Moikka!
Pikaiseen käyn täällä kurkkimassa, kun mummi (äitini) leikkii tuolla Anton kanssa.
Piti kommentoida äiti- ja anoppiasiaan. Oma äitini on sellainen omalla tavallaan hyvin lämmin ihminen, ei mikään ylitsepursuavan sydämellinen eikä ainakaan hössöttäjä mutta erittäin aito ja lapsen kanssa hienosti toimeen tuleva. Äidillä on mielestäni aika terveitä periaatteita lapsen hoidosta mutta jättää tilaa omillekin mielipiteilleni. Esimerkiksi on tiukka siitä, ettei ota ihan pientä lasta yökylään, ja olen itse taipuvainen ajattelemaan samoin, ei pientä lasta yöhoitoon. Toisaalta välillä harmittaakin se, että äiti ei jaksa töiden ohessa kovin paljon poikaa hoitaa, meillä välimatkaakin jonkin verran, ei niin että usein tarttiskaan, mutta tietysti ois kiva kuulla, että pojan kanssa ois aina kiva olla... Mutta hän on lastentarhanope ja hoitaa työkseen mukuloita, ei siinä tarvitsekaan koko ajan jaksaa vapaa-ajallakin. Nyt kun esikoinen on isompi, äitikin näyttää hoitavan poikaa oikein mielellään, kun tilaisuus tarjoutuu.
Anoppiin suhteeni on vähintäänkin ambivalentti, hän on toisaalta juuri sellainen helppo ihminen, sydämellinen ja ylitsepursuavan huolehtivainen. Mutta: mä en kestä liian helppoja ihmisiä, silloin kun kuitenkin toinen on jotenkin kontrolloinninhaluinen joidenkin meidän asioiden suhteen, ja selvästi näkee, että oma poika (ja pojanpoika) on se, jota kaikkein eniten haluaa miellyttää. Ja kun vieläkin pitää yli kolmekymppistä, omillaan asuvaa poikaa holhota! Onhan se vuosien varrella vähentynyt, mutta silti. Noin periaatteessa tullaan kyllä toimeen mutta ollaan kyllä niin perin juurin erilaisia, että jossain vaiheessa aina hermostun anoppiin. Hänessä on kuitenkin se ihana puoli, että hän on aina valmis hoitamaan poikaa tarpeen vaatiessa, hoitipa joskus esikoisen odotuksen pahoinvoinneissa muakin, ja muutenkin auttamaan. Kunhan vaan osaisi olla siivoamatta meillä samalla... :kieh: No niin, huomaatte, että hyvin ristiriitainen on suhteeni häneen, hänen tunteistaan en tiedä, koska hän on niin helppo ihminen, ettei näytä negatiivisia tunteitaan. :/
Tinkatarelle tsemppiä, eipä kai kipuihin aina tarvitse niin vakavaa syytä olla, toivotaan niin! Kyllähän se tosi inhottavaa on.
Tällaista tänään, sit hommiin, t. Kalenteri ja Anton leikkikaveri 9 + 5