***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

Hyvää Pääsiäistä =)

Onnittelut Kellukan ja Hämyn perheille :flower: :flower: Ihanaa, että kaikki meni hyvin =)

Fearieen
kuopuksella on kyllä mahtava masu... taitaa voittaa äitinsäkin :LOL:

Mulla oli kiirastorstaina synnytystapa-arvio. Oli muuten melko kovakourainen tohtori... onhan se erilainen juttu kuin normi sisätutkimus, mutta tätä lääkkäriä on monet sanoneet tosi kovakouraiseksi... ystäväni oli alkanut vuotamaan verta, ja eipä tainnut itsellänikään selkä pedissä pysyä. Lantio oli ok alatiesynnytykseen. Painoarviosta on kyselty ja kirjoiteltu. Mulla oli viikkoja 36+1 ja arvio oli 2400 g, viikolla 39 täytyy käydä vielä painoarviossa. Onko muilla kokemuksia aivan lopun ns. ylimääräisestä painoarviokäynnistä??? Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin, todennäköisesti haluavat vain varmistaa kasvun, kun on niin pieni.

Mariaana 36+3

täällä ollaan flunssan kourissa TAAS |O
tää on ollut ihan hullu odotus, olen saanut kaikki taudit itselleni.
yleensä olen odotusajan terve kuin pukki- toisin nyt :/
pari kivaa vatsatautia olen parin kk aikana sairastanut, hirveän flunssakuumeen jne.. :x

joten väsyttää, väsyttää, väsyttää :ashamed:
miehellä alkoi vielä päivystys joten on melkeinpä 24h töissä ja mä yli touhukkaiden poikien perässä yritän pysyä :ashamed:
2h päiväunet takana päin ja yöunia jo odottelen. on tää väsymys ihan kamalaa kuten heilikin taisi mainita.

mulla olisi sitten viikon päästä elämäni toiset hautajaiset edessä, sen miehen joka kuoli meillä töissä. :ashamed: sieltä pitäisi kotiin tulla järjestämään esikon synttäreitä sitten. joten aika koomista kyllä :/
pelkään että itken koko tilausiiden vaan.. mä olen sellainen pillittäjä varsinkin nyt raskaana. ja pahenee vaan mitä lähemmäksi laskettua pääsen
:whistle:
no, ehkä jokainen ymmärtää.. *toivoo niin*

olin poikien kanssa puistossa 1,5h niin jospa nyt ilta menisi rauhallisemmin. :whistle: dvd pyörii jo kovaa vauhtia.. :snotty:

t. pulttis jolla tänään tasan 35 viikkoa.. ihanaa :heart:

Heips, tuli sit nukuttua päikkärit, koko perhe nukuttiin ja jotenkin musta tuntuu, et ens yönä ei nukuta :xmas: herättiin puol viis :whistle:
Mulla on alapää kipee, ku ois synnyttäny, onko muilla moista vaivaa??vai johtuuko siitä, et vauva niin alhaalla??Ei ymmärrä....

SähköhellaElla rv 36+0

Pääsiäistervehdys kaikille!

Landelta kotiuduttiin tänään, ja on kyllä ollut tihenevästi ja välillä hiukan kivuliaitakin supistuksia... saunasta piti lähteä ripeästi eilen. :eek: Limaa tulee yhtäkkiä enemmän kuin aiemmin, ei kuitenkaan mitään limatulpalta vaikuttavaa vaan sellaista aika vetistä - ei kyllä ole lapsivettä. Samaa taisi olla Mavillakin, ainakin. Ja ihan älytön hulabaloo hiukan rauhallisemman kauden jälkeen oli Paapaulla viime yönä - koska vastaavaa oli ennen Antonkin synnytystä, mietin yöllä maalla, miten pääsen synnyttämään, jos sattumalta aika koittaisi.

Tänään mulla on varmaan ekaa kertaa ollut sellainen olo, että toivottavasti ei tänään synny. Ollaan nimittäin parina viime päivänä tapeltu miehen kanssa useampaan otteeseen, ja siitä vähän alakuloinen fiilis eikä jaksais nyt mitään synnytyksen tapaistakaan. :hug: kaikille muillekin, joita mies risoo. Me saatiin eilen autossa aikaiseksi tappelu siitä, miten jaetaan työhuonetila, joka ehkä joskus tulee talomme laajennukseen. Mies haluaa, että kaikki on pyörillä, jotta voidaan tarpeen vaatiessa raivata hänelle mun työtilasta lisää studiotilaa, ja kuitenkin mulle kuvataide on (hyvin tuottamaton) ammatti, kun valokuvaus on hänelle vain harrastus (ja miehen mielestä olennaista on, että hän tienaa sillä rahaa, mutta kun mun mielestä ei voi kaikkea sillä tavalla mitata rahassa, tai muuten mä en ikinä pääse jaloilleni taiteilijana). Vähän samasta aiheesta jatkettiin, kun mies sanoi maalla mun vanhemmille pokkana, että mä voisin mennä töihin Prisman kassalle, jotta saatais multakin vähän tuloja, kun opetushommat sijaitsevat niin kaukana ja kuvataiteella ei elä. Äiti oli kyllä aika pöyristynyt, puhumattakaan musta, joka vollotin solkenani. Antto tuli mua lohduttamaan, ihan paperia kävi hakemassa pyyhkiäkseen äidin silmät :heart: :'( Ja sit vielä kotiin tultuamme piti kuskata terassilta sisälle yksi vanha kaappi, ja mä en sitten pystynyt sitä nostamaan, ja mies rupes mulle kiroilemaan, kun väistin syrjään enkä nostanut. Kun itkin, että en voi mahan kanssa mitä vaan tehdä, hän siihen, että olisin sanonut johtuvan mahasta. Mä siihen, että mun mielestä hänen ei tarvii mulle ruveta räyhäämään, vaikka johtuisi mistä, oli vaikka siitä pelosta, että kynnet menee rikki, tai että vaan en jaksaisi, ja rupesin huutamaan ja parkumaan, että hän on uskomaton sika ja menin saunaan itkemään toviksi. :'( Aika herkkä siis olen ollut mutta mies vastaavasti aika epäherkkä eikä kovin ymmärtäväinen sen suhteen, mitä viimeisillään raskaana olevalle naiselle pitäisi puhua, työelämästä tai muuten. :kieh: Mies vielä halusi puhua asian selväksi, jotta en ilmaisisi vain omaa näkemystäni täällä foorumilla (!), mutta senhän mä teen ilman muuta, miksi nyt hänenkään näkökulmastaan rupeaisin turhautuneena ja ryytyneenä asiaa katsomaan! :kieh:

Hohhoijaa, nyt taas ei pojan iltapuuhista tule pyynnöistäni huolimatta paljon mitään, joten eiköhän liene parasta yrittää itse tarttua toimeen |O Huh kun tänään osaa harmittaa. Ihan kiva tuo mies on, paitsi silloin kun osaa olla rasittava eli viime aikoina aika usein...

Pulttikselle ja muillekin väsyneille jaksamista :hug:

T. Kalenteri ja Paapau 38 + 1

Kalenteri ja muut joita on koeteltu... suuri :hug: Kyllä välillä itsestäkin tuntuu, että on se helppoa olla mies. Ruuat on valmiina, pyykit pestään, talo siivotaan yms yms... Toisaalta he eivät saa nauttia tästä ihanuudesta. Raskaudesta!
Pikaista paranemista Pulttikselle. Täällä on jotenkin päästy tolpilleen. Eilen ja tänään olin jo parempi, mutta nyt illasta alkoi taas jomottaan. Antibioottikuuri on vielä päällä. Tuntuu vaan, että hiivaa ois pukkaamassa nyt!! :kieh: Mulla on ollut taipumusta saada se antibiootin jälkeen. Luinpa sitten netistä, että se ennenaikaistais synnytystä.. :eek: Tänään onkin alkanut sitten vähän supisteleen ja alapää on hiivan lisäksi jotenkin turvoksissa. Onko muilla ollut samanlaisia oireita? Iski hieman paniikki, kun en ole sitä sairaalakassia saanut kasattua. Pitää nyt laittaa se parin päivän sisään.
Mulla ei tunnu liikkeitä niin paljon kuin ennen. Näin ensisynnyttäjänä en tiedä pitäisikö huolestua. Meidän neuvolan tätikin on vähän semmoinen nyhvelö. Ei sano juuta eikä jaata. :/ Siis kyllä se möyrii ja välillä potkii ja hikottelee, mutta ei niinkuin ennen. Se kai on ihan normaalia?
Huomenna (tai siis tänään) on mun synttärit. Saas nähdä, miten mies on muistanut. Tuleeko kaikkien vauvoista muuten oinaita? Itse olen oinas ja kuulemma johtavaa tyyppiä. Saas nähdä kuka sitä sitten johtaa kun pikkuherra syntyy :LOL:

Hyvää yötä kaikille yökyöpeleille!!

Haikara ja vesseli 38+ 1 (siis sunnuntaina)

Huomenta täältäkin jälleen;-)

Taas vaihteeksi vähän tuhjuttaa lunta taivaalta.. Ei nuo tiet taida tuosta kuivua ennen heinäkuuta.. Kivan liukastakin oli olevinaan, kun tuo lumi vielä sataa jäisen tien päälle, ettei oikein taas tiedä, mihin uskaltaa astua ja mihin ei, yhtä melkein-perseelleenlentoa aamulenkki koiran kanssa meni kyllä ihan ok :whistle:

Kalenterillekin :hug: . Me saatiin eilen kanssa sopu aikaan tuon miehen kanssa, oli tosiaan ensimmäinen riita varmaan puoleen vuoteen... Tosin niillä ehdoilla, että josko hetkeen aikaan näen hänet hyppimässä sisällä likaiset kengät jalassa, niin tulee tupenrapinat :LOL: Lisäksi laitoin vielä vessan seinään laput, että kun käyt paskalla, niin vessaharja on myös hänen vapaassa käytössään :LOL: Vähän herra mutkutti itsekseen jotain, kun huussista ulos kömpi eilen, muttei sanonut mitään, ja ainakin meillä on vielä ollut valkoinen pönttö ;)

Hain eilen taas vähän kankaita, löysin aivan sikakivan värisiä paloja;
ajattelin tänään ommella tilkkupeiton Väinölle, mies kun mennee taas töihin. Heitin juuri kankaat koneeseen, täytyy noihin tilkkuhommiin kutistaa ne aina ennen ompelua, vahingosta viisastuneena, muutoin niistä tulee hyvin mielenkiintoisen näköisiä ensimmäisten pesujen jälkeen;-) Ihanaa, kohta pääsee tunaamaan, kun saan ne kuivurista ulos =)

Haikara:
Meilläkin oli pari päivää mahassa kummallisen hiljaista, eilen sitten, kun söin iltapalaksi terveellisesti litran jätskiä, alkoi kyllä sellainen potkiminen, että ajattelin jo jätkän sektioivan itse itsensä pihalle miun kylkiluideni seasta; potki niin, että rehellisesti sanoen teki useaan otteeseen oikein kipeää.. Hyvempi niin, tuo hiljaisuus meinasi jo vähän huolestuttaa :hug:

Mutta ihanaa aamua kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 38+4

Huomenta

En saanut taas eilen aikaiseksi kirjottaa mitään, vaikka roikuin palstalla kokopäivän ja lueskelin kuulumisianne :ashamed: mutta siis täällä ollaan yhtenä kappaleena.

Fearie hieno massu teillä kotona :LOL:

Pulttis pikaista paranemista :hug: harmi kun olet saanut kerättyä kaikki taudit, itselläni oli kaksi flunssaa ja olin varma että kuolen, saatikka jos nyt vielä näillä viikoilla tulisi joku tauti niin voi zeesus.... :eek:

Haikara toivotaan ettei pukkaa hiivaa enää tuohon "jälkitaudiksi" =)

Kalenteri voi ei :hug: noi miehet kyllä välillä osaa :kieh: :kieh:

Dooris mä täällä sitkeäasti odotan että mies tänään tarttuun imuriin, vaikka eilen sitä jo vähän pyytelin, voisinhan minä itsekkin, mutta kun se ei ole enää miellyttävää pyllistellä tämän mahan kanssa, mutta jos mies ei tänään niin sitten on pakko itse :kieh: Hyvä että teilläkin löytyi sopu

Safariina :hug: toivottavasti tänään on jo parempi päivä, saitteko sopua aikaan?

juu olipa säikäyttävä kokemus, toivottavasti kaikki menee nyt hyvin loppuun asti ja että pieni jaksaisi vielä hetken olla masussasi :heart:

(. ) Eilen oli jalkojen turvotus taas ihan omaa luokkaansa, nilkat näyttävät siltä, että nivelsiteet olisivat menneet molemmilta puolilta + että jalkapöydän päällä on jonkun verran turvotusta. Neuvolassa sanoivat viikolla ettei ole vielä huolestuttavaa, mutta eilen nuo olivat jo törkeän kipeät, kun oikein särki. Olen yrittänyt juoda vettä ja pitää jalkoja ylöspäin. Kävely sattuu ajoittain, koska myös jalkapohjissa on turvotusta (?) tai jotain mikä saa kävelyn tuntumaan pahalta. Vähän tässä on ehkä omaakin syytä, en täysin pysty olemaan herkuttelematta, eilen söin 4 turkinpippuria ja muutaman salmiakin...ja illalla kaksi nakkia?? Onko kellään ohjeita ruokavaliosta joka ei turvota? Jos vaikka yv:llä saisi? Muuten söin eilen hedelmiä ja salaattia, joten ei kauhean paha, mutta hedelmiä mätin aika paljon...onhan niissä hedelmäsokeria onko se paha? Tietysti voisin soittaa synnärille, mutta luulen, etteivät edes ota käymään, kun muuten ei ole mitään ongelmia....jalkoja vaan särkee valivalivali....oma kontrolli tuon syömisen kanssa vaan on niin huono ja suoraan sanottuna en pysty sitä hallitsemaan. Alkaa tuntua jo masennukselta...kun ei pysty liikkumaan ja pitäisi vielä olla täysin suolattomalla ja sokerittomalla (?) ruokavaliolla.... :headwall: :headwall: että sen puoleen tämä kaveri saisi jo syntyä, etten aiheuta mitään ongelmia pikkuiselle tällä olotilalla....huolestuttaa. :'(

Hysteerinen rv 37+6

haikara on normaalia että liikkeet vähenee kun tila alkaa loppumaan kesken.
itse kanssa saman asian kanssa viikko sitten pähkäilin, kun 2 päivää oli tosi hiljainen kaveri mahassa.
kysyin sitten naistenklinikalta ja täti vakuutti sen olevan normaalia.
ultrassa oikein eläväinen kaveri vilkutteli ja teki hengitysharjoituksia vaikka juuri 2 edellistä yötä olin miettinyt ja valvonut että onkohan kaikki ok :D

pahoivointia, onko muilla?
mulla aivan armoton pahoinvointi- tai siis ihan kuin oksennustauti olisi päällä. mikään ei tahdo maistua ja jos jotain syö niin ihan sairas olo monta tuntia.
en muista tälläistä edellisissä odotuksissa olleen, päinvastoin. ruoka maistui aina ;) :whistle:

jotenkin nyt tullut sellainen olo että voisi tää kaveri tulla jo ulos. ahdistaa jotenkin tosi paljo tää maha, huonovointisuus, ei pysty kunnolla nukkumaa eikä elämään. :ashamed: jäykkä olen kuin 100 vuotias mummo ja jalat kuin norsulla.
edes tavallinen ulkoilu lasten/perheen kanssa tuottaa suurta tuskaa.. :(
ja siihen päälle tää karmea flunssa ja kurkkukipu.. oujee |O

toisalta taas jännittää että miten sitä "pärjää" sitten 3 kanssa. onko vauva huutaja sorttia vai rauhallinen. meillä kun kokemusta molemmista. esikko oli rauhallinen, nukkui hyvin jne. (tosin kärsi koliikin) mutta kuopus oli järkyttävä huutaja :snotty: ei nukkunut vaunuissa ikänä, ei liikkuvissa eikä missään. sängyssä jotenkin. jo 2 viikkoisena valvoi useita tunteja putkeen ja oli tyytymätön kaveri.
tosin kuopus syönyt aina paremmin, esikko on kultakurkku- joten on nää meidän kaverukset NIIN ERILAISIA että :D :heart: :heart:
joten vauva-aika luonnollisesti vähän jännittää.

että sellaista.
mutta nyt on mentävä maate hetkeksi, lapsille leivät käteen ja sitten mamma ryömii yläkertaan.. :xmas:

moikka ja pikainen merkki, ehdin lukea mutta tekstiä oli tullut niin runsain mitoin etten millään kykene/jaksa kommentoida...

omaa napaa - eilen ajoin sit ikeaan ja takas, autossa 4h.. Ikeassa olin oikeastaan kokoajan jaloillani 11.00-14.30, mitä nyt pikaisesti söin välissä.. ja mitä- ei mitään.. Siis ei juuri muuta ku ehkä hieman enemmän tuli illalla harjoitussuppareita, mut ei mitää muita tuntemuksia joten ei tainnut ikea-reissu mulla nopeuttaa synnytystä tai siis synnyttämään pääsyä. tosin eipä sit tiedä tietty mitä se auton tärinä teki kohdunsuulle.. toivotaan et etenee tää homma. mä en jaksais et menee yli lasketun ajan.

no joo pitää mennä paimentamaan mun murua.

Anu ja mauno 37+1

Huomenta vaan täältäkin.. Suht hyvin sain nukuttua vaikka poika herättikin yöllä kun oli peti kastunut. Ei ehtinyt äiti herätämään vessaan. Toivottavsti pian poika itse oppisi herämään siihen että pitää mennä vessaan pisulle kun tosi hankalaa mennä herättämään toista kun ei tiedä milloin on hyvä aika käydä pissalla yöllä kun aamullakin joskus peti märkä vaikka yöllä on käyty pisulla. Toivottavasti tää pian tästä lähtis rullaamaan, ennenkuin vauva sytyyy..

PulttiBois Paranemisia. Täälläkin taas tuo flunssa riehuu, ja tyttö yskii aika kovasti. Pitäsköhän pitää sisällä tänään varmuuden vuoksi ettei kuumetta tule. Itse viel suht hyvin säästynyt flunssalta *kop kop koputetaan puuta*
Mullakin joskus ilatsin on huono olo, mutta mulla johtuu vissiin närästyksestä tai turvotuksesta. Aamulla sitten onkin kauhea nälkä ja pitä syödä illankin edestä :p

Täällä kansssa jännätään minkalainen vauva on, molemmat vähän itkivät vauvoina muttei paljoa onneksi. Yöllä heäsivät tiehästi syömään ja tutti ei kelvannut kumallekkaan. Aijon silti tutin vauvalle ostaa kun oisi kivempaa että vauva söisi tuttia ainkin välillä kun tuntui että olin noille edellisille lapsille joskus tutin korvikekein kun ne niin tiehästi tissiä imi.
Mutta eipä sitä vauvaa voi pakottaakaan siihen tuttiin =)

Mukavaa Sunnuntai päivää kaikille
-Taika ja masukki 35+6-

Hysteerinen: Mä keksin ihan loistavan jutun turvonneisiin jalkoihin :D Body Shopista saa viilentävää jalkasuihketta ja siihen kun tursottaa ainakin puolet Hirudoid Forte-geeliä ja ravistaa, niin saa sellaista eliksiiriä turvonneille koiville ettei tosikaan! Sitä on myös helppo levittää tän ison mahankin kanssa, sen ku suihkii vaan :) Kannattaa myös tehdä sukkien resoreihin viilto. Itse sain tän vinkin eilen ja kyllä helpotti kun ei ollut enää sukan suu kiristämässä :) Lisäksi kokeilemisen arvoisia ovat tuki stay-upit, ne tuntuu tosi hyvältä jalassa ja mieskin tykkää B)

Meillä oli eilen miehen vanhemmat kylässä ja oli aivan hurjan kiva päivä! Mun pannukakku teki kauppansa ja rahkapiirakka oli aivan uskomattoman hyvää, laitettiin loppukaakku pakkaseen kun mies ei mukamas syö enää herkkuja vaan yrittää saada itsensä timmiin (vieläkin timmimpään ! ) kuntoon kesäksi. Kiva, itsellä kuntosalilla käynti ollut pitkään pelkkänä haaveena :) Taidan olla hieman kade...
Mulla maha ollut eilisestä saakka kummallisen pinkeänä. Se on jotenkin ihan kova ja illalla + nyt tuntuu sellaisia kummia "väristyksiä" pallean seudulla. Mulla ei edelleenkään mitään mielikuvaa miltä supistusten pitäisi tuntua. Jotkut sanovat että ne tuntuvat palleassa, toiset taas kuvailevat menkkamaisiksi krampeiksi (joilla ainakin itselläni oli tapana tuntua alavatsassa) - ota nyt teistäkin selvää! :LOL: Syynä voi tietty olla sekin, että söin eilen aivan liikaa ruokaa ja kaikkia mahdollisia herkkuja :kieh: Mies nukkuu vieläkin. Heräsin kun hän tuli kahden jälkeen yöllä halaamaan mua ja sanoi vain että "uskomatonta kulta, meillä on kohta vauva" :heart: Alkuraskaudessa oli vähän vaikea saada sympatioita osakseen kun oksetti koko ajan vaikka en oksentanutkaan. Tuntui ettei mies ymmärrä/halua ymmärtää helvetillistä olotilaani. Nyt taas tulee jalkahierontaa (siis ihan mieheltä, vaikka pari viikkoa sitten valitin et meidän perheessä sekin ulkoistetaan :LOL: ) ja mies koko ajan kyselee vointiani ja sitä kuinka voisi auttaa. Tuntuu että hänelle raskaus muuttuu todellisemmaksi vasta nyt loppua kohti :)

Nyt kuuluu sängynpohjalta marinaa että miehellä on vatsanpuruja :/ Taidan mennä hieman paijaamaan...

Mitä, eikö todellakaan kukaan ole vielä synnyttämässä? :eek:

huomenta :wave:

eilinen meni viettäessä laatuaikaa miehen kanssa kaksin, en jaksanut enää sitten iltapäivällä konetta avatakaan. limatulppa tosiaan tuli pois. mietin tuossa että olikohan se vuoto pari viikkoa sitten limatulpasta sitten ollenkaan... että oisko ollut limakalvoista tvs kun nyt oli ihan selkeästi tulpan limaa. no tiiä häntä.

Anu lähetäänkö ens viikolla yhdessä Ikeaan, jos se sitten tepsisi molemmille :saint:

hyvä että juu selvisi säikähdyksellä!

ja Hysteerinen turvotukseenhan monet syö esim. ananasta omassa liemessä ja jos sulla ei ole sokereiden kanssa häikkää (eli raskausdiabetesta) niin voit kyllä ihan huoletta syödä hedelmiä niin paljon kuin maistuu.

mä suutuin miehelle viime yönä verisesti kun hän ei halunnutkaan olla enää mun kanssa. olin kironnut kuin merimies unissani ja mies ihmetteli aamulla että mikäs nyt emäntää vaivaa. ja sitten lähdin mukamas suutuksissani Saarijärvelle, minne oli tullut Carriwellin liike jossa myytiin kodintavaroita. mulla oli vauva jo syntynyt ja hänpä olikin niin viksu että viikon ikäisenä osasi sanoa "äiti" ja "nukuttaa" kun nostin rattaista pojan kantoliinaan. uskomatonta miten älykkäitä lapsia mulla onkaan...

vuotaraaputin ja Miska 36+6 (apua, huomenna täysiaikainen :heart: )

Kovastipa oli taas tekstiä tullut
:D

Ihan ensiksi Haikaralle oikein railakkaat syntymäpäivä onnittelut :flower: :flower: :flower: Oinas se on tännekin tulossa ja ite olen myös ikää tulee tiistaina lisää :) Must on ja tuntunu et liikkeet vähentynyt paljonkin,mut eilen kyl ainaki ku kävin synnärillä ni kone piirsi kamalasti liikkeitä,et kai se siel liikkuu,mut en vaa kaikkee tunne :/

Pulttis täälläkin ollu pahoinvointia eilen aamulla helpotti ku kävin vaan työntääs taas sormet kurkkuun :x ei mikään kiva tunne :/

Vuotaraaputin teilläpä hyvin kehittynyt vauva :LOL:

Soittelin synnärille eilen,et mielenrauhan oisin saanut,et mitä se tuolt valuulapsivettä vaiko valkovuotoa?no se kätilö oli sitä mieltä et tuu näytille jos silt tuntuu,myö sit illal siel käytii ja tulos oli ettei se tikku JUURIKAAN värjääntynyt :/ eli ei kai sit lapsivettä ollu epäili et ois tosi löysää valkovuotoo mitä näin lopussa monella ilmaantuu,koko siel olo ajan oli sellain olo et anteeks ku tulin tänne :ashamed: lääkäri sit tutki viel lopuks ja sano et meil ei välitetä vaikka lapsivettä tihkuiski et sitä pitää tulla kunnolla :eek: eipä juuri mieliala noussu ton käynnin johdosta :kieh: tiedettyhän se on et tääl on terveyspalvelut peestä :kieh: mut enpä tonne mee ennen ku tiiän oikeesti et on tosi kyseessä.Käyrillä makasin reilun tunnin enkä siinä kyl tuntenu supistuksia,mut kyl niit sinne piirtyi viiden minuutin välein,istumaa ku nousin ni sit tunsin,ei ne kovin kipeitä oo,mut sen verta kuiteski et tuntee et supistaa =) se siitä (.)

Piitsi 39+1

Oikein hyvää pääsiäissunnuntaita =)

Täälläkin on liikkeet hieman vähentyneet. Yleensä iltaisin ollut armottomat bileet masussa, eilen potku silloin tällöin. Ajattelin pään kiinnittyneen, kun torstaina lääkärissä oli jo melko lähellä.

PulttiBois
minulla on ollut sellaista närästystyylistä pahoinvointia. Varsinkin iltaisin tahtoo mennä nälän tunteen kanssa sekaisin. Koko ajan tekisi mieli syödä jotain, varsinkin kiivi, appelsiini ja corn flakesit maistuu :p Paranemisia sinne, kurjaa flunssassa olla viimeisillään (ihan niinku jo yksistään toisessa ei olisi tarpeeksi).

Tässä tuntee itsensä kyllä melkoisen "erilaiseksi nuoreksi", kun ei vielä yhtään tunnu et haluaisi synnyttämään. Tosin viikkojakin vasta 36+4, ei tässä vielä tarvekaan ole. Tällä hetkellä nautin täysillä raskaudesta ja lähestyvä masusta luopuminen tuntuu jopa haikealta.

Täytynee alkaa kattoon formuloita, mies tuossa on koko ajan höpöttänyt, ettei saa käydä sellaisilla sivuilla, joista näkee tuloksen. Minäkun kuitenkin jossain välissä sen vahingossa paljastaisin :$

Mariaana 36+4

Haikaraa unohtui onnitella, joten onnea synttärisankarille :flower: :flower:

Katariina ei mulla sukat paina, villasukkia pidän kotona niistä ei jää jälkiä :D tietysti voisihan sitä lähteä tiistaina shoppailemaan mainitsemiasi sukkia, mutta onkohan ne kalliita? Tavallisia polviin asti olevia tukisukkia mulla on, mutta nekään eivät tunnu enää mukavilta :(

Vuotaraaputin ei oo sokereiden kanssa ollut mitään häikkää, joten tein reippain mielin juuri hedelmäsalaatin johon tuli paljon ananasta :D ja söin salaattia (siis tavallista, hedelmäs. odottaa vielä jääkaapissa) ja sen kanssa kanaa (maustamatonta) joten toivoa sopii, että jalat jälleen vähän palautuisivat normaaliin kokoonsa....toivoa tietysti voi mitä vaan :LOL:

Mariaana mä just katoin formuloiden tuloksen, mies ei kuulemma halua tietää. Inhoan kokoformuloita joten pieni piru sisälläni tahtoisi huutaa että mikä on niiden lopputulos :LOL: :LOL:

Piitsi hyvä että kuitenkin kävit, niin sait mielenrauhan. Oon sulle ihan kade siitä että uskalsit, itsellä välillä näiden turvotusten takia meinannut usko loppua, mutta en ole kehdannut soittaa synnärille...en tiedä miksi.

Bongasin netistä kivan pätkiskakku ohjeen, tekis mieli kokeilla...kukahan sen taas syö..minä yksin tietysti B)

Olen muuten ostellut nyt huutiksesta ja kaupasta sen verran kestovaippoja että pääsen kokeilemaan, eniten jännittää se että miten vauvan peppu kestää ja miten osaan valita oikeat materiaalit ettei vauva kärsi tyhmyydestäni. Mutta kyselen täältä sitten viisaammilta, täytyy varmaan "anoa" jäsenyyttä kestovaippakerhoon....

Mutta palataan taas...

Terkuin tänään aktivoitunut Hysteerinen (37+6 edelleen)

mies tuossa tuumasi ennen töihin löhtöä että näinköhän me saadaan pääsiäisvauva!?!? :eek: *ei kai vielä*

sanoi että näytän yhtä kipeältä ja huonovointiselta kuin aikoinaan kuopuksen kanssa
-> seuraavana yönä meni lapsivesi ja se oli menoa sitten.
tosin kuopus syntyi tasan 40 viikolla, mutta esikko tullut 36+ jo.

tää ei ole närästystä, kuten joku "epäili". en osaa sanoin kuvailla.. kamala olo. oksettaa, joka koloon sattuu, vauva todella liikkuvainen- jotenkin tosi levoton ollut yöstä saakka. siihen päälle pierettää ihan hirvesäti, kamalaa paineentunnetta hanurissa- tuntuu et pas.ka lentää mutta mitään ei tule..
no, onneksi viikkoja näinkin hyvin jos tästä nyt lähtö tulisikin..
nyt nukkumaan kun kuopuskin meni.. :snotty:

tämän päivän saldona on tee, ihan pieni leipäpala ja lasi mustikkakeittoa. ja karmea väsymys 24h. ei kivaa... :(

pulttis ja tyttö 35+1 :heart:

Lumisadeterveisiä!

Pahasta olosta joku kirjoitteli. Itsellä on ollut tänä aamuna todella yökkö olo. Nälkä olisi, mutta mitään ei tee mieli. Aamulla tosin heräsin pääkipeään, mitä ei ole ollut moneen kuukauteen, joten voipihan se yökkisolo johtua siitäkin. Tai väsymyksestä: join taas eilen saunalimpparia ja ramppasin vessassa yöllä sen kuusi kertaa. Nyt tuntuu siltä kuin ei olisi nukkunut ollenkaan.

Valkkaria valahtelee koko ajan pöksyyn. Öisin sitä ei ole koko raskauden aikana tullut, mutta viime yönä piti käydä laittamassa ihan pikkarisuoja housuun, kun oli niin ällön tuntuista nukkua housut märkänä. Valkkaria tulla lorotteli siis silloinkin, kun olin makuullaan. Koostumus on aika vetistä, mutta mun mielestä ihan selvää valkkaria, kun sihtaa mustista pikkareista!

Supistuksia myös joku täällä mietiskeli. Heräsin viime yönä melkein heti vessareissun jälkeen, kun alamahaa poltti juuri kuin menkoissa. Painasin sit mahaa ja kivikovahan se oli. Polttelu oli epämukavan tuntuista, mutta sen kesti. Mietin vain, että oikeissa synnytyskivuissa tuo polttelu pitää varmaan kertoa 100:lla, joten en tiedä, miten sellaisten kestää. Itseasiassa synnytyksessä taidan jännittää eniten sitä kipua. Tietty on sitten ne repeämät jne., mutta niitä en halua edes miettiä. Melkein kaikki sukupolvet ennen minua ovat ilman kivunlievityksiä synnyttäneet, joten itsellä on toisaalta "turha" pelätä koko tapahtumaa.

Taidanpa lähteä tästä syömään lopun pullapitkosta, pullahiiri, kunolen :p

Mukavaa päivää kaikille!

Mavi 37+4

Heippa!

Kiitos kaikille haleista! Saatiin vielä vähän kinaa illalla aikaiseksi, mutta no joo se siitä nyt toistaiseksi, tänään oltu ihan hyvissä väleissä taas vaihteeksi.

Pulttis, mulla kans samanlaisia oloja, jotenkin huono olo, jotain tuntuu lorisevan mutta ei kovin paljon eikä mielestäni todellakaan lapsivettä, alavatsalla sellainen "tätiä" enteilevän oloinen olo, välillä supistaa hiukan... ja väsyttää kauheasti vaik ihan hyvin nukuinkin. Silti en mitenkään elättele toiveita, että tässä kohta on menoa, kun esikoinen olisi syntynyt tästä yli kahden viikon päästä. Välillä ottaa pikkuinen spurtteja tuolla masussa, vaikka välillä on hyvinkin rauhallisesti.

Haikara, onnittelut synttärisankarille! :flower: =) Kyllä se tosiaan tyypillistä on, että näin loppuvaiheessa vauva ei enää samalla tavalla möyri ja kääntyile kuin aiemmin.

Pääsiäispöytää äkkiä kattamaan, huutaa mies keittiöstä :wave:

Muistan sut tältä kaksplussan palstalta aiemmin, sulla oli aina kivoja juttuja ja huumorityyppi olet muutenkin: )Teille jo kolmatta odotetaan, Onnea kohta syntyvästä vauvasta! Meillä touhuaa 7 kk vanha Tyttö, aivan ihana tapaus on, ja sai nimekseen Emmi: ) Koitahan jaksella siellä ja pikaisia parantumisia: )

Meille syntyi pikku prinssi: 19.3 klo 8.01, painoa pojalla 3290g ja pituutta 51 cm!

Synnytyksestä sen verran: Yöllä kahden aikoihin heräsin siihen, kun jotain lirahti housuihin, no menin vessaan ja siellä varmistu että lapsivettä tihkuu!Soitin mummolle ja hän tuli isommille lapsille ammaksi ja me lähetiin ajeleen synnärille päin!Autossa rupesi supistelemaan noin 5 minuutin välein, muttei hirmu kipeesti!Synnärillä oltiin kolmen jälkeen ja oli noin 3 senttiä auki ja kanavaa sentti jälellä!Supistukset hiljalleen voimistu, muttei olleet kauheen pitkiä, kävin suihkussa ja kauratyynyllä pärjäilin!NO seittemän aikoihin rupesi jo olemaan sellanen olo että tarvin helpotusta, kätilö tutki tilanteen kohdunsuu oli 6-7 senttia auki, soitti sit lääkärin antamaan kohdunkaulan puudutteen!Oliki jo 9 senttiä auki ja kohta tulikin ponnistamisen tarve ja kun vauvan sydänäänet heikkeni, niin piti yrittää ponnistaa nopeaa!Vauvalla oli napanuora kaksi kertaa kaulanympärillä ja joutui jonkun aikaa olemaan happikaapissa!MUtta kaikki hyvin!
Synnytyksen kesto: avautumisvaihe 5 tuntia 42 min, ponnistusvaihe 4minuuttia ja jälkeisvaihe 6 minuuttia!NIin ja synnytin jakkaralla!Eilen päästiin kotia!

Täällä äiti, isä ja sisarukset vauvasta todella onnellisia! :heart:

Yhteistyössä