***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Hämylle ja koko perheelle onnea paljon :flower: :flower:

Joo jos mä ja veikkaisin sitä kahta pääsiäistipua syntyväks ;)
Mitäs te mammat meinaatte pääsiäisenä tehdä? Onko mitä perinteitä?
Me ollaan ihan kotona, mitä nyt käydään lappeenrannassa lauantaina ku mies haluaa käydä biltemassa ;) Ja sunnuntaina mennään mun vanhempien luo. Soitin eilen äitille ja se on leiponut siellä rahkapullia ja rahkapiirakoita :p Isä olikin sanonut hälle et mihi sä noin hirveesti leivot, ni äiti oli tuumannut et pitää antaa likalle ku tuleevat käymään, ni vieköön pakkaseen. No katotaan nyt miten pitkään ne siellä pakkasessa vanhenee :whistle:
Mut nyt meen keittämään kahveet itelleni ja otan pullaa :p :p
Täällä on niin ihanan hiljaista, ku poika meni ulos ja oon kahdestaan ton koiran kanssa.

Baby dream ja "Topi" 35+3
 
Paljon onnea hämylle ja koko perheelle täältäkin toivotellen :flower: :hug:

Päivä mennyt vähän niin sun näin, kauppoja kierrellen. Mitään en oikein taaskaan ostanut, paitsi nyt Väinölle vähän sukkia yms. pientä. Poikkesin sitten äitiäkin katsomassa, ei olisi pitänyt; oli ostanut miulle pääsiäiseksi Dajm-suklaalevyn.. Ette arvaa, mitä nyt tässä samalla teen... En ainakaan syö tuota suklaata :whistle: :p Mutta jotainhan sitä täytyy tässä suruunsa tehdä, kun muut vain putkauttelevat vauvoja maailmaan :LOL:

Ihanaa iltaa kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+1
 
Hämy71 Onnittelut pienestä poikavauvasta! :flower: :heart:

Tiitsu Minulla kanssa vauva laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Neuvolassa sanottiin , että jos menee vedet niin käy vähäksi aikaa paikalleen makoilemaan ja odottaa, että vauva laskeutuu. Tämän kuulemma tuntee hyvin. Sitten voi taas nousta ja lähteä ihan omalla kyydillä sairaalaan ilman kiirettä. Ja tällä siis ehkäistään se, että napanuora ei luiskahda esiin ennen päätä.

Minulla taisi viimeyönä alkaa esikoisen odotuksesta tuttu valvomisvaihe. En enää millään saanut unta klo 3.30 vessakäynnin jälkeen. Kävin jopa täällä palstalla lueskelemassa, mutta hiljaista oli. Missäs kaikki muut yökukkujat ovat? Ennen olen nukkunut niin hyvin ja yöt ovat menneet yhdellä vessareissulla. Toivottavasti valvominen ei tule tavaksi. Olisi nimittäin ihana lähteä synnärille hyvin nukutun yön jälkeen. Viimeksi minulla lähtö oli alkuyöstä.

Mukavia pääsiäispyhiä kaikille!

Niin, ja vielä se Pulttiksen pääsiäisveikkaus synnyttäjistä. Veikkaan minäkin paria pääsiäisvauvaa tähän listaan. Enkä panisi pahakseni, jos vaikka itse kuuluisin näihin pääsiäisen synnyttäjiin. :kieh:

Delfiini ja masuvauva 38+2
 
Anu, kyllä se taisi jotain muuta vuotoa olla... mutta täytyy olla tarkkana, nyt kun kerroit, mitä voi käydä. Oli kyllä hyvin niukkaa, mutta kun mulla muuten yleensä kaikki vuotelut on sitäkin niukempia, kiinnitin huomiota. Viimeksi kyllä alkoi kunnon supistelu heti lapsiveden vuotamisen jälkeen, ja nyt taas ei mitään kipeää supistelua ole oikein koko päivänä ollut, siitäkin veikkaisin, että selvittiin säikähdyksellä - ei, vaan toivon lyhytaikaisella pilkahduksella :p
 
Hämylle ja koko perheelle suuret onnitellut.. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin..

Nyt jo kaksi huhtihippusta maailmassa.. Toivottavasti tulee lisää mahdollisimman pian.. On se niin ihana lukea noita uutisia.. Tippa tulee linssiin.. :D

Kävin kävelemässä noin 7 kilsaa.. Aivan mahtava ilma täällä.. On vaan niin hirveän liukasta, että välillä on vaikeaa päästä eteenpäin.. Nyt voisi ruveta leipomaan.. Kaurarieskasia ajattelin tehdä.. :p

Tervetuloa lomalaisten seurueeseen Pulttis.. Mie oon nyt kohta 6 päivää ollut lomalla ja pikku hiljaa ne päivät kuluu näinkin.. ;)

Sofku + 35+2
 
Minun villi arvaukseni on, että ENEMMÄN kuin kaksi pääsiäisvauvelia syntyy meijän pinoon!!! :wave:

Kävin äippäpolilla taas piipahtamassa iltapäiväni iloksi. Ei aloitettu, LUOJAN KIITOS, insuliineja vaan jatketaan samaan malliin tai hieman vielä tiukemmalla ruokavaliolla. Jätän kaikki maitotuotteet ainakin pois ruokavaliosta.. :whistle:

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!


Heili 37+2
 
Voi onnea Hämy pojasta sinulle ja koko perheelle myöskin :heart: ihanaa kun vauvoja tulee. Ei sitä vieläkään oikein tajua että oikeasti kohta meilläkin on vauva.. =) Itku
tulee jokaisesta vauvauutisesta, että on vähän herkässä tuo itku :D

Kauhean kauan meni että sain päivitettyä ekasivun, kun jostain syystä kellukan osa värjäytyis aina vaan siniseksi vaikka yritin mitä :kieh: mutt sitten sain pelkästään pojan näkymään sinisellä... :whistle:

Hyvä että on ollut puhetta tuosta ambulanssilla menosta, pitänee kysellä sitten jos sattuu omalle kohdalle niin vaikka synnäriltä että millä lähden tulemaan.

Itse olen taas hiukka taustaillut, ei oikein mitään kerrottavaa...joko kerroin eiliset neuvola uutiset??? no ei siellä kuitenkaan mitään uutta. Turvotus ei kuulemma vakavaa kun kaikki arvot kohdillaan, lääkäri käski syödä kevyesti, ehkä johtuu mun painonnousta noin yleensäkkin :D Kohdunkaula oli lyhentynyt kahteen senttin ja pehmeä, mut kiinni, joten meikäläinen taitaa täällä roikkua vielä pitkään yhtenä kappaleena.

Anopeista ja äideistä ollut myös puhetta. Oma äiti on ihana ja rakas :heart: Anopista en oikeen osaa sanoa mitään. Nähdään suht harvoin, ja tuskin tulee meilläkään ravaamaan kauheasti kun vauva syntyy, harmittelee tosin jo etukäteen että välimatkaa on niin paljon. Soittelee välillä ja kyselee kuulumisia, mutta ei mitenkään liikaa. Kiva että edes vähän kiinnostunut kun kuitenkin heille tulossa ensimmäinen lastenlapsi. Meidän vanhuksilla on jo 3 joten tämä ei ole niin uusi juttu, toki äiti on enemmän kuin innoissaa...kuulemma on niin erilaista kun oma tytär saa vauvan, kun että poikien vaimot, että ei niille kehdannut hössöttää, vaikka minusta äiti on vaan suloinen kun häslää, mutta tosiaan ehkä se olisi voinut tuntua ärsyttävältä veljien vaimoista, että miehen äiti siinä hössöttää. Oma äiti on aina kuitenkin oma :D

Tulipa jaariteltua. No me ollaan pääsiäinen ihan kotona vaan, ja kasvatellaan mahaa. Täällä odottelen siis uusia vauva uutisia, ehkäpä voisin veikata että yksi tai kaksi uutta vauvaa tulee pääsiäisenä....vai ollaanko jo liian optimistisia :whistle: meidän kuukauteen on kuitenkin vielä muutama päivä :D

Iloista pääsiäistä kaikille

Hysteerinen 37+3

ps. onko kellään ideoita ens kuun päiväjästä? Itse tekisi mieli päivittää, mutta entäs jos tuleekin lähtö alkukuusta, niin sitten jää monta vauvaa päivittämättä... :'(
 
Hämylle onnittelut minultakin!

Omaa napaa sitten: tänään huomasin vessakäynnin yhteydessä, että pikkarisuojaan oli tullut melkoinen klöntti jotain valkoista massaa, sellaista hyytelömäistä. Katsoin köntin kuitenkin valkovuodoksi tms., sillä se oli väritöntä. Alakerrassa on kyllä tuntunut pistelyä normaalia enemmän... =) Mies on kuitenkin juuri tulevan yön yli anoppilassa viemässä koiraa hoitoon, joten paree olisi, jos IitaEemeli vielä masussa pysyttelisi.

Kylläpä muuten pikkasen oli niagarat esillä, kun mies ja koira lähtivät. Niin tuli heti ikävä meidän koiruutta, kun se on ollut niin kaveria mulle näin saikkuaikana. Ainakin sen kuukauden varmaan rekku on hoidossa ja ikävä on jo pohjaton! Miestähän ei tietenkään ole ikävä, kun se vain sen yhden yön yli on kotoa pois :p
 
Niin, ja mulla on edelleen se sairaalakassi pakkaamatta... :ashamed: Ajattelen koko ajan, että kyllä sen sitten ehtii, kun näyttää, että lähtö tulee. Olen kyllä kirjoittanut listan valmiiksi tarvikkeista. Jos oma pää ei enää pakkaamista kestä, niin sitten mies saa pakata!
 
Onnea Hämylle! Ihanaa, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.

Jo-hannalle onnea rouviintumisesta!

Mavi mulla kanssa sairaalakassi edelleen pakkaamatta, en tajuu miks en saa sitä aikaseks. Sänkyäkään en oo saanu suojattua lapsiveden varalta. Ja lapsillakin pitäis varmaan jotain olla pakattuna, jos mulla lähtö tulee. Ai niin ja kameran akkua en myöskään saa ladattua. En tajuu, mikä saamattomuus muhun on iskenyt. Mä en oo edes mitään listaa kirjottanut, varmaan puolet kamoista jää kotiin, jos lähtö yhtäkkiä tulee... :ashamed:

Mä veikkaan kolmea uutta huhtihippusta pääsiäisen aikana.

Lilja (38+1)
 
Onnea Hämylle pikku pojasta!!! :hug:
Mä pyörin tänään itiksessä monta tuntia, ja oli jalat ihan tohjona kun tulin kotiin! (on vieläkin)...

Sai myös tänään varattua sen tutustumisajan nkl:n perheosastolle. Pääseekö kaikki tutustujat sinne perhehuoneisiin, vai onko mahdollisuus, että joudutaan tavalliseen? Eipä nuo normi huoneetkaan nyt varmaan mitään kauheita ole, mutta ois kiva tietää etukäteen, että pakkaako poikaystävä omat tavaransa myös mukaan...

Tuli muuten tuosta poikaystävästä mieleen, että onkos täällä muita odottajia, jotka ei ole vielä naimisissa tai kihloissa? (jos saan udella...) ;)

Sain täältä pienen innostuksen kipinän, ja ajattelin itsekin väsätä jonkinlaisen isyyspakkauksen. En vaan oikeen tiedä, että mitä siihen laittais, kun poikakaveri on jo ostanut omatoimisesti sellaisen isin kulta bodyn... :LOL: :D :D

Me ollaan pääsiäinen ihan vaan kotona. Käydään sunnuntaina mun porukoilla syömässä.
Luulen realistisena immeisenä, että ainoastaan yksi pääsiäishippunen saadaan. No, toivottavasti niitä kuitenkin tulis enemmän!! =) :heart:

Hyvää pääsiäistä kaikille!
toivottaa Elzibelzi ja Nöttönen 35+2
 
Onnea Hämylle :flower:

Kivaa, että onniteltavia alkaa putkahdella hiljalleen. Toivottavasti pääsiäisen aikaan tulee vähintään yksi tai kaksi uutta vauvaa tähän pinoon!

elzibelzi me emme ole kihloissa tai naimisissa, mutta yhteinen asuntolaina löytyy... käytännössä siis aika sidoksissa toisiimme ollaan =) Ja siitä perheosastosta: tänään juuri neuvolan käytävällä juttelin yhden 7-viikkoisen vauvelin äidin kanssa, joka kertoi että NKL:n perheosasto oli ihan täynnä kun olivat siellä, osa äideistä ja vauvoista oli siis joutunut tavalliselle osastolle. Mutta eikös maaliskuussa yleensä synny enemmän vauvoja kuin huhtikuussa? Jospa meille olisi jo tilaa hyvin!

Viljaliina ja Alvi 35+0
 
Iltaa!

Hämylle paljon ONNEA :heart:

Vesienmenosta ollut puhetta. Täälläpäin ohje on, että ambulanssilla mentävä, oli kiinnittynyt tai ei. Siis mikäli vedet menee ihan reilusti. Ei tietty mistään pienestä tiputtelusta.

Tänään ollut kyllä ihana ilma. Ei ole tarvinnut edes pillittää vielä mistään, kun on tuota aurinkoa ihastellut. Tein eilen aivan superhyvää amerikkalaista juustokakkua ja taidan lähtee vielä maistiaisille =)

Ihanaa, kun miehellä on 4 päivää vapaata ja pääsee mökille!

Aurinkoista pääsiäistä kaikille, arkena palaillaan. Toivottavasti sillä välin tullut lisää pikkuhippusia:heart:

Laylah ja :heart: Onni 35+0
 
Olipa huojentavaa lukea että muutkin on olleet saamattomia
laitoskassin suhteen :whistle:

Itse sain tänään vihdoin aikaseksi laittaa kamat kassiin.
Ostin sisaruksille pikku yllärit,mitkä saavat kun tulevat vauvaa katsomaan.
Pikku lelut,pillimehut ja namit.
Ajattelin tällä kertaa hommata iskällekkin jonkun paketin. En ole vielä kekannu mitä.

Nyt laitoskassissa on kaikki :wave:

Ainoa mikä uupuu on videokamera, se tosin on vielä kaupassa :LOL:

Nyt Omaa napaa... Olin siellä äippäpolilla eilen.
Tehtiin synnytystapa-arvio ja kokoarvio
Synnytystavaksi lääkäri merkkas että "tähdätään normaali alatie synnytykseen"
Kuulema sellanen 5kilonen mahtuis tulemaan :eek:
ETTÄ SIMMOTTIS.. Ei ainakaan käynnistystä tarvii enää jännittää.
Kokoarvioksi saatiin 3,2kiloa (36+2) eli keskivertoa isompi on tulossa.
Jospa tällä kertaa ei menis ihan niin paljon yli viimeksi ( Nuorin oli 54cm ja 4660g 41+1). Ehtis sitä kasvaa sitten tässäkin maailmassa.

 
Hämylle onnea pikku pojasta! Ihanaa että kaikki nyt hyvin!

Sairaalakassia
ei täälläkään olla vielä pakattu :ashamed:
Pitäs visssiin jotain koittaa katsoa valmiiksi. Samoin lapsille pitää jotain vaatteita katsoa kun menevät mummille ja vaarille hoitoon kun lähtö tulee.
Toivottavasti ehtii hyvin ettei tule äkkilähtöä.

Toivottavasti pääsiäisenä tulisi ainakin yksi vauva lisää meidän pinoon.

-Taika ja masukki 35+4-
 
Pitkäperjantaita!

Nyt sitten alkaa se kausi +-14 päivää, josta puhuttiin neuvolasta saadussa Odotus-kirjasessa - nyt siis täynnä 38 viikkoa, eli synnytys voi alkaa koska vain... Varmaan joo alkaakin :D Meinattiin mennä ensin appivanhempien luokse kyläilemään ja sen jälkeen jatkaa mun vanhempien luokse heidän landepaikalleen ja huomenna vasta kotiin palailla, joten pieni tauko palstailussa ei kerro mun(kaan) kohdalla mistään sen kummemmasta :D

Illalla jo vannoin ja vakuutin, että sairaalakassin pakkaan nyt aamulla. Kait se on nyt sitten tehtävä. Miksi kummassa en saa ikinä aikaiseksi?

Aha, poika herää :heart: Aamutoimiin siis!

T. Kalenteri ja Paapau 38 tasan
 
oi huomasin vauvauutisia ja meinas tippa tulla silmään niitä lukiessa!
paljon paljon onnea HÄMYLLE ja KELLUKALLE pikku-prinsseistä!! :flower: :flower: :heart: :heart:
mahtavaa kun alko vauvauutisia tulla! niin ja ihana et kummallakin oli kaikki mennyt loppujen lopuks hyvin!muistan sen tunteen kun vauvaa voi katsella vaikka kuin(yölläkin aina herätessä).tuollainen söpöliinikö minusta tosiaan on tullut =)
toivon että vaikka minä :D voisin olla se seuraava jota kyseltiin.niin varmaan muutki toivoo. sairaalakassia en oo saanu minäkään pakattua ja en tosiaan tiedä mikä siinä maksaa.eilen jo pelotti mennä nukkuun ku se ei oo valmiina ja päätinki kirjottaa tarkan listan pakkaamista varten et jos lähtö tulis yöllä.tänään sit yritän saada tavarat kassiin.luulen silti et ei ainakaan ennen ensi viikon puoliväliä tää meidän prinssi suostu syntymään..eikä varmaan ens viikollakaan.ite oisin melkolailla jo valmis..vaik vähän jännittääki.neuvola oli eilen ja kaikki ok.ilmottelin ettei ens viikon aikaa kannattas varata ku voisin lähtä synnyttään mut varattiinhan se kuitenki :kieh: toivottavasti niitä ei varattas enään ku korkeintaan yhesti. nyt tytöille aamupalaa ja sit pitkääääälle lenkille.oon huomannu lenkillä et vauva painaa alapäähän ja peräsuoleen.vesien menosta lenkillä kyselin ja neuvolantäti suositteli et sillon kannattaa soittaa kyyti sairaalaan.päätinki et pitkät lenkit teen ku mies kotona ni pääsee mut heti hakeen.voi muuten tulla kylmä ja paljo uteliaita katseita jos seison housut likomärkinä yli puolituntia tien poskessa oottamassa et mies kerkee töistään oulusta mua hakeen :LOL: oikeesti ei taitas naurattaa rakastava äiti +masuasukki 38+2
 
huomenta ja hyvää pitkää-perjantaita ja pääsiäisen aikaa minunkin puolesta kaikille!

Mulla kans saamattomuutta ilmassa. Koti kyllä kiiltää mutta vauvalle edelleen peti laittamatta (vaavi-sängyn tilasin tulemaan kotiovelle ensi perjantaiksi), petivaatteet+ peitto pesemättä.. Sairaalakassi pakkaamatta. Kaikki tutit sun muut keittämättä. En oo jaksanut kaivaa imetyspaitoja ja liivejä pesuun. Niin ja vanhat imetysrintsikat pitäis sovittaa et käykö ne mulle ees enää. Onneks sentäs ostin yhdet uudet jotka saan pakata sairaalakassiin.

Jotenki kuitenki uskon tietäväni ettei tässä nyt ainakaa ennen rv 39 tuu lähtöä.. Joten jos ens pe tulee se vaavisänky ja touhaan sit sen kuntoon ja samaan syssyyn pakkaan kassin itelleni ja niin pitäähän vauvallekin jotain pakata.. Tosin mies osaa kyllä ihan hyvin sen tehä mun puolesta, on niin paljon esikoistakin hoitanut että luotan kaikessa lapsenhoidossa 100% häneen. Ei mulla ole mitään tarvetta tehä ite kaikkea vauvaan liittyvää.

Niin joo ja ku pojallahan on se 2-vuotispäivä samana päivänä ku mun la niin meillä pidetään sukulaissynttärit 2 viikkoa etukäteen eli 29.3. Siinä mulle ensi viikoksi touhattavaa ku saa leipoa synttäritarjottavaa ja siivota vielä vähä lisää. Täällä meidän kollilla karvanlähtö päällä ja kaksi sotkuista miestä niin vaikka oon tällä viikollaki ahkeroinut hullun lailla nii tietäähän sen et sama suursiivo on edessä ens viikollakin.

.....voi ihana päästä sinne Ikeaan lauantaina! Mä en taas saa pidettyä aisoissa mun ostoksia. Piti mennä vaan jotain pientä hakemaan ja nyt mun ostoslistan saldo alkaa olla jotain parin sadan luokkaa.

höm höm, mitäs sit vielä. ei tuu mieleen.

v.raaputin, toivottavasti saitte peikon kanssa rentouttavan minivapaan! vaik eiks tyttö ollut nyt sielä hoidossa?

kalenterille ja muillekin pääsiäisenä reissaaville turvallista matkaa!

Anu ja mauno 36+6
 
Huomenta =)
Hyvää pääsiäistä ja pitkäperjantaita kaikille =)

Täällä aiotaan viettää pääsiäistä lähinnä kotioloissa. Sunnuntaina mennään Teen vanhemmille syömään. Ajattelin tänään taas vähän leipoa. Tein tiistaina tiikerikakun ajatuksella että laitan sen pakkaseen. Arvatkaas vaan kuinka siinä sitten kävi? Niinpä! On tehtävä uusi kakku :LOL:

Viimeyönä kun nousin vessaan niin alakertaan holahti jotain? Vessassa sitten ihmettelin et mitähän tää olis? Ihan kirkasta ja hajutonta. Tuli mieleen et lapsivettä, mut ei sitä sen jälkeen ole tullut, täytyy tarkkailla tilannetta. Toisen vessareissun jälkeen tuli mojova supistus ja mietinkin sitten et kuinka mä kestän ne "oikeat" suoistukset kun toikin tuntui jo siltä et huh huh!!! Mä olisin niin valmis lähtemään synnyttämään vaikka näiden pyhien aikaan, mut tuskinpa :|

Jasso.. jos menis pukemaan :p

Joanna ja tiltiäinen tasan 38
 
Lämpimät onnittelut Hämylle ja perheelle myös poitsusta!!! :flower: Ihanan pieni pirpana siellä.

Tänne ei mitään uutta.KAikki kesken jos vauva syntyisi,en todellakaan usko että nyt pääsiäisenä syntyisi!Vauvan koppa sentään on valmiina.Pinnis kellarissa,vaunun pehmusteet pesemättä,omat imetysliiviitkin on katsomatta mahtuuko edes päälle..Sairaalakassi on pakkaamatta.Tosin niin se on aina ollut,sit kun lähtö on tullu,olen sitä pakkaillu.Saamaton olen,odotan että vauva syntyy mutta silti kaikki onkesken!!! :ashamed: :kieh:

Mukavaa pääsiäistä kaikille!

Vishy ja masu 38 tasan! (keskimmäinen syntyi näillä viikoilla)
 

Yhteistyössä