**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

AnnaBuu älä heitä kirvestä kaivoon :hug: Minulla oli viimeksi tilanne se että kohdunsuu oli 1-2 cm auki ja kanavaa jäljellä 3cm kun menin yliaikaiskontrolliin. Tarkoitus oli että aletaan käynnistellä koska lapsivettä oli vähänlaisesti vaan niinpä tuo synnytys lähti tuon sisätutkimuksen jälkeen vauhtiin ihan omin voimin. Eli ei sitä nyt aina voi sanoa että ei voi käynnistyä aiemmin vaikka tilanne näyttää "epäkypsälle" ja varsinkaan kun kyseessä on uudelleensynnyttäjä voi tilanne muuttua nopeastikin. Toivotaan että sitä vauhtia nyt löytyisi eikä tarvitsisi odotella enää kauaa :hug:
 
Onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille :heart: :heart: Onpas teitä jo paljon :D
Itse haluaisin päästä huhtikuulle, niin olis vauvan synttärit samassa kuussa mun ja miehen kanssa. Ja enköhän huhtikuulle pääsekin, niin lähellä jo on! Vointi on hyvä, Luoston matka meni hyvin ja oli tosi ihanat ilmat siellä, ulkoilin paljon ja kävin kävelemässä ja kelkkailemassa ja pulkkamäessä ja Lauri Tähkän keikalla :D mistä vauvakin tuntui tykkäävän =)

Synnytyssuunnittelukäynti oli eilen, pa. 2.8kg (eli lasketuissa ajoissa olis n. 3.4kg=saman verran kuin kuopus painoi syntyessään) ja kaikki muutenkin hyvin vauvalla. Synnytystä odotellaan rauhallisin mielin, kolmassynnyttäjällä avonainen lakitarj. voi tulla ilman imukuppiakin. Jos ei synny laskettuun aikaan mennessä, otan äitiyspolille yhteyttä. Käynnistystä en haluais, koska lisää entisestään tarjontavirheen riskiä, joka mulla jo muutenkin on aika korkea.

Rintojen pumppaaminen/puristelu lisää oksitosiinin eritystä, eli sama hormoni, mikä saa supistuksia aikaan ja on ns. onnellisuushormoni. Riittävä lepo auttaa paremmin synnytyksen käynnistymiseen kuin kova rehkiminen, kun kroppa on väsynyt, ei kohtukaan jaksa lähteä supistelemaan.

Jaksamisia kaikille!

siru h36+4 :heart:
 
AnnaBuu voihan.. Kyllä on lääkärit erimieltä!
Kokeile sitä nenän kutittelua sulalla :D

Neuvolareissusta on selkäsuppaillut. Ennen neuvolaa kutittelin sulalla nenääni :)
Kai nuokin supparit jotain saa aikaan ulostuloaukolla? En kyllä usko että tässä nyt lähtö tulee kuitenkaan..

Neuvolassa kaikki ennallaan.
Sf on monta viikkoa ollut 32cm, eli aika alakäyrän tuntumassa nyt.
Painoa viikossa tullut 400g, eli 11kg alusta.
Sykkeet jälleen 140 nukkujalla.

Nyt en muista mitä piti kommentoida..

Öitä!

Greddy ja Piksu 38+6
 
voi hemmetti, miten sitä ei muka taas aivot toimi. Huippuimuri ei saa olla päällä kun takka palaa... noo mitä tekee hän, laittaa huippuimurin päälle ja sytyttää takan huoh, no ylläri pylläri kämppä täynnä savua sen jälkeen. No kohta saa laittaa sen päälle ja saa sit olla ihan yön yli et varmasti haihtuu kaikki mikä ei tuulettamalla lähtenyt. Pieniä ajatus katkoja täällä taas.
 
AnnaBuun tilanne ei voi olla tosi. Pieni on ollut niin kauan jo tulossa ja edelleen kuitenkin viihtyy masussa. No enää ei vaan voi mennä kovin kauaa. :hug:

Täällä olis kans huomenna ollu laskettu aika. :D Mutta niin vaan meidän nyytti ääntelee jo sängyssään ja ensimmäinen neuvolakäyntikin on jo takana. Oli tytöllä noussut hienosti jo paino, ylitetty syntymäpainokin melkein 200 grammalla.

Nyt kun sais tämän oman väsymyksen jotenkin taltutettua ja oppis nukkumaan päivisinkin niin elämä voisi oikeasti asettua jo kohta jonkinlaisiin uomiin. Tosin taitaa olla turhan aikaista haaveilla moisesta vielä. :D Meillä venyy kaikki aamut ihan huisin pitkälle kun ei vaan yksinkertaisesti itse jaksa nousta aamulla sängystä vaan nukkuu puolille päivin ennen kuin lähtee omiin aamutoimiin. Yritän kääntää omaa rytmiäni vaikka sitten kun mies palaa töihin. Jos sitten pääsisi itsekin illalla aiemmin sänkyyn ja aamulla aiemmin ylös.

Nyt taidan hetkeksi mennä katsomaan telkkaria ja sitten köllähdän sänkyyn. Tyttö vetelee jo ensimmäistä "yöunijaksoaan" sängyssään. Kohtahan tuo herää siitä jo ekalle syötölle.

Tsemppejä kaikille, kohta on huhtikuu. :)

- Hapsiainen ja Hernis-neito 11 vrk.
 
Täällä pongattu pieni osalimatulpasta :D . Kahdella vessakerralla jäänyt vähän paperiin selkeästi muuta kuin valkovuotoa. Eihän tää mitään vielä tarkoita, mutta pienistä asioista pitää iloita =) . Esikoisella mulla lähti osa limatulpasta yliaikaiskontrollin jälkeen ja kunnolla vasta peräruiskeen jälkeen kun olin synnärillä. Niin joo, ja päivällä mä kutitin myös nenää pääsiäissulalla, ihan selkeästi siis sen ansiota :LOL:

Poppeliini ja poju 36+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
Täällä pongattu pieni osalimatulpasta :D . Kahdella vessakerralla jäänyt vähän paperiin selkeästi muuta kuin valkovuotoa. Eihän tää mitään vielä tarkoita, mutta pienistä asioista pitää iloita =) . Esikoisella mulla lähti osa limatulpasta yliaikaiskontrollin jälkeen ja kunnolla vasta peräruiskeen jälkeen kun olin synnärillä. Niin joo, ja päivällä mä kutitin myös nenää pääsiäissulalla, ihan selkeästi siis sen ansiota :LOL:

Poppeliini ja poju 36+5
Kyllä siinä jotain taikaa siis on,pitää kokeilla itekkin. :LOL: :LOL: :wave:
 
Hyvät on pääsiäissulat, kaikesta päätellen! :LOL:

AnnaBuu :hug: Kyllä on melkoinen yllätys tuo lausunto, sinun kun luulin saavan nyytin syliin ensimmäisten joukossa. Mutta jospa kuitenkin lähiaikoina alkaisi tapahtua!

(.) Sisätutkimuksen jälkeen on ollut raihnainen olo. Liitoskivut ovat saaneet uudet mittasuhteet ja supistuksiakin on jonkin verran tullut. Huomenna kuitenkin varmaan ihan "normifiilikset", joten odottelu jatkuu...
 
Täällä suppailut jatkuu, mutta edelleen ne megapuristukset puuttuu. Viime yönä siis alkoi ja alkuun tuli tosi tiuhaan, mutta nyt päivän ja illan aikana on ollut taas epäsäännöllisempiä. Ei sen puoleen, että tässä vielä kiire olis synnyttämään, mutta merkit oli kyllä yöllä jo melko selvät. Ei auta muu kuin odotella... Kai se olis nukkumaan mentävä, jos hiukan saisi unta kupoliin. Viime yönä en nukkunut ollenkaan ja päivälläkin sain pari tuntia vain torkuttua. Onneksi mun vanhemmat tuli meille nyt ainakin muutamaksi päiväksi, niin on esikoisella leikittäjiä ja ulkoiluttajia. Omat voimat on nyt aika vähissä.

AnnaBuulla tosi tympeitä uutisia. Toivotaan, että viimeisin lääkäri erehtyi pahemman kerran ja pääsisit tosi toimiin pian.

manteli ja Sulo 38+5
 
No niin...

Yksi vauva lisää tähän pinoon:)

Meille syntyi pikkuruinen prinsessa 25.3.2010. 2935g ja 48 cm, rv oli tuolloin 38 tasan.Tulen kertomaan myöhemmin synnytyksestä ja sen jälkeisistä kuvioista. Nyt voimat on aika vähissä. Kaikki kuitenkin hyvin, lopultakin.

Terveisin mammamia ja lähes 3 kiloa täyttä kultaa:)
 
Poppeliini minä aion keittää pulloja, tutteja ym. satunnaisesti alussa. Riippuu omasta jaksamisesta ja tuo on vähän sellainen että ei niin tärkeä minun mielestä. Lepo, syöminen ja juominen tärkeämpiä esm.
Arska äippä laskeutuminen on kuiten askel taas eteenpäin vaikkei tosiaan välttämättä tarkoita että heti syntyis kuten AnnaBuu totesi. Jopas oli muuten hurjia uutisia sinulle tullut, minäkin olen oodttanut että sinä synnytät maaliskuussa.

mammamia suuret onnittelut pienestä tytöstä :heart:

Tylsää kun itsellä ei ole mitään kerrottavaa. Pitäisiköhän kokeilla tuota pääsiaäissulkaa jos sais limauutisia sitten :LOL:

-C ja T 36+5
 
Huomenta :wave:

Piipako se kyseli isyysloman pitämisestä? Meillä mies jää lomalle heti kun syntyy, koska on nuo isommatkin tuossa hoidettavana, ja pitää sen kolmisen viikkoa putkeen. Huomenna on ottanut vapaata, kun on se äitipoli ja toivotaan että jäädään synnyttämään. Oliskin ihan hyvä jos syntyis, kun on tuossa noita pyhiä, niin ei mene isyyslomapäiviä =) Meillähän on sitten niin hyvä tilanne, että mies kun on opettaja, niin lomailee sitten koko kesän meidän kanssa =) Se on kyllä muksujen kannnalta tosi kiva juttu!

Suuret onnittelut mammammia pienestä tytöstä :flower: =)

Nyt on kyllä melkoisen "odottava" tunnelma pinossa :D Suppareita kaikille niitä toivoville :wave:

Mä toivottavasti jään huomenna sille tielleni, tulen sitten ilmoittelemaan :wave:

stoppis 39+1
 
Onnittelut mammamia82!! :flower:

AnnaBuulle isot :hug: :hug: Varmasti tosi turhauttava tilanne koska on lupailtu jo niin kauan että kohta se syntyy.

Tänne ei omaan napaan mitään uutta ja ihmeellistä. Ei suurempia suppailuja, vain harjoitussupistuksia satunnaisesti. Pitääköhän se mullakin joku pääsiäissulka kaivaa esiin ja alkaa nenää kutittelemaan, koska noin hyviä "limatuloksia" ootte saanu :LOL:

Vielä 2 päivää ja sitte alkaa koululaisen ja miehen 4 päivän loma, ihanaa =) Ohjelmassa olis ainakin makkaranpaistoa ulkona, ilmat näyttäis ihanan lämpimiltä jo.

:heart: Lanfear 38+0 :heart:
 
Oikein isot onnittelut kaikille vauvan saanneille!!!
Tänne ei mitään ihmeellistä, Papu on edelleen ylhäällä niin että hengittäminen käy joskus tosi raskaaksi ja tukkoinen nenä vaan pahentaa asia.
Muuten olo on hyvää, LA enää 5 viikkoa, EI VOI OLLA TOTTA. Miten se aika menekin yhtäkkiä niin nopeasti??? :eek:
Ai niin kätkythälyttimet tulivat, Iso huokaus :kieh:
Tänään on lääkäri, tulen sitten myöhemmin kertomaan miten meni.
Rattaita en ole vieläkään tilannut, vaikka toimitusaika on 3 viikkoa, ei vaan ikinä muista :kieh:
Oikein auringoista päivä kaikille:flower: :flower: :flower:
Dagger ja Papu 35+1
 
Onnittelut mammamia82 :flower:

Täällä on taas erittäin huonosti nukuttu yö takana... Nuorimmaiselle tuli nokkosihottumaa eilen joka kutisi yöllä niin ettei saanut nukuttua ja tietysti tuli sitten vielä meidän sänkyyn pyörimään. Nyt on sitten todella pirteä olo.

dublo 39+6
 
Jaahas huomenna on jo huhtikuu :D siitä se sitten lähtee. Ja paaljon lisää vauvoja tähän pinoon :D

Dagger, miten noi sun viikot menee noin pieninä? kun sulla on etusivun listassa ennen mua laskettu aika ja mun viikot menee isompina.

Täällä normi säryt, mut ei kummempaa. eilen sain jopa kaikenlaista aikaan, ja tänään ajattelin jatkaa samalla linjalla, jos sais jotain järkevää aikaan ilman että tulee kovin kipeäksi.

Unico ja Toukka 35+5
 
Onnittelut vauvaantuneille!

Kateellisena täällä seurailen, kun vauvoja vaan tulee ja tulee, mutta meidän pikkuinen on varmaan päättänyt olla tuolla masussa niin kauan kuin mahdollista.

Parina yönä oli jo kunnolliset "menkkajomotukset", viimmeyönä ei mitään. Eikä ole nyt aamullakaaan suistellut (edes puolentoista tunnin hiihtolenkin aikana) Aikaisemmin olleet vähäiset turvotukset ovat kadonneet, samoin yhteensä kymmenen viikkoa kestäneet käsien puutumiset. Vauvakin tuntuu potkivan vähemmän kipeästi kylkiluita kuin aiemmin...
Olo on jotenkin oudon "normaali".
Ainoastaan muutaman päivän kestänyt ripuli voisi viitata synnytyksen lähenemiseen. (Tai sitten vatsa vaan reagoi reilumpaan rauta-annokseen)
Enkö mäkin jo kohta pääsisi...

Whitney & Kiusankappale 40+2
 
MTÄÄH? 17 vauvaa syntynyt eikä ole edes huhtikuu :eek: :eek:

Palailen minäkin kertoilemaan että vauva on yhä mahassa. Olen ollut pe lähtien jorvissa myrkytysepäilyn takia. Myrkytys ei kuitenkaan kehittynyt kukkaansa mutta käynnistettiin silti kun viikkoja hyvin. Mutta eipäs halua tulla ulos. Eli olen saanut 5 cycotec-murusta kohdunsuulle mutta mitään vaikutusta ei ole. Joten tulin oottelemaan kotiin. Hirveän huonoa tehnyt henkiselle hyvinvoinnille kun vauvoja syntyy ympärillä ja itsellä ei tule millään ulos vaikka olisi jo aika. Menen polille tiistaina uudestaan jos ei ole syntynyt. Ja MITÄÄN MERKKEJÄ EI SIIS OLE.

Nyt alan lukea kuulumisia ja palailen.



=)
 
mammamiea Onnittelut pikkuisesta tytöstä :flower:

AnnaBuu :hug: jospa se lääkäri vähän huijasi.. toivotaan ainakin niin.

Unico tiedän miltä tuntuu.. joskus käynyt ihan samalla tavalla..

Suppareita niitä kaipaaville ja halauksia muista kivuista ja säryistä kärsiville.

Edelleen istuminen on tuskaa, eilen en istunut yhtään. Tänään neuvolantäti lupasi lääkäriltä kysyä josko saisin reseptin siihen puuduttavaan pukamavoiteeseen. Jos se elämä siitä sitten valkenis.

Esikoinen meinasi tänään mennä tarhaan, mutta tädit sanoivat että heillä on nyt paljon rajua vatsatautia+ripulointia+korkeakuume, joten tulikin sitten takaisin kotiin.
Ei vatsatautia meille nyt. Toivotaan ettei se sitten mitään muuta kautta meille rantaudu.

Vauva nukkuu hyvin, yölläkin 3-4t pätkissä. Silti päivisin väsyttää vietävästi.

KiiajaVille + poju
 
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki hyvin.
Vauva on ollut jo monta viikkoa laskeutunut ja nyt terkka sanoi että on myös kiinnittynyt ja ihan valmiin oloinen tulemaan milloin vaan. Sf mittakin pysynyt samassa, vain 30 cm. Pientä vauvelia veikkasi. Mullekki on sanottu monta viikkoa että syntyy varmasti pian ja välillä itsekkin uskonut siihen ku on jatkuvasti niin kovaa paineen tunnetta alakerrassa ja mahottomat liitoskivut jne.... Mut edelleen ollaan kokonaisena ja tooooooosi kipeänä ja kiukkuisena.

Painoa on tullut alusta saakka 19 kg. Ei taida kukaan muu pistää paremmaksi!? :ashamed:

Mulla mennyt ihan ohi tuo nenän kutittelu homma. Mikä se siis on?

Nyt siis kutittelemaan nenää sulalla, hörppien välillä vadelmanlehti teetä. Siinä samalla vois panna pumpun hörisemään ja lypsää rintoja ja jos asento vaan antaa periksi niin ukko hommiin.... Ja lopuksi siivoa ja sitten saunomaan!
:LOL:

maleha 37+4
 
Luettu.

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower: :flower:

Ja me muut jotka olemma lasketun ajan tuntumassa voimme jatkaa kärvistelyä.

Anna Buulle :hug:

Oma tilanne on alhaalla se että kanava on jäljellä koko pituudeltaan eli 3cm, kohdunsuu auki sentin kuten ollut koko loppuraskauden ja takana on. Kalvojen puhkaisu olisi vaatinut 2cm aukiolon vähintään ja sitä yritettiin noilla cytoteceillä mutta eipä vaan kroppa lähtenyt mukaan. Kyllä otti aivoon |O |O Olin niin valmis henkisesti saamaan vauvan, olisi ollut hoitaja kotona lapsille, miehellä työstä vapaata. Mutta eipä tuota luontoa voi hopuuttaa jos se ei ole valmis.

Siltä näyttää että yliajalle (42+0) mennään ja rytinällä.
 

Yhteistyössä