Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
juuri Luinkin kysymyksesi uudelleen, ja huomasin vastanneeni vähän vierestä :ashamed: Minulla on sellainen käsitys, että viikon päästä on 1+0.

mussu81 Onpa kyllä ihmeellistä, että näin ristiriitaista tietoa annetaan. Voihan olla, että netissä oleva tieto on vanhempaa, ja lääkärillä on uudempiin tutkimuksiin perustuvaa tietoa? Toivotaan näin. Jos se yksi lääke ei kuitenkaan vaikuttaisi, vaan epämuodostumat yms. on pitempiaikaisesta käytöstä. ???
 
Soitin vielä itse paniikissa Ouluun ja sieltä selvittivät et on kaikista vaihtoehdoista riskittömin vaikkei riskitön ja parempi mahd. pienellä annoksella kuin jatkaa kohta viikon kestänyttä voimakasta allergista reaktiota. Onneksi nyt vähän helpotti eli saan ottaa minimiä tarpeen mukaan mut ei yhtään enempää. Käytännössä otan jatkossa vain jos on pää kainalossa, eli samanlainen tilanne kuin tänään (jopa kämmenet ja jalkapohjat ihottumalla...) :ashamed: Vähän kyllä vieläkin on ylikierroksilla säihkähdyksestä! Mut nyt nukkumaan ku kutina hellittää. Sais ekan kerran nukuttua tälle viikolle... |O
 
Onpas tänne tullut paljon tekstiä sitten eilisen! :D Ja ihana lukea monia hyviä ultrauutisia. Ja sitten on ollut niitä huonojakin uutisia, voimia teille! :hug:

mussu81: mä sain tuota ataraxia viime raskaudessa, kun jouduin olemaan sairaalassa useampaan kertaan raskausmyrkytysoireiden takia. Sain sitä silloin hirveään kutinaan ja sanoivat, että ei ole vaarallista sikiölle. Ja olitkin itse tuonne OYS:iin soitellut ja kysynyt, hyvä kun sait asiantuntevan vastauksen sieltä. =) toi netti on toisaalta hyvä juttu, mutta toisaalta sieltä voi löytää sitten juuri päinvastaista tietoa kuin mitä esim.lääkärit sanoo. :/

Täällä ei ole yhtään mitään raskausoireita vieläkään ilmaantunut. Lievää pahoinvointia oli tuossa muutaman päivän, mutta sitten ei mitään. Vähän jo tuntuu, että kuinkas tässä käy. :/ Mutta aika varmasti näyttää mitä tuleman pitää.

Moni on valittanut turvotuksesta, mulla ei sitäkään ole yhtään, vyö on vielä samassa reiässä kun aina ennenkin. =)

En ole menossa siihen alkuraskauden ultraan, vaikka toisaalta mieli tekiskin. Ei vain oikein rahatilanne anna periksi niin täytynee yrittää malttaa mielensä tuonne np-ultraan, joka lienee 12 viikon paikkeilla. Ja neuvolaankin pitäis visiin varata aikaa ensi viikolla.

Me ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle ystävälle tästä raskaudesta. Saa nähdä milloin sitten kerrotaan muille. :whistle:

Täällä viikkoja nyt hurjat 6+3 :heart:
 
Niin, hoksasimpas etten ole itseäni kummemmin esitellyt :ashamed:

Olen kolmikymppinen, työssäkäyvä, asuntovelkainen, yhden miehen vaimo.

Ensimmäistä lasta odotellaan. Raskaus viikkoja viimeisten menkkojen mukaan 6+1, mutta todellisuus taitaa olla 5+5. Lääkärihän sen sitten päättää kumman mukaan laskee. Todennäköisesti ensimmäinen pysyy, noin vähästä ku ei yleensä siirretä. Mutta kuulemma ihan lääkäri kohtaista, jotkut ovat päivälläkin muuttaneet.
 
meille tulee tänään vieraita, kaveri Turusta poikakavereineen yöksi ja sisko lapsineen päiväksi. eikä mua yhtään kiinnostaisi kun on niin huono olo. no, mä olen ruoat miettinyt niin ettei tartte paljoa touhuta ja aion kyllä tehdä mitä haluan, menen nukkumaan jos väsyttää ja reitti vessaan on oltava selvä.
 
Huomenta :D Nyt on hyvin nukuttu yö takana ja nokkosrokko ainakin toistaiseksi kadonnut. Kyllä on hyvä fiilis!

Päivitin taas listaa ja totesin, et vaikka on tullut ikäviäkin uutisia jonkin verran niin taitaa mahtua siihen 10% sisään, on meitä jo niin paljon kertynyt! Ihanaa et on näin monta mukana odottamassa :D

amalia77 helpotti todella kuulla, et joku muukin on ko lääkettä käyttänyt. Ei pelota enää niin paljoa =)

Pahoinvointikin alkaa helpottamaan, aivan samoin ku esikoista odottaessa. No nyt saa sitten varoa, ku alkaa tuo nälkävaihe :LOL: Tuntuu et vois syödä kaiken mitä eteen sattuu. Viimeksi se johti 22kg painonnousuun :kieh: Tällä kertaa en suostu samaan!!! :LOL:

Jeps mutta taidan pinkaista herukkapuskiin ja sit raksalle, kun tää olo on ekaa kertaa useampaan viikkoon oikeasti hyvä!
 
Tosi monissa sanotaan ettei saa käyttää raskauden aikana, mutta mielestäni hyvä varmistaa omalta lääkäriltä. Esimerkiksi omassa tapauksessa: minulla on lievä pco, johon olen syönyt metformiinia maaliskuusta lähtien (aikuisiäin diabeteslääke, jota käytetään lapsettomuushoidoissa) niin siinä maininta, että ehdottomasti kielletty raskauden aikana. No Suomessa käytäntö julkisella puolella onkin, että ehdottomasti pitää lopettaa kun huomaa olevansa raskaana, kun taas itse olin yksityisellä hoidoissa ja minulle on annettu ohjeet, että vasta rv 8 lopetus asteittain, koska laskee pco:n aiheuttamaa keskenmeno riskiä. Jenkeissä taas syödään läpi raskauden, koska laskee tutkimusten mukaan pco:n nostamaa raskaudenajandiabetes riskiä. Eli ottaa tuosta nyt selvää, ei auta kuin luottaa lääkäriin!

Ihana Elisha, että sinäkin olet täällä!!!

malttamaton&huhtihippu 5+1
 
Koko ajan tulee uusia, kivaa. =)

Miten selvästi te muut jo tunnette kohdun kasvun? Mä oon iltasin tuntenut jo jonkin aikaa että alamasu on ihan kova ja etenkin kyljellä tai selällään maatessa tuntuu semmonen möykky... en vaan muista että ekassa raskaudessa ois näin ajoissa tuntunut. Pistäisko turvotuksen piikkiin... Tänään tuntu jo aamullakin selvästi ja jouduin vähän jo rauhottelemaan leikkejä esikoisen kanssa, kun tuntu niin ilkeeltä nostaa ja hyppyyttää tommosta 10-kiloista. Ja maha pömpöttää valtavasti, ei voi ihan tiukkoja vaatteita päälle laittaa. Kyllä mä ootan että masu kunnolla pullahtaa esiin, mutta voipi olla vähän hankala salailla sitten...Hmm... Niin siis se oli pointtina tässä että voiko sen kohdun jo kädellä tuntea tuolla alavatsalla, vaikka viikkoja vasta 6+6? Vaikka uudelleensynnyttäjällä se kait tulee näkyviin nopeemmin...

Tulipas pohdiskelua. Lääkkeistä juttelitte. Mulle tuli viime raskaudessa lopussa ihan hirveetä ihottumaa ja synnytyslääkäri antoi luvan ottaa Zyrteciä, kun rasvat ei tuntunut auttavan. Sanoi ettei pienissä määrissä haittaa, eikä mitkään tutkimukset tue sitä, että siitä jotain haittaa olisi sikiölle. Ja olin tuolloin jo reippaasti yli lasketun ajan...Voihan se olla että alkuraskaudessa ei saa ottaa. Otin parina päivänä zyrtecin nin kutina lakkas. Helpotti vähän oloa siinä viimisillään. Apteekin täti ei vaan meinannu mulle myydä sitä lääkettä vaikka sanoin että lääkäri anto luvan ottaa.

NewMoon 6+6
 
Lauantaita!

Nyt on eilisestä väsyttänyt ihan lakkaamatta. Eikä auta vaikka kuinka nukkuisi. (Heräsin just päikkäreiltä.) Käytiin päivällä saunassa, kun mies tuli lätkätreeneistä, niin tuntu ettei edes hiuksia jaksa pestä. Yrittää siinä sitten selvitä kotitöistä :/ Lattialla jo useamman päivän koirankarvat

Muut oireet olleet aika vaisua, pahoinvointia joskus ja tuntemuksia alavatsalla ja rinnoissa... muttei mitään mullistavaa. Mulla ei vatsalta ole huomattavissa muutakuin turvotusta, mutta ensimmäinenhän alkaakin tuntumaan myöhemmin. malttamaton minulla on myös PCO, ja olen vuoden ajan kyseistä lääkettä syönyt... lopetin viime kesänä, kun se teki niin pahaa... Vaikka välissä siihen jo tottu niin, ettei kuvotusta tullut. Nyt tässä raskaudessa mennään ilman mitään tukilääkityksiä... keskenmenoriskihän on hieman suurempi.

Ei, täytyy tästä lähteä siivoamaan... kun ei ne karvat sieltä lattialta muutoin lähde :headwall:

Hyvää lauantai-iltaa kaikille tasapuolisesti

Mariaana, 6+2 / 5+6
 
oltiin tossa pojan kanssa kiertelemässä kavereilla, siis mun aikuisilla ystävillä. ja kyllä tuntu vaikeelta huijata niitä, että ei en voi lähteä ryyppäämään tänä enkä ensi viikonloppuna, koska mulla on öö, tota noin, täytyy olla lapsenvahtina..

ja kiva, ku masu ihan oikeesti pömpöttää, eikä sitä sisäänkään tule vedettyä, eikä se edes mene sisään ku tosta ylhäältä vatsalihasten kohdalta. olen syönyt viimepäivinä todella terveellisesti, salaatteja, suht vähän hiilihydraatteja, ratsastanut, pyöräillyt ja kävellyt ja silti heti aamusta kun herää, niin masu pullottaa, siis viidennellä raskausviikolla jo, huh huh ... ihan hassua, tätä asiaa joutuu koko ajan jankuttamaan, ku ei vaan mee kaaliin että mites se masu nyt tässä vaiheessa jo tolleen =) ihanan lohdullista, että muutkin ovat ihmeissään samaisesta askasta =)

muistan ekasta raskaudesta, että se masu tuli vasta vähän ennen 20 raskausviikkoa, että tässä on otettu oikeen kunnon varaslähtö =)

tämä turvotus kun ei tästä enään laske, turha toivo

:)

 
Heippa kaikille!
Tulen tuolta 32-33 ja 34 jännääjien pinosta tänne.
pari "tuttuakin" näkyy olevan samassa ketjussa =)

Meille tosiaan olisi viides tulossa,tarrasukkia vain toivotaan kovasti!
Laskettu olisi kalenterin mukaan 25.4.2008 mutta ultran kautta varmasti aika vaihtuu,saapi nähdä meneekö ihan toukokuulle..

Lisään tähän vielä tän ihanan laskurin minkä löysin! :D




joko nyt toimis..



 

Huhti-hiput 2008

30.3.
Sarastas, toinen

31.3.
Suppis76, toinen

1.4.
Dee, toinen
delfiini74, toinen
Pupu76, ensimmäinen
Elviira-76, ensimmäinen

2.4.
Minttu mamma, toinen
Kellukka, ensimmäinen
Topi69, toinen
pikkumyy2007,
Piitsi82, toinen

3.4.
Tiitsu, toinen

4.4.
mussu81, toinen
Kalenteri, toinen
Marya, toinen
Aavatuuli, ensimmäinen
Athena, ensimmäinen
Joanna, ensimmäinen

5.4.
dodo, toinen
smigul, toinen

6.4.
tyttimaaria, toinen
Haikara,

7.4.
nuppu1976, neljäs
Aina-Ilona, toinen

8.4.
veera80, ensimmäinen
Hysteerinen, ensimmäinen
Niksuliini79, ensimmäinen

9.4.
Hepe80, toinen
Moona78, ensimmäinen

10.4
polle80, toinen
Tiikeri82, ensimmäinen
janessa, ensimmäinen

11.4.
Tilsu, ensimmäinen
Tanja72, seitsemäs
Ruska-76, toinen

12.4.
Jopa73, toinen
anuuu81, toinen
NIINA -73, toinen
Jo-hanna, kolmas

13.4.
Myttö, ensimmäinen
NewMoon, toinen
aippa3, neljäs

14.4.
Hämy71, kolmas
PikkuNöpönen, viides

15.5.
Liinos, toinen
amalia77, toinen

17.4.
Mariaana,
Heikko-Peikko, toinen

18.4.
Ellen83, toinen
maarikki, toinen

19.4.
Elisha, toinen
SatuA79,

21.4.
äitipeikko, toinen
welhotar, toinen
tao3, kolmas

22.4.
Viljaliina, ensimmäinen
Matilda2007,
Hölömö, toinen

23.4.
Nasuliini, kolmas
Puella, neljäs
Saniaisneiti, ensimmäinen

24.4.
tinka84, kolmas

25.4.
sh07, ensimmäinen
Tyyne-täti,viides

26.4.
malttamaton,

29.4.
pinaatti, toinen

30.4.
juuri,
 
Tervehdys taas kaikille uusille ja vanhoille!!

Tuosta masun pullahduksesta puhuttiin...mulla on pullottanut jo melkein kolme viikkoa, tosin enin pullotus taitaa olla tuota iän tuomaa "rasvoitusta". Tarkoittaa sitä, että työkaverit ei uskalla edes ihmetellä paisunutta vatsaani siinä pelossa, että olisinkin vain lihonnut :LOL: . Ihan silminähden on kasvanut masu.

Mulla on tuo tiputtelu vihdoinkin loppumaan päin, kestihän sitä kolmatta viikkoa. Nyt hetken seesteinen olo (paitsi hirmuinen pahoinvointi). Eka neuvola oli torstaina ja paineet pahasti osoittamaan nousua...tuumas, että lekurin kanssa voitaisiin heti sopia vaikkapa verenpainelääkkeen aloittamisesta...yäk!!! Tokassa raskaudessa jouduin niitä napostelemaan viimeisen kuukauden ajan. Nyt jos heti... :kieh: .

Mutta ei muuta kuin kaikille meille pelkkää hyvää jatkossa :wave: .
 
Tyyne-Täti jos mulle jaksaisit vielä laittaa, että ensimmäistä odottelen. :)

Ah, vähän kurjaa olla täällä hännänhuippuna, kun arvelen, että jossain vaiheessa jään tänne listalle aivan yksin. :LOL:
 
Minä täällä itken silmät sumeina luettuani Dallas Pullaa synnytyskertomuksen. :'( Hormoonit hyrrää....
Onnea vain vauhti tytöstä tätäkin kautta ;)

Minä sain tänä aamuna syötyä aamiaista ja hörppäsin pikku kulauksen kahvia. Etominen on vähentynyt, närästää nyt kyllä tuo tumma leipä.
Ihana vapaa, suht rauhallinen viikonloppu perheen kanssa.
Ja vielä on sunnuntaita jäljellä tovi ennen viikon esikoulu ja kerho pyöritystä. Aurinko paistaa heti aamusta, (ja ei anna armoa rouvan viikko siivouksesta lintsaamiselle)
Pakko oli heti aamusta pyyhkiä jo kaikki keittiön kaapinovet.
Tuntuu ettei millään jaksa kotitöitä,siivoamista.. mutta
mä ärsyynnyn niin paljon jos koti rempsottaa että luonto ei anna periks.
Sitten kiukkupäänä jynssään.. :kieh: ´

Nöpönen 6+6
 
Alkaapa taas elämä näyttämään hyvälle,alkoi nimittäin toissa yönä oksennustauti,jota sitten podettiinkin koko eilinen päivä :x No nyt ois muuten ihan ok olo,mut kuumetta on 38.Jaksaa sentää hetken aikaa istua,ennen ku mentävä taas huilaamaan.

Tuun taas ku jaksan lukemaa kuulumisia!

Piitsi ja Iisakki 8+4
 

Huomenta päivää!
Täällä on tainut alkaa ne huonot olot jotka oli kun esikoispoikaa odottelin.. Aamulla ei pahaa oloa mutta iskee ykskaks kesken päivän ja yöllä.Yöllä se on pahinta kun käy nukkuu.
Tyttöjä odottaessa olen ollut elämäni kunnossa mutta pojat onkin erijuttu.Pahaa oloa on kestänyt rv20... :(
Että vielä olis vaan 15viikkoa jäljellä.. :snotty:

Ehkä se tästä!Liikkeistä mä pystyn sanoo melko varmaa kumpi on.Olen tehnyt tutkimusta että miten liikkuu vauvat mahassa.Olen kysellyt kaikkien masujen liikkeet ja kyllä vaan oikein on mennyt! :D

Toinen sukupuoli liikkuu pyörien ja myörien,hitaammin.
Toisella taas liikkeet on terävät,nopeat,enemmän sellaisia yksittäisiä potkuja ja liikkeitä..

Niitä päästään kyllä vielä arvailee! :LOL:
 
Huomenta kaikki!

Olipa synnytyskertomus, kyllä liikutti muakin... Nyt ihan kiiruusti vaan kysyttävä Tyyne-Tädiltä, kumpi sukupuoli on kumpi, meidän esikoispoika ainakin liikkui sillä tavalla enemmän muljuillen, pyörien mun mielestä, tosin tuli siellä joku potkukin. Tässä lisää aineistoa tutkimukseesi ;)

Ja vielä: uusille tervetuloa ja onnea!

T. Kalenteri ja pikkutyyppi 8 + 2
 
Hämy71, osaatkos kertoa noista verenpainelääkkeistä? mulla oli Mineaa odottaessa korkeat paineet mutta en saanut lääkkeitä. kaikki tutkimukset kävin läpi ja ultrassa käytiin kuukauden välein tarkistamassa napanuoran virtaukset. nyt ei oikeasti yhtään huvittaisi aloittaa samaa testirumbaa, mutta toki sen sintin takia käyn milloin vaan.

onko muuten kukaan kuullut sitä väitettä että pojat aiheuttaa pahoinvointia, tytöt ei? meinaan tämä oksentaminen ja kakominen alkaa jo tympiä, esikoisesta ei ollut kuin kuvotusta.
 
äitipeikko: Ekassa raskaudessa oksensin aamuin ja illoin oli tooosi huono olo ja tyttö tuli... Ja sitten taas miehen veljen vaimolla ei ollut oikeastaan huonoa oloa ollenkaan ja poika tulla tupsahti!!

(.) ei mitään erityista lievää kuvotusta havaittavissa pitkin päivää, mutta ei silleen että ylös tulis :x ja väsymys painaa, onneks pian pääsee päikkäreille!!

Elisha 6+1
 
pikaisesti tulin ilmoittamaan että viime yönä koti suomeen saavuttiin koneella.. univelkaa hurjasti nyt ja väsyttää ankarasti. illalla vaan lasten kanssa klo 19 nukkumaan :LOL: :xmas:
mahaa ja selkää särkenyt aikajoin, toivottavsti ei tarkoita mitään ihmeellistä.edellinen keskenmeno kun lujasti muistissa mukana :ashamed: no, ei se auta kun päivä kerrallaan mennä ja yrittää nauttia tästä =)
maha turvoksissa, esikoinen eilen hotellissa sanoi ekaa kertaa pitkään aikaan että äiti: sulla on iso maha :eek: :LOL: ja kysyi perään onko mahassa vauva :ashamed:
ei uskalleta kertoa tuolle odottajalle mitään tästä raskaudesta, sillä viimeksi poika suri keskenmennyttä vauvaa monta kuukautta. vieläkin välillä kyselee..
eniten jännittää mennä ti töihin kun yritän salata olotilani kaikilta mahdollisimman pitkään nyt. saa nähdä onnistunko, tuskin sillä pas.kan kanssa olen tekemisissä kirjaimellisesti :x (vammaistyössä)

mutta mutta.. katson vielä laskurista lasketun ja sitten on kauppaan lähdettävä kun jääkaapissa melkeinpä valo vaan.
ihana olla takaisin kotona, omassa sängyssä ja on niin viileetä ;) :whistle:

elikkäs: synnäri tulee olemaan naistenklinikka ja laskettu laskurin mukaan olisi 26.4 eli loppu kuuhun mennään.

hulluinta tässä on että keskenmenneellä vauvalla olisi tänään 26.8 ollut laskettuaika, seuraavalla sama päivä. ja vieläpä tässä kuussa sain plussan jolloin vauvan olisi pitänyt syntyä- ehkä kohtaloa. meiltä vietiin aarre pois mutta saatiin elokuun kunniaksi uusi aarre, jota kovasti nyt yritän parhaani mukaan vaalia :ashamed: :heart: :ashamed: pelonsekavin tuntein kylläkin. :heart:

oikein ihanaa su jatkoa kaikille, yirtän lukea tänään myöhemmin tätä pinoa :wave: ja kaikille ihanaa odotusta :hug:

:heart: pulttis ja matkustaja 5+1 :heart:
 

Yhteistyössä