***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Jo-hannalle juu, kortin tiedot olen laittanut sinne. Itseasiassa itsekin pelkäsin noita tilauspaikkoja, mutta kun olen joltain luotettavalta tietolähteeltä joka itse on tilannut sieltä, saanut varmistuksen paikan toimivuudesta niin sit olen uskaltanut itsekin muutamista ulkomaalaisista tilata. Tuolta olen tilaillut nyt jo kolmen-neljän vuoden aikana useammat liivit.
Ja ONNEA huomiselle!!!

Heili 37+1
 
Onnea, onnea Kellukka! Aivan ihania uutisia, ihan tippa tuli silmään! :saint: Tästä se nyt sitten jatkuu, kuka on seuraava??

Jo-Hannalle onnea huomisen ihanasta päivästä! :heart: :heart:

Sofku samalla tavalla minäkin täällä äimistelen, on niin vaikea uskoa, että muutaman viikon päästä meillä todellakin on vauva täällä kotona...Niin uskomattoman vaikea tajuta sitä asiaa.... :heart:

Huomenna menen tapaamaan vanhaa ystävääni, jota en ole nähnyt yli puoleen vuoteen. Hän kuuluu ihmisiin, jotka eivät halua lasta lainkaan. Hän ei ollut kauhean iloinen kertoessani hänelle raskaudesta, eikä myöskään ole pahemmin ollut raskaudestani kiinnostunut...Hän kuuluu ihmisiin, joiden elämä pyörii vain ja ainoastaan sen oman pienen navan ympärillä, työasioissa, miessotkuissa ymym...Saa nähdä kauanko kestän sitä valitusta ja paasausta huomenna!! :LOL: No, ehkä voi olla vaihteeksi ihan kivakin kuunnella muitakin juttuja kuin vauvajuttuja. Ken tietää. :LOL: :saint:
 
:flower: Kellukalle paljon onnea pikkumiehen johdosta :heart:

Painoarvioita joku kyseli. Isoksi on katsottu tätä meidänkin tulokasta. 30+4 arvio oli 1900g ja 33+4 2500-2600g.

Kaaduin tänään lenkillä ja hieman jo säikäytti. Onneksi kaaduin polvilleen, eikä maha osunut maahan. Onnikin on liikkunut tuolla ihan normaaliin tahtiinsa, joten selvisin ilmeisestikin säikähdyksellä ja kipeällä polvella. Kamalaa tämä liukkaus, mutta ihana valoilmiö tuo aurinko :)

Vointeja kaikille!

Laylah ja :heart: Onni 34+6
 
Puuuhhh...yritin äsken taas puhua oman äitini kanssa puhelimessa, mutta vedin herneen nenään kun ei se tajua mistään mitään. "ei noita vauvajuttuja voi enää mitenkään muistaa, ei ne pahemmin kiinnosta, se synnyttäminen on vähän kuin kävis pa*kalla".

Ööööö? :eek:

Eli mulla on ihana anoppi mutta mutta oma mutsi toimittaa sen hirviöanopin virkaa. Onneksi hän asuu satojen kilometrien päässä! Olenko ihan törkeä jos en halua häntä vierailulle sairaalaan? Mulla on vain sellainen olo et siinä herkässä mielentilassa heittäisin sitä kukkamaljakolla :LOL: :headwall:

Voi vitsi kun kiukuttaa ja harmittaa ihan hulluna! :/
 
Oikein paljon onnea Kellukka ja Jo-hanna! :flower:

Katarina-81, NKL:n perheosastolla nähtiin sitten tänään. Me oltiin siellä ensimmäisinä innokkaina odottelemassa :D Tuosta pituudesta kun mainitsit, niin tulitteko ehkä toisena ja istuitte siinä keskellä huonetta meitä vastapäätä...? Perheosasto ja kätilö vaikuttivat oikein mukavilta!

Tänään olikin oikein urakalla valmennusta, käytiin illalla vielä synnytysaiheinen perhevalmennus omassa neuvolassa. Sieltäkin tarttui tällä kertaa mukaan ihan hyödyllistä tietoa kivunlievityksistä.

Viljaliina 34+6
 
Viljaliina, JOOO! =)

Mehän siinä istuttiin :) Hauska tavata :D Oli jotenkin hassu tilanne kun tuntui et kaikkia jänskättää hieman ja kukaan ei kysynyt mitään :) Itsekin kysyin sen ainoan kysymykseni vasta kun muut olivat lähteneet :LOL: rohkeaa...

En tiedä huomasitko, mut olin ihan tippa linssissä kun näin sen pikkuisen pojan. Oli siis niin ylisöpö ilmestys että tuli ihan kiire saada oma vauva kainaloon :)

Heh, ainakin me ollaan vielä näköjään molemma kotosalla ettei käynyt niin kuin se kätilö pelkäsi ;) (muille: kätilö siis sanoi et kahtena edellisenä kertana lähes koko tutustumisryhmä ollut samana iltana synnyttämässä :D )
 
Oli kyllä tosiaan suloinen vauveli! Mullekin tuli ensimmäistä kertaa tänään sellainen olo, että voisin jo olla valmis synnyttämään =) Tai ainakin heti sitten, kun olen saanut gradun palautettua ensi tiistaina... Mutta nyt Greyn anatomian pariin, mukavaa iltaa kaikille!
 
Hei!

Kiitos kaikille onnittelijoille! :hug:
Tämä on vaan niin hienoa ja ihanaa!
Tuossa pikkupoika tuhisee vieressä, mies jätti minulle kannettavan tänne sairaalaan, joten voin vähän surffaillakin, kun kunto antaa periksi :)

Poika syntyi tosiaan noin 2 viikkoa etuajassa, mutta on ihan iso köllykkä ja voi hyvin!
Aluksi sokerit heittelivät ja eilen & tänään otettiin vielä varulta bilirubiiniarvot, mutta kaikki pitäisi olla ok. Itselläni vielä verenpaine korkealla ja oikeaa lääkitystä haetaan ja onhan tuossa tuo sektioarpi, mutta muuten menee hyvin! Painokin on laskenut muutamassa päivässä 7 kiloa.

Vauva on heti niin uskomattoman rakas ja voin viettää tunteja vain katsomalla hänen nukkumistaan! Imetyskin on lähtenyt hyvin käyntiin, maito nousi tänään ja tissit ovat kuin kuumat melonit!

Koko homma alkoi viime torstai-iltana, vaikka verenpainelääkitystä oli jatkuvasti kohotettu, paineet nousivat samoin virtsan valkuaiset. Illalla iski armoton päänsärky ja näköhäiriöt ja vietin yön kotipaikkakunnan synnärillä. Synnäri on viikonloput kiinni, joten perjantaiaamuna minut lähetettiin Ouluun, OYSiin.
Täällä sitten heti osastolle ja vakavien oireiden vuoksi käynnistys tableteilla la-aamuna. Kaksi ehdin ottaa, sitten sisätutkimuksen jälkeen menivät lapsivedet ja sitten olikin rytinää.
Supistukset alkoivat heti kovina ja tulivat 1,5 min. välein. Avauduin tunnissa kolmeen senttiin ja vauvalle laitettiin päähän pinni ja minulle epiduraali. 15 min odotin sen vaikutuksen alkamista, sitten meni taju. Olin alknaut vapista/kouristella ja mennä tiedottomaksi. Lääkärit lisäilivät diapamia, magensiumia jne. ja rukkasivat epiduraalia ja sitten hätäsektioon.
Olin siinä vaiheessa 5 cm auki ja ihan pihalla. Spinaalin ja epin voimalla sektio ja 9 pisteen poika.
Minun kohtuni ei meinannut supistua, joten leikkaus kesti hieman pidempään.
Pahinta oli että näin pojan verisenä klönttinä ja sitten kerran mieheni käsissä, seuraavan kerran vasta15 tunnin päästä, kun pääsin pois tarkkailusta osastolle.

Mutta nyt on kaikki hyvin! Täällä on huippuihana henkilökunta ja kätilö kävi kanssamme synnytystä läpi. Olen jo ok homman kanssa ja niin onnellinen ihanasta aarteestamme!

Opin että raskausmyrkytyksen kanssa ei ole leikkimistä ja hyvä, että ajoimme 250 kmn matkan tänne silloin vielä, kun olin edes vähän kunnossa, muuten olisi voinut käydä huonosti.

Nyt vain hoidan itseni kuntoon ja keskityn ihanaan poikaamme!

Paljon onnea ja reipasta mieltä kaikille hipuille synnytykseen!
kohta teilläkin on omat pienet ihmeenne sylissä!
Tämä on oikeasti parasta elämässä, aivan uskomatonta!

Halauksia
:) Kellukka ja pikkupoika

P.S. Supistuksissa minua auttoi mielikuva, että nousen tunturille uloshengitellen. Auttoi keksittymään ja kestämään kivun, kun pääsi huipulle.
 
Kellukka Onnea ihanasta pojasta! :flower:
Aivan mahtavaa, että huhtihippuja alkaa jakaantumaan! On tätä odotettukkin.

Pulttis Meillä oli kokoarvio viikolla 32+0 2,1kg ja 35+0 2,7-2,8kg. Niiden kahden mittauksen perusteella tehdyn käyrän mukaan painoarvio oli viikolle 40+0 noin 3,7-3,8kg eli ei ollut vielä edes yläkäyrällä. Meille kun sanottiin 4d-ultrassa taasen viikolla 22+ että iso poika tulossa jopa yli 4,5kg. Tästä tämä äitiyspolin ultraava lääkäri tokaisi vaan, että niin aikaisilla viikoilla tehdyt kasvuennustukset ovat ihan turhia ja höpönhöpöä suunnilleen... Että eikai se teidän tyttökään ehdi kauhean paljon isommaksi kasvaa kuin meidänkään poju?! Mullakaan ei ole sokereissa mitään häikkää.

Jo-hanna Onnea jo etukäteen huomiselle!!! :heart:

Seuraavasta synnyttäjästä: oikun se olisin minä. Oon jo ihan valmis ja malttamaton kohtaamaan ensimmäisen lapseni! Se on jotenkin niin uskomaton ajatus. Eipä sitä todellakaan paljon muita ajatuksia päähän mahdu niinkuin moni muukin kirjoitti. Kokoajan on tuo massukka mielessä ja synnytys ja muutenkin oma napa. Koti on jo valmis vauvan tuloon ja niin ollaan kyllä mekin miehen kanssa. Oispa viikkoja jo enemmän...

Välillä kyllä tulee ihmeen onnellinen olo kun tajuaa, että on kauhee vauvakuume ja sitten "muistaakin" että ei hitto, ei enää montaa viikkoa niin musta tulee oikeasti äiti ja saan oman vauvan syliini. Kyllä se on jo iso työ tehty kun on 8kk takana ja vain viimeinen jäljellä raskautta. Olo on kuin joulua odotellessa :D

Tilsu 36+5
 
painoarviosta- mulle rv 29+ 4D:ssä synnytyksen ja naistentautien erikoislääkäri sanoi että vasta rv 36 on sopiva aika tehdä arviota syntymäpainosta. esikoisen aikaan pääsin rv 36+2 kokoarvioultraan ja sillon veikattiin painoksi 2600g ja sen perusteella syntymäpainoksi veikkas 3200grammaista. Poika syntyi 40+4 3100g/50cm kokoisena joten hyvin piti veikkaus paikkansa, siinä kun on aina se 10% heittovara suuntaan tai toiseen.
 
tänään on sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä ja olo on epämääräinen.
tajusin aamulla ettei mun tarvii enään mennä aamu 7 töihin, eikä iltavuoroihin ja kaikki v-loput vapaita perheen kanssa B)
siltikin. on ikävä töihin tai lähinnä työtovereita :/
ehkä tämä tästä nyt saa aikaa itselleen enemmän. lapsille. ja miehelle eli koko perheelleni. :heart:
joten sen kunniaksi varasin eilen ajan 2 viikon päästä kasvohoitoon :D :p jalkahoito voisi kanssa olla ihanaa nyt.. :whistle:

joten ei kun naattimaan tästä päivästä. ja kaikille voimia- pitkällä jo ollaan :wave:
 
Lämpimät onnittelut minunkin puolesta kellukalle :flower:
Painoarvioista, mulle on annettu vaan kaksi painoarvioita tämän raskauden aikana. Ensimmäinen oli 28+4 1,2kg ja toinen nyt 37+0 2,9kg, syntymäpainoarvioita en oo saanu. Mutta luulenpa, ettei ehdi kovin isoksi kasvaa, koska mulle on sovittu sektioaika perätilan vuoksi. Yliajalle ei siis mennä ainakaan, ellei spontaanisti vielä käänny. Oliko se hepatoosi vai mikä kun voi aiheuttaa kutinaa? Mulla on kutisssu nyt pari päivää aika inhottavasti kaikki paikat ja mietin vaan, että onkohan se vaan kuiva iho vai voisko olla sitä hepatoosia?
-janessa 37+2-
 
Aurinkoiset onnittelut Kellukalle ja hänen perheelleen!! :flower:

Ihanaa, että meidänkin vauvapino on nyt avattu, vaikka vielähän sitä mennään maaliskuutakin. Jotenkin vaan alkoi tuntumaan enempi todellisemmalta omankin synnytyksen lähestyminen.

Muna rikasta pääsiäistä ystävät.... ;)

Huvikummun vääpeli
 
Kellukalle sydämmelliset onnittelut pienen pojan johdosta!! :hug:
Oli kovin liikuttavaa lukea, että nyt on alkanut tämä meidän kuukausi tuottaa tulosta :p

Viime yö lupaili mulle kanssa jotain... Supisteli 5-10 minuutin välein pitkälle yöhön. Isäntäkin meni jo syömään yöpalan, jos sattuu lähtö tulla :LOL: Kävin sitten suihkussa ja ajattelin jotta jos nyt tämä ei näitä lopeta niin lähden näytille. No aamulla sitten heräsin omasta sängystä enkä kertaakaan ole edes vessaan herännyt :p
Toivottavasti mitään ei tapahdu ennen tiistain tarjonta kontrollia äitipolilla... Ja saishan tuo pikkuinen vielä sinnitellä pari viikkoa masussa turvassa... Ja eilen niin mainostin, että jaksan tähän päivään, jottako mun mieleni ailahtelis :whistle:
Painoarvio meillä rv 34+4 2kg oman neuvolalääkärin ultraamana ja samana päivänä äitipolilla 2,2-2,5 kg.

pian 6 ja hiirihamuli 35+5
 
heips tännekin, mulla siivousaamu.. nyt jo imuroitu, lelut järjestettynä paikoilleen, petivaatteet ulkona tuulettumassa yms. ihana pakkasaamu oli ku jo seitsemän jälkeen paistoi aurinko ja oli melki 10 astetta pakkasta.. vaan ei enää, nopeeta aurinko lämmittää.

pitää varmaan hakea petivaatteet sisälle.... ja mennä ulos puistoon pojan kanssa ettei mee ihan teletapeiksi tämä aamu.

Anu ja mauno 36+5
 
Huomenta!

Jopa on villejä unia. Tänään juuri ennen kuin poika herätti näin unta, että oltiin täällä palstoilla sovittu Joannan kanssa tapaavamme. Asuttiin samassa kaupungissa. Tämä siis illalla. Aamulla kävin katsomassa täällä, ja joku ketku oli harmaana onnistunut kirjoittamaan muka minuna, että nähdään siellä ja siellä ja mene sen ja sen auton kyytiin. Mä kauhistuin ja kirjoitin äkkiä viestin ketjuun, jonka otsikoksi annoin Joanna!!! ja siihen laitoin isoilla punaisilla kirjaimilla, että täällä on nyt joku huijari käynyt kirjoittamassa, sovitaan homma jotenkin muuten. Samalla kun kirjoitin, joku sotki viestiä ja laittoi siihen jotain suunnilleen tämänilmeisiä :kieh: kummituksia tai mustakaapuja. :LOL: Mua myöskin samalla häiritsi se, että joku vieras mies pyrki meidän sängyn taakse, ja yritin parhaani mukaan potkia häntä pois, kunnes hän sanoi, että etkö ymmärrä, jos en saa ottaa tuota kitaraa tuolta sängyn takaa (meillä ei ole kitaraa), hänen tyttöystävänsä saa keskenmenon! :LOL: Asia siis ratkesi ja jäin kirjoittamaan Joannalle sitä viestiä, kun mut herätettiin.

Janessa
, kutinoita voi raskausaikana olla muutenkin, mutta on tuosta varmaan hyvä kysellä jostain, etenkin jos valvottaa sua tai on sijoittunut jalkapohjiin, kämmeniin tai vatsaan. Mulla oli noita esikoisesta, silti ei maksa-arvoissa ym. mitään vaan syynä atooppinen ihoni yhdistettynä raskauteen, mutta hyvä varmistua kuitenkin. :hug:

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 6
 
Huomenta :wave:

Vai olin mä päässyt kalenteri sun uniin :LOL: Ihan samassa kaupungissa ei kyllä oikeesti asuta, mut mikäli olen sun asuin kaupungin oikein tulkannut niin välimatkaa meillä on n.35km. Paljastettakoot nyt sit kaikille että asustelen täällä Puuhanallen kylässä :D

Pian6 Mulla tuli kanssa illalla supistuksia 20min. välein ja ne jo jossain tuntuikin, tosin ei vielä mitenkään pahoilta. Niitä taisi tulla yhteensä 5 ja sitten se loppui. Vähän jo herättelis toiveita ettei jatkoajalle tarvitsis mennä, mut saas nähdä :whistle:

Anuu on pistänyt jo tänä aamuna tuulemaan. Mulla pesukone ja astiakonepesukone päällä ja siinä varmaan kaikki mitä tänään saan huushollin suhteen tehtyä. Tosin just toissapäivänä siivosin, et ei kait tarvettakaan veilä ole.

Pulttis Hyvää ensimmäistä äitiyslomapäivää :flower:

Jo-Hanna Rouvalle hurjasti onnea :flower: :flower:

Painoarvioista ollut puhetta. Lääkäri viikolla 35+6 ultras ja sanoi et laskettunaaikana olis n. 3600-3800g.

Joanna ja tiltiäinen 37+6
 

Yhteistyössä