Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
pakko siirtyä sängyn puoleen. lapset juuri nukahtivat ja itse melkein itkeä pillitän väsymyksestä. :ashamed: joo, noloo. :ashamed:
ja oksettaa. ehkä parempi olo aamulla sitten kun tietää että vp.

*öitä kaikille- sulkee silmät nyt* :hug:
 
Te jotka ootte käynyt alkuraskauden ultrassa, minkälaisia mittoja saitte sikiöstä ja mitä viikkoa vastasi?

Mua suuresti ihmetyttää et nyt alkuraskauden ultrassa sikiön pää-perämitaksi saatiin 7mm ja vastaa viikkoa 6+4. Esikoisen äippäneuvolakorttia kun katsoin niin kortissa on merkintä alkuraskauden ultrasta; pää-perämitta 6,5mm ja vastaa viikkoa 7!! Onkohan jommassa kummassa ultrassa jonkinlainen virje tapahtunut kun eihän tuo voi olla mahdollista et 7mm vastaa viikkoa 6+4 ja 6,5mm vastaa viikkoa 7.. :/
 
Elikkä tuleva synnytyspaikka olis SEKS ja ikää mulla 24v ja miehellä 29v. Ehdin täyttää 25v ennen pikkusen syntymää. Mulla ei oo ollu juuri mitään oireita. Rinnat nyt on ajoittain kipeät ja maha turvoksissa. Oireita odotellessa :)
 
heti omaan napaan, mutta saas nähdä kuinka täällä käy. Oon jo kyllä vähän ounastellutkin, että onkohan kaikki hyvin, kun ei ole ollut yhtään mitään raskausoireita. Ja kun esikoisesta niitä oli kyllä riittämiin. Tänään nyt illan on vuodellut ihan kirkasta veristä vuotoa. Ei nyt maata mullistavan paljon, että on pikkuhousunsuojalla pärjännyt, mutta kuitenkin vuotanut. Täytynee tässä seurailla tilannetta, että milloinka sitä kävis jossain näytillä, mutta kyllä se vaan nyt on vetänyt mielen matalaksi. :'(

Lisään vielä, että tänään olisi viikkoja 7+5
 
Liinos käytiin viikolla 7+3 alkuraskausultrassa tarkistuttaa et kaikki hyvin. pääperämitta silloin 12mm ja kuulemma vastasi hyvin viikkoja. Hullun pieneltä se minusta tuntui, tietty ku ensisynnyttäjä =) mieheni oli vitsaillukin ku joku oli kysynyt jo sukupuolta et joo vaavi on reilun sentin mittainen, mut vehkeet on jo 3cm :LOL: neuvolasta saimme "vauvan odotus,äidille" kirjan jossa vkolla 7 sikiön mitta olisi 4-8mm, ja vkolla 8 se olisi tuon mukaan jo 9-14mm. eli näköjään heitto voi olla suurikin.
Ollaan muutes samalla paikkakunnalla ja Lakin aika lähekkäin. Itse täytän 5.4 27 vuotta,eli aika liki menee mullakin et ennättäkö täyttää vai synnyttää jo 26 vuotiaana ku La 30.3.
 
juu + muut seulonnoista kiinnostuneet: kävin tuolla finlexin sivulla tarkemmin lukemassa asetusta seulonnoista ja siellä oli näin

8 §
Voimaantulo

Tämä asetus tulee voimaan 1 päivänä tammikuuta 2007.

Kunta on velvollinen järjestämään 3 §:ssä tarkoitetun kromosomipoikkeavuuksien seulonnan ja sikiön vaikean rakennepoikkeavuuden selvittämistä koskevan seulonnan tämän asetuksen mukaisesti kolmen vuoden kuluessa asetuksen voimaantulosta.


Eli odotettavissa Ouluunkin useampia ultria sitten joskus vuonna 2010. Itsekkin siis kyseisessä kaupungissa asun eli synnäri tulee sitten olemaan OYS. Harkinnassa on varhaisraskauden ultra yksityisellä. Osaako joku suositella täältä halpaa ja hyvää paikkaa?
 
juuri Olen maanantaina menossa varhaisultraan tuonne Meri-Oulun neuvolaan. Nettisivujen mukaan hinta on 40?, eli ei paljon. Tuolla Oulun seudun odottajat-palstalla oli siitä juttua. Maanantaina sitten nähdään onko hyvä paikka, hinta nyt ei ainakaan päätä huimaa. Gynekossa maksaa about 80?. Varmaan muutkin yksityiset kyllä noita ultria tekee, niistä en tiedä.
 
puella laitathan sitten maanantaina viestiä, että minkälainen Meri-Oulun ultra oli. Gynekon www-sivulla kävinkin jo nuuskimassa. :) Ai niin, saiko tuonne Meri-Ouluun nopeasti ajan, esim. jos loppuviikosta soittaa niin heltiääkö aika jo seuraavalle viikolle?

Hiukan pelottaa, kun on maanantaina lähtö yli kahden viikon matkalle. Mitä jos siellä tapahtuu jotain, varsinkaan kun ei vielä ole minkäänlaista tietoa, mihin alkio on kiinnittynyt jne. Yritän olla murehtimatta ja huolehtimatta turhia, mutta on niin koko ajan mielenpäällä tämä juttu. :|
 
juuri Tosi hyvin sain ajan tuonne Meri-Ouluun. Aikoja oli saatavissa ihan parin päivän sisälle. Otin kuitenkin vasta seuraavalle viikolle (6+6), niin että pitäisi sydämenlyöntienkin jo näkyä. Palailen maanantaina kertoilemaan kuulumisia. Toivottavasti kaikki on hyvin, aivan hirrrveesti jännittää!

Uusia oli tullut myös, tervetuloa!
 
Täällä pahin painajainen toteutui tänään tai siis melkein. Aamulla alkoi rusehtava valkovuoto eli olen ihan 100%, että kesken menee taas. Tiedän, että ei saisi stressata, mutta palaa vaan viime kerta elävästä mieleen. En kestä jos taas käy näin...Onko kenelläkään ollut kaikki ok vaikka on tullut túhruvuotoa, tänään 6+1?!
 
Tervetuloa uusille :wave:
Taas tullut paljon tekstiä!!Jotenkin niin saamaton olo,ettei ole edes jaksanut istuu koneella. Minttu mamma täällä samat kuviot tytön kanssa edessä,kunhan tästä ite reipastuu!Nyt ei jaksa ajatella mitään ylimäärästä valvomista.
Meillä toi isi on 28v ja mä olen 31v.Synnäri olis taas KOKS,eli siis Kotkassa!19.9. olis siellä eka ultra,viimeksi siis -06 oli vaan yksi ultra viikolla 20.Ei siis olla käyty alkuraskauden ultrassa.Mutta tietysti ajatukset karkaa kokoajan sinne "onkohan siellä mahassa ketään" tyyppisiin ajatuksiin :/
Kaikki kenellä on noita vuotoja:tsemppiä.Sitä varmaan ravaa 100 kertaa päivässä vessa tarkistaa tilannetta.Koittakaa jaksaa ja toivotaan parasta!!
mussu81 kiitos,että jaksat vääntää tota listaa :heart:
 
malttamaton: Mullahan on tullut tuhruvuotoa jo viikosta 5 lähtien ja edelleen jatkuu. Alkuraskauden ultrassa (6+4) oli kuitenkin kaikki ok. Nyt kuitenkin tilanne taas muuttunut...ei pahoinvoinnin oiretta tänään ollenkaan. Että samassa liemessä ollaan, alkaa jo tuntumaan varmalta, että mullakin menee kesken. Tänään olis viikkoja kasassa 7+6. Elikkä vain päivä kerrallan mentävä...tuntuu pahalta, mutta...

Tervetuloa kuitenkin kaikille uusille, joita on taas ihan mukavasti tullut lisää =) .

Matilda2007:lle halauksia :hug: .

Laitan tähän nyt tietojani, vaikka jatkosta ei varmuutta olekaan: olen 36 v, mies 30 v. Synnytyspaikka on Oys.

Palaamisiin! :wave:
 
Kääks, ylitöiksi meni tämä viikko kun jouduin lauantainakin tänne työpaikalle vääntäytymään. Tähän työn oheen tällainen kevennys, eli hetki surffailua internetin ihmeellisessä maailmassa.
Ekaan viestiin en niin paljon tietoja hoksannut laittaa, joten päivitellään nyt sitten. Mie olen 30 v ja miekkonen 31 ja esikoinen täyttää siis syksyllä 5 vuotta. Päijät-Hämeessa asustellaan eli PHKs tulee jälleen olemaan synnytyspaikka.
Tällä oli joku toinenkin menossa päksiin. Tuli tässä mieleeni, että kuuluuko rakenneultra nykyisin Lahden seudun kunnallisiin tutkimuksiin, kun vuonnan 02 kunta tarjosi vain tuon npultran?
Etova olo alkaa hellittää, mutta nyt on jatkuva nälkä ja jos ei hoksaa ajoissa napostella jotian niin sitten iskee tuo lannistava pahaolo. :x
Meillä tulisi siis ensi viikolla viikkoja täyteen 10 ja eka neuvola. vatsa tuntuu ainakin kasvaneen jo sen verran että farkut ahdistaa ja nytkin töissä täytyy housut auki istuskella, röllö valloillaan. :) Kai siellä masussa siis kaikki on hyvin. On se kumma kun ekan kanssa ei tullut mieleenkään mitkään tuulimunat yms. ja nyt ajattelee kaikesta "worst case scenario"... Tosin esikoisen kanssa tuskailtiin ja odoteltiin kromosoitestin tuloksia sillä voimaakkaan npturvotuksen takia epäiltiin poikkeavuutta, mutta onneksi kaikki oli kunnossa.
tsemppiä kaikille jatkaville ja voimia niille, joilla ei pieni pysynyt matkassa kauempaa.

Jo-an

Hyvät viikonloput kaikille!
 
malttamaton ja Hämy71 Mulla myös samoja pelkoja!
Aamulla oli limaa jonka seassa oli verta. Onneksi sitä ei tullut kun vähän paperiin pyyhittäessä ja ei ole enää mitään näkynyt. Mut joka kerta kun menen vessaan jännitän mitä paperiin tarttuu..
Muttta jospa se oisi vaan väärä hälytys ja kuuluisi asiaan!

Tällä oisi synnäri OYS ja ikää 28 vuotta, täytän sit Helmikuussa 29 =)

-Taika-
 
hoips.

niin myö synnytettään MKS:ssä eli Mikkelissä.
täällä on toissynnyttäjille np ultra ja loppurask.ultra jos ekassa synnytyksessä jotain ihmeellistä..
veikkaampa että minäkin siihen loppu juttuun pääsen kun oli nääs tärpällä ettei jouduttu synnytyssalista leikkauspöydälle :| `
kesti 18h ja ponnistusvaihe 2h ja lopuksi imukuppi. poika oli hyvänkokoinen 4kiloo ja 53pitkä ja pipo 36,5 :D

myö lähetään esikonkanssa tekemään mustikkamuffeja :p

 
Heipä vaan! :wave:

Siirrynkin maalismasuista tänne, koska eilen kävin eka ultrassa ja la oli 30.3, mutta muuttui 3.4 pää-perämitan mukaan.

Olen 30 v. tällä hetkellä 2 vuotiaan pojan kotiäiti (hoitovapaalla vakityöstä). Mieheni on 36 v. Odotamme siis toista lastamme ja synnytyssairaala on ksks eli keski-suomen keskussairaala.

Alkuillan pahoinvointi on alkanut hellittämään, samoin vatsan turvotus. Nyt on vatsa ihan normaalin kokoinen ja housut menee hyvin jalkaan. Vielä muutama päivä sitten tuntui maha, siltä että olis jopa isompi kun mitä esikolta lähdin synnyttään. Alhainen verenpaine vaan meinaa tehdä tepposia, huippaa ja tähtiä näkyy vaikkei mitään tekisikään.

Nyt iski pari päivää sitten mieletön flunssa päälle, ei kuumetta mutta nenä tukossa ja kurkku niin kipeä, ettei syöminen meinaa onnistua.
Mies lähti nyt pojan kanssa kyläileen, että saan vähän huilata. Olis parannuttava maanantaihin mennessä, kun mies taas lähtee töihin ja mä siis jään pojan kans päiviksi kotiin. Tää on kotiäidin huonoin puoli, kun sairaslomaa ei saa eikä hoitajaa, sitä on vaan porskutettava eteenpäin. :headwall:

Me ollaan kerrottu raskaudesta lähisukulaisille, jotka tietysti ottivat tiedon innolla vastaan.

Tässäpä tällä erää meidän kuulumisia...

Huvikummun vääpeli ja salamatkustaja 9+1
 
tervetuloa uudet, meitähän on mukava joukko täällä jo :wave: ja mussu81, älä turhaan panikoi listan päivityksistä. onhan tässä monta kuukautta aikaa tietoja päivitellä!

räkätauti jyllää täällä edelleen, mites muilla on vointi? väsyttääkin, mutta enhän minä mitään päiväunia saa nukuttua. kiukkuiseksi vaan tekee hormonit, räkätauti ja väsymys ja eilenkin vaan kettuilin miehelle kun tuntuu että seinät kaatuu niskaan ihan täysin ja teen kaiken taas yksin ja herra vaan soittelee kitaraa tai makaa vapaa-aikansa sohvalla ja valittaa nuhaa. miksi miehet onkin niin kipeitä kun niillä on ihan pikkuinenkin tauti?
neuvolaa en ole uskaltanut vielä varata, aattelin ultran jälkeen sitten. muutenkin tuntuu että elämä ultran jälkeen on ihan erilaista, kun kaikki suunnitelmat on "sitten torstain jälkeen jos kaikki on mahassa ok" :saint:

jaksakaahan kaikki, vielä on pitkä matka edessä :hug:
 
Liinos, kyselit mittoja. Meidän masuasukas oli 11mm ja vastasi viikkoja 7+1.

Haleja :hug: ja kärsivällisyyttä vuotojen jännittäjille. (en uskalla laittaa nimiä, ettei joku unohdu :ashamed: )

Listaan tiedoksi: olen 33v ja synnytyspaikkana Jorvi.
Tänään on ollut pelottavan paljon kipuja. Jomotusta ja polttelua. Toivottavasti se ei tarkoita mitään pahaa.
 
Tervehdys kaikille!
yllättävän paljon on täällä ilmassa kaikkia pelkotiloja, sama nimittäin täällä. varhaisultra oli vkolla 7 täysin ok, mut silti sitä jännittää et jotain kamalaa tapahtuu. vuotoo ei ole ollut minkäänlaista, paitisi hiivaan aiheuttamaa "mönjää".. neuvola täti sanoi, et huolestuu tarvii vasta sitten kun veri on kirkasta ja sitä tulee paljon. Sitten se kyllä kertoi kääntöpuolenk, et joillakin ei tule minkäänlaista vuotoo ja ultrassa vasta nähdään, että sikiö kuollut ja joudutaan kaapimaan =(( Mulla nimittäin heräs nämä pelkotilat vasta neuvolassa vko 9+3 kun sydänääniä ei kuulunut, siihenkin täti vain tuumas et täysin normaalia ettei kuulukaan.
Vääpeli hauska huomata et sulla samanmoiset oireet ku mulla, tässä vatsa ollu iso ku ilmapallo ja niin turvoksissa et huh huh. hirvittävää ellotusta iltaisin ja tänään ihan ihme päivä ku kaikki olot täysin kadonneet. sanoinkin töissä, et ihan niinkö yhtäkkii ei olis raskaana ollenkaan.
Kyl mää vaan niit odottajia ihmettelen jotka sanoo et odotus on maailman ihaninta aikaa, paskat! pelko perseessä jatkuvasti, peläten pahinta :'(
No toivottavasti meillä nenee kaikilla hyvin loppuun asti! maalismasuissa, kun niin ikävän monella mennyt jo kesken =(
mukavaa lauantaita kaikille!

Minä & voice huome täys 9+6
 
Jos vielä käyt täällä, niin tiedän, miltä tuntuu... :hug: Ja muille, joilla tuhrua/vuotoa on, niin olkaa alveutuneita. Kohdunulkoisella rakaudella voi olla vakavat seuraukset. Oli itselleni SUURI yllätys, kun luin muiden kokemuksia. Onneksi ei viimeiseen asti tarvinnut odottaa/mennä.

Joka tapauksessa, onnea kaikille uusille plussanneille ja odottaville tähän pinoon!
 
moikka kaikki, näin se viikonloppu on sujahtanut taas. mutta uudella innolla ensi viikkoon, mies kun aloittaa uuden duunin, tarkoittaa että ukkoa näkyy kotona huomattavasti paljon enemmän kun aikasemmin, jee :D


poikakin jäi eilen mummille ja vaarille yökylään ja saatiin miehen kanssa harrastaa romantiikkaa ihan rauhassa, kivaa oli

:hug: ja :heart: kaikille teille ketkä kamppailevat vuotojen kanssa , toivomme että vuoto normaalia vuotoa.

itsellä keskenmeno viimeksi juuri alkavalla viikolla, ja jännitys hiipii täälläkin takaraivossa, en kyllä mitenkään suostuisi hyväksymään, että meille taas kävisi niin... vielä pari päivää yli viikko ekaan ultraan, kääk

täällä on ollut puhetta ihosta, mulla ainakin naama kukkii, puberteetti kehissä jälleen :LOL: . mulla aina muutenkin ennen menkkoja naamaan ilmestyy finnejä, siis hormooneista. nyt hormooni hirviönä naama käy hyvänä kasvualustana uusille ystäville eli finneille, nyt ne hyökkää kaulaankin. viimeks oli sama homma, aluks naama kukkii ja sitten iho muuttuu ihanan hyväksi, melkeen täydelliseksi, tällä toiveella mennään =) tupakan polton lopettaminenkin aiheuttaa varmasti finnejä mulle, iho rupee putsaantumaan kaikesta röökikuonastakin samalla. onneks on meikit keksitty :LOL:


kuka hitsi tossa edellisellä sivulla puhui esikoisensa koosta, noh täällä kuitenkin sinun kohtalotoverisi :wave: , meidän esikko oli syntyessään 4700 grammaa ja pituutta 54 senttiä, ja imukuppia jouduttiin käyttämään ku omat voimat oli piiiitkän synnytyksen uuvuttamat plus että mulle iski kesken synnytyksen kuume päälle. ihan noin iso ei tän toisen välttämättä tarttis olla, ehkä yritän hillitän suklaan himoa tässä raskaudessa :D pojan isoisä oli syntyessään 5 kiloinen, ja suvuissa kulkee tällaset isohkot vaavit, että katsotaan nyt kuis tää seuraava kaveri tykää kasvaa, isot on kyllä ollut poikia, tyttö vauvoista en tiiä mitä koko luokkaa ovat syntyessään edustaneet...

kivaa sunnuntaita kaikki :heart:
 
Hei kaikki!
Kiinasta on palattu ja maratoni juostu!

Monta tuntia meni teidän kirjoituksia lukiessa!
Onpas meitä jo paljon.
Onnea ja iloa kaikille odotuksiin!

Oma napa on nyt tärkeä, kun olen takaisin kotona, eli:
Helsingin maratoni meni suht hyvin ensikertalaiselle, kevyesti harjoittelleelle ja vieläpä raskaan olevalle :), 5 tuntia ja risat ja iloinen olen että pääsin maaliin, niin moni kuukahti matkalle!
Kiva kertoa lapselle, että hän juoksi eka maratoninsa mahassa :)

Kiinan työreissu olikin rankempi.
Kamalasti saasteita, hirveää ruokaa ja kiireinen ohjelma.
Osaatte varmaan kuvitella että tässä alkuraskauden pahoinvointi- ja ruokayökötystunteissa ei ollut ihan kevyttä hommaa..
Olen niin iloinen että olen kotona!
Ja suht terveenä, huomenna vielä salmonellatestiin, mahataudin takia..

Ihana keskittyä vain itseensä välillä, olen tosi väsynyt ja yököttää, johtuneeko tuo sitten raskaudesta vai ruokamyrkytyksestä Kiinassa, sama se.

En suosittele kehitysmaamatkailua kenellekkään raskauden aikana!

Loppu hyvin, kaikki hyvin toivottavasti!
Tutustun täällä eka neuvolakäynnin infopakettiin, aika jännää on!
NP-ultra vajaan kahden viikon päästä, päätimme miehen kanssa ettemme halua verikoetta, eli trisomiaselulontaa, liekö oikea päätös?
Mitä muut olette päättäneet?

Iloisin terveisin
:) Kellukka
Ihanasta Suomesta
 
kellukalle onnea upeasta suorituksesta. mä olisin hyytynyt ekan puolen tunnin jälkeen :LOL: aivan varmasti.. :xmas:

mä kyllä henk.koht haluan kaikki mahdolliset seulat joita siis tarjolla. lähinnä niskapoimu-ultra jne..
itse näin vammaistyössä olevana kai olen nähnyt "liikaa" vammaisia ja tiedän heistä aika paljon. ei silti, nautin työstäni ja varsinkin työkavereistani oikein paljon :heart:

oletteko muut nähneet vauvasta unia jo? mä näin unta pienestä tytöstä viime yönä. ja muuta sekavaa.
vaikka hurja haave olisi saada kolmas poika :D
mutta mä haluan vaan että kaikki menee nyt hyvin ja saisimme odotetun, terveen vauvan kotiin keväällä kun lumet alkaa sulamaan ja aurinko näyttäytyy =)

täällä yskän ja kurkkukivun kourissa ollaan, ääni kuin miehellä ja välillä katoaa ääni kokonaa. kamalia vihreitä klimppejä tulee ja niihin meinaa tukehtua.. :x :x
huominen kotona, toivottavasti tämä tästä taas paremmaksi muuttuu.. tosin tuntuu että kuume alkaa nousemaan :whistle: :ashamed:

*siirtyy sängylle maate* :snotty:

- pulttis ja matkustaja 6+1- :heart: :heart: :heart:
 
Eli miulla ikää 31 ja miehellä 32, synnytyspaikka olis EKKS ja eka tyttö syntynyt 12/2005.

Niin kävin viime viikolla keskiviikkona neuvolassa ja siellä laskettuaika merkattiin olevaksi 1.4 mut sit 12 vko ultrassa varmaa tarkentuu. Täällä kaupunki tarjoaa kaksi ultraa, jos niihin tahtoo mennä, eli vko 12 ja olikos se toinen jotain 20 tienoilla. Lisäksi täällä otetaan verikoe, josta katsotaan jotain geeni juttuja. Ton verikokeen, äidin iän ja jonkun muun jutun avulla lasketaan joku riskiluku, joka selvittää lapsen todennäköistä vammaisuutta.

Minulla edellisessä raskaudessakin oli usein ultria, kun olen sairastanut 22 vuotiaana aivoinfarktin, niin joudun pistämään koko raskauden ajan verenohennuslääkettä. Tämän takia vauvaa seurataan tiuhaan tahtiin. Lisäksi viime raskaudessa sairastuin raskausajan diapetekseen ja sen takia myös sain lisäseurantoja. Sinänsä nuo seurannat on ihan kivoja, kun voi nähdä vauvan niin usein.

Verisestä vuotelusta, siskollani oli kuulemma ollut toisessa raskaudessa vkolta 6 viikolle 12 veristä vuotoa enemmän tai vähemmän, mut raskaus eteni kuitenkin ihan normaalisti ja terve poika synty 02/05

No eipä nyt just muuta.

 

Yhteistyössä