Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
heipähei, sen verran minäkin vuodosta että justiinsa yksi kaverini vuosi alkuraskaudessa reilun kuukauden joka päivä aika reilustikin. ja silti on masuvauvalla kaikki ok. ultrassa oli ilmeisesti mustelma kohdussa joka sitten vuosi. toisella kaverilla on kaksi neljästä raskaudesta ollut sellaisia että on vuotanut joka kuukausi koko raskauden ajan menkkojen pituisen ja yhtä "vuodokkaan" pätkän. ja silti lapset ovat olleet terveitä. toivotaan siis että heillä joilla täällä enemmän vuotaa, saisivat hyviä uutisia.

millään en malttaisi odottaa ultraa, 4 päivää vielä. tuossa vaan alkoi ärsyttää kun anopille soittelin että monelta silloin torstaina tulevat niin sain kuulla että kälykin on tulossa, vaikka ei ole mitään asiasta meiltä kysynyt. tykkään kyllä kälystä ja anopista (appiukosta en niinkään) mutta alkoi ärsyttää se että miksei aikuinen nainen voi soittaa ja kysyä että mahtuuko meille, vaan pistää äitinsä asialle *pyörittää päätä* no, pistetään ketutus väsymyksen ja nuhan piikkiin taas.

itse kävin Mineasta useastikin ultrassa korkean verenpaineen takia. ja aion tietysti mennä tästäkin kaikki testit läpi, vauvan hyvinvoinnin takiahan ne on.

jaksuja kaikille!

äitipeikko ja Chimi 6+6
 
Hei kaikille,

uskalsin tulla takaisin kun selvisi maanantaina ultrassa että siellä todella on joku, tuulimunaa epäiltiin siis, silloin olen viimeksi kirjoitellut. No, ultrassa näkyi 9,6mm pikkuinen möykky ja sydän myös tikitti kuvassa kovasti! Itku tuli, mies itki myös, oli aika suuri helpotus vaikka saahan tässä vielä jännittää. Varsinkin kun sikiön seurana kohdussa on kysta, joka oli edelliskerrasta kasvanut ja nyt 5cm läpimitaltaan, kontrolli 3viikon päästä, ja saikkua, varovainen pitää olla kuulemma, ettei puhkea.

Eli siis laskettu aika 14.4. ja nyt siis rv 7+6 ja aivan kamala olo aamusta iltaan ja yölläkin välillä oksennan, mut eipä haittaa, en vaan ole ikinä elämässäni ollut näin "tekemättä mitään". Töihin ei myöskään ole asiaa ilmeisesti vähään aikaan, oudolta tuntuu, työnarkomaani kun olen.

Heili Karjalasta, Smigul ja Jo-hanna: synnyttelemme samassa paikassa -EKKS.

Niin ja muita tietoja; ensimmäinen lapsi siis tulossa ja ikäni 29, mies 30.

T.Aniviisu ja pikkuinen 7+6
 
..meillä on sama LA! Hassua on vain se, että mulla on tänään rv 8+0, ja silti LA on 14.4. Äh, kaipa ne gynet osaa nuo laskea. Ja voihan tuo LA muuttuakin tässä raskauden aikana suuntaan jos toiseenkin.

Me tosiaan odotetaan ensimmäistä ja olemme molemmat 32 v. Synnytyssairaalaa en vielä tiedä, kun neuvolassa en ole käynyt (kävin ultrassa yksityisellä), mutta luulisin sen olevan naistenklinikka.

Viljaliina me taisimme plussata samana päivänä (tuolla vauvakuume-puolella), mikä on sinun LA ja rv?

Hyviä vointeja kaikille! :flower:
 
Kellukka aika mahtavan uroteon oot tehnyt =) ,musta ei kyllä ois ikä päivänä tommoseen.

Mä oon täällä päivitellyt tätä pötsiäni,on nimittäin suht iso,vaikkei se nyt alun alkaenkaan ihan pieni oo ollut(kuva profiilissa).
Nyt kattoo bb:tä,pitää ottaa nauhalle,ku ei jaksa valvoo niin myöhään :whistle:
 
hellou täältäkin!
Onneksi sen veriviirun kälkeen ei ole veristä ollut tietoa. Jos se kuului asiaan. On se kumma vaikka mullakin jo kolmas raskaus menossa niin silti tuntuu et ihan ummikko näissä raskaus asioissa. Se on niin mystistä tää naisen elämä :D
Kävin tänään puntarilla ja jo 2 kiloa olen laihtunut.No onpa kumma kun en juuri jaksa syödä päivällä. Aikasimissa raskauksissa olen laihtunut 5 kiloa ekojen kuukausien aikana mut kyllä ne on tuplaten takasin tullet. Ja ohan tässä äidissä tuota vararavinto mistä ottaa :whistle:

Tuossa katselin laskureita joka mukaan hedelmöityspäivä oisi ollut 30.7. Tosin oman muistin mukaan meihen kanssa pupuiltiin sunnuntaina 29.7 ja keskiviikkona 1.8. Mut eipä noihin laskureihin voi luottaa. Mulla kun ovis tulee millon sattuu mut pää asia et nyt oikeella aikaa tuli..

Pulttibois Olen mä jo vähän vauva unia nähnyt. Lähinnä tytöstä. Se olisikin mun suurin toiveeni saada tyttö mut pää asiahan on et lapsi on 100% terve oli se kumpaa sukupuolta tahansa.

aniviisu Ihanaa että ultrassa oli sykkivä sydän ja kaikki hyvin!!

Mut nyt tää mamma menee katsoo pian alkavaa bb =)

Taika ja masukki 6+6
 
Smigul, Jo-hanna ja Aniviisu :heart: Oi kuinka ihanaa, kun tässä pinossa on meitä EKKS:ssä synnyttäviä näin monta. Tiedä vaikka voitaisiin jossain vaiheessa talvea treffatakin? Vai mitä ootte mieltä? Minulla tässä edellisessä raskaudessa tuli tutuiksi muutama mamma LPR:sta ja heidän kanssa pinotellaan tuolla Taaperopuolella näiden n. 1 vuotiaidemme kanssa ja tapaillaankin toisinaan.. Heillä vaan alkaa jo olla töihin/opiskelemaan palaamiset mielessä, kun mie taas täällä vauvaa odottelen.. Eli mammaseuraa kaipailisin mie. Ja jos ei ryhmässä niin "yksittäinkin" olisi kiva, jos joku sattuisi olemaan samanhenkinen tai jollain tapaa halukas tutustumaan. :D Mie oon niin yltiösosiaalinen tapaus..

Nyt juuri on vähän kiire katsomaan BB:tä, mutta siis väsymys jatkuu edelleen, oksenneltukin on ja tietyt ruoka-aineet tökkii jo ajatuksenakin (esim kaikki rasvainen, grilliruoka, karkit, herkut yms.).. Söinpä tänään sitten kokonaisen tuorekurkun.. Ja perjantaina vedin kilon viinirypäleitä ja yhden banaanin ja sen päälle oksensin kaarella..(ei enää siis maistu viinirypäleet ja baanaanitkaan jatkossa). Meinaa olla melko tuuripeliä mikä maistuu ja mikä ei. :D Ja jos on pidempään syömättä, niin verensokerin heittäminen tuntuu eka pahana olona, sitten pääkipuna ja hirvittävän pahana olona, loppupelissä tulee vapina ja migreeni.. Muutaman kerran on jäänyt syömättä, niin on saanut sen kanssa tuntea.

Heili ja pömppis (ens viikolla neuvola!)
 
Vuodoista on pakko vielä kommentoida elikäs minulla oli uhkaava keskenmeno viimeraskaudessa 8+3 viikolla muistaakseni ja se vuoto oli järkyttävää. Ensin sitä tuli vain pyyhittäessä kuin valkovuotolimana ja sittemmin se alkoi jo "tiputtaa" pönttöönkin istuessani siinä..Aivan järkyttävä tilanne. Minä itkua tuhrusin ja soitin äitiyspolille, jonne käskivät mennä heti. Ultrattiin ja sain dg:ksi uhkavan keskenmenon, mutta lääkärin mielestä tilanne oli jo rauhoittumassa ja kaikki hyvin. Ja raskaus jatkui onnellisesti loppuun saakka (siis vauvan syntymään.). Eli niinkin voi käydä. Jos ketään yhtään lohduttaa se tieto. :hug:
 
Hittolainen näitä vatsakramppeja! Onneksi pääsee keskiviikkona varhaisultraan katsastamaan tilannetta.

Iästä ja sairaalasta: olen 30-vuotias ja Helsingissä synnyttelen, tarkempaa tietoa ei vielä ole. Ilmeisesti saan valita Naistenklinikan ja Kätilöopiston väliltä? Naistenklinikasta olen kuullut parempia kokemuksia, että ehkä sinne sitten. Onko teillä kokemuksia näistä, kumpaan kannattaisi mennä?

Marika, samana päivänä tosiaan plussattiin ja ehkä siis päädytään samalle synnärillekin. Mulla viikkoja nyt vasta 6+5, en usko että paljonkaan muuttuu ultrassa (ovistikkujen perusteella voi kuitenkin laskea tuon aika tarkkaan...) ;)
 
Marika75 itse asiassa se lääkäri jahkaili 15.4 ja 14.4 laskettujen välillä ja muutaman kerran vaihteli päivää, teki mieli sanoa että ihan sama, pääasia et se NÄKYY siellä ja sydän tikittää, kun oli niin raastavaa oottaa sitä pari viikkoa et onko siellä edes mitään. Itse taas netissä laskurin mukaan laskettuna tuli LA 13.4. Mut toivotaan meille ja kaikille muille onnea että se päivä joka tapauksessa joskus koittaa.

Heili Karjalasta Kuulostaisi kivalta tuo tapaaminen vaikka koko porukalla ja koskaan ei oo turhasta vinkit "kokeneemmalta", aika vihreäksi itsensä näin eka kerralla tuntee vähän niinkun kaikessa.

Höh, kaikki katsoo Big Brotheria :( ja minulla jotain vikaa digiboxissa, eikä näy MIKÄÄN kanava.
 
Huomenta !


Mulla on tänään eka neuvola klo10 . Ja jännittää tietysti :D
vaikkei ne :heart: äänet vielä kuulu ellei tärpissä ole heittoa omiin laskelmiin. Huh heijaa.. kohta saan sitten neuvolakortin!

Aniviisu, digiboxi pitää varmaan päivittää.. :whistle: :wave:
Ellet ole sitä vielä tehnyt....

Nöpönen 8+0
 
pikku nöpönen tuo neuvolakortin saaminen on kyllä ihanaa, ihan kuin jonkun tärkeän todistuksen saisi.. :D

viljaliina mulla kanssa viime viikolla oli niitä kramppeja välillä, nyt ei pariin päivään onneksi.
työkaveri sanoi että kun hän odotti toistaan ja hänellä niitä kramppeja/nippailuja oli paljon ni lääkäri laittoi 3kk seksikiellon päälle :kieh:
mä tuota tässä vähän noudattelen ilman lääkärin määräystä :LOL: :LOL: *pihtari* ;)
toivotaan että menee ohi. :hug:

heili karjalasta varmasti monia joilla verta tulee, auttaa tuo sinun kokemuksesi edellisestä odotuksesta.
toivon että kaikilla tahatonta säikyttelyä vaan! :hug:

taika79 sama täällä. vaikka kolmosta odotan tuntuu että ihan lähtökuopissa melkein olen :D ihan ummikkona ja pää tyhjänä eteenpäin vaan jänitän samalla tavalla kun esikoista odottaessani.
viime yönä jälleen tytöstä näin unta, synnytin pienen tumma hiuksisen tytön ja sain hänet heti rinnalle. se oli jotenkin vaan niin ihanaa..
tosin se toisti kuopuksen synnytystä paljon se uni, sillä erotuksella että kuopus on poika :heart:
ihania unia kyllä.. toivottavasti huhtikuussa saan kokea tämän ihanan tapahtuman taas :saint:

täällä kamalassa lentsussa olen. kurkusta jotain pas*aa tulee ulos, nenä tukossa, niskat jumissa ja veto poissa.
kävelin yhdet rappuset ylös kun lapset vein tarhaan niin tuntui kun olisin juossut pidemmänkin lenkin. :LOL: :kieh:
no, tänään ja huomenna kotona lepäilemässä, sitten töihin taas ahertamaan..
 
kauhukseni huomasin että vaaka näyttää +1.5kg lisäystä parin viikon takaiselta ajalta :LOL: :kieh: :eek:
*ei helvada* :LOL:

nyt stten vaan näkkäriä ja lientä naamaan.. :LOL:
miten muilla, jollain olikin tippunut. mulla kun ei varaa olisi tulla kyllä tuollaisia määriä jo nyt :snotty:

*pulttis kauhuissaan* :eek:
 
Huomenta vaan kaikille! Kyllä tää on sitten rankkaa... Koko ajan kuullostelen, onko mitään oireita tai ovatko ne hävinneet tai vähentyneet :ashamed: Välillä tuntuu siltä että pimahtaa ihan justiinsa... Jotenkin on vaan tuo edellinen keskenmeno niin pahasti muistissa, että sitä pelkää tämänkin raskauden puolesta. Tiedetään, tiedetään, etten voi itse siihen vaikuttaa, mutta silti... Mitään vuotoa tai muita merkkejä ei ole ollut, vaikka niitä ihan vauhkona tarkkailen... Eipä niitä kyllä ollut viimeksikään. Siis voi kökkö. Millähän sitä pääsis näistä peloista irti?

Ja vielä Heilille Karjalasta: miulle ainakin käy, jos tässä talven mittaan nähdään =) Uudet tuttavuudet ovat aina tervetulleita!

t.Jo-hanna ja masumatkalainen 8+2
 
Täällä päin Suomea tulee taas vettä kuin mummovainaan hanurista, mutta eipähän tarvitse ulkona kastua, vaan itseasiassa mukava on kuunnella pisaroiden ropinaan ikkunoihin.
Viikko alkoi sinänsä kehnosti, että pojalla pukkasi kuume päälle viikonlopun aikana, joten piti jättää hoitopäivä väliin ja kiikuttaa kuumeileva paketti mummolle hoitoon. Onneksi asuvat lähellä ja auttavat aina kun voivat. Tänään tosin ovat lähdössä mummo ja vaari reissuun, mutta onneksi isäntä sai työnsä järkättyä niin, että pystyy olemaan kotosalla huomenna tenavan kanssa. Itseasiassa mun tekis mieli vähän pitää huilia täältä töistä, mutta eipä auta kuin jaksaa.
Huomenna on eka neuvola ja muakin jänskättää aika lailla. Siitä on kutienkin jo vuosia kun ekaa odotellessa neuvolassa rampattiin. Onneksi neuvolan tätä ei ole ihan outo vaan sama th kuin pojallakin, ja ihan mukavalt vaikuttaa. Harmi vaan kun ekaa odotellessa asuttiin muualla ja oli aivan ihana neuvolantäti silloin. Olis ollut mahtavaa päästä saman tätin hoiviin tämänkin salamatkustajan kanssa. =)
Kovasti olen tästä alkuraskaudesta yrittänyt vaan nauttia, mutta pessimistinä sitä suojelee kai itteään kun ei vielä tiedä mitä sieltä masusta löytyy. Täytynee muutama viikko vielä jännitellä ja odotella varmistuksia...
Hyviä vointeja kaikille!

Jo-an 9 + 6
 
Moikka!

Täällä kanssa podettu flunssaa pahan olon lisäksi. Olot huononee ikävästi iltaa kohden, näin aamupäivästä on ollut vielä ihan ok olo. Eipä ole paljon jaksanut täällä kirjoitella, vaikka muiden kuulumisia täytyy välillä urkkia. :p

Aniviisu, aivan ihanaa, että sieltä joku löytyi sittenkin :heart: Mukava lukea kuulumisia tuohon suuntaan. =)

Pulttis, mahdoinko kirjoittaakin, että mullahan oli painoa tullut ihan kunnolla ekaan neuvolaan (viime viikolla, rv 8 + 5). Painoin ennen raskautta 48-49 kiloa mutta neuvolassa jo noin 52 kiloa :p No olinkin vähän rimpula, ei silti, mutta kyllä on nyt aika turpea olo, kun on niin nopeasti tuota painoa tullut useampi kilo. =)
 
:x
Täälläkin kärsitään huonosta olosta.
En tiedä onko raskauspahoinvointia, vai Kiinan mahatautia.
Salmonellakoe jo otettu ja verikokeita läjä.
Kohta lääkärille.

Toivon että Kiinan mahatauti on vain pelkkä turistiripuli, eikö mikään salmonella tai muu vaarallinen pöpö.
Työmotivaatio nolla, toivottavsti saan sairauslomaa.

Kellukka sateisesta pohjoisesta

 
Vihdoin ja viimein oli ensimmäinen lääkärillä käynti. Jännitti kyllä toden teolla, että löytyykö masusta mitään. Ja onneksemme....masussa on pienokainen 24mm mittainen, sydän sykki todella kiivasta tahtia. Uskomaton mikä fiilis nyt on - jollain tapaa helpottunut, mutta tottakai vieläkin varovainen.
 
juu
Heipat kaikille, ja nyt tulee vaan omaa napaa, sorry: on meinaan karsea olo, kuvottaa, ällöttää, väsyttää... ja tässä sitä pitäis pystyä olemaan töissä ihan niinkun ei mitään, huoh... Kauankohan tätä kestää. Esikkoa odottaessa en kyllä muista että ois ollu näin huonoja oloja - vai kultaako aika vaan muistot. Mutta kaipa ne raskaudet voi olla erilaisia. Tänään lienee menossa rv 6+6, oliko teillä antaa vinksui kauanko tätä huonoa oloa kestää ja miten sitä pystyy lievittämään... Onneks enää vajaa 2vkoa niin alkaa 5vkon kesäloma! Ja lähden tytön kanssa mummolaan joten vois olla mahkuja saada itekin levätä välillä...
 
Heippa ja tervetuloa Lyy ja jos keitä muita onkaan viime aikoina mukaan hypännyt! Onnea plussasta vielä teille!

Juu, :hug: huonoon oloon, samassa veneessä... Jostain luin, että olot heikoimmillaan 6. - 8. viikoilla. Mulla on nuo ajat jääneet taakse, mutta huono olo jatkuu. Enkä kyllä odottanutkaan, että siitä nyt jo olisi päästy eroon, kun esikoisesta jatkui reilusti yli 12-viikon, ainakin tuonne 14:nnen tai 15:nnen viikon lopuille. :/ Kovin yksilöllistä on kuitenkin, ja huomaan, että mulla on nyt rytmittynyt tää huono olo selkeämmin, eli tosiaan niin, että aamupäivä on lähes normaalia oloa ja iltapäivästä alkaa se poteminen, vähitellen voimistuvana. Onneksi Juu kohta pääset kesälaitumille! Ei muuta kuin pieniä naposteltavia päivän mittaan aina siihen asti. Ja mulla meni esikoisesta aikani huomata, että tietynlainen huono olo voi olla närästystä, johon lääke jonkin verran auttaa, vaikka sen maku oksettaakin, jolloin lopputulos on sama: huono olo. :D

Kaunista iltapäivää, t. Kalenteri ja masukki 9 + 3
 
särkeekö muilla päätä? mulla puutui äsken toinen käsi kokonaan ja sitten alkoi jomottaa päätä. magnesiumia syön, mutta tällä kertaa se ei näköjään auta. kaveri meinasi että ovat normaaleja raskausvaivoja. vallan ihanaa.

uskaltaisikohan torstaina kysyä ultrassa lekurilta (menen yksityiselle) että saisiko jotain apua asiaan? kun panadol ei auta. kaurapussi helpottaa yleensä, mutta nyt ei...
 
äitipeikko mulla särkee muutenkin päätä usein, mogreeni taipuvaisuutta.
varsinkin nyt flunssaisena pää kuin aikapommi ja pyörryttää.

paljonkos muuten yksityisellä ultrat maksaa, lähinnä tuota rv 7 tienon ultraa tarkoitan jossa tyyliin syke etsitään vaan?

olisi hienoa nähdä onko kaikki hyvin.
 
Palasin juuri kotiin ultrasta. Masussa köllötteli sentin pituinen öttiäinen, jonka sydän sykki kiivaasti! Nyt viilettelen seitsemännessä taivaassa pää pilvissä. Onnen kyyneleitä pukkaa koko ajan. Vähäksi aikaa ainakin on suuremmat huolet poissa. Siellä on oikeasti joku! =)

juuri sinulle ja miksei muillekin tiedoksi, että Meri-Oulun neuvola oli kyllä ihan loistopaikka. Lämminhenkinen ja kodinomainen ympäristö, tosi ystävällinen palvelu. Ymmärsi minun huolen hyvin ja sanoi että jopa samalle päivälle voisi saada ultra-ajan jos joskus huolettaa. Hinta on 40?, mikä ei minusta ole mielenrauhasta paljon. JOs olisi tarpeeksi rahaa ottaisin vaikka kaikki neuvolapalvelut tuolta, mutta siihen ei taida kuitenkaan rahkeet riittää. Pitänee tyytyä tuohon kunnalliseen.

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, mutta olen niin iloinen!!

Puella 6+6
 
Pulttibois, auttaako sulla mikään siihen särkyyn? ihmettelin vaan tuota puutumista, mutta kuulemma se kuuluu asiaan :eek:

Viljaliina, voi olla tosiaan hartioistakin kun kudon vähän liikaakin :ashamed:

miksi hemmetissä tuo babyticker (widget) ei toimi? siis en saa sitä suoraa linkkiä mitenkään :headwall: Gmailin kautta sain kyllä tallennettua googleen oman vaavelin, olisi vain kiva muillekin näyttää. nyt sillä on jo jalat ja kädetkin, tai aihiot niihin :heart:
 
äitipeikko - tuohan voisi olla myös niska-hartiaperäistä? Minä olen käynyt viime viikkoina fysioterapiassa työpaikkalääkärin lähetteellä, ja kädet ovat kokonaan lakanneet puutumasta (ennen puutuivat vähän väliä ihan tunnottomiksi). Minulla ei ole kovinkaan usein päänsärkyä, mutta sehän liittyy myös usein hartiavaivoihin.

Lisäys vielä:
PulttiBois - kyllä tässä tosiaan ihan luontojaan tulee se seksitauko... ei näillä krampeilla hirveästi huvita panostaa laatuaikaan! :D
 

Yhteistyössä