Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän ruokailut on 4 tai 5 ateriaa päivästä. (Aamulla saattaa puuro jäädä syömättä, on tankattu liikaa maitoa yöllä :/) Yleensä menee niin et lounas: lihasosetta, välipala: hedelmäsosetta, päivällinen: kasvissosetta ja iltapala: puuro. Soseita menee 1prk/hlö/ateria ja niin maidot sit joko päälle tai 1/2h päästä ruokailusta. Nii en tiiä et paljonko menee maitoo ku imetän, paitsi et iltasin puuron jälkeen menee tuttelia rintamaidon lisäksi hieman vaihtelevasti. Imettääx tääl kukaa muu?! Miten ootte aatelleet vierottamisen kanssa?

Mäkin vaihdoin puketumiset toppavarusteisiin suoraan tavallisten sisävaatteiden päälle. Helpompaa kun ei niin montaa vaatekertaa tarvi neideille laittaa..

Joo, en tiiä siitä rasvauksesta kuitenkaan, voi olla etten tälläsil pikkupakkasilla laita mut katsoo sit jos tulee kovemmat ja on lähdettävä johku..hmm..

Viime yö oli ihan kauhea. Nousin varmaan tunnin välein tai useammin :(

Unohdin kysyy et ootteko aatelleet kävelytuolien hankkimista?
Millaset lelut on huudossa? Meillä sellaset jotka pyörii tai päästää ääntä. Esim. puhelin ja Brion sellai pyörä on lapsista hauskoja. Tosi ihania ilmeitä näkee kun vauvat huomaa jotain uutta ja sitähän pitäs heti tietenkin saada maistaa! :Hehheh

Diana: mä imetän yhä, joten en tiedä kans maitomäärii, korviketta en anna ollenkaan. Meillä menee 1 1/2prk sosetta päivässä 2 aterialla, hedelmää 3/4prk(puuron kaa+välipala), puuroo n.1dl. imetän joka ruokailun päälle, mut silti tuntuu et annanko tarpeeksi maitoo... on alkanu jo hiertää mieltäkin, kun luin ettei 5kk sais antaa noin montaa kiinteää ateriaa...tai nythän tulee jo 6kk täyteen.
Vierottamista en oo ajatellukkaan vielä, kun korvike ei oikeen maistu. Vuoden vaihteessa aion kyllä olla 2 yötä reissussa, joten katotaan kuin sillon käy. Onko vaavi mukana vai vierotettu!?!

Täällä tampereella on maa ihan lumen peitossa,kyllä se on kohdattava,että talvi tulee.
En ole erityisemmin talven ystävä,mutta sellaiset pikkupakkaset ja ei tuulta ja aurinko paistaa on kivoja päiviä.

Viime yö meni ihan ok,heräs muutaman kerran ja söi kaksi kertaa.nenä ei ollu enää niin tukossa,kun toissa yönä.
Nenä kyllä valuu räkää,mutta ei ole kuumetta.

Lisätäkseni tohon,mun ruoka juttuun,eli jos joku niistä aterioista on syöty 1prk,muut kaksi on ½prk.

Luin ton potta-ketjun,siellä oli jotkut alottanu pottailun jo 6kk lähtien,onko teistä joku alottanut jo tuolloin?
Mulle ei ole edes pälkähtänyt mieleen,oon aatellu,että se on noin 1v-eteenpäin ikäisten juttu...

Mulla ei ole nyt mitään asiaa,kun joka päivä melkein täällä ramppaan...

Nostetaas vähän.
Joopa-joo, täällä on sitten yks pukemishysteerikko, muilla sentään näyttää olevan järki päässä pukemisen suhteen. Eilen aamulla oli pakkasta joten tämä äiti tumppas lapsen niin täyteen vaatetta että oksat pois, oli villat ja topat ja kaikki. Mitenköhän käy talvella, täytyy varmaan osta jotain untuvaa.. (vitsi). Taidan siirtyä ihan vaan sisävaatteet ja toppapuku-linjalle jos ilmat pysyy samana.

Meillä syömiset on olleet jo pitkään samanlaista, aamu- ja iltapuurot, välissä pari ateriaa lihaa ja hedelmää, maitoa niiden lisäksi. Yöllä vieläkin tissillä, mutta siihen on tavoitteena että saatais tissi pois. Onneksi nyt on tilanne se että tyttö antaa nukuttaa itsensä päikkäreille pullolla, äsken jopa nukahti ihan itsekseen kun olin siinä vieressä ilman mitään maitoja, jipii!

Kiva, tänään pitäis tulla postissa lämpöpussi rattaisiin niin kyllä tarkenee, kun vaan muistais itselleen jotain laittaa päälle...

Meillä herättiin vaan kerran syömään 3 maissa, tosin ylös noustiinkin jo 6.30. Nyt sitten veteleen superpäikkäreitä, jo 1h20min!

Tosta pottailusta. Meillä on jo potta ja odottelen vaan koska aletaan istumaan niin heti pääsee potalle. ...

jäi viesti kesken. oltiin kylässä kaksosilla ja nyt tulee mummi, joten huomiseen :)))

Heippa

Meillä on ollut tähän asti käytössä kevyttoppapuku ja sitten vaunujen kovassa kopassa makuupussi ja kansi kiinni. Hyvin on tuntunut riittävän, joskus jopa hiki tytöllä (on muuten kova hikoilemaan, isänsä tyttö ;-)).

Tänään olin tuolla tuulessa ja tuiskussa kävelemässä kun pitää toi koira raahata joka päivä lenkille, muuten se kulkee mun perässä koko päivän ja katsoo syyttävästi :-)

Tuiskusta puheenollen, missähän Tuisku luuraa? Ei olla kuultu häntä hetkeen.

Meillä syödään suunnilleen samoin kuin teillä muillakin, aamupuuro ei ole kuvioissa ja iltapuurokin aloitettiin vasta äsken. Tytölle maistuu kaikki ruoka todella hyvin, hedelmäsoseet saattaa välillä töksähtää ja luumu ei kelpaa, vaikka sitä pitäisi kovan mahan vuoksi syödäkin. Meinaan mennä huomenna ostamaan Levolacia apteekista, josko se vähän auttaisi. Perunan olemme jättäneet kokonaan pois, se auttoi jonkin verran, mutta edelleen meillä kakataan sellainen 4-6 kertaa päivässä sellaisia pieniä nokareita. Mallasuutetta otetaan joka päivä, mutta eipä siitä ole sanottavaa iloa. Imetän 5-6 kertaa päivässä ja kerran yöllä. Ei mitään hajua paljonko maitoa tulee, kun ei ole tississä asteikkoa ;-) mutta kai tarpeeksi kun tyttö on ihan tyytyväinen. Korviketta annetaan vain silloin kun minä olen poissa (kun sekin oletettavasti kovettaa mahaa).

Hei miten teillä nukutaan päivällä? Meillä ollaan kai nyt siirtymässä kaksiin päiväuniin. Aamupäiväunet ovat pidentyneet 1-1½ tuntiin ja aikaisemmin iltapäivällä ei ole uni enää maittanut. Sitten noin klo 17 nukahtaa vielä ½ tunniksi-45 min. Tuo klo 17 aika ei ole kovin hyvä meidän perheen rytmiä ajatellen , mutta aina ei voi voittaa..

Tuleeko teille joskus sellainen olo, että vauvan kanssa pitäisi tehdä jotain enemmän. Meillä tyttö viihtyy niin hyvin lattialla lelujensa kanssa, että joskus on siinä hyvinkin kauan yksin. Sitten tulee välillä sellainen olo, että pitäisikö sitä enemmän leikkiä tai jumpata tai lukea tai jotain..

En jaksa kirjottaa pitkää juttua, (kello on jo vaikka mitä plaah) mut tohon kotihoidon-juttuun aattelin vastata, jotta ainakin viime vuonna (ei hetkonen sehän on ollu muuten tän vuoden puolella) esikoisesta kun oli vanhempainrahakausi loppumassa, niin kelasta tuli automaattisesti paperit kotiin jatkoa varten....

Hoitovapaasta ja muusta...

mä soitin eilen Kelaan ja ne sanoi, että mulle tulee hoitovapaa-paperit postissa joko 1.11. jälkeen tai sit 1.12 jälkeen, mut kotiin tulee joka tapauksessa.

Musta oli aika surkuhupaisaa tuo hoitolisäkuvio... eli meillä kun on 6 hlön perhe, niin hoitolisän tulorajaa määriteltäessä otetaan huomioon 3 hlöä!! tämä siksi, että noita kouluikäisiä ei lasketa... niin, eihän ne tietenkään mitään kuluta... ;) sano kelan tätikin, että lainlaatijoilla ei taida olla omakohtaista kokemusta, paljonko kouluikäisiin palaa rahaa... se hyvä puoli sit siinä, että mitään hoitolisää ei saada (yritän ajatella positiivisesti) on - että mun ei tarvi ilmoitella milloin saan töistä lomapalkkaa tai lomaltapaluurahaa. tuohon perushoitorahaan ne ei vaikuta.
Mä pystyn sit suunnitteleen ne niin, että saan mahdollisimman monta lomapäivää kerrytettyä seuraavallekin lomakaudelle.

eli kun mulla loppuu 12.1 mammaloma, ""pidän"" talviloman tammikuussa - kertyy 2,5 lomapäivää.
sit pidän viime kesän kesäloman helmikuussa - taas kertyy lomapäivät.
sit mulle ei jääkään kuin maaliskuu, jolta ei kerry lomaa tällä lomakaudella.
Jos joku ei oo noita asioita miettiny ja on seuraavalla lomakaudella kuiteskin menossa töihin... kannattaa miettiä! eli siinä tapauksessa ei ainakaan kannata vain ottaa niitä lomia rahana, vaan sopia palkanlaskennan kanssa, että merkkaavat lomalla olijaksi.

29.3.(23.4.) Kata, POIKA, 49 cm/3315g 6kk:70/9610/44
6.4. (9.4) Kati3: TYTTÖ,49,5cm/3200g 6kk:66/8130
7.4 (18.4) Jenni: SIIRI 49cm/3000g 6kk:66,2/7160/41,3
7.4.(17.4.) Jonsku, POIKA 52cm/3435g 4kk:67/8110/43,8
8.4 (14.4) Late: EEMU 54cm/3790g 6kk:73,5/8390/46,2
9.4.(17.4)minä-83,IIDA,49,5 cm/3095g 6kk:68,5/7330
13.4.(11.4.) Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g 4kk:66/5735/41
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
14.4.(2.5,suunn.sektio 14.4.) Diana,KAKSOSTYTÖT, 46cm/2695g ja 46 cm/2850g
6kk: 64.5/6600 ja 64.5/6650
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g
20.4.(5.4) Mimosa73, TYTTÖ,50cm/3955g 6kk:68,6/7560/44,5
22.4.(15.4.) Eija,POIKA,52cm/3710g 3.5kk:66.2/7340/42.5
25.4(16.4) Susan,POIKA,51,5cm/4390g 4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.(26.4.) Minttu,POIKA, 55cm/4510g 4kk:66,5/7320/43
27.4.(20.4.) Minna, POIKA, 50 cm/3250g4kk:65,2/6640/41
27.4.(29.4.)Kaura, MAX, 50cm/3530g 6kk: 69/8280/45,3
30.4.(18.4.) Tähti, TYTTÖ 48 cm/3076g 4kk: 6300/62/41
3.5. (23.4) St, POIKA, 53 cm/3490g 4kk:68/8300
7.5. (29.4.) Mari, POIKA, 53cm/3680g 4 kk:68/7820/43,2
7.5. (21.4.) Zuz, tyttö, 52 cm/4340 g 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. (25.4) kati2, POIKA 53cm/4150g 4½kk:66/7740/43,2

Eli meillä oli tänään 6kk neuvola. Harmi, ei mennyt 70cm rikki ;) vaikka kuin odotin (täti ei venyttänyt yhtään..)

Joo-o meidän firmas ei oo sanomista millon pidän lomaa. rahat tuli kesällä ja sillä siisti! ovat aivan varmasti laskeneet kans ton kertymisen. Paljon pitää kk olla töissä et lomat kertyy? kun meinaan mennä lauantaisin hoitovapaalla, eli tulee 4pv/kk/28-32t. Kun mulla on kaikki paperit töissä...

Meillä päättettiin et kakkonen saa tulla, jos haluaa!!! Katsotaan kuinka hyvin imetys ehkäisee. Taidan olla kahjo, kun on vielä hyvässä muistissa kaikki ""kauhut"", mut kun alkaa ikäkin (omastamielestä) painaa.

Joo, tänään on mun vapaailta ja täytyis pukeutua tyylikkääks... varsinkin kun mitään ei mahdu päälle.... epätoivo...

mä nyt vastailen kaikkiin viesteihin erikseen, kun tuo dementia vaivaa...

diana kyseli kävelytuolin hankintasuunnitelmia ja lelujuttuja.
me ei hommata kävelytuolia. mä oon todennu sen melko hankalaks. se ""tökkää"" musta kamalan helposti kynnyksiin, huonekaluihin yms ja sit tarvii olla auttamassa. mä en viitsi.. saman mä totesin esikoisen kans sellasen taaperokärryn kohdalla, mut se oli sen verta kevyt, että onnistui joskus itsekin auttamaan itseään. mä oon ajatellu ennemmin sellasta sit kun oppii kulkeen tukia pitkin.

leluista parhaat on meillä marakassi, kirjat ja kaikki sellanen mitä ei oo tarkoitettu vauvoille. eli isompien sisarusten tavarat, lahjanarut, keittiötarvikkeet, kaukosäätimet ja puhelimet....

Tää taapertaa teidän keskuuteen takas... mahdunko vielä mukaan?

Nyt kun olen lukenut teidän juttuja niin voin vain todeta kuinka paljon helpommalla pääsen. Silti kärsin n. kuukauden jostain masennuksen kaltaisesta... tai siis mua vaan tökki kaikki täällä kotona. Ihanassa pojassa ei ollut mitään vikaa eikä hänen kanssaan oleminen ollut mitenkään vaikeeta mutta jotenkin vaan alko kaatuun seinät päälle. Joka päivä käkin netissä mutta en saanut aikaseksi kirjoteltua. Onneksi tuostakin ajasta päästiin ohi! Nyt miehen kanssa menee paljon paremmin ja kotonakin on kivaa (mä kun kävin mieheni päälle kun yleinen syyttäjä =)... motkotin lähinnä kotitöistä ja sen menoista )

Meidän päivärytmistä, aamulla herätään n. klo 7 siihen sitten maitoa / maitoa + velliä. Klo 9 päikkäreille ja siitä sitten nukutaan n. 2h. Sen jälkeen purkki lihasosetta + maitoa. Klo 14 lisää maitoa ja päikkäreille (n.1-2h) ja kun heräillään niin purkki hedelmäsosetta. Nukkumaan klo 19-20 ja silloin maitoa / maitoa + velliä. Yöllä ei herätä ollenkaan.

Olen yrittänyt kaikin konstin antaa esim. illalla puuroa mutta tuloksetta. Aina poika vaan sylkee sen pois =( Tarttis kans varmaan käydä kisaa sen kanssa ja syöttää puuro puoliväkisin. Olen yrittänyt lasten puuroja ja kaurapuuroa... myös niin että olen sauvasekottimella sen hienontanut. Mutta ei! Nyt olen sitten illalla maidon lisäksi syöttänyt 1/2prk hedelmäsosetta, tosin eilenkin se meni vaan päristelyksi.

Pikkumies käänty eilen ensimmäistä kertaa ite masulleen! Voi sitä onnenpäivää! Neuvolassa antoivat lähetteen jo fysioterapeutille jotta saataisiin kääntyminen aikaiseksi mutta onneksi en sinne vielä saanut aikaa. Ja nyt kun hän kääntyi niin sitähän se tekee sitten taukoomatta. Ja kaksi hammasta on alhalla, ne tulivat jo n. 2kk sitten.

Mä en kans ajatellu hankkia kävelytuolia, jotenkin ajattelen sen auttavan lasta ""liikaa"" ja sitten tasapaino ei kehity kunnolla / ajoissa. Kolhut kuuluvat lapsuuteen joten yritetään opetella ilman apuvälineitä. Ja kaukosäätimet ja puhelimet on meillä kans pop! Niitä olisi kiva kalvaa vaikka kuinka.

Ja sitten muuten siitä jalkojen ja vartalon jännittämisestä. Tuo naapurin poika (meidän poikaa 2kk nuorempi) on tehnyt sitä aina. Näyttää vinkeeltä mutta mielestäni ihan normaalia. Meidänkin poika tekee sitä aina silloin tällöin mutta ei ollenkaan siihen tahtiin kun naapurissa. Naapurissa ollaan ihan tönkkösuolattujamuikkuja =)

Kai mä tällä kertaa lopettelen tätä romaaniani... Hei muuten, sitä piti vielä kysellä kun juttelitte tuosta loman kertymisestä. Menen töihin mammaloman jälkeen tammikuun lopussa siten että olen 3pvä viikosta töissä ja kaksi lomalla (käytän vanhoja lomiani siten pois). Eli varsinaisia työpäiviä kertyy siis 3 viikossa, riittääköhän tämä lomien kertymiseen vai pitäisikö olla tarkempi ja laskee että ne 14pvää todella kertyy?!?!? Ja te jotka palatte töihin miten olette ajatelleet hoitaa lapsen hoidon jäjestelyn? Mä en haluaisi lasta vielä viedä tarhaan. Ajattelin yksityistä hoitajaa mutta en tiedä yhtään mitä he ottavat siitä ja mistä sellaisen pätevän löytäisin. Kokemuksia???

Halirutistus kaikille mammoille!

Heippa!

Tervetuloa vain Vivi ja kaikki muutkin jotka haluavat!!

Meillä ryömitään jo sellaista vauhtia että todella saa katsoa ettei lapsen ulottuvilla ole mitään ei sinne kuuluvaa. Eilen viimeksi imeskeli koiran superällöttävää nallea (jota koira aina imeskelee, saattaa maata tunninkin nalle suussa ja voitte arvata kuinka kammottavalle se haisee.....).

Meillä oli kovin levoton viime yö. Hmm.. tiedän että te joilla tätä on enemmän kuristatte minut, mutta meillä herättiin kaksi kertaa syömään ja kerran silittelin tyttöä uneen. Kuulin myös kun hän kovasti kääntyili ja önisi unissaan. Joo joo, olen päässyt helpolla (sisareni aina ""motkottaa"" minulle etten tiedä lasten kasvatukseta mitään kun tyttö on ollut aina niin hyvä nukkuja), mutta itsekin nukuin tosi huonosti kaikki nuo välit ja olen ihan ""krapulassa"".

Tänä aamuna tytöllä oli toinen poski ihan punainen ja sellainen karhea. Mitään uutta ruokaa ei ole saanut. Tai no, nyt parina päivänä kanaa vihannessoseen joukossa, mutta ei kai kukaan nyt voi olla allerginen kanalle????

Mä en kanssa ole suunnitellut hankkivani kävelytuolia, koska tää meidän asunto on vähän sen mallinen, että jää sitten kiinni joka reunaan ja oveen. Oppii sitten kävelemään kun oppii.

Oliko se Kaura kun kirjoitti, että saa seuraava tulla jos on tullakseen. No, me ollaan päätetty ihan samoin. Tosin tällä päätähuimaavalla seksin määrällä siitä ei liene pelkoa ihan heti ;-) Tuota ekaakin oikeen yrittämällä yritettiin 9 kk, joten en usko että tärppää ihan noin vain (kuuluisat viimeiset sanat). Tosin päätettiin myös niin, että tulee jos on tullakseen, mutta emme sitten yrittämällä yritä tai mene mihinkään hoitoihin jos ei tule. Tai eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu, mutta nyt tuntuu tältä. Mulla on kuitenkin jo ikää 35 vuotta, joten nyt niitä lapsia tulee jos tulee, en sitten yli 40 vuotiaana enää halua tehdä lapsia.

Nyt tyttö koisaa parvekkeella, aatelkaa meidän ½ tunnin unia vetänyt tyttö nukkuu nykyisin kahdet 1-2 tunnin unet. Aluksi piti mennä katsomaan että hengittäähän se vielä...

SIIS APUA!
Meillä oli netti liittymässä jotain häikkää eilisen ja tän aamupäivän ja en päässyt nettiin!!!!
Mutta nyt toimii =)

Vivi,kiva että sustakin kuulee taas pitkästä aikaa!

Neiti oli pari päivää vähän nuhainen,mutta lähti pois toissa päivänä ja nyt sitten minä olen nuhanenä =(
No parempi minä,kuin tyttö.

Mutta menenpä tästä parantelemaan itseeni,kirjottelen paremmalla ajalla!

Moi taas!

Kiva kuulla vivi susta pitkästä aikaa.

Meillä on kans posket karheat, mutta voipi olla että johtuu vaan tuosta ilmojen kylmenemisestä, oon laittanut aivan perusrasvaa ja se kyllä auttaa.

Kukas mietti sitä että pitäiskö olla enemmän vauvan kanssa, mulla on välillä aivan samanlaisia aatoksia kun poika viihtyy välillä tosi hyvin itsekseen lelujensa parissa. (Paitsi että nykyään se liikkuu vikkelästi jonnekin hankalaan paikkaan ja jää sitten jumiin, pitkäksi aikaa ei enää uskalla yksin jättää)

Ruoka meillä maistuu vähän kehnosti, no viikon päästä on neuvola joten nähdään onko jotain notkahdusta painossa.

Viikonloppuja kaikille!

Huomenta!

Kyllä mäkin joskus mietin oonko lapsen kanssa tarpeeksi,varsinkin sellaisina päivinä,kun käydään asioilla ja liikutaan autolla tai käydään kylässä jossain,mutta myös ihan täällä kotosalla.
Meillä on kyllä niin,että neiti ei viihdy kauaa yksikseen lattialla ja huutelee sitten seuraa.
Mutta sitäkin joskus mietin,että juttelenko tarpeeksi vauvalle,mutta se on kyllä aika räpätäti välillä,että eiköhän se äitiinsä ole tullu =)

Viime yö meni kivasti,kylläkin söi kaksi kertaa (kummallakin kerralla 140ml) mutta mies hoiti toisen syötön,tuntuu et itekki on pirteempi vaikkei ton suuremmasta asiasta ole kyse.
Yritän kyllä tähdätä vaan yhteen syöttöön yössä,mutta illalla ei neidille tietenkään velli maittanut (nippanappa 70ml) joten tietäähän sen sitten yöllä.
Useimmiten menee kyllä koko törppö velliä.
Puuroa en väsyneelle neidille viitti edes tarjota,se menee ihan huudoksi.

Kävelytuolista,mä sain sellasen kaveriltani,mutta tuolla nurkassa se on löhöilly koko tän ajan.
Muutaman kerran oon tytön siihen laittanut ja kyllähän se siinä on viihtynyt hetken,mutta luulen,että tuoli jää vähälle käytölle.
Enkä ole oikein nähnyt sille mitään hetkeä jolloin sitä käyttäisin.

Täällä oli jotkut päättäneet toisen vauvan alkuun laitostakin,tsemppiä =)
Kyllähän mekin haluamme toisen vauvelin (miehellä on isompi vauvakuume kuin mulla...heh) mutta haluan mennä eka töihin vähäksi aikaa (töihin ajattelin mennä syksy-talvi 2006) ja töissä ehkä vuosi,pari ja sitten...
Ensin halusin lapset pienellä ikäerolla(2v),mutta luulempa toisen tulevan kun tämä esikoinen on n.4v-5v.
Joo,mutta saa nyt nähdä,kun se mun kaveri saa vauvansa (LA 2 viikon päästä) että iskeekö vauvakuume,kun nään sen nyytin =)
Onhan ne suloisia.

Saatiin aikaseksi viikolla huonekalu ostoksia,ilman riitaa,heh =) Nyt on ruokaryhmä ostettu ja tv-taso.
Muuttoon on sellanen 4 viikkoa aikaa,jos nykysten asukkaiden arvio pitää paikkansa.

Oli sitten hermoja kiristävä päivä torstaina,murrrr.
Oltiin tosiaan lähdössä huonekalu ostoksille ja neiti sitten päätti automatkalla räjäyttää paskat,ei viittitty palata enään kotio ja aateltiin sitten mennä lähimmälle marketille vaihtaan vaippa,No ensimmäisessä marketissa ei ollut lastenhoito huonetta ja aattelin,että en edes yritä mennä söhlään sinne,se oli ainut naisten vessa siis yksi vessa ISOSSA marketissa.No lähettiin sitten seuraavaan,siellä oli naisten-inva-lastenhoitohuone SAMASSA VESSASSA!!!!!
No menin sinne ja sain vaihdettua vaipan,mutta siellä ei ollut edes käsipaperia vaan se sellanen mikä huuhtoo kädet(mikä lie nyt nimeltään)(olisin siis pyyhkiny tytön pyllyn,ei tietenkään sattunu oleen mukana puhdistuspyyhkeitä/pyyhettä) ja vedin sitten vessapaperi rullasta joka LOPPU!!!!Kyllä kiristi hampaita + just kun olin saanu vaipan laitettua yksi nainen koputteli ovea.....
Äkkiä sitten puin vaatteet,ulkovaatteet laitoin siinä vessan ulkopuolella,vihaan meinaan jos joku koputtelee ja tarvii äkkiä laittaa vaatteet.
Mutta pointti tässä oli se,että miksei isoihin marketteihin tehdä erikseen lastenhoitohuonetta,ymmärrän tietenkin jos ne on rakennettu vuonna yks ja kaks,mutta kai nyt johonkin nurkkaan sellasen sais mahdutettua...
Älytön tollanen,että kaikki samassa vessassa,ainakin mun mielestä...
Olipas taas avautuminen...

Jahas,eiköhän tähän ole hyvä lopettaa romaani...

Hyvää lauantaipäivää!

Meillä meni netti jumiin, joten en oo päässy pitkään aikaan lukemaan teidän kuulumisia. Nyt sitte oon istunu koneen ääressä reilu tunnin ja pläränny teidän viestejä=)
Voiskohan joku laittaa siihen listaan meidän 6kk mitat kun kävin jo kerran laittamassa mutta ilmeisesti ei tullut perille! Eli Joona (A) 7290g/68,5cm/42 ja Elias (B) 7420g/67,5cm/42.
Kiitos paljon.

Pojat on nyt tämän viikon nukkuneet vaunuissa 2-3h. Ottaen huomioon että aikasemmin kun vaunut pysähty ni viimeistään 15min jälkeen huuto kuulu, eli siihen nähden aikas hyvin=) Mä oon nyt pakkasilla laittanut pojille sisävaatteiden lisäksi villavaatteet ja sellaset välikausipussit ja vielä sen äitiyspakkauksen makuupussin. Ihan sopivan lämpösiä ovat olleet.

Muuten meille menee oikein kivasti. Molemmat pojat ryömii jo kovaa vauhtia ja paikoillaan ei olla kun syödessä. Eli vahtimassa saa olla kokoajan. Joonan lempi puuhaa on kiivetä sitteriin ja pari kertaa sieltä ollaan myös tultu alas..Onneksi ei oo mitään sattunut. Elias kesittyy koirien rääkkäämiseen..Voi haukku parat.

Meillä on yösyönnit jääneet pois. Joskus harvoin jompikumpi herää nälkäsenä mutta ei enää kovin usein. Muuten heräillänkin sitten aika usein.

Jaaha naapurin pojat tulivat riehumaan ja huutamaan pihalle joten vaunuissa herättiin.

Palaillaan!

Tervehdys kaikille, olipa hurjasti viestejä kahlattavana, ootte ollu ahkeria :) Me oltu koko viikko ilman konetta, kauheet vierotusoireet pukkas päälle, ku ei päässy nettiin.

Tuosta kävelytuolista, meillä on sellanen ja se on ihan ykkönen. Poika painelee sen kanssa hurjaa vauhtia ihan kynnystenkin yli ja tulee perässä esim. kun ripustan pyykkiä ni auttamaan. Meillä ainakin ollu tosi hyvä, tosin vaati muutaman päivän ennen kuin poika hoksas miten sillä mennään eteenpäin, ekaks kulkikin vain taaksepäin sillä.

Vitsit tuo aika menee nopeesti, meidänkin pikkunen täyttää tänään jo 7kk :)

Onko muita joilla ei vielä ole yhtään hammasta? Meillä tehny hampaita jo muutaman kuukauden, mutta mitään ei näy.

13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42

Tuiskun poikien mitat

Miehet lähti uimaan! ja mä jäi potee elämäni kamalimpia kuukautisia, kuinka tota verta voikin tulla noin paljon. Ennen olen kyl ollutkin tosi niukkavuoitoinen.

Meillä on kaikki sekaisin kellon siirron takia, herätys klo6! joten nyt meen nukkuu....

15.4.(13.4.)Tuisku,KAKSOSPOJAT, 50cm/3290g ja 47cm/2280g 6kk:68,5/7290/42 ja 67,5/7420/42
15.4.(16.4) Vivi,POIKA,50cm/3320g

Minäkin hieman muokkailen täällä,eli lisäsin Vivin takaisin kehiin ja poistin tuon leinan...
Saapi sitten lisäillä joukkoon mukaan,jos on tulossa...

Viime yö meni yhellä syötöllä,JEE!!!!
Söikin illalla velliä taas koko putilon klo21 ja klo 03.30 heräsi syömään ja söikin 150ml.
Yritin eka tutilla nukuttaa takasin,mutta ei huolinut enää yrityksistä huolimatta =(
Miten teillä joillain ei syödä öisin...
Epätoivonen ja kateellinen Jenni...

Eilen nukuttiin päivällä vain yht. 1h,en ymmärrä,yleensä nukkuu ekoilla päikyillä 2h ja illemmalla 30min,meillä siis nukutaan kahdet päikyt nykyään.
Tänäänkin aamulla laitoin väsyneen tytön unille,niin menee pari minuuttia ja huutoa kuuluu,hyssyttelin vaunuja ja nukahti uudestaan ja melkein heti,kun pääsin sisälle alkaa karjunta...

Joo,mutta mun piti ihan nopeesti kirjottaa ja taas hirvee romaani...

Hyvät sunnuntait!

Kiitos kata!

Jenni, mä alotin vierottamisen yösyömisestä silleen, että vähensin aina maitomäärää, eli ensin 25ml vähemmän sitten 50ml vähemmän jne. pojat kuitenkin söi öisin sen 200ml, joten se vaikutti sitten päiväsyömisiinkin. Mutta kun olin vähentänyt maitomäärän 100ml loppui yösyönnit. Ja nyt päivisin maistuu ruoka paljon paremmin sekä iltapuuroa melkein ahmitaan. Tietysti jos imettää ni se saattaa olla aika hankalaa! Mutta kokeile jos se vaikka onnistuisi!

Meillä kanssa meni ihan sekasin tuo rytmi kun kelloja siirrettiin. Herättiin sitte 5.15 uuteen aamuun! *haukotus*

Nyt on pakko mennä syömään, pojat vetelee tyytyväisinä sikeitä vaunuissa!

Hyvää sunnuntaita!