***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Jaahas, pitäiskö sitä vähän kertoa omia kuulumisia...
Viime yönä jouduin ensimmäisen kerran tukeutumaan panadolin apuun, kun en ollut saanut unta vielä puoli kuuden aikaan aamulla selkäkivun takia... :headwall: :headwall:
Nyt on häntäluukin niin pirun kipeä, että joudun seisaalteen tätäkin juttua kirjottamaan.. voi juma kun on elämä vaikeeta! :headwall: :LOL: :LOL: :headwall:

Oli kyllä nättejä värssyjä Faerie laittanut! Taidampa jonkun noista varastaa sitten kun Nötikkä syntyy. :heart:

Zemppiä kaikille! :hug:

Elzibelzi & Nöttönen 34+6 (eli melkein jo 35) :D
 
Voi pientä, 32+0 oli syntynyt. Mutta onnea sinne ja hienoa, että voivat hyvin :heart: Mutta saisivat kyllä toukokuiset malttaa vielä hetken, kun me ja maaliskuisetkin vielä täällä ollaan!
Ollaan kyllä ihmeen hyvin pysytty kasassa koko porukka näille viikoille asti.

Tilsu ja Poju 36+3
 
Iltaa pikaisesti!

Vai että toukokuun syntyneet avattu, voi että :eek: Onnea sinne siis :flower: =) Ja mä oon täällä tosi tosi kateellinen, kun tunnen lievää kyynärpäiden töykkinää kyljissäni - ohi kiilaillaan ja Heilikin saanut jo käynnistysajan! =) Onnea, mahtaa olla jännää. Kohta tullaan varmaan sankoin joukoin perässä, niin toivoisin...

Mulla taas ollut pari supistelevampaa ja pisteliäämpää päivää takana, etenkin pitkä istuminen saa sellaisia sukkapuikkotuntemuksia ja aavistuksen kipeää supistelua aikaiseksi. Ei niin kipeitä, etteikö niitä iloiten tervehtisi, kun toivoo niiden jotenkin edistävän tuota kohdunsuun tilannetta. :) Paras kait olisi pojan pysyä masussa vielä viikko tai kaksi, mutta kun nyt ei ainakaan yli lasketun ajan menisi! Ja varmaan menee taas kuitenkin. :|

Nyt nukkumaan, meni niin kauan muiden saapuneiden viestien lukemisessa, ettei jaksa enää kirjoitellakaan =) Loistavaa kun juttua alkaa tulla enenevässä määrin jopa.

T. Kalenteri ja Paapau 37 + 3 :heart:
 
Huomenta jälleen täältäkin;-)

Faerie: Ihania värssyjä, tallensin pari kanssa jo pohjaksi kännykkään, saa sitten vain lisätä kriittiset mitat ja laittaa eteenpäin, sitten joskus hamassa tulevaisuudessa ;) Eli kiitos vielä :hug:

Heili:
Onnea sektioajasta. Mie oon kyllä vähän kade, täytyy myöntää, ensinnäkin siitä sektiosta ja toiseksi siitä, että se on jo niin lähellä siulla saada pieni nyytti kainaloon :hug:

Pitäisiköhän hypätä kanssa tuonne toukokuisten pinoon, josko se vauhdittaisi miullakin tätä vaavin ulostuloa, kun nyt on tunne, ettei tule koskaan ;)

Tänne ei ihmeitä. Aamulla tuli käveltyä melko pitkä lenkki taas tuon koiran kanssa, ihana keli ja kivan valoisia aamut alkavat jo olemaan =)

Tänään taas neuvola... Tai enenmpi se tuntuu tässä vaiheessa jo painonvartijoilta, joka viikko kun käytävä ja saman saarnan saa molemmissa, tosin neuvolassa ne haukkuvat ihan ilmaiseksi :LOL: Miehelle jo sanoinkin, että taidan kysyä, josko saisin vauvan synnyttyäkin käydä neuvolassa haukuttavana aina kerran viikossa, josko antaisi vauhtia näille "raskauskilojen" pudottamiselle :LOL:

Mutta ihanaa aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 37+6
 
huomenta kaikille :wave:

voi että oli tuskainen yö selkäkivun kanssa. vihloi myös alamahaa, eli kai ne supistuksia oli...
mutta ottaako teillä muille kylkiin? mulla aina välillä repäisee toista kylkeä sairaasti, mutta vain toista.

tällä viikolla pitäis tsempata ja nähdä vähän kavereitakin. kun meni tuossa tautikaranteenissa jonkun aikaa... on vaan niin kotiinkäpertynyt olo ettei mukamas ketään huvittaisi nähdä, mutta tekisi se hyvää tytöllekin.

äh, ei mulla muuta :D
 
Dooris nyt tuli ymmärtämisen erhe; En suinkiaan sektioon ole menossa vaan käynnistykseen! :D Toivottavasti käynnistys ja alatiesynnytys sujuu, ettei jouduta sektiota tekemäänkään.

Ja toukokuisille onnea ekasta vauvasta! :flower:

Neljä kertaa kävin pissalla viimeyönä..Pikkasen levotonta touhua. Normaalisti olen käynyt vain kolmisen kertaa..Ja aamulla oli paastosokerit taas ihan päin prinkkalaa (6.2) vaikka oppikirjojen mukaan iltapalan ja päivällisen yms eilen söinkin..

Heili 37+0
 
Hups, sori heili, luin kyllä ihan oikein viestisi, mutta luetun ymmärtämisessä näyttää olevan parantamisen varaa, tänäänkin :hug:

Ihan mielettömän näköinen keli, tekisi mieli lähteä taas pitkälle lenkille, mutta kun tuo neuvola on kello 10, ei taida sitä ennen ehtiä minnekään.. No, josko sen jälkeen sitten =)
 
Kamalasti tänne tulee tekstii,peräs ei ehi pysymään :D

Heili sie sit käyt vessas minunki puolest :D

Vuotis mulla ei ainakaa ole kylkiin ottanu tai sit en vaa oo niit noteerannu mitenkää,mut nyt on ne vähätkin hävinny :headwall:

Tämäkin tyttö toivottaa toukokuisten ensimmäiselle pikkuiselle oikein paljon onnea :heart:

Piitsi 38+3
 
Huomenta!

Onnea toukokuisiin!

Ja onnea Heilille! käynnistyspäivän johdosta!

Milloinhan ensimmäinen spontaanisti syntyy? Joka aamu koneelle tullessa jännittää, että joko olisi uutisia. Ihmeen pitkään kaikki jaksaa vauvojansa kantaa.

Minulla ei vieläkään mitään ihmeempiä vaivoja. Ei mitään kiirettä synnyttämään. Potkut tekee välillä kipeää, mutta on niitä niin ihana kuulostella. Tiedän varmasti, että niitä tulee vielä ikävä. Suklaa maistuu mullekin aivan liian hyvin. Virpojia ei paljon käynyt ja niille varattuja suklaita jäi tuonne kaappiin jemmaan, niin aina välillä tulee napsittua. :whistle: hyi minä!

Mutta aurinko paistaa, hieno ilma, jos vaikka lähtis koiran kanssa kävelylle!

Vointeja kaikille!

Puella ja Kompiainen 35+0
 
Heipsan kaikille!!
Vuotaraaputin: Mulla ottaa vasenpaan kylkeen reipivä/pistävä kylkiluiden suuntaisesti ja rinnan alle asti. Mitä raskaanpi päivä sen enempi ottaa.. Mulla lääkäri epäilee, että pahan yskän kourissa olessani olen yskinyt joko kylkiluuhun murtuman tai lihas pahasti revähtänyt.... Ajattelis että se olis kokoajan kipeä, jos jompsi kumpsi olis syy...?
Heili: Mä ilmoittaudun karehtijoiden joukkoon ;) Mutta pian päihitän sut öillisten vessakäyntien suhteen...;D

Tämän vaivat senku pahenee (valivalivali...) nyt iski päälle järkky räkätauti |O
Neuvolas eilen: painoa +1,4 kg/viikko, :kieh: , hb 105 :( (maltoferin käytöstä huolimatta), RR suht ok , turvotusta +, liikkeet ++ ,syke 125-150 ja tietenkin perätila :D Ens viikolla sit olis se kontrolli äippäpolilla, saas nähdä miten mun käy :p

pian 6 ja hiirihamuli 35+2
 
Huomenta!

Ei tallentunutkaan viesti tähän jostain syystä, onneksi kopsasin.

Täällä alkoi aamu suht hyvin nukutun yön jälkeen sellaisissa tunnelmissa, että ehkä tässä taas malttaa pääsiäisen yli pikkuista odotella... tai ainakin tämän päivän vielä. Aattelin hoitaa valmiiksi sairaalakassin ja isyys-/isovelipakkauksen. Onko muuten kukaan muu vastaavaa väkäämässä ja jos niin mitä sinne laitatte? :wave:

Tein esikoista odottaessani tulevalle isälle vastaavan pakaasin, josta hän oli kovin liikuttunut. Nyt varmaan korvaan reipashenkisellä, yhteisellä kortilla kirjeen, jossa viimeksi kertoilin, miten tärkeää mulle on se, että juuri miehestäni tulee lapseni isä ja niin eespäin, tässä nykyisessä ailahtelevassa mielialassani tuskin voisin olla pilaamatta pakkauksen saajan iloa, sillä varmaan jossain sivulauseessa viittaisin siihen, että lapsenhoitovalppaudenkin olisi paras kohentua tämän toisen tulokkaan myötä. (Vaikka ihan hyvinhän tuo pojan kanssa on ollut. Jatkuva tietokoneella istuminen ja muu äidin vastuulle jättäminen vain ärsyttävät ja kalvavat, kun juuri mitään ei tapahdu kehotuksistani huolimatta, ainakaan oma-aloitteisesti. |O ) Eli kortissa sitten vain jotain pientä kivaa, ei mitään yletöntä hempeilyä, joka ei nyt oikein tuntuisi realistiselta tässä tilanteessa.

Meidän isompi vauva 2 v 4 kk on käynyt varsinaiseksi tisutakiaiseksi viime aikoina. :| Saa nähdä, miten menee sitten vauvan synnyttyä :/

Kai tässä pitäisi liikkeellekin lähteä, ettei jumahdeta tietokoneen ja Pingun ääreen. Kaunis päivä näyttää olevan ulkona. =) Voisin mennä ostamaan valoverhoja pariin ikkunaan, kun mies on niiden perään udellut.

Tiistaipäivää toivotellen
Kalenteri ja Paapau 37 + 4
 
Isoveljeksi tuleville poitsuille mie ostan pienet lahjat. Tai no, isommalle (6v) olen ostanut jo horoskooppi kaulakorun, hän kun on kovin kiinnostunut horoskoopeista ja entinen kaulakoru meni vuoden vaihteessa poikki.. Pienemmälle isoveljelle (1v 7kk) en ole vielä keksinyt, että mitä ostaisin..Korua ei oikein noin pienelle vielä voi. Meillä ei sen ihmeempiä isovelipakkauksia tule, nuo lahjat aion synnärillä pojille sitten antaa kun tulevat vauvaa katsomaan ekaa kertaa.

Mies sai viimeksi Isyyspakkauksen, joka oli ajatuksella, tunteella ja isolla rahalla tehty. Nyt ajattelin jättää sen väliin... En vaan keksisi mitään mitä siihen tarviis laittaa.. Ehkä ostan hänelle sisuaskin mukaan synnytykseen ja se on sit siinä.


Heili 37+0
 
Suloinen pikkuinen tuo toukokuisten ensimmäinen =)
Heili, onnittelut käynnistysajasta! :flower:

Täälläkin selkä vaivaa ja vauva potkii välillä kipeästi kylkiluiihin, muuten kaikki edelleen ok. Pää tosin alkaa hajota, en ole miestä ja äitiäni lukuunottamatta nähnyt ketään ihmistä moneen viikkoon... ihan omasta tahdostani olen eristäytynyt opiskelemaan, mutta ei sekään nyt oikein tunnu etenevän :| Vielä kun jaksaisi viikon pinnistellä niin saisi rauhoittua, ensi tiistaina vien lopputyön tarkastettavaksi!

Viljaliina 34+5
 
Heili onnea käynnistysajasta!

Mulla alkoi tänään äitiysloma vaikka eihän se mitään muuta kun oon ollu kotona jo 4 viikkoa. Tein kyllä eilen vihoviimeisen ratkaisun kun päätin että uni tulee ilman lääkettä. Eipähän tullut, vielä kahdeksalta aamulla olin hereillä ja sitte tunnin unet sain. Nyt väsyttää.. Iltapäivällä olis synnärille tutustuminen, mielenkiinnolla odotan kun täällä on ihan uudet tilat. Jospa siellä vierihoidon puolella näkis vaikka pari suloista vauvaa.

sh07 rv 34+5
 
Heippa taasen;-)

Aivan ihana neiti tuo toukokuisten ensimmäinen, kovin pieni tosin vielä =)

Neuvola takana taas tältä viikolta. Kaikki hyvin, painoakin tullut "vain" +700g... :whistle: Eli yhteensä taitaa olla nyt 16kg :whistle: Neuvolassa oli onneksi harjoittelija mukana, täti ei ilennyt sitten kommentoida millään lailla tuota kertymää :p Muutenkin kaikki ok. Kyselin, milloin mahdollista saada lähetettä taysiin, ellei ala tuolta vapaaehtoisesti ulos tulemaan, ja kuulemma se on yleensä tuossa 41. viikon alussa, paitsi jos äiti näyttää jo kovasti tuskastuneelta oloonsa, tai jos vauvasta on pelko tulla normaalia isompi.. Eli täytyy viikko treenailla noita tuskaisia ilmeitä, josko sitten vaikka... ;-)

Mutta nyt voisi kyllä painua ulos, aurinko paistaa edelleen, tosin vähän pilviä alkaa taivaalle kertymään =)

Dooris ja Väinö 37+6
 
Ai niin, mullakin alkoi tänään äitiysloma, meinasin unohtaa =) Olen ollut talvilomalla ja kesälomalla monta viikkoa, vaikka olisi kai sitä voinut saikkuakin hakea. Mutta onpahan ainakin saanut hyvällä omallatunnolla opiskella.

sh07, kurja juttu tuo unettomuus! Toivottavasti synnärikäynnillä on mukavaa :flower:
 
Onnea toukokuisten ekalle vauvalle :flower:
Kovin on pieni neiti.

Eipä mulla muuta tällä kertaa.


Faerie ja poika 37+2


Ainiin, olkaatte hyvät (runoista)! Mä oon niitä keränny ja tallettanu koneelle, kun aina välillä joku kyselee esim. MitäsNyt?-osiossa. Kiva, jos niistä on iloa =)
 
voi miten ihana pikkuneiti toukokuisissa :heart:

Mavi, isyyspakkaukseen mä laitoin pari vuotta sitten muistaakseni ainakin

-isi-paidan
-isin kulta-bodyn vauvalle
-isä tietää parhaiten-satukirjan :LOL:
-korvatulppia
-nenäliinoja
-viskiä pieni pullo
-sikareita

ja mitähän muuta siellä oli... jotakin pientä ja kätevää, kuten Buranaa :D keräilin hiljakseen mitä tuli vastaan ja pakkasin nättiin pakettiin. itkuhan sitä molemmilta tuli kun sen annoin.

ja nyt on "isosiskopakkaus" ollut jo jonkun aikaa, eli pehmokoira koirafanille sekä pieni piirtonalle, jotka vauva antaa sitten laitoksella. ja kotona odottaa nätti vaaleanpunainen paita jossa lukee "isosisko" sekä pojalle body jossa lukee muistaakseni "isän poika" - sen nämä kaksi saavat avata sillä aikaa kun olen itse sairaalassa.

aika jännältä kuulostaa pian 6 että sulla ois kyljessä murtuma tai revähtymä. kai se tosiaan muutenkin sattuisi. itsellä kramppaa kyljet vuoronperään ihan levossakin, tiiä sitten mitä häikkää on.
 

Yhteistyössä