HUHTIKUISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni

Vieras
29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, POIKA, 50 cm/3250g4kk:65,2/6640/41
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, DANIEL, 53 cm/3490g 4kk:68/8300
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 4 kk:68/7820/43,2
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Voi p#rkele,pistin uutta ketjua kehiin ja otsikko puuttui...
No rustataan tähän,eli tässä meille uusi ketju.

Taas on vähän nopeempaa...

Meillä on tänään nukuttu 3x1h. Kyl on kummallista.

Älkää hyvät ihmiset ottako stressiä mun tekemis innostani, se on mun konsti pysyy selvä järkisenä. Saan silloin ajatella jotain muuta kuin lapsenhoitoo. Aikaa kun on vielä yhden kaa värkkäillä kaikenlaista.

Kuin siisteinä pyritte pitää kotinne.... meinasin vaan kun kävin naapurissa, oli aika moinen sekasotku. Ymmärrän lelut, tiskit yms. mut eteisessä oli vastassa korvikelaatikko ja kkh:n ei mahtunu vaippaa vaihtamaan. Tuntuu vaan et pidän liiankin siistinä, tosin on Maxin hihat illalla mustana kun on nuohonnut lattioita. Mua vaan ahdistaa, jos kaikkialla on tavaraa. en pysty olee aloillani ennenkuin tavarat on suurin piirtein paikoillaan.

Max osaa siis peruutella ja pyörii terhakasti mahallaan, konttausasento on jo tukeva, mut ei liiku, istuminen ei onnistu.

Nyt ruuanlaittoon...

Mä en löytäny edellistä huhtikuiset-ketjua...Minne kauas hävinny?
Daniel nyt vähän paremmas kunnos,ei enää kauheita yskäkohtauksia.Eiköhän se siitä.

Kävin tänään pitkästä aikaa lasten kans päivällä ulkoilemassa.Ovat olleet pitkään sairaina,ni ei oo päässy ja ei noi vesisateet oo innostanukaan.
Sit käytiin vielä illalla kävellen koko perhe kaupassa.

Kodin siisteydestä.Mä kans tykkään,että tavarat on järjestyksessä...Imurointi ja lattian pesu on sit vähän vähemmällä.Ei joka päiväistä.
Mut kyllä sitä välillä toi puoltoistavuotias täystuho saa aika kaaoksen,ku purkaa kaikki kaapit ja laatikot.Että ei pysty samaan siisteystasoon,ku ennen lapsia,ellei kokoajan juokse siivoomas sen peräs jälkiä.

Daniel peruuttelee kans ja pyörii mahallaan.Samoin ku Max.
Ja ei osaa viel istua ilman tukea.Syöttötuolissa kyl istuu...

Illanjatkoja!

Elikkäs,täällä ollaan edelleen oltu hyvin kiukkusia =(
Ja tietenkin juuri sillä viikolla,kun ukko on iltavuorossa,tai sit musta tuntuu,että se kiukuttelee enemmän,kuin yleensä,koska olen yksin likan kanssa...
Tällä viikolla on kyllä soseetkin maistunut vähemmän kuin ennen,että taas mä veikkaan niitä hampaita,niin kun viimeksi,eikä menny varmaan,kun kaksi kuukautta ennen ku eka hammas tuli...Että tiedä sitten.

Huomena otan ukolta auton,että pääsen edes yheksi päiväksi pois täältä kotoa.En kyllä tiedä mihin menisin...Varmaan käyn vanhemmilla ja ties vaikka menisin härnään viimesillä olevaa kaveriani =)
Soitin sille kaverilleni tänään ja se on jo aika kypsä (tuttu tunne) laskettuun aikaan on vain 10 päivää.
Tulee/käynnistetään varmaan aikasemmin,kun on sokeri-vauva ja ultrassa oli veikattu painoks 1,5viikkoa sitten jo 3400g. Jännittävää,tuntuu et jopa jännittävämpää kuin oma raskaus,asian ottaa erinlailla.

Tyttö on unten mailla,kaippa rupeen vartoon ukko kultaa kotiin töistä =)

Heippa

14117 askelta tänään!! Jee, olenpas ollut reipas! Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse. Mutta mutta. Siis tuoolla askelmäärällä olen kuitenkin kuluttanut vain 490 kaloria. Miettikääs sitä, 100 g suklaata ja se on siinä, on se niin epäreilua.

Tuosta kodinhoidosta... Yleensä yritän pitää tän kämpän suht siistinä syystä että jos se räjähtää käsiin niin siinä on kaksin verroin enemmän hommaa. Inhoan ylikaiken kaikkia epämääräisiä kasoja, niitä en kestä yhtään, joten sellaisia ei saa olla. Ollaan miehen kanssa vaan molemmat sellaisia, että mihin putoo niin siihen jää, joten suurin osa mun ajastani menee kanniskellessa milloin mitäkin tavaraa takaisinpäin.... Eli en voi motkottaa miehelleni asiasta ;-) Tosin meillä on kyllä siisteyskäsitys muuten ihan eri planeetalta, muistelen vaan kauhulla hänen poikamiesboxiaan..

Omituisesti meidän ketju oli hävinny kokonaan näiltä sivuilta..Kävimpä siis kaivamassa sen esiin. Toivottavasti tää nyt nostaa ketjun ylös, koska välillä ei tapahdu mitään vaikka olisi kirjottanut viestin, niin silti ketju roikkuu sivun alinpana!

Palataan astialle nyt täytyy tehdä ruoka loppuun.

Apua! Te huhtikuiset jotka ette enään imetä. Mistä huomasitte maidon tulon loppuvan vai lopettiko vauva itse imemisen? Meillä ollut muutamana päivänä niin, että tyttö ei ole malttanut imeä vaan on aina käynyt puuhaamaan muuta. Harmittaa kyllä toden teolla, jos imetys loppuu...koska se oli minun ja tytön hetki kahdestaan (rauhallisuutta).
Tänään Iida ryömi ensimmäisen kerran!! Se oli kyllä hienoa katsoa, kun lapsi lähtee itsekseen liikkumaan. =)) Tyttö rupesi haukottelemaan sylissä, täytyy varmaan piristää ettei ihan vielä tarvitsisi iltavelliä antaa...

Minulla paino pysyy samoissa ellei jopa ole noussut... Tuntuu, että koko ajan syö jotakin. Vaikkei ole edes nälkä.
Piäisi ruveta myös pakkaamaan tavaroita. Huomenna olisi muutto edessä.

Mutta rattoisaa loppuiltaa!

minä-83 ja Iida melk. 7kk

Heippa

Minä -83, minä kyllä imetän vielä ja tyttö on maanantaina 6 kk. Meillä on ollut jo jonkin aikaa sitä että kaikki kiinnostaa tosi paljon enemmä kuin tissi. Saa olla aika nälkä että kiinnostuu todella tissistä. Saattaa tehdä niin että ottaa kaksi imaisua ja sitten taas tarkkaillaan vaikkapa ohikulkevaa koiraa tai mitä tahansa ääntä... Ajattelin että ulkomaailma vaan kiinnostaa enemmän, en usko että maito on loppumassa, tosin en tiedä mikä on totuus..?? Imetän noin 5 krt pv+kerran yöllä. Imetän aina erikseen ts. en soseiden jälkeen koska silloin tissi ei todellakaan kiinnosta.

Ihanaa,ukkolla tänään pekkanen =)
Lähetään taas huonekalu ostoksille,saas nähä ollaanko tällä kertaa nyrkit pystyssä,no tuskin.

Eilen oli kiva päivä,kun oli auto käytössä,ei tarvinnu kotona möllötellä,kävin kaverillani jolla on 2viikkoa vanhempi tyttö ja se vauva oli kyllä itse rauhallisuus verrattuna meijän huliviliin jossa ei ole tippaakaan tyttömäisiä piirteitä noin luonteen perusteella.
Niillä on koira ja likka ihastu siihen ihan täysin,nauroi joka kerta kun koira tuli lähelle nuuhkiin.
Aattelinkin,että pitäskö hankkia koira niin meijän tyttö pysyis tyytyväisenä =)

Meillä on taas ihme syömättömyys-kausi,kiinteitä menny 2krt puoli purkkia per päivä ja maitookin hirmu vähän normaaliin,ja yölläkin syöty vähemmän,mikä tietty on positiivista,että jäis yösyötöt kokonaan pois.
Ihan tyytyväiseltä se silti vaikuttaa,että tuskimpa mitään ja onhan itelläkin joskus kausia jolloin ei maistu.
No suklaa maistuu,ostinpa sitten eilen suklaa levyn ja keksiä... NAM!!!!!
Ja se siitä laihdutuksesta taas....

Voi herran jesta,maanantaina tulee jo 7kk...

Istumisesta,meillä ei istuta vielä.Oon kyllä pitänyt omien jalkojen välissä lattialla tyttöö ja pysyy hetken itekseen,mutta yleensä ottaa käsillä tukea.
Eikähän se siitä kuukauden sisään.

Hauskat päivän jatkot!

Meillä kans tissittely meinaa jäädä kakkoseks, mut yritän rauhottaa tilanteen niin ettei olis mitään mielenkiintoista ja tissittelen väh. 10min per rinta vaikka ottais vaan pikku imasuja. olen huomannu kans, kun vaihtaa tissin niin kelpaa taas paljon paremmin (luulee saavansa jotain uutta). Annan kyl tissin heti ruuan päälle, muuten meillä ei tulis mitään, kun olis jo päässyt leikin makuun ;))

Lähetään mummolaan 300km päähän. hirvittää toi ajomatka. viimeksi kun tultiin pois poitsu karjui 50km. pysähdeltiin 10min välein. nyt ei olis aikaa siihen :( päästään lähteen vasta kolmelta ja perillä pitäis olla ennen 20, jotta pääseen nukkumaan sänkyyn. Kamala ruokakassi lähteen myös, tein kaikki valmiiks, jotta ei tarvi ruveta kokkaa perillä.

Paino on laskenu ekan kerran!!!! johtuiskohan kuukautisten alkamisesta, hormoonit alkaa muuttuu, maitoo meinaan on hiukan vährmmän.

Hyvät pyhäinpäivät kaikille!!!

Heippa!
Minä -83: Meiän poika lopetti tissin syönnin(n.4kk iäs) raivoamalla, kun tissiä tarjos. Ei suostunu kertakaikkiaan syömään. Meillä tosin pullo ollu koko ajan myös, et kai se hoksas sillon, että pullosta on helpompi saada maitoo ja en tissiä huoli.

Oon lähös viikonlopuks yksin reissuun ja pojat jää miehen hoitoon.Ihanaa saada nukkua 2 yötä ilman herätyksiä.
Daniel herää pari kertaa yössä nyt.Välil heräs vaan kerran.Korvatulehus ilmeisesti vaikuttaa ja flunssa.
Isoveli herää vain kerran yleensä.Välillä 2 kertaa.
Eli ei mulla enää oo yöt kovin rankkoja.

Nyt Daniel alkaa olee väsyny-pitää lopetella ja nukuttaa se päikkäreille.

Miten ihmeessä saisin tytön nukahtamaan päiväunilleen omaan sänkyyn? Ajattelin vain talven kovia pakkasia... Ei kovin mielellään itsekään astu silloin ulos. Nytkin pyörii ympäri ämpäri ja syö pinnoja sängyssään. =) Tuntuu, että piristyy välittömästi kun laittaa sänkyyn. Illalla/yöllä ei kyllä onneksi ole mitään ongelmaa.
Jokos olette isänpäivälahjoja hommailleet? Pitäisi kohta puolin lähteä siivoamaan uutta asuntoa, jotta huomenna saataisiin tavarat kannettu sisään. Tällaista tällä kertaa.

LEPPOISAA LOPPUPÄIVÄÄ!!!

Meiän Daniel nukkuu päikkäreitä omassa pinnasängyssään.Äsken nukku 1,5 tuntia.Huone on lähes pimeä.Eli meillä on pimennysverho ikkunassa.Sillon ei intoudu touhuamaan sängyssä.Tuttia tarvii myös unensaantiin ja tunkee päätä peittoa vasten.
Toivottavasti minä-83:n tyttö alkas nukkumaan sisälläki päikkäreitä.

Ah, mikä rauha! Poika nukkuu pihalla päikkäreitä ja mä saan istua ihan rauhassa koneella. Tiskikone surisee ja ruokakin on jo valmista. Eli siis kerrankin hetki vain itselle, jes!

Me oltiin aamulla kerhossa. Tossa lähi seuriksella on perjantaisin perhekerho, olen siellä nyt muutaman kerran käynyt. Yleesä vaan Jesper nukkuu silloin päikkäreitä kun siellä on leikki hetki niin ei päästä meneen. Tänään hän jaksoi olla hereillä toooooosi pitkään joten kerho kutsui. Siellä kyllä mielikin virkistyy ja näkee muitakin äitejä. Ja poika kyllä tykkää ihan kamalasti kun näkee muitakin lapsia ja touhuja. Siitä voisi kyllä ottaa ihan tavan...

Sit mä aloin käymään synnyttäneiden joogassa keskiviikkosin päivällä. Mähän kävin jo raskausaikana saman tädin järkkäämissä joogissa odottavalle äidille ja nyt siis jatketaan. Sinne saa ottaa vauvan mukaan, kaikilla muillakin oli. Ihanaa kun ei tartte miettiä että mitäs jos Jesper räjähtää kesken kaiken itkuun tms. Ei siä ketään häiritte... ja taas näkee muita äitejä ja tuttujakin! Pääsee täältä pirtistä vähän ulos...

Voih, joku kirjoitti suklaasta!!! Kumpa mäkin... mä olen yrittänyt pudottaa tätä painoani siitä lähtien kun sairaalasta kotiuduin. No, onhan se 10kg pudonnutkin mutta vielä olisi sellanen 5-10kg jäljellä. Jospa siksi saisin sen tiputettua kun töihin palaan tammikuussa. Toivossa on hyvä elää =)

Jesper ei vielä liiku ollenkaan, istuu sen verran syöttötuolissa että saan sen siinä syötettyä. Mutta siis ei tietoakaan ryömimisestä tai konttaamisesta. Napansa ympäri se joskus tajuaa vattaallaan mennä. Mutta kaikki aikanaan, vielä se ehtii.

Ootteko jo vaihtaneet turvakaukalon turvaistuimeen?? Meille tää tulee parin viikon aikana ajankohtaiseksi kun lupasin ystävälleni ton meidän kaukalon lainaksi. Hänellä on laskettu aika kahden viikon päästä joten istuin on hankittava pian. Kävin eilen Muksutallissa kyselemässä istuimien eri ominaisuuksia ja nyt sitä ollaan sitten ihan taas pihalla... on tää taas yhtä vaikeeta kun vaunujenkin kanssa. Tarvii vielä kysellä muistakin liikkeistä. Mitä istuimia teillä on?? / Hyviä ja huonoja kokemuksia? Mistä ominaisuuksista kannattaa maksaa??

Siisteydestä, musta on tullut ihan tiskipöytä fanaatikko!! Sen pitää olla aina puhtaana ja kunnossa. Ja muutenkin haluan että tavarat on paikallaan. Tästä on tullu mulle ja miehelle aina välillä riitaakin kun mä olen alkanut ""n****maan pilkkua"" =) Sitä kun kaiket päivät käkkii kotona niin on aikaa huomata kaikki villakoirat ja väärässä paikassa olevat tavarat. Imuroida pitäisi enemmän, kai siitäkin otan jonkun kunniatehtävän kun Jesper alkaa konttaan ja vaatteista näkee että onko imuroitu vai ei. Kyllä mun pitää kohta päästä töihin.......

Mihin muuten ajattelitte laittaa lapsenne hoitoon kun menette ite töihin? Mä haluaisin tänne kotiin hoitajan mutta mistä ihmeestä löydän sellasen kehen luotan? Ja mistä niitä oikeesti vois alkaa kyseleen? Tarhaan oon ajatellu pojan viedä elokuun -06 alusta. Sitä ennen pitää keksiä joku muu ratkasu. Mä olen kevään töissä vain 3pvä/vko joten joka päivä en hoitajaan tarvitse. Ideoita???

Jaahas, johan tuli taas tarinaa. Annetaampa puheenvuoro muillekin =)

Huomenta kaikille!

Meillä on oltu hereillä jo 6.30 saakka, huh, mua kyllä väsyttää mutta poikaa ei :) Meidän yöt on ihan outoja; poika heräilee aina puoliltaöin, sitte kolmelta ja sitte kuudelta, ja sitte ei enää saa nukahtamaan. Nukkumaan mennään n.21.00. Heräilee kikattamaan ja juttelemaan, ja ihan pirteenä. Ja nytpä poika on ihmeissään kun pinniksen pohja laskettiin alas, alkoi meinaan puskea itteään jo laitaa vasten ylös. Nyt niitä laitoja on ihan pakko hypistellä koko yö...

Tuosta istuinasiasta, meillä on n. kuukauden päivät ollut käytössä Britaxin Two Way Elite, ja on ollu tosi hyvä. Muutama seikka, jotka vaikutti valintaan: saanut hyvät arvostelut testeissä, voi laittaa molempiin suuntiin, istuimen vöissä lapsi voi olla aina 25kg:n asti, ""avara"" mutta silti hyvät sivutörmäyssuojat. Meidän poika kun on isokokoinen, niin kyyhötti ihan yhtä tiukasti Gracon istuimessa esim. kuin omassa kaukalossaankin. Lisäksi kavereilla muksut ovat menneet tuossa Britaxissa niin kauan, kunnes ovat sen kokoisia ja ikäsiä että tarvitsevat autoon pelkän korokkeen. Gracon yks hyvä puoli on se, että istuimen kaltevuutta (eli sai ""nukkumisasentoon"") pystyi säätämään matkan aikana, kun taas tässä Britaxissa se määräytyy vaan sen mukaan kuinka kaltevaan asentoon istuimen asettaa autoon. Käytännössä on huomattu, että ei tuon ominaisuuden puuttuminen kyllä haittaa unia mitenkään. Britax maksoi 180€ ja tuo Gracon muistaakseni 325€.

Tuosta päivähoidosta...
Mä oon aatellu ottaa pojan töihin mukaan, älkää tuomitko, kuten eräät ""ihanat"" ystäväni... Oon yksityisyrittäjä, ja mulla on työhuone keskikaupungilla, jossa työskentelen yksin, ja olen kyllä vakavissani miettiny tekeväni pojalle leikkipaikan sun muut sinne. Tämä olisi kyllä ajankohtaista vasta syksyllä 2006, siihen asti teen töitä vain silloin tällöin, kotihoidontuella kun ei pelkästään elä, eikä hoitolisää saada. Tuolloin poika on mummulla hoidossa päivisin tai isi pitää iltaisin. Mua ei oikeen nappaa viedä poikaa tarhaan tai mihkään kovin isoon ryhmään, kun on tuo korvakierre niin hyvin vielä muistissa. Korvalekurikin suositteli joko kotihoitoa tai pienryhmähoitoa muutaman vuoden. Tuo, että sais hoitajan kotiin, ois kyllä houkutteleva vaihtis, varsinkin jos tarvis vain muutaman päivänä hoitoa.

Iloista sadepäivää kaikille!

Huomenta!

meillä on tänään herätty 06.15 mikä siis on todella hyvin ottaen huomioon, että vielä viime viikolla herättiin viiden aikoihin. Oon kyllä laittanut pojat vähän myöhempään nukkumaankin eli joskus 20.30-21.00. Yöt on nyt menneet todella hyvin, ei enää herää ollenkaan..Joskus saattaa unissa itkeä mutta rauhottuvat kyllä itse. Nyt ollaan mietitty, että josko siirreittäisiin pojat omaan huoneeseen. Katotaan nyt vielä viikko ja jos nukkuvat yhtä hyvin ni ehkä sitten. Ois kyllä kiva jos voisi makuuhuoneessa tehdä muutakin kuin nukkua=)

Joona jo kovasti heiluu konttausasennossa, että saas nähdä koska päättää lähteä konttaamaan. Kyllä nuo lapset on niin vikkeliä, ettei uskoisikaan..Ei tarvi kun hetkeksi kääntää selkänsä ni jo saa kukkapurkki kyytiä. Täytyy varmaan vähän lisää vielä nostella tavaroita pois lattianrajasta..Hyvä jos mattoja voi vielä pitää=)

lauantaina pojat hoksasivat toisensa. Ihmeteltiin miehen kanssa kun yhtäkkiä alkoi kuulua kikatusta sohvantakaa ja kun mentiin katsomaan ni siellä ne veljekset katsoivat toisiaan ja nauroivat katketakseen. Oli aivan ihanan näköistä ja kuulosta, olisi voinut seurata vaikka kuinka kauan. Onneksi oli videokamera käden lähettyvillä, tuli hauska kotivideo=)

Meillä on nyt aika tiukkaa taloudellisesti ja luulempa että joudun menemään ensi syksynä töihin. Mulla kun on tuo äitiysloma 60 päivää pidempi, eli ensi heinäkuuhun asti, mutta sen jälkeen tulot tippuvat aika hurjasti. Ei pystytä elämään miehen palkalla pelkästään ja sillä hoitovapaan tuella en saa maksetuksi edes yhtiövastiketta. Harmittaa mutta minkäs teet. No en vielä jaksa siitä stressata.

Mä oon nyt aamuisin alkanut jumppaamaan kun pojat on unilla. Teen vähän vatsa ja selkälihaksia ja muutaman punnerruksen..Toivottavasti tuo maha alkaa tuosta pienentyä..Inhottaa kun se on tollanen löllö joka roikkuu mukana.. makealakko on pitänyt eikä mun oo kauheesti edes tehnyt mieli syödä mitään hyvää..Ainakaan vielä. vaa'alle en ole päässyt, mutta tuskimpa paino näin nopeasti lähtee tippumaankaan. Kunhan nyt saisi edes 6kg pois.

Mulle on kehittynyt tosta tupakanpoltosta ongelma. Nyt tulee melkein jokapäivä poltettua. Miksi pitää olla niin heikko..Kun kuitenkin oli polttamatta yli vuoden ni jo se taas piti aloittaa..Tyhmä minä. Taidan olla ainut tästä joukosta joka on sortunut moiseen turhuuteen..Huono tuisku=(

Mutta taidan mennä katsomaan sydämen asialla ja juomaan pari kuppia kahvia.

Hyvää viikonalkua!

TUISKU:
Otko seurannu tota Sydämen asialla? Kun mulla on menny ohi muutama jakso töitten takia, ni mihkä se lakimies- nainen on hävinny, sen söpön poliisin vaimo? Mä oon ihan koukussa tohon sarjaan, just sellanen ihanan kiltti sarja, hyvä just tällee aamuste.

Joo se lakimiesnainen lähti toisen miehen matkaan. Ne tapasi työasioissa ja siitä sitte kehkeyty suhde.. Lontooseen ne muutti ja se SÖPÖ poliisi jäi sydänsuruinensa tuonne kylään. Mä kyllä veikkaan että doctor summerbee ja tuo poliisi löytävät toisensa sarjan edetessä.
juu tässä oli saippuasarja juorut tälläkertaa=)

Maanantaiaamua!
Olin tosiaan viikonlopun yksin reissussa ja teki hyvää.Tuli ikävä poikia ja nyt jaksaa taas nauttia paremmin niiden hoidosta.
Mut sen verran ikävä tuli, et aloin miettimään, et miten raaskin jättää ne hoitoon meiän lomamatkan ajaksi, viikoksi. Kuukauden päästä ollaan lähössä miehen kans Thaimaahan.
Vaikka niillä on tosi hyvä ja luotettava hoitopaikka.
No, ehkä ikävä tulee enemmän äitille ku lapsille.

Daniel peruuttelee nykyään vauhdilla jokapaikkaan.Ei oo viel tajunnu lähtee ryömimään.Konttausasentoonki menee,mut sit läsähtää alas.Hyvä vaan toisaalta ettei viel paljoo liiku ni ei oo niin vahittava.Isoveljessä on ihan tarpeeks vahtimista :)

Pitäs alkaa pyykkäämään.Pojat nukkuu viel yöunia...
Mukavaa viikon alkua!

maanantaita!

tuli sitten käytyy mummolassa...osa matkasta nukuttiin, mut osan sai viihdyttää minkä kerkes ja siltikin huudettiin. isi ajettiin evakkoon vintille ja poitsu nukkui mun kainalossa. hän nukkui, minä en. kiehnäs ja kulki. onneksi kotona nukkuu omassa sängyssä.

mikähän vaivaa, kun alkuyö menee vähän väliä heräillessä huutoon ja sit loppuyö menee ihan ok. tuntuu kuin näkis pahaa unta ja en meinaa saada edes heräämään, vaikka nostan ylös. nukahtaa hyvin. nyt jopa 3krt vienyt hereillä tissin jälkeen sänkyyn ja nukahtanut sinne ite. syököhän illalla liikaa, et maha vaivais... olen ihan pihalla tästä kuviosta.

konttausasennossa heilutaan ja käsi on muutaman kerran lähtenyt eteenpäin, mut jalat ei seuraa. jouluksi sitten...

pirteää viikonalkua, viikonlopun virkistäminä..

Huomenta!

Täällä on äiti joka on nukkunut yönsä loistavasti =)
(vihdoin) Eli mentiin tytön kans nukkuun klo22,kun isä lähti yövuoroon,seuraava herätys oli vähän ennen klo4 ja silloinkin kaivattiin vain tuttia,klo6 syötiin ja nukahdettiin uudestaan ja klo9 noustiin.

Tilasin just Siirille neuvolan uudelle paikkakunnalle,olis sitten 30.11. Muuttoon on enään vajaa 3 viikkoa jos se v-loppu vanhojen asukkaiden puolesta pitää.
Kalusteitakin ollaan suurin osa jo ostettu jotka voidaan käydä hakeen sitten muuttopäivänä,asiat rupee oleen hyvässä mallissa =)

Ja se mun kaverikin sitten pullautti poika vauvansa lauantaina,synnytys meni tosi hyvin ja oli nopea,7h.
Käytiin eilen pikkuista katsomassa ja voi,kun se oli pieni =)
Onko meijänkin pimu ollu noin pieni?Miten sen voi unohtaa.
No,toi meijän rontti näytti niin isolta siihen vastasyntyneeseen verrattuna.

Meillä ei edelleenkään ryömitä,mutta istumaan ollaan haluamassa,aika hyvin se jo itekseen istuskelee,mutta olen kyllä takana vartioimassa mahdollista kaatumista.
Käsillään nojailee lattiaan niin pysyy.
Oon sitten uskaltanut vähän enemmän pitää syöttötuolissakin,laitoin vaan tyynyn selän taakse,mutta eihän se siihen nojaile vaan pitää olla niin selkä pystyssä vaan kun mahdollista =)

Tytön syömättömyys vaan saa mut hulluksi,siis kyllähän se syö,mutta mun mielestä liian vähän.
Soseita menee vain silloin kun on pirteä eli juuri päikkäreiltä herättynä,mutta max.½prk. Puuroa ei edelleenkään syö,sylkee pois.Velliä onneksi menee aamuin illoin,maitoa juo,mutta tarkkaa määrää en osaa sanoa.
Nyt öisinkin on menny vähemmän (siis en valita,mutta...)
maitoa,n.150ml.
En tiedä,kai mä taas oon hysteerinen turhasta,mutta kun tyttö on muutenkin aika pieni kokoinen,kotivaa`alla mittasin se olis varmaan vähä alta 8kg (mittasin eka oman painon ja sit otin tytön syliin,vaaka ei ole digitaali joten tarkkaa painoa ei saa)
No,mä nyt aina oon tämmönen hössön tössön...

St,mulla oli samat fiilikset,kun tyttö oli viimeks hoidossa,n.1kk sitten,että en enää ikinä jätä sitä hoitoon vaikka hyvässä hoidossa olikin,mutta kyllä mulle niin ikävä tuli,että...
Ukolla tässä onkin menoa joka suuntaan,lauantaina lähtee helsinkiin karjala-turnaukseen ja joulukuun alussa pikkujoulu risteily.

Jahas,pyykkejä laittamaan!

T:Jenni ja Siiri tasan 7kk

Me on vaihdettu turvaistuimeen. Matkat menee nykyään paljon mukavammin kuin vähän aikaa sitten. Pimu alkoi kiukutella systemaattisesti sitterissä, ammeessa, kaukalossa yms. ei pitänyt puoli-istuvasta asennosta.. Meillä on kai joku AKTAn turvaistuin... en tiiä tarkemmin kun saatiin se ilmaiseksi työkaverilta. siinä on päällinen vähän rikki. mut ei se haittaa, laitettiin se tohon meidän ruosteläjään niin sopii tyyliin =)
aiotaan ostaa toinen toiseen autoon. sit ei tarvi vaihdella. ja kun tuo toinen ei kerta maksanu mitään...

Meillä ei oo kauhean siistiä. Mä pidin ennen esikoista kämpän aina tiptop. Sitten kun esikoinen oli pieni, siivosin joka ilta sen lelut laatikkoon ja järjestin muutenkin paikat. silloin asuttiin pienessä kerrostalokämpässä.
Nyt kun meillä asuu 6 ihmistä, joiden tyyli toimia on ""siihen jää mihin putoo"", niin mä en millään ehdi keräillä ja järjestellä kaikkia tavaroita sitä mukaa kun niitä levitetään.
Siispä meillä on siivouspäivä. siihen osallistuu myös lapset. Imurointi on jaettu vuoroviikkosysteemillä tenaville (kuukausirahan yksi maksuperuste) ja sitä ennen jokaisen tulee siivota oma huone imurointikuntoon. minulle/miehelle jää sitten olohuone, keittiö, takkahuone.. Mutta pääsääntöisesti tavaroita lojuu kyllä ympäriinsä.
Mua kieltämättä meinaa stressata se jatkuvasti, varsinkin kun oon nyt kotona niitä sotkuja kattelemassa. Mutta oon toisaalta yrittäny ajatella, että en halua lasten muistavan lapsuudesta vain jokapäiväistä siivoamista. joten olen päättänyt siivouspäivät vetää työnjohtajan/orjapiiskurin roolia ja lopun aikaa antaa heidän leikkiä/harrastaa/käydä kaverilla... itse kyllä joka päivä teen jotain siivousta kun vaavi nukkuu. pesen vessaa, pyyhin pölyjä... mitä milloinkin. mutta tää 200 neliöö + siivoilut mökillä aiheuttaa sen, että kun toisesta päästä lähtee niin ennenkö pääsee toiseen päähän - sais jo aloittaa alusta. selittelyn makua? =)

syöminen on meillä nykyään ongelmatonta. 4 x päivässä syödään muutakin kun pulloruokaa. iltavellin pullosta olen vielä pitänyt ohjelmassa.
Toissayöstä olen lähtenyt hiukka vähentämään yösyötöllä antamaani maitomäärää. Nyt ei saa enää kuin 80ml pulloon ja sen jälkeen takas petiin. ajattelin tässä määrässä pitää vielä muutaman päivän ja sitten vähennetään lisää. toistaiseksi tyytynyt kohtaloonsa.. =)
muuten heräilee kyllä tutin perään ahkerasti, että kunhan yösyönti saadaan pois - täytyy varmaan seuraavaksi jättää yötutti pois... tai jos oppis sen siihen mennessä itse etsiin takaisin suuhunsa.

meillä on kaikki laulut nyt mielettömän kova juttu. ne saa aina hymyn aikaan ja ""tanssi"" alkaa. jalat käy ja hytkytys lähtee käyntiin. ihan sama laulaako mamma iskelmää, rokkia vai lastenlauluja - kunhan laulaa. (onneks meillä ei oo niitä seinänaapureita =)

liikuta ei meillä vielä. viikonloppuna pääsi kyllä jotenkin 10cm eteenpäin kun isi oli jättänyt kaukosäätimen vähän liian kauas...