***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Huomenta

Täällä huonosti nukuttu yö takana :headwall: Käytiin nukkumaan tossa kymmenen maissa ja olin vielä kahden aikaan yöllä hereillä |O Kädet puutuu ihan sikana :kieh: No sit sain nukuttua ku mies lähti töihin aamulla viiden aikoihin. On vähän leveämpää nukkua :D
Mut palaillaan täällä itä-suomessa on aivan ihana ilma aurinko paistaa ja on muutama aste pakkastakin. Mut yöllä oli 16 astetta pakkasta.
Mukavaa pitkäääää-perjantaita kaikille.

Baby dream ja "Topi"35+4
 
Hämylle perheineen onnea pikku prinssistä :heart: :flower: :heart: Onneksi kuitenkin teillä kaikki hyvin =)

Pääsiäistä meilläkin vietetään aivan kotona,tänää piti tulla vieraita,mut peruivatkin eilen ku heillä nuorimmainen ripuloinut :/ lupasivat yrittää maanantaina uudelleen,josko olisivat parantuneet,meidän neiti jo oottaa niin kovasti kavereita leikkimään :)

Pääsiäisen synnyttäjistä ollut arvailua,mä veikkaan kyllä viittä synnyttäjää ja aion ite olla yks niistä :D nyt vaan mammat kohti synnäriä.

Nyt en enää muista kuka se oli jolla oli housuihin lorahtanut,mut lapsivedelle tuo kuulostaa,kannattaapi seurailla tarkkaan mitä siellä tapahtuu,oliko se Dooris?mun muisti :/ :ashamed:

Ihana on ilma ja lupasin neidin kans lähtee taas pienelle kävelylle,meinasin kyl et ois oottanu tonne iltapäivää,mut tuo kävikin jo oven raosta huutelemassa et äiti mikä kestää,ni kai se on lähettävä =)

Piitsi ja VilmaIisakki 38+6
 
Paljon onnea Kellukalle ja Hämylle :flower:

Itse olen nyt parisen päivää saanut kärsiä flunssan kourissa, joten päivät on menneet melkeinpä nukkuessa ja yöt valvoessa :snotty: Ehkä nyt kun ei tarvitse enää stressata työasioista ja on päässyt hieman rentoutumaan, niin pääsi flunssa yllättämään.

Täytyy tänään vähän yrittää siivoskella rauhallisesti, ulos ei vielä viitsisi lähteä vaikka onkin niin ihanan aurinkoinen ilma.

Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille!

Tikru77 ja pikkanen 34+2
 
Joanna se taisi kirjoittaa siitä yöllisestä housuun lorahtamisesta. Voihan se olla lapsivettäkin juu, mutta jotkut kirjoittivat jossain vaiheessa palstalle, että se voi aivan hyvin olla valkkariakin. Yöllä, kun köllötellään makuullaan, voi emättimesäs oleviin poimuihin kertyä valkkaria, joka sitten ylös noustessa holahtaa kerralla pöksyihin poimun oietessa eri asennon vuoksi.

Kirjoittelinkin eilen, että löysin sellaisen vaalean klöntin pikkarisuojasta vessassa käydessä. Se oli jotain kahden-kolmen aikaan iltapäivällä. Illalla sitten koneella kirjoittaessa tuntui kuin pöksyihin olisi valunut jotain. Menin vessaan, ja pikkarisuojassa oli oikein kunnon satsi kirkasta limaa; ei ollut veriviiruja, vaikka kuinka sihtasin. Olisko tuo nyt voinut olla sitä limatulppaa..? Liman sai pois helposti vessapaperin palasella ja pikkarisuoja oli taas putipuhdas!

Kaunis ilma täälläkin, mutta ajattelin kuitenkin alkaa siivouspuuhiin, kun appiukko tulee naisystävänsä kanssa huomenna kyläilemään. Miekkonen on vielä anoppilassaan, joten en hirviä vielä lähteä yksin käpyttelemään, kun apujoukot on niin kaukana (2,5 h).

Munarikasta pääsiäistä kaikille!

Mavi 37+2
 
Mavi kuulostais siltä kuuluisalta limatulpalta, vaik en koskaan ole moista itse nähnytkään :LOL: Ja tulin kanssa siihen tulokseen et toi mun lorahtelu oli vaan valkkaria, kun ei sitä sen jälkeen ole tullut.

Joanna ja tiltiäinen 38
 
Joanna, niinpä, hyvä on mennä itsekin arvailemaan limatulpaksi, kun ei ole ennen sellaista nähnyt ;) Miekkoselle kuitenkin kerroin aiheesta ja se oli jo, että kohta tulee sitten varmaan lähtö. Muistan kuitenkin, että joillain oli tulppa mennyt jo n. kuukautta ennen syntymää, joten enpä ole vielä kovin odottavalla kannalla.

Tosin, jos vielä kolmannen kerran löydän pikkareista moista limaa, niin sitten uskon sen tosiaan olevan limaa, sillä moista töhkää ei ennen ole pikkareihin ilmestynytkään.

Mutta nyt siivoamaan!

P.S. Eilen illalla ajattelin jo muuten vahvasti, että josko olisi järkeä vihdoin pakata se sairaalakassi...
 
Onnea Hämylle ja Kellukalle!!!! :flower: :flower: :flower:

Omia kuulumisia: Ke kävin siis naikkarilla siellä synnytystapa-arviossa ja kyllä kuulemma mahtuu tulemaan alateitse ja painoarvio oli tällä hetkellä n.3kg ja lupaili ettei kasvaisi yli 3,5kg. Toivottavasti! Tuntuu sekin jo aika isolta jöötiltä pungettavaksi :ashamed:

Ensi viikolla olis tutustuminen itse sairaalaan ja olisinkin kysynyt että kuinka nopeasti Viljaliina olit saanut perheosastolle tutustumisajan? En oo vielä soitellut ja epäilen ettei saadakaan jos on kovin ruuhkaista. Ainakin haikaranpesään ei ole kaikki halukkaat mahtuneet eli tavalliselle osastolle sitten. Monen mammanhuoneita ne ovat?
En mitenkään jaksa odottaa keskiviikkoon että itse kuulisi...

Nyt taidan laittaa pesukoneen päälle ja odotella että Potteri alkaisi telkusta... Kävelemään en jaksa lähteä kun eilen tuli kaupungilla humpuuteltua ja illalla ruokakaupassa ja vatsaa alkoi kivistää ja nyt tiedän mitä ootte tarkoittanut sukkapuikko-jutulla :LOL:

Hjördis 38 tasan
 
Onnea Hämylle pienestä pojasta :flower: :heart:

Itellä viime yönä tuli eka ja yksi ja ainoa kipeä supistus kun neljän aikaan yritin vessaan lähteä :whistle: Mutta se jäi vaan siihen yhteen mut ehti siinä jo miettiä että tältäkö ne tuntuikin. Selässä tuntui kanssa kipeeltä. No jos vielä ooteltais vaikka viikonkin verran sitten voisin olla jo valmis lähteen tosi toimiin.
Niin ja ehtisi tuo mies maalata pinnasängyn loppuun ja kootakin vielä :p On vähän vaiheessa vielä!

Pääsiäisvauva-veikkailua ootte pitäneet...Luettuani eilisen ja tän päivän viestit voisin veikata kahta tai jopa kolmea vauvaa syntyväksi :heart:
Toivotaan että edes yksi syntyisi.

Aippa3 ja poikanen 36+5
 
Pitipä vielä ennen imurointia palata vielä limoista viesteilemään :kieh: Kaippa se on uskottava, että ehkä nuo pikkareihin ilmestyneet limat on sitä tulppaa, sillä äsken vessassa käydessä suojassa oli taasen limaa. Käväisi kyllä mielessä, että olisko mulla joku tulehdus, mutta mitään muita oireita ei ole... Jos tuo lima todellakin on tulppaa, niin great, sillä edistystä tapahtuu! B)

Koko raskausajan olen ollut sitä mieltä että vauva on poika, mutta nyt pari viikkoa olenkin ollut taas sitä mieltä, että satavarmasti se on tyttö. Tietty olen päätellyt kaikennäköistä noista huuhaa-ennustuksista :ashamed: Linea negra ylettyy reilusti navan yläpuolelle, mutta yläpuolella on puolikaaren muotoinen. Maha on täysin edessä, mutta olenkin suht pitkä, joten mahalla on kuulema tilaa muotoutua, minne suuntaan haluaa. Painoarvio on kuitenkin suht pieni, 3200 kg viikolla 37, joten tuosta ajatukseni on vain varmistunut, että tyttö on tulossa. Voi, kun mies toivoo niin poikaa... Rakenneultrasta se poika-ajatus varmaan lähti, kun siellä näkyi jotain haarovälissä. Kuva oli kuitenkin suoraan pyllystä päin katsottuna, joten se haarovälissä viipottanut uloke saattoi hyvinkin olla napanuora. Aina ennen tuota ultraa olin varma, että tyttö tulee, kun mies toivoi poikaa niin kovasti. Nyt ajatukset ovat siis palautuneet alkuperäisille urilleen... Kun näkisi jonkun unen, että kumpi tulee, niin mun pieni pää menisi vielä enemmän sekaisin :LOL:

Mutta nyt siivoamaan, jos muutaman huoneen ehtisi käymään läpi ennen Potteria.
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Hjördis - soittelin innokkaana perheosastolle varmaan jo joskus viikon 30 paikkeilla ja saatiin sitten tutustumiskäynti sovittua viikolle 35. Kannattaa varmaan heti tiistaina soitella, luulisi että yrittävät järjestää käyntiajan nopeasti, kun olet jo noin pitkällä. Mutta se tutustumiskäynti ei tietysti vielä takaa, että osastolla olisi tilaa kun h-hetki koittaa.
 
Hohhoijaa, ompa tylsää. Taas niitä päiviä kun tuntuu ettei vauva synny ikinä, vaikka mitä minä edes vielä tuskailen kun LA:hankin on vielä aikaa, mutta ei vaan tänään taas JAKSA. Aikaa olis vaikka muille jakaa, ja tekemistäkin olisi, jos pystyis jotain tekemään. Mutta kun painavia ei pysty kantelee ja korkeella jakkaralla en uskalla enää heilua, että vois yläkaappeja siivota :( Ja kun mulla on tuota painoa jonkun verran kertynyt, niin jalkoihin alkaa koskee pirun nopeesti kun oon seisaaltaan, nytkin särkee vaikka vaan keittiössä touhuilin :eek: valivalivalivali..sori :ashamed:

Mavilla vaikuttaa lupaavalta tuo limatulppa homma, toivotaan että asia etenis....eihän sitä koskaan tiedä :D

Mä olen myös viimeaikoina miettinyt että kumpihan masussa asustaa...mutta en kyllä osaa yhtään veikkailla...jotenkin tuntuu että kaikki lähipiirissä toivovat poikaa, ja pelottaa että onko se tyttö sitten huono vaihtoehto.... :eek: Ei kai sentään, kyllä se on meidän rakas lapsi oli sitten kumpaa tahansa sukupuolta :heart:

Lähden tästä huuhailemaan taas, josko keksisin jotain tekemistä... :whistle:

Hysteerinen rv 37+4
 
Paljon onnea Hämylle pienestä pojasta!!! :flower: :heart: Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka kovin hurjalta kokemukselta kuulostaa.
Mulla oli eilen neuvola. Tässä vähän mittoja (en ole ennen laittanutkaan)
rv 37+5
rr 116/76
pissa puhdas
turvotus -
Hb 116
painonnousu 313g/vko (yht.16kg!!)
tarjonta rt
sf-mitta 32 ja syke 138

Flunssa on hieman hellittämässä. Eilen olin kuolla. Tuntui, että aivot lähtee päästä irti joka askeleella. Oli niin tavaraa pää täynnä. Hampaatkin oli hukassa ja kuumetta taas. Nyt jopa ruoka jotenkin maistuu. Aivan kamalaa tämä sairastaminen näillä viikoilla, mutta parempi varmaan nyt sairastaa kuin sitten vauvan kanssa kun ei itse pysy pystyssä. Itku oli kyllä herkässä eilen. :(
Yritän tänään sitä sairaalakassia pakata. Onneksi en ole ainut =) [/b]Mavilla tais olla sama tilanne. Katsotaan saadanko pääsiäivauvoja. Pikkupupuja :heart:
 
tosi kivaa pääsiäistä vaan kaikille...

mun pääsiäinen on piloilla. mies kotiutui viideltä aamulla,baarireissulta. nyt yritän saada lasta päikkäreille,että pääsis itekkin...olen niin uupunut tähän toimintaan,mitä meillä harrastetaan.ja niin oli herralla suuret suunnitelmat eilen,että minne kaikkialle oltais tänään menty..eipä tarvi mennä mihinkään kun makaa yhä edelleen tuolla olohuoneen lattialla,haisevana,mistään mitään tietävänä. ja kun tämä oma olotila on sellainen,ettei mitään ylimääräistä jaksaisi tehdä,edes ulos en jaksanut lähteä lasta viemään.josta tunnen syyllisyyttä..

sori vaan valitukseni .. olen vain niin onneton.kun toiselta osapuolelta ei saa mitään apua mihinkään. mitä jos joudun sairaalaan.... kukakohan tuosta lapsesta stten huolehtii.

sori vielä kerran,ei ole tarkoitus masentaa ketään.
 
voi ei safariina tosi ikävää tollanen.ite menetän tollasesta totaalisesti hermot.ukko on tehny tolleen kans ku on luvannu eka et lähetään pyöräileen lasten kans ja sit tullukki kännissä kotiin.seuraavana päivänäkään siitä ei ollu mihinkään.oli kauheet riidat ja sit lähdin itkien yksin kaverittemme häihin.onneks en ollu sillon vielä raskaana,ei ois voinu juoda mitään häissä ja oisin varmaan ollu melko myrkynnielleen näkönen :p
minullakin masentaa tällä hetkellä ku tuntuu ettei vauva synny ikinä vaik viikkojakaan ei oo vasta ku se 38+2 eli ei tarvis välttämättä vielä syntyykkään ja voihan mennä 2viikkoo yliki,mut ku niin toivekkaana kävin äsken tunnin lenkin koiran kans ja ei tapahtunu mitään eikä tuntunu missään ni ajattelin et ei auta vaik mitä teen....ei se tuu ikinä :|
tiedänhän minä silti sen että vauva tuhisee sylissä viimestään noin vajaan neljän viikon päästä.nää loppuviikot/päivät on vaan niin pitkiä ajatukset pyörii vaan vauvassa ja synnytyksessä ja paljo muu ei huvita.ei edes huvita muusta jutella ja välillä tuntuu etten kehtaa koko ajan näistä puhuu miehellekkään.ja lapsettomia ei nää jutut paljoo kiinnosta..niinku siskojani esim. onneks lähellä asuva ystäväni oottaa kans huhtivauvaa ni voidaan jänskätä yhdessä millon lähtö tulee kummalla jommalla.
 
Aurinkoista pääsiäistä kaikille huhtimammoille! Kaikki tuntuvat olevan enemmän tai vähemmän valmiita jo jakaantumaan...Olo on kyllä tosi kärsimätön ja odottavan aika on pitkä. Tähän mennessä en itsekään ole kovin toivonut ajan menevän nopeasti, sen verran olen kuitenkin (aina pikkuisen valituksen kera) nauttinut raskaudesta. Nyt olo on jo niin tukala, ettei tästä enää oikein jaksa nauttia. Toivois vain, että heppu päättäisi tulla pian ulos....

Voi Safariina ymmärrän niin täysin sun pahan mielen.... :hug: Meilläkin mies tissutteli eilen, kotona tosin, vaikka olimme sopineet, että ennen kun vauva on maailmassa, miehen pitää olla ajokunnossa. Taksin olisin joutunut tilaamaan, jos viime yönä olisi pitänyt synnärille lähteä...Mies on onneksi täysin toimintakykyinen tänään, ei sentään ja onneksi niin paljoa juonut, mutta silti ärsyttää, on se kumma, että pitää tuommoisia riskejä ottaa, vaikka maailman tärkein asia, vauva, saattaa olla tuloillaan milloin hyvänsä. En ole asiasta hänelle mitään nyt nalkuttanut, mutta jos toisen kerran meinaa saman tehdä vielä ennen vauvan syntymää, saa äijä kyllä kuulla kunniansa!! Siis, mies on ihana ja avulias ja rakas, eikä ole alkoholisti, mutta ajattelematon joskus kyllä....Safariina, tapahtuuko tuota teillä usein? Olet varmaan pitänyt asiasta miehellesi puhutteluja? Kokeile vielä kerran, kerro hänelle (nalkuttamatta) että sun on paha mieli ja huoli lapsista. Koita jaksella!! :hug:

Kova nälkä...Onneksi en ostanut paljoa herkkuja pääsiäiseksi...ne olisivat vaaravyöhykkeessä nyt! :kieh:
 
Hjördikselle nkl:n tutustumisesta... Meillä on se tavallinen tutustuminen 2.4, ja eilen soitin naistenklinikalle, ja varasin ajan perheosastolle tutustumaan. Saatiin ensi maanantaiksi aika, mutta se oli kuulemma viimeinen paikka sille päivälle. 28 päivä perjantaina olis ollut myös ainakin vielä paikkoja vapaana, eli jos soittelet heti tiistaina sinne perheosastolle, niin voi olla, että pääsette jo heti perjantaina sinne tutustumaan.. :D
Toivottavasti pääsette, kun noita viikkoja teillä näyttää jo olevan jonkin verran. =)

elzibelzi ja nöttönen 35+3
 
Täytyy muistaa soittaa heti tiistaina että josko vielä mahtuisi sinne käymään :LOL: Tulipa hassu lause, hieman levottomat ajatukset... ymmärsikö kukaan??

Kuulosti tosi hyvältä toi suklaakakku... nam! Mä vaan makaan sohvalla ja katon Potteria. Kyllä tekis mieli vähän ulos lähteä ku on niin ihana auringonpaiste. Mutta taitaa sohva viedä voiton.

Hjördis
 
Heippa kaikille täältäkin;-)

Aivan ihana pääsiäiskeli! Kaksi pitkähköä lenkkiäkin tullut jo lampsittua koiran kanssa, ihana saada vähän raitista ilmaa välillä =)

Meilläkin piti olla miehen kanssa taas rauhallinen pääsiäinen, ja aamulla sitten yksi työntekijä taas ilmoitti, ettei kykenekään töihin, kun oli tullut vähän törpöteltyä, joten... ukko onkin sitten taas töissä iltaan asti... Hienoa.. No, laitoin jo aamulla hirvenpaistin uuniin, herkutellaan se sitten romanttisesti... koiran kanssa :/

Muilla alkaa oireet olemaan jo siihen suuntaan, että vaaveja ehkä on tuloillaan piankin lisää meidän pinoon.. Itselläni ei yhtään mitään... Mutta vajaa neljä viikkoa, tai positiivisesti ajatellen vähän reilu kolme viikkoa enintään, niin on sitten täälläkin oltava jo nyytti kainalossa =)

Ihanaa pääsiäistä kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+2
 
Mavi mä en oo ollu oikein kumpaakaan mieltä koko raskausaikana siitä kumpi nyt tulee,mut neiti on sitä mieltä et tyttö tulee,ku tytöt on kauniimpia ja mies taas toivois sitä poikaa,jonka sais metsästysretkille mukaan :whistle: mut pari kaveria on nähnyt unta että saamme pojan ja nyt ku käytii viime viikol tätini synttäreil ni totes heti mut nähtyään et ihan selkee poikamaha ;) katotaa sit kumpi tulee.Neiti jo jossai vaihees sano et jos on poika ni se ei meille tuu,mut nyt täs yks päivä sano et kylhän se veikkakin kiva ois,ku mummillakin on yks kaveri jonka mies on tosi kiva(tykkää paljon lapsista ja leikkii tän meidän neidin kanssa,ollaanki nimetty hänet papaks,ku ei meillä niitä oo omast takaa)

Safariina :hug: sinne,uskon kyllä et on vitutuskäyrä korkeimmillaan.

Mä täällä 11h yöunien jälkee nykäsin viel tunnin päikkärit :eek: Nyt ois ainaki nukuttu varastoo,jos tää vaik ens yönä haluais syntyy :D on kyl väsyttäny ihan tajuttomasti,enkä oo kyl vieläkää heränny kunnol |O
 
Safariina :hug:

...meillä mies on menossa tänään oikein luvan kanssa juomaan. On tuttujen uudella omakotitalolla tässä kävelymatkan päässä talkooporukan ja työmiesten tuparit joten ei tullut mieleenkään kieltää menemästä. (siis ihan siks ku en usko et vielä syntyy, rv 36+6 vasta) Mut kyllä mä sille jo sanoin et ottaa nyt sit oikein olan takaa ku sit meneeki piitkä-piitkä aika et seuraavan kerran saa ottaa. Minä ku en sit pikkuvauva-aikana siedä et toinen jättää mut yksin lasten kanssa. No, onneksi toi mun muruni ei usein muutenkaan kulje missään. Viimeksi oli marraskuussa ja sillonki tuli kotiin on 00 että ei paha. Eikä tuo varpajaisia pidä, ei pitänyt viimeksikään.. En mä sitä kiellä mut ei se itse halua ku siinä vaiheessa on kuulemma muut asiat mielessä ku ryyppääminen, onhan maailmaan syntynyt just oma pieni vauva. Ei halua tuhlata päivääkään krapulaan. :heart: Voi mä ihan liikutun :LOL: ei vaan on se vaan ihanan rakas tuo oma ukko ja näin ku sen juttuja kirjoittaa "paperille" niin iteki vasta tajuaa miten huomaavainen ja hyvä mies se on.
 
Safariina :hug:

Mun ex:ä oli aika kova ottamaan tota alkoa ja aikani siitä sanoin, mut ku ei menny herralle viesti perille, ni pistin miehen ulos :D Enkä ole kyl katunut yhtään vaikka kaks yhteistä lasta onkin, mut parempi näin. Ja ei lapsetkaan siitä erosta kärsineet päin vastoin, ei hekään jaksa sellasta kattoa ja kuunnella sit aikuisten riitelyä.
Nykyinen mieheni ottaa sauna kaljan tai pari ja se on siinä. Baarissakin on viimeeksi käynyt 3,5 vuotta sitten. En ole kieltänyt käymästä, mut hänen mielestä tässä elämässä on paljon muutakin ku juominen. Ja vaikka menisikin ni ei tule missään kaatokännissä kotia :saint:
No se siitä.

Baby dream ja "Topi" 35+4
 
Mavi eiköhän se se limatulppa ollut. hyvä kun tulee kerralla ulos :D ja mulla oli kaikki "poikaoireet" kun tyttöä odotin, että sen verran luotan noihin linea negroihin jne. ihan höpönlöpöä. mä olin kyllä aika varma sillon että odotan tyttöä, neiti kun ei ultrassa vehkeitään esitellyt.

Joanna mä kävisin kyllä tarkistuttamassa että onko vettä jos yhtään tulee enempää. varmuuden vuoksi. tulihan mullakin sellaista valkkaria joka ihan valui reisiä pitkin :x

käytiin syömässä ulkona, tyttö oli tosi nätisti ravintolassa. jaksoin jopa kävellä tuon 4km kotiin :eek: ja aamulla harrastettiin taas seksiä, nauroin miehelle että en usko sen käynnistävän synnytystä mutta ei se haittaisikaan jos vähän avittaisi :LOL: on se nyt hyvä harrastaa varastoon, synnytyksen jälkeen ihan toviin ei ole meinaan petipuuhat mielessä varmastikaan ainakaan mulla.

rauhallisia pyhiä kaikille!
 

Yhteistyössä