Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
tossa alkusivusta oli juttua pahoinvoinnista. olen siis ollut 3 kertaa raskaana tätä ennen ja jokaisessa on ollut aivan tajuttomat pahoinvoinnit. oksennellut en ole, mutta muuten se etova fiilis...

itse en jaksa uskoa että pahoinvoinneista voisi päätellä mikä sieltä on tulossa, mutta jokaisella on omat uskomuksensa.

näin viime yönä ihan hirveetä unta, että sain keskenmenon! ihan kuten pulttiboisillakin, muakin pelottaa huhtikuinen keskenmeno... toivoisin niin osaavani nauttia tästä kaikesta, mutta epäilys ja pelko kalvaa sisintäni. hetkittäin pystyn unohtamaan keskenmenon ja jopa koko raskauden ja sillon mieleni lepää hetkisen. mutta yleisesti ottaen pelko on päälimmäinen ja vallitseva tunne. en halua enään ikinä kokea samaa menetystä. enkä toivoisi kenelle muullekkaan samaa kohtaloa. tiedän faktat, että luonto hoitaa pois jos on jotain häikkää, mutta silti....
 
pinaatti paljon samoja ajatuksia sun kanssa. yritän muistuttaa itseäni että nauttisin vaan olostani. helpommin sanottu kuin tehty. keskenmennyt pääsi vielä "niin pitkälle" viimeksi (rv 13) joten pelonsekaisin tuntein tässä mennään sinne saakka ainakin.. :ashamed:

no,, toivon vaan parasta. muuta en voi nyt tehdä asian eteen. näin se vaan on!
toisaalta kiva tajuta että en ole ainoa ajatuksineni :whistle: ;)


äitipeikko meillä 2 poikaa joista en ole oikeastaan voinut pahoin.ekasta enemmän, toisesta tosi vähän.
itse en usko että kertoo sukupuolesta.
2 kaveria odotti tyttöä viime vuonna, toinen oksensi ihan älyttömästi- toinen oli elämänsä kunnossa. ja molemmat ekaa odottivat.

itselläni kuvotusta, selkää särkee välillä (voi johtua matkastakin), väsyttää tosin sekin osin matkasta johtuvaa.
samoin palelee tosi paljon.
samoin pyörryttää tosi paljon :/
muuten suht ok olo.
viimeisiä lomapäiviä vietän B)

oletteko muut kertoneet joillekin raskaudesta? kuka töissä työkavereille tms? entä muulle perheelle?

me miehen kanssa tosi varovaisia asian kanssa. lapsille ei kerrota vielä, yritetään mahdollisimman pitkään salata.
töihin menen tiistaina ja pahoin pelkään että jään kiinni raskaudesta hyvinkin pian. ja yksi kaveri tietää vaan raskaudestani, muille ei kerrota. :whistle:

viimeksi kerroin heti kaikille tai melkein kaikille rv 6-7, en pystynyt olemaan hiljaa :D nyt onneksi sellainen olo että haluan olla vaiti asiasta. ;)

*juoksee jo kaupan suuntaan perheen kanssa pää kolmantena jalkana* B)
 
me on kerrottu melkein kaikille raskaudesta :ashamed: jotenkin taikauskoisena aattelin että ei mene kesken jos kaikki tietää, kuten tiesivät Mineastakin.

enkä itsekään usko että pahoinvoinnista voi mitään päätellä. anoppi ja kaverit vaan niin toitottaa että POIKA SE VARMASTI TULEE, mun omat vanhemmat ei ole kiinnostuneita koko raskaudesta.
 
Moi pitkästä aikaa! :wave: Oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja useinkin, mutta jotenkin en ole tämän väsymyksen ja oksetuksen keskellä jaksanu kirjoittaa mitään. Ihana kuitenkin lukea teidän juttuja.

Oon nyt ihmeissäni omien raskausviikkojeni kanssa. :eek: Kun kävin varhaisultrassa pari viikkoa sitten, niin silloin lääkäri sanoi että viikkoja on 7+0 ja sikiön koko vastasi viikkoja 7+1. Lasketuksi ajaksi lekuri sanoi 1.4. Mulla olis noiden tietojen mukaan enemmän viikkoja kun muilla, joilla on sama laskettu aika! Eihän se niin voi olla. Vai voiko? Mulla olis tänään siis jo 9+0. No, keskiviikkona on eka neuvola, joten ehkä sielä asia selkiytyy.

Ihana oli tuo dallas pullan synnytys. Kiitos linkistä. Jäin miettimään sellasta asiaa, että jos joskus joutuis tuommoseen tilanteeseen ite tai auttajaksi, niin onko sillä napanuoran katkaisulla joku aikaraja vai voiko sen antaa toimia niin kauan kun ammattiauttajat saapuu? Mietinköhän vähän liikaa. :)
 
Mä vuodan taas... :'( Just kun alko uskomaan että kaikki on hyvin niin taas sama juttu kun viikko sitten; eka verta pikkasen ja sitten ruskeeta tuhrua...Ja nyt sitten paniikissa odotellaan että jatkuuko tämä vai ei. Mitään kummempia kipuja ei ole, samoja mitä nyt on ollut koko alkuraskauden ajan.

Me ei olla kerrottu vielä kellekään (paitsi tietty mun siskolle, kun en pystyny suutani pitämään kiinni) eikä aiota kertoakaan ennen ku on pakko. Mä en jaksa yhtään sitä vouhotusta (lue: anopin vouhotusta ;)) ja sukupuoliveikkauksia ym. Haluan pitää tän asian vaan meidän tiedossa... Ja sit jos joku nyt menee pieleen niin en jaksa kaikkien kanssa asiaa käydä läpi. Mua ärsytti viimeksikin se, että on julkista riistaa vaan siksi että on raskaana. Kyllä läheiset saa kysellä painoa ja koskea masua yms. mutta mun mielestä semmoset vähän vieraammat ihmiset vois pidättäytyä tämmösissä ei niin henk.kohtasissa jutuissa, kuten "milloin on la" ja "mikä on ollut vointi"...

Mutta saapa nyt nähdä onko kohta enää edes mitään kertomista...

NewMoon rv7+0 toivottavasti...
 
NewMoon iso halaus! tiedän miten tuo tiputtelu ja muutenkin vuoto pelottaa :hug: itsellä takana kaksi kemiallista raskautta ja koko ajan pelottaa että hanat aukeaa.

toivottavasti vuoto pian loppuu ja pikkuisella on kaikki hyvin :heart:
 
hei!liitympä minäkin nyt tälle listalle jos en oo jo liittynyt....en ainakaan muista =) elikkä kolmannen lapsemme laskettu olisi 2.4.2008 itse olen 27v,mies30v ja lapset 1v ja 3v.synnytyssairaala oys. me ei olla kerrottu kuin muutamalle ystävälle raskaudesta.kummankaan vanhemmat tai sisarukset ei vielä tiedä.raskaus oli todellinen yllätys koska aijottiin vasta alkaa yrittään vauvaa menkkojen jälkeen jotka yllätys,yllätys jäivätkin tulematta.luulin jo et mussa on nyt jokin vika ku menkkoja ei tuu...ollaan nimittäin kärsitty ennen esikoista 3vlapsettomuudesta.yllätys oli suuri ku raskaustesti oli positiivinen.nyt odottelen kuumeisesti eka neuvolaa turvonneen mahani kanssa ja pelkään että vauvoja on enempikin kuin yksi...ku ei mulla tytöiltä oo ollu näin iso maha varmaan vielä 13raskausviikollakaan.nyt oon jo joutunu pitään äitiyshousuja,hui hirvittää :eek: tuplaonni olisi tietysti ihanaa mut varmaan tosi raskasta ku on ennestäänkin kaksi tosi pientä lasta.jännitän nyt tonne neuvolaan asti :p
 
mä luin jostain, että tiputteleva ja ruskea vuoto on normaalia alkuraskaudesta, että sitten vasta jos vuoto yltyy ja on kirkkaanpunaista, niin on syytä olla todella huolissaan. ymmärrän kyllä hyvin, että tuo tiputtelu aiheuttaa murhetta, mutta toivotaan että kaikki kuitenkin on hyvin ja vuodot on niitä normaaleja vuotoja.

yritän lohduttaa muita, vaikka itselläni on ihan yhtä epävarma olo omasta masu kohtalosta...

:heart: voimia kuitenkin meille kaikille :heart:

 
Olen ymmärtänyt tämän vuoto asian aivan kuten pinaatti tossa yllä kirjoitti. On tosin luonnollista, että se hermostuttaa. Sitä kun on muutenkin tunteet pinnassa. Äitini (neuvolanterkkari) kanssa juttelin juuri tästä alun hermostuneisuudesta... ja hän sanoi, ettei hänellä ole ollut yhtään asiakasta, joka olisi ollut varma alussa, että kaikki menee OK. Yleensä kaikki menee hyvin. Täällä paraskin puhuja, hypin seinille joka risauksesta ja risauksen puutteesta. :/ Keskenmenon pelko on koko ajan läsnä, enkä ole vielä uskaltanut iloita. Vielä enemmän pelkään kohdunulkopuoleista raskautta, varsinkin kun eilen vihlo oikealta puolelta. ARGH!!! Pystyis vaan nukkuun lokakuuhun, jolloin pahin olisi takana.
 
PulttiBois meillä raskaudesta tietää mun äiti, sisko, yksi ystävä ja yksi työkaveri... ja todennäköisesti sisko ja ystävä ovat kertoneet miehilleen. Eli ei vielä kovin laajasti ole tiedossa. Mies ei aio kertoa kenellekään, ennen kuin ollaan turvallisimmilla vesillä... eikä hän ole muutenkaan oikeen halunnut asiasta puhua. "Pessimisti ei pety" näin hän asiaa selvitti. Toisaalta ihan ymmärrettävää, kun tän meidän tien tietää. Itelläkin jotenkin epätodellinen olo, on tottunut siihen, että nämä asiat on muiden iloja... ei omia :( Ehkä tämä tausta lisää pelkoa. Mulla työkaveri sai lapsen pari vuotta sitten (niillä oli kans useampi vuosi yritetty), niin hän oli kans poikkeuksellisen pelokas lapsen menetyksen suhteen... No, nyt tämä meni taas täksi samaksi tilitykseksi kuin edellinen.

Oikeen hyvää sunnuntai- iltaa kaikille... voikaa paksusti ;)
 
Tervehdys ja :hug: Newmoonille tiputteluun, on se rasittavaa ja kauhulla odotan, tuleeko mulla sitä tässä raskaudessa, niin kuin esikoisesta oli pari päivää. :/

Onnea ja tervetuloa Rakastava äiti, teilläpä oli iloinen yllätys. :heart: Mullakin on selvästi esikoista turpeampi masu, mutta yksi siellä kuitenkin vain on. Liekö turvotusta vai mitä, nyt kun kesäaikaan ootan.

Mulla kans oli kemiallinen raskaus joku aika sitten, ja kyllähän se jotenkin niin on, että sellainen kokemus tuntuu lisäävän keskenmenon pelkoa. Silti oon odotuksesta avoimesti kertoillut joka paikkaan, samoin mies. (Oikeastaan esikoinen on lähes ainoa, jolle ei ole kerrottu. :) Hän kun on vielä aika pieni. Sen verran olen alustanut asiaa, että kerroin tuossa tulevasta serkusta, jonka laskettuun on enää parisen kuukautta.)

Voin vain kuvitella, että paljon itseäni myöhäisemmän km:n kokeneen (kuten Pulttis, Niksuliini jne.) on vaikea nauttia raskaudesta siihen saakka, että edellisen km:n viikot ovat tulleet täyteen ja vielä senkin jälkeen. Varmaan myös niiden, joiden raskautuminen on kestänyt kauan. Yrittäkäähän kuitenkin. :hug:

Mariaana, on hyvin tyypillistä, että tuntuu vihlontaa tai muuta sen tyyppistä kipua toisella puolella. Mulla oli aika inhottavaa tunnetta tuolla vasemmalla päivää ennen ultraa, mutta oli kuin olikin oikeassa paikassa. Kai se ois aika yhtäjaksoista kipua, jos kohdunulkoinen ois?

Otin tuossa parin tunnin päiväunet yhdessä esikoisen kanssa, ja vieläkin on töttöröö-olo. Nyt syömään jotain, ettei pahoinvointi tästä pahene...
 
Hei kaikille huhtimammoille! Muutaman kerran oon haikeana käyny "vakoilemassa" tätä teijän pinoa ja muistellu vuoden takaisia tuntemuksia kun ite sain sen kauan kaivatun plussan. Ja tosiaan huhtikuussa syntyi ihana pörröpäinen prinsessa joka on jo 4kk! :eek: :heart: Onnea teille kaikille, kevät tulla tupsahtaa nopeammin kuin osaatte arvatakaan :flower: :flower: :flower:

Halusin tulla vaan kertomaan teille, joilla on vuotoa, että vaikka se pelottavaa onkin niin runsaastakin vuodosta huolimatta voi syntyä ihan terve lapsi. Itellä oli vuotoa rv 14 asti (alko siinä n. rv6), vuoto oli melko niukkaa ja rusehtavaa. Vuodon aiheutti kohdussa oleva hematooma. Toivoa siis on, pitäkää lippu korkealla!!!
 
Se on tervehdys taas! Tervetuloa mukaan rakastava äiti =) .

Ja täällä taas alkoi tiputteleen :/ . Että ottaa taas pattiin kunnolla. Luulin jo vuodon loppuneen, mut ei...ei sitten millään. Edelleen näyttää samalta ruskehtavalta vuodolta, luotan kuitenkin vielä alkuraskauden ultraan, kunnes toisin todistetaan.

Äitipeikko: Mulla aloitettiin viime raskaudessa Albutol -lääkitys oiskohan ollut joskus viikon 35 jälkeen, kun paineet alko olleen aika huikeet. Ei kuulemma tällä lääkkeellä enää negatiivista vaikutusta noilla viikoilla...eikä varmaan ollutkaan. Toivon totisesti ettei tarvitsisi lääkitystä aloittaa heti.

Me ollaan kerrottu tästä raskaudesta kummankin anopille, mun siskolle ja joillekin luotetuille ystäville. Enää ei kovin kauan aikaa tätä massua paljoa piilotella edes työvaatteiden alle :D .

Nyt pitää mennä nukuttamaan tytöt, että pääsee itsekin. Huomenna työpäivä :wave: .
 
Päivittelin tuonne eka sivullekin noita tietoja.

Meillä isäntäkin luki tuon Dallas pullan synnytyskertomuksen. Totes vaan tyynen rauhallisena, et mitäs tuossa ei menis pupu pöksyyn. Ite olin suunnilleen kauhusta kankeana. Vaikka edellinen olikin pitkä ja rankka niin en nyt ihan noin nopeastikaan haluaisi :ashamed:

Meillä kävi vähän hassusti äsken kun oltiin mun vanhempien luona käymässä. Mun mummo oli päässy sairaalasta ja oli siellä kans iltakahvilla ja se sit yhtäkkiä töksäytti et ollaankos sitä pikkukakkosta odottamassa. Katto vaan hetken päälle ja arvas heti et olen raskaana. No minä tietty heitin vitsiksi koko asian ku parin viikon päästä olis vasta tarkoitus kertoa. Jos siis saadaan neuvolalääkärissä sydänäänet kuuluviin. Piti kyllä sit laittaa myöhemin tekstari mummolle, et oikeassa olit mut älä kerro muille... :D Aivan uskomatonta kyllä miten joku voi pelkästään päälle kattomalla tietää!!! :LOL:

Mutta nyt valmistautumaan nukkumaan, et jaksaa taas ens viikon töissä. Onneks mulla on alkuviikon päivät suht lyhyitä, niin on sellainen pehmeä lasku viikonlopun jälkeen :D
 
Täällä sydän hakkaa kanssa ylimääräisiä lyöntejä... Lauantaina vessakäynnin yhteydessä paperiin tuli kirkasta verta. Olin ihan varma, että kesken meni. Siteeseen ei kuitenkaan enää mitään valunut ja nyt tulee ainoastaan vähän ruskeaa tuhrua. Mitään kipuja ei ole ollut... Mitenköhän maltan odottaa vielä viikon ensimmäistä ultraa, jossa näkisi onko kaikki kunnossa...
 
öitä kaikille.. oli pakko tulla lukemaan vielä viimeiset viestit- ai minäkö jäänyt palstalle jumiin? :D ehei.. :whistle:

huomenna soitan terkkaan ja pääsen aloittamaan taas verikoe/ultra/lääkäri juoksun :snotty: tosin teen sen mielelläni matkustajan takia :heart:
esikoinen 4,5v on nyt pari päivää ihmetellyt mun mahaa ja kyselee onko vauva siellä :eek: on maha kuulemma tosi iso :LOL: :kieh: no, on mulla ylimääräistä mutta turvotus on ihan kamala nyt. :x
täytyy vaan aina sanoa että äiti on vaan hyvin syönyt :LOL: :whistle:

mutta nyt nukkumaan :xmas: kaikille :hug:
 
Täällä kanssa viime viikolla muutamia päiviä tuli pinkkiä vvuotoo aina veskipapruun ja viikonlopuksi tilanne rauhoittui. menossa rv 8+1. Nyt tuli tänään pikku tippa kirkasta verta paperiin. Toisaalta oon rauhallinen, ku esikoisestakin muistelen jotain vuotoja olleen niihin aikoihin kun toiset kk ois alkanu normaalitilanteessa. Terkkari silloin sanoi, et sit vasta aletaan miettiin tilannetta, jos siteeseen alkaa tuleen kunnolla vuotoo, eikä silloinkaan välttämättä tarkoita mitään. Päivien tiputtelu on tehnyt vielä varovaisemmaksi, enkä oo asiasta hiiskunukkaan kenellekkää vaikka mieli olis tehny.
 
minttu-mamma tuosta napanuoran katkaisusta kyselit. Muistan jostain lukeneeni, että kun napanuora joutuu ilman kanssa kosketuksiin, se ikäänkuin painuu lysyyn ja veret painautuvat pois siitä. Eli ei kai enää toimi sen jälkeen, vaikka istukka olisi vielä kiinni äidissä. Ei siis käsittääkseni mitään väliä ole sillä, miten kiireesti sen leikkaa. Ja jos tietää, että ammattiapua on tulossa hetken päästä niin sitten kai voi antaa olla. Toisaalta, jos on isä esim. osallistunut jo aiemmin synnytyksiin ja päässyt napanuoraa nipsimään niin ei varmaan mikään estä leikkaamistakaan. :) Itse en kyllä luultavasti uskaltaisi sille tehdä mitään. :LOL:

Me ei olla toistaiseksi kerrottu kenellekään. Asiasta tietää siis vain neuvolan täti ja YTHS:n terkkari + ajanvarauksen täti. Huomenna menen sinne labraan, missä saan virallisen varmistuksen tilanteesta ja sen jälkeen saatan kertoa kaverilleni. Yritetään kuitenkin pitää asia toistaiseksi salassa, vaikka vaikeaa se on, kun koko ajan tekisi mieli kailottaa kaikille, jotka vastaan kävelee. =) Oppiipahan hieman itsehillintääkin tässä samalla. Saatetaan ehkä kertoilla sitten laajemmalti ensimmäisen neuvolan jälkeen, tai sitten vasta sen maagisen 12 vk jälkeen. Jos sinne asti pysyy suut supussa. ;)
 
Huomenta!

Niin huomasin puuttuvani listalta, eli luultavasti 8.4 on la. Ja kolmas tulossa. Ja äipällä ikää 27v. Jos joku viittis lisätä miutkii siihen..

Meillä esikoinen 6v kuunteli lauantaina miun sylissä ollessaan masua. Sanoi sitten, että sieltä kuuluu pienen vauvan itkua ja askeleet. :D Ei olla vielä kerrottu raskaudesta ja yritetään vielä jonkun aikaa "salata" se häneltä, mikäli onnistuu. Poikahan on jo pitkin kesää kysellyt, että milloinka hän saa lisää pikkuveljiä! (Edellinen kun on vuoden vanha nyt).

Olo on ollut karsea. Sain loppuviikosta flunssan (koko perheellä sama) ja raskauskin on alkanut enemmän oksettaa. Olen muutamia kertoja oksentanutkin. Tekis mieli olla vaan sorkat kohti kattoa ja nukkua, ei vaan valitettavasti onnistu kun mies makaa kuumehorkassa.. Eikä meillä täällä oikeastaan ole ketään apuja lähettyvillä. Kaiken lisäksi pyykkikone sanoi sopimuksensa irti (kolme vuotta vanha!) torstaina..Kiva ollut pestä pyykkiä käsin. Meillä kun on 100% kestovaippapeppu tuo kuopus, niin pittää vaippoja pestä hänelle.. Iho ei kestä kertsejä yhtään. Eikä viitti alkaa riskeeraamaankaan sitä nyt, kun hän on antibioottikuurillakin korvatulehduksen takia..

Ainiin, meillä on turvotus laskenut masusta jokin aika sitten. En tarvitse toistaiseksi käyttää trikoopöksyjä enkä mammahousuja! Jee! Oispa ihana, jos maha ei ihan heti tuliskaan tuohon.. Kerrankin tällaisia ajatuksia. :D Liikkeitä kyllä odotan innolla ja vauvan sydämen sykkeen kuuntelemisia neuvolassa, mut en sitä kauheeta pötsiä joka minulle aina muodostuu raskausaikana, lyhyt ja pieni ihminen kun olen.
 
Dallaspullan synnytystarinaa luin. Aika hurja juttu! :ashamed: Miltei pelottava. Itselläni on ollut nopeat synnytykset, 6 vuotta sitten synnytykseni kesti 5h 15 min ja nyt vuosi sitten 4h.. Milteipä toivon, ettei ainakaan alle 3 tunnin synnytystä tulisi... Hirvittävä ajatus, jos syntyis tosiaan eteiseen tää seuraava... :eek: :eek: :eek:
 
Tulin tänne purkaan tuntoja, kun ei paljon ole ihmisiä,jolle vielä voi vuodattaa. Ootteko te seuranneet ruumiinlämpöjä? Mulla koko raskauden ajan ollut yli 37 astetta... eilen sitten mittasin, niin ruumiinlämpö oli palautunut ennalleen. Tuli sellainen varma olo, että tässä tämä nyt sitten oli.... monet oireetkin on helpottaneet esim. vessassa ei enää niin tiheää tarvi rampata, ja rinnoistahan kerroin jo aiemmin. Toisaalta verta ei vielä ole tiputtanut, rinnat ovat jokseenkin arat, pahoinvointia, välillä väsymystä, janottaa.... Annoin eilen kaikki talouden kuumemittarit miehelle, että piilota nämä multa jonnekin ennen kuin mä tuun hulluksi :headwall: Mut jotenkin on sellainen haikea olo, ei oikeen pääse rauhaan :(

Sympatiat Heilille Karjalasta nyrkkipyykin takia. Rankkaa aikaa nyt pyykin lisäksi hoidettavana lapset ja sairas mies :hug:
 
Mäkin sain varattua tänään elämäni ensimmäisen neuvola-ajan.. Terkkari oli oikein mukavan oloinen, sain ajan 20.9 eli tuonne rv:n 9 tienoille..

PulttiBois kyseli tuosta ketkä tietää, meillä tietää meidän lisäksi ainoastaan sisko ja sen mies.. Siskon mies toi mulle 10 valkoista ruusua kun kuuli asiasta..
Muille kerrotaan ehkä tuon neuvolakäynnin jälkeen, jos maltetaan olla hiljaa siihen asti..
 
Mariaana: Minäkin lauantaina mittailin aamulämpöjä ja itkuhan siitä meinas tulla ku lämpö oli laskenut. Tänään mittailin uudestaan ja se oli taas sitä luokkaa missä se kuuluukin olla. Liekö mun mittarissa jotain häikkää... Joten ei sun varmaankaan kannata huolestua.

Soittelin äsken lääkärille mun tiputtelu/tuhruvuodosta. Käski olla tekemättä mitään raskasta ja seuraamaan tilannetta. Täytyy kuulemma soitella uudestaa, jos tulee runsaammaksi. Jännityksellä odotetaan ensi maanantain ultraa...
 
Huomenta kaikille!

Pulttis Onpa mahtavaa saada sinutkin tälle puolelle! Teillä olikin sitten extramukava loma. Tarroja ja liimaa nyt kovasti, että pikkuinen pysyy kyydissä mukana! Samaa tietysti kaikille muillekin!

Tänään sain sitten soitettua neuvolaan. 21.9. sitten vasta ensimmäinen käynti. Pitkään saa vielä odotella. Kovasti yritin sitä alkuraskauden ultraa kinuta, mutta eipä onnistunut. No varasin sen sitten yksityiseltä. Viikon päästä maanantaina sinne sitten mennään. Hirvittää jo nyt! Silloin olis viikkoja 6+6, niin että pitäis sitten jo sykekin löytyä. Pitää nyt vain yrittää viikon verran pitää hermot kasassa.

Me ei olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään. Eikä varmaan vielä muutamaan viikkoon kerrotakaan. Ehkä sitten np-ultran jälkeen vasta jos päästään sinne asti.

Minulla on myös nuo synnytykset olleet esikoisen jälkeen aika nopeita. Kakkosen kans oltiin synnärillä peräti 6 min! Mies ei edes ehtinyt mukaan kun jäi pihalle parkeeraamaan autoa! No kolmannesta lähdettiin sitten aikaisemmin ja varalta ambulanssilla, matkaan kun menee 30-40 min. Hyvin ehdittiin. Nyt mennään varmaan myös ambulanssikyydillä, ettei vaan tule matkalle. Mies kyllä osisi hoitaa vaikka tulisikin, sillä kun on sairaankuljettajan koulutus, niin ei kyllä yhtään jännitä.

Hyvää alkuviikkoa kaikille!
 

Yhteistyössä