***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Päiviä!

Taas tullu tekstiä kamalasti, mut hyvä hyvä.
Pulttis kyseli tosta painoarviosta. Mulle se tehtiin viikolla 33 ja arvio oli 2,6 ja kätilö sano et aika isolta vaikuttaa elikkä nyt mulla on ens kuun kolmas päivä uus arvio.

Anopista Just tulin sieltä ku kävin samalla ku vein pojan kaupunkiin. No menin ja sanoin et piti tulla ihan kattomaan et oletteko vielä hengissä. No miehen isä tuli sit samalla siinä kotia ja läks melkein heti ja tuumas mulle et koittakaa pärjäillä |O No jäin sit anopin kans siinä juttelemaan no kyselihä hää nyt ees vähän et mites oot jaksanut ja millo ne leikkaa,no siinähä se sit olikin ku piti jo ruveta puhumaan hänen tytön koirista kun hänen tyttö kasvattaa dogeja ja hänen tyttö sitä ja sitä :kieh: Nii sen sano mulle vielä ettet lasta alle kolmivuotiaana laita tarhaan :eek: no mä siihe et kyl se voi olla pakko et riippuu nyt vähän sit tuloista. Ni eikö hää siihe et se on teidän yhteinen lapsi ja rahaa pitää löytyä sen elättämiseen :eek: me ollaan papan kans kovia sen asian suhteen. Et sellasta ja en taida taas käydä heillä muutamaan kuukauteen ;) Tää mun anoppi ei ole mun miehen oikea äiti hänen oikea äiti kuoli vuonna 96.

Mut nyt pitää mennä ottamaan jotain sapuskaa ja sit mennään käymään yhdellä kaverilla koha mies tulee töistä.

Baby dream ja "Topi" 35+2
 
Onnea Onnea Onnea Kellukka!!! Onpa hurjan jännittävää.. oikein vatsan pohjasta ottaa, kun aattelee, että sieltä ne nyt sitten vuoronperään tupsahtelee.. :LOL: :LOL:
Kiva, että kaikki meni kuitenki hyvin, ja nyt on nyytti maailmassa! :flower: :heart: :flower:
 
onnea Kellukka :flower: :heart:

ja Pulttis, mulla oli rv 35+2 painoarvio 2,7kg - mutta mulla on raskausdiabetes. tosin esikoinen oli samoilla viikoilla ultran mukaan 3,1kg ja syntyessään rv 39 oli 4040g.

supistaa :D nauroinkin miehelle että tänään oon siivonnut kuivakaapit, harrastanut seksiä ja käynyt kävelyllä. lämmittäisköhän taloyhtiö mulle saunan jos pyytäisin nätisti :whistle:
 
Kellukalle ONNEA :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: Saatiin vihdoin vauva tännekin pinoon!!! Hieno homma. Tulethan kertomaan lisää sitten kun jaksat/ennätät.. :wave:

Mie veikkailin jossain vaiheessa, että kymmenen ensimmäisen synnyttäjän joukkoon sattuisin mie, niin olen edelleen samaa mieltä. Uskokaa tai älkää.. Odottelen pääsiäisvauvakuulumisia useammalta tähän väliin vielä... :wave: :D Hopi hopi vaan äidit synnyttelemään kovasti!

Heili 37+1
 
Paljon onnea Kellukka :flower: Ihanaa!

Heililtä kysyisin sen verran, että ootko niitä liivejä tilatessa ihan sinne nettiin antanut kortin tiedot? Sitä vaan aattelin, kun aattelin sieltä itsekin tilata (ovat niin ihania...), että onks se ihan turvallista syöttää ne tiedot sinne? Nolona tunnustan, etten oo ulkomailta netissä mitään koskaan tilannut :ashamed:

Sitten omaa napaa... Tänään oli se aika sinne äippäpolille naapurikaupunkiin. Kaikki meni hyvin, vastaanottava kätilö oli aivan ihana ja niin oli lääkärikin. Ensinnäkin, paino oli pudonnut 2 kiloa... Siinä sitä on taas meidän neuvolatädille päivittelemistä =) Muutenkin ihmettelivät sitä painohössötystä, minkä osakseni männä viikolla sain, oli heidän mielestä vissiin aika turhaa.

Lääkäri ultrasi ja totesi, että perätilassa vauva on (istui mahassa kuin tatti), mutta lapsivettä on kuulemma aivan riittävästi eikä todellakaan liian vähän! Vaikka eilen oman paikkakunnan lääkäri muuta väittikin... Ja kertoi sitten vaihtoehdot, eli perätilasynnytys, käännösyritys ja sektio. Ja sanoi, että valinta on äidin.

Kyselin sitten siitä kääntöyrityksestä ja hää kertoi, että sitä yritettäisiin saman tien ja että mahdollinen riski on istukan irtoaminen. Hää kertoi myös, että vauva voi ihan hyvin kääntyä vielä itsekseenkin, se on kuulemma täysin mahdollista. Näytti myös vähän, miten se kääntäminen tehtäisiin (se sattui, minuun ainakin). Sovittiin sitten, että kääntämistä ei yritetä ja päädyttiin sektioon. Ennen leikkauksen aloittamista vielä ultrataan ja jos vauva olisikin kääntynyt, leikkaus tietysti perutaan. Näillä näkymin meidän pikkuinen tulee maailmaan 7.4. suunnitellulla sektiolla =) Ja jos lähtee perätilassa tulemaan aikaisemmin, tehdään käsittääkseni hätäsektio. Olen tosi helpottunut ja kaikki olivat ihanan ymmärtäväisiä.
Painoarvio oli tällä hetkellä 2762g ja sain luvan lopettaa sokereiden mittaamisen säännöllisesti, kun ovat pysyneet niin hyvinä. Niin ja kohdunkaula oli lyhentynyt 2 senttiin ja kohdunsuu oli yhdelle sormelle auki.
Eli nyt vaan odotellaan sitten... Kiitos kaikille taas jälleen kerran ihanista kommenteista :heart:

Vaan lähdenpä hakemaan miekkosen töistä pois, joten ensi kertaan taas. Seuraavan kerran kirjoittelenkin tänne rouvasihmisenä =) Huomenna meidät vihitään maistraatissa.

t.Jo-hanna ja "Jysky" 36+4
 
Onnea Kellukka! Aivan ihana kuula vauvauutisia vihdoin! :D

Ja kiitos Dooris siitä imetusliivilinkistä. Tilasin heti sieltä itelle kahdet liivit. Aika hyvät kokotaulukot oli ja kun vielä palautus- ja vaihto-oikeus on niin tilasin heti sieltä.
Tuosta kokoarviosta oli puhetta. Mulla eilen rv36+4 annettiin tämänhetkiseksi kokoarvioksi n.3kg, ja laskettuna aikana lääkräi meinasi lapsen olevan reilun 3,5kg. Jostain kaaviosta se katsoi noita, mutta Pulttis ainakin oli saanut aika paljon isommat arviot tytöstä. No aikahan sen sitten näyttää, kun vauva päättää syntyä. =)

Anopista ollut puhetta täällä, mulla on anoppini erittäin muodolliset välit. Ihan hyvin tullaan juttuun, mutta luojan kiitos välimatkaa on n.500km. Muuten voisin olla helisemässä niiden neuvojen ja ohjeiden kanssa, mitä sieltä aina tulee. :kieh:

Oma olo ihan ok taas, huomenna olisi taas neuvola niiden raskausmyrkytyoireiden takia. Pissassa oli aamulla proteiinia 1+:lla, mutta eipä se onneksi vielä maita kaada. Joku muukin oli kyllästynyt tuohon neuvolassa rahkuamiseen, jotenkin tuntuu itestäkin että ei enää ollenkaan jaksaisi. Ja nythän siellä vasta saakin alkaa käymään ja etenkin jos yli menee niin aika monta viikkoa... :kieh:

Mutta vointeja kaikkille! :D
 
Kellukka Onnittelut vauvauutisista! :flower: :heart:
Tästä se lähtee ... Kukahan on seuraava?

Veera80 Mulla on alkanut samanlainen napsuna mahasta. Niitä ääniä tulee välillä silloin, kun vauva liikkuu oikein paljon ja myllertää. Se ääni on juuri sellainen, kun joku (Kalenteri?) täällä palstalla kuvaili aiemmin, niinkuin kuiva oksa napsahtaisi poikki. Itse sitä ääntä aina vähän säikähtää ja tulee sellainen olo, että alkaako nyt lapsivedet lorista.

Pulttis Meillä annettiin ultran perusteella kokoarvio viikolla 33+1 ja se oli 2,6 kg. Poika tulossa.

Jo-hanna Onnittelut etukäteen "rouviintumisesta" :flower:

Minä olin tänään neuvolassa. Kaikki oli ihan kunnossa. Harmitti vaan, kun vakitäti ei ollut taaskaan paikalla, vaan sijainen ja opiskelija. Tässä yhteenveto:
Viikot: 38+1
Painoa: +1000g/viikko (jo kolmatta viikkoa peräkkäin sama nousu!)
Turvotus: ++
RR: 126/83
Pisu: puhdas
Sf: 35 (sama kuin viime viikolla)
Vauva: rt, syke 137, liikkeet ++, ei vielä kiinnittynyt, sillä pää vielä vähän liikkuu.

Siivoilin tänään koko aamupäivän. Oli ensimmäistä kertaa oikein sallainen into päällä siivoamiseen. Tuloksena oli siis puhtaan kodin lisäksi vain muutama supistus. Meillä muuten esikoisen synnytys lähti käyntiin täydenkuun aikaan. Oli muuten synnärillä kova ruuhka ja kätilöt vaan sanoivat, että rynnäkkö tulee aina täydenkuun öinä. Nythän olisi seuraava täysikuu pitkäperjantaina. Siihen tähtään!

Delfiini ja masuvauva 38+1
 
todella paljon Onnea kellukalle vauvasta!! Ja onnea pian rouvautuvalle Jo-hannalle :heart:

Nyt täälläkin puolella aletaan menemään ohi....tervemenoa vain :LOL: ...mä kirjoittelinkin tuonne maaliskuisten puolelle, että nyt alkaa ärsyttämään kun ei niin mitään merkkejä ole lähestyvästä synnytyksestä ja viikkoja on jo tasan 39!! tiedän, vielä ei ole aikakaan tavallaan syntyä, mutta turhauttaa kun ei ole edes supisteluja paria hassua lukuunottamatta...jotain voisi ilmoitella tulostaan tällepuolelle maailmaan niin ei usko aivan totaalisesti loppuisi.
noh, onhan tuota vuokrasopimusta vielä se viikko jälellä, että sinänsä... :ashamed:

Imetysliiveistä
: Itse uskaltauduin tilaamaan ne carriwellin liivit, kun olin niin paljon lukenut kommentteja niistä, ja se kokotaulukko on niin yksinkertainen, eli s, m tai l, ja ne liivit mukautuvat kasvavien rintojen mukaan aikalailla. itse tilasin liivit mikkelistä, www.pientenparhaaksi.fi, postikulut oli vain alle euron!!! vertailin noita postikuluja ja joissain paikoissa ne voivat olla jopa 10e.

anopista on ollut myös puhetta...tai mikä se onkaan sitten nimeltään, kun ei olla naimisissa. no mä pidän mun "anopista" paljonkin, on juuri sopivan osallistuva tähän odotukseen, ja mun on hyvä olla hänen seurassaan. tukea tähän odotusaikaan olen saanut häneltä enemmän kun omalta "harmaita hiuksia aiheuttavalta" äidiltäni. olenpa ehtinyt itkemäänkin monesti tämän odotuksen aikana sitä, kuinka hankala mun oma äitini on. ihanahan hänkin on, mutta välillä niin kovin raskas tapaus.
Mulla siis on tuon anopinsuhteen ollut onni matkassa, hän on todella ihana!

Mä alan nyt olemaan täällä enemmänkin teidän riesana...kun alkaa nämä päivät tuntumaan todella pitkiltä....
:whistle:

ootus ja pieni rv 39 TASAN!!!
*unelmoin olevani niiden kymmenen ekan huhtikuisen joukossa, niinkuin heilikin....*
 
Kellukalle suuret onnittelut koko teidän perheelle.. Onpa mahtavaa kuulla, että meistä on nyt ensimmäinen vauvan saanut kainaloonsa.. Tai noh, eikö tuolla Hämylläkin pitäisi jo nyytti olla vierellä.. :D Siis kaksi huhtihippusta pitäisi olla jo maailmassa..

Jo-Hannalle : onnittelut sektioajasta.. Eipä ole enää kuin kaks täyttä viikkoa niin sulla viimeistään on myös vauveli tuhisemassa..

Piitsi : Ei varmasti tuntunut mukavalle.. Sen kyllä uskon... Mutta silti.. ;)

Eipä muuta... Nyt vain hymyilyttää tämä tilanne.. Koko ajan se vaan iskoutuu todellisemmaksi se vauvan tulo.. En vaan jotenki vieläkään osaa oikeesti kuvitella, että meille tulee vauva..
 
IHANAA :heart: :heart: :heart: Ensimmäinen ilmoitettu hippunen syntynyt, en pystynyt enää lukemaan mitään muuta tuon kellukan viestin jälkee ja itkettämäänkin alkoi.
Ihanaa, ihanaa, ihanaa. Onneksi kaikki meni hyvin, vaikka hätäsektioon päättyikin, innolla odottelen lisää kuulumisia kellukalta, kunhan hän jaksaa tulla niitä kertomaan :heart:

**menee päivittämään ekasivua :D **
 
Kellukalle onnittelupuska haikaran vierailusta :flower: , samanmoinen myös Jo-hannalle :flower:

Joku kyseli mahan napsumisesta, ja mulle äänen sanottiin tulevan vauvan nivelistä, kuten joku jo aiemmin kirjoittikin. Mulla on massu napsunut jo kuukausia, mutta nyt äänet ovat hieman vähentyneet. Tilat alkaa ilmeisesti käydä ahtaaksi.

Neuvolassa kävin minäkin tänään. Verenpaine oli hieman normaalia korkeampi, mutta kun muita, vahvoja synnytyksen merkkejä ei mulla ole ollut, niin ei varmaankaan enteile vielä synnytystä. Tai no, on mulla ollut menkkatuntemuksia ja ristiselkää jomottanut ym., mutta hyvin lieviä mun mielestä. Maha on pingotellut kivuttomasti jo useamman kuukauden. Mitäs vielä, pissi oli puhdas ja painoa ei ollut tullut viikossa kuin pari hassua sataa grammaa. Kokoarvioksi tätsy arveli tällä hetkellä 3200 g, eikä uskonut vauvan olevan syntyessään neljää kiloa - huh, kylläpä tieto helpotti, sillä ollaan molemmat miekkosen kanssa aika pitkiä ja vauvan koko on koko raskausajan mietityttänyt, sillä sf-mitta on ollut yläkäyrällä. Sf-mitta oli tällä kertaa 33 cm ja vauva jo aikasta alhaalla, tosin ei vielä kiinnittynyt.

Päivä on ollut vauhdikas ja olen ollut paljon jaloillaan, joten nyt pitää mennä lepuuttamaan - alakerta tuntuu olevan tulessa ja luut kipeät!

Mavi, 37+0
 
Paljon onnea Kellukka!! :flower:
Nyt sitten hanat auki ja ensimmäiset lähtee synnyttämään *toivoo olevansa niiden joukossa*. Aloin jo ihmettelemäänkin, että miten kaikki kiilaa meidän ohi.
Onnea myös Jo-Hannalle vihkimisen johdosta jo näin etukäteen!! :flower:

Kyllä elämä taas voittaa!! B)

nuhainen Haikara ja hikkainen Vesseli
 
Hetken pidin taukoa täällä roikkumiselle tänään, ja johan alkoi tapahtumaan :LOL:

Kellukka:
Satapaljon onnea pienen pojan tuoreelle äidille ja koko perheelle; hienoa, että joku aukaisi pään meidänkin pinossamme vihdoin ja viimein :hug: :flower:

Jo-hanna:
Onnea jo etukäteen huomisen siviilisäädyn muutoksen johdosta, sekä myös sektioajasta :flower: :hug:

Tänne ei mitään uutta, olen illan kiusannut ukko-parkaa, joutunut pelaamaan miun kanssa useamman erän jatsia ja siivoamaan alakerran :LOL: Päivät kun on yksin kotosalla, illalla sitten onkin jo totaalisen seurankipeä olotila.. Miesparka :whistle: Hyvin tuo kuitenkin jaksoi narisematta kaikki miun kotkotukseni kärsiä :hug:

Salkkareita katselemaan, eli illan jatkoja kaikille

Dooris ja Väinö 38+0
 
Heipä-hei, käytiin tänään tutustumassa perheosastoon ja näytti oikein mukavalta paikalta. Nähtiin siinä vierailun aikana "pikkuinen" poika onnellisten vanhempiensa esittelemänä, pojalla oli senttejä huimat 55 ja painoa himpun päälle 5kg! :) Oli kyllä uskomattoman suloinen vauva :heart: Äiti sanoikin että ultrassa vauva oli ennustettu kokonsa puolesta nelikiloiseksi... :whistle:

Mä olen tässä vähän käynyt keskusteluja kätilön kanssa siitä, että kun toinen kokoarvio on 3.4 niin pyydän varmaan silloin käynnistykseen, mikäli vauva näyttää olevan yli kolmekiloinen. Olen nimittäin tosi pitkä ja sekä lääkäri että kätilöt ovat sanoneet että varsinkin pitkillä odottajilla se kokoarvio voi mennä hyvinkin pahasti alakanttiin :/ Eli pientä etuilua tässä suunnitellaan :LOL:

Noooh, mut parin viikon päästä sitä on jo viisaampi tuon heppulin koon suhteen ;)

Noista anopeista...tosi kurjaa että niin monelle on sattunut noinkin v*ttumaisia anoppeja :headwall:
Mun ex-anoppi oli kyllä kans aika hankala, mutta mä aikani siihen totuteltuani rupesin laukomaan sille aina ihan tyynenä takaisin ja kyllä se sitten tajusi et päästää välillä sammakoita suustaan. Ehkä eniten ko. henkilössä otti pannuun se, että se saattoi ruveta haukkumaan omia aikuisia lapsiaan ihan jossain tilanteissa kun nämä lapset eivät olleet paikalla. Kyllä mua monesti hävetti sen muijan puolesta oikein tosissaan :ashamed: Pahinta oli ehkä se, kun se haukkui mun ex-miehen veljeä ja tämä sattuikin tulemaan hänen selkänsä taakse :ashamed:

Haleja kaikille hirviö-anopin saaneille :hug:

Mun nykyinen anoppi on aivan ihana! :heart: Mä tykkään siitä paljon enemmän kuin omasta äidistäni :ashamed: Hän on koko odotuksen ajan tukenut meitä molempia ja seurannut lapsen kehitystä viikko viikolta tosi tarkkaan :) Tämä tuleva mummi toi meille mun miehen vanhan ensisängyn, siihen patjan, peiton, reunapehmusteet, patjansuojan, lelun, katoksen jne. Maksoi meidän lastenvaunut (ilmoitti heti vauva-uutisen kuultuaan että hän sitten ostaa vaunut), osti niihinkin sopivan lelun ja nyt ehdotti kun voivoteltiin siivouksen inhottavuutta, että hän voi kyllä mielellään maksaa meille joksikin aikaa siivoojan! Mä olin ihan et :eek: Kieltäydyin kyllä kohteliaasti vaikka ajatus houkutteleekin ;) Tää ihminen on nimittäin tehnyt puolestamme jo niin paljon, että toivoisin pystyväni olemaan samanlaisena tukena omalle lapselleni joskus tulevaisuudessa :heart: Parasta tässä ihmisessä on vielä se, että mulla ei ole ole missään vaiheessa ollut sellainen olo että hän millään tavalla työntäisi nenäänsä meidän asioihin tai olisi arvosteleva :) Voivottelin tänään ääneen hirviö-anoppeja miehelleni ja hän sanoi että jos hän olisi sellainen ettei uskaltaisi sanoa äidilleen vastaan niin hän arvaa mitä minä tekisin: lähtisin lätkimään
:LOL: Noh, tuskinpa tässä perheen perustamisen jälkeen ihan noin hepposin perustein häntä jättäisin, mutta onpa kiva kuulla että mun suhteen ollaan vieläkin vähän varpaillaan ;) Sitä se pitkä sinkkuilukausi teettää :D

Närästää ihan kauheasti ja vauva on potkinut tänään pari kertaa tosi kipeästi kylkiluihin :( Mun jaloissa on niin paljon nestettä että joka kerta kun joudun istumaan tai nousemaan niin polviin sattuu aivan sikana |O Mulla mennyt nestettä polviinkin ja en voi enää tehdä kävelylenkkejä :( Iskiaskivutkin ovat huomattavasti pahempina kuin muutama vuosi sitten jolloin olin jonossa selkäleikkaukseen. Täytyy toivoa että olo kohenee kunhan saan tätä painoa pois.

Pitää vielä mainita et tajusin tuossa eilen saaneeni kunnon sokeririippuvuuden (kun ahmin 300g karkkipussia) ja nyt on ensimmäinen päivä taistelua ilman sokeria kohta takanapäin. Ajattelin lopettaa sokerin mussuttamisen ihan kokonaan ja oma itsekuri on nyt todellisella koetuksella... :p

t: Katarina & Papu 35 + 5
 

Yhteistyössä