Huhtikuiset 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sapfo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti tulla kurkkaamaan että onko jo huhtikuun pino ja olihan sellainen. Toivottavasti itsekin tänne sais liittyä reilun viikon päästä ;)
Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Pyysin siis päästä hCG mittaukseen ja se hoitaja rupes puhumaan pissanäytteestä. Voiko sitä muka mitata pissastakin, niin että saa lukeman eikä vaan plussaa/miinusta?
Ei voi mitata. Pissatesti antaa aina vain positiivisen/negatiivisen tuloksen. Veritestiä ei tosiaankaan kovin helposti "anneta" terkkarissa, kun on sen verran kalliimpi tutkimus kuin pissatesti.

Happihyppy - ennen oli helpompaa kun sai yksityisellä ilman lääkärin lähetettä mittauttaa tuon hcg-arvon. Maksoi 20 euroa. Enää ei käy. Kävin ekassa raskaudessa mittauksessa. Tsemppii!

Ja tiitulle OIREITA :whistle:

Pääsisköhän tänne mukaan? Tässä vielä arpomista että kuuluisinko maaliskuulle vai huhtikuulle. Varmuuteen pääsen vasta ekan ultran jälkeen. Nyt todennäköisesti 5+1, mutta epäsäännöllisten ja pitkien menkkojen vuoksi tarkkuutta ei ole.

Kuitenkin viime perjantaina tuli elämäni ensimmäinen plussa! Hurjaa.

Alussahan tämä vielä on, mutta toivon mukaan kaikki menis hyvin ja pikkuinen jaksais loppuun asti.

Tämä on kuitenkin aikamoinen ihme minulle. Yritimme ex-mieheni kanssa aikoinaan 3 vuotta pienokaista, jota emme hoidoista huolimatta onnistuneet saamaan. Vikaa oli silloin enemmän miehessä, mutta myös omassa hormonitoiminnassani ei kaikki olleet kohdallaan.
Myöhemmin erosimme (syynä ei lapsettomuus). Kaksi vuotta sitten gynegologi totesi minulla pco:n ja kertoi etten todennäköisesti ovuloi ollenkaan. Kiertoni on aina ollut erittäin epäsäännöllinen.

Nyt kuitekin uuden miehen, olemme tavanneet 1½ vuotta sitten, kanssa jätimme ehkäisyn pois alkukesästä, ensin menimme niinkin varmalla ehkäisykeinolla kuin keskeytetty yhdyntä, mutta heinäkuun alussa lopetimme sen kanssa leikkimisen ja ilmeisesti kerrasta sitten napsahti. :D

Nyt vaan toivotaan että kaikki menis hyvin. :)

Hapsiainen80 - 28.3. - K-SKS - ensimmäinen

hei vaan hei ja tervetuloa ja onnittelut uusille! :)
tänään soittelin neuvola aikaa ja neljä viikkoa pitäis malttaa odotella, pelottaa että on kohdunulkoinen tai menee kesken, viime keväänä km.tosi varhaisessa vaiheessa ja hirvittää miten nyt käy...
neuvolan täti oli kyllä hyvin kannustava, kun kyselin onko nämä turvotukset ja alavatsan vihlonnat normaalia,vakuutti olevan. Etominen onneksi tänään ollut lievää, yks päivä piti melkein auto vetää tien sivuun kun meinas aamupalat nousta poskelle... :$
ei ihan täysillä uskalla vielä nauttia raskaudesta, kun pelottaa onko siellä mitään ja selvitäänkö neuvolaan saakka... ohhoh, ihanaa alkuodotuksen tuskailua. =) toivotaan että kaikki saadaan olla täällä loppuun saakka!!

Tervetuloa uudet :flower:

(.) Tuli pikkasen keltasta limaa (niinkuin ennen menkkoja); ei varmaan hyvä merkki. Soitin työterveyteen ja kävin siellä labrassa otattaan hCG:n. Tulokset saan huomenna. *huokaus'.

Heippa! Ilokseni huomasin että tänne on ilmestynyt lista huhtikuisille. Tai jos ovulaatiosta laskin niin mulla olisi laskettu aika 30.3. mutta haluaisin kuitenkin liittyä tälle huhtikuiselle listalle, kun täällä on paljon tuttuja ja raskaus enemmän samassa kohdassa kun mulla. Saanko tulla tänne pliis?

Mulla olisi tulossa nyt toinen lapsi ( ensimmäinen yhteinen nykyisen mieheni kanssa). Voitteko kuvitella mutta mä en tiedä minne täältä (Nurmijärveltä) mennään synnyttämään. Olen asunut täällä vasta jokusen vuoden ja kummassakaan raskaudessa jotka menivät kesken, en ehtinyt neuvolaan saakka, joten synnytyssairaala ei ole selvinnyt mulle. Se on Hyvinkää tai Jorvi tai sitten sen saa valita näistä kahdesta. Mutta jos päivitetään se sitten varmaksi vasta kun se mulle selviää (toivottavasti selviää tällä kerralla)

T. Tupu 4+6

Ihanaa kun meitä on täällä jo monta. :) Minäkin koen jotenkin tämän huhtikuun enemmän minun juttuna kuin maaliskuun. Saa nyt nähdä mitä siellä neuvolassa sanotaan.

Toivottavasti happihyppy sulla on kaikki ok!

Mulla on ihan tuska väsymys ollut tänään. Tai työpäivä meni ihan ok, mutta kotiin kun tulin niin kaaduin suoraan sohvalle. Ulkona olisi maailman kaunein keli niin minä vedän parin tunnin unet viltin alla sohvalla.
Muita oireita mulla on nipistelyt mahassa ja ihan menkkakipujen kaltaiset kivut, joita ei tosin ihan koko ajan ole. Ihan kaikista pisimmän kierron mukaan mun menkat ois voinu alkaa vasta tämän viikon torstaina, jotenkin pelkään että jos ne kaikesta huolimatta alkaa sitten...

Rinnat mulla turpos ja kipeyty jo lähes heti oletetun ovulaation jälkeen, kuin myös lämmöt olivat kohollaan. Tuon lämpöilyn takia sitten mulla hälytyskellot soi ja tein testit. Ja syykin selvis. :)
Niin ja hajuaisti on ihan uskomattoman voimakas. Varsinkin pahat hajut huomaan. :p

hyvin hyvin epäilevin ja varovaisin elein ilmoittaudun mukaan..

tein tänään hailakkaakin hailakamman plussan kp28/28-30, varmistelen vielä huomenna aamupissasta..

yrityksen olemme aloittaneet 11/07
nyt kyseessä on neljäs raskauteni, kaksi edellistä päätyneet kesken (04/08 tuulimuna rv12+ ja 05/09 km rv 9+6) :/
esikoinen täyttää pian 3v

olo on suoraansanottuna kamala: onni ja pelko risteilee mielessä.. :/ en osaa varmasti iloita raskaudesta ennen kuin ensimmäinen kolmannes on varmasti takanapäin..

olitte keskustelleet varhaisultrasta: minä kävin edellisessä raskaudessa rv7+2 yksityisellä puolella varh.uässä koska halusin varmuuden että raskaus on ihan "oikea", eikä esim tm tai ku.. viikkoja vastaava sikiö sisälläni kasvoi ja kehittyi ja sykkeetkin saatiin heti näkyviin, huokasin jo helpotuksesta, mutta kunnallisen puolen neuvolassa, eikä yliopistollisessakaan johon neuvolasta sain lähetteen rv9+6 ei sykeitä enää nähty.. :'(

joten pelko takaraivossa todennäköisesti jatkan ainakin sinne rv13 asti, jos sinne asti edes päästään..

kellopeliappelsiini - 6.4 - OYS - toinen

tervetuloa uusille ja tottakai sä tupu tulet tänne:):) <3
kellopeliappelsiini Mä ymmärrän sua.. itsekkin ihan pelkoperseen alla koko ajan.. haluisin iloita mutta en vaan uskalla.. itsellänikin km 11/08 ja 3/09. Menen juttelee neuvola psygologin kanssa keskiviikkona peloista.. jospa se lähettää mut ultraan aikaisemmin.. vaikka viikolla 8+.. :)

Mulla on koko ajan nälkä.. söin siis n.1h sitten ruokaa niin että vatsa oli ihan täynnä ja nyt se jo tuntuu että kurnii..
:whistle:

tiitu ja nasu rv5+3 ihanaa kohta alkaa jo seiska viikko.. (joo tiiän että ei ala viel mutta kyllä se kuitenkin kohta alkaa;) )

mie vaaan haamuilen, onneks sentäs haamut ei ole kadonnu :laugh: jospa sitten keskiviikkona kun sen paremman testin saan postiluukusta, saatas tähänkin hommaan varmuus :) pissillä saa juosta, töissä epäilivät että oonko jollain nestepaastolla kun juon ja juoksen veskissä... :D

Mä soitin tänään muuten neuvola-ajat. Eka käynti neuvolassa meni vasta elokuun lopulle ja ultra syyskuun ekalle päivälle. Päätin sitten että sinne astihan minä en odota, vaan soitin yksityiselle ajan alkuraskauden ultraan. Sinne mennään nyt sitten 13.8. Silloin pitäis viikkoja olla jotain 7+x.

Haluan tietää onko tuolla elämää. Ei hullua voi pitää jännityksessä syyskuulle asti!

Onneks mulla alkaa kesäloma ens viikolla. Tulee kyllä nyt parhaaseen mahdolliseen saumaan. Taitaa vaan kesälomareissut jäädä, suunnitelmissa oli lähteä vaeltamaan Haltille, mutta en halua tehdä mitään niin raskasta, haluan vaan nukkua. B)

Kuuluuko jalkasärky / levottoman jalat raskauteen? Mulla on eilen illasta asti jomottanut jalkoja, vähän niinkuin kasvukipuja. Sit aamuyöstä heräsin siihen särkyyn ja jalat tuntui sellaisille levottomille.
Mietin vaan että onko tääkin raskauteen kuuluvaa vai vaan muuten?

On kyllä ihan kuin krapulainen olo tänä aamuna. Tuo aamuyön valvominen ja jotenkin muutenkin tööt olo. Kunpa tää päivä menis nyt nopeesti, tai tää viikko. Sit ois loma!

Mulla ei ole kiire neuvolaan. Eka käynti on sellaista yleistä höpinää, toki ymmärrän että esikoisensa saaville sillä on suuri merkitys =) Kävin keskenmenneessä raskaudessa tämän kaksituntisen jutustelun ja parit mittaukset läpi huhtikuussa. Nyt ei nappaa ollenkaan. En jaksa kuulla tädiltä keskenmenoon liittyen mitään, nokka on jo kohti uutta raskautta enkä halua velloa menneissä. Muuta kuin tällä foorumilla :laugh:

Mites teidän kunta tarjoaa hammaslääkärin odottajalle? Mulla on vielä perumatta tämä edellisen raskauden hammaslekuriaika joka on itse asiassa parin viikon päästä. Eli justiinsa sopii nyt kuvaan, hyvä etten perunut

Varhaisultra jännittää |O Kohdunulkoinen on se mitä pelkää eniten.

hapsiainen - mulla on kaikenlaista kremppaa mutta jalkasärkyä ei silleen. Paitsi että iskias säteilee toiseen jalkaan.

Jaksaiskohan sitä päivittää aina tikkeriä mukaan. Tuskin.

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]

Minäkin ilmoittautuisin mukaan. Raskaustesti näytti positiivista eilen, mutta kuukautiset tosiaan jo viikon myöhässä. Eri laskurit antavat lasketuksi ajaksi kaikkea 29.3-1.4. väliltä, joten ehkä nyt kuitenkin kuulun tänne huhkikuisiin. Mun riviksi siis voi laittaa MayBeibi 30.3/1.4. KOS, kolmas.

Oireita ei kauheasti ole, mutta nyt onkin vasta 5+0. Jatkuva pissahätä on ollut viimeviikon lopusta lähtien ja alavatsalla on sellainen hassu painava tunne. Pientä ellotusta ilmassa ajoittain. Nälkä on ollut myös hillitön, tämä oire jo ennen plussaa. Palelen ja hikoilen vuorotellen ja pientä lämpöä on ollut. Kovin tuttuja oireita siis...

keijuttaren tapaan täälläkin jännittää, vaikka kolmatta kertaa ollaan jo tässä jamassa... Ainahan se tietysti jännittää ja jokainen raskaus on erilainen.

Nyt vaan yritetään ottaa iisisti ja annetaan viikkojen kulua. Onnellista alkuajan odotusta kaikille!

-MayBeibi 5+0

Tervetuloa MayBeibi.

(.) Oottelen malttamattomana hCG tuloksia. En sitte perunu sitä terveyskeskuksen labraa, vaikka eilen kävin työterveydessä verikokeessa :kieh: . Kävin siis aamulla myös terveyskeskuksessa verikokeessa. Ja ihan niinkuin epäilinkin, väärä koehan mulle oli määrätty: se mistä näkyy pelkkä plus tai miinus. Kerroin näytteenottajalle, että tarkoitus oli kyllä katsoa se hCG:n määrä ja se muutti itse kokeen oikeeksi :saint: . Siitä saan tuloksen ehkäpä jo tänään (riippuu siitä, mihin aikaan ne noita testejä tekee OYSissa). Rinnat on kyllä aavistuksen kipeemmät. Toivottavasti olen panikoinut turhasta.

Toivotaan happihyppy että olisit panikoinut turhaan! :)

Mä lähdin sitten töistä kotiin. Iski ihan kamalan huono olo töissä, en tiennyt että oksettaako vai pyörryttääkö vai ripultaako vai mitä. Pakkasin kamat ja totesin muille että lähden kotiin ennen kuin olette kaikki vatsataudissa. :D
Onneks meillä on töissä tosi hiljaista vielä ja toisekseen pystyn tekemään töitä kotoa käsinkin. Joten päivystän täällä nyt puhelinta ja sähköpostia, jos sattuis jotain tapahtumaan. Huomenna taidan olla suosiolla aamusta asti kotona. Toimistolla tuo huono olo maksimoituu senkin takia kun alan jännittämään, että mitäs jos oksennan. Vessat on niin keskeisellä paikalla että sieltä kyllä kuuluu kaikki. Parempi siis olla kotona kun siihen on mahdollisuus.

Tsemppiä happihyppy toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla on ihan hyvä olo, oireita odotellessa... ehkä mulla eilen illalla oli hetkittäin kuvotusta, tai sitten halusin vain kuvitella ne olot =)

Ruokaa maistuu erittäin hyvin ja naama on ihan täynnä hirveitä finnejä! Kai nekin voi luetella raskausoireeksi, kun ei mulla niitä yleensä ole! Mä herään myös joka aamu aikaisin siihen kun on kova pissahätä, mutta sitten en kuitenkaan jaksa nousta vessaan ja nukun huonosti loppuyön.

Väsymystä en ole sen suuremmin edelleenkään huomannut. Että tällaista täällä.

Tiitu se neuvolapsykologi on varmasti oikein hyvä juttu! Varmasti rauhoittaa mieltä kun pääsee juttelemaan peloista.

Hei mulla myös on finnejä ja yleensä niitä ei ole.. :O ei tullut ees mieleen että vois olla raskauteen liittyvää mutta niin se taitaa olla.. :)
Väsyttää vaikka heräsin puol 11 .. taidan vaan tän päivän olla ja löhöillä..
On jotenkin helpottunut olo ku pääsee huomenna juttelee asioista kun en oikee siitä km ole jutellut myöskään paitsi mun miehen kanssa.

Olis niin kiva jos aika menis vähän nopeemmin.. kun tuntuu että menee kauheen hitaasti kun odottaa että olis riskiraja ylitetty.. :)

tiitu ja nasu rv5+4 :)

Varovainen kurkistus tänne... Raskaustesti näytti sunnuntaina positiivista ja melkoinen yllätys se oli. Ennestään minulla on tyttö 02/08, jota yritettiin reilu kolme vuotta. Uusi tulokas ilmoitti itsestään ekasta kierrosta.
Eilen varailin neuvola aikaa ja nyt pitäisi malttaa odottaa 4vkoa.

torrestiina - 3.4. Kos/h toinen

torrestiina 4+3

Tää päivä on kyllä ollu yhenlainen, alko jo siitä aamyön jalkasärystä. Tuo etova olo seuraa koko ajan matkassa ja nyt sitten aloin ripuloimaankin. Ja välillä paleltaa ja välillä on tuskasen kuuma. Liekkö mulle iskeny vaihdevuodet? :D

Mun pitäis kohta lähteä hierojalle, tässä koko ajan mietin että joudunko soittamaan ja perumaan ajan. Ei oo kovin kiva jos kesken hieromisen pitää juosta vessaan. :/

Ja samaa mieltä tiitun kanssa, olis niin kiva kun aika menis vähän nopeemmin!

kyllä se vaan plussa on!! :heart: viiva on vahvistunut, joskin edelleen haalea, mutta selkeä viiva kuitenkin..

ei oloja, eikä oireita ainakaan toistaiseksi.. edellisiltä rintojen aristelu ja alamahan jomottelu alkanut rv5->

kellopeliappelsiini ja papu 4+0

Olisi kyllä mukava, että nämä ekat viikot menisi nopeammin... Nyt täytyisi keksiä vaan jotain muuta ajateltavaa. Hah, helpommin sanottu kuin tehty...

Mäkin soittelin tossa soittoajalla neuvolaan ja sain ajan tuonne elokuun lopulle neljän viikon päähän. Eli silloin olisi rv 9+0.

Niin epätodellinen olo vieläkin...

Yhteistyössä