Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille... ja onnittelut plussasta :flower:

Täällä flunssan kourissa yritetään töitä tehdä :snotty: + pahoinvointi & väsymys.

:hug: Hali kaikille, jotka hermoilee raskaudesta... ollaan samassa junassa, tuetaan toinen toisiamme. Suurin osa kuitenkin päättyy onnellisesti. Tätä mulle on viime viikot jankattu, mutta niinhän se on. Minä hermoilen ja jännitän kyllä kovasti, vaikka kyseessä onkin ensimmäinen plussa. Luulen, että kymmenen vuotta sitten olisin ollut paljon huolettomampi. Mutta, kun tätä viisi vuotta on odotettu... niin todella tietää mitä voi menettää... ja meniskö uuteen plussaan taas viisi vuotta :( Enkä tässä enää mikään teiniäitikään ole.

Hämy71 Toivottavasti kaikki päättyy onnellisesti... ainakin lääkärisi uskoo kaiken olevan hyvin. Voimia sinulle, varmasti raskaita ja pitkiä päiviä nämä :hug:
 
ultrassa kaikki hyvin :heart: sydän sykki ja kaikki oli paikallaan. siskolle tuli itku kun tukena oli mukana :heart:


anteeksi kun nyt tuli ihan omaa napaa, ei kerkiä oikein lukemaan viestejä kun pitää kauppaan lähteä ostamaan vieraille sapuskaa. viimeistään la-su palaan koneelle
:wave:
 
Eka neuvola takana, vajaan 2 viikon päästä ois jo eka lääkärineuvola ja siinä jossain vaiheessa (soitan ja varaan ajan tänään) ois tuo np-ultrakin.. Aika äkkiä tuleekin toi eka lääkärineuvola. Eipä siellä neuvolassa oikeastaan mitään uutta, 1,5h saatiin aikaa kulumaan nopsaan kun käytiin kaikki jutut läpi. Ja niitähän riitti. Taidanpa olla taas semmonen monitoimivammanen ja riskitapaus, niinkuin edellisissäkin raskauksissa. :ashamed: No, kyllä tästä selvitään reippaalla asenteella! :D Joutuu vaan vähän enemmän näkemään vaivaa, kun äippäpolilla ravaamiset alkaa ja jatkuvat pissanäytteiden viennit labraan jne jne. Tosi kiva oli neuvolatäti, tosin vuoronperään ottaa vastaan toisen tädin kanssa.. Toivotaan, että hänkin on mukava. :heart:

Sydämensyke kuultiin :heart:, mutta vain pieni hetki.. Tyyppi siellä mahassa poukkoili paikasta toiseen ihan koko ajan. Sanoinkin miehelle, että nythän siellä on melkoinen adhd-tapaus tulossa... :whistle:

Niin ja miun painonnousuun pyritään kiinnittämään raskausaikana huomiota, koska en halua saada taas pariakymmentä kiloa painoa lisää.. Onko täällä muita, joilla painonnousu tarkkailussa? :attn:

Niin ja joo, neuvolan mukaan la 10.4, kun taas sen ekan ultran mukaan 8.4. Kassotaan mitä ne sanoo tuolla np-ultrassa sitten. :D Pääasia, että otus siellä massussa majailee..eikai la:lla niin väliä.

Heili ja ADHD-vauva masussa
 
äitipeikolle ihana kuva, voi kun itsekin moisen ruutuun saisin pian. auttaisi uskomaan tähän raskausteen ja loppuisi ehkä ylimääräinen stressi.

heilille
mulla esikoisen kanssa tuli 28kg painoa, toisen kanssa n.16kg joten kiloja mulle tulee aina tuhottomasti.
2 sokeriseurantaa mulle tehdään aina, kun toisen odotuksessa yksi arvoista oli liian suuri.
vauvat kuitenkin olleet normi kokoisia viikkoihin nähden.
kun saisin painon pysymään 15 kilossa olisin onnellinen, toki mulle ei tarvi tulla sitäkään kun omasta takaa on jo vararavintoa.. :kieh:
minkälaista "ohjelmaa" ajattelivat sulle painon seurantaan, mulle ainoa olisi laittaa jääkaappi lukkoon ja suu tikata kiinni :whistle:

eka neuvola tunnin päästä, jännittää. vaadin ultraan pääsyä ensi viikolla viimeistään!

se on heipat :wave:
 
malttamaton Joo kiitos infosta :D
Ei mulla ole nyt tullut mitään moneen päivään joten uskodin et vauvalla kaikki hyvin.

äitipeikko Ihana kuva =)

Tervetuloa kaikille uusille odottajille!

Olen koittanut levätä mahdollisimman paljon mut viikonloppuna pojan synttäreitä juhlitaan niin ohan tuossa tullut leivottua yms. Mut olen jaksottanut yhen tekemisen yhdelle päivälle niin ei tarvitse koko päivää hustata.
paha olokin alkanut jo helpottaa.. Pystyy jo aamusinkin jotain laittaa suuhun.
Mulla kanssa pitää varmaan vähän katsoa mitä syön kun ennestää on tuota painoa aika paljon liikaa. Mut jospa sitä ei tulis kymmentä kiloa enempää =)

-Taika ja masukki 7+2-

 
Heili mulla olis kans parempi ku ei tulis sitä 20kiloa niinku viimeksi! Niistä mulle jäi kannettavaksi 10 ylimääräistä joten tässä raskaudessa joudun sokerirasitustestiin toisin ku ekalla kertaa jolloin lähtöpaino oli normaali. En mä kyllä neuvolan puolesta missään erityistarkkailussa ole, mutta puhuttiin tai siis minä sanoin terkalle että toivon ja yritän että ei nousisi niinku viimeksi. Terkka sanoi että ku ottaa huomioon nää mun 10 ylimääräistä kiloa niin painon tulis nousta raskausaikana noin 8-13kg, ei enempää. Saas nähdä miten käy. Mua pelottaa jotenki etten onnistu. Sen nyt tietää et ku maha kasvaa ja alkaa kolottaan selkää yms niin lenkkeily vähenee ja alkaa jääkaappi kutsua. :/ Ei vaan on mulla onneksi nyt tuo esikoinen pitämässä huolen siitä että menoa ja meininkiä riittää eikä sen aikana onneksi voi herkutella ku muuten pitäs pojallekki hyväskää antaa. ....no, mut se siitä. Pidetään peukkuja et onnistuis!

Äitipeikko olipas ihania ultrauutisia!

Ja sit vielä loppuun toteamus- Mun pahoinvointi on vähentynyt 90% joten kai se oli siinä sit? Oonko mä ainut kenellä on alkanut helpottaa? Mä en yhtää muista miten meni viime raskaudessa... Nyt on viikkoja kasassa 8+5, onko se liian ajoissa menossa pois se paha olo? Ainoo oire mikä jää jäljelle on sit kohdun kasvukivut elikkä lähinnä ne vihlaisut, mitkä on erittäin tuttuja tuntemuksia ensimmäisestä raskaudesta. Kuuluvat siis asiaan ja on kiva vaan et tuntee et siellä oikeasti joku kasvaa!

Anu ja rv 8+5
 
neuvolan täti oli iloinen kun mieskin oli mukana kun kuitenkin hänenkin suvun sairaudet yms kartotetaan. ja kuulemassa juttuja :) ja ei pitänyt mieskään paikkaa pahana :LOL: ainut mitä jäin ihmettelemään niin täti sanoi et on harmi kun on niin vähän viikkoja ettei kuulu sydänääniä, kuitenkin jo kymmenes viikko...(miehen takia oltais siis kuunneltu)

joo ja vielä omaan oloon... olo on parempi, ei enään nii oo kuvottanut ja väsymyskin on vähän jo helpottanut onneksi.
mies tuossa ilmoitti että sillä on ens vuonna koulutuksia, toinen helmikuussa (joo ihan menee vielä) mutta toinen olisi maaliskuun lopussa aika tarkkaan kaks viikkoa ennen laskettua... en mä kyl haluu et enää siinä vaiheessa lähtee toiselle puolelle Suomee koulutukseen. :saint:

ei olla kerrottu vielä. muutakun yksi ystävä tietää (arvasi ja pystynyt sitten enään valehtelemaa :D ) muilla oon kyllä suoraan valehdellutkin.... molempien vanhemmille olis ultran jälkeen tarkotus lähettää kirje jossa ultrakuva =)
 
anuuu, mulla on kanssa pahoinvointi helpottanut reippaasti. iltaisin tulee helposti ykä, mutta muuten on suht hyvä olla osan päivästä. päätä vaan särkee pirusti.

ekan neuvolan sain torstaille, oisin saanut jo huomiseksi mutta kun tulee niitä vieraita.

Heili, mun on pakko varmastikin tuijotella vaakaa ja mitä suuhuni pistän, koska Mineasta paino nousi reippaat 20kg ja nyt on lähtöpainoa sellainen mukavat 90 kiloa |O tosin VIELÄ ei ole paino noussut, mutta tiedän että varmaan ainakin jonkun verran nousee.

onko kenelläkään vinkkejä esim. mitä söisi jos pahoinvoinnista kärsii? kun sillon tekee mieli tunkea kaikkea suuhun ettei oksettaisi.

ja yksityisellä ultra maksoi täällä 58 euroa. ei MUN mielestä paha ollut laisinkaan.
 
Voi Tinkatar, olen niiiin pahoillani :'( :hug:
Paljon voimia jaksaa eteenpäin..


Mullakin on huono olo edes vähän helpottanut.
Sen sijaan iho voi huonosti.

Väsymystä on yhä, se nyt varmaan kiusii tuonne ekaan ultraan asti.

Olettekos vielä eksyneet :whistle: vauvanvaate osastoille?
Me käytiin tänään Isossa Omenassa ja en voinut vastustaa paria asua.
En kahta sekuntia kauempaa miettinyt kun näin ne :D

Äitipeikko:
Voi kuinka söpönen kuva, ei millään malttas odottaa np ultraan.
Mä varasin sen pari päivää sitten. 25.09.07 tapaamme Nöpösen

Nöpönen 8+3
 
Voi Tinkatar :hug: Olen todella pahoillani... Voimia, toivottavasti pian tärppää uudestaan.

Ei ole vielä uskallettu vauvanvaate ostoksille. Eilen kävelin vaunuosaston ohi, ja kävin kurkkaan. Mutta ei vielä uskalla, on niin epävarma olo.
 
Jospas minäkin jotain oitkästä aikaa raapustaisim.
Ensiksi :hug: tinkattarelle ja voimia!

Ja sitten omaan napaan. Mä oon niin kauhean onnellinen, kun tulin juuri neuvolalääkäriltä. Sain sinne ajan, kun mulla on nyt vajaan viikon ollut väliin kirkasta ja väliin ruskeampaa vuotoa ja väliin sitä on tullut ihan kunnollakin. Neuvolalääkäri ultrasi ja kaikesta huolimatta siellä se pieni sydän sykki ja pieni liikkui paljona! :heart: Voi että kuinka liikuttava hetki se oli ja tuli väkisin kyyneleet silmiin.

Tuo lääkäri sanoi mulle, että kun sydänäänet kuuluu niin silloin 90% todennnäköisyydellä päästään synnytykseen astia. En nyt muista kuka, mutta joku muukin oli samanlaista infoa saanut.

Minä eilen kerroin omalle äidilleni raskaudesta tänään tuon ultran jälkeen. Hänen lisäksi muutama hyvä ystävä tietää asiasta. Muuten ajattelin odottaa, että pääsee sinne 12 viikon yli ja kertoilla sitten muille. Paitsi voi olla että pian jo ihmiset arvaileekin, koska mulla on kyllä nyt mahaa jo tullut ja valitettavasti se ei vielä voi olla oikeaa vauvamahaa. :kieh:

Viime raskaudessa tuli painoa liikaa, sitä oli lopussa liki 90kg yhteensä. nyt olen kyllä ajatellut, että pakko pitää se jotenkin kurissa. Tässä alkuraskaudessa vaan tulee koko aika syötyä jotain, kun on kaamea nälkä vähän väliä.

Pahoinvointia mulla ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Aika outoa, kun esikoisesta oksensin aika reilustikin, mutta niin ne vissiin on erilaisia noi raskaudetkin. Ja oli kiva lukea, että monella muullakin oli pahoinvointioireet jo helpottaneetkin. :D

Sitten noista viikoista. Tuon ultran mukaan mulla olisi viikkoja jo 9+0. Eipä siinä mitään, mutta jos tuo pitää paikkansa niin mulla on kuukautiskierto ollut tuolloin vain 27 päivää. Kun se on yleensä huomattavsati pitempi 32-40 päivää. neuvolalääkäri sitä ihmetteli, mutta sanoi, että sikiö saattaa olla sitten np-ultrassa hieman pienempi, kun se on kuitenkin tarkempi, kun tuo neuvolan ultralaite. Mutta eipäs siinä tietty mitään haittaa ole, laskettu aika olisi visiin 10.4, mutta tarkennan sen sitten np-ultran jälkeen lopullisesti.

Tulipas nyt pitkä sepustus. Iloista syyskuun alkua meille kaikille!!! :D
 
tinkatar tätä kauhulla odottanut että milloin joku putoaa :ashamed: :(
ei löydy sanoja vaikka itse km kokeneena tiedän miten raastavaa se voi olla. :ashamed:
iso :hug: ja muista: surra saa ja pitääkin jos siltä tuntuu. :hug:

omaan napaan:
mulla kanssa pahaolo helpottunut. iltaisin monesti tosin vasta hiipii paikalle närästyksen voimin :x
eka neuvola takana päin, paperi täytettiin ja juteltiin paljon. ultran sain vasta ens viikon perjantaille joten taidanpa yksityiselle soittaa jos tuntuu etten vaan jaksa viikkoa odottaa :whistle:
verenpaine mainio ja hemppa 130, painoa liikaa mutta kunhan alle 100 kilossa pysyttäisiin loppuun asti ;) :D
että näin.
menen tänään illalla katsomaan kaupungin teatteriin pojan 4,5v kanssa pekka töpöhäntää =)
nuorempi jää miehen kanssa tekemään omia juttuja.
huomenna taas työpäivä sitten edessä, aamulla käyn pissan viemässä labraan, annan verta ja haluavat kuulemma alapäätäkin "ronkkia" :kieh: :LOL: *nauraa*
tästä tää levitys lähtee.. :saint:

se on moro.
niin ja vaatteita tai muuta en ole ostellut, kerrankin näin. ehkä sitten np-ultran jälkeen voin ajatella.
tosin vaunuja olen miettinyt jo millaiset haluaisin.
onko muilla vaunu mieltymyksiä, millaiset haluaisitte/ostatte ehkä?
 
piti vielä laittaa miehen tekstiviesti jonka sain pari päivää sitten kun kaverillaan oli käymässä. mies kun vannonut ettei kerro vielä pitkään aikaan kenellekään raskaudesta vaan odottaa että kaikki menisi hyvin. tää oli jotenkin ihana :D ja se menee näin:

olen tehnyt syntiä rakas. toivottavasti annat anteeksi, sovitetaan tämä juttu jotenkin jos sopii. jokin rangaistus?!
olen paljastanut (nimi) ,(nimi) ja (nimi) et saan rakas sinun kanssa toukan...

ja sitten juttu jatkui joka jääköön meidän tietoon vaan :D

:heart: :heart: :heart:
mä jo luulin ettei miehestäni löydy tuollaista puolta :heart: :D
 
Vaunuista

Me ostettiin jo joku kk sitten Emmaljungan CityCrossit koska nuorimmalle (2v) tarvis uudet rattaat. Siihen sitten hommattiin jo koppakin tulevaisuuden varalle ;) Sitten meillä on tuplina Emmaljungan Edget. Niillä mennään. Luulisin et tuplia käytetään pidemmillä käppäilyillä ja uudempia sitten vauvan nukuttamiseen.
 
Painonnoususta vielä, että miulla eka raskaudessa nousi paino 30 kiloa ja tokassa 20 kiloa. Nyt kun on vielä edellisen raskauden kilojakin jemmassa, niin paino vois pysytellä alle 10 kilon nousussa, kiitos. Niin ja en miekään neuvolan puolesta missään erityistarkkailussa ole, vaan ihan OMASTA VAPAASTA TAHDOSTA ja PYYNNÖSTÄ. Yksi sokerirasituskoe minulle tehdään, sitten joskus 26-28 viikolla vasta.. :D Ja sama se on mullakin, että pitäs tikata suu kiinni ja lukita jääkaapin ovi.. Eikä pelkkä jääkaapin, vaan myös kuivakaapin.. :ashamed:
 
meillä monilla on aikamoisia painonnousuja viimeraskauksista. itselleni viimeksi painoa tuli 30 kg, painoin 84 kg synnyttämään lä'htiessäni. hirveesti kyllä tossa oli niitä nesteitä mä luulen ja laihduinkin sitten parissa kuukaudessa alle lähtöpainoni :) enkä edes imettänyt, join vain paljon vihreetä teetä ja kävin joka päivä kävelyllä vaunujen kanssa. nyt lähtöpaino muutaman kilon enemmän, ku viimeks jA yritän ettei nyt tulis ihan yhtä paljoo noita kiloja. vaan kyllä niitä ropisten tulee kun syömisestä tykkää ja tällee raskauden nojalla syö aikasta paljon herkkuja mitä ei yleensä tule vedettyä :D ihan hyvällä omallatunnolla kyllä annan itseni syödä, kun tiedän laihtumisen mulle olevan tosi helppoa. sitten kun olot tästä tasottuu, niin rupeen taas käymään aktiivisemmin kävelyillä ja pyöräilemässä. kuntoa kuitenkin ois ihan hyvä pitää edes jonkinmoisessa kondiksessa että jaksaa sitten puskea, kun hetket on käsillä..

nautinnollisia hetkiä :heart:
 
Ultra kuulumisia....
Tänään oli siis viimeinen käynti (toivottavasti) lapsettomuus polilla. Ultrasivat ja kyllä siellä pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydänkin sykki kovaa tahtia! :heart:
Pituutta oli vajaa 1cm ja viikkoja oli ultran mukaan tasan 7+ eli la muutui 25.4.2008.. Ja muuten minä olen 21 (vaavin syntyessä 22) ja mies 25 ja tyks on synnäri!

Kyllä sai huokaista helpotuksesta, kun täälläkin lukenut valitettavan monista km:sta. Nyt vaan toivotaan, että loppuun asti pysyy matkassa! Neuvolankin sain heti maanantaille!

Onkos moni kysellyt ennustaja elliltä lapsimääristä?
Ihan huvikseni lähetin ja vastus oli, että tyttö 16.5.2008 poika 2012 ja tyttö 2016! neljä siis yhteensä! :D Kuukaudella kyllä heittää tuo laskettu aika, mutta aikahyvin kuteskin!
 
heipsan. kaipa minäkin uskaltaisin tänne joukkoonne mahtavaan jo liittyä, jos huolitte mukaan :D laskettu on vissiin 29.4 nvlassa sitten varmistuu vielä. tänään kävin varhaisultrassa ( edellinen meni kesken vkl.6-7) ja siellä pikkuinen kelli ja sydän jumpsutteli =) voi että tätä onnea :heart: :heart: :heart: nyt viikkoja on 6+5.. :heart: tässä on nyt vissiin suuri todennäköisyys että kaikki menee hyvin koska syke jo löytyi. km:n riski on minimaalinen joten nyt aijon lääkärin määräyksestä nauttia tästä raskaudesta!!!!! :heart: :heart: =)
 
tinkatar: :hug: en nyt osaa sanoa muuta kuin että jaksamista teille

pulttibois: sullahan ihana mies on :kieh: hmm mikä oli rangaistus? ;)

mullekkaan pahaa tekis jos suun tikkais ees soukemmalle :p ja kaikki kaapit lukkoon ja avaime miehen mukaan töihin. nyt kun ei ees oma auto lähe käyntiin niin pysympähän kotona tai sitte pitää pyöräillä kymmenen kilsaa kauppaan ja sit takas tietty
 

Yhteistyössä