***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

mä liityn nyt teihin jotka manaatte miehiä. perkele mikä idiootti :kieh:

kun mä olen sille yrittänyt sanoa että ei se VOI sopia etukäteen että pitää synnytyksen jälkeen vain viikon isyyslomaa ja loput myöhemmin, kun ei voida tietää missä kunnossa mä olen. jos olen kovin huonossa hapessa ja vaikkapa sairaalassa sen viikon niin mitäs sitten tehdään? että sopisi alustavasti että aloittaa isyysloman sillon ja piste. ja kesälomansa sai nyt sumplittua kuitenkin huhtikuun puolesta välistä toukokuuhun.

tänään sitten soitti että jeejee, nyt on asia lyöty lukkoon - viikko isyyslomaa ja sitten kesäloma. mä sille vaan sanoin että mitä jos katotaan kuitenkin ensin se synnytys ja kotiutuminen? ja jos apua tarttee niin mun porukat kyllä tulee tänne auttamaan, ihan vaikka asumaan hetkeksi. koska mua pelottaa ihan älyttömästi se, että jos olen kovin kipeä enkä tosiaan pärjää yksin lasten kanssa sen takia. tietty toivon että toipuisin pian.

äsken oli tullut viesti että hän ON tehnyt kaiken mitä voi ja mä vaan aina huudan kuulemma, hän ottaa samantein lopputilin niin on käytettävissä 24/7. tuli niin rajattoman paha mieli, kun en edes huutanut.
 
Heililläkin masu on jo laskeutumaan päin :heart:

Mä laitan tsempit kaikille tasapuolisesti :hug:
Välillä käyn kurkkimassa mitä tänne kuuluu... :wave:


Mulla on huomenna klo 12 uä ja lääkäri :eek: Huih
Tehdään synnytystapa-arvio, painoarvio... että arvioidaan nyt olan takaa.
Toivottavasti ei tuu vielä käynnistystä.
Olenkohan ainoa joka toivoo ettei vielä :whistle:
Vaikka vaikeaa onkin jo oleminen ja ennen kaikkea yöt.. niin en toivo
kun vkon 38 jälkeen et alkais tapahtuu
 
Iltoja!

Noista Kelan päätöksistä oli puhetta aikaisemmin. Mulla kaikki päätökset tuli hyvin ajallaan. Muistelisin, että siihen meni muutama viikko. Palautin ne paperit kelaan hyvissä ajoin. Mun piti vielä sitten hakea muutosta niihin rahoihin mun opiskeluiden vuoksi, mutta uudetkin päätökset tuli jo toissa viikolla, joten hyvin ne kerrankin siellä kelassa asiansa hoisivat. (Vaikka samalla kylläkin ne penteleet laskivat mun asumislisää sadalla eurolla, kun huomasivat että tuo ukko tienaa sen verran...) :kieh: :kieh:
On ollut mukavaa aloittaa äitiysloma, kun kaikki asiat tuntuu olevan reilassa! :D

elzibelzi ja Nöttönen tasan 35 (kait)
 
Heräsin taas järkyttävään närästykseen, miksiköhän, noita itse leipomiani lämpimiä sämpylöitä söin 5 kpl voin kanssa... :LOL: Oli jo nukkumaan mennessä paha olo, kun maha oli ihan ähkytäynnä, mutten mahtanut itselleni mitään; no, huomenna ne ei enää niin hyviä sitten olekaan :| Täytyy hetki istua, että uskaltaa kokeilla päätä tyynyyt uudelleen, josko tuo soodacoctail kohta tehoaisi, ja pääsisi jatkamaan unia ;-)

Amalia kyseli Carriwellin liiveistä. Itse tilasin ainakin ne tuolta:
http://www.babyidea.fi/imetys/
Tuntuvat kyllä mukavilta päällä nyt, kun vaihdoin ne kertaalleen kokoa suurempiin =)

Ukko on taas yön töissä.. No, koira on tyytyväinen, näinä öinä pääsee aina kainaloon nukkumaan, muuten kun sillä raasulla ei ole asiaa meidän makkariin ;)

Mutta nyt yrittämään silmien kiinni laittoa... Hetki kyllä menee, ennen kun leivon seuraavan kerran, kun mä syön kaikki heti itse kuitennii...

:LOL:

Dooris ja Väinö 37+6 (vielä 15min, sitten onkin jo 38 =) )
 
ihan mielenkiinnosta vaan kyselen mahtoiko eilen haikaranpesän valmennuksessa olla huhtikuisia täältä kun oli niin ihanan symppiksen näköisiä ihmisiä ja tuli näissä hormoneissa niin hyvä ja lämmin fiilis kun muisteli miltä tuntui itse olla kuuntelemassa <3<3

Terv. Oikukas ja se hikkaava Leevi-vauva :)
 
Huomenta,

Krapulaisenhumalainen aamu taas vaihteeksi täällä päässä.. Niinkun yleensäkin nää miun aamut. Verensokerit on taas tapansa mukaan koholla (6.2) ja verenpaineetkin huitelevat omissa lukemissaan (140/92).. Mutta, ehkä tätä kestää pääsiäisen yli vielä.. Inhottava vaan kun on aina aamusta pää ihan ontto ja migreenin tuntuinen juilinta ja sit vielä oksettaakin, vaikken kyllä ole oksentanut kertaakaan. :D *valivali*

Mie taidan kaivella vielä linkin miun ostamiin imetysliiveihin, jotka kans on ihanan pehmoset ja mielestäni ihan kauniitkin..Hetkonen..

http://www.the-lingerie-post.com/2008/01/hot-milk-now-at-figleaves/


Tuossa linkissä olevan kuvan ekan setin tilasin. Ja on tosiaan ihanan pehmoiset nuokin liivit, otan ne mukaan laitokselle jo.


Heili 37+1
 
Heippa jälleen;-)

Tosi nätit liivit, ja edulliset! Miten heili nuo koot menevät, kun ovat vähän erilaisia kuin nämä suomen koot? Kestikö toimitus kauan, ja muistatko mitä olivat toimituskulut?

Taas sataa lunta.. Nää kelit on kyllä ihan syvältä... |O Aamulla jo tuulettelin, kun koiran kanssa kävin lenkillä, että tiet olivat about sulat ja kuivat... se siitä taas :/

Dooris ja Väinö 38+0
 
huomenta.
hyvin nukuttu yö takana, ei ainuttakaan vessakäyntiä edelleenkään. tai no jos herään niin käyn, mutta en herää siksi että pitäis mennä vessaan. ihan ihme touhua, alkuraskauden ramppasin vessassa alvariinsa.. ainoo mikä välillä vaivaa on närästys (pari rennietä päivässä riittää et ei paha sekään) ja sit tietty noi lantionseudunkivut mutta kaikki menkkajuilinnat ja muut kestää ku tietää että ne just vie tätä asiaa eteenpäin.

ja sit mun ajatus taas katkesi.

Anu ja mauno 36+4 :heart:
 
:eek: hohhoijjaa!!!!!! 2vuotiaamme heräsi tänään 5:00 ja en saanu sitä enään nukahtamaan.mahtavaa ku oon ollut nyt muutenki ihan poikki.otin viereen ja yritin sanoo et nukutaan ni silitteli vaan mun käsiä,änkesi kainaloon ja sanoi "rakastan sinua" hellyttävää,niin minäkin rakastan mut oisin halunnu nukkuu rakkaan tyttöni kanssa :heart: :D
päätin et lähemme jo nyt muumejen jälkeen pitkälle lenkille ja sit ulkoillaan pihalla ja paan neidin jo 10 aikaan päiväunille.
anopista pitää vielä valittaa :ashamed: vaik saan tästä hyvästä itelleni pahan mielen ku juoruilen.se on tosiaan kans tosi tarkka ton siivoilun suhteen ja yhesti ku tulivat meille ja olin pahan pahoinvoinnin kourissa ja 1ja3vuotiaidemme kans yksin päivät,niin talohan oli sinä päivänä aivan räjähtänyt.anoppi voivotteli sotkua sisän tullessaan ja sannoi et meinasivat lähteä kotiin ku oli niin sotkusta(en tiiä oliko tosissaan).lelut siis levällään ja keittiössä astioita täynnä.mut ei tosiaan mitään kakkoja lattiolilla meilläkään. tuollon otti todella hermoon ja kun sanoin miehelle et kauhee päivä ollut saat sinä siivota keittiön niin anoppi heti puolustelemaan"eihän se ... voi ku pitkän päivän ollut töissä" entä minä sitten.pitkän päivän pää pöntössä,jalat lähti alta ku voin niin pahoin eikä mikään pysyny sisällä ja piti jaksaa vielä huolehtia kahesta pienestäkin. oon kuullut myös pariin otteeseen anopilta että "eihän raskaus ole sairaus" jos oon erehtyny jotain vaikeroimaan.ääneen ei siis saa sanoa jos on vaivoja ku enhän minä SAIRAANA oo |O sit puuttuu siihen jos komennan esikoista.heti kuuluu et "... :han on niin kiltti" ja siitäkös lapsi onkin oivaltanut et mummon läsnäollessa voi äidille olla hankala.ruokailu on kans niin ja näin.syöttävät herkkuja ja sit sanovat ettei niille varmaan ruoka maistu ku söivät vasta pullaa.päiväunia vastaan kans ovat(lasten siis)enkä tajua miks.varmaan jo 2vuotiaana esikoisesta yrittivät et ei kai se niitä unia enään tarvi.ja miks ei.musta ne on lapselle tosi tärkeet.meillä kun ei niiden takia yö unetkaan mee vaan nukkuvat yleensä päiväunien jälkeen vielä rauhallisemmin.esikoisen kans onki päivät välillä tosi raskaita jos en saa päikkäreille,mut sit ku nukkuu on niin hyvän tuulinen. sit vielä sellasesta valittasin ku meillä sammutellaan valoja ja ollaan hiljaa kun lapset menee nukkumaan niin nuiden mielestä lasten pitää oppia ääniin ja välillä tuntuuki ettei ne osaa olla hiljaa ku laitan lapsia nukkuun.kaiken ton takia mua ärsyttää ku ne tulee meille lapsia hoitaan(mies haluaa ne) ja jos oon monta yötä sairaalassa niin kuinkahan uuteen uskoon ne meidän päivärytmin vetää.ei päiväunia,pullaa joka välissä,nukkumaan metelissä millon sattuu ja kaikkea saa tehä ku ei äiti oo kieltämässä.toivottavasti mies pitää kii meidän päivärytmistä niinku oon pyytäny!!se kun ei edes aijo isyyslomaa pitää ni miten ihmeessä sit pärjään kolmen pikkuiseni kans jos on rytmit sekasin ja muutenki käyvät ylikierroksilla.sitähän se on jos on liian vähän unta.no vaikka ei varmaan siltä kuulosta niin on appivanhemmat tosi sydämmellisiä ihmisiä,mut lasten tulon myötä on tullu paljon ristiriitoja.ja nuoko monesti sanovat mun tehdessä jotain että"ennen vanhaan se meni näin.." ajattelevat siis välillä et se oli parempi miten ennenvanhaan tehtiin.onneks ne ei nyt puuttuneet toisen kans imetykseen niinku ekan kans tai siihen puenko vauvalle varmasti tarpeeksi.tai annetaanko 2kuisen maistella ristiäisissä kakkua.minä en siis todellakaan antanut! mut joo mukavia ovat YLEENSÄ! ois vaan niin kiva ku mies eka kertaa kokeilis olla lasten kans yksin ni tietäs ettei se oo aina niin helppoo.ja muutenki se varmasti tekis sille hyvää.ei oo IKINÄ ollu edes kokonaista yötä lasten kans ku minä oon baaristakin tullut yöks kotiin. tää on vähän noloo mut sit musta monesti tuntuu et mies vertaa mua omaan äitiinsä.ei sano suoraan mut jotenki sellasta oon aistivinaan.nytki varmaan aattelee ku kolmestaan lapsia hoitavat et voi ku niiden äiti saa kaiken pysymään siistinä ja lapset hyvällä tuulella :'(
ois ihana saada joskus kehuja äitiydestä itelleenkin!!
ensikertalaisia haluaisin minäkin varotella synnytyksen jälkeisestä hormooni myräkästä.ite olin varsinki esikoisen jälkeen tosi herkkä.itkin onnittelukorteista,vauvan ihanista ilmeistä,lehtien uutisista yms. muutenki olin ihan hermona ku oltiin kärsitty lpsettomuudesta,niin jotenki sitä vaan pelkäs jo raskausaikana et jotain voi tapahtua.en ois halunnu vieraita ettei vauva saa pöpöjä ja tarkistelin jatkuvatsi hengittääkö hän yhä.hoitoon en muille uskaltanu jättää ja jos jätin isällekkin rupesin heti lähtiessäni miettiin mitä kaikkea voikaan sattua.toisen kans oon osannut olla jo paljon rennompi.hoitoonki oon uskaltanut jättää varsinki mun ihanalle siskolle joka käy usein tyttöjä kattoon.kolmannen kans oonki varmasti vielä rennompi ja varmempi.ja anopille ja muillekkin uskallan jo sanoo omat mielipiteeni mitä en valitettavasti esikoisen kans tehny. hups tulipa pitkä valitusvirsi ja ne muumitki jo loppunu :whistle: taidanmpa pukee tytöt ulos ja toivoa et lenkillä menis vaikka lapsivedet :D
jotain mukavaaki täytyy vielä sanoo.tänään on rv38 eli pitkällä ollaan,ihanaa! ja kakkuaki on mässättäväks ku miehellä tänään synttärit.eli ei passaa ihan masentua :kieh:
 
Huomenta!

Huh kun hermostuttaa tämänpäiväinen neuvola, tai nimenomaan painonnousu: viime punnitus näytti tulosta vatsataudin jälkeen, joten tämänpäiväinen lukema tulee olemaan jotain aivan mahdotonta verrattuna siihen :| Ja ollaan vielä ystävän ja tämän poikien kanssa tapaamassa ennen neuvolaa, ja jotenkin tuntuu, että jotain tulee siis syötyä kello yhtä. :p En nyt silti aamupalaa viitsinyt jättää väliin. Hävettää jo valmiiksi.

Oikukas, ainakaan me emme siellä olleet näyttämässä kärttyistä naamaamme. :D Onnea sulle pikku Leevistä :heart: Perässä möngerretään...

Eipä sitten oikein muuta, pitipä tulla ruikuttamaan ennen kuin aletaan tehdä liikkeellelähtöä :)

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 5
 
Doorikselle http://www.figleaves.com/uk/fitting_room.asp?cat=131&txt=5143 tuosta mie oon oman kokoni löytänyt ja sit merkkirintsikoitten lappusessakii on..
Toimituskulut olivat tosi pienet, en enää kuollaksenikaan muista, että mitä ne euroissa oli..Nimittäin ei oo kuitti enää tallella..Mutta siis taisin ajatella niin, että halvemmaksi tulee ulkomailta tilata kun suomesta jos ois vastaava paikka ollu mistä tilata. Mie tilasin kolmet rintsikat ja parit pikkarit silloin kerralla ja tulivat yhtä edullisella (alle 10 euroa miusta se summa!). Ja tuolta olen tilannut useita kertoja aiemminkin, että on luotettava paikka.

Ainiin ja noissa liiveissä mitkä mie tilaisin niin on tota säätövaraa tosi paljon, eli niitä hakasia ties monessako rivissä.. Että menee sit kun jos onnistuu kutistumaankin raskauden jälkeen..

Heili 37+1
 
Huomenia

Kyl muakin rassais tollanen anoppi niinku sulla rakastava äiti on :hug:
Mun anoppi ei oo käyny tän mun odotuksen aikana meillä ku yhden kerran :/ Ei olla niin paljoa tekemisissä, et en tiedä mitä sit ku tää muksu syntyy, et minkä lainen on varmaan samallainen ku tähänkin asti.
Sitä täs tyhmä kyselee, et mite voiks tota isyyslomaa vielä hakea??? :attn: Ku meillä oli eka sellanen suunnitelma, et mies pitää viikon talvilomaa ja sit siihe päälle kolme viikkoa kesälomaa, ku haluaa olla kuukauden kotona ku vauva syntyy. Mä oon ihan sekasin noista kelan systeemeistä :headwall:
Mut jos nyt lähtisin kauppaan.

Baby dream ja "Topi" 35+2
 
rakastava äiti :hug: puhu miehes kanssa, sano sille kaikki tuo mitä meillekin..

Heilillä hienot alusvaatteet, mut menee kyllä mun imetysalusvaate-budjetin yli ku alushousujen (tapaan ostaa parit) kanssa tulis 60 puntaa eli jos sen kertoo 1,3:lla plus postikulut..
 
baby dream isyysloma pitää ilmoittaa työnantajalle 2kk ennen eli miehes voi pitää sen mutta vasta 2kk siitä ku on ilmoittanut, eli nyt vaikka kesällä vois olla.

muoks - niin ja sitä ei haeta etukäteen. vain ilmoitus töissä ja sit jälkikäteen haetaan kelalta rahat. ku ne maksetaan tietty aina takautuvasti...
kelan nettisivuilta saatte lomakeet ellei ole tallessa niitä mitkä neuvolasta saa. nii ja kelaan poikkeamalla selviää tietenkin.
 
Kiitos jälleen heilille; Miunkin on pakko kyllä sortua noihin, onneksi ostin vasta kahdet liivit, eli kyllä ne tarpeeseenkin tulee, ja nuo ovat nätimmät kuin nuo aiemmin ostamani, ne kun ovat molemmat vähän sitä toppimallia; molemmat hyvät päällä, mutta eivät nyt kovin eroottisen näköisiä kuitenkaan :LOL:

rakastava äiti:
En miekään kyllä moista kuuntelisi, näin vähän eri asia, kun ei pahoinvoinnista ole ollut raskausaikana tietoakaan ja vasta ensimmäinen lapsikin tulossa.. Luulisi nyt aikuisella ihmisellä olevan vähän enemmän "tilannetajua" :hug:

Meillä anoppi on itsekin varsin laiska siivoilemaan, katselen itse välillä hänen kämppäänsä varmaan tuohon tyyliin, vaikken nyt mikään siivousfriikki ole itsekään. Tykkään kuitenkin siitä, että kaikki ovat edes about järjestyksessä. Tuo mieskin on alkanut hissukseen oppimaan sentään sisäsiistiksi; osaa nykyään jopa pistää tiskin tiskikoneeseen, miulla kun menee hermo huono kuntoon, jos pöydät on täynnä likaisia astioita =)

Mutta josko keksisi taas jotain ajankulua hetkeksi, sitten voisikin lähteä vaikka vähän kaupoille aikaa kuluttamaan :)

Dooris ja Väinö 38+0
 
Dooris noi on kyllä laadukkaat liivit, hintansa väärti. Ja sit toi paikka on luotettava ja _nopea_. Tosin en tiedä, että onko miten nopea nyt pääsiäisen aikana. Mut parissa-kolmessa päivässä ovat aina lähettäneet liivit sieltä. :D Mie en voi sietää mitään "perusrintsikoita" tai semmosia, pitää olla jotain erityistä ja kaunista... :ashamed: Jää muuten käyttämättä.. Pikkasen turhamainen ilmeisesti olen, mut minkä sille voi. Niin ja kun koko-ongelmia minulla on aina, kun on F/G kupin hinkit, niin hankalaa aina löytää Suomen valikoimista sopivia.
 
Vielä,

joo tosiaan Rakastava äiti, ei suorastaan munkaan makuun olis tuollainen anoppi. Mun vastaava kyllä noin periaatteessa kunnioittaa meidän lastenkasvatustapaa, mutta mua ärsyttää se, että kaikessa jotenkin kuuntelee sitä, mitä on jostain lukenut tai kuullut tai mitä oon jossain sivulauseessa sanonut. Tavallaan liiankin orjallisesti joskus noudattaa sanottua. Välttelee konflikteja niin paljon, ettei musta tunnu aidolta. Sitten se että pitää omaa poikaa niin kovasti suojella: voisin just kuvitella tuollaisen tilanteen meillekin, että mies tulee kotiin ja hommaa riittää yhä, mutta toinenhan on töiden jälkeen niin väsynyt jne., ettei tietenkään voi hänen olettaa tekevän mitään. Jos erehdyn millään tavalla kommentoimaan sitä, ettei Janne osallistu juuri toivomallani tavalla johonkin kodin hommaan, saan kuulla, miten Janne on kuitenkin tosi osallistuva ja hänen miehensä taas on jättänyt kaiken hänelle jne. Että oikeastaan mulla ei ole varaa valittaa mistään, erityisesti ei mistään Jannen tekemästä. Sitä en tosiaan voi sietää ollenkaan, että hän tulee ja siivoaa jotain samalla, en tykkää oikeastaan edes siitä, että multa kysytään, mitä meillä vois "tehdä". En tosiaankaan anopista mitään kotiapulaista halua. Viimeksi valitteli pitkään kompostin hajusta ja patisteli Jannea viemään sitä, kun en antanut hänen enkä itsekään vienyt. Mä todella toivon, että mies ymmärtää ottaa mun sairaalassaoloajan pojan hoidon harjoitteluun ja passittaa äitinsä kotiin heti palattuaan itse sairaalasta. Toisaalta harmittaa oma asenteeni siinä mielessä, että kyllähän poika viihtyisi mummonsa kanssa, ja hän todellakin yrittää vain olla kiltti mutta kun en tykkää siitä, että "vieras" nainen puuttuu mun kodin asioihin, olkoonkin hienovaraisesti. Ja sitten toisaalta tuntuu siltä, että jos meillä menee anopin kanssa yhtään luontevammin, hyvin nopeasti hän ottaa sen sillä tavalla, että nythän voi sitten hänkin ruveta toteuttamaan siivousviettiään meillä. Ei se mene niin! :kieh:

Eli mun vastapaino anoppitarinalle siinä, voi kun jotenkin oppis olemaan vähemmän kärttyisä.
 
Anoppiasiaan en valitettavasti uskalla täällä julkisesti paljon puuttua, koska ikinä ei tiedä lukeeko anoppi näitä viestejä.. Nimittäin lukee miun blogia ainakin. :whistle: Mutta kovasti haleja niille, keiden anopit on hanurista ja onnitteluja :flower: niille, jotka ovat saaneet unelma-anopin! Mainittakoon vaikka pari seikkaa omasta anopista (koska nämä ovat tapahtuneita asioita ja täyttä totta, jos vaikka lukeekin niin ei haittaa... :ashamed: ).. Mut siis me saatiin ekaa yhteistä odottaessamme anopilta 70-luvulla kirjoitettu kasvatusopas. Joka pölyyntyy edelleen kirjahyllyssä.. Synnytettyäni kuopuksen, anoppi tuli kylään vauvaa katsomaan ja kauhisteli minun painoani kovaan ääneen, ristiäisissä kuultuaan Edvinin nimen anoppi tiuskasi kaiken kansan kuullen ettei aio kutsua lasta Edviniksi.., ja viimeksi kun oltiin anoppilassa sain kuulla kunniani, koska meidän 1v 6kk (silloin) ikäinen lapsi kulkee vielä vaipat housuissa! (Tosin tekee pissoja aika paljon kotosalla pottaan, mutkun ei sais olla vaippoja lainkaan enää ) . Valitettavasti en tässä uskalla ihan kaikkea kertoa enkä ilmaista mielipidettä, mutta voitte ehkä kuvitella miten välillä keittää kyseisen ihmisen tiimoilta.. Saa nähdä mitä se nyt keksii kunhan tämä vauva syntyy... |O |O |O

Heili 37+1
 
Itselläni on kyllä käynyt tuuri tuon anopin suhteen, täytyy myöntää :hug:

Edellinen anoppini olikin sitten toista maata... Meidän ja hänen talonsa olivat samalla tontilla, ja hän kävi meillä kuin kotonaan, ei soittanut ovikelloa, tuli vain sisään, ja jos ovi oli sattumalta lukossa, niin tuli sitten varoittamatta omilla avaimillaan.. Useampaan otteeseen laappi sormella kaapinpäällisiä ja huomautteli pölystä yms. Ronasi meidän vaatekaapillamme, ja järjesteli silloisen mieheni vaatteita miten tahtoi, ja laitteli mieheni sängynpuolelle puhtaita pyjamia ja tyynyn alle unisukkia... Koitin keskustella asioista aikani, silloinen ukkoni ei äidilleen poikkipuolista sanaa uskaltanut sanoa, ja lopun perin tilanne oli se, etten ollut silloisen anopin kanssa enää edes kohteliaissa puheväleissä, mikä taas johti siihen, että anoppi kutsui poikansa iltateelle ja minä kökin yksistäni kotosalla.. No, se suhde sitten päättyikin pari vuotta tilannetta katseltuani.

Täytyy vain laittaa sormet ja varpaat ristiin ja toivoa, että sitten joskus itse osaisi käyttäytyä asiallisesti Väinön tulevia vaimokokelaita kohtaan =)

 
Huomenta päivää kaikille =)
Olen pari päivää vaan taustaillut, en oo saanut mitään aikaiseksi kirjoittaa ja nyt tuntuu et olen tippunut ihan kärryltä! Eli jos nyt minäkin jotain yritän rustaa =)

Aivan ihania noi rintsikat tossa heilin laittamassa linkissä. Harmittaa et niissä ympärysmitta näytti päättyvän 90cm. Mullakun se on siinä ja siinä meneekö, riippuu vähän rintsikoista. Triumpin rintsikoissa se on sopiva, mut sit joissain muissa ei!

Anopeista ollut keskustelua. Mulla on tainnut käydä sen suhteen ihan hyvä säkä =) Vaikka aluks musta tuntui et oli pahnan pohjimmaisesta pojastaan niin huolehtiva ja varmaan huolissaankin et kuin se nyt parjää jne. Mutta kait tuo on huomannut et Tee on edelleen hengissä, saa kotona ruokaa ja vaatteet on pestyjä :LOL: Aivan onnessaan tuo tuntuu olevan tulevasta vauvasta (heidän muut laspenlapset ovat jo kouluikäisiä) ja onhan hän sanonutkin ettei uskonut että niitä enempää tulee. Mutta sitten tulin mä ja valloitin ton ukon sydämen :LOL: Se mikä mua aluksi häiritsi kovasti on se että Tee tosiaan on vanhempiensa "iltatähti", eli hänen sisarrukset on toistkymmentä vuotta vanhempia kuin itse ja kun mä olen vielä Teetä 6vuotta nuorempi niin tulos on se että Teen vanhin veli on samanikäinen kuin mun isä :eek: Joten aluksi tunsin itseni aikasta kakaraksi(26v) kun oltiin kaikki samaan aikaan anoppilassa, mut onneks teen sisarrukset ja heidän puolisot on kuitenkin ottaneet mut ihan aikuisena.

Oma äiti onkin sitten ihan oma persoonansa ja ihana sellainen =) Se on kyllä mennyt tän vauvan odotuksen myötä ihan sekaisin. Eilen vastas puhelimeen et, ei oo syntynyt kun itse soitat!! Hmm... joo ei niin :LOL: Äiti on toivonut lapsenlasta jo varmaan 5vuotta, joten onhan se nyt ihan ymmärrettävää. Teen kanssa puhuttiinkin että äiti varmaan "asuu" täällä ekat viikot kun vauva on syntynyt. Mut onneks sille voi sanoa koska vaan et nyt lähdet kotiis jos alkaa siltä tuntumaan.

ja nyt katkes ajatus... palataan :)

T:Joanna ja tiltiäinen 37+5

p.s mä tässä kerran (n.kk sitten) kirjoitin vahingossa oman nimeni tohon ales.. en tiedä huomasiko kukaan. Se hetken ehti olla siinä ennenkuin huomasin korjata asian.
 
Heips!

Täytyy myöntää, että nykyinen anoppi on vallan mainio. Hoitaa muksua (ja vielä tarvittaessa noita "ainoastaan" mun omiakin,lähinnä nuorinta).
Ilman anoppia oltais kyllä pulassa hoitojen suhteen.

Entisen anopin kanssa meinas hermo palaa kerran jos toisenkin, mutta toisaalta edelleen ollaan sen kanssa väleissä ja soittelee mulle tasasin väliajoin..Ja mä sitä kuskailen asioille kun vaan joudan. Hänellä kun tuota ikää on jo enempi, saanut exän suht varttuneella ikää.
Mä tosin olen jo aikas lailla "kuolettanut" itseni muiden kommenteilla... tai sitten todennäköisemmin kukaan ei tohdi mulle mitään sanoa...pirttihirmu.... :LOL: B)
Tänään on taas ehkä vähän parempi päivä.... jaksan odottaa synnytystä ehkä huomiseen saakka :p Miten tämä onkaan näin raskasta :snotty: Oonkin miettiny jotta tämä mun kroppa alkaa vissiin sanoa sopimustaan nuoruuden kanssa irti ;) |O

Pian6 ja syntyis pian hiirihamuli 35+3
 
Joanna; en oo kyllä huomannu et olisit nimes laittanu tänne, mut tuli tuosta mieleen et mä oon pari kertaa kaverille sähköpostia lähettäessä vahingossa laittanu tän mun nimimerkin ja raskausviikot viestin loppuun :LOL: . Hieman noloa selitellä tällästä.. :ashamed:

Anoppiasiaa: Tuun omani kans toimeen kohtuullisesti. Se ei pahemmin puutu meidän asioihin. Itse asiassa se ei käy edes koskaan kylässä. Saa nähdä mikä tilanne on ku vauva syntyy. Mun perhe asuu kaukana mut käyvät useammin kylässä. Itse asiassa ovat parhaillaan ajamassa tänne meille. Nyt raskausaikana mun ongelmaksi on muodostunu mun sisko. Tänäkin aamuna se herätti mut soittamalla aikaseen ja valittamalla kun sillä on niin rankkaa kun sillä on kolme pientä lasta. Ymmärrän että on rankkaa, mut niin on mullaki. Oon niin väsyny että ei nyt hirveesti jaksa muiden ongelmiin paneutua :ashamed: Sit se suuttu siitä kun en majoita niitä heti vauvan syntymän jälkeen tänne meille (meillä pieni asunto). Haluan tutustua rauhassa vauvaan ja toipua tästä väsymyksestä ennen ku otan niitä tänne meille yökylään. Mua hirvittää jo ristiäiset kun meille tulee sisko miehineen ja niiden kolme lasta + mun vanhemmat ja pikkuveli. Me ei itse sovitakaan enää tänne, vaan ajateltiin että mennään hotelliin yöksi. Anteeksi valitusvirsi, mut sisko sano puhelun lopussa et siinäpähän sitten elät yksin väsyneenä vauvan kans ja apua on turha pyytää enää. En oo apua koskaan pyytänytkään. Mulla menee hermot siihen. Mä en vaan kestä sitä.. Voisin kirjottaa vaikka romaanin siitä ihmisestä.. :kieh:

sh07 rv 34+6
Toivon että tämä vielä jaksaa olla masussa vaikka laskettuun aikaan asti. Nyt oon liian väsynyt..
 
Sh07 mikä ihme siinä onkin, että jotkut keksii just nyt raskausaikana alkaa soittelemaan omia murheitaan ja vaivojaan.. Minullakin on yksi sukulaistäti joka soittelee harvase viikko pitkän puhelun, jossa valittaa aviomiehenstä juomisesta... Ja sitä tarinaa riittää ja riittää ja riittää...Ja hän ei tunnu olevan edes halukas kuulemaan miten meillä menee tai mitä lapsille kuuluu.. Omaa napaansa vaan purkaa. Ilmeisesti raskaana, kotona oleva ihminen on "helppo" pommitettava ja roskakori.. :/ Enkä miekään jaksais kuunnella yhtään.. :ashamed:

Heili 37+1
 

Yhteistyössä