieltä tulee.. Joku kaveri kyllä väitti, että ne ei suostu Jorvis sanoon mitää suuntaan tai toiseen?!Ei kai sitä siltikään voi olla satavarma kumpi sieltä tulee. Syke oli vaavilla 146 viimeksi joten se kai tarkoittais tyttöö, jos on siihen uskomista.

moikka!

mäkin tunsin ekaa kertaa ihan kunnon potkuja muutaman kerran 18+5! sellasia et ne tuntu ihan ulospäin, mut harmi vaan ettei mies kerenny tunteen niitä :( no kyllä se vielä kerkiää.

mä oon saanu mun kaverilta joitain mammavaatteita, mut oon pitäny vain yhtiä housuja jotka on tosi kivat päällä. ja yhet oon ostanu ite. tavalliset housut ei oo mahtunu mulle aikoihin! verkkaritkin puristaa vyötäröstä..

mä oon ollu kokonaan nollalinjalla (jos sitä ei oteta huomioon et kahesti oon mieheltä kaljaa maistanu sillain et huulet vaan kostuu). mulla ei oikeestaan tee muuten mieli edes alkoholia, muuta kuin silloin kun on jotain uutuutta tullu niin tekis mieli maistella. ainut et mua välillä ""pelottaa"" et vahingossa ottaa alkoholia, ettei muistaskaan et on raskaana..! mut eipä niin oo vielä käyny :)

en millään jaksais oottaa ultraa, vaikka ei sinne loppujen lopuksi enää pitkä aika ookkaan (pari viikkoo)..

mukavat illan jatkot!

huomenia :)

Hurjaa, että huomenna on puolivälissä..aika menee kyllä niin vaihdilla eteenpäin että kohtahan meillä on jo kaikilla omat nyyttimme sylissä :D

Tänne ei mitään ihmeempiä, maha tuntuu kasvavan kovaa vauhtia. Minä myös sinnittelen vielä tavallisten housujen kanssa, en ole vieläkään mammahousuja käyttänyt. Kahdet housut menee vielä hyvin, johtuen siitä että ovat lantiomallisia :)
Täältä meiltäpäin en ole löytänyt mitenkään hienoja äippävaatteita ja olen ajatellut että lihon kuitenkin, ni sit ei enää mahtuis jo ostetut vaatteet ja ois menny rahat hukkaan..

Eilen vauva muistutteli itsestään ja isänpäivän kunniaksi oksensin..monta viikkoa jo meniki että en oo voinu sen kummemmin pahoin :/

Hassua, että joillain jo tuntuu liikkeet mahan läpi :D

Huomenta vaan kaikille!

Maanantaiaamua taas vietellään...ähky olo vielä eilisen jäljiltä ;)
Isänpäivä on taas takana, ja seuraavaksi odotellaan omia ja miehen synttäreitä. Isännällä tuleekin pyöreät 30v lasiin, joten kunnon juhlat tiedossa.

Tuosta alkoholista oli kyselyä. Täällä on kanssa puhdas nollalinja juominkien suhteen. Eikä kyllä ole mielikään tehnyt, pelkkä hajukin etoo varpaissa asti =( Hassuinta on, että jokaisen raskauden aikana myös mies on ollut ilman alkoa, vaikka minun puolesta saisikin välillä käydä iltaa istumassa. No, eipä me muutenkaan mitään baarikärpäsiä olla, hyvä jos muutaman kerran vuodessa missään käydään...vanhat ei enää jaksa ;)

Seuraava neuvola olisi viimeinen päivä, ja tarkoitus olisi udella vauvan sukupuolta. Jos ei th saa selville, niin sitten joulukuun alussa on rakenneultra jossa uskoisin sen selviävän. Päivät ovat sujuneet varsin hyvin, ainut vaan , että kahvi tökkii edelleen, ja kun se oli niin hyvää juoda. Supistuksia on ollu jonkin verran, ja välillä ihan kivuliaitakin...tulee ihan mieleen jälkisupistukset =/ Rintaliivien suojuksetkin piti jo hommata, kun tirahtelee sen verran, että paidan etumus kastuu.
Että näimpä täällä elellään...18 viikko alkoi lauantaina, joten johan tässä on hyvää matkaa edetty =)

Eikun mukavaa maanantaipäivää odottajille, me lähdetään pikku-ukon kanssa etsimään isille jotain mukavaa synttärilahjaa.

Mun piti myös kirjottaa, että nollalinjalla alkon suhteen täälläkin. Tupakoinnin lopetin silloin alussa (viimeisestä tupakasta tuli niin järkyttävä olo, että ihan pelästyin) Ja nyt en kyllä uskalla edes harkita, että polttaisi edes yhtä tupakkaa.. Onko muita, jotka on tupakoinnin lopettanu? Tekeekö mieli koskaan? Mulla joskus silloin ku joku menee huonosti tai ärsyttää tosi paljon, tulee sellain olo et nyt tekis kyl mieli polttaa yks..en sit oo uskaltanu silti :)

Mä muuten petyin rakenneultrassa saatuihin kuviin..saatiin kolme kuvaa, joista 2 oli kasvoista ja yks jalasta(!!!) en oikein ymmärrä, miksi ei koko vauvasta ottanu kuvaa..
Voi tosin johtua siitä, että vauva oli väärässä asennossa ja mittojenki ottaminen oli vaikeaa..ehkä ei saanu hyvää kuvaa..
Väkisinki vaa mielee tulee taas kaikkia kauhukuvia, että mitäs jos vauvalla onki joku vika ja se sen takia ei antanu koko kuvaa..
Näytti se kyllä, että sydämessä on kammiot ja eteiset ja aivoissa menee se keskiviiva niinku pitää ym.. mut silti.. on tää niin hölmöä, ku koko ajan murehtii jostain :/

Aattelin, et mitäs tykkäisitte, jos laitettais tuohon listaan perään että mitä veikkaa, kumpi tulee? :) olisi kiva sitten huhtikuussa verrata, kellä piti paikkansa:)
Minusta tuntuu, että poika meille tulee..Ultrassa ei kysytty, koska ei haluta tietää. Mies on tosin sitä mieltä et sieltä tulee tyttö.. :D Näin yks yö unta, että synty poika ja huutelin siellä sängyssä, et missä mun mies on, miehän sanoin et se on poika :D heh...ei mun mitenkää pakko ole olla oikeassa :)

joo..sainpas mie taas tekstiä aikaseks..

Mä olen kanssa pitänyt täysin nollalinjaa alkoholin suhteen. Ei kyllä itseasiassa edes tee mieli. Joskus saunan yhteydessä otan vähän alkoholitonta olutta ja se riittää mulle:)

Mulla ei ole oikein mitään tuntemusta, etä kumpi meille olis tulossa. Mies on ihan pojan kannalla, mutta mulla vähän vaihtelee. Välillä tuntuu, että tyttö on tulossa, mutta välillä että poika. Yhden unen olen nähnyt ja siinä vauva oli tyttö. Mutta laitetaan vaan listalle mun puolesta, että kumpi olo on. Mä voin sitten laittaa omani kun osaan päättää:D

Moikkis!
Siinähän taas meni viikonloppu, ei onneksi tarvinnut kestää poikien pokeri-iltaa ku pääsin evakkoon kaverille. Sillä on pian kaks kk vaavi, aivan lutunen! Tulee aina selalnen olo, et menis äkkiä tää aika niin olis kohta jo oma pikku vaavi.Vaikka onhan tää odotusaika ihan kivaa myös. En oo myöskää uskaltanu ostaa vielä niitä äippäpökiä kun jos tulee kiloja niin hukkaa menis. Sellanen tunne on kyllä tuolla alavatsas että kohta pitää siirtyy niihin.
Mulla on jotenki sellanen olo et olis poika..

Anteeksi kun tulen näin vierailemaan teidän ketjuun, mutta oli pakko tulla onnittelemaan sinua Miuku kaksosten johdosta! Tietysti kaikille muillekkin oikein ihanaa odotusta.

Mulla on myös kaksoset jotka synty nyt viime huhtikuussa eli ovat nyt 7kk. Ihania poikia ja tosi kilttejä!

Eli oikein paljon tsemppiä raskauteen, synnytykseen ja tietysti vanhemmuuteen=)

Syksyisin terveisin Tuisku ja tuplapojat=)

:) Miuku ansaitseekin enemmän onnitteluja, koska on vauvojakin enemmän :D Kyllähän kaksosten vanhemmille pitää hattua nostaa, voi vaan kuvitella sitä työn määrää..

eipä ollu mulla mitään asiaa..laskuja olin maksamassa ja piipahdin samalla täällä..Hyvät yöt :)

Kiitos Tuisku onnitteluista! Jännityksellä täällä tosiaan odotellaan mitä tuleman pitää. On kiva aina kuulla, että kaksosten kanssa pyyhkii useimmilla tosi hyvin. Aika usein kun tuntuu, että joidenkin mielestä kaksosista ei koidu kuin ongelmia.
Kirjoitteletko Tuisku johonkin ketjuun täällä? Olisi mukava käydä lueskelemassa kuulumisiasi :)

Viime yönä palattiin Englannista. Oli mukava ja onnistunut matka ja lennot meni tosi hyvin. British Airways tosin ei tarjonnut (catering-yrityksen yhä jatkuvan lakon vuoksi) kunnon ruokia lennoilla, vain minimuffinssin ja palan ananasta, joka aiheutti minulle pienen henkilökohtaisen kriisin - mulla kun on nykyään aina nälkä :) Takastulomatkalla varmistin chekkauksessa, että ruokaa on tai ei ole ja sanottiin, että lämmin ateria ois tarjolla. Jätin sitten eväät ostamatta ja arvatkaas mikä sieltä lentoemon kärrystä jälleen eteeni työnnettiin..

Vaan kyllä sain kuulla mahani koosta. Ystäväni häissä oli tietenkin tosi paljon tuttuja sekä juttutuulella olevia tuntemattomia, jotka kaikki taivasteli ""niin siis millä viikoilla sä oletkaan kun sun maha on jo NOIN iso??!!"", ""On sulla iso maha, mutta kyllähän se kerkeää kasvaa vielä KAMALASTI. Susta tulee kyllä aivan VALTAVA"", ""Siis pystytkö sä vielä olemaan töissä ton kanssa?"" Jne jne. Eli pakko se on vaan uskoa, että aika iso maha mulla on, vaikkei se itsestä tuntunut NIIN valtavalta. No, ainakin kommentointi ja taivastelu lisäsi uskoa siihen, että vauvoja on yhä kaksi matkassa. Välillä kun meinaa tuo usko loppua. Vaikka kyllä alkoi loppuillasta jo rasittaa kun koko ajan joku oli siinä lyömässä käsiä yhteen ja haavi auki ihmettelemässä, että jopas nyt sentään.

Nyt olen kyllä jo aika varma, että tunnen liikkeitä iltaisin ihan kunnolla. Häissä bändi soitti tosi kovaa ja mahassa alkoi heti ihme muljunta. Raukat vähän hermostui. Kävin vähän tanssahtelemassa ja johan rauhottuivat. Oli aika koominen olo tanssia piikkarit jalassa ja maha pullotti hassusti edessä. Ihan kun ois ollut iso reppu mahan päällä :)

Mutta nyt paluu arkeen.. Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille!

Tiistaita!

Avan ihana seurata Miukun kaksosodotusta:) Mulla ystävä sai juuri alkusyksystä kaksoset ja kaikki on sujunut aivan mainiosti!

Mutta ens viikolla olisi rakenneultra. Jännittää jo hiukan! Ajateltiin kysästä, että näkyykö siellä sukupuoli:) Ei toki haittaa vaikkei saataisikaan selville .Uteliaisuuttamme vaan pohditaan asiaa. Mies on sitä mieltä että poika tulee ja musta tuntuu tytöltä. Nyt on niin paljon ystävät saaneet poikia, että pitäisi kai joku tyttö noihin tilastoihin syntyä:)

Äitiyshousut ostin viikonloppuna, vaikka jotkut omat vaatteet menevätkin vielä päälle. Mukavaa kuitenkin, että on ainakin yhdet istuvat housut töihinkin.

Ens viikolla sitten jo pakkaillaan ja lähdetään loppuviikosta kohti Thaimaata! Vähän jännittää se pitkä lentomatka,mutta muuten on matkakuume jo korkea!

Ja liikkeitä tunsin muuten viikonloppuna! Mahtava tunne! Sellaista hassua sivelyä ja kutitusta!

hyviä vointeja!

Tiistaita!

Avan ihana seurata Miukun kaksosodotusta:) Mulla ystävä sai juuri alkusyksystä kaksoset ja kaikki on sujunut aivan mainiosti!

Mutta ens viikolla olisi rakenneultra. Jännittää jo hiukan! Ajateltiin kysästä, että näkyykö siellä sukupuoli:) Ei toki haittaa vaikkei saataisikaan selville .Uteliaisuuttamme vaan pohditaan asiaa. Mies on sitä mieltä että poika tulee ja musta tuntuu tytöltä. Nyt on niin paljon ystävät saaneet poikia, että pitäisi kai joku tyttö noihin tilastoihin syntyä:)

Äitiyshousut ostin viikonloppuna, vaikka jotkut omat vaatteet menevätkin vielä päälle. Mukavaa kuitenkin, että on ainakin yhdet istuvat housut töihinkin.

Ens viikolla sitten jo pakkaillaan ja lähdetään loppuviikosta kohti Thaimaata! Vähän jännittää se pitkä lentomatka,mutta muuten on matkakuume jo korkea!

Ja liikkeitä tunsin muuten viikonloppuna! Mahtava tunne! Sellaista hassua sivelyä ja kutitusta!

hyviä vointeja!

heippa miuku!

Juup, mä oon nyt tuolla vauvanhoito puolella, huhtikuisten ketjussa, että tule toki vierailemaan siellä!

käy aina välillä kertomassa miten sun raskaus sujuu ja tietenkin sitten kun olet kaksoset saanut!!!=) Ihanaa fiilistellä mukana kun itselläni on niin ikävä sitä vatsaa ja raskautta..Toki aika kultaa muistot, ei se aina niin hohdokasta ollut. Varsinkaan loppuraskaudesta kun olin niin valtava ettei voisi uskoa=) Mutta voin vannoa, että kaksosten saanti on aivan mielettömän hieno asia. Äläkä kuuntele niitä jotka väittävät ettet selviäisi ym.. Kaikesta selviää ja mikään ei ole niin palkitsevaa kun nähdä omien lapsien kasvavan ja kehittyvän.

Meillä pojat ovat nyt viimeisen kuukauden aikana hoksanneet toisensa. Nauravat ja kikattavat toisilleen ja konttaavat yhdessä joka paikkaan...Ja äiti perässä=)

Mutta ihan vinkiksi kaikille, että levätkää nyt raskausaikana PALJON!! Seuraavat pari vuotta onkin sitte univelkaa=)

Hyviä jatkoja kaikille!