***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Hämylle ja perheelle onnittelut pienestä nyytistä! :flower:

Safariina :hug: Tuttu tunne!

Täällä vietellään pääsiäistä kotona hiljokseen perheen parissa. Mies päivystystää vaihteeksi tuota ambulanssia ja jo muutamalla keikalla käynyt, niin että enimmäkseen olen lasten kanssa. Ja kyllä kai me nyt ainakin yksi pääsiäisvauva saadaan tähänkin pinoon. Meidän esikoinen on muuten pitkänä perjantaina syntynyt, silloin kylläkin pääsiäinen oli huhtikuussa.

Vointeja!

Puella ja Kompiainen 35+3
 
Safariina :hug: Tiedän tunteen.. Tosin mun mies ei juo vaan makaa "väsymystään" jota en ymmärrä kun kuitenkin kotona on eikö töistä pitäs rasittua. Nytkin on neljättä päivää vain nukkunut aamusta iltaan. Ihan sairasta touhua. Olenkin sanonut että nyt pitää petrata tota homaa en ala 4 lasta sitten hoitamaa kun vauva syntyy. Kun välillä tuntuu että tuo mieskin on yksi lapsista kun sitä joutuu "paapomaan/huolehtimaan"
Mutta muuten mun mies on ihana, mutta liian usein sille tulle näitä väsymys kausia. olenkin yrittänyt kaiken maailman vitamiinia syöttää että auttas :whistle:

Jee kohta pääsee saunaan!
Mukavaa pitkän perjantain iltaa kaikille!
-Taika ja masukki-

*muosk*
Sellasta piti viel piti kysyä että kutiaako muilla ihoa?
Mulla kutiaa rintojen alta aika lailla. Voihan se olla että ne hikoilee ja siksi kutiaa. Olenkin laittanut vähän talkkia niiin se vähän estää mua raapimasta ihan verille :whistle:
 
Safariina :hug: Alkoi oikein harmittamaan ja kiukuttamaan puolestasi :/ Tosi kurjaa tuollainen...

Itselläni on kotona niinkin harvinainen tapaus kuin absolutisti, eikä ole edes ex-alkoholisti, uskovainen tai mitään :whistle: Mies juo välillä alkoholitonta olutta, edes ykköskaljaan ei koske.

Itse taas tykkään joskus tissutella punkkua ja ottaa baarikierrosta kavereitten kanssa, joista reissuista esim. viime kesänä kuulin kerran jos toisenkin kiukkuisia kommentteja (kun kotiuduin joskus viiden maissa aamulla...). Eli välillä näinkin päin :LOL:

Kyllähän tuo mies on lupaillut että voi pikkuista kesällä vahtia jos haluan lähteä kiertämään kesällä kavereitten kanssa baareja, mutta luulen että silloin on mielessä tärkeämpiäkin juttuja :heart: Yökerhossa rintapumppu käsilaukussa...voisi olla aika kokemus! :LOL:

Käytiin taas äsken pienellä kävelylenkillä ja jalat on ihan muusina. Mä en ymmärrä, mulla ei ole ollut vielä kertaakaan yhtään ainoaa harjoitussupparia! Mä jotenkin luulin et kyllä nyt tällä viikkomäärällä viimeistään pitäisi niitäkin tulla.. :/

Nyt ryhdyn keittelemään mannapuuroa, jota alkoi kauheasti lenkillä tekemään mieli :p Ai että...siihen kun laittaa pikkasen tuota vanilja-mansikkahilloa :p (tässä se mun kuuluisa sokerilakko...)

T:Katarina & Papu 36 + 0
 

Eilen aamusta heräilimme miehen kans hyvissä ajoin ja aamupalaa syödessä ja kahvii juodessa mietimme et miten päivän kuluttaa ku hänelläkin vapaa päivä. (itse olin surkutellut et miten saan koko pääsiäisen pyhät aikani kulumaan kun mies töissä ja kaikki joissain..) Noh.. ei menny tuosta ku tovi, niin oveen koputettiin. Oven takana kaks Trullia jotka osoittautuivat mun äidiksi ja siskoksi, perästä tulivat isi ja veli. Olivat ajaneet edellis iltana Kokkolasta yllätys vierailulle! Mun itkun/naurun sekaisella onnella ei ollut mitään rajaa...

Niin eilinen päivä meni heidän kanssa humpottaessa kaupungilla, illalla oltiin kylpemässä naantalin kylpylässä (he yöpyivät siellä;) ja jaksettiin me hotellin "baarissa" istuskella puol kahden valomerkkiin asti. Koko päivä siis touhuttiin ja mun vointi on mitä mainioin.
Äiti ihan kauhulla ihmettelinkin mun jaksamista ku kovasti odottava mamma vaan vettä juo ja välistä kahvii tekee mieli JA taas mennään.. =)
No he lähtivät tänään iltapäivästä ajelemaan takaisin päin. Mä oon pessy yläkerran kaikki ikkunat, saunan ja petasin vauvalle kehdonkin valmiiksi !
EI SUPISTUKSEN SUPISTUSTA, EI HUONOA OLOA EI MITÄÄN !! Jatkan siis tätä hyvä vointisen odotusta ja syntyy sitten kun on syntyäkseen. Eiköhän nää munkin fiilikset saada muuttumaan jos kovasti lasketun ajan yli menee =((


Meillä tulee sunnuntaina rv20 mukaisen ultran laskettu aika täyteen, menkkojen mukainen siitä vasta viikon kuluttuu.. jännä nähdä kumpi menee lähemmäksi.
Olis kiva nyt miehen töiden puolesta selvitä näiden pyhien yli ja jos lähtö tulis vaikka tiistaina ;)

Tällä kertaa siis tällaista.. Yksin pitkäperjantaita vietän. Saunaan ajattelin mennä, yhden holittoman oluen juoda ja tehdä koko vartalo kuorinnan.. hemmotteluako =)

Hyvät pääsiäiset vaan kaikille...

Minä + Voice 38+5
 
Lyy
Onnea kaikille nyytin saaneille! :flower: Ihanaa, että vihdoin alkaa täälläkin tapahtua... Kävin nimittäin urkkimassa maaliskuisia ja siellä on näköjään ollut vilskettä ;)

Minä istuskelen kanssa kotosalla "karvakamujen" kanssa, pojat ovat poissa huomiseen ja mies lähti käymään lähikuppilassa :kieh: Pikkuisen meinasi aluksi ärsyttää, mutta toisaalta hän on ottanut viimeksi uutena vuotena :p

Käy kuulema juomassa 1-2 olutta ja tulee sitten kotiin. Sen verran heitin kommenttia, että jos uskaltautuu kännissä tulemaan, voi olla varma että minä häivyn täältä jonnekin B) Hieman taitaa olla karua tekstiä ja uhkailua, mutta on tullut raskausaikana jonkinlainen nollatoleranssi muidenkin kupittelun suhteen... Jotenkin ei vaan vois vähempää kiinnostaa, vaikka normaalisti otan itsekin välillä ja käyn kavereiden kanssa ulkona jne. Voimia safariina itselläni on kanssa ollut/on edelleen lähipiirissä miehiä jotka juovat reilusti välillä liikaakin. :hug: Pidä pintasi!

Sitten vähän omia kuulumisia tiistain lääkärineuvolasta joka suuren sf:n vuoksi oli jo nyt viikolla 34+6

Painoa oli tullut + 200g/vko ( n 16 kg yht!!! :( )
RR: 130/74
U-Prot: -
U-Gluk: -
B-Hb: 126
Sf: 34!!
rt
syke: +
Liikkeet:++

Kohdunkaula ainakin 3 cm ja kiinteä ja vissiin kiinni?? Ota niistä lääkäreistä sit selvää...
Laittoi sit lähetteen äippäpolille painoarvioon, sinne tulikin eilen kutsu 4.4. aamulle :D

Mutta eiköhän siinä tälle kertaa, nyt odottelen ukon paluuta, saas nähdä miten on olut maistunut :|

Illan jatkoja!

Lyy ja poitsu 35+2
 
Lyy
Sellaista vielä siitä äippärahasta. Minulla siis lasketaan se tuki viimeisen 6 kk:n mukaan. Lopetin työt tämän kuun puoli välissä, mutta unohdin pyytä palkanmaksun siirtoa, joten viimeinen eli tämän puolen kuun palkka tulee tän kuun vika päivä. Luulen, että odottavat kelalla vielä tämänkin kuun palkkakuitin työnantajalta ennen kuin tekevät sen päätöksen eli olen äippälomalla pari viikkoa ilman päätöstä. Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Voip olla että soittelen kuitenkin ensi viikolla kelalle :|

Nyt varmaan viimeistään nukahdatte näihin mun viesteihin eli :wave: ja hyvää yötä kaikille.
 
Voihan kökkö :( Vielä yhden aikaan nukutti niin makeasti, että olin varma nukkuvani aamuun saakka. Tässä sitä taas ollaan ihan pirteänä :( Ei muuten, mutta aamulla olisi miehen vanhemmat tulossa kylään joskus 11-12 maissa ja haluaisin vielä hieman ehkä siivoilla ennen sitä... Se eilinen mannapuuro muuttui eilen illalla vielä ahvenanmaan pannukakuksi kun sitä jäi niin paljon ylimääräistä, eipähän nyt tarvii huolehtia että mitä tarjoaa huomenna vieraille. Vieraat tuovat lisäksi tullessaan miehen mummon leipomaa rahkapiirakkaa ja se on ihan vailla vertaansa :p Ihanan ohut pohja, paljon rahkatäytettä, ohuita viipaleita omenaa ja kanelia, NAM :p :p :p Vähän olen kyllä huolissani jaksamisestani huomenna kun vieraat tosiaan niin ajoissa täällä ja pöytävaraus ravintolaan on vasta klo 17 :( Noh, mies lupasi lähteä käyttämään heitä jossain jos näyttää siltä että kaipaan päikkäreitä jossain vaiheessa, täytyy vain toivoa että sää olisi yhtä kiva kuin parina aikaisempana päivänä :)
Ajattelin aamulla silitellä vuodevaatteita ja pedata vauvalle sängyn valmiiksi, vai onkohan nyt vähän liian aikaista?:ashamed: On mulla pikkuinen päiväpeitto millä sen saa suojattua...Nyt näyttää vaan niin ankealta tuo sänky kun kaikki pehmusteet, lelut ja vuodevaatteet on muovipusseissa pestyinä odottamassa... Ohoh, tuli taas melkoisesti tekstiä, taidan mennä takaisin sänkyyn ja kokeilla herätellä miestä saadakseni unilääkettä (eli seksiä) :LOL:
 
paljon onnea vauvautuneille...(olenkohan muistanutkaan onnitella uusia huhtikuisia äitejä. ) :heart:
mä täällä valvoskelen, ei meinaa uusi päivä tulla sitten millään.
|O pari tuntia on tullut nukuttua, siinä kaikki. Äsken sain tuon pikkuveljeni nukkumaan, tuli lomalle tälle paikkakunnalle, ja juuri baarista kotiutui. vaikka itsellä alkaa olemaan ajoittain tuskaisia oloja, niin ONNEKSI ei tarvitse krapuloissaan kärvistellä...voi tota veli raukkaa kun heräilee :x

katarina-81, toivottavasti olet jo nukahtanut, jotta jaksat sitten vieraita, mutta odottavilla äideillä on aina oikeus nukkua, vaikka olisikin vieraita tulossa...

=) mä voisin huolia tuota rahkapiirakkaa, nam :p

noh, taidan mennä aamupuuron tekoon...

ootus ja yöeläjä 39+3...

muoks. tai no nythän on jo aamu :whistle:
 
Hyvää pääsiäistä!
Sit alkaa vali vali; Nivusiin sattuu siin et ei meinaa päästä kävelee, oksettaa, Pas**ttaa, supistaa, mut ei kipeesti...
Koko eilinen päivä meni tässää...tää ei oo reilua, Ois kiva nauttia viimosista viikoista, mut ei se näin onnistu jos samaa rataa jatkuu... :/
 
ShE :hug: tuttu tunne

Täällä taas nukuttu miten sattuu,tieshän sen ku edellinen yö menikin loistavasti ja päikkäritkin tuli otettua nukuin kolme tuntia ja valvoin neljä :kieh: sit sain taas n.tunnin nukuttua ja nyt taas täällä teidän kiusananne :ashamed:

Mitähän sitä tälle päivälle keksis :/ esikko pitää hakea anoppilasta pois,mut sinne mennää vasta ku ukko kotiutuu talkoistaan,et ois täs ainakii tää aamupäivä aikaa touhuilla omiaan :)

Piitsi tasan 39
 
jaha, tänään on sitten irtoillut klönttejä limatulpasta :x miehelle nauroin että kun he ovat "sopineet" pojan kanssa että syntyy huomenna niin saas nähdä kuinka käy :whistle: epäilen että ei taida sopimus pitää paikkaansa.

tyttö meni tänään yöhoitoon :heart: saadaan pitkästä aikaa kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, aateltiin hakea Makuunista SAW 4 ja syödä tortilloja :p
 
Meillä piti olla tänään siivouspäivä, mutta aamulla ukko sitten muistikin, että hänen täytyy mennä työmaalle jokuseksi tunniksi... Pikkuisen meni hermot! Minä siinä sitten kiukuspäissäni heittelin matot pihalle, imuroin ja pesin yläkerran lattiat. Just sain hetki sitten matot takaisin, kun ukko soitti, että jättää hommat kesken ja tuleekin jo kohta. Sanoin sitten, että parempi nyt ja pysyt siellä niin kauan, kunnes jotain valmistakin on tullut, ettei tänne ole enää yhtään mikään kiire... |O Jos nyt tulee kesken kaiken ja ensi viikolla sitten painaa ne rästit työajan jälkeen, lupaan, että on kyllä täysi sota päällä...

Kiva, että on siistiä taas vaihteeksi, tosin olo on ihan järjettömän katkinainen, maha kivikova ja joka paikkaa kolottaa, mutta kai tämä taas tästä helpottaa...

Onneksi paistaa edes aurinko, vähän lohduttaa äkäpussia =)

Mutta ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+3
 
Voi tätä vuoristorataa!! Joka toinen päivä on iloinen ja odottava tunne, joka toinen taas ahistaa, itkettää ja masentaa. Nyt mua ärsyttää niin tuo mun mies, joka on ihana, mutta TAAS niin ajattelematon...Nyt hän on urheilemassa, mutta sitä ennen voihki ja valitti (samoin kuin eilen) että on tylsää, kun ei voi tehdä oikein mitään ja sitä ja tätä...Tottakai minä pahoitan tuosta mieleni, sehän on suoraa ilkeyttä mua ja mun olotilaani kohtaan nyt kun en VOI tehdä asioita niinkuin ennen.... :( Mulla ei ole energiaa aloittaa asiasta riitaa, mutta paha olo on ja sitten itkeskelen täällä. Tiedän, että tämä odotus alkaa rassata jo miestäkin, itsellekin nämä viimeiset viikot ovat olleet henkisesti tosi rankkoja, mutta mies on vain niin käsittämättömän ajattelematon, kun lisää pahaa oloani...Nythän hänen pitäisi päinvastoin yrittää parantaa oloani, tukea ja ymmärtää....... :'(

Mitä vanhemmaksi tulen sitä varmempi olen siitä, että miehet ovat kaikki niinkuin pikkulapsia. Mitä tästä elämästä tulisi, jos meitä naisia ei olisi olemassa.....

Sori paasaus ja oma napa...Tuntuu vain, että tämä tyttö on nyt aika väsynyt....
Huomenna on taas parempi päivä, tiedän sen 100% varmuudella. :xmas:

Marika ja heppu 36+5
 
Täällä on myös vähän hermot kireällä miehen kanssa... Meilläkin on tosin onnekkaasti se tilanne, että mies ei juuri juo eikä juhliskele vaan minä olen ennen raskautta pitänyt huolta siitä puolesta B) Mutta eilen taas mies päätti nukkua koko päivän, ja kun yritin iloisesti herätellä häntä pienelle lenkille aurinkoiseen iltapäivään niin sainkin vastaani oikein kunnon marttyyrihuokailua ja kärttyisää ähinää. Mies laahusti sitten lopulta perässäni noin 15 minuutin kävelylenkin silmiään pyöritellen ja tuskasta puhisten, sitten meni hermot ja käännyimme kotia kohti. Loppuiltana ei juuri sitten puhuttukaan! No, edistyipä opiskelu vastaavasti hyvin... Ehkä tänään kuitenkin voisi yrittää vähän pidempää ulkoilua :)

Viljaliina 35+2
 
:hug: Kaikille tasapuolisesti!!!Miehet on ikuisia lapsia. :LOL: Me ollaan oltu niin kauan yhdessä etten jaksa edes enää tapella/valittaa.Se tietty johtaa siihen että joskus sitten räjähdän ihan täysin.En tiiä onko sekään hyvä. :eek:

Mä oon kohta lähdössä lääkäriin,yskin täällä keuhkoni pihalle ja ääni on poissa.Vähän aika sitten olin keuhkoputkentulehduksessa,onkohan uusinu..Kamala yskiä tän mahan kanssa,yskiminen aiheuttaa myös supistuksia.Että vali vali.Lapset ja varmaan mieskin on tyytyväisiä kun ei oo ääntä komentaa! :whistle:

Vishy ja masu 38+1
 
Hyvää päivää.
Saatiin nyt aamusta asennettua yksi hylly seinälle, ja makuuhuoneen telkkari laitettiin myös seinään kiinni. Mitähän sitä tänään tekis..?... :/

Tännään on mulla sitten tasan kuukausi laskettuun aikaan! :D :p :D
Saa nähdä pysyykö nöttönen niin pitkään tuolla masussa. Ei kyllä mitään kummempia oireita ole ollut... välillä on vihlonut tuolta alakerrasta, mutta ei vissiin mitään supistuksia ole ollut... ehkä..

eipä muuta. Hyvää päivän jatkoa kaikille hippusille..
 
meillä mies siivosi eilen :heart: tai suurimmaksi osaksi. ei musta oo siihen mahan kanssa. toisaalta käytiin sitten koirapolulla ja minäkin jaksoin koko lenkil B) mäet vaan oli vähän hankalia.
täällä mies kanssa ottanut muutaman saunakaljan mutta ei enempää ja oli jopa oma aloitteisesti kieltäytynyt saunottelusta ja kaljottelusta, no muuten siitä olisi kyllä tullut huutia.
nyt mies töissä jakamassa munaa.... ilmoitin kyllä sitten et mäkin haluun :D
katotaan mitä mies keksii sitten näiks pariks vapaaäiväks, häntä ressaa jos ei oo mitään tekemistä (lue vauvan tulo). noh menee varmaan näpertämään noitten autovanhusten kanssa jos ei muuta keksi.

(.)neukkula oli to ei mitään ihmeempää. turvotusta on ja sen takia paino noussut muuten kaikki hyvin.oma neukkutäti oli sitä mieltä että ne naksumiset ja tuntemukset on siitä että kohdun ja sikiökalvon väliin on päässyt ilmaa joka silloin liikkui. tai ite kysyin onko niin ja täti oli samaa mieltä, ei voi kuulla vauvan nivelten naksumista vesi kuitenkin vaimentaa ja ei niiden niin pitäs siellä naksua. tiistaina on äippäpoli ja sitte tutkitaan mahtuuko pieni alakautta vai otetaanko suoraan sektio. perätilan takia siis. ei saatu silloin viimeksi käännettyä enää.
näin muuten edellis yönä ensimmäisen vauva unen :) imetin siinä pientä tuhisijaa sitä en tiiä kumpi se sylissä olija oli.
kyllä tää sais tulla tekemään sitä ihan livenäkin jo alkaa niinpaljon ahdistamaan tuo pää rintalastan alla

Veera ja piipero 27+5
 
juu
En ole vähään aikaan päässyt kirjoittamaan, ja kirjoitan nyt ekaks omat kuulumiset ja rupean sitten lueskelemaan teidän viestejä... Sen verran kävin etusivulla että huomasin jo kahden vauvan syntyneen, onnittelut Hämylle ja Kellukalle!

Mutta siis, minä jouduin käymään tässä sairaalassa, kun su-ma välisenä yönä oli paha olo ja supistelikin, aamulla lähdin kuitenkin töihin (vika työpäivä) mutta vähän aikaa oloa tunnustellessa ajattelin että ei tämä nyt ihan hyvältä tunnu, supisteli ehkä n. 5 min välein mutta ei niitä 'oikeita' kipeitä supistuksia. Soitin äippäneuvolaan ja sieltä pyydettiin tulemaan, supistelu senkun jatkui ja tk:ssa mentiin heti käyriä kuuntelemaan (vauvan sydän ja supistukset) ja niinhän ne alkoi jo muuttua kipeiksi, ja tosiaan säännöllisiksi - ja viikkoja silloin 34+4. Ei siinä ollut muuta vaihtoehtoa kun lähettivät minut ambulanssikyydillä keskussairaalaan, kätilö matkassa niinkuin aina täällä Lapin perukoilla pitää olla. Minä jo itkua tuhersin että älä nyt vielä synny, en ole mitään kerinnyt vielä valmiiksi laittaa! Matkalle laitettiin suonensisäisesti tulemaan lääkettä joka rauhoittaa supistuksia ja laukaisee kohtulihasta, se onneksi auttoi ja kipeät supistukset rauhoittuivat matkalla. Ottivat sairaalaan sisään ja eka yön olin äitiyspolilla tarkkailuhuoneessa, ja tiistaina siirsivät mammaosastolle vielä seurantaan, kotia pääsin keskiviikkona. Polilla katottiin ultralla tilanne, täällä kotipuolessa käsipelillä tutkiessa vaikutti että kohdunkaula olisi lyhentynyt ja kohdun ulkosuu auki, mutta tarkemmin ultralla tutkittaessa kohdunkaula oli edelleen normimitassa, joten ei ne kipeät supparit onneksi paikkoja avanneet. Mutta nyt on selkeästi enemmän supistellut ja herkemmin, rauhallisesti käskettiin ottaa että vauva nyt edes pari viikkoa kasvaisi lisää - eli tässä on nyt aika jännässä että milloin sitten päättää lähteä tulemaan. Nyt olen kotona kuumeisesti yrittänyt laittaa vauvan kamppeet kuntoon!

Nyt rupean lukemaan muiden juttuja, joita onkin taas vino pino viikossa tullut...
 
Taidan lopettaa siivoamisen kokonaan.... Ensin tultiin kaupasta, mies siinä säntäsi sitten kauppakassi kädessä suoraan keittiöön, kuraiset kengät jalassa... Sitten lähti viemään koiraa sillä välin, kun mie tein ruoan, ja vaikka vielä lähtiessä sanoin, että pese sitten takaisin tullessa koiran jalat, päästi sen kuraisena tuosta ovelta sisälle kämppään... Pikkuisen menee hermot! Vähän arvostusta voisi edes näille kotitöilleen saada, kun täällä maha pystyssä yksin koko kämpän jynssäsin, mutta mitä vielä.. Äsken sitten sinipiialla korjasin pahimmat kurajäljet sen jälkeen, kun kävin sitten itse pesemässä koiran... Mä oon ihan kypsä tänään tohon ukkoon!

Semmottista kivaa tänään, tässä ei olla tapeltukaan moneen kuukauteen...

Mutta mukavampaa lauantaita kaikille muille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+3
 
kääk! miten tää olo onkin näin kärsimätön :/ taas kävin koiran kans yli tunnin lenkin ja samalla vielä nukkuvaa 2vuotiasta kärryillä pukkailin ja ahmin karkkeja.mitään ei tapahtunut,muutakuin tuli karkeista paha olo ja lenkistä väsy.silti käyn nytkin aivan ylikierroksilla.pyykkejä oon pessy jo monta koneellista,puistellu(ja puisteluttanu miehellä)kaikki petivaatteet,silittäny yms.aattelin vielä ruveta kaappeja puunaan.eipähän käy ainakaan aika pitkäksi :LOL:
käytettiin tyttöjä hiihtokilpailuissa ja oli ne kyllä söpöjä kilpailijoita :heart: 2vuotias oli nyt eka kertaa kilpailemassa ja koko lenkin se jakso hienosti töpötellä eteenpäin.4vuotiaamme menikin jo aika vauhtia.kiva tollanen kilpailu jossa kaikki palkitaan eikä julisteta kuka on eka,toka,kolmas...
lähempä nyt sit puunailemaan ja nyt aijon ja myös pakkaan sen sairaalakassin vaik oli tarkotus se tehä jo monta päivää sitten.mies muuten ihmetteli mikä kiire mulla on saada tää vauva jo masusta pois.ilmotin että voi sitte ite synnyttää sen jos menee kovin paljo yli :D
ja kyllähän palan halusta saada oman pienen vauvani syliini.kummipoika kävi kylässä eilen(6viikkonen) ja sitä hoitaessa tuntu et haluaa tosi äkkiä omankin syliin. meidän neiditkin sai pitää kummipoikaamme sylissä ja olivat siitä ihan mielissään.vaik 2vuotias kyllä selitti jälkeenpäin"huiski mun naamaa" ja niinhän ne vauvat tahtoo vähän huiskia joka suuntaan. mut nyt siis siivoamaan.
 
:ashamed: Minua nolottaa kertoa, kun toiset täällä moittii miehiään..Että oma mies taas on ollut oikea unelma. Koskaan seurustelun aikana ei ole ympäripäissään ollut, saunakaljaa (yhtä ) enemmän ei alkoholia juo kotona, eikä koskaan käy missään viihteellä. Sen lisäksi, viimepäivinä kun olen ollut väsynyt, on hän ollut täysin omistautuneena lapsille ja kodin hoidolle. Mies on puunannut nyt keittiön katosta lattiaan, kaappienpäälliset ja kaikki pyyhkinyt ja siivoillut ja tuo siivousvimma tuntuu edelleen olevan päällä..Eilen se imuroi ja moppasi koko asunnon ja semmosia "projekteja" se tuntuu löytävän täältä koko ajan. Minua ihan nolottaa, mutta mie vaan nukun. En ymmärrä mistä tätä unta riittääkään.. Nukuin viimeyönäkin 11 tuntia ja nyt päivällä 3 tuntia päiväunia..eikä tämä ole mitenkään uutta..viimeisen viikon aikana tuntuu, että olen lähes yhtä paljon nukkunut, mitä valvonut vuorokaudessa.. :ashamed: ..ja silti väsyttää.

No joo. Kiitos ja ylistys omalle miehelle, kun jaksaa ja on tuollainen kultainen. :heart:

Supistelee, välillä napakammin, välillä taas rauhottuu. Tänään tuli taas klönttänä limaa alakerrasta, semmonen kahden sormenpään kokoinen klöntsä..Mut ei mitään sen ihmeempää. Eiköhän tässä mennä sinne käynnistykseen asti ihan yhdessä koossa.. Ei ainakaan itellä ole mitään ajatusta, että pääsiäisenä pääsisi synnyttelemään. Vaan, toivotaan, että täältä pinosta USEAMPI MUU PÄÄSEE SYNNYTTÄMÄÄN tänään, huomenna, maanantaina... ;) :flower:

Heili 37+4
 
Onnittelut hämylle ja kellukalle!!! :flower: :flower: :flower:

En ole muutamaan päivään jaksanut/ehtinyt konetta aukaista. Kävin keskiviikkona jalkahoidosssa ja säärikarvojen poistossa. Oli muuten eka jalkahoito ikinä ja aivan mielettömän upea ja rentouttava kokemus. Nyt mulla on sitten ihanat hoidetut jalat ja vaaleanpunaiset varpaankynnet :D

Torstaina oli neuvola ja terveydenhoitaja vähän ihmetteli, että vielä olen yhtenä. Ennusteli jo viime kerralla lähtöä... No mun tuurilla olen kokonainen vielä seuraavat kolme viikkoa :kieh: Ei sillä, muutamana päivänä on supistellut jo vähän kipeämminkin, että jospa se tästä vielä. Torstai-iltana meillä oli aika vauhdikkaita vieraita ja sit yöllä supisteli heti reilumman puoleisesti. Olin jo jossain vaiheessa yötä aika varma että lähtö tulee, mut eipä sit kuitenkaan.

Eilen juhlittiin miehen 30v. synttäreitä molempien perheiden avustuksella ja sit tuupattiin esikoinen mummolaan yökylään. Saunottiin ja syötiin hyvä illallinen. Romantiikkaa ja erotiikkaakin saatiin tankattua ihan kivasti varastoon, että nyt ei haittaa vaikka lähtö tuliskin :D Kävin kyllä just 5km lenkillä ja ei ensimmäistäkään supistusta, että taitaa toivo olla mennyttä, että ainakaan pääsiäisen aikaan pääsisin vuokralaisestani!

Jep, mutta oikein munarikasta pääsiäistä kaikille möhömahoille =)

Minä lähden ottamaan hiivaleivän leivinuunista ja sitten lämmin leipä kainalossa mummolaan pääsiäsikokolle (mentiin aamulla hakeen poikaa kotiin, niin ei suostunut lähtemään. Siellä se on ollut naapurissa koko päivän :LOL: )

mussu ja muikkunen 38+6
 
Onpas täällä kunnon valitusrimpsuja miehistä. Ei siinä, munkin miekkosen kotihengettären taidot on näköjään hävinneet sen siliän tien, kun raskausiviikkoja tuli sen verran täyteen, ettei tarvitse enää pelätä ennenaikaista synnytystä. Tiskipöytä kyllä tyhjenee ilman sanomista, mutta kaikkeen muuhun kotityöhön pitää kyllä patistaa, varsinkin imurointiin.

(.) Torstaina ja perjantaina mulla tuli siis niitä limaisia klönttejä, ts. limatulpaksi vahvasti veikkaisin. Tänään on sitten valkkaria valunut niin, että oon jo harkinnut istumista sangon päälle - vuoto on ollut aivan silmiinpistävää! :eek: Eikös joillakin tuo valkkarivuoto ole lisääntynyt ennen synnytystä..? Lisäksi eilen tuli eka kerran pari sellaista tuntuvampaa supistusta, mullahan on muutoin noita harjoitussuppareita tullut jo tammikuun alusta asti. Lisäksi vauvan liikkeet tuntuu TODELLA alhaalla ja erittäin epämukavina. Hätähousuna jo ajattelin, että josko sitä pääsiäisvaavi kainaloon saataisi, mutta siitä huolimatta sairaalakassia en ole saanut pakatuksi :LOL: Joka tapauksessa oireet on sen laatuisia, että kyllä synnytykseen päin ollaan jo menossa =) Samalla alkoi kyllä jo tulla jo hirvitysajatuksia itse synnytystapahtumasta... Tai no, en tiedä jännittääkö enemmän synnytys vai se, kun tullaan vauvan kanssa kotia ;)

Jään odottamaan vauvauutisia tältä pääsiäisajalta. Vielähän tässä on päiviä jakautua!

Mavi 37+3
 

Yhteistyössä