***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Eilen jäikin laittamatta, että Heilille suuret onnittelut käynnistysajan saannista.. Ihania rintaliivejä oli niissä sivustoissa.. Paljos on sitten yksi punta euroissa ? Että osais hiukan laskea.. Tai noh, sehän kyllä selviäis googlettamallakin.. :ashamed:

Tuosta turvotuksesta olisin kysynyt teiltä joilla sitä on nyt ollut.. Paljos ja kuinka nopeasti sitä on teille tullut ? Mullahan oli tosiaan vuorokauden aikana tullut yks kaks niin painoa lisää KAKS KILOA.. Tänään oli muutama sadan gramman verran tippunut alas päin.. Ja oon nyt sitten vettä kitannut koko ajan ja oon saanut sitten vessassakin juosta, jopa kaks kertaa viime yön aikanakin ( on siis mulle paljon.. ;) ) Noh, Jospa lähtis kävelylle.. Ehkä se siitä.. Tosiaan turvotusta on tosiaan, kun varmaan kolmisen tuntia sukkien pois oton jälkeenkin näkyi vielä nilkoissa ne resorien jäljet.. :D

Mie nyt onneksi anoppini kanssa tulen toimeen hyvinkin, mutta välillä sen hösötys kaikesta mahdollisesta luonnon tuotteista ja vastaavista ottaa aivoon. Se vaan on sellainen terveysintoilija.. Siivousintoilija on myös.. Aina pistää siivoamaan kun ollaan siellä lomailemassa.. Kerran pyyhittiin pölyjä autotallista.. :LOL: Mutta muuten on mukava nainen ja tosiaan toimeen tullaan.. Ehkäpä silloin jos asuttais likempänä niin vois alkaa ottaan aivoon tuo sen hösötys, nyt sen jaksaa helpostikin kun muutama kerta vuodessa nähdään, joten suuret sympatiat teille jotka joudutte "kärsimään" anopeistanne koko ajana.. :p

Sofku + 35+1
 
sh:
Vähän erikoista toimintaa siskoltasi mielestäni. Jo pelkästään tuo, että jos ristiäisten jälkeen joutuu itse kotoaan evakkoon hotelliin, tuntuu vähän oudolta; mie kyllä laittaisin sukulaiset hotelliin, ei se sen enempää heidän kuin teidänkään talouttanne heilauttaisi. Lisäksi itse en kyllä toisen kotiin edes suostuisi menemään yökylään ilman, että talonväkikin on paikalla, kyllä se koti on kuitenkin kaikille kai sen verran "pyhä paikka".

Meillä tuntuu olevan ihan toisin päin kaikki; kaverit ovat soitelleet, että sitten kun vaavi on syntynyt, josko tarvitsen itselleni välillä hetken aikaa tai josko halutaan miehen kanssa käydä vaikka syömässä, niin vaavi hoitoon vain hetkeksi, että auttaa omaa jaksamista. Sinällään kiva, kun melkein kaikilla on omia lapsia, tietävät vähän, mitä tuleman pitää ja ovat valmiita tarjoamaan apuaan :hug:

Kävin koiran kanssa kävelyllä, jo toisen kerran tänään =) Näytti siinä jo koiruuskin ihmettelevän, mistä nyt tuulee, yleensä kun se raasu pääsee kävelylle sen kolme kertaa päivässä, tänään sitten ilmesti neljä, kun tuli tehtyä tuo extra-lenkki. Ei silti, tuskin valittaa, vaikka tulisi kymmenenkin lenkkiä päivässä :LOL:

Mutta josko lähtisi kauppaan, ellei muuta, niin .... jäätelö on loppu, taas :LOL:

Dooris ja Väinö 38+0
 
Niinpä minäkin unohdin eilen, onnea Heilille käynnistysajasta!!! :flower: :flower: Jännää! =)

Miten ihmeessä te uskallatte ostaa imetysliivejä netistä? Sopiiko ne oikeasti teille heti, vai pitääkö tehdä hirveä rumba kokojen/mallien vaihtamisessa? Mä en nimittäin uskalla ostaa alusvaatteita, erityisesti rintsikoita, netistä, vaikka ne niin ihanilta näyttävätkin, mä kun en luota siihen, että malli/koko sopii mulle! Ostin sitten ihan tosi tylsät, mutta tosi kalliit liivit ihan kaupasta... :/

Turvotuksista no siis, painoa on tullut tähän mennessä 16 kg ja neuvolassa sanottiin viimeksi, että aika nopsaa on painoa tullut varsinkin tässä loppuvaiheessa...Kilo viikossa. Terkka sanoi, että noin paljoa ei voi ihan normaalisti vain lihoa, eli tuo on turvotusta. Siitä ja verenpaineen noususta johtuen olen nyt erikoistarkkailussa mahdollisen raskausmyrkytyksen takia...

Sofku eikö terkka ole kiinnittänyt huomiota tuohon sun turvotukseen?

Anoppiasiaa Monesti olen ajatellut, että voi kun olisin saanut pitää entisen anoppini, mutta tietenkin niin, että mies olisi nykyinen...Kaikkea ei kai voi saada... :/

Kyllä me ihan ok tullaan toimeen ja anoppi on ihan innoissaan vauvasta. Hän ei vain ole semmoinen äidillinen tyyppi ollenkaan, ei esim koskaan laita ruokaa tai hoida kotia. Mikä olisikaan ihanampaa, kun käydä joskus anoppilassa syömässä?!? Esimerkiksi nyt pääsiäisenä, kun en pääse matkustamaan kotiin omien vanhempieni luo, sen verran kaukana asuvat. Mutta ei. Ei taida anopista olla mulle apua lapsivuodeaikana....Anoppi myös on kova määräilemään vauva-asioissa, on tehnyt sitä koko raskausajan. Olen kyllä tiukasti sanonut hänelle omat kantani, joten saa nyt sitten nähdä miten menee, kun vauva on syntynyt...Lisäksi anoppi on on ihan liikaa viinaan menevä ja minun periaatteeni taas on, että lapsen ei tarvitse eikä saa nähdä lähipiirinsä aikusia humalassa, se aiheuttaa turvattomuutta. Tämän asian suhteen ennustan isoja ongelmia.... :( Jos ei nyt ihmettä tapahdu....

Menkkamaiset kivut jatkuvat...Tympeetä, jos tätä pitää kestää vielä kuukausi, tai ylikin...Kyllä tuo vauva saisi ulostautua tässä jo pian.... :p

Marika ja heppu rv 36+3
 
Päivää täältäkin!

Nyt sitten neuvola takana. Turhaan stressasin, nyt ei ollu viikossa tullu painoo onnex kun 500g. Muutenkin kaikki jees, hemoglobiini nousussa, verenpaine ok ym. Vauvan pää ei oo kiinnittyny vaan heiluu vielä. Onkin tässä viime viikot tuntunut, että mitään edistystä ei ole tapahtunu. Katotaan vaan niin menee yliajalle, vaikka kaikki on ollu niin varmoja, et syntyy etuajassa. En kyllä tiedä, miten mun pää kestää, jos yliajalle mennään...

Noista anopeista: Meillä miehen molemmat vanhemmat on kuollu, joten en siihen sen enempää osaa kommentoida. Tosi inhottavia kyllä sellaset anopit, jotka puuttuu lasten kasvatukseen ja sotkevat rytmit ym.

Täytyy alkaa ruuanlaittoon, palaillaan!

Lilja (rv 38 tasan!!)
 
anopista meillä suht hyvät välit, tai nähdään tarpeeksi harvoin :D mies käy kotonaan usein ruokatunnilla ja niistä anopin jutuista en aina niin välitä... kuten nyt oli sanonut että ei kannata lähteä leikkimään(?) synnytyksen kanssa! siis piiperohan on perätilassa. ja anopille tehty neljä keisaria... en mä ymmärrä mitä laikkimistä se on jos kriteerit täyttyy ja muuten on ITSE sitä mieltä et haluaa alakautta, siitä on kuitenkin hyötyä niin vauvalle kun synnyttäjällekkin. ja en ainakaan halua että mua nukutetaan. ja mies myös kysellyt työkavereidensa mielipidettä että kannattaako yrittää alakautta vai ei, juu automyyjäthän siitä asiasta paljon tietää B)
ehkä mä kuitenkin luotan sairaalan kriteereihin ja kätilöön....

turvotusta alkaa olemaan täälläkin päin jo jonkin verran

ja sain kuulla eilen että oon itse kierukkalapsi! ei perhana. olis voinut senkin kertoa aikasemmin....

Veera ja piipero 37+2
 
Kotia tultiin :/ poli käynti siis takana päin ja muuten oli kaikki ihan ok,mut mua kyl hirvitti tän masukin tän hetkinen koko,arvio oli nyt 3,6kg :whistle: ja normaalisti mennään loppuun asti.Sormelle olin auki ja kaulaa jälellä 2cm,oli kyllä niin kovakouranen lääkäri,et olin ihna varma et pyörryn siihe pöydälle :kieh: työns sen kätensäkin varmaan kyynerpäitä myöten tonne sisää :x no jos siit jotai positiivist pitää löytää ni on kyl sen jälkee taas supistellu,mut ku ei ne edelleenkään oo kipeitä :whistle: no mut jos nääkin saa jotai aikaseks,veikkas syntymäpainoks 3,7-3,8kg,eli joko tää ei sit enää loppuajast kasva ollenkaa tai sit meinas et syntyy viikon sisää =) tiiä siitä :/ Sain sit kyl ajan sinne viel rv 41+3,mut mä kyl meinaan olla jo silloin tää nyytti sylissä ja mielellään jo kotonakin :D

Anopeista teillä ollut puhetta. :hug: niille joilla se ei ihan parhaasta päästä ole,itse kuulun myös niihin tai nyt jo jotenki jaksaa kuunnella,ku oon ymmärtäny vähentää käyntejä siellä,kumma tyyppi muuten,aina ku mennää käymää siel,ni on just meinannu soittaa meille et jos he tulis kylää :eek: mut eipä oo soitellu,meinannu vaan,muuten käy kylässä meil sen kaks kertaa vuodes,neidin synttäreil ja nimppareil :) se kyl piisaa mulle,mut toi neiti kyl tykkäis jos hyö kävis useamminki.Nyt sit harmitteli ku lähtee täl viikol kuntoutuksee et ei oo täälpäin ees sit ku tää syntyy :/ harmi :ashamed: saadanhan olla hetki rauhassa jos sil välin syntyy,ku en nyt välttämättä heti haluis ees tänne mitää ryntäyst varsinkaa sukulaisten puolest :/ kaverit on asia erikseen :D

Sofku tosta turvotuksesta,mä kävin aamulla tos koti vaa`alla ja mul oli tullu painoo lisää viikonlopust toi 2kg :eek: et kyl sitä näköjää tulee ku on tullaksee,neuvola on vast viikon päästä et saa nähä mitä ne lukemat sit näyttää jos kasas sinne asti päästää :/ ei mullakaan kyl aikasemmin oo noin paljoo tullu

Piitsi 38+4
 
Neuvolassa taas käytiin tänään. Kaikki ihan ok. Veren paine oli vähän koholla, mutta niin se aina neuvolan mittarissa ennemmän näyttää mitä kotona.
Painoa oli nyt peräti pudonnut 100g/ viikko. No ei haittaa yhtää =)
Edelleen oli hiukan epäselvää kummin päin vauva on joten sain ajan huomiselle ultraan ottamaan asiasta selvää.
Nähtävästi vauva oli liikkunut koska sf mitta oli noussut 35,5 cm ja viimeksi oli 30,5 cm. Mutta huomenna kaikki selviää.

Meidän pitäs huomenna lähteä sinne seisuun. Saapa nähdä mitä siitäkin tulee kun autossa saa kolmatta tuntia istua.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Taika ja masukki 35+2-
 
Anopeista ollu puhetta,kyllä tuntuu olevan niitäkin vähä joka lähtöön.. Omani on mukava eikä puutu meidän asioihin liikaa, harmi vaan kun asuu Saksassa niin ei montaa kertaa vuodessa nähdä. No sitten on täällä Suomessa miehen äitipuoli joka mulle kun anoppi kans, hän on mukava myös ja hoitaa meidän lasta kun omaansa, heistä on tullu tosi läheiset. No sitten omaan äitiini, hän aiheuttaa välillä harmaita hiuksia, päästelee sellaisia sammakoita välillä suustaan ja tahtoo olla mustasukkainen meistä ja etenkin meidän neidistä jos neiti viettää enemmän aikaa toisten mummojen kanssa ja ihmettelee kun neiti on niin kiintynyt tähän miehen äitipuoleen. No mutta pääasia että kaikkien kanssa pärjätään ja lapsilla tulee olemaan rakastavia aikuisia meidän lisäksi.

Onko teillä muilla näin raskauden lopulla lisääntynyt janon tunne? Mä olen nyt joitain päiviä juonu vettä ja tuoremehuja litra tolkulla ja ruuan yhtydessä maitoakin juon 3-4 lasia, syöminen on jäänyt sit vähän vähemmälle, se ei enää maistu yhtä hyvin kuin ennen ja mitä ihmettelen suuresti niin herkkujakaan ei tee mieli juuri yhtään, aikaisemmin meni suklaalevy päivässä vähintään.
 
Marika75 Ei se täti mitään sanonu.. Tuumas vaan, että välillä sitä saattaa tulla enemmän ja sitten se voi lähteä ihan yks kaks poiskin.. Eipä siis muuta..

Varmaan siis vaikuttaa se kun verenpaine oli normaali eikä pissassa ollut mitään ja ei siis ole ollut missään vaiheessa.. Ja kun nyt tuo yllättävä kahden kilon nousu lasketaan mukaan niin painoa tullut kolme kiloa lisää koko raskausaikana.. Joten ei varmaan sinänsä ole huolestuttavaa.. Mua vaan itteä vaivaa tuollainen yllättävä painonnousu..

Piitsi : Anteeksi, ei varmaan olisi saanut nauraa mutta tuo sun selityksesi tuosta lääkärin kovakourasuudesta ja kyynerpää -jutusta niin sai mut hihittämään ihan hulluna.. Jotenkin vaan se kuvitelma.. Noh, joo.. :LOL: :whistle:

 
Päiviä kaikille!

Eikä vieläkään vauvoja! Ei tänne ainakaan keskosia tällä vauhdilla tule, hyvä niin. Varmaan on sitten yhtäkkiä mahdoton ryntäys, kun kaikki lähtee kerralla.

Anoppiasiaan en lähde mukaan kommentoimaan ollenkaan, siitä ei loppua tulisikaan! Sen vaan sanon, että onneksi asuu kauempana, ei kovin usein nähdä.

Itselle ei kummempia, aurinko paistaa ja elämä hymyilee. Tiitsulle piti vastaamani, että mulla samoin janottaa koko ajan. Vettä enimmäkseen juon, menee tosi paljon päivässä. Tosin kyllä makeakin maistuu. :ashamed:

Mutta marjapuuro kiehumassa hellalla, joten moi!

Puella ja Kompiainen 35+1
 
mulla on aivan ihana anoppi. kertaakaan ei ole "mutkuttanut" mistään, pikemminkin kannustaa lapsentahtiseen elämiseen perhepeteineen, pitkään imetykseen, kestovaippoihin, kantoliinoihin jne. mutta mun oma äiti taas jaksoi ainakin esikoisen kohdalla jankuttaa että imetys on ihan turhaa tietyn ajan jälkeen, kantoliina on ihan höpönhöpöä, kestovaipat on NIIN hankalia, lapsi pienestä pitäen omaan sänkyyn ja huoneeseen (ja sittenhän se onkin ihanaa nousta 8-20 kertaa yössä imettämään...). tosin nykyään ei mutkuta enää, tyttöhän on jo 2v1kk ja nukkuu edelleen meidän kanssa samassa huoneessa ja nukkuukin yöt läpeensä. mutta en mä aina valita mun vanhemmista :ashamed: ne on nyt suunnitelleet että ottavat molemmat lomaa viikon kun poika syntyy ja tulevat auttamaan jos tarvii :heart: ehkä heillä on hieman huono omatunto siitä että kun siskoni sai tyttönsä, he olivat ensimmäiset 2 viikkoa 24/7 siellä auttamassa ja ekan vuoden muutenkin hyysäsivät kun taasen me "pärjättiin" yksin enimmäkseen. sisko siis sai yksinhuoltajan tyttärensä 2 viikkoa aiemmin kuin minä.

meillä on alkanut muuten seksi taas sujua :eek: tai siis, kun aiemmin se ei kiinnostanut pätkääkään ja nyt kiinnostaisi liiankin kanssa :LOL: :heart: asiaan tietty vaikutti varmaan se eilinen riita, joka kyllä sovittiin heti sanallisesti. mutta en pistäisi pahakseni vaikka seksi vähän avittaisi tuota synnytystäkin, vaikkakin se on 100% vauvasta lähtöisin se synnytys, ei mistään muusta vippaskonstista.

kukas se muuten kyseli imetysajan ruokavaliosta? imetysaikana saa siis syödä niin kuin oma ja vauvan maha kestää. meillä mä jätin ekaksi vuodeksi ruisleivän pois kun se aiheutti ilmavaivoja vauvalle paljonkin. mutta muuten sain syödä aika huoletta mitä tykkäsin. yleensä omena, kahvi, kaali, maitotuotteet, suklaa jne voi aiheuttaa mahanpuruja pikkuiselle. kokeilemalla se selviää.
 
No nyt on korvapolilla käyty näiden miun hengitysongelmien takia. Eikun vaan limakalvot ja kaikki paikat on ilmeisesti niin turvoksissa, että happi kulkee tällä hetkellä vain suun kautta. Saatiin nenä aukaistua väliaikaisesti puudutuksen ja jonkun lääkkeen avulla, mutta tämä on kuulema hetkellistä. Oli puhe poskionteloiden punkteeraamisesta mahdollisesti tän raskauden jälkeen, mikäli turvotusten poistuttua en ala pystyä hengittelemään normaalisti. Mie siis sain lähetteen tonne korvapolille toissapäivänä äippäpolilta..

..no mie sit jouduin äippäpolillakin pyörähtämään tänään kun olivat jättäneet minulle viestiä sinne korvapolille.. :D Huomenna sit takas äippäpolille sisätautilääkärin juttusille sokeri ja verenpaineongelmien takia... Kyllä ne nyt juoksuttaa.. :/ Melkonen monitoimivammanen taidan olla....

Heili 37+1
 
moikka!
Tekstiä on tullut parissa päivässä taas niin paljon, että meni tunti kun pääsin kärryille. Mulle iski sitten viime viikolla kauhea flunssa, jonka jälkitautina sain poskiontelotulehduksen. Maanantaina kävin sitten lääkärissä ja antoi antibioottikuurin. Sen verran pahalta se näytti. Tuntuu, että olo on mennyt vaan huonommaksi maanantaista. Ei jaksa evää liikuttaa!! Ruoka ei maistu miltään, yöllä ei saa nukuttua kun ontelot on täynnä tavaraa, yskittää, päätä ja hammasta jomottaa!!! Ei oo ennen ollutkaan poskiontelotulehdusta...
Mulla ei edelleenkään ole kunnon suppareita ollut. Sellaisia kovettumia vaan ja kävellessä saa hidastaa välillä kun alkaa poltteleen. Onko ne suppareita? :ashamed:
Imetysliiveistä Kuinka "isot" pitää ostaa? Riittääkö nykyinen kuppikoko vai pitääkö ostaa kuppia isommat? Olen yhdet ostanut nykyisillä mitoilla henkalta (onneksi eivät kalliit olleet).
Sairaalakassiakaan en edelleenkään ole saanut pakattua tän sairauden vuoksi. Vauvan vaatteet laitettiin äidin kanssa yhteisvoimin.
Kivoja anoppeja teillä ;) Omani ei anna mun tehdä mitään. Tosin asuu eri maassa, joten ei paljoa nähdä, mutta tulee nyt sitten synnytyksen jälkeen meille 3 kuukaudeksi.
Heilille onnittelut käynnistysajasta!! Tietäis itsekin milloin sinne laitokselle pääsee. On niin pitkä tämä odottavan aika.

Haikara ja vesseli 37+4, joka taitaa mennä jatkoajalle...
 
kiitos vuotaaraaputin saan siis suunnistaa vuohenjuustosalaatille kun kotiudun synnytyksestä :LOL:

mitä tämä on kun maha "napsuu" siis kuulen itse että mahassa napsuu joku siis lähinnä kohdussa välillä menee hengityksen mukaan ja välillä itsekseen ei kyllä koko aikaa.tuntuu lähinnä samalta kun joskus ilmaa menee suolistossa. mitään ei vuoda tms
 
terveiset naistenklinikalta ultrasta.
tyttö edelleen oikeinpäin tulossa. lapsivettä hyvin ja istukka turvallisella paikalla.
hengitysharjoituksia toinen teki kovasti ja jalkoja sätkytteli.
tänään rv 34+4 ja painoa pikkuisella oli jo 2,7kg. sanoi että laskettuna olisi tulossa n. 3,7-3,9kg vauva. sehän sopii minulle kun tuon melkein 3,7kg pojan pyöräytin hetkessä ulos ;)
kaikki hyvin, seuraava aika 2 viikon päästä.
sanoi että jos liikkeitä ei kunnolla tunnu niin heti vaan päivystykseen vaikka yöllä.
joten ei auta kun toivoa että kaikki menee hyvin..
olen siis maksa-ja sappiarvojen takia kontrollissa. raskaushepatoosi hyvin mahdollinen, joten siksi ottavat useammin sisälle..
ihan kiva niin tietää kaiken olevan kunnossa. :heart:

tänään oli viimeinen työpäivä ja on tosi haikee fiilis :'( itkin ihan kauheasti töissä kun piti lähteä, miespomokin rutisti niin että hyvä että henkeä sain.
toisaalta on ihan loppuolo, joten sillein onnellinen olen että ihan loppuun asti jaksoin olla.. =)
nyt vaan kotia laittamaan kuntoon ja odotetaan.

menen laittamaan nyt ruokaa, mies hakee pojat tarhasta ja sitten onkin parempi olla ruoka valmiina. muuten lapset kitisee että on kamala nälkä :D
joten se on moro.

vielä onnea heilille käynnistysajasta, hurjaa :flower:
ja anoppi asiaan palaan myöhemmin, siihen kun ei riitä tunti eikä kaksi :kieh: :kieh:

pulttis ja rv 34+4 :heart:
 
tuli vielä mieleen että eikös tuo mun painoarvio vauvalle ole aika iso näillä viikoilla, vai?

tänään rv 34+4 ja oli siis 2,7kg :whistle:
taas kyselen: mitä muut saaneet ja millä viikolla????
kun yksityisen mukaan pieni ja siro tyttö tulossa- epäilen :LOL:
tosin siitä yksityisestä on aikaa jo 10 viikkoa ainakin.. :whistle:
 
Heippa!

Oonko vähän koukussa tähän palstaan, kun neuvolassa kävi seuraavaa: neuvolantäti ehdotti seuraavaksi ajaksi keskiviikkoa 26.3., ja mä olin, että mitähän mulla silloin oli, en muista mutta jotenkin tuttu päivämäärä. Sit tajusin, että sehän on Heilin käynnistyspäivä! :LOL: Kerroin terkkarillekin, että kysymys oli nettiodottajatutun käynnistyspäivästä, ja sillehän naurettiin. Muuten neuvolassa kaikki yllättävänkin ok, proteiinit olikin +- vain, eli en joutunutkaan uudestaan siihen keräykseen, ja painoakin tullut vain melko kohtalaisesti (on sitä silti tullut riittämiin). Verenpaine oli yllättäen jopa jotain 128/82 tai siihen suuntaan eli noussut roimasti viimekertaisesta 99/65:stä (noin). Terkkari sanoi, että näin käy ennen synnytystä, ja siitähän mä riemastuin. Vaan kotimittari sanoi salmiakkisession jälkeen 105/65 :( Sf oli nyt 33,5, viimeksi pari viikkoa sitten oli 31.

Joanna, enpä huomannut oikean nimen vilahtamista :headwall: Voihan harmin paikka! =) Etkös olekaan Joanna? :) Oon muuten itse tehnyt saman jossain edellisessä pinkassani, mutta pikaiseen korjasin. Joillekin harvoille oon nimeni paljastanutkin, ihan tarkoituksella siis.

Haikara, supistuksilta kuulostaa. Imetysliiveistä: alkuun useimmilla koko on reilustikin suurempi kuin juuri ennen synnytystä (maidonnousun takia), mutta kyllä se tasoittuu yleensä piakkoin siihen ennen synnytystä olleeseen kokoon, mulla jopa pienenikin reilusti (mutta meni lähemmäs vuosi, että tajusin ostaa pienemmät imetysliivit). Harmi kun on niin yksilöllistä, ettei oikein voi varmasti sanoa, kun toisilla taas ei koko muutu missään vaiheessa mihinkään suuntaan.

Mullakin on ollut janoa havaittavissa. On muuten hassua, kun mulla on korkillinen muki tuossa sängyn vieressä yötä varten, Antto sanoo aamulla mut herättäessään "äiti juo vettä vesipullosta" ja ojentaa mukia.

Meinattiin hemmotella pikkumiestä tänään, hän kun on niin pitkään puhunut uimaan menemisestä tyyliin "tänään mennään uimaan" tai "joku päivä mennään uimaan". Sovittiin asia jo eilen miehen kanssa, ja tänään istuessamme pojan kanssa autossa hän taas sanoi, että joku päivä mennään uimaan, ja mä kysyin, että mennäänkö tänään. Vastaus oli erittäin myöntävä :heart: Mun vaan pitää taas varmistella, että uikkari menee vielä päälle, ja yrittää raakata kaikki rehotukset pois :/ Etukäteen jo vähän muutenkin harmittaa se, että kaikki takuulla taas tuijottavat tuolla kylpylässä/uimahallissa.

Mitähän muuta? Niin joo Veera, joskus oli täällä puhetta tuosta napsumisesta, ja joku siihen oli saanut diagnoosin: vauvan nivelet siellä napsuvat. Mulla ollut paljon samaa myös, esikoisesta en kuitenkaan muista olleen.

Ei mulla mitään sairaalakassia tai muutakaan ole vielä valmiina. Ehkä ois jo aika. Tästä päivästä tasan kolme viikkoa eteenpäin ois Antto syntynyt. Vähiin käy siis odotusaika ennen kuin loppuu! Loppuis silti pian :kieh:

Ehkäpä käyn nyt raakkauspuuhiin ennen kuin koittaa lähtö vesileikkeihin. Mukavaa illansuuta ja iltaa!

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 5
 
Pulttis, en osaa tuohon painoon sanoa, kun en ole ikänä mitään arvioita saanut, mutta kyllähän tuo aika isolta kuulostaa siihen nähden, että esikoiseni syntyi 40 + 5 ja oli 3368 g. :whistle: Tosin aika paljonhan nuo arviot saattavat heitelläkin. 5165 g painanut kummityttöni oli arvioitu 4-kiloiseksi - ei ihme, ettei sitten mahtunutkaan alakautta syntymään. Ja välillä sitten toisin päin. Kummitytöllä oli lyhyet jalat ja reisiluuta siinä kai katellaan arvioitaessa - ehkä sun tytöllä sitten on vastaavasti pitkät jalat?
 
Painoarvio oli mulla 36+4 2542 g.

Eilen oli taas neuvola, jotenkin alkaa kyllästyttään siellä ravaaminen. Painoa oli tullut 400 g/vko yht. 12.4 kg, pissa puhdas, paineet ok, hb on noussut raudan myötä 148 joten enää ei tarvitse ostaa lisää rautatabuja, sf oli 34, vauvan sykkeet 130-137 välillä.

Nyt olen ahkeroinut vauvan tavaroiden suhteen eli lähes kaikki on valmiina. Sairaalakassitkin olen pakannut vauvan osalta täysin, ja omakin niiltä osin kun se on mahdollista. Hoitopöytä pitäis vielä koota. Vaipat ostin ja muutaman korvikemaidon kaiken varalta.

Olo on muuten ok, mut väsymys on jotain todella kauheaa ollut koko raskausajan. Kai tuo 2,6 v esikko vie niin voimia. Yöllä en meinaa saada unta, jos herään esim. vessaan. Tää on kaikkein raivostuttavinta. Sen takiakin on päivällä silmät ristissä kun yöt menee valvoessa.
Mitään suurempia suppareita ei ole ollut.

Huvikummun vääpeli ja masuasukki 37+6
 
Saimme 15.3. klo. 21:48 ihanan pojan!
3 470 g ja 51 cm!!
Vaaleanruskea tukka ja maailman ihanin lapsi!
Olemme vielä sairaalassa, raskausmyrkytys äityi tosi pahaksi ja käynnistetty synnytys päättyi hätäsektioon.
Nyt kaikki kunnossa!
Kotiudumme jo ehkä huomenna.
:) Kellukka onnensa kukkuloilla
 
Kellukka suunnattamon suuret onnittelut kaikille teille! Jospa näitä nyt alkaa tässä pikku hiljaa popsahdella. :) Mahtavaa, että teillä on kaikki hyvin ja vaavin mitatkin kuulostaa hyviltä.. pitääkin käydä tuolla etusivulla urkkimassa, milloin sulla olisi tuo LA ollut. :hug:

Itse en ole pahemmin tällä palstalla viime aikoina kirjoitellut, mutta silloin tällöin on kyllä tullut luettua teidän muiden juttuja. Jospa sitä nyt taas vähän aktivoituisi, kun alkaa se jännittävä päivä lähestyä. Kaikki on mennyt tähän mennessä hyvin. Nyt vain on alkanut inhottavasti sattua tuohon oikealle puolelle keuhkon ja mahan rajamaastoon. Välillä kun kyykkii maassa tuntu, että jokin venyy ja repeää siellä. Voikohan olla vaarallista?? :eek:
 

Yhteistyössä