***HUHTIKUISET Lokakuussa***

Arskan äippä :hug: Toivottavasti saatte asiat kuntoon miehesi kanssa!

Rokote mietityttää täälläkin. Soittelen maanantaina neuvolaan ja pohdin sitten varaanko ajan rokotukseen vai en. Kieltämättä vähän huolestuttaa sekin miten tuo alle 2v mahtaisi taudista selvitä...

Ultra oli tiistaina ja siellä istuskeli ja heilutteli pikkuinen vastaten täsmälleen niitä päiviä kun edellisen ultran perusteella oletinkin. Ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sivuprofiili on aivan erilainen kun esikoisella. Olettamukset tietyistä kasvonpiirteistä on siis vahvasti olemassa. :D

Liikkeitä on alkanut tuntumaan sen verran usein, että nyt voi todeta niitä olevan ihan rehdisti.

Paino on edelleen alle lähtöpainon. Uskoisin kuitenkin suunnan olevan jo nousujohteinen ja sen näkyvän myös vaa'alla seuraavalla kerralla neuvolassa, ehkä päästään jo sen lähtöpainon ylikin kun muistaakseni se seuraava neuvola-aika on vasta joskus kolmen viikon päästä.

Donu ja Pikkuinen 14+5
 
Arskan äippä toivotaan että asiat selviää parhaalla mahdollisella tavalla!

Nuorimmainen miellä vielä kukkuu.. saiskohan sen pian nukkumaan? En kyllä ymmärrä miten voi olla vielä noinkin pirteä kun ei kuitenkaan nukkunut päikkäreitä mitenkään yli pitkään.

Pienoinen flunssa vaivaa.. ei kuumetta mutta tosi ärsyttävän vetämätön olo on koko ajan. Jos vähänkin jotain touhuaa niin hengästyttää ja hiki nousee..
No, toivotaan että yö menee rauhallisissa merkeissä, kunhan kaikki saadaan unten maille.

Hyviä öitä kaikille ja muistakaa siirtää kelloja!
 
On ollut hiljaiseloa täältä suunnasta kauheen oksentelun takia.
Nyt taas yritän piristyä oksun takia ja alkaa vähän aktiivisemmin seurailemaan kirjotuksia.

Miettinyt itsekin tuota possulunssa rokotusta ja tullut siihen tulokseen etten tule sitä ottamaan.
En oikein luota siihen että se varmasti on vaaville sitten turvallinen ja tutkittu. Kai sitä pelkää että kaikki ei sitten mene putkeen ja jotain kamalaa tapahtuu vaikka voihan sitä tapahtua siitä lunssastaki vaikka mitä.

Kellot muistettiin siirtää ja aamu vähän sekainen ku ei tullutkaan töllöstä lasten ohjelmia, eli äiti laitettiin leikkimään silmät kierossa.

Minniii ja möyrijä 15+1
 
Huomenta!

Chiq laitoin sulle yksäriä siit astmasta. =)

Arskan äippä Toivottavasti teillä vähän tilanteet paranee. Nyt teidän pitäis saada puhuttua, kunnolla. :hug: Jaksuja kovasti! :heart:

(.) Omaan napaan sit suunnaten. Täällä on tuntunu liikkeitä kans nyt muutaman päivän ajan sillain, ettei niistä enää voi erehtyä.
Mua vaan huolettaa tuo possurokote, kun ei vieläkään ole mitään tietoa siitä, että miten ja millon niitä täällä annetaan. Päiväkodin henkilökunnalle oli tullu siitä infoa, mut nyt kun eivät ole edes päivää päättäneet siitä, niin ei mitään tietoa siitä, miten meitä raskaana olevia rokotetaan. Täällä taitaa olla liian myöhäistä enää näille rokotuksille. Nyt kun on ollut syysloma ja osa porukasta varmaan olleet pohjosessa tms ja koulut ens viikolla alkaa, niin eiköhän tuo leviä sit kulovalkean tavoin rovaniemeltä tänne meillekkin...
Taidan jäädä neljän seinän sisälle.

Mut taidan mennä aamupalalle!

buam ja pikkumyy 13+4
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Olen kyllä lueskellut juttujanne ihan päivittäin, mutta en ole tullut vain kirjoitelluksi mitään.

Mulla on kaikki mennyt ihan hyvin näihin päiviin saakka, paitsi tällä viikolla olen ollut tosi ahdistunut siitä, että en tunne vauvan liikkeitä. Mulla on kuitenkin jo meneillään viikko 18+2!

Olen yrittänyt kuulostella iltaisin ja muutenkin, mutta mitään en tunne! Tämä on myöskin jo toinen lapseni ja aina sanotaan että seuraavan kohdalla liikkeet tuntuisi jo aikaisemminkin?

Miten teillä muilla jotka olette suurinpiirtein samoilla viikolla kuin minä? Tunnetteko jo liikkeet selvästi?

T: Huolestunut Tupu 18+2
 
Täällä on paino noussut kaksi kiloa.. :( ahdistaa ja ällöttää.. Ekassa neuvolassa silloin hoitaja sanoi että kun mulla tuota painoa on niin ei välttämättä nousisi koko raskauden aikana kuin 4kiloa.. Sitä mä sitten olen miettinytkin että koskahan se painon nousu tulee väistämättä, vaikka söiskin terveellisesti ja liikkuis..!? Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan.. hmm..
Noh tiistaina neuvola, saas nähä mitä neuvolantäti sit sanoo..

jastu 15+1
 
arskan äippä jaksuja :hug:

Täällä tänään pysynyt syömisellä kurissa yökkäily, loppupäivää jännäten :) Tänään tuli sitten kerrottua mummulle tästä nappulasta ja se oli yllättynyt ;) ja lupaskutoa mulle tai toukalle mitä tarvii jos vaan osaa :) Nyt pitäisi tänään skarpata ja tehdä jotein järkevääkin joten saa nähdä mitä saa aikaan...
painosta, ekan neuvolan painoon en oo vielä päässy takas, mutta onneksi edellisen neuvolan painoon on tulu hiukan lisää en mä halua tippaan, ei muuta kun yrittää pahassa olossa syyä ja ennenkaikkea juua. Sit kun syö nameja niin karkaa paino käsistä kun huono olo loppuu, pitä ola varovainen.
täälä olis se possupiikki huomenna jos ei kuumetta nosta ennen sitä, vielä ei oo nostanut joten säikähdyksellä taisin selviä, no sen näkee.

Unico 13+2
 
Se on kyllä uskomatonta miten erinlailla asiopihin suhtaudutaan eri maissa.Tuosta paino asiasta tuli mieleen...elikkäs ekan neuvolan sain vasta 11+5,sielllä sit täti kysy et paljon painan,no mä et mulla ei aavistustakaan kun en omista puntaria,no,sano sit et katotaan se sit kohta...no,se sit unohtu se paino kattoo ja ku kotiin pääsin niin sit soitin sille et oiskohan se pitäny se punnitus tehä.No,hän sanoi että ei sen niin väliä,punnitaan sit seuraavalla käynnillä,joka siis mulla on joskus vk24!Mä oon ymmärtäny et suomessa ollaan tosi tarkkoja painosta ,et paljon tulee raskauden aikana jne.,mutta mulla ei sitte lähtöpainostakaan tietoa ku alkuraskaudesta jo omasta mielestä tullu aika hyvin painoa(nesteitä ja turvotusta varmaan).No 12+2 on sit mut punnittu suomen tk.ssa sillon ku ruinasin itteni sinne ultraan,mut eikai sitäkään voi lähtöpainoksi kutsua ku noilla viikoilla vasta punnittu...?

Hemmi ja Papu 17+1
 
Hei kaikki :wave:

Miekin oon elossa, ajattelin minniiin tavoin ilmoitella =)
Oksennan vieläkin, mutta kai tämä pikkuhiljaa helpottaa, nyt ei tarvi montaa kertaa vuorokaudessa enää oksentaa. Pari viikkoa en muuta tehnytkään... Olo on huono jatkuvasti :/ Välillä on meinannut toivo mennä tän raskauden kanssa, mutta eihän tässä voi muuta kuin kestää. Paino pudonnut 6 kiloa, neuvolaa ei ekan kerran jälkeen oo vielä ollut, se on parin viikon päästä vasta. Ultrassa oli kaikki onneksi hyvin =)

Enempää en nyt jaksa, tulee huono olo koneella istumisestakin! Aargh...

Täytän tänään 29 ja olin toivonut yllärilahjaksi pahoinvoinnin päättymistä, mutta enpä saanut! |O

Sun Rise ja Pikku Säde 15+1
 
Sun rise :flower: Ja toivotaan että toiveesi toteutuu.

Täälläkin pahoinvointi vaan jatkuu, itse asiassa tuntuu pahenevan :x

Vauvan liikkeitä ei ole tuntunut päiviin. Alan joo taas huolestua. Koskahan vauvan liikkuminen alkaa tuntua päivittäin?
18+2
 
Moikka kaikille pitkästä aika!:)
Töitä on ollut paljon ja väsymys kova. töissä taistelen selkäkipujen kanssa, jotka ovat kyllä tukivyön ansiosta helpottanut mutta ei hävinneet:(.
Viime viikolla oli neuvolan lääkäri ja kaikki meni hyvin. Sydän löi hienosta ja puristi huomattavasti väsyneen äidin päivän =)!!
Sukulaisille ei olla vieläkään raskaudesta kerrottu( mä kyllä haluisin mutta mies vastustaa).
Työpaikalla pomolle kerroin ja hän otti sen iloisesti vastaan.
Vatsa ei vieläkään näy eikä painoakaan ole tullut lisää, mutta se johtuu siitä että ruoka ei oikein maistu.
Ensi tiistaina on meidän enkelivauvan 1v. syntymäpäivät. Otin töistä vapaata että voi sitten olla rauhassa.
On se elämä kyllä joskus julma, ikävöin meidän pikkuista niin paljon että ei sitä tuska sanoiksi saa!
Katsotaan miten sitä jaksetaan;).
Dagger ja papu 12+5
 
Mäkään en tunne viellä liikkeitä.. tai välillä oon mietinyt että olisko vauvan aikaan saannoksia mutta en sitten tiiä.. ei ainakaan niin selvästi tunnu että sen huomaisin.. sekin mietityttää.. mutta kai se on normaalia että esikoista odottava ei viellä tunne????

tiitu ja kultakimpale rv18+2
 
Mainitsen minäkin, kun toiset 18+2 puhuvat liikkeistä. Meillä sis kolmonen tulossa ja olen liikkeitä (muljahduksia, yksittäisiä ) tuntenut eka kerran ehkä reilu viikko sitten, mutta en suinkaan päivittäin eikä kovin hyvin. Konkreettisia, josta voi olla satavarma, on ollut oikeastaan vaan muutama, ja sitten niitä "kai se nyt sitä oli" jonkun verran. Nyt jo haluaisi päivittäin tuntea ne liikeet, olisi enemmän kontaktin tunnetta vauvaan, mutta eiköhän se lähiviikkojen aikana tuleekin jo.

5v esikoinen on viime päivät käynyt epäilevästi taputtelemassa mahaani, "ihanan pyöreä" kuulemma - lapsille pitää lähipäivinä kertoa, mutta ehkä odotan, että tiistaina kuulen neuvolassa myös sydänäänet.

Mirabel ja pikkupoika 18+2
 
Sapfo niin kuten minäkin tuonne aikaisemmin kirjoitin, niin en minäkään tunne mitään liikkeitä ja kyllä mäkin olen sitä miettinyt. Eikä mulla ole edes kyse esikoislapsesta. Huojentaa kuitenkin että täällä on muitakin samassa kohdassa joilla sama tilanne. Jotenkin tää oma pää aina huolestuu kaikesta...

Tupu 18+2
 
Sunrise tuosta pahoinvoinnista vielä. Mä olen myös kärsinyt pahoinvoinnista pitkään ja tällä viikolla se vihdoin (19 raskausviikko) se vihdoin loppui! Mutta se loppukin sitten kuin seinään. Jaksuja sulle!
 
Sun Rise Olipa kiva kuulla sinustakin, mietin jo tuossa viikko sitten, mitähän sulle kuuluu. =) Jospa se pahoinvointi loppuis pian, niin kuin kaikilla muilla jotka siitä kärsii. :hug:

rv14+4 (ultran mukaan tänään poksuis 15+0)
 
Arskan äippä Puhuminen auttaa, mutta se että miten siihen puhumiseen (järkevään sellaiseen) pääsee niin se onkin toinen juttu, mutta :hug: (me tapeltiin koko viime kevät ja alkukesä, heinäkuussa asumusero ja avioero paperit menemään, mutta se oli ihan tarpeellinen että sai mietittyä että mihin pitää lähtee ja mitä tehdä :) )


Pahoinvointi on täällä helpottanut ihan huomattavasti viikon sisällä, mutta pelkään vähän miten käy kun meen takaisin töihin kun alkaa väsyttää niin se on mulla se mikä aiheuttaa sitä pahoinvointia eniten.
Liikkeistä Mä oon nyt varmaan viikon tuntenut liikkeitä joka päivä. En jos hirveesti touhuan, mutta paikallaan ollessani ihan hyvin.

Oma napa taisi tossa jo tullakin aikalailla. Huomenna töihin ekan kerran kuuteen viikkoon joten vähän jännittää...

Hilipatuinen rv 17+jotain
 
Liikkeistä pikapikaa, mähän tunsin silloin rv 13-14 niitä ensimmäisiä hentoja liikkeitä useampaankin otteeseen, niin että olin varma etten kuvitellut. Sitten olikin pari viikkoa väliä, että ei juuri tuntunut mitään ja nyt on ollut tosi harvinaisia liikkeet. Ovat kyllä selkeitä silloin kun tunnen, mutta tosi harvoin tapahtuu :/ Mulla tosin on istukka etuseinässä, joten se selittää asiaa ainakin osittain... Mutta kyllä sitä miettii tietenkin :ashamed: Oli mulla viimeksikin istukka etuseinässä, ja yhtään en muista miten ne liikkeet alkoi tuntumaan! Muistan sen, että sitten kun niitä tuli enemmän, niin istukan paikan saattoi arvata, kun siltä kohtaa ei tuntunut ja reunoilta sitten tuntui. Mutta se oli varmaan sitten yli puolen välin se.

Toivottavasti me kaikki päästään pian tuntemaan niitä kunnon mötkyilyjä ja potkutteluja! :wave:

stoppis ja OivaIines 16+5
 
Sunrise onnea! :flower: Toivotaan, että pahoinvointikin päättyisi pian. Mulla viikon 16 jälkeen helpotti, mutta en vieläkään kyllä uskalla sanoa että olisi loppunut. Parempaan suuntaan kuitenkin koko ajan. :)

Arskan äippä :hug:

Unico Hieno kuulla, että olet mitä todennäköisemmin selviytymässä säikähdyksellä nyt siitä possuflunssasta. Toivotaan ettei kuume nouse ja pääset piikille. (Onpa aika karun kuuloinen lause :eek: :D )

Liikkeet Mulla tuntuu satunnaisesti sitä pientä kuplimista ja kutittelua, jotka nyt ilmeisesti ovat vauvan aikaansaamia, mutta ei niitä joka päivä tunne. Niitä "oikeita" liikkeitä odotellessa...

(.) Me käytiin tänään miehen kanssa uimahallissa. On kyllä ollut tosi raukea olo sen jälkeen. Sitten vielä mies kokkaili hirvipaistin, joten nyt vaan odottelen että voisin mennä yöunille. Jos Talentin jaksaisin katsoa ja sit luovutan ja menen nukkumaan.
Viime yönäkin nukuin 11 tuntia, mistä ihmeestä tuota unta oikein riittää? :D

Nyt pitänee pistää kone kiinni ja olla hetki tv:n orjana.

- Hapsiainen & Herne 17+4
 
Hapsiainen, miehes on sit saanut saalista?

Edelleen kuumeeton mut hiukan lämpö noussu aamusta mut ei silti ees lämmöllä :) jännäten aamua mikä on olotila, toivottavasti pääsee piikille. Hiukan paha olo, mut salmiakki auttakoot. Mut ylpeä olen saanut tänään survottua puolukoitani vielä olis jälellä mut hetken huilimisen jälkeen yrittää jatkaa. mut ees jotain tehty onhan ne ulkona ollutkin pariviikkoa, onneksi vielä hengissä ja hyviä :)

Unico 13+2
 

Yhteistyössä