***Huhtihiput 2008 Maaliskuussa Vol2***

terkut äitipolilta. pojalla kokoa 2,7kg eli nyt ois sitten KESKIkokoinen. muuten aiheutti äidille vähän huolta eilen kun ei pitänyt iltadiskoa ollenkaan. jotenkin tuli yöllä kun valvoin, sellainen vakaa tunne että "ennen maanantaina synnytän". sitten nauratti että joo, se tunne kerkiää iskeä vielä MUUTAMAAN otteeseen :LOL: :heart: poika muutenkin kyllä nyt vähentänyt liikkumista, varmaan aika ahdasta.

muuten kaikki ok, limatulppa tosiaan ohentunut huomattavasti ja sormelle oon auki. tiiä sitten mitä se tarkoittaa.

anteeksi, nyt tuli ihan omaa napaa :ashamed: niin kauhea väsymys etten jaksa lukea muitten juttuja paljoakaan.
 
Neuvolasta lääkärisellaiselta kuulumisia:
Ulkosuu sormelle auki, paikat pehmeänä MUTTA vielä 3cm kanavaa. (Galluppia, miten uudelleen synnyttäjillä muilla on ollut?) Kysyin sit et no, mitäs se meinaa.. Niin uudelleensynnyttäjällä ei lupaile mitään et tulis ennen, ihan normaali tilanne (nyt jo toivon ettei mene yli la:n). Ainoo mitä se lääkäri sit sanoi oli et jos alkaa syntyyn niin ei muuta ku tervetuloa synnyttämään. Ota sit siitäki selvää.
Kysyin painoarviota, ei osaa tehdä oli vastaus.. Siinä se lääkärin osuus sit olikin, äkkiä ulos ja seuraava sisään.
muut kuulumiset
paineet loistavat 123/74
painoa tullut 560g/viikko, yhteensä 8,7kg.
sf-mitta 32 (vähän yli keskikäyrän mutta paljon pienempi ku esikoiselta näillä viikoilla)
rt hemppaa ei mitattu, unohdin pyytää
sykkeet noin 160, mut kävi kuulemma 170:ssäkin (ei vissiin tykkää ku äiti makaa selällään, ennen sykkeet ollu alle 150)
Seuraava neuvola 2 viikon päähän siks ku mulla oli kaikki niin hyvin.
Nyt vaan harmittaa ku mun kans ei oo kukaan vielä puhunut sanallakaan synnyttämisestä. Aina vaan otetaan äkkia kaikki arvot, kysytään et onko kaikki ok - on... Ja sit seuraavaa aikaa ja ulos. Nytkin oli viime kerrasta 3 viikkoa joten en jotenki ees osannut kysyä mitään..


Jo-hanna :hug: ei taida kyllä olla terkan asia päättää miten synnytät!!
Ja tosiaan se on tosi ettei noi nopea painonnousu ole ku nestettä.
Pulttis :hug: enpä osaa edes mitään lohduttavaa sanoa. toivottavasti pääset pian asian yli.
Marika täällä oliki eilen niin kevät (+7) että sillä mä vähä innostuinki ku oli taivaski pilvetön... Ei ne varmaan ristiäisiin puhtaana pysy, mutta onpa siistit ainaki esikoisen synttärien aikaan, pidetään ne 29.3. sukulaisille ku mullahan on laskettuaika tasan samana päivänä ku esikoinen tuli maailmaan 2 vuotta sitten.

Ja sit itselleni muistutukseksi että lukeminen jäikin Marikan viestiin.

...lähdetään potilas keuhkokuumeista tai siis hänen tyttöä hoitaan vaihteeksi niille kotiin niin saa heidän isi mennä töihin tms jos haluaa.

Anu ja mauno 35+4
 
Varasto siivottu.. huh huh. Oli onneksi paljon pienempi urakka kuin luulin. Meillä on tuolla yläkerrassa kaksi makuuhuonetta, joissa ei ole vielä pintoja ja ne toimivat varastoina. Siirrettiin siis miehen kanssa varastotavarat toiseen päätyyn taloa, että saavat sitten jossain vaiheessa kapistella kattolevyt valmiiksi. Kävin samalla kaikki laatikot läpi ja selkeytin vähän systeemiä. Niin ja sain ikkunan eteen tilan taimille. Nyt pitäisi vielä istuttaa ennen laitokselle lähtöä :D

Jo-hanna älä anna kommenttien masentaa. Olen samaa mieltä, et tuo 2,5 kg parissa viikossa ei ole paha. Viime raskaudessa tempaisin 35 viikolla 1650g painon nousun, eli tasan kahdessa viikossa oli silloin tullut 3,3kg :D
Nyt taas on valitettu lähes koko ajan liian pienestä painon noususta (vaikka kokonaisuudessaan on nyt tullut 10 kg), eli kyllä ne näyttävät jotakin valittamista aina keksivän. Ja itelläni on vieläpä tosi mukava terveydenhoitaja, eli ei auta valittaa :ashamed:

Meillä mies on metallialalla. Väsäävät pääosin rekkojen hiekkalavoja.
 
Terve kaikki!

Aikani ihmettelin edellisen pinon toimimattomuutta, kunnes tajusin katsoa tuolta Odotusajan alta muita aiheita, ja sieltähän me löydyttiin! Kiitos Hysteerinen uudesta pinkasta! Paljon siis ehtinyt tulla tekstiä sitten viime kirjoittaman, vaikka siitä ei niin kovin kauan olekaan, ei varmaan muista kaikkea kommentoida...

Puella, olisinkin vaan minä, joka eka jakautuu... vaan tuskin kuitenkaan, vaikka hermot voivat tähän odotukseen kyllä mennä totaalisesti ekana. Jotenkin en jaksais tätä tämmöistä välivaihetta sitten ollenkaan. Toisaalta odotus lähenee loppuaan, toisaalta taas voi mennä vaikka kuinka älyttömän monta viikkoa vielä. Supistelee kävellessä ja välillä muutenkin, mutta en heräile yöllä supistuksiin tms. Pitkä istuminen niitä supistuksia myös tuottaa, mutta ei kai tässä silti vielä synnytys kovin lähellä ole. :( Mä muuten näin unta, että eka synnyttäjä meistä oli Heilin ja Vuotaraaputtimen risteytys :LOL: Hassusti unessa joskus henkilöt sekoittuvat.

Hämy, toivotaan nyt, että asiat siitä järjestyvät... Jännä tilanne kuitenkin :hug: Onneksi viikkoja on kuitenkin jo kivasti koossa.

Jo-hanna, samaa mieltä kuin joku muukin, että tuo painonnousu ei mistään läskistä johdu, eli ei lenkkiä =) :hug: Outoa, että terkkari siitä rupesi pälättämään. Turvotustahan se saattaa olla, ja siihen juominen auttaa (auttaisi, voin sanoa omalla kohdallani, kun oon huono juomaan). Ymmärrän, että terkkari halus vain kertoa sairaalan kielteisestä asenteesta sektiota kohtaan, jos kysymys perätilasta, mutta hänhän ei tosiaan siitä päätä ja luulisi äidin saavan asiaan vaikuttaa. Ei kiva, jos loppuodotus tuntuu kurjalta vain siksi, että pelkää joutuvansa synnyttämään aivan toisella tavalla kuin haluaisi. :|

Pulttis :hug: Onpa hyvä, että teillä työpaikalla ymmärretään tuon kuolemantapauksen aiheuttamat ahdistukset ja saitte ihan ammatti-ihmisiä paikalle. Olet saanut käsiteltyä asiaa, ja ehkä muistot alkavat helpottaa hiljalleen. Töissä olet tosiaan jaksanut pakertaa niin ihailtavasti, että älä ainakaan yhtään sitä mieti, voitko jäädä nyt pois. :hug:

Sh07, ihanaa kun susta pidetään huolta, kuulostaa mahtavalta terkkarisi!

Ja omaa napaa, ei kuulu mitään muuta kuin älytöntä potutusta, on vaan pinna niin kireellä tämän odotuksen kanssa, etten osaa mitään edes mistään muusta sanoa :kieh: Pelkään, että menee yli lasketun ajan ja sitten oon täynnä raskausarpia ja oon kiukuissani repinyt tapetit seinistä jne. :D Oonko ainoa, jolla välillä iskee armottoman kärsimätön olo? Oikeasti tuntuu, että kun en varsinaisesti tästä mahankannosta ole erityisesti puoleen vuoteen nauttinut (ja sitä ennen huono olo esti nauttimasta kaikesta), ei jaksais enää yhtään! Anoppi kysyi, miten olen jaksellut ja tuntuuko isolta, ja mä aika kärttyisästi siihen, että ei yhtään, pienempi olo kuin ikinä. Valivalivalivali, anteeksi ja kiitos kun sai urputtaa. :ashamed:

Ompelemaan sitten = päästämään vähän höyryjä pihalle. Yritetään nyt nauttia kuitenkin,
t. Kalenteri ja Paapau 36 + 5
 
Vielä: Anu, mulla oli toisinpäin eli lyhentynyt 2,5 senttiin (3 sentistä ), puoliksi pehmentynyt ja kiinni. Eikä mullekaan lupaillut mitään aikaistetusta aikataulusta, mokoma :D Uudelleensynnyttäjä siis olen mäkin.
 
Kalenteri, et ole todellakaan ainoa kärsimätön täällä, sen voin sanoa varmasti monenkin puolesta. Itsellä heittelee mielialat päivästä toiseen, vakiona on nyt se, että joka toinen päivä hymyilyttää ja joka toinen potuttaa. Tänään on tuo potutuspäivä :ashamed: Siitä huolimatta sain tekaistua aamupäivällä pellillisen omppupiirakkaa ja aloitettua Joannan mainitseman mullituksen: tällä erää energia riitti yhden kukan jakamiseen ja mullitukseen. Jos huomenna sitten olisi taas parin kukan vuoro.

Ikkunoita ei ole tullut vielä mieleenkään pestä, kun elellään täällä pohjoisessa. Ennen kastajaisia ne on kuitenkin saatava puhtaaksi, joten eiköhän se äitin apu ole silloin tarpeen. Muutoinkin taidan kysyä äitiä apuun, josko hänen kanssaan saataisiin värkättyä kastajaisruoat ym. kasaan. Eiköhän ne ikkunatkin menisi siinä samalla!

Heilillä oli todellakin massu jo laskeutunut. Itsekin aina aamuisin pukiessa katselen, josko maha olisi valahtanut alaspäin, mutta samalla paikalla se jököttää edelleen. Tosin usealla tutulla laskeutumista ei ole tapahtunut ollenkaan ennen syntymää...

Anuu mietti noita kohdunkaulan pituuksia ym., ja minäkin pohdin samaa, mutta näin ensisynnyttäjän näkökulmasta. Mullahan oli eilisen lääkärineuvolan mukaan kaulaa 2 cm, kohdunsuu selkeästi pehmeä ja sormelle auki. Innostuin ihan, että yes, kehitystä on tapahtunut, mutta lääkäri sanoi, että raskaus voi jatkua helpostikin tuollaisena yliajalle asti. HÖH! Vauvan pää oli kuitenkin jo aika alhaalla, mutta liikkui vielä, joten ei ollut kiinnittynyt. Kärsimätön, mikä kärsimätön... :ashamed: Vaikka omalta osaltaan alkaa se synnytys hieman jo pyöriä mielen päällä kipuineen ym. kaikkineen, niin siitä huolimatta olisi mun mielestä jo aika saada vaaveli maailmaan.

Mutta nyt ruokaa laittamaan raskaan työn raatajalle. Joanna taisi kysellä miesten ammateista: mun miekkonen on kunnossapidon alalla esimiehenä.
 
moroo =) (vauvauutisia jo odotellaan malttamattomana ..kuka on eka...kyllä varmaan jo ensiviikolla eka vauva syntyy??)

kiitti uudesta pinosta!!

mulla oli eilen neuvola ,kaikki ok. rr kohtuullinen 147/88 ja toka mittauksella 136/84 pissa puhdas, painoa 300g/viikko (yhteensä joku 6kg) sain kehuja kun ei ole tullu "liikaa" painoa... sitä kun on ennestään. :ashamed: hb 129, vauvan :heart: siellä 150 lukemissa, sf 33 . ensviikolla äippäpilikontrolli ja sitä ennen toksemia kokeet ja paasto vs.

tyttö on tervehtynyt ja on tosi super ihanaa,kun nukkuu yönsä hyvin..saapi äippäkin nukkua ihan ruhtinaallisesti. ja tämä valoisuus tuo kyllä lisapirteyttä. =)

mulla on ollu jo monen monta kuukautta nuo nivuset ja lonkat ihan tulessa... välillä on tosi vaikeeta päästä sänkyyn tai sieltä ylös. yöllisiä pissareissuja on kyllä vähintään se kaksi...melkeen housuun lorahtaa,kun yrittää pungertaa itteänsä ylöspäin.
odotan kyllä autuudella sitä tunnetta,kun synnytyksen jälkeen saa ekaa kertaa nukkua taas selällänsä!

eipä tänne kummempia.... pikanen käynti koneella... tarttis täytellä tytölle osa-aika hoito hakemuksia :wave:

anteeksi kun en kerkiä kommentoida teitin juttuja.

hilppahemulin äippä rv 33 (voi kun tuntuu että muut on ihan hirmusesti edellä! )
 
Kalenteri
en enään ole antanut itselleni syytä epäillä etteikö olisi minun aika poistua takavasemmalle töistä.
joka päivä töissä saan kuulla työkavereilta miten olen heidän mielestään ihan hillitön :D he siis vain pyörittelevät silmiään kun taas ja taas saavun töihin maha joka päivä isompana, jalat kuin norsulla turvotuksesta johtuen, närästäen, milloin mitäkin..
viikkoon en ole suihkuttanut/saunottanut ketään, muuten olen aika samalla tavalla halunnut osallistua työntekoon.
joten kyllä mä tämän viikon ennen äitiysloman alkua menen päivä kerrallaan.
ei vaan malttaisi jättää työkavereita :ashamed: ne on niin ihania ja tukeneet mua niin km johdosta kuin tässä raskaudessakin kaikella tapaa. :heart:
mutta aikansa kutakin, pian mä sinne jo pääsen takaisin ;) :whistle:

kuka lie kyseli miehen ammattia.
tällä hetkellä mies ollut 5v kiinteistöhuollon alalla töissä, viime vuoden marraskuussa rupesi yrittäjäksi sillä saralla. hoitaa siis lvi, paska ja putkihommia kaiken muun lisäksi.. :D
sitä ennen oli hoitoalalla, muutamaa"kurssia" vaille ensihoitajahan tuo alunperin on ollut :p

saatiin meidän digikamera toimintaan parin kk tauon jälkeen. ja ajattelin ottaa kuvan tästä pömpöstäni. ja kuva kertoo varmasti kaiken.. se on iso eikä musta ainakaan lasketunut millään tavalla. :xmas:

katsotaan saanko sen tännekin. ja siis otettu tunti sitten ja tänään rv 33+4 menossa..



no niin. siinä se kaikessa kauheudessaan on :xmas:
musta tuntuu että livenä se on paljon isompi, mies ainakin meinaa pyörtyä kun vaatteet riisun :LOL: tai jospa pyörtyy kauheudesta :kieh:
tiedä sitten.. :saint:

pakko lähteä rennietä metsästämään, närästää ihan kauheasti kyllä :x

 
Heippa täältäkin;-)

Neuvolalääkäri takana. Lääkäri oli vaihtunut, sellainen nuori tyttö, ihan mukava kylläkin, eikä napissut edes painonnoususta, sanoi vain, että kyllä ne siitä sitten lähtee ;)

Hb 123
Verenpain e 109/71
Paino +600g/vko
Sf 32cm
Liikkeet ++

Muuten ei oikein osannut kertoa mitään, mikä olisi yhtään piristänyt. Sanoi kyllä, että kohdun suu selvästi pehmennyt, mutta kohdunkaula ei vielä lyhentynyt. Kun kysyin, tarkoittaako sitä, että yliajalle mennään, sanoi, ettei välttämättä, että periaatteeessa voi tulla ihan koska vain.. Mutta ellei kohdunkaula ole edes lyhentynyt, kyllä se niin taitaa olla, että tässä sinnitellään tuonne rv42 asti |O Ei naurata enää yhtään :/

Kysyin muuten terkalta ja lääkäriltäkn vielä tuosta ruokasoodasta, ja molemmat sanoivat, että josko sitä nyt pari coctailia päivässä ottaa, ei ole yhtään vaarallista. Eli mie jatkan siten, sitä järjetöntä närästystä en todellakaan enää takaisin halua :p

Miesten ammateista oli galluppia. Meillä mies oli kanssa nörttiosastolla, ennen kuin vuosi sitten otti loparit, vaihtoi alaa ja nyt on pistänyt pystyyn kuljetuspuolen yritystä. Eli ei ole herraa pahemmin kotosalla näkynyt tässä viime aikoina :/

Mutta nyt koiran kanssa pihalle ja päätä tuulettamaan, meni kyllä vähän fiilikset miinuksen puolelle, kun kuuli tuon tilanteen, mie niin toivoin, että saisi syntyä ihan vaikka heti
:/ No, eiköhän tämä tästä, hain lohdutukseksi levyn fazerin tummaa suklaata, kohta on jo parempi mieli :p

Dooris ja Väinö 37+0
 
perhana mun teksti hävis...

Mun mies on ammatiltaan putkiasentaja

Limoista; Mulla tuli eilen limaa, jossa oli verisiä viiruja ja tänään kellertävää limaa :x :x Johtuuko lie siitä kun sörkkivät useaan otteeseen siel sairaalassa...

Tää mun maha on niin huvittava kun on niin alhaalla....Mitähän sekin oikeastaan tarkottaa...

Pulttikselle :hug:
 
Heipat täältäkin

Kamalasti tullut tekstiä, sit eilisen illan jälkeen, mut hyvä hyvä ;)

Muistankoha kaikkea lukemaani no yritetään.

Dooris-71 Joo mä kyl meninkin sen läppärin kanssa sinne liikkeeseen ja sanoin et nyt kaupan purku tai sit saman hintainen toinen kone tänne, mulla menee tän kanssa hermot :kieh: No eikös mitä ni sithä se perhanan masina toimikin :eek: Ja kuulema kaks viikkoa on norm. korjaus aika, tiedä sit, soitin kyl sillon ku laite oli huollossa sinne ja valitin puhelimessa :kieh:
[/b]Jo-hanna :hug:

Hämy71 Toivotaan et kaikki järjestyy ja pikkanen nyt pysys vielä sisällä :hug:

Miesten ammateista ollut puhetta. Meidän ukko on ajanut rekkaa jo kohta 17v. nyt siis ajaa puurekkaa, ammatiltaan on peltiseppä mut niitä hommia ei oo tehny päivääkään ;)

Pulttis kiva et sait saikkua ja saitte puhuttua asiasta töissä ammattiauttajien kanssa :hug:

Baby dream ja "Topi" 34+2
 
Hei taas,

kiitos Mavi myötäelämisestä, lohdullista toisaalta, että odotukseen välillä pottuuntuneita on täällä muitakin. =)

Niin, miehen työstä oli kyselyä: tuo meidän on sähkösuunnittelija eli suunnittelee trukkien sähköjärjestelmiä. "Vapaa-ajanammatikseen" toimii keikkakuvaajana (häät, hautajaiset jne.) ja muutenkin kuvamyyntiä ja muuta kuvaamista harrastaa pikku kuvatoimistonsa kautta.

Dooris, niin kai se yksilöllistä on, kuinka nopeasti nuo muutokset tapahtuvat. Esikoisesta mulla vastaavassa lääkärineuvolassa ei ollut mitään muutosta edelliseen tapahtunut, paitsi vähän pehmentynyt, ja ainoa mitä lääkäri sanoi oli, että sen näkee, ettei lapsi synny nyt. Jollain sitten tapahtuu ripeästi, kun on tapahtuakseen. :hug: kuitenkin. Ymmärrän tunteen viimeviikkoisen neuvolalääkärikäyntini kautta - tosin mulle sanoi, että ei tämä vielä parin viikon päästä synny. :| Vaan onhan noita arvioita mennyt pieleen aiemminkin kai.
 
niin ja mulla oli kanssa kohdunkaulaa jäljellä käsittääkseni se 3cm. anuko sitä kyseli? käsitin että se ei vaikuta siihen missä vaiheessa synnytys alkaa, MUTTA voi nopeuttaa synnytystä tietenkin kun on jo valmiiksi vähän auki. Dooris hei, toisaalta, tilanteet ja synnytykset on kaikki niin erilaisia. Mineaa odottaessa maanantaina oli paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä vaikka kuinka paljon - ja neitipä se syntyi sitten tiistaina :whistle: että ei se auta kun odotella ja katsoa miten käypi.

käytiin siellä VauvaPOPissa. mukaan ei tarttunut tällä kertaa kuin ilmapallo Minealle.

ja Peikko on kokki.
 
Piitsi82: mä oon 170cm.

Mun täytyy edelleen vaan ihmetellä tätä uutta oloa, en oo vuosikausiin voinu näin hyvin. Aivan kuin valtava painolasti ois otettu harteilta pois.

Mun mies on lvi-asentaja.
 
Täältäkin lääkäri kuulumisia.
Anu,mulla sama tilanne.Kohdunsuu sormelle auki ja pehmentyny.Kanava jäljellä.Mutta tunsi vauvan pään aivan alhaalla ja meinasi että ei mene yiajalle ainakaan.Voisi kuulemma syntyä piankin.En kyllä itse usko että vielä tulisi mutta eihän sitä tiedä.Uudelleen synnyttäjä siis myös.Aika erilailla ne lääkäritkin näköjään voi sanoa. :|
Mulla on kanssa maha valahtanu selvästi alas.Sf-mitta oli kutistunu sentillä,on nyt 34.

Mies on nyt töissä kauenpana ja on yötä pois.Onneks harvinaista,siis että on yötä pois.Mä saan taistella näitten muksujen kanssa.Nää ilta riehumiset on sit ihania! :kieh: joten jää kommentoinnit nyt.
Heilin masu on selvästi laskusuuntainen. :D


Vishy,muksut ja masu 36+5
 
Moi kaikille, tulin tervehtimään pitkästä aikaa! :wave:

Jänniä aikoja jo elellään ja toivottavasti viikon päästä on jo syntyneet -lista aloitettu. Eikös jollain ollut jo pian sektioaikakin.

Doorikselle kannustukseksi, että kyllä se vauva voi alkaa tulemaan, vaikka kohdunkaula olis 3cm ja kiinteä. Varsinkin ekalla kerralla. Kovin on yksilöllisiä nämä jutut. Itselläni alkoi kohdunkaula lyhenemään ja pehmenemään vasta pari päivää ennen esikoisen syntymää, kun supistuksiakin tuli jo säännöllisesti. Tiedän tämän, kun ehdin käydä synnärillä kopeloitavana pariin kertaan, ennenkuin synnytys kunnolla käynnistyi. Vauva syntyi silti 39+6. Eli toivoa on. =)

Voimia kaikille!
t. minttu ja Lempi 37+2
 
sh on sulla sit tota vartta 10cm enemmän ku mulla tota masua kasvatella,tosin eihän se kaikilla kasva kamalaksi ainakin anopin sanojen mukaan hänellä ollut tosi iso maha ku on lapsiaan oottanut,sen takia se kai veikkailikin mun synnyttävän jo tammikuussa,ku mulla oli jo tollanen maha ku sulla nyt ni viikolla 24,jos ei jo isompiki :( muuten en kyl muistais mut on noit hääkuvia tullu kateltua ku sain ne vihdoin viimein tilattua =)

Meillä mies on rakennusalalla,en nyt tiiä hetken virallista nimikettä,mut jotai tuo kovasti koittaa rakentaa
 
sh07: Mukavaa lukea, että voit hyvin. Puhuminen tekee kyllä ihmeitä. Mun oli pakko kommentoida tuota sun mahaa, kun meillä on sama laskettu aika ja pituuskin sama. Sun maha on tosi nätti, tohon verrattuna näytän siltä kuin odottaisin vähintään kolmosia. Äitipolin lääkärikin sanoi maanantaina, että on sulla melkoinen tuo maha.... No kai se joskus lähtee....

Laylah ja :heart: Onni 33+6
 
Terveisiä äippäpolilta. Menin sinne punktioon ja turhaan ehkä hermoilin alkuun sitä. Pikkasen nippasi, mutta sen kesti. Tuloskin valmistui tuossa iltapäivällä ja lääkärien päätöksellä, sektio tehdään ylihuomenna (14.3.) eli keuhkot olivat tuloksen mukaan kehittyneet. Viikothan mulla on silloin 35+5 eli vähäiset on, mutta riittävät. Painoarvio oli n. 2kg. Pieni poitsu on siis tiedossa. Eivät halua ottaa riskiä, että supparit (vaikkakin harjoittelusellaiset) aiheuttaisivat repeytymisen, koska se on iso mahdollisuus, jos vielä odoteltaisiin. Eli tämä typykkä lähtee osastolle huomenna ja perjantaina on käärö sitten maailmassa :) . Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Ajatukset risteilee nyt suunnasta toiseen. Toisaalta tuntuu hyvältä, ettei turhia riskejä oteta, toisaalta hiukan haikealta kun tästä kaikesta tuleekin sitten mennyttä aikaa yllättäen. Sterilisaatio tehdään samalla, koska neljättä lasta ei lääkärit enää suosittele, joten se on sitten finito tämä vaihe mun elämässä :( . Vaan onhan meillä sitten kolme ihanaa muksua, kaksi tyttöä ja tämä yksi poika. Enempää ei kait uskalla edes toivoa :D .

Palailen vielä kertomaan kuulumisia jahka kotiudun sitten n. viikon kuluessa, ellei mitään uutta ilmaannu. Kaikille hyvää loppuraskautta ja ihanaa oli lukea teidän ajatuksia ja jakaa niitä (vaikka loppu menikin meitillä hiukka taka-alalla) :wave: .
 
sh07 mukava kuulla et parempi olo.
Mies on myyntijohtaja, b-to-b..
Hämy taitaakin sit olla ensimmäinen kuka nyytin kotiin saa! :flower: :hug: Onnea koitokseen ja toivotaan ettet joudu oleen kauaa pienen kanssa sairaalassa. Ja siis peukkuja ettei pieni joudu oleen pitempään sairaalassa ku mammansa. Puhuttiinko sulle joutuuko vauva jäämään aluksi osastolle?
 

Yhteistyössä